Hát nagy baromság volt eddig a Korgtól, hogy külön hangszerként hozta ki a Musikantot, mikor technikailag egy SD kártyányi a különbség a két hangszer között. Ha legálisan akartál Musikantot, el kellett adni buktával a sima 500-ast, és vehettél egy Musikantot. A 800 és Pa2 tulajok meg le voltak sz@rv@. Illegálisan persze megszerezhetted a stílusait. Na de a Pa3 Musikantét még illegálisan sem lehet. Így legalább a sima Pa600 tulajok is eldönthetik, hogy kellenek a több és tapasztalatok alapján jobb beállítások plusz pénzért, vagy megelégszenek a kevesebbel, kevesebb pénzért.
PA600: megvan az autofill és a 4 stílusvariáció. 3 intro, 3 ending elvileg bőven elég lenne, de gondolom itt is az egyik fix, realtime nem variálható lesz. Meg count in az egyik intro. A dedikált fill gombokat mintha lehagyták volna a PA3X-hez képest.
Be és kimenetek ránézésre azonosak az eddigiekkel. Attól tartok, hogy nem lesz valami olcsó.
Szia Jozsihome!
Az itt a baj hogy nem találok normális zongora hangmintát.Van Roland XP80 mintám,KORG PROX és PMIPIANO mintám,de valahogy egyik sem akar jó lenni hiába a szerkesztés. A psr1500-öt szoktam a tritonnal midizni és így megoldódott a zongorahangszín.De a PA500-ban gagyi a zongora. No azért szeretem a korgot!
Ugye itt nem hangmintákat, hanem kész programokat találsz majd, de szerintem - ne legyen igazam - nem lesznek jók. Jellemző a tritonokra, hogy nem jók az akusztikus zongora hangjai az aktuális versenytársakhoz vagy akár a későbbi korgokhoz képest. Vannak fizetős letöltések, ezekről ugye semmit nem lehet tudni, pl.:
valami fizetős triton. Még itt van ez a közismert oldal is:
tritonheaven De itt sem hangmintákat, hanem kész programokat vagy kombikat találsz.
Egyébként biztos az is egy külön hobbi, de én semmiképp nem fognék bele sample szintről indítva hangot tervezni - ha valóban erre gondoltál. Megnézném még az EXB PCM01 bővítővel kapcsolatos véleményeket, hátha ott van a megoldás. Érdekes talán, hogy a PA50 alap zongoráját is jobbnak találtam a Korg Karma pianojához képest, vélhetően vagy a más hangminta vagy az effektek miatt - ezt már nem tudom.
RPPR Help - Biztos nem kérdeztem könnyűt , mindenesetre nem sok válasz érkezett erre a kérdésre. Végül is rájöttem: az volt a gond, hogy a combiból indított seq esetén minden track a channel 1-re van kötve, kivéve az arpos és drum trackeket. Ahogy a program change parancs megjelent az RPPR patternben, az nem csak a track1/channel1-re hatott, hanem minden trackre, amelyiknek a csatornabeállítása ezzel azonos. A channelekkel nem kezdtem el variálni, mert nem tudom, hogy lehet-e nem a global csatornát közvetlenül megszólaltatni, de van egy tök egyszerű megoldás: MIDI filterrel a program change letiltható azokon a trackeken, ahol nem akarok változtatást, így teljesül a cél.
Mondjuk lehetne egyszerűbb megoldás is erre, de ezzel együtt számomra megint bizonyított a korg szoftver funkciógazdagsága.
És a japán rolandosok miért nem foglalkoznak ugyanezzel?
Az a gáz, nagyon gáz a hangszeriparban, hogy végül is a felhasználóknak jóval kevesebb hardverre, és jóval több szoftverfrissítésre lenne szükségük valójában. Majdnem minden hangszernek megáll a szoftverfrissítése az 1.1, 1.15, maximum 2.0 verziónál, aztán kigörcsölnek valami újat (újnak tűnőt) a gyártók, ami frissebb, jobban néz ki, és ha nincs is már aftertouch, vagy gyengébb a billentyűzete, megfelelő marketinggel el lehet adni (még, talán) tömegesen a lakossági zenészeknek, mint amilyen én is vagyok. Az, hogy mit lehetne kihozni még egy M3/M50 vagy akár Triton architektúrából (hiszen csupán egy adott billentyűzet van,kezelőszervek, processzorteljesítmény, memóriaméret stb.) az már nem érdeke a gyártónak (megértem teljesen).
Visszatérve Picasso posztjára: ha az egyébként (szerkesztési lehetőségekben) nagyobb tudású GW8 nem tud szöveget megjeleníteni, a (mondtam már, de tényleg túlárazott) prelude meg igen, de az újabb prelude nem tud mp3-at lejátszani, az rettenetesen idegesítő lehet annak, akinek mindkettő kellene. És csak szoftver és kereskedelmi politika kérdése.
Üdv J
Csak eszembe jutott még valami új információ.
A Roland GW8 nem írja ki a midi szöveget, csak a Prelude, a BK5, a PSR S500/550 és a Pa50.
A GW8 viszont játszik mp3-at, a többiek nem.
A Pa50 konkurense árban igazából csak a PSR S500/550 és a GW8. A Prelude és a BK5 már a PA500-al van hasonló árszinten, ott viszont egyértelműen torony magasan a Pa500 a favorit.
Jozsihome szinte mindent racionálisan leírt, nekem csak annyi jutott még az eszembe (bár már sok fórumtársamnak biztos a könyökén jön ki ez a téma, de ha neked új akkor leírom), hogy a billentyűzet terén a Yami PSR S500/550 is ugyan olyan gagyi billentésű mint a Korg Pa50, csak a Yamik PSR szériáinak billentői még legendásan megbízhatatlanok is a hosszú élettartam terén. Viszont a legtöbb jól használható stílus a Yamikban van. A Pa50 a maga 2 Fill/End/Intrójával alul marad, viszont torony magasan a legnagyobb tudású hangszer a Jozsihome által felsorolt hangszerek közül. De innentől már az előttem szóló kollégát ismételném, úgy hogy be is fejezem.
Sziasztok!
Tapasztalat: Kipróbáltam a PA500 hangszín szerkesztője teljesen megegyezik a Triton LE-vel.Talán a különbség annyi hogy nincs master effekt a PA500-ban.Ja és több effekt, van a pa500-ban. De lehet ezt ti is tudtátok. Csak egy észrevétel akart lenni.
Teljesség kedvéért, a hangzással kapcsolatban: a PA50 esetében a HI szintézis miatti "tritonos" érdesség jól megfigyelhető, ezzel együtt nagyon dögösen szól, és kevésbé éreztem műanyagnak, mint a roland gw8 hangjait, főleg, ha auto kíséretről beszélünk. De van, akinek a roland jobban bejön. A yami vonalat nem ismerem nagyon. A hangszerbolti fejhallgatós élmények nem voltak túl jók, de nem akarom minősíteni látatlanban (vagy inkább hallatlanban ).
Hitvitákat megpróbálom elkerülni, pár dolog, ami eszembe jut:
- funkciókat és beállítási lehetőségeket tekintve ez a szegény, nyomorult, ősrégi PA50 (SD-vel vagy akár floppyval) még mindig verhetetlennek tűnik az adott ársávban
- kétségtelenül nagyon lowend/műanyag/gagyi billentyűzete van, roland gw8 pl. sokkal jobb ebből a szempontból, a yami aligha, de ezt nem tudom biztosan
- ja, ezzel meg is mondtam, hogy a rolandnál a GW8 (esetleg talán a GW7) a hasonló termék, vagy az újabb BK5, de az drágább a régebbi modelleknél, a gw8 is épp elég drága most különben, míg a PA50 jó áron beszerezhető újonnan is.
- Nem tudom, számít-e, de a gw-nek nincs beépített erősítője és hangszórója, az új BK-nak és a viccesen túlárazott prelude-nek van - de ebben versenyszámban biztosan a korg nyerne, mert remek hangrendszer van a PA sorozat bármelyik darabjában
- rolandnál maradva: a gw8 upper/lower hangszínbállítási lehetősége (vagy split vagy layer, de ne akard a kettőt együtt) egyenesen röhejes a PA50 3 upper (layer) és 1 lower (bass, mondjuk) hangszínbeállítási lehetőségeihez képest, de sajnos itt is csak 1 split point van, ráadásul globálban, tehát nem tudod számonként variálni, hogy hol legyen
- yaminál árkategóriában a PSR S500/550 lenne a társa, de annál funkcióban (szekvenszer, stílus szerkesztés!!!) lényegesen többet tud; de ez is elég drága most, az S700-as széria pedig már más kategória végképp (árban biztosan, nem ismerem egyébként)
- yami és a gw vonalon is vonzó, hogy a korg 2 intro, 2 ending és 2 stílusvariációjához képest mindenből 4 van, ráadásul rugalmasabban használható, mint a korgnál
- a stílusvariáció-váltással egyidejű autofill is ismeretlen sajnos a PA50 számára, ugyanakkor a velocity érzékeny fill (jól lenyomod az akkordot, akkor pörgetés) viszont haláli jó funkció, és ezt meg amazok nem tudják
- én megbántam kicsit, hogy eladtam, de nagyon kellett az M50 is, és részben annak az árából van
Eleget írtam egy szuszra, azt hiszem
Hello mindenkinek!
A Pa 50sd-t mivel állíthatnánk egy "csatasorba"?Tehát más gyártók mely gépei közé tehetnénk?(yami psr ..., Roland ....) Tudásban,használhatóságban stb?
Előre is köszi.
Van-e itt a fórumozók között illetve az ismerőseitek között olyan akinek van Korg Triton Extreme 76/88-a?
A cégem hangszerek bérbeadásával foglalkozik, és e hét szombatra kaptunk megrendelést a fent említett szintetizátorra, mi azonban nem rendelkezünk pont ilyennel.
Ha valaki hajlandó lenne bérbeadni erre az egy napra az övét(természetesen szerződés ellenében), vagy ismer valakit aki bérbeadná, az keressen meg legyen szíves az alábbi email címen: krisztian.walter@gmail.com.
RPPR Help - Sziasztok, zenekari játékhoz szeretnék átállni az M50-en COMBI helyett SEQ módra, egyéb előnyök mellett azért, mert az RPPR (aki nem ismeri: realtime pattern play/record) funkcióval nagyon könnyen tudnám variálni a hangszíneket, ha a 61 billentyűn már kifutok a split zónákból. Elvileg nagyszerű, hogy a patternbe programváltó eventeket is be tudok szúrni. A gond az, hogy hiába tartozik az adott pattern mondjuk a track 1-hez, az összes aktív csatorna programját átállítja ahelyett, hogy csak a track 1 programot módosítaná. A Karmán is megpróbáltam ugyanezt (az RPPR klasszikus triton funkció), de ott egyáltalán nem csinálta meg a programváltást valami miatt, nyilván lehet az én hibám. A beállítást a korg usa videója alapján csináltam végig, lépésről lépésre, mégsem akar összejönni. Esetleg tipp vagy hasonló tapasztalat valakinél?
Szervusztok!
Ha csak hangerőt akarok egy midiben változtatni, akkor azért inkább a számítógépen a MIDIEDDIE programot használom, mert Song módban való szerkesztés után, akkor hiába állítom be a transzponálást, indításkor a pa50 odatranszponál, ahol song módban volt beállítva. (Egy midit két-három hangnemben is használok, nem részletezem, röviden: attól függően, hogy hegedűvel, vagy szaxofonnal játszok rá.)Kérdésem: nagyon egyszerűen ki lehet-e küszöbölni azt, hogy song mód után ne jegyezzen meg hangnemet, vagy célszerű továbbra is inkább számítógépen dolgozni, ha csak halkítani, vagy hanszínt cserélni akarok?
Itt több kérdés is felmerül.
- A SONG PLAY, vagy a SONG módban próbálsz midit módosítani, és menteni? Mert azt a SONG módban kell!
- A piros START/STOP gomb melletti WRITE CARD IN USE gombbal akarsz menteni? Az stílus, performance és STS mentésekre való, nem midihez! Azt teljesen máshogy kell menteni.
Ha így próbáltad, ahogy sejtem, akkor teljesen rossz helyen kapizsgálsz. Erősítsd meg, hogy jól sejtem e, és akkor leírom neked a helyes midiszerkesztés és mentés menetét.
Ennek több oka lehet. A midi ha tartalmaz program change, vagy bármilyen hangerő, panoráma, effekt meg sorolhatnám reggelig parancsot, akkor hiába tekergeted el a volume értéket, az biza visszaugrik. Ezeket át kell írni a kívánt értékre, vagy egyszerűen törölni kell az event edit menuben.
Sziasztok!
PA50sd-hez értő emberektől szeretnék tanácsot kérni!
Nem jövök rá, hogy a midinótákban a trackek hangerőit
állítás után hogy kell lementeni!
/MENÜ/MIXER/hangerő állítás/WRITE CARD IN USE/ENTER,YES/
Idáig eljutok látszólag le is menti,de mikor ujra elindítom
a nótát ugyanúgy szól mintha nem is állítottam volna a hangerőn!
Lehet csak én vagyok a balfék, de már mindent megpróbáltam!
Kérem aki tud segítsen,tisztelettel megköszönném!
Sziasztok! Ma midizgettem egy kicsit az is-40-el. Vagyis valami nagy baki lehet, csak nem tudom, hogy mi. Összekötve a laptoppal a szinti usb-midi interfésszel, és belőve a midik a midi optimizerrel. Eddig jó! Csak most jött a meglepetés! Vanbascó lejátszásnál(alatta a total commanderben a midik). Mikor leállok a stilus zenéléssel, és rákattintok a midire a total commanderben, halkabban szól a midi, és zongora hangszinek vannak a sávokban, és előfordul az az eset is , hogy hamis mint az állat. Viszont, ha inditom a következőt, akkor már a rendes hangerőn szól, és ez után az első midi szám is rendesen szól, ahogy azt a midi optimizerrel belőttem valamikor. Természetes dolog ez???? Mit tegyek akkor, ha stilről abbahagyom a zenét, és elkezdenék egypár midit? (vagyis rendesen szóljon már az első szám is) Megköszönném, ha valaki válaszolna, aki laptopról midizik. Előre is köszönöm! Talán valamit meg kell nyomnom az IS -40-en, hogy midi jön?
Sajnálom, hogy nem jött be a csere! Sajnos általánosságban igaz, hogy semmi sem megy... mindenki vagy elad, vagy csücsül és kivár. Speciel én is "befagyasztottam" az arzenált... nincs pénz fejleszteni, úgyhogy inkább se be se ki :D Gondolom mindenhol ez van.
Köszönöm, valóban kalandos 20 év volt (eddig). Sajnos az eszközök töredéke sincs már meg, de legalább így összefoglaltam és megemlékeztem az időszakokról... ahogy a C64-ről is :)
Azért nem semmi három szólamot felprogramozgatni utasításokkal... de szép időszak volt, ma már nem lennénk képesek ilyesmire ennyi időt szánni, ezért ezek jó kis hőskori emlékek és jól példázzák a kezdeti elszántságunkat is :) Kár, hogy mindezt általában bedarálja a hétköznapi robot.
Kalandos élet, irigyellek A Commodore nekem is megvolt, pár száz poke utasítással leprogramoztam három szólamban a börtön ablakában-t, és minden ki el volt ájulva tőle a gyárban (1985 körül)
Nem sajnálom, mert nálam nagyon nincs kihasználva. Egy aktív zenész bizonyára többet tud majd vele kezdeni.
Nem hangszert veszek az árából, másra kell !
A csere nem jött be sajnos, nem volt fogadókészség a Karma iránt egyik eladónál sem. Meghirdettem megint, de úgy látom, elég nehéz normális áron eladni 61 bilus tritonokat. Bár, ha meggondolom, épp a Rolandot sem kapkodják el napok alatt. Valaki kínált Roland JV 1080 modult cserébe, értékegyeztetéssel, de nem szeretnék vintage irányba elmozdulni, szóval az nemigen kell nekem.
Sziasztok! Korg PA1X Pro-m van az lenne a kérdésem hogy tudom aktiválni a TC-Helicon fekketeket mert soknál kiírja hogy demo mód.Nincs valakinek kódja hozzá? :P
Korgcsa, Pityu, köszönöm a véleményeteket. Az érdeklődésem fennmaradt, meglátjuk, hogy értelmes cserébe belemegy-e valamelyik eladó. Egy biztos: nem túl költséghatékony megoldás, hogy jelenleg 2 db Korg workstation van itthon, ezen mindenképp szeretnék változtatni. Majd updatelek... Üdv J
Mindenképp próbáld ki, de ne dönts a véleményem alapján! Én az évek során alapvetően eltávolodtam a szintetizátor zenétől, inkább rockos, country-s zenékben szeretnék érvényesülni és túl vagyok jópár KORG szintit. Legutóbb az összes cuccomat latba vetettem egy JUNO G-ért, de végülis egy KURZWEIL K2500X jött szembe. Én azt mondom, hogy ha ez a KURZ nem kavart volna be, akkor JUNO G-vel zenélnék legszívesebben ma is. Egy időben volt hatalmas érintőkijelzős Trinity-m 8 insert effekttel+2 master effekttel+master EQ-val, baromi jó szekvenszerrel stb.; és egy ROLAND RS-5-ös síma hangkészlettel, össz-vissz 3 effekttel, és valahogy sokkal jobban élveztem és használtam az RS5-öt. Ezért is akartam ezt a kettőt átcserélni egy JUNO G-re, csak mint említettem más lett belőle :)
A KORG-ok zongorája teljesen műanyag, felejtős. Tritonból, LE-ből csak akkor lehet normális zongorát kicsalni, ha betöltesz a SAMPLE memóriába. A többi hangszín a KORG-okban sem gáz, de valahogy a ROLAND mégis élőbb, valóságosabb nekem.
Például: a KORG-okban gyönyörűen ki van minden gyári multisample "sterilizálva"... ha szeretnénk egy kicsit "dögösíteni" rajta, akkor koszosítani kell, el kell "rontani" EQ-zni stb. A ROLAND RS5-ben pedig valahogy természetesebbek a hangok... a basszus hangban itt-ott zörög a húr, a dobnál hallatszanak a pergő berezgő sodronyai, a lábdob hangjában itt-ott felfedezhető a többi dobtest rezonanciája stb. Ezt persze nem úgy kell érteni, hogy jól modellez a hangszer, hanem úgy hogy így vették fel a hangot és nem javítottak rajta avagy az olvasatomban: "Úgy jó ahogy rossz" :D
Ezek persze csak a hangszínek, a szolgáltatások is egészen másak úgyhogy ezt egészen biztosan szokni kell, az már más kérdés, hogy nehezen szokja meg az ember, vagy épp a saját virtusa miatt sokkal egyszerűbbnek fogja találni.
A JUNO-Gi-ben ráadásul van még 4 audio sáv is, ami főleg ha rock stílusban gondolkozik az ember, azért legalább egy jó húzós gitárszólamra tök jó lehet.
Szerintem nehéz lenne Tritonhoz, LE-hez vagy M50-hez hasonlítani, mert más. A KORG-ok jó kis összetett szintizenére felkészített eszközök számos olyan funkcionalitással felvértezve, amivel akár a csillagokat is lezenélheted az égből, aztán a gyakorlatban csakhamar kiderül, hogy a negyedével is bőven beérjük és inkább nem bonyolítjuk a saját dolgunkat. A JUNO Gi pedig "csak" hangszer, "csak" zenélésre.
Csodát ne várj tőle, ez egy Roland a szokásos Roland "betegségekkel". :)
Itt egy link: Roland Gi Pozitívum: Méret, súly, billentyűzet minősége, 1-2 akusztikus hang egész jó, 8 sávos audio felvételi lehetőség SD kártyára, 128 polifónia.
Minden egyéb funkciót bármelyik egyéb hangszer hozza szerintem ebben az árkategóriában.
Sziasztok,
Korgos háttérrel próbált már valaki Juni Gi-t? Tehát hogy egy Tritonhoz, LE-hez vagy M50-hez képest hogy muzsikál és érdemes-e vele foglalkozni? A cél itt inkább a (rock) zenekari használat, de fogalmam sincs, hogy szükségem van-e rá - inkább csak a kíváncsiság hajt . Azért is kérdezem, mert amúgy elérhető árkategóriába került használtan.
Üdv J
Sziasztok, kérdéssel fordulok hozzátok, hátha... Nem vagyok billentyűs, csak zenékhez szoktam mindenféle billentyűs vst-ket használni. Korg Legacy Collection-ből a Korg M1-ben keresem épp, hogy hol tudom a referencia hangmagasságot beállítani (tehát hogy ne 440hz legyen a referencia A hang), de nem találom sehol, pedig egyszer mintha már láttam volna. Esetleg nem tudja valaki, hogy hol van? Előre is köszi...
Sziasztok!
Van szerencsém (és posztom) bejelenteni, hogy a mai naptól Magyarországon is végre van hivatalos és kizárólagos jogú Ketron forgalmazó!!! Ahol a legfőbb cél a Ketron hangszerek széleskörű megismertetése a zenészekkel, mindezt professzionális háttértámogatással megspékelve.
További információt a Musickreativ oldalon értek el vagy keressetek engem.
Ez köztudott, nem is állította senki az ellenkezőjét!
Szépen is néznénk ki, ha egy ilyen drága hangszernek nem volna "elfogadható" minőségű billentyűzete. Persze a Pa1xpro bill-je sokkal jobb még a pa800-nál is!
Mondjuk még mindig jobb a pa500 billentyűzete mint a legtöbb Yamié.. :)
PA500 vs 800 - Kevésbé saját élmény, de profi (itt most úgy értem, hivatásos) korgostól tudom, hogy nem azonos kategória a két billentyűzet, és nem csak az AT a különbség. Tehát a PA800-nak azért jobb billentyűzete van mint a PA500-nak.
Üdv
J
Persze tudom... én nem akarok vitatkozni ezen és nem is fogok, csak egy dolgot írok ha valaki nem tud vagy nem akar pc vel dolgozni persze valamennyit muszáj... Akkor azért nem rossz dolgok ezek még ma sem hidd el. Amúgy találtam ma ebay en egy pa2x prot nagyon jó áron bár van pár karc rajta.
Nekem pld. egy PA1Xpro kizárólag a 76 nagyon jó minőségű billentyű miatt kellene csak, semmi egyébre nem volna szükségem belőle!
A vokálra sem, mert mindig több szólamban énekeltünk és azért maradjunk annyiban, hogy véleményem szerint az élő éneklésnél nincs jobb hiába a csili-vili TC-Helicon..
Mp3? Na ezt inkább hagyjuk...
Nem attól jó egy zenész, hogy elindítja az mp3 lejátszót, de lehet Én tévedek.. :) :)
Hangzásban, hogy mennyire marad el egy PA500 a PA1-től? Leszámítva a sampling lehetőséget, nem sokban. Annyiban semmiképp, amennyivel többe kerül egy Pa1..
Az adat tárolás jobb egy 500-ban mert sd kártyás, ami gyorsabb jóval a vinyónál a floppy-ról meg ne is beszéljünk manapság!
Hiába a nagy kapacitású HD, ugyan kinek van szüksége mondjuk 40 gb-ra meg mihez kell ekkora háttér? Cd írási lehetőség? Na ez megint valami vicc kategória, ill. arra jó volt, hogy még többe kerüljön a hangszer és kapjon egy "elite" titulust is..
Vagy arra gondoltak, hogy senkinek sincs pc-je és nem tud írni cd-t?
Összegezve, a PA1xpro egy vér profi hangszer, annak akinek éppen a fentebb említett dolgokra van szüksége.
Nekem csak a billentyűzete kellene!
Hali hát igen tudásban és hangzásban mindenképpen megéri a pa500 Nekem meg igazából azért keltette fel az érdeklődésem hangszer terén a pa 1mert igazából minden benne van ami nekem kell egy hangszerben. Ja és nem pa 500/800 a billentyűzet... Lehet nem mai gépek már de ennyi ért nincs másik olyan hangszer ami hozza ezt a színvonalat profi vokál van benne az MP3 megint egy jó dolog,az meg ,hogy CD-re ki írhatsz dolgokat vagy bevihetsz még azt hiszem mindig megállja a helyét így.! A pa 500-al ezért volnék én is bajban ha azt vennék mert ha esetleg még komolyabbat akarnék venni el kéne adni az meg megint csak nagy bukta volna ha ujj gépet veszek. A PA1X Pro nál már nem én bukom azt a több százezret amikor megvették újonnan. és itt már ami a csúcs nincs messze tudásban csak inkább árban :D Meg persze hangzásban... de ez mindig így fog maradni na hali
Sziasztok!
A billentésről:Yamaha XF6-nak nagyon jó a billentyűzete,a hangja még jobb.Mikor meg volt a Roland A30,annak is nagyon jó volt a billentése.A PA500-é a PSR2000-re hasonlít.Vagyis jobb mint a psr1500-é. Na mentem zenélni lagziba.PA500 első bevetése.Sziasztok.
Nem még mindig, hanem ismét.. :)
De rá kell jönnöm csak komolytalan ajánlatokat fogok kapni, pont mint korábban. Vagy röhejesen alacsony árat vagy valami "tescos" billentyűs hangszert beszámítva.
Lehet komolyan el kellene gondolkodnom, hogy mégis csak jobb lenne megtartani.. Jó áron úgy sem lehet eladni, jobb akusztikus hangokat és dobokat úgy sem lehet ebben az árkategóriában találni. Max. nagyobbra váltanék, mint Te is mondtad de mondjuk akkor már nem Pa1 hanem inkább Pa2-re váltanék. Csak az meg még mindig irreálisan drága. Tudásban meg nem hoz akkora különbséget, amennyivel drágább..
A napokban beszereztem egy Novation Impulse 61 midi billentyűzetet. Na, kb. itt kezdődik a billentés! Brutál profi a cucc!
Kár, hogy nincs 76 billentyűs változat belőle.
helló Pityus mg mindig árulod a PA500-at? én most azon gondolkodá , hogy ha idén ujjra kezdem a zenélést PA1x-et vagy PA1X- pro-t veszek :) MP3 meg TC legyen benne ja meg a floppyn kívül még valami más adatbeviteli lehetőség :P
Szóval látom még mindig nagy itt a pangás nem tudom milyen változások léptek nálatok érvénybe! én sajnos kénytelen voltam mindenem eladni :( és szakítani ideiglenesen a zenéléssel aztán majd jövő hónap végén minden elválik merre folytatom utam ilyen téren:)
Sziasztok! Nincs valakinek esetleg Kurzweil sample vagy valami jó élő kórus. PA2X-be szeretném betölteni. Tyros 4-en is hallottam nagyon jó kórust meg női vokált, azoknak a sample-i is jók, ha tudna v.ki ebben segiteni!
A megszerkesztett stílusokat miért nem lehet elmenteni? Mit csinálok rosszul? Még nagyon szokatlan nekem a PA500. talán valamit védelmi funkciót nem kapcsoltam be vagy ki?
Természetesen a munkafolyamat mindenki számára ízlés dolga, ezt mindenki maga érzi hogyan szeret dolgozni egy hangszerrel. Én spec megőrülnék egy arranger korlátaitól és sokkal inkább "vacakolok" azzal, hogy egy sokrétű hangszerből azt hozzam ki, amit én elképzelek. Mindenki a maga szerencséjének a pogácsa! :D
Én azt gondolom a megfejtés abban lehet, hogy fordítva gondolkodsz Te és a KORG mérnökei :D
A KORG szintik, különösen egy KARMA kvalitású eszköz (de említhetném bármelyik GM kompatibilis KORG-ot X3, X5D stb.), legkevésbé sem a GM-et preferálja, hanem a hangszer fullos tudását, egy sokrétű, jól programozható és erős szintimotort. A GM csak egy szükséges púp a hátukon, amit bele kell tenniük hogy szélesebb körbe elterjedjen a hangszer, vagy legalábbis senki ne nyafogjon a kompatibilitás miatt.
Szóval valóban ott van a GM-bank és tulajdonképpen használná is a hangszer a MIDI lejátszásakor, ha a MIDI fájltól kapna egy BANK change utasítást mind a 16 MIDI csatornára és onnantól onnan nyerhetné a hangszíneket.
De ez még mindig nem ilyen egyszerű, mert a KORG-oknak többnyire van PROG, COMBI és MULTI (vagy SEQ) üzemmódjuk. Ha egy KORG szintit bekapcsolsz, alapból mindig a COMBI bank jön be először... Miért? Mert ott van a legtöbb okosság és szemfényvesztés... ezzel az üzemmóddal lehet a legjobban dolgozni élő koncerten (NEM MIDI!) és nem utolsó sorban ebben az üzemmódban lehet a legjobban kidomborítani a hangszer tudását. A COMBI üzemmód képes 16 MIDI csatornát kezelni, de csak 8 összetevőből állhat (pl. KARMA-nál), viszont használhatja az egész effekt szekciót ami meg sokszorosa a GM szabványnak. A PROG üzemmód eközben csak egy MIDI csatornát kezelhet. Tehát az előző két üzemmódban egy MIDI fájl hatása teljesen hektikus lesz.
Ami nekünk kell, az a MULTI, vagy SEQ üzemmód, ami 16 MIDI csatorna és 16 TRACK kezelésére alkalmas, de még mindig a hangszer teljes tudásának a kiaknázása mellett, ami még mindig sokszorosa a GM utasításhalmaznak. Ha MULTI (SEQ) üzemmódban kap a szintink az arcába egy GM midi fájlt, akkor nem a GM BANK, hanem az első BANK hangszíneinek használatával helyettesíti be a programszám szerinti hangszíneket... Miért? Mert a tervezők azt feltételezték, hogy a KORG Workstationodat azért veszed, mert a nagyon jó szintihangszíneivel akarsz zenélni, ezért nem a GM-et vették alapértelmezésként.
Aztán ott vannak az effektek is: a MIDI fájltól kap néhány GM effektbeállítást a saját (2 MASTER + 5 INSERT + MASTER EQ) rendszerébe, ami szintén sokszorosa a GM-nek és valószínűleg más utasításkészlettel is dolgozik. Nem azért, hogy ne legyen kompatibilis a GM-el, hanem azért, hogy amikor a programot felépítették, akkor az effektek utasítássorozatai is logikusan épülhessenek fel és ne legyen szétszabdalva a GM kompatibilitás miatt.
DEEE!
Az ilyen GM kompatibilitás pecséttel megjelölt szintiken a MULTI (SEQ) üzemmódban van egy kapcsoló, amivel át lehet váltani a hangszert GM szabványra. Ergó kilövöd a sok-sok plusz szolgáltatást és lebutítod a hangszert GM adatok használatára. Ha így jársz el, akkor szerintem már a hangszer is megbírkózik a MIDI fájlokkal. Ezt megtaláltad, próbáltad a KARMA-n?
Hogy a Vanbascoo Karaokee Player hogy kerül ide hasonlításként azt nem tudom, hiszen kifejezetten GM célra programozott szoftver, a nevében is ez áll.
A KORG KARMA-t meg kifejezetten egy brutáljó vas szintinek gyártották, a legkevésbé sem GM Karaokee lejátszására. És na jó, egyefene ha akarod átkapcsolhatod GM-re is, de ez nem a KARMA megálmodóinak köszönhető, hanem a piac kényszerítő erejének :D
Én úgy gondolom abból kell kiindulni, hogy ezek a szintik kimondottan NEM GM-re készültek, de lehetőség van arra is használni őket. Ezt a lehetőséget értem úgy, hogy az elején egy picit fogni kell a kezüket :D
Sziasztok!
Yamaha PSR1500-röl KORGPA500-ra váltottam.Azt szeretném kérdezni hogy a Yamaha stílusokat milyen programmal lehet átkonvertálni a KORG-ra? Honnan lehet ezt letölteni? Honnan lehet letölteni Korg stílusokat? Megkérlek benneteket küldjetek Korg stílusokat. Köszönöm!