Hogy miért beteg a magyar zene?
A hazai koncertszervezések általában komolytalanok, a kihangosítás (túl)soxor gagyi, a zenészek nemigazán vannak megbecsülve, de úgy anblokk kevés a lóvé az egészre. Így pedig az olcsó hús híg levét szopogathatja a namérdemű. Na, ezé.
hát nekem szerencsém volt,hair kurva jó énekes (womb,kali yuga,strong deformity),király volt vele dolgozni.de ilyen volumenü énekest,mégegyszer nem nagyon fogok találni.
Ahhoz,hogy valaki amatőr szinten (tehát ahogy te is írtad korábban,nem a játék színvonalát,hanem a megélhetési faktort alapul véve kategorizálok most) színvonalasan játsszon,nem feltétlenül van erre szükség.Ott van pl. a Queen Emlékzenekar gitárosa,elképesztően jól játszik,de ha jól tudom,nem ebből él.Vagy ott van a Szíjártó Zsolti,aki az Akela szólógitárosa,de mellette itt-ott jazzt is játszik,meg ilyenek,de mondhatnám akár sceletort vagy téged is,vagy innen a fórumról Harry-t,és még tudnám sorolni.De igaz amit mondasz,amit írtál,olyanról amatőr körökben én sem hallottam még.
ez is túlzás, lehet, hogy tanulgat ezt-azt (mint az énekesek), de a kinti nagyok sokkal többet gyakorolnak/tak... hány gitárost tudsz, aki napi rendszerességgel legalább 2-3 órát intenzíven gyakorol, odafigyelve, elmélettel, improvizálással, hallásfejlesztéssel, mindennel együtt?
Naigen,csak nem akar,ez a különbség... Nem értem egyébként,hogy miért van ez,de gyanítom amiatt,amit Leo is írt,hogy páran azt mondták,jó hangja van,jól tolja,és onnantól kezdve ő az isten,tanulni,képezni magát meg smafu.
Vagy csak azért mert 12 éves korába az emberek nagy részének az tetszik meg hogy látja a nemtommelyik kedvencét gitárral a kezében vagánykodni a színpadon, ezért azt is kezdi el csinálni, és később is az amrad a kezébe. Ez énekléssel is lehetne így, csak ahhoz sokkal nagyobb tehetség kell, már ha igényes az ember..... bár akkor meg gitárhoz is... na mind1 vmi ilyesmi:D
Semmi más gond nincs itthon, csak hogy a legtöbb csapat indigózza az itthoniakat, vagy tengerentúliakat. És itthon ezek a csapatok osztódással szaporodnak, sok esetben a számok harmoniamenete is és némi dallama is megegyezik azonos stíluson belül. A legnagyobb bibi az, hogy a legtöbb kiadónak a rendszerváltás előtt semmi köze sem volt a zenéhez. Nincs, aki aszondaná: hé gyerkőcök, ezt hogy képzelitek!?
Szerintem az is belejátszik, hogy azért a gitáron ha lefogod a hangot az (elvileg) nem hamis, vagy a ha elhangolódik a gitár akkor szépen be lehet hangolni. Az énekeseknek azért nehezebb. Ha nincs jó zenei hallásod, akkor a gitárnál ott van a hangológép, de az éneklésnél nem segít semmi.
Sajnos énekesből tényleg siralmas itthon a felhozatal.Elég megnézni,hogy másod-harmadvonalas német,skandináv vagy amerikai bandákban milyen énekesek dolgoznak.Ehhez képest a magyar énekestársadalom lófasz.Mert Magyarországon nem divat elmenni tanulni énekelni,az énekesek primadonna viselkedésformájához egyszerűen ciki,ha valakitől tanulnak.(Tisztelet a kivételnek...)Persze most a rockmezőnyt nézve,mert akikl jazzt énekelnek,azok általában elmennek tanulni,akik pedig sikeres populáris produkciókban vesznek részt (nem az ilyen gagyi tátogós popzenekarokra gondolok),azok pedig rá vannak kényszerítve sokszor.Szerintem dobosfronton nincs akkora gáz,sok jó képességű,ügyes dobost láttam már itthon.A régi bandám egyik dobosára pl. teljesen véletlenül akadtam rá,nem is nagyon hirdette,hogy keres zenekart,a Békés Megyei Hírlap SMS rovatában volt egy bejegyzése,hogy "dobolgatna" vmi rock/metal zenekarban...aztán kiderült,hogy a dobolászás nála azt jelenti (volt ez ezelőtt 3 évvel),hogy a két Liquid Tension Experiment lemezt és a komplett Dream Theater életművet séróból dobolta.Miután ő kilépett,megintcsak egy eredetileg szobadobossal kezdtünk dolgozni,aki szerintem a keleti országrész legfantáziadúsabb és -technikásabb metaldobosa volt,csakhát amióta földbe állt a banda otthon,abbahagyta teljesen a dobolást.Ha valakinek az mond valamit dobilag,hogy Sound Of Perseverance és Symbolic lemezek a Death-től,és a srác ezeket hallás után mint az állat dobolta,akkor nagyjából megvan a kép,hogy hogyan játszott.Szerintem nem képesség,hanem hozzáállás szintjén van gond itthon a dobosokkal és az énekesekkel.
Dobosból és énekesből mindig kevés van. Egyrészt az alábbiakban leírtak szerint (Gergő eszmefuttatása az énekesekre is vonatkozik). Az énekeseknél meg még az is gáz, hogy nekik kell eladniuk a zenekart, és ez itthon általában nem valósul meg. Nekem attól van herótom, amikor elmegyek egy koncertre, és megszólal az énekes: Sziasztok, a Pumukli zenekar vagyunk bivalybasztapusztáról, első számuk címe Egyél pörköltet... inkább meg se szólalna, ezzel hangulatot se csinál, meg el sem adja a zenekart...
A másik nagy baj itthon, hogy sokan nem hajlandóak elismerni, vagy felismerni, hogy nem jók. El vannak szállva a tudásuktól, ráadásul koncertek után egy-két hulla részeg rajongó beszól, hogy "de jól kented haver", és ezek után még inkább nő az arc... ha sokan tisztában lennének vele, hogy tulajdonképpen merre is kellene fejlődniük, akkor azzal tennék a legtöbbet magukért is meg a zenekarért is.
Ez a legjobban stúdiózás közben jön ki, amikor valaki feljátszik egy szólót, majd hulla büszkén mutogatja a többieknek, hogy milyen jó lett. A többi zenekartag bólogat, hogy jó-jó, pedig a fejükön látszik, hogy nekik sem tetszik...
Nem fikázni akartam ezzel senkit, én sem játszk jól, sőt, számomra kifejezetten idegesítő, hogyha szólóznom kell, mert nem tudok. De legalább hallom, mi a szar...
Ha van egy jó állása egy dobosnak (mondjuk egy vállalkozása), szerinted úgy fog választani, hogy melyik zenekarral tud többet keresni??? amatőr szinten? nehogymán. oda megy, ahol jobb zenét játszhat, jobb zenészekkel (mert nem a pénzért zenél, hisz" van állása, hanem mert szeret dobolni)
"A dobosok (pláne a jók) meg nem relatíve vannak kevesen (a gitárosokhoz képest) hanem abszolút értékben is."
Én nem ezt mondtam? Azért vannak kevesebben, mert a gitár népszerűbb hangszer, háromszor annyian gitárolnak, mint dobolnak, vagy zongoráznak, vagy szaxofonoznak.
"aszerint fog választani, hogy melyikkel tud szakmailag előbbrelépni." Ugyan már, nem szakmaiságról van szó, ne légy naív. Hanem általában mennyire tud előbbrelépni, az a kérdés.
A dobosok (pláne a jók) meg nem relatíve vannak kevesen (a gitárosokhoz képest) hanem abszolút értékben is. Ennek is megvan a maga oka, de a tényeken nem változtat.
Visszatérve néhány hozzászólással: kérdezted, hogy a ngyok miért tudnak (könnyebben) dobost találni? -a válasz: pont azért, mert vár van nevük. Lehet, hogy akadna technikásabb, de ismeretlen banda, a 98%-a inkább a nevet választja.
az, hogy legtöbb helyütt dobost keresnek, nem azért van, mert kevés a (jó) dobos, hanem mert sok a gitáros és mind zenekart akar csinálni. nem csak dobosból van kevesebb, mint gitárosból, hanem zongoristából is, fúvósból is, úgyhogy nyilvánvalóan a gitárosok vannak túl sokan. ha folyik is egyfajta szelektálás a dobosoknál, én teljesen megértem, nyilván nem fog elmenni egy gyengébb bandába, ha van jobb lehetősége... ennek ellenére sztem amatőr szinten (=nem zenélésből élni kizárólag) zenei téren jobban szelektálnak, mint lóvé terén, mert ugye amatőr szinten nincs is lóvé a dologban...:) tehát ha van mondjuk 2 metál zenekar (mindkettő amatőr, tehát tagjai nem zenélésből élnek), de egyik zeneileg komolyabb a másiknál, a dobos aszerint fog választani, hogy melyikkel tud szakmailag előbbrelépni.
a profikat (mint Borlai) ne keverjük ide, ők más szint...
"Az a szörnyű, hogy itt nem lehet megcsinálni azt, hogy az életedet felteszed mondjuk 1 max. 2 pl. Mantra féle zenekarra, mert akkor éhen halsz. Ez azt eredményezi, hogy nem tudod a mindennemű energiádat egy produkcióra használni, ezáltal az sosem lesz olyan jó, mint szeretnéd. Ráadásul az egész emiatt belekerül valamiféle "hobbi" státuszba, amit meg rühellek. Pl. a Mantrát szinte lehetetlen "eladni". A jazzistáknak túl rockos, a rockistáknak túl jazzes, a fesztiválszervezőknek túl hangos, a hagyománykedvelőknek túl gátlástalan, az elitistáknak túl komolytalan. Tehát mindenkinek 1000 másik dolgot kell csinálni, hogy meg is éljenek, ami azt is eredményezi, hogy nagyon nehéz dátumot találni arra, hogy egyáltalán játszunk. Értelemszerűen mindenki megpróbál egy bizonyos minőségi alsó határt nem átlépni, de így is udu nehéz. Ráadásul hiába tetszik azon a néhány koncerten az embereknek a zenénk, még mindig vannak olyan szituációk, amikből 0 ft-tal a zsebünkben távozunk. És amikor látod, hogy a hely nem reklámozta meg a bulit és 9-en vannak egy 200 fős teremben és tudod, hogy jó esetben üres zsebbel távozol, akkor is jól játszol. Csak szomorú vagy, mint az állat és úgy érzed, hogy igazából ennek semmi értelme és csak a saját szórakoztatásodra elég. Veszed a hangszereket, hogy minél jobban szóljon, írod a nótákat és agyalsz egész nap, hogy mit és hogy kéne, álmodozol és igazából nem változik semmi, csak egyre jobban megkeseredsz, mert nem kapod vissza azt, amit belefektettél. Rengeteg példám, barátom van, aki ugyanígy érez.
Na ez elég kesergő lett, de amióta én aktív vagyok és amit én tapasztaltam (kb. az elmúlt 15év) az a teljes zenei pusztulás. És jönnek a jó kis újgenerációs zenészek és ők már sokkal jobban alkalmazkodnak ehhez és már korántsem keseregnek annyit, mint én. "
Mivel a dobosok kevesen vannak (a frankó dobosok még kevesebben), ezért ők megtehetik, és meg is teszik ÁLTALÁBAN, hogy így szelektáljanak (persze csak a jobbak). A hirdetések jórész erről szól, vagy ha benézel a ritmusdepó fórumra. A jó dobos tényleg oda száll be, de legalábbis akkor marad egy bandába, hogy komolyabb tétje (siker/lóvé sztárság) ilyesmi van benne. És itt a komplexebb metal dobosokra gondolok, nem jazz, rock és egyébre.
komolyra fordítva a szót, szerintem ez butaság.
nem hangszerfüggő a sikerorientáltság, mint ahogy nem biztos az sem, hogy azért nem találsz dobost, aki "eljátssza a témáidat" mert bénák, a jók meg pénzéhesek.
Az, hogy tetszik-e neki, azt ő tudja, az, hogy sikeres-lesz a dolog, ahhoz sokminden kell. A lényeg, hogy gyorsan akarnak befutni és olyan zenekart keresnek, ahol erre a legnagyobb a lehetőség. A témákat úgysem ő hozza, szóval nem az a lényeg, hogy mire üt rá (stílus) hanem, hogy siker legyen. Ez persze érthető dolog.
No igen. Ezek szerint a dobos biztosan nem :) Ő ezzel nem foglalkozik, lényeg, hogy zseton legyen, zene minősége nem izgatja Mondtam én mindig is, ezek a dobosok fura fajzatok, nem hiába beteg szegény magyar zene
On: azé" beteg a magyar zene, mert nem találni egy épkézláb dobost , aki el tudná játszani a témáimat. Ha összeállna a bend, akkor mindjárt gyógyítanánk a hazai metalpiacot
Rémlik valami, de szerintem volt valami negatív megjegyzés Setzer Mesterre( lehet, hogy nem Te voltál) és szerintem arra reagáltam. Merhogyamesterrel még viccből sem szabad baszakodni!(szerintem!)
Bocs, ha akkor félreérthető voltam.
najó, igazándiból nem is értem, hogyan csíptük meg az idei délután hat órás kezdést, komolyan az emberek tülekedtek a színpad előtt, megdolgoztattuk a szekusokat, csöcsreautogramm, minden volt... mind a tíz ember élvezte szerintem, csak én meg nem láttam a napsütéstől... de végülis a tavalyi hajnali fél hármas kezdésnél minden jobb:D:D:D
ja, valami guiness rekord színpad.
Ez van, jövőre a bahia, két év múlva nagyszínpad, három év múlva nulladik nap, négy év múlva szobor a rakenrollmúzeumban.
Öt év múlva már nem leszek olyan menő, de szarni fogok rá a jó kis csendes-óceáni szigetemen.
Te ne szövegelj, fesztergom, mi, lokálpatriotizmus, mi?
Az fla-t nem szerettem annyira(mondjuk volt egy jó slágerjük nekijük).
Mondjuk mák, hogy pont péntek délután játszunk a szigeten, mert aznap van Skinny Puppy, és előtte a Killing Joke- így legalább ingyen lesz minden. Ja és persze a madness pont egyidőben a skinny puppyval:(
Szia Ati! most nézem a kaláka fesztivál honlapján, hogy a hétvégén Lovasi Andrással fogjátok nyomni. most lettem csak igazán kiváncsi. már nagyon várom a vasárnapot!
azért inni szoktam, csak nem divatból, mert a "társaság kinézne", hanem mert szomjas vagyok, nőzni is mértékkel, amennyire egy 3 és fél éves kapcsolat engedi ;)
Hát nézd szerintem a neo nem egy nagy durranás.
Én javarészt elektronikus zenéken nőttem fel (young gods, skinny puppy, autechre, ilyesmik), és nekem ilyen megveszünk minden szintit, és hangminta cd-t, és összerakunk belőle valamit szaga van, kreativitást nem sokat látok mögötte.
Amúgy meg igen, szerintem ciki egy az egyben átemelni egy anno slágerlistás refrént úgy, hogy nem teszünk hozzá semmilyen ötletet, vagy nem csavarunk rajta.
Én az összeset útálom aki jobb nálam. Meg kéne dögölnie mindegyiknek és én lehetnék a gitárkirály a földön!
Lehet kifeljlesztetek egy vírust is erre a célra...
Miért van az hogy amikor lelketlen gitárosokról esik szó akkor mindíg a
Batio meg még kb. rajta kívül két gitáros van előhalászva a yutuberól
hogy aztán általánosíthassuk milyen beteges ez. De hogy most akkor
mit akarunk bebizonyítani? Hogy milyen rossz gitáros a Batio?
És pl. a Gambale -nek miért szabad tekerni ezerrel? Az talán nem beteges
ahogyan ő előadja ezeket a gitártekerősgyorsulósdolgait?
Ehhe...az a neotonsz a két picsával.
Tavaly egy faluban toltuk, ők voltak előttünk...hát öcsém az egyiknek kurva szép combja van...A zenére nem emlékszem.