én más stílusban játszom, SRV pl. az egyik nagy kedvencem és Ő elég technikás volt, csak nem nagyon tekert, de tudott volna:).
a másik nagy kedvencem Lajkó Félix aki citerán a legvirtuózabb, legtechnikásabb szerintem manapság, mégis ZENÉL, nem unalmasan teker össze-vissza.
szeretem a gitáros jazz zenéket, ott is vannak páran akik technikásak eléggé, Stanley Jordan fél kézzel(szó szerint) lenyom 1 satrianit, mégsem lélektelenül teker...
nagyon szeretem az igazi flamenco zenét, ami technikailag azért nem könnyű, de lám, szenvedélyesen tudnak játszani, kifejeznek valamit, a technika csak eszköz....
most már sokkal jobb a helyzet mint mondjuk 10 éve volt,
persze, hogy jól nyomták kispálék, de akkoriban volt egy ilyen trend is, ami nélkül nem lettek volna ilyen ismertek szerintem.
a filmek országos szempontból sokat segítettek, de már elötte hatalmas rajongótáboruk volt, ezért is kerülhettek be, mert ismertek voltak és népszerűek bizonyos körökben.
aki teker,virtuóz,haláltechnikás,szinte semmire sem tartják a fórumon.
persze általában a tekeretlen,haláltechnikátlan,virtuóztalan emeberek véleménye ez.
Mivel viszonylag othon vagyok a Kispál-témában, néhány dolgot azért árnyalnék, hogy pontosabb legyen a kép: Ha annak idején Nagy Feró nem gondolja úgy, hogy ez egy baromi jó zene és nem nyomja őket a Garázsban állandóan, akkor, amikor még a kereskedelmi média sehol sem volt kis hazánkban, akkor jóval kevésbé ismerték volna meg őket országosan, hiszen az akkori tizen-huszonéves korosztály állandóan azt a műsort hallgatta. Ugyanilyen szerencsésen alakult a Tímár-film, a Csinibaba is, mert onnantól tényleg megismerte őket az egész ország. DE: mindez kevés lett volna, ha nincs meg bennük az az eredeti gondolkodásmód, mind zeneileg, mind szövegileg ami olyan egyedivé teszi a zenéjüket, hogy két hang után felismerhető.Szerintem a tucc-tucc nem releváns ebben a témában, mert a tucc-tucc tombolása alatt is és manapság is rengetegen járnak Kispálra, úgy, hogy a médiában gyakorlatilag nem találkozol a zenéjükkel.
régóta játszik és a pécsi zenészek nagyrészének hasonló a véleménye:), de ő tényleg kivétel:).
fontos a gyakorlás és a tanulás, de ha csak virgázik valaki és nem érzi át a zenét, nem akar kifejezni valamit, akkor halott a dolog..
Én értem,mit akarsz mondani,és teljes mértékben egyetértek.Kevés olyan őstehetség van,aki tanulás nélkül tud úgy játszani,hogy nem lehet belekötni.Tegnap a Living Colour iskolapéldája volt az őstehetség és a képzettség kombinációjának.
de rosszabb sem... amúgy ez a támpont fontosabb, mint az a plussz. Plussz nélkül hiába plusszolsz, ha nincs meg hozzá az eszköztár. Úgyhogy előbb a támpont, utána a plussz az már úgyis kibúvik magától:)
a jó gyakorlásban benne van a technikai oldal fejlesztése is, de emellett rengeteg más is... zeneelméleti összefüggések, improvizálás, zeneírás, elemzések, elemző zenehallgatás, ritmikai és egyéb hallásfejlesztés, s még lehetne sorolni...
"Azzal hogy valaki ül a szobájában, és halálra gyakorolja magát, még nem lesz sikeres zenész."
Ez fordítva is igaz, aki "sikeres zenész" akar lenni, az nem gyakorol:) Aki folyamatosan gyakorol és fejlődik, mert késztetést érez rá, hogy egyre jobb legyen, azt nem elsődlegesen a siker érdekli. Ez belső indíttatásból történik, akárcsak a zeneszerzés... ha valaki sikeres akar lenni, az megírja a sablonokra épülő dalocskáit és elégedett magával. Aki meg úgy gondolja, ha egyre jobb zenéket szeretne írni és játszani, annak kisebb az esélye, hogy sikeres legyen (de gondolom nem is elsősorban ez mozgatja...), mert kevesebben tudnak és akarnak befogani egy kiműveltebb produktumot, mint egy bejáratottat.
Amúgy meg kurvajó zenészek vannak itthon, úgyhogy egyáltalán nem a felkészültségen múlik, hogy a magyar könnyűzene nem épp elismert a világon, mert az adott. De nincs ez másképp" egyetlen középeurópai országban sem. A nagyhatalmak érvényesülnek a zenében is. Miért? Mert mindent a pénz mozgat, tehát a zeneipart is. Mi meg nem vagyunk egy amerika-költségvetésű ország...:)
éppen divat volt az alter zene is amikor befutottak kispálék, akkoriban mindennap voltak koncertek pécsett és közönség is volt, ha később a nagy tucctucc láz idején kezdték volna nem futottak volna be ennyire...
A Kispál témához annyit, hogy történetesen úgy alakult náluk is, meg pld. a Tankcsapdánál is, hogy az elején befektettek, ingyér zenéltek, meg ótvar pénzekért, de kurva sokat kurva sok helyen, és így elérték azokat az embereket, akik ma eltartják őket. És nem ők keresik a kiadókat, hanem a kiadók őket.
Azzal hogy valaki ül a szobájában, és halálra gyakorolja magát, még nem lesz sikeres zenész.
Gondolom ezután a topik után jön majd a megkövezés, de végigolvasva a hozzászólásokat nekem a Hujber Feri jut eszembe, aki három éve gyakorlatilag szembeköpte az oszágot, hogy itt egy igazi művész csak önmegalázások árán tud talpon maradni, és hogy a kultúra nincs megbecsülve eléggé úgyhogy inkább itthagyja ezt az egész szar lepukkant országot és inkább kivándorol Angliába, ahol az igazi dolgok történnek.
Pizzafutárságig vitte.
Vagy annó a Barta Tamás az LGT-ből. Szerintem iszonyat jó gitáros volt, nagy kedvencem, de az USA-ban papírboltos lett belőle, meg dealer, amíg le nem lőtték.
A másik meg az, hogy a jazz nem lenne népszerűbb attól, hogy belenyomnának egy rakat állami pénzt. Én pld. nem szeretem, én a rockzenét szeretem, a nagy rockegyüttesek pedig külföldön sem állami pénzből lettek nagyok.
Magyarország népességéhez mérten igen sok komolyzenészt tart el. Államilag támogatott komolyzenei adója van.
Ami a jazzenészek megélhetését illeti, kb. ugyanazt gondolom, mint a bölcsészekről. Mindenki tudja, hogy ha bölcsész szakra jelentkezel, akkor nem fog felvetni a zseton az életed hátralevő részében. Ez egy ilyen pálya. A zenész is ilyen pálya. Ha sikerül olyat alkotnod, ami megérinti azokat, akik a közönséged lehetnek, akkor sikeres leszel, mint a Kispál és a Borz.
Ők például gimmnáziumokban játszottak sokat a pályájuk elején. Nem tudom hogyan jutottak be ilyen bulikra, de sikerült egy generációt találniuk maguknak, amelyik azóta is kitart mellettük tűzön vizen. Amíg a többi megnemértett zenész várta a sültgalambot a szájába esni, addig ezek becserkészték, elkapták és megsütötték.
Szerinted a szponzorok sikergyanús produkcíóba fektetnek be?
Szerintem pont fordítva működik a dolog. Gyakran szar zenékbe fektetnek pénzt, amik azért lesznek sikeresek mert annyi lóvét belepumpáltak, hogy a csapból is ők folynak.
Nem a produkció miatt "sikergyanúsak" hanem amiatt amennyit belefektettek.
Ebben az irományomban, csak arra tényre szerettem volna hangsúlyozottan rávilágítani, ahogy a kiadók és a studio tulajdonosok töbsége, hétköznapi üzletemberekből lettek és NEM zenészekből!!!!!!!!!
Azért beteg a Magyar könnyűzene, mert a mostani lemezkiadók többségének az életük ezt megelőző időbeni nagy hányadában semmi közük sem volt a zenéhez! Ezért nekik teljesen mindegy, hogy hány indigó anyag kerül kiadásra, csak megfizessék a csapatok a kiadást. Nem elég szelektívek a produkciók a stílusokat illetően! Nincs egy szakértő, aki azt mondja, hogy állj, ez már visszaköszön más Magyar lemezen, csak egy kicsit átformálták, de nem eléggé. Persze egy ilyen szaktanácsadót is le lehetne fizetni, de a gustustalanság határáig biztos nem menne el, akármennyi zsozsót is kínálnának fel neki.
ha csak ez lenne a baj..........
mégha óccsó volna is, akkor is a szpigibojt meg a grúvháuzot venné meg az ember. a magyarok be lettek oltva a zene ellen
Üdv.
A gáz az, hogy nincs pénz - és piac sincs. Nem keresek rosszul, de meggondolom, hogy megveszek-e egy cdt három-ötezerér... és amég ennyire szűkös marad a piac, amíg nem lehet egy lemeért árat kérni, amígy pénzhées köcsögök kezében van az ipar, addig sajnos ez lesz..
Számomra csipetnyi jó a rosszban, hogy rengeteget pörgetem az agyam ekörül a téma körül és ebben a topikban számos, enyémhez hasonló gondolatot, felfogást találtam. Persze tapasztalatom csak töredéke a tiétekéhez képest.
Független szaxervezet? Áááá itt biztos sokan élték meg azt a szitut, hogy együtt indultak ma "sikeres" zenekarokkal, aztán hogy-hogynem beindult a kiszorítósdi ...
Igazad van, sajnos. Nekünk már ez is rétegzene volt.
De nem is azért hoztam fel példának, hanem csak az énekhang miatt.
A gyalázat az, hogy ilyen hangot, meg akár még jobbakat sem lehet "eladni" a nyomoréklelkű média miatt, akik Tüncikéket, Pákókat, meg hasonlókat "gyártanak" inkább maguknak.
Na, itt érhető tetten a magyar zene betegségének első számú kórokozója, úgy hívják, hogy média ...
Csak ezt szerettem volna illusztrálni.
Jetinek ebben úgy tűnik igaza van.
Valahol mégis csak betegnek kell lenni a magyar zenének ezen a vonalon, ha iylen hangok sose kapnak nyilvánosságot (magalakulás után két hónap próba és nulla fellépési lehetőséget felismerve feloszlás ...) - miközben holnap este a Fábry show-ban Kiszely Tüncike élőben fog egy egész országot megbotránkoztatni hangnak sem nevezhető vinnyogásával.
Nem tudhatom, mi van a tarsolyodban, csak, ha kirakod, megmutatod. Nyolc éve keresek nívós csapatot, vagy 35 zenekart néztem meg, és mindenki csak a se füle, se farka, dallamtalan, felépítetlen zúzást műveli. Egyik olyan, mint a másik. a csapatok 90%-a azt sem tudta, hogy mia vemp, vagy verze, meg sorolhatnám. Bár biztos vannak jók a kulisszák mögött.
A világzenéről az jut eszembe, hogy a mi zenekarunkat, még itthon, Magyarországon is a világzenéhez sorolják, annak ellenére, hogy a repertoárunk 95 %-a autentikus magyar népzene.Ezzel a zenével pedig, hiába vagyunk mi baromi nagy csávók, Külföldön,a Muzsikáson kívül senki nem rúg labdába igazán, sem anyagilag, sem máshogy.(Pl: Az idei MAHASZ-gálán mi nyertük az év lemeze Fonogram-díját a Világzene kategóriában, de ez csak itthon számít valamit, viszont itthon már megvan a bejáratott kapcsolatrendszerünk. Külföldön ez a díj sajnos senkinek nem mond semmit.
Szolisztikus műfajokkal kellene belopatni magunkat a küölföldiek szívébe, első lépésként. Bár, a jazzban, a klasszikus gitárban, világi zenében, és komoly zenében elismertek vagyunk világszerte. Slágerekben, rock zenékben a felzárkózásra nem sok esélyt látok, mert ezekben a műfajokban a hazai paletta totál indigo világ. Kevés a fülbemászó dallam, a szelektív rithmika, szellős, igényes hangszerelés, szép harmoniákkal, tehát a kemény rock szegényes, sajátosan, tipikus Magyaros. Ezen kell változtatni, azután jöhet a nyelv!
Szerintem normális, ha a szponzorok a sikergyanús produkciókba fektetik a pénzt, mivel egy vállalkozásnak alapvetően profitorientáltnak kell lennie. Másrészt szerintem nem szabad általánosítani, mert sok cég támogatja a könnyűzenét, ki jobban, ki kevésbé. Az északi országok azért nem szerencsés példák, mert ott például az emberek nagyon jelentős része jól beszél pl. angolul. Nálunk az általam ismert zenészek nagyon jelentős része egyáltalán nem beszél idegen nyelvet. Hogyan törhetne be magyar zenekar a külföldi piacra, ha még azt sem tudja megkérdezni, hogy hány óra van? A saját nyelven éneklés a nemzetközi piacon néhány csodálatos kivételt leszámítva (Ramazotti vagy pl. a csodálatos Sebestyén Márta) nem működik.
Az a gáz, hogy csak beszélünk róla és nem teszünk semmit! Mindenki azt gondolja, hogy én mit tehetnék egyedül? És szépen ennyibe marad! Tényleg mit tehetnénk????!!!!
Hát ja. De nem lesz itt semmi. Néhányan utakat zárnak le, de azzal senkivel sem b..sznak ki, aki megérdemli, csak a hülye állampolgárral, hadd szívjon még többet.
Itt még aki tenne is vmit, az is szarul csinálja
Mi a cél a vezetésnek? Ne gondolkozz, ne légy igényes, vedd be az összes szart! A szponzorok is a Győzike showra adják a lóvét, a normális dolgokra nem marad. Ennyi! Amíg ezek a szemét műsorok a legnézettebbek, addig nem fog itt semmi változni! Az északi országokból (főleg Svédországból) nézd meg mennyi jó zenekar került ki! Itt csak a szemét (az is kintről jön!) van. Mindenben a nyugatot majmoljuk, mert az trendi, csak a jó dolgokat (amelyek kinn működnek) nem vesszük át és ezt nem csak a zenére értem: Egyébként igaza van mindenkinek, aki azt mondja, hogy ilyenek vagyunk, mert tényleg a nagyjára igaz. A kisebbség meg nem számít (itt nem származásra gondolok).
Sztem a kultúra vhol az öntudatunk része, ha azt lerombolják, azzal az öntudatunkat is csorbítják, effektíve még könnyebb lesz velünk lenyeletni a szart..
Nemcsak a nyelv, hanem a kultúra is alapjaiban határozza meg egy nemzet,önazonosságát, létét, fennmaradását.Talán nem tűnök paranoiásnak, ha lassan már szándékosságot sejtek a jelenlegi folyamatok mögött...
Eddig is szívem csücske volt az a régió, sőt, méginkább Norvégia-Svédország...ahogy hallom, ott is teljesen más a zenéhez való mentalitás...
Hol vagyunk mi ettől...:(
Ez kemény..Valahogy így kéne működjön. De ez az ország ezer sebből vérzik, ez az utolsó, amit valaha is meg fognak próbálni begyógyítani. már ha megfordul majd vki fejében ez a dolog..
Én most elsősorban hangszercégek szponzorációjára gondoltam, tehát mondjuk arra, hogy nem biztos, hogy egy Fendernek megéri a fáradtságot, hogy hazai, nem mainstream zenészeket ellásson cuccal ingyen, a plusz reklámért.
Mondjuk, ha megnézzük, hogy egy Ákos koncertet is legalább harminc cég támogat, a Mol-tól kezdve a tudomisén ki-ig..
Mesélek egy érdekes történetet:
Nyáron Észtországban muzsikáltunk a Viljandi Folkfesztiválon.Hosszan ecsetelhetném, hogy egy volt szocialista államban, hogyan tudnak egy vidéki kisvárosban 3 napos 50000 ezres látogatottságú FOLK(!) fesztivált csinálni, de ez egy más téma.
A lényeg:Beszélgettünk egy francia zenekarral és leültem attól amit mondtak: A francia kultúrális kormányzat fontosnak tartja, hogy a saját zenei hagyományait ápoló zenekarokat, úgy támogatja, hogy kvázi közalkalmazottként alkalmaz zenekarokat, akik, havi fix fizetést kapnak és ezért évi 20-30 bulit játszanak ingyen, ott ahova kiközvetítik őket.Tehát nem havi 15 koncertet, hanem havi 2-3-at.
A maradék idejükben meg azt csinálják amit akarnak.Természetesen ezen kívül szervezik a saját dolgaikat normális gázsiért.Egyébként ez az észt fesztivál is ilyen "szolgálat" volt.Hol vagyunk mi ettől...?
A fejekben van a hiba. Kultúráról beszélünk és nem olyan piaci termékről mint tesco gazdaságos,
Egyébként Kossuth díjas művészek játszanak 5e ft-ért és ezek után bárki azt mondja ez gyalázat akkor ők csak azt mondják kérem ha neki jó akkor maga mit akar?
2007-03-04 11:29 |
#1541
Az mondjuk történelmi tény, hogy velünk, magyarokkal szinte bmit meg lehet csinálni, nem szólunk egy szót se, nagyot nyelünk, legfeljebb megrázzuk az öklünk, de semmit sem teszünk, hogy jobb legyen. Ezt a jelenlegi politikai helyzet is rohadt jól példázza. Hazug, pénzéhes embereket juttatunk hatalomra hosszú évek óta, és mikor azzal csúnyán visszaélnek, semmit nem teszünk, csak megcsóváljuk a fejünket, de hagyjuk, hogy tovább folytatódjon a kizsákmányolásunk.
Ilyenek vagyunk kérem szépen, tetszik vagy sem, ez van..
És úgy kell nekünk, hogy meg lehet ezt velünk csinálni! Megérdemeljük!
Tudod Miki nem jó érzés ezt hallanai egy olyan zenésztől mint Te. Az embernek még az életkedve is elmegy, nemhogy a játékkedve. Úgy néz ki a dolog, hogy aki játszik és erre tette fel az életét, kb. olyan szinten él, mint egy gyári munkás (nincs bajom velük). De!!! egy művész lelkileg többet ad a társadalomnak és ezt meg kellene becsülni! Nem azt mondom, hogy aki gitárt fog a kezébe annak fizessenek milliókat, lehetne szelektálni valahogy (persze ezt sokan úgy éreznék, hogy igazságtalan elosztás), de lagalább pár embert (és nem vagytok sokan sajnos) hagyni kellene nyugodtan dolgozni, jól megfizetni, stb... Teremtesen csak minél több értéket! Nekem munkahelyem van, a gitár csak hobbi és nem is fogok ebből élni, szeretem a munkám, de a cuccokat a fizuból kell megvásárolni, amennyi van rá annyit költök. Nálatok másképpen kellene működnie! Itt van, adom csinálj jó dolgokat, nekem reklám, neked pénz, érték, művészet. Én így tudnám elképzelni!
No igen, ezaz! A klubtulajok vagy kocsmák vagy akármi mindig talál zenészt, aki 5-6e-ért is elvállalja a bulit. Naná, hogy nem fog akkor többet fizetni, ha nem muszáj.
ha van zenész, aki ezt ELFOGADJA ÉS ELMEGY ENNYIÉRT JÁTSZANI AZ IS EGY SZÖGET ÜT A KOPORSÓBA!
az alapvető baj azzal van itthon, hogy az emberek elfogadják a megalázó feltételeket. nemcsak zenébe, szinte minden területen. és ezt az élősködő réteg szépen ki is használja..
ha lenne mindenkinek egy jelentékeny tartaléka, amit eddigi munkájából félretett, akkor nem kellene fillérekért elvesztegeni a munkáját! na ezért van az kispajtások, hogy az egész rendszer a hónapról hónapra élést akarja, mertha lenne tartaléka az embereknek, nem lehetne ilyen olcsón bérnégereket kapni és azokat a pofátlan, vérszemét hiteleket, amiken a bankok zsírosodnak senki nem venné fel.
és megváltozna az ujraelosztás a társadalmon belül.
EZT KELLENE ELÉRNI!!!!!!!
Tudod, a mai világban a csomagolás a lényeg, a mögöttes tartalom kevésbé érdekli az embereket. Ha vmi jól néz ki, akkor minden rendben van. Ilyen a mai itthoni mentalitás.
Mindkét országban állami támogatásból ment minden minthogy minden az állam kezében volt illetve aki kapot tútlevelet az mehetett nyugatra turnézni és pénzt gyüjteni. Ebben a 40 évben generáció nemhogy felnőtt de bele is öregedett és most a vadkapitalizmusba hogy háttér, mindenki keresi a hátteret a megélhetéséhez. Lengyelországban kialakult egy támogatási rendszer aminek tulnyomó hányada magán pénzből jön. A jazz ott ügy maradt 1xüen azért mert az EMBEREk kultúrájuk részeként tekintenek rá, akoncertek TELTHÁZASAk. Én 6 éve járok oda ki legalább 60-70 koncertet adtam a kicsi klubtól a 4500-as tömegig a legnagyobb ottani jazzistákkal és amerikai sztárzenészekkel. Tudom miről beszélek, és amikor ott vagyok, akkor érzem azt hogy igen ennek így kellene működnie. Nagyon elrontottuk itthon a dolgok megítélését, mi érték és mi nem. A pénz minden társadalmi rendszerben a hatalomhoz vezető út, de ennyire elidegenedett elszigetelődő rendszert még nem láttam pedig éltem NY-ban is, nagyon nagy baj van abból a szempontból hogy maguk a kárvalottak sem teszenk semmit. A mi szakmánkban nem történt semmi ami a zenészek érdekeit védik. Mindegy órákon át sorolhatnám az iskolarendszerrel stb stb. Az a furcsa hogy nálunk a z utak sokkal jobbak, a házak sokkal szebbek, de ezzel ki is fújt a dolog
Én úgy olvastam, hogy Lengyelországban a jazz a rendszerváltás előtt is nagyon menő muzsika volt, mivel a szovjetunió elleni lázadás egyik formáját találták meg benne. Ha ez így van, akkor nem éppen egy startvonalról indultunk.
Ez nem váélasz hogy pici a piac. Lettországban tanítottam egy jazztáborban ahol 9 országból jöttek össze emberkék 13 tanár volt kanadától fehér oroszokig mindenki magyarországot én képviseltem és 120 növendék volt ott. Szponzos volt a Honda a tv és a rádió közvetítette a záró koncertet, minden este a fővárosból jöttek ki az emberek autóval az esti koncerteket meghallgatni. Nem titok én ezért az egy hétért 1000usd-t kaptam és közben tengerparton nyaraltam.... Tisztán látszott hogy ez ügy ott. No ott az összlakosság 3,5 millió ember. Szóval ne gyertek nekem a pici a piac vakerral
Erről egy vicc jut eszembe( most keserű értelemben..:(
Kovács elmegy a dokihoz:
-Doktor úr, nincs székletem...
-Sebaj Kovács, vegye be ezt a gyógyszert és probléme megoldva!
Kovács másnap visszajön:
-Doktor úr, a gyógyszer nem segített...
-Hm...Kovács maga érdekes ember..nah itt van ez az erősebb kapszula, vegyen be egyet, és egész nap fosni fog!
Kovács visszajön harmadnap is:
-Doktor úr nem megy!
-Akkor vegye be ezt a piros kapszulát, egy hétig fel nem fog állni a WC-ről!
De Kovács ismát visszatér, mire a doki:
-Mondja Kovács, dohányzik maga?
-Nem!
-Akkor iszik??
-Nem!
-Nőzik?
-Nem!
-Kovács, mi a maga foglalkozása????
-Doktor úr kérem, én jazz-zenész vagyok...
-Jaj, hát miért nem ezzel kezdte? Itt van egy 1000es, egyen valamit!
Sokat írtam már ide, de most egy újabb történettel jövök, sok minden a kezdetekteől el lett rontva és maguk a zenészek is tehetnek arról hogy a pincérekkel vannak egy besorolásban. Lengyelországban jártam és ott elbeszélgettem egy fiatal 23 éves végzős bőgős-basszusgitáros sráccal, aki most nagyon felkapott és mindenki őt viszi játszani jazzben. Kérdezem tőle mit fog csinálni ha végez, tanítani? Azt mondja nem valószínű mert annyit zenél hogy nincs rá ideje. Mondom és az elég a megélhetéshez? Azt mondja erre hogy egy hónapban van 10-15 bulija és 400zlotyinál kevesebbet sosem kap bulinként de ez inkább 5-600zl. No kiszámoltam gyorsan a legroszabb hónapját és Ft-ban számolva ki is jött 256e ft egy hónapra, ha erős hónapja van ez az összeg akár 650e ft is lehet. FIGYELEM nem popzenészről beszélek és még csak nem is egy öreg rókáról, hanem egy szuper tehetséges fiatal végzős főiskolásról. Ja és nem amerikáról beszélek és még csak nem is Franciaországról, hanem LENGYELORSZÁGRÓL, Nálunk a Jazzgardenban 5-6e ft-ért játszanak magyarország prominens képviselői. Pedig a rendszerváltásnál egy startvonalról indult a két ország.... Itt nálunk még mindig nem történt meg a rendszerváltás a zenészek megítélése nem művész hanem max pincér, de szerintem az is többet keres,...Hát ezért nem klubozom itthon csak ritkán...
Én ezért nem klubozzom hosszú évek óta, pl minden zenekarban ahol játszottam tavaly bejelentettem hogy nem vagyok soha többé elmenni 10e ft-t játszani, mert megalázó, ha nem értékeli senki a játékom akkor nem is kell senkinek. Gondoltam ez nem is olyan nagy dolog mert ez is már annyira megalázó, és voltak olyan kollégák akik ezt mellre szívták, félreértették úgy vették le hogy velük szúrok ki ezzel. És ők most is izzadnak éjjel kettőkor a fészekben 10 ropiért, én ebből kiszálltam köszönöm. Én egyedül nem tudom megváltoztatni a dolgokat de még látom reálisan objektven hogy mennyire elértéktelenedett önmagából kifordult világban élünk, teljes közönyben. Családom van 3 gyerekem és csak az Isteni gondviselésnek köszönhetem hogy van munkám itthon és külföldön, illetve pár olyan kollégának akik velem együtt komolyan gondolják a munkájukat legyen az tanítás vagy zenélés és mindenki a maga területén komoly erőfeszítéseket tesz. Az a baj egyébként hogy koncertszervező, promoter, szponzor, és zenész mindenki kivétel nélkül a megélhetését egzisztenciájáőt félti. Ebből pedig nem összefogás van hanem irigység egymás letaposása egymás helyzetének ellehetetlenítése, sunyiskodás, mert mindenki attól fél ha segít a másikon akkor ő éhenhal és félre lesz tolva. Olyan mentalitás van itthon hogy az elképesztő
Nézd, aki megengedi, hogy azt csináljanak vele, amit akarnak, az ne rázza az öklét, aki meg nem engedi, annak meg nincs miért ráznia az öklét.
Jó, tudom, ez nem ilyen egyszerű.
Ha én leszek a főperzekútor Mo-n, jól élnek majd a zenészek! Sajna erre kevés esély van (kb. 1 a 10 milliárdhoz!)
2007-03-04 11:19 |
#1537
Az asszony most volt üzleti úton Monte Carlóban. Hozott képeket..hát mit ne mondjak, nem sok kedve volt hazajönni, de most, hogy én is láttam őket, nekem sem sok van itt maradni
Viccet félretéve, én úgy látom, hogy az emberek többsége nem igazán szeret a dolgok mélyére nézni. Legyen szó bmiről. Mindenki jobban alszik, ha azt gondolja, hogy minden úgy van jól, ahogy van, miközben százezrek halnak éhen naponta, és az egész világ nagyobb hányada nyomorog, egyesek meg kacsalábon forgó palotákat vásárolnak, amelyekben sosem laknak 2 percet sem, csak van pénz ugye dögivel.
Én pl. most kiakadtam azon, amit mondtál, hogy 5-6 ezerért játszanak jazz zenészek idehaza, mert ennél még a legszarabb 14 éves suhancokból álló punk zenekar is többet keres bulinként..
Én is azt gondoltam, hogy aki profi zenész, azért meg tud élni belőle, de most rávilágítottál, hogy rosszul gondoltam.
Egy szemet felnyitottál. De még milliónyit kellene felnyitni ahhoz, hogy változzanak a dolgok.
Így van tökéletes megfogalmazás. Pedig jó lenne az arra hivatottakat elvinni innen egy kicsit hogy lássák hogyan is működik ez. Mik az igazi értékeink stb
Sőt, 2 éve 3 hip-hop-os barátommal írtunk egy közös dalt, amit aztán egy koncerten elő is adtunk. Arra büszke vagyok, mert tök jó lett a szövege, és pont a műfajok határtalanságáról szól.
3 rapper, egy scratchelő dj, és én. Kurva jó volt, komolyan mondom, aztán a végén csatlakozott a beat boxer haverom, és tök jót jammeltünk. De ez a csapat azon kevés kivétel közé tartozik, akik jól csinálják, amit csinálnak, és szeretik az emberi dolgokat, így ennek a fúziónak is nagyon örültek.
Höhö ennek is megvan a fílingje.Én pl csütörtökön lenyomtam a zenekarral egy 3órás metalcore próbát,vérhányással hörgéspörgéssel hullaszaggal és siralommal együtt,ahogy azt kell...aztán hazafelé beugrottam egy üveg vadászmesterért és irány az éjszaka,a zenei változatosság jegyében persze szigorúan valami house buli:)
Nekem van egy valag hip-hop-ot művelő ismerősöm, és bár a zenéjüket nem sokra tartom, pont a loop-ok, és azok primitívsége miatt, a vakerjuktól néha padlót tudok fogni, mert rohadt jókat freestyle-olnak, én pl. ilyet nem tudnék, más kérdés, hogy nem is akarok, mert valahol azt vallom, hogy 4 jól megfogalmazott sorban sokkal több erő, bölcsesség, szépség lakozik, mint 3 óra freestylban. Tehát mondjuk egy vszak József Attila számomra ezerszer többet ér, mint az összes hip-hop zenész teljes életműve összeadva
De mondok mást.
Van egy barátom, aki beat box-ol, nagyon profin nyomja, tv-ben is többször lehetett már látni, őt nagyra tartom, mert amellett, hogy elég különös, amit csinál, tök jól improvizál.
Egyszer eljött hozzám jammelni, és komolyan mondom beszarás volt. Rohadt jó groovokat hozott, olyanokat, amilyeneket dobosok sem tudnak.
Ezzel egyet értek,de az nem is vita tárgya ugyebár,pont erre próbálok rávilágítani,hogy szerintem aki az említett stílusokban igényes zenét csinál az a szememben ugyanolyan zenész,még ha teszem azt egyetlen rendes hangszeren se tud játszani teszem azt.Mert van ilyen.Meg másmilyen is pl Fatboy Slim,vagy a Pendulum.Mind mind rock és metál zenével kezdték rögös pályájukat aztán egyszer csak meghülyültek,és azóta marhajó zenéket írnak.....kicsit másképp.
A jó pinák meg tényleg szeletelős bulikon vannak:)
Bár azért a nyál rnb ,megozdulásokat se kell félteni ilyen téren:)
ez az élő megmozdulásokra igaz,de az otthoni zeneírásra viszont szerintem abszolúte nem.És ugye ha otthon már megírta magának a zenéit akkor azzal élőben tud azért improzni is
Ennek ellenére, pl egyszer láttam a német Viván egy Apollo 440 koncert részletet, ahol nyomták a Vah Halen nótát, és rohadtul bejött, mert full élő volt, 2 kurva profi dobossal. Szóval lehet jót csinálni itt is, de azt nem számítógép mögött fogják megtenni programozók, akik loopokat meg sample hangmintákat operálnak össze és dalnak nevezve értékesítik, hanem csakis zenészek.
Jó csajokat meg a discoban találni, úgyhogy aki élete azon korszakában jár, ahol az a cél, hogy minél több zsír numera összejöjjön, annak bizony nem árt megtanulni részegen szeletelni egy idióta techno számra
Ahogy így visszaemléxem a hőskorszakra, mosolyra fakadok, mert a pénteki próbák után, ahol végigzúztuk az összes Metallica -Pantera slágert mindig indultam discózni, a többiek meg néztek rám furcsán
Én erre azt mondom, hogyha tudod hogy mit hallgatsz ,akkor annak rendje módja szerinti szempontból nézd. Vegyük példának a hip hop-ot. NAh jó... rap-et. NAgyon bírom ezeket a zenéket, mert ugyan tudom hogy loop, meg dobgép stb.. de mégis megfognak általában. Ha hallgatok egy Blink 182-t megint cska tudom hogy elég primitív, de lényegtelen amikor egy érzést ad át neked. Szerintem az a lényeg hogy ami tetszik, azt hallgasd.
húú na várjál láttál te már bármilyen djtől live actet?amikor is nem csak kvázi hangosít,meg keverget hanem ott helyben ahogy neki tetszik dobálja egymásra,mixeli effektezi a zenéket improvizatív jelleggel?Mert én igen és szerintem ez már egy zenész számára is tartogathat finomságokat.Az meg,hogy mennyire gépi meg mű szerintem pusztán ízlésvilág kérdése.Pár évvel ezelőtt nekem is megfájdult a fejem,ha bármi olyat kellett hallgatnom10 percnél tovább,amit nem "rendes" hangszerrel játszottak fel
Na jó, de ezekben a zenékben egy zenész nem sok érdekeset talál. Legalábbis tőlem aztán lehet prog house, vagy bmi, akkor is túl primkó ahhoz, hogy szeretni tudjam, arról nem is beszélve, hogy semmi emberi, szerethető nincs benne, mert gépi, mű, élettelen. De ez az én véleményem, nem kell mindenkinek osztania. Egy laikus teljesen másképp áll a zenéhez, mint az, akinek ez az élete. Így hát elég nehéz is az összehasonlítás..
Én azért ezzel a bepiálvaelmegyünk nőzni a discoba/de otthon ne hallgassuk mert ciki témát mondjuk nagyon nem értem.Én speciel az elmúlt fél évben jöttem rá(a lakótársaim álltal,akik nem selejt emberek attól függetlenül,hogy az álltalatok szar-igénytelen elektrofos zenéket hallgatnak)hogy biza a mainstream elektronikus zenében is lehet igényes és ÉRTÉKES ZENÉKET találni.Azt,hogy a drummandbass,trip-hop,acid-ambient,downtempo stílusokban kurva jó bandák vannak eddig is tudtam,de mióta egyre többet járok akár a Hajógyárira is teszem azt proggressive house,vagy trance bulikra hallottam már igen érdekes és jó dolgokat.Ettől függetlenül otthon meg fogom magam és felteszek egy kis Tool-t,Erik Mongrain-t,vagy ilyesmit.És ezzel szerintem nincs baj.A gond ott van,ha az embernek tényleg nincs igénye semmilyen zenére alapból,hanem úgy van vele,hogy ami trendi és "közkedvelt" az jó lesz neki is.Önmagában a bárki más álltal igénytelen fosnak titulált zenék hallgatásával semmi gond nincs ha az az illetőnek ténylegesen tetszik és talált benne valami olyat,ami hozzátesz valami pozitívumot az életéhez.