azt tudom, hogy ipari kiszerelésben (50 Kg) tényleg olcsó (szennyvízderítéshez?).
a H2O2 NEM BOMLIK abban a kiszerelésben ahogy árulják.
viszont az oldatban igen, ezért mindig bele kell spriccelni pár ml-t.
és az oldott rézzel mi lesz? azt is ki lehet dobni a meszezés után?
Nananana, álljon meg a bicikli!
1. A vasklorid olcsóbb, mint a hidrogénperoxid! Az Azurban lehet kapni a nagykörúton, egy zacskóval valami 300 forint. Nekem 2000 óta megvan, kb 2 négyzetmétert lemarattam már vele, s még mindig teljesen rendben van. Az a trükk, hogy töményre kell csinálni, és nem vízzel higítani, hanem tömény sósavval. Én megvettem, beoldottam sósavban, aszt jóvan, nem kell vele többet foglalkozni.
Megszabadülni meg úgy tudsz tőle, hogy közönséges mészkövet adsz hozzá (fehér zuzalékkő), aminek hatására limonit esz belőle, ami egy vasérc, természetre ártalmatlan...
A H2O2 még fekete dobozban is bomlik, és maratás előtt be kell lőni a sósav arányt, emellett több sósavat igényel, és ma már az sem olcsó...
Vaskloridot simán lehet csinálni, tömény sósavban oldasz rozsdás vasat, de úgy is műkszik a dolog, hogy egy sosavval tali edénybe beleraksz néhány vasszöget, meg a nyákot.
nem! sokkal jobban!
és olcsóbb is.
irány a fodrászcikkes, fekete flakonban 1 lityi kb. 300 Ft,
kell még tömény sósav és víz. az arány benne van a lakk dobozában a leirásban. 1 literrel amatőr körülmények között elvagy évekig
ez is "meghosszabbított szárú rettenet" le kell vágni annyira amekkora kell, ez a mostani radiohm gyártmányú.
a TS808 az Piherrel lesz, és vadkörtezöld természetesen
a technika P20 lakk és fotózás, mindent meg lehet vele csinálni.
a meghoszabitott lábú helyett van az a meghosszabitott szárú műanyag rettenet:D De azt inkább ne.
Amúgy milyen tecnikával csinálod a nyákot? Szóval fotózod? Vag y filcel rajzolod...mondjuk ahoz túlszép:D
az eredetitől a potik miatt tér el, olyan meghosszabbítottlábúakat nem lehet kapni.
lotstoppot meg nem raktam rá, mert ez a prototipus - egy vezeték le is maradt róla
maratni mostanában hidrogénperoxiddal szoktam, a vas III klorid iszonyatosan ocsmány anyag, a kimerült anyagtól is lehetetlen megszabadulni. le akartam adni veszélyes anyagként ilyen tevékenységet folytató cégnél, PÉNZÉRT SE VETTÉK ÁT. kiönteni meg nem akarom. majd jövő nyáron kiteszem a napra és kiszárítom. csak az a gáz, hogy van vagy 40 liter itthon
Hi! Van ötletetek hogy hogy tudom azt megcsinálni hogy van a gitár és abból a kábel megy egy dobozba amin lehet kapcsolni hogy merre menjen a jel, két kimenet közül lehet választani az egyik csak kábel a másik meg kisvasút. aztán egy másik doboz és onnan már csak 1 kábel aztán az erősítőbe. Van valakinek ötlete?
Az igazság az, hogy, ha az erősítésből kimarad egy, olyan lépcsőfok, ami nem tudja a stereot, vagy a surrondot, összeomlik az egész. Tehát a tunernek, akár TV, akár video, akár DVD, tudnia a kell érzékelnie az adott műsor tér-hanghatását, formátumát. A HIFI ferdesávos videok tudják, és még nagyon fontos, hogy az egész kábelrendszerere is oldalhűen legyen bekötve!
Hát fiúk valami félreértés történt! Nálunk a TV csatornák 85%-a sztereó és igen az M1, a TV2 és az RTL klub Nicam sztereó... (ezt a video jelzi ki). Na szóval a TV-énk valami miatt nem bontja szét "direkbe" a jelet, hanem mono hangot hallat. Viszont, mint már említettem, ha a hifi videó segítségével lépkedek a csatornákon akkor meg tök király sztereó sőt Surround a hang! De mivel ritkán kapcsoljuk be a videót, ezért szinte, mindig mono-ban kell nézni a Dolby TV-ét... Furcsa...
DVD vagy CD, MP3 hallgatásakor is a TV szinte megtáltosodik, lehet rajta váltani a sztereó és a surround (ez meg brutális) között... De, ha ezt tudja "kiegészítő" lejátszókkal, akkor nélkülük meg miért monó??? Esetleg egy ilyen TV-és fórumot tudtok?
Dod YJM 308 Egy regi Video alkatreszeibol lett osszedobva a mai nap folyaman.
Meg a hangjat nem tudom, hogy milyen lesz. Egyelore a Dc mereseket vegzem el. Majd ha jon a kis haver akinek a gitarjaba akarom beszerelni akkor mar a hangjarol is tobbet fogok tudni.
A legjobb hangja a TV2 és RTLklubnak van a magyarok közül,ezek NICAM stereo-k. Van még pár csatorna,ami sztereó,de van jónéhány,ami még mindig monóban ad.
Pl az M1-en is ki szokták írni,hogy: "A következő műsorunkat sztereóban sugározzuk".
Akkor ezek szerint amúgy alapból monók!
Nekem minhárom magyar TV csatorna saját antennáról, a DVD tunerjáról nem, hogy Stereo, hanem tökéletes térhatású SORRUND hangzásban jön, vehető! Pld filmeknél élvezhető igazán, amikor egy helikopter egyik oldalt hátulról jön, a képernyőre is onnan, abból az irányból érkezik. Felvétel után is ugyanígy megmarad a térhűség!
Vettünk egy sztereó TV-ét egy éve! Mitől van az, hogy a TV mégis tök Mono?!!! De, ha bekapcsolom a DVD-ét akkor meg Sztereó lesz egyszerre sőt még van rajta egy Surround kapcsoló is amellyel még frankóbb lesz a hangja. Aztán a sztereó videó csatornáin lépkedve is királyul sztereó meg surround minden... De amint visszakapcsolok sima TV csatornákra ismét Mono lesz! A fülhallgató kimeneten is monóban jön a hang, de amint DVD-ét vagy videót kapcsolok hozzá azonnal a fülhallgató is átvált sztereóra! Azért ez nagyon bosszantó, mit lehet ez ellen tenni? Miért nem osztja sztereóvá a jelet a TV? Mi a megoldás???
Hello Fiúk! Összeraktam a Gargletron néven szereplő Wah pedált... És a cucc csinálja is szépen amit kell neki, tehát wah-wah... A gond viszont, hogy van egy "erősebb" alap sistergése, és max-ra tekerve még jobban sistereg... A gitáron, ha minimumra tekerem a Volume vagy Tone potit akkor sokkal nagyobb hangerőn süvít, annak ellenére, hogy ekkor el kellene csitulni a zajoknak is! Ja és még néha fulladva-recsegve veszi a hangokat...
A kérdésem, hogy lehet-e javítani valamit, hogy megszűnjön a próbléma? Hol keressek hibát vagy melyik alaktrésznél lehet bibi???
Amúgy MPSA18-as tranyó van benne... Egyedül ezzel kísérleteztem, és egyszerűbbekre (2N3904,2N2222...) cservélve szűnt a fulladásos probléma, de a süvítéses szélfúvás megmaradt...
hi! Tud valaki kapcsolási rajzot esetleg nyáktervet delay pedálról ami tud ilyen "swell" nevezetű hanglekerekítéses dolgot mint a Line6 Echo Park?
hangminta. valami ilyesmi hangzás kellene
Kösz szépen!
Most néztem, hogy rosszul írtam a dolgokat, már a hozzászolásomban is kétféle dolgot írtam. Nos a kapcsolási rajz a trafó szekunder oldalát adja 2x19V-1,5A-ra, a végfok tápfeszértéke nincs megadva, azaz ahogy mondtad ez valami nagyobb érték.
Gondolom, hogy ha 18V-ot használok, akkor legfeljebb nem fogja kihajtani a tervezett teljesítményre a végfokot, de füst biztos nem lesz.
skeletron:
a 2x18V simán jó lenne a 19V helyett. DE.
tessék vigyázni, mert a 18V trafó pl. egyenirányítás és puffer után 18x1,4=25 voltot ad terheletlenül. ez hajtva szépen esik vissza, de nézd meg, hogy az erősítő elvisel-e ennyit(szerintem füstgenerátor lehet belőle). ha nem, akkor 2x14 voltos trafó kell neki. ez pufferelve 19V.
a trafót pedig lomex, a "móricon a skálaparkolójamögötti" kis boltban(a pince, nem ami mellette fent van, bár azt is) érdemes megnézni.
hi
Építek egy kis gyakorló erősítőt. Elég érdekes tápfesz értéket ad meg a kapcsolási rajz: a végfoknak 2x19V-1,5A.
Kérdés 1: be lehet valahol szerezni trafót ilyen szekunder adatokkal (2x19V-1,5A)
Kérdés 2: jó lehet-e a 18V-ot produkáló táp? Ugye ez népszerűbb feszültség érték a transzformátorok között.
A potenciál külömbségek ?(negatív vagy pozitív "test")
Azt csak a mindenkori saját fokozatonkénti táppal tudod megfeleően hidegíteni. A lényeg full le legyenek választva egymástól!
Ezt már én is kérdeztem, semmi válasz, de van remény: ugye ha a testen át húrozol, akkor elvileg a fa hangja/teste is beleszól a hangba, talán a szusztén is jobb. De ez tényleg barkács dolog, én meg fogom csinálni: 6 pici lyuk (meg a lyukprofilok) ennyi. Bátorság
A zener jobb megoldás mint a stab.(szvsz),a stab. zajt visz be, inkább RC (fokozantonként)vagy ahogy "Gyulabá" írta egy követővel leválasztani a dolgokat!
Hello! Igen, úgy van, és ott 3 volt körüli fesz. esést produkáltak ezek, csak nem tudom hogy mit legyen ezzel a pedáltáp építéssel? A stab IC helyett zener? De a legfőbb gondom ez a földelés téma. Mert szeretném a pufferelkó negatívját a védőfölddel és a kimeneti negatív ágat összekötni, de ez a pedál bemenetnél a pozítiv a testen van? Akkor mi a szar lesz?
Ja és ezt a szűrőt, vagy szűrőket úgy akarom használni, hogy a stab. IC után kötöm, a stabilizált pozitív fesz megy a tranyó kollektorára. Csak kell egy ellenállás vagy egy 10 voltos zenerdióda még a stab IC középső lába és a föld közé, hogy a kimeneti fesz 10 volt legyen, mert ez a szűrő 1 voltot ejt a feszből.Viszont nagyon jó zajszűrő.Csatolásmentesítésre szokták használni, és mivel egy nagyobb tápról akarom az összes pedált táplálni, az egyes pedálokat elválasztja egymástól a tápon. Stratofan is használ ilyet az erősítőjében, meg a Sipos Gyula HiFi erősítők könyvében is szerepel hasonló csak ott BC107-el van megoldva.
Azon agyalok,hogy a fixlábas gityómat átalakítanám mágneses+piezo kombinációra.Namost ehhez ugye alapesetben kell egy piezoshúrláb/piezos babák.(A húrlábam sima gotoh,a hangszer testen átmenő húrozású.)Ha nem akarok még egy kimenetet fúrni a gityóra,akkor hogyan lehet megoldani,hogy egy kábelen jöjjön ki a jel,de mégis lehessen köztes állásban (mágnes+piezo) a két rendszer arányát állítani?Csak simán beledobok még egy potit,és kész?Gondolom egy 1db hangerőpoti/3 állású kapcsolós rendszert ehhez bővíteni kell még 2 db potival (piezo hangerő és piezo/mágnes blend) illetve egy 3 állású mikrokapcsolóval,ami a mágneses/mágneses+piezo/piezo opciók közt vált...
a pedálon a DC bemenet úgy van kialakítva, hogy a csatin a lyuk a test, a külső rész a táp. ez ellentmond a többi csatlakozónál megszokottnak, de DC csatiknál ez a szokásos.
ez azért kell, mert a külső részen lévő táp (+) így a pedálban lévő csatinál le tudja választani a belső elemet.
a lyuk és a pedál teste ugyanaz a potenciál.
a BC550-es kérdésre nem tudom a választ, mert nem tiszta mire gondolsz.
én 7809-et szoktam használni és az ha kicsit zajosan is, de stabil 9V-ot csinál brumm nélkül. oda nem kell utána csak egy 10uF kondi és 100n. vagy lehet LM317-el is csinálni...
ezek a stab. IC-k 1 A tudnak, de 500mA szokott lenni a dugasztáp, erre kell méretezni. én még hűtőbordát se szoktam rakni
ezért ezek a pedálok nem ilyen áramzabálók, persze sok digi effekt csodákra képes. de nem ezekből nem tipikus a villanyvasútban a nagy számosság...
Mondjátok meg hogy ha pedálokhoz tápegységet építettetek, a földet hová kötöttétek, mert a pedálokhoz menő kábelek, csatlakozók belső ere a negatív. És a pedálon belül mi a helyzet,én még nem szedtem szét ezért egyet sem, de kíváncsi lennék hogy a földpontra akkor a pozitív ág megy? Vagy mi? Mert azért a tápoknál és az áramköri paneleknél a negatív ág a földön van. Most építek egy tápot, és az is godot okoz például hogy a stab. IC utáni csatolásmentasítő szűrő mennyi árammal terhelhető? És egy stab IC után párhuzamosan hány ilyen tranyós / BC550C/ szűrő köthető?
manapság meg néhány gyártónál az A és B megfordult
ma festettem a dobozt, holnap második réteg.
a panel kész, egy vezeték lemaradt, de a terven javítottam.
hamarosan (ha minden müxik) közreadom az "SD Overdrive Preamp" doksit (DOD YJM klón). Az SD = SanDor illetve rodnas variációkból jött ki mint "MÁRKANÉV"
nekem soha nem volt eddig bajom a virusokkal, noha semmi virusvédő nincs a gépemen. pár napja meg pár perc alatt az asztali is meg a lapitopi is csontig lefertőződött
na ekkor új adatok lement, image-ból előző állapot visszatol. 20 perc alatt megvolt. pedig nem is voltam semmi aberrált webhelyen...
hi! Tud valaki kapcsolási rajzot esetleg nyáktervet delay pedálról ami tud ilyen "swell" nevezetű hanglekerekítéses dolgot mint a Line6 Echo Park?
hangminta. valami ilyesmi hangzás kellene
Valamikor valaha az A volt a lineáris, a B logaritmikus, a C-t meg úgy tanították, hogy valami műszerekbe kell olyan, talán exponenciális, de lehet, hogy nem.
Mindenesetre ezeknek manapság már nincs értelme, mert valaki elkezdte A-nak hívni a logaritmikus potmétereket, mivelhogy AUDIO. Úgyhogy a legjobb kimérni.
Az a "reverse log" a logaritmikus poti forditotja (antilogaritmikus). Az elejen nagyon meredeken valtoztatja az erteket a tengely szogfordulasaval_mar ~ 40 fokos tengely elfotdulas eseten olyan erteket vesz fel mind egy logaritmikus vagy linearis 80-90 foknal. A logaritmikus az elejen lassan valtoztatja az erteket es utanna meg meredeken. Lenyegeben mind ket potid legyen logaritmikus.
Most mar en sem tudom es ha te tudod akkor mond meg, hogy van a potiknal az ugynevezett A_B_C tipus. En mindig elfelejtem, hogy melyik micsoda. Az elso kettot allandoan alkalmazzak. Ezek szerint a C lesz az antilogaritmikus tipus szerintem. Minden esetre azert dokumantalodj.
Olyan szarul megy a gepem, hogy sirok mergemben. Valahonnan felszedett valamit mert erossen lassan megy es 3-4 inditasra valahogyan megindul. Az elobb is vertem az oldalat.
Minden fele virusolovel probaltam az elejen kapott is valami "Troian" nevezetu akarmit. Azt letorolte de meg mindig van valami mert csinalja az eszet. Ez van.
A színe a valóságban kevésbbé fakó (egy kicsit mélyebb árnyalat), csak a digitális kamerával eléggé nehéz volt valósághű színeket beállítani még utólagos keveréssel is.
közreadom hamarosan már kész a terv, de össze kell még rakjam, hogy jó-e.
mondjuk nem túl bonyolult, de a mechanikai méretekkel lehetnek gondok (elfér-e rendesen minden cucc a dobozkában)...
itt a fórumon voltak páran, akik segítettek és megfotózták a cuccot. így én egy elég hasonlót eszkábálok, mint az eredeti.
alu dobozba, ahogy illik.
az a rajz, amit berakott valaki nemrég teljesen hiteles és jó.
egyedül a potik karakterisztikája kérdéses.
én 100KB és 500KA potikkal próbálkozok először.
az 500 K az eredetileg reverse log, na ilyet biztos nem tudok szerezni. ehhez inkább a lin áll közelebb, mint a log.
nekem is ilyesmi tapasztalatom van vele. Single coillal király. Amúgy valóban a magas hangokat emeli meg, és talán a középre is dob egy picit. Tranzisztoros peaveyval azért nem szól valami malmsteenosan, de overdriveként teljesen használható sztem:)
Koszi. A haver gyereke meg kert , higy csnaljak neki egy torzantot. Ez ugy megtetszett, a panelt meg is terveztem_szoval az eredeti utan egy kicsit atdolgoztam (kisebbre csinaltam valamivel es itt ott a foldelest atdolgoztam).
Kivancsi vagyok a hangjara. A szimmulacios meresek szepek, max gainnal 70 mV-os bemeneti jelnel az Ic tulvezerlodik es a kimeneten kemeny negyszogu jel jelenik meg. A frekvencia menet sem rossz szepen emeli a magas hangokat.
JÓL SZÓL!!!
nem egy hétköznapi torzító, inkább preamp+magaskiemelő torzító; olyan csilingelős hangot csinál és kiemeli azt a tipikus strato hangzást.
igazából single coil pickuppal az igazi, legalábbis nekem.
én nagyon szeretem.
most dolgozom éppen a cuccon, ha minden jól megy pár napon belül összerakom.
igaz van már belőle egy barkács példányom, de a most készülő teljesen profi lesz (remélem).
hangmintát is lesz. amúgy elsősorban azt a tipikus malmsteen hangzást produkálja, na nem a mostanit, hanem a 90-es évek lemezeinek hangzását. bár most is ezt használja, de tán túl van kozmetikázva manapság...
Én ilyet nem tapasztaltam. A led egy több kiloohmos előtétellenálláson kapcsolódik a +15V-os tápra, még sohasem tapasztaltam olyat, hogy ez a legkisebb mértékben is kihatott volna a hangra. Ha az a +15V táp rendesen van megcsinálva, akkor a led táplálása neki lepkefing.
Mondjuk az nem igazán jó dolog,ha az erősítő hangkaraktere függ attól,hogy a lábkapcsoló áramkörben mi a szitu.
Nekem az erősítőmben a lábkapcsoló két dolgot tud. Tisztába és torzba kapcsolni a csatornákat,ennyi! :))
Csodálkoznék,ha beleszólna a hangképbe...
Mivel a hangjel áramkör teljesen különálló a lábkapcsoló áramkörtől,mindössze optikai kapcsolat van a kettő között. :))
Na, hogy megerősítsem a hitet, vagy összekeverjelek benneteket egy kicsit:
A ledet azért nem jó bekötni a +15 és a föld közé, mert érzékelhetően változtat az jel karakterisztikán. Megpróbáltam, és a tapasztalatom az, hogy változik az erősítő által kiadott hang karakterisztikája: mintha sokkal tompább lett volna az erősítő hangja...
Ami ugyan egy kis High meg Treble feltekeréssel ellensúlyozható, de nem az igazi...
Inkább legyen meghajtva 9V-al egy teljesen külön áramkörön (tehát havonta megreszkírozok egy elemet) mint hogy a finomam beállított hangzást egy fránya piros led hazavágja...
ha nem csal az emlékezetem, ezek egytápos végfokok, kondenzátoros leválasztással. itt "beépített" a durranás bekapcsoláskor. újkorában is.
annyit lehet tenni, hogy valami koppanásgátló áramkörrel relével védeni a hangszórót bekapcsoláskor.
az alapzaj is a rendkívül kifinomult kapcsolás tulajdonsága.
örüjjé b+ hogy müxik, utána irattár szebben fogalmazva, amíg megy, megy úgy ahogy van, had tegye, utána meg érdemes valami használható után nézni.