A soul food mennyire hasonlít a kentaurra?
Vannak videók a youtube-on, azokat láttam, de érdekelne valaki olyannak a véleménye aki próbálta is, esetleg ismeri a kapcsolások különbségeit.
hogy kicsit visszakomolyodjunk: egy basszeros barátomnak építek russian big muff-t, érdemes esetleg pár kondi értékét cserélni, hogy több mélyet engedjek a rendszerbe?
ez a kérdés egyébként duplázódik, mert valószínűleg aztán magamnak is befejezek egy basszusra adoptált verziót.
Na ezt mondom én is: tőlem a mágneses térnek az ilyetén ismerete igen távol áll, nem nagyon tudom sokszor még elképzelni se, hogy a térbe behelyezett ilyen-olyan biszbaszok hogyan fogják azt befolyásolni.
Nem tudom, nem értek hozzá, de azon elmélet szerint a lefelezett humbuckernek is humbuckerül kellene szólnia, meg a párhuzamosan kötött tekercsű humbuckernek is úgy kellene szólnia, mint a sorosnak, meg ha a hídi és nyaki single-t sorosan kötöm a telecasterben, annak ugyanolyan dróthangúnak kellene lennie, mint mikor párhuzamosan kötöm, holott inkább egy humbuckerhez hasonlító hangja van. Meg a precision split coilnak is single coil hangjának kellene lenni, stb.
Ja, igen. Olyan is van. :)
De ha sorbakötöm akkor annyit vág le. Amúgy zenerrel vagy sorbakötött párhuzamosan kapcsolt diódákkal meg annyit hagyok meg amennyit akarok. Há' nem ?
Hát az elektrodinamika mágnességtan része elég messze állt tőlem... A mellékelt ábrák fényében átgondolva igazad lehet... A legnagyobb változást a mágnses térben ott tudjuk okozni, ahol sűrűek az erővonalak. Ez meg ugye a pólus hosszanti tengelyében a legsűrűbb. Ebből az következik, hogy a szinglik mégiscsak szűkebb sávban "tapogatnak le" (ez a kifejezés így egyébként eléggé félrevezető), és ha így veszem, akkor éppenhogy a humbik "tapogatnak le" két pontban, vagy inkább sávban, nevezetesen ott, ahol az erővonalak kilépnek a két tekercs magjában levő fém hengerecskékből (vagy van ahol ez egy folytonos fémlap).
Nyilván, mivel nem egy darab szinuszhullámból áll a zenéd, meg ugye ahogy jwolf elvtárs is írta: meg kell nézni a hangszedő frekimenetét, meg az adott effekt frekimenetét, osz' abból kiderül (hiszen azt a párszáz mV-ot max. valami Ge vagy Schottky kezdi vagdalni, de már akkor is majdhogynem aktív szedő kell)
Hát ugye van olyan, hogy egy asszimetrikusan vágó fokozat után odaraknak egy szimmetrikusan vágót, aztán józan paraszti ésszel azt gondolnánk, hogy az utóbbi eltünteti az előbbinek az eredményét, azt mégse. Szóval bonyolultabb ez ennél elvtársak.
A TS nem vág ugye sokat. Amikor a kis jelből vág valamennyit akkor torzabb gitárhang érzésed van, mikor a nagy tiszta jelből levág ugyanannyit. Valahogy egy ilyen kopogós tiszta gitárhang szól át a torzítón, tehát nincs egy olyan homogén torzított hang érzés. Legalább is én úgy érzem.
Az ábrákon látszik, hogy single esetén akár 3pont letapogatásról is beszélhetünk, és rendesen szóródik a tér, ezt szokás trükkökkel módosítani, merre menjenek az erővonalak, hol találkozzon stb. A HB--nél minél erősebb a mágnes annál laposabb az kisebb a húrok felé mutató erővonalak, de ezeket is elhelyezéssel idomokkal stb. lehet befolyásolni.
Ezt elmagyaráznád kicsit alaposabban? Nem látom át, hogy miért van így... Nekem épp az az érzésem, hogy a HB-knak nagyobb a mágneses tere, ergo egy hosszabb darab húr mozgását "tapogatják le", míg a single-k meg a keskenyebb mágneses térrel éppenhogy "fókuszáltabbak". De simán lehet, hogy tévedek valamiben, érdekel, miért mondod, amit mondasz.
Ha tudod, hogy működik (frekimenet) egy nagyjelű, egy kisjelű, egy single hangszedő és ehhez raksz egy TS-t aminek tudod milyen a frekimnete meg is van a megoldás.
A nagyjelű hangszedő valamilyen frekire ki van hegyezve, ott egy púp, a kis jelű általában egyenesebb vagy be van szakadva a közepe, a szinglik szintén, a TS sok orros közepet tol rá, mid+mid boost lesz a nagyjelű hangszedővel aminek se alja se teteje. Ezt mondom úgy általában mert vannak kivételek.
A szingli hangszedőkhöz még hozzátartozik, hogy két helyen tapogatja le a mágneses tere a húrt, a HB-k egy helyre fókuszálják ezért jobb feszes highgain-re, és ezért szól úgy ahogy.
Általánosan elmondható, hogy a nagyobb jelszintű humbuckerek nem szólnak jól a tubescreamer féle overdrájvokkal, vagy csak nekem nem tetszik? Jellemzően akkor ha azokkal torzítunk tehát nem amikor boosternek használjuk őket.
Nem feltétlenül EMG stb pickupokra gondolok, hanem pl Seymour JB, ilyesmi...
Mostanában egy módosított Keeler Push a nagy kedvencem. Azt egész kicsiben is meg lehet építeni. De az egyáltalán nem transzparens (a BD2 miatt gondolom, hogy az lenne a cél). Sokáig használtam a Zen Drive-ot, azt is meg lehet csinálni egészen kicsiben. A DOD 250 is volt egy időben a board-omon, viszont az sem transzparens. A Lovepedal Amp11 OD-je és a Paul Cochrane Timmy is egész jók, azokat is meg lehet csinálni mini kivitelben. Kisebb gain-ű az Xotic AC Booster, és az sztem nem is fér el miniben, de a hangja igen jó sztem, és egy booster-rel jól meg is lehet tolni.
Láttam az adok-veszekben egy Boss ME-5-öt és rájöttem, hogy olyat is szeretnék nagyon, de nem ennyire lerúgott darabot, hanem olyat, ami azért sokkal jobb állapotban van.
Éppen egy kisebb pedal boardot szeretnnék összerakni. Jelenleg egy BOSS BD-2 Keeley Mod by Eldzsi van benne, amit újra nagyon szeretek. De ez nagy ebbe a boarba. Valami kis méretú effektet szeretnék. Néztem pl. a Mooer-től a Blues Mood-ot, de gondoltam megkérdezlek Titeteket is. (EWR-t már hívtam, de még nem tudtunk beszélni)
Köszönöm mindkettőtöknek, beraktam egy-egy 100 mikrós pufferkondit a Vref-ekhez, és láss csodát :) Ezzel a helyére kattant az utolsó mozaikdarabka is, a nyákok is nagyjából meg vannak tervezve, úgyhogy már csak meg kell csinálni :D
A kábel nem árnyékolt, még csak próbapanelen van összerakva, és csak két oszcival, sőt, most még a LFO-kat is lehagytam, csak a keverést akartam tesztelni. A Vref mindenkinek teljesen külön van előállítva, az egyetlen, amit a próbapanelre nem raktam be, az a Vref-ek pufferkondija.
Jó meglátás, köszi. Ugyanakkor tutira nem ez okozza a problémát, mert teljesen különálló oszcillátor esetében is ugyanezt tapasztalom: hiába tekerem le a volume-ot marad még jel. Kimértem a potit is a biztonság kedvéért, de letekerve az 1-2 lábak közt rövidzár van, ahogy lennie kell.
Köszönöm az eddigi tippeket, tök hasznosak voltak. Egy-egy drone már igen jól működik, LFO-val modulálva is. A keverést akartam tesztelni, amikor igen furcsa jelenségre lettem figyelmes: hiába tekerem le az egyes drone-ok hangerejét, a minimumra tekerve is elég sok jel átmegy. Próbáltam a volume potijukat referenciafeszültségre kötni (rosszabb, mintha a Vref is oszcillálna, ami meg modulálja a kimenő jelet) és próbáltam a földre is kötni. Ez utóbbi jobb, itt "csak" nem tűnik el a jel, csak halkabb lesz. Íme a mostani állapot:
Esetleg van tippetek, hogy mi a bibi? Elvileg letekert volume potinál a keverőbe menő azon láb Vref-en vagy földön van, nem kellene ott jelnek átmennie, nem? Köszi!
Sziasztok! Ilyesmit lehet itthon kapni valahol szerintetek? A barefoot button-ra gondolok. Nem a pimp érdekelne, hanem az egyszerűbb észlelés/taposás olyan esetben amikor több kapcsoló van egymáshoz viszonylag közel. Köszi!
Körülnézek a műhelyben.Emlékeim szerint van ekkora alu darabom, ami kiadja.Elvileg hamarosan jön erre Khalim barátom, vele el tudom küldeni.Persze, ha nem holnap kell.Elméletileg akkor egy 300x100 mm darab elég?
Ja, és ha van alternatív javaslat arra, hogy miből lehetne dobozt csinálni a cuccnak, azt is szívesen veszem.
A reverb egység dimenziói
22cm hosszú,
3.5cm széles, 2cm magas.
Skacok, van egy szétkapott Marshall 8040-em, teljes elektronika csere van benne folyamatban. Namost a cuccban van egy háromrugós reverb, az a fekete ott baloldalt.
Ezt át akarom menteni, viszont már nem fér el a fémdobozba, ergó a hangfal térrészébe akarom kivezetni, ahol amúgyis általában a reverbek lenni szoktak.
A gond az, hogy a cucc teljesen nyitott, nincs bedobozolva, ergó csinálnom kell neki egy fémdobozt. Egész délelőtt böngésztem a netet, és arra jutottam, hogy horganyzott vaslemezhez, vagy pláne alumíniumhoz elég drágán lehet hozzájutni, illetve nem is az ár nagy, hanem a kiszerelés. Nem akarok másfél négyzetméteres táblákat venni egy dobozért. Szóval arra jutottam, hogy csatornaanyagból fogom megcsinálni.
Az első kérdésem, hogy szerintetek horganyzott bádog, vagy inkább alumínium?
A bádog forrasztható és szilárdabb, az alumínium könnyebben hajlítható, megmunkálható.
A másik, hogy inkább csőből lenne a lemezt szerencsésebb kivágni,
Sziasztok!
Milyen technikával készítik/dekorálják ezeket a nagyon látványos kinézetű pedáldobozokat, mint amilyen pl: Walrus Audio, EarthQuaker, stb.
Köszi!
Nem szeged a kedvem, ez egy ilyen hobbi. Egy teljes polcom van tele olyan nyákokkal, amiket megépítettem, kipróbáltam, aztán mentek a levesbe, mert nem láttam/hallottam bennük fantáziát. Néha egy-egy alkatrészt kimentek ezekről, de alapvetően ott állnak, hátha egyszer kedvem lesz szöszötölni velük :) Kész pedálból is van egy pár, de abból jóval kevesebb, azokat vagy eladom vagy elajándékozom zenész barátaimnak.
Hű de ráész :)
Én az elektronikus Leslevel voltam így.
Kb. 2 évet rászántam az életemből, és több tízezret alkatrészre.
Kb. 8-10 nyákterv, aztán egy nagy egybe.
Össze is raktam, hangolgattam, már-már megközelítette a Ventilator minőségét.
Aztán félreraktam dobozolás előtt, és jól megvettem egy Hammond orgonát a beépített profi lacijával együtt.
Azóta mikor rápillantok a kész modulra porosodóban a garázsban a szívem szakad meg a sok eltöltött óráért.
Ilyen ez a hobby dolog.
Ok tudom Te sok mindent készre gyártasz, kedved ne szegjem... csak hát ez jutott eszembe a precíz terved láttán.
Hm... Most átgondolva a referenciafeszültséges depth megoldást egy másik verzióban próbáltam ki, ahol az LDR párhuzamosan volt az R40-el. Úgy nyilván sípolós, de ha sorosan vannak, akkor lehet, hogy az jobb megoldás, köszi a tippet!
Ja, és igen, a drone kapcsoló is jó kérdés, sztem hasznos, ha egy mozdulattal ki tudsz iktatni egy oszcillátort, és még inkább, hogy ugyanazzal a mozdulattal vissza is tudod hozni, az eredeti hangerőbeállításával. Még nyomógombon is gondolkodtam, lehet, hogy zenében hasznos lenne, ha ritmikusan lehetne elnémítani egy-egy oszcillátort (á la killswitch a gitáron). De ez hely hiányában asszem ki fog maradni, a karos kiskapcsoló jó kompromisszum.
Köszi a meglátásokat. Valóban nem rajzoltam be a mod ki-be kapcsolását, de az lesz benne. A depth jelen esetben a "shift" poti, ez ugye az optocsatoló led-jének maximális fényerejét csökkenti. A másik megoldás, amit találtam, az a referenciafeszültség változtatása, ez viszont a led minimum fényerejét növeli. Mindkettő depth a maga módján, nekem jobban tetszett, hogy az oszcillátor frekijét lehúzza, a másik megoldás túl sípolós.
Legelőször is köszi még egyszer mindenkinek a tippeket a drone synth-tel kapcsolatban. Eljátszogattam egy oszcillátorral és egy LFO-val, ez lenne az én verzióm:
Tünde szemetek lát-e benne bármi furcsaságot, csacsiságot, oda nem illő dolgot avagy színtiszta hülyeséget? A referenciafeszültségeket direkt apróztam ennyire el, illetve direkt tervezek ennyi külön kettős műveleti erősítőt: drone-onként egy nyákot szeretnék csinálni, így modulárisabb lesz reményeim szerint, valamint az audio oszcillátorok tápfeszültségét tervezem még buzerálni valami starve megoldással, így azt az LFO-któl külön kell választanom. Köszi!
Azt szerintem arra értik, hogy ha egy ledet nagyfrekivel meghajtasz, akkor azt a fotoellenállás tuti nem tudja lekövetni (de egy fotofet, vagy fototranzisztor viszont simán). De egy pedálos vezérlésnél szó sincs ilyesmiről.
Gondolkodom a kibelezésen..
Akarok majd építeni agy saját kapcsolású wah pedált, aztán informálódom. Ezek az optocsatolós dolgok meg lassúak, ahogy itt olvasgatom.
...Sőt... Ahogy a FSB-s fórumon nézegetem a képeket, talán pontosan ilyen van az APW3-ban is. A nyák alján, a patkó alakú izé mellett van az U1, az gyanúsan A1301E. A felirata 01E, a datasheet szerint pedig ez megfelelne.
De! Mit szólnál valami ilyesmihez? Ezzel meghajthatsz egy optocsatolót (vagy olcsóbban egy LED/fotoellenállás párost), és máris változtatható ellenállásod van.