Gyakorlatilag minden ismertebb márkánál találsz jó és kevésbé jó cuccokat,általában az olcsó cuccok mindegyiknél hasonló színvonalúak.Akkor én már inkább vennék vmi T-bone vagy ilyesmi cuccot,azok tényleg olcsók,és nem fizeted meg a nevet vmiért,ami minőségben nem annyira fasza.
Poénból kipróbáltam pergőre meg gitárra (alter bandával,akik nem csépelik a cájgot meg főleg tiszta gitárhang van),de nagyon fosul szólt...vokálra elviselhető volt,mikor vmi okostojás beletaposta az egyik 58-asomat a porba,és kellett vmi gyorsan helyette.
ahha. én mint hozzá nem értő,abból szűrtem le hogy hazsnálható ilyen célokra,hogy oda volt irva hogy hangszermikrofon a kondenzátoros mikrofonok jóval drágábbak nekem csak egy elfogadható minőségben felvételt készitő mikrofonra lenne szükségem.
a Sennheiserről mi a vélemény? arról láttam egy vidit egész korrekt volt vokállal,hangszerrel nem annyira de még tűrhető.ú
esetleg arról nem tudsz valamit?
Akusztikus hangszerekhez én inkább kondit vennék. Ez ilyen low budget vokálmikrofon inkább,én konkrétan talkbacknek használtam,mikor nyáron hangosítottam,a színpadnak nem vittem a közelébe
héj.
Shure Pg 57-t próbált valaki? otthoni felvételkészitésre kellene,leginkább akusztikus hangszerekhez,de lehet néha kornyikálna is bele valaki
szoval a kérdés csak annyi hogy megéri-e a pénzét ,vagy van e ebben az árkategóriában jobb mikrofon.(20 max 25ezer forintig)
Sennheiser 835öt és AKG-t is néztem.(de nem hallottam még)
nos? which is the best?
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni:
Tudnátok-e javasolni olcsóbb (10eFt-ig/db) mikrofont, amivel ládát kimikrofonozva lehet felvételt készíteni elfogadható minőségben?
Ahogy néztem a kondi mikik drágábbak. Jó lehet erre a célra dinamikus miki is ilyen árkategóriában?
Mikrofonguruk!
Kérdésem a következő lenne:
Mennyit érnek ezek a miksik nagyjából(egyik sem egy mai és gyakori darab...)
-Uher M517
-Uher 514
-Uher valami-kinézetre hasonlít a Sennheiser 431-re
-Grundig GDSM 331
-Electro-Voice Model 915 Crystal
-Sztereo Phillips miksi(ennek sem tudom a pontos típusát)
-és egy nem mikrofon:Grundig 606-os keverő
Várom a hozzávetőleges értéküket,ha meg lehet egyáltalán határozni.
Az info@hopika.hu címre please!
Előre is köszönöm,üdv
Tamás
Audix i5 minden tartozékával (doboz, papírok, kengyel, tok)
Shure SM57 bőrtokban, kengyellel (nem hamisítvány, 2004ben vettem)
Sennheiser MD421 N4, XLR-es, kengyellel, nem eredeti tokban.
AKG D12E kiváló kapszulával,kengyellel, nem eredeti tokban.
Várom az ajánlatokat.
a pro61-et én is támogatom, ennek a mikrofoncsaládnak kivételesen és véletlenül egészen kiváló kapszulái vannak. A pro63 pl. egy szélessávú hangszermiksiként van hirdetve, a kapszula nagyjából megfelel a majd kétszer annyiba kerülő ATM650-nek>
A Pro63 spéci kupakját egy gömbrácsra cserélve, minden szempontból partiban van az sm58 énekmiksik kategóriájával, kiváló, részletgazdag átvitel jellemzi. Ha valami rosszat lehet rá mondani, az mindössze annyi, hogy a tapizaj valamivel nagyobb, mint a shurokon, de állványon ennek minimális a jelentősége. Így néz ki, kb. mint a pro61>
mikrofont a nyelénél fogva faszán bele lehet dugni a kb. 35 mm átmérőjű vastagfalú csőszigetelő szivacsburokba, amiből olyan hosszú darabokat kell levágni, mint a miki nyele, így csak a feje áll ki. Ezeket egymás mellé állítva egy dobozban, esetleg minimális ragasztóval egymáshoz rögzítve, bele lehet dugni mind a 24 miksidet:) Egy kb 2 m-es szivacs szigetelőcső 4-500 forint, a 9-12 db-os profi mikrofontartó szivacstömb (mert ilyent is árulnak pl. webáruházak), meg 9-10 eFt.
Hát, én megpróbálnék egy gyártótól. Pl. a Robust (www.robust.hu) gyárt olyan dobozokat, amiben használják, szóval hátha adnak neked jó pénzért szűz darabot.
Kérdés ide is: Mikrofontokok, kofferok belsejében van ez a merev szürke nem foszló szivacsszerűség ami körbeveszi a mikrofont, ilyet hol lehet szerezni?
Karaszek Zoltánnak hívják a barátot, komálom az úriembert, nagyon nagyon sokat tanultam tőle, és sokat köszönhetek neki. a számát privátban passzolom, írj rám! ja, amúgy félévente egyszer jár erre
höhö, nekem V63M-em van:) az ennek a Zelődje. arról tudok sok infót mondani. közepes jelet ad le, jel/zaj viszonya elég jó, nem túl lineáris, magasak kicsit karcolnak, a mélyközepek kicsit vágnak, de sok produkcióban pont ezért szeretem, pl ritmusgitárokra sokszor pont megfelelő, csörgő-börgő-zörgőkre is, shaker, sordinos trombita.. sokszor amikor mondjuk egy akusztikus forrást kell felvenni, (gitár) akkor simán beállítom második miksinek nagyjából fejközelbe v. oda ahol a valóságban is hallom hogy jól szólós, szóval ilyen ambience mikrofonnak általában megállja a helyét. pont ez a széria amúgy, azt hiszem ennek egy hangyányival nagyobb a membránja és talán nagyobb jelet ad le.
az sm48 az 58-as kishúga, vokálmikrofonként ajánlják a profi kategóriában. Nekem mindkettő elődje, az 565SD és 588SB van a birtokomban, azokat összehasonlítva az 588 (ez talán az sm48 elődjének tekinthető) kisebb jelet ad ki, a magas, néhány kHz-es tartományban kevésbé kiegyenlített, de némely énekes hangjára mégis ez volt a harapósabb, "jobbanszóló" miksi. Mindenképpen jobb és strapabíróbb az sm48, mint pl. a pg-k vagy mégolcsóbb shure-ok, de például nem jobb miksi, mint az ennél is olcsóbb jefe2600-as. Viszont sokkal jobban néz ki:) SM 48-ra különösen érvényes, hogy főénekre csak az énekes által kipróbálva szabad megvenni. Háttérvokálozni pesze látatlanban is elmegy...
Sajnos nincs tapasztalatom ezekről a dögökről. Mindenesetre a "bedugok egy drótot és úgy szól mintha" dolgok kapcsán szkeptikus vagyok. Kezdetnek ott van rögtön az akusztikus gitár... :)
hali winnetu.
azt akarom kérdezni, hogy te találkoztál e már palmer hangfal szimulácioval?
milyen minöségben jön át? lehet lecserélném az audix cx112t rá.
nem lenne gond a mikrofonozással meg tudnám a nagy 100w os csöves fejet is használni kisebb klubbokban vele.
van olyan jo mintha mikrofonozva lenne?
"jobban szólt(nem csak szerintem) az én enyhén rozsdálló C606-om..."
A 6 eFt-os meg a 36 eFt-os miksik között általában nem 30 eFt különbség van, hanem legfeljebb 16, az is inkább a sokkal szebb nyélben és rácsban testesül meg... Igaz, a C608-as fekete mikrofonnál rondábbat még nem nagyon láttam.
Az olcsó és drága közötti valóságos minőségi különbséget meg többnyire - olcsóbb rendszerekben hasonlítgatva - elfedi a túlhajtott végfokok és hangszórók torzítása. Így fordulhat elő, hogy egy nagyobb jelet kiadó gagyit némely esetben "jobbnak" halljuk, mint a kifinomultabb párját.
ez meg azészar, mert a bőr síkjától nem lehet beljebb tolni a mikrofont, némely dobnál pedig éppen ott van a gerjedési-csattogási határ: 3 és fél centit beljebb tolva 4 és fél decibellel később gerjed, és nagyobbat is csattan. Pedig ez a kávára szerelhetőség nekem is eszembe jutott, mert épp az előbb említett állat-dobos zenekar basszerosa még a nyáron belerúgott a mikiállványba (véletlen, persze:), és beborult az egész a dobba. Nemtom, már a basszerosok is állatok?:)
nahát az ilyen csiptetős-tekerős-nyeklős amatőr tákolmányokban nem bíznék, de a lengyelpiacon biztos sikere lenne. Két hete egy dobos egyetelen ütéssel küldte végleg a másvilágra a 2500 Ft-os mikitartót a pergőről, még a kis csavarokat sem találtuk meg - ezek a mai dobosok állatok!:))
Ráadásul kevébé gerjedt az enyém...
Az előtünk játszó banda is a mi énekcuccunkat használta; a főénekes kapta az SM58-at, de nem lehetett hallani belőle szinte semmit. Aztán kicseréltük a mikit a C608-ra, és egyszerre megjött a hang...aláírom, lehet h stúdióban nem ez lett volna a helyzet(ott úgyis profibb cuccok vannak), de élőben ez volt a szitu.
Alapvetően én is a mélyvágót használom előszeretettel, esetleg a mélyből faragok le, mert soknak ítélem az alját.
Ettől függetlenül a közöség füléhez igazított énekhangot lehet kreálni sok mindenkiből némi EQ használatával, és ilyenkor egyre kevésbé számít már, hogy milyen a mikrofon, amibe az illető énekel. Dehát amúgy tényleg olyan dolog az énekhang átformálása is (kivéve akinél ez az alap elvárás), mint amikor a technikus nekiáll átfaragni a gitárhangot, mert hogy ő azt jobban tudja.
Hát meg ugye nem mindegy, hogy ki ül a keverő mögött. Nekem már hoztak ki olyan hangszínt Shure Beta58A-ból, ami tök jó volt, pedig alapvetően nem szeretem azt a mikrofont. Csak hát nem mindegy, hogy egy mikrofon mennyire viseli el az EQ-t gerjedés nélkül...