OK, rendben, látom nem csak nálunk van meleg...
Mester az energiákat inkább lassan az felé kellene csoportosítanunk, hogy melyik remekműveddel lehet az Allan Holdsworth (a kedvencem - Hawkind, Jean-LucPonty, UK, Bill Bruford, szóló, stb.) által produkált nekem nagyon tetsző éneklő soundot reprodukálni. Most a magaspoti letekerésével ugyan el tudom érni, de jó volna lineárban is megvalósítani. Persze tudom hogy még igen sok faktor van (test, faanyag, konstrukció, stb.). Őszi hangulat jeligére őszig ráér a dolog..
eladó egy ESP horizon-ból kiszedett seymour duncan hangszedő szett, made in USA,
nyaki SD SH1, hídi pedig egy SD-framus valami, karcos, rockos, metálhang.
16e
8e
Budapesten átvehető személyesen
bg21@freemail.hu
Jóféle pickup, tényleg benne van a Lynch sound. De azért nem visít olyan veszedelmesen, mint ahogyan a neve sugallja :)
Szerintem az egyik legjobban sikerült Seymour humbi (a másik legjobb a PATB-2 :)
Akár ma délután is átjöhetnél kipróbálni, ebben a dög melegben amúgy sem lehet mást csinálni, csak gitározni... :)
ha a pengék eléggé kiállnak, tudsz rá csináltatni lézerből egy fedőlapot, kb egy ezres. viszont hibátlan kinézet.
fél milis dekorlapból az Grand gravíros Attiláék kivágják neked ha megcsinálod a vektoros rajzot.
fél óra alatt megvan.
Köszönöm Uraim a tanácsaitok alapján reparálom. Hál'isten annyi eszem volt, hogy nem bántottam, sejtettem, hogy a tekercsnek nem tenne jót. Csak azt továbbra sem értem, hogyan lett ilyen - biztosan Ollókezű Eduard bontogatott country balladákat háromszoros tempóban....
Semmiképpen se szedjék szét a tekercseket (mert te pont a Juarez-féle tekercselés miatt választottad a JBJ-t... :)
Joseph biztosan jó tanácsot adott, de meg lehetne nézni, létezik-e valami célnak megfelelő polírpaszta, esetleg autópolírozó ismerősnél rákérdezni, géppel mit lehet kihozni a dologból. Ha magad veszed meg a hozzávalókat, az biztos nem lesz olcsó...
Multieffekthez, meg ilyenen többcsatornás, programozható, kevésbé analóg cuccokhoz nem kell tone poti, de a volume se nagyon.
De ha az ember egyszál gitárral és egycsatornás csöves erősítővel akar többféle hangot kihozni, akkor kell a volume meg a tone, és persze minél több pickupvariáció :) Külön jó még, ha a volume treble bleed-es is. Majdnem fullra letekerve és kis torzítással kb. akusztikus sikamika hangszínre használható.
Legutóbb emlékszel, rockos torzításnál letekertem a tone potit, és megjött a tiszta, puha jazz hangszín :)
Sziasztok, van egy Seymour D. JBJ humb. pu-m, amit használtan vettem. A korábbi tulaj(ok) valami barbár módon összekarcolták a fedő műanyagot, úgy néz ki, mintha durvacsiszolópapírral húzogatták volna meg. Ki lehet ezt cserélni a tekercsek sérülése nélkül, vagy polírozzam fel, vagy dobjam ki??? Én nem vagyok az aged cuccok nagy barátja
Teljesen jogos! Az ilyeneknek kéne 1 on-off átkapcsoló a gitárra :)
Én is még az elején kötögettem így is úgy is, most már azért beálltam arra hogy Volume - Lin. Tone-Log. az én fülemnek, ízlésemnek így felel leginkább meg :)
Mivel a gitárosok 90%-a nem tekergeti a hangszínpotit, és a legtöbbjük a hangerőt sem, ezért nekik mindegy, hogy A vagy B a poti, sosem találkoznak a különbséggel... :)
Pont fordítva. :) (lehet hogy pont a betűkeverés miatt van ez a hidelem, nem tudom de legtöbbször mindenki fordítva mondja) A tone-ra ajánlott a logaritmikus sokkal inkább. (manapság a legtöbb cumó lineárisan hangosít ahhoz van szokva az ember füle)
amúgy annyira nincs erre szabály...egyik gyár komplett logaritmikusokkal szerel, a másik pedig csak lineárissal, és van aki keverve.
Hangerőhöz logaritmikus kell (B), hangszínhez lineáris (A). A betűjelekkel van némi kavarás, (EUR, USA, Japan szabvány) így egyszerűbb ha úgy veszel, hogy log. és lin. poti.
Hangerőhöz logaritmikus kell (B), hangszínhez lineáris (A). A betűjelekkel van némi kavarás, (EUR, USA, Japan szabvány) így egyszerűbb ha úgy veszel, hogy log. és lin. poti.
Köszi a gyors választ. Még annyit kérdeznék, hogy hallottam hogy létezik a potikból A-s illetve B-s. Melyiket kell tónusra, ill. melyiket kell hangerőre tenni?
Teljesen kezdő vagyok a témában, ezért gondoltam hozzátok fordulok segitségért. Van egy '93-as koreai strato-m, amelyet HSS kialakitásúra szeretnék megcsinálni. A nyakhoz egy fender scn-t tervezek, igy remélem teljesen zajmentes lesz, de kérlek cáfoljatok meg ha nem igy van. Sajnos az előző szedők torzitva baromi zajosak voltak, ezért ezt most szeretném elkerülni. A kérdésem a potikkal kapcsolatban lenne, sajnos nem igazán tudom hogy milyen kéne. Olvastam hogy létezik 250k-s 500k-s. Melyiket hová érdemes betenni ebben a pickup kiosztásban? Mennyire befolyásolja a gitár zaját/hangját ezek minősége?
Oké, mielőtt komolyabb pénzt kiadnál, ellenőrizd, hogy a pickupok eléggé fel vannak-e emelve: fogd le a húrokat az utolsó bundon, a hídpickup legteteje kb. 2-3mm-re legyen a húrok aljától. (A nyakpickupot hangerőben lődd be a hídihoz)
Illetve ellenőrizd azt is, hogy minden poti 500k-s legyen (legalább :)
Esetleg cserélj húrt, vastagabbra.
Ezek apróságok ugyan, de együtt talán meghozzák a kívánt eredményt.
Amúgy az Epi pickupok tényleg nem nagy számok, különösen a fémfedelesek...
Egy Marshall VS100 fej/ládán hobbizgatok otthon.Leginkább kemény zenéket próbálok tologatni.
Van egy általam építgetett stratocaster HH gityóm ami tökösebben szól mint az Epi.(Több gain,mély)Úgy vásárolgattam meg külön hozzá az alkatrészeket, stb.A hangszedők sem márkásak, de gondolom kerámia mágnesesek.Összehasonlítottam a két gitárban műszerrel és kb. egyeznek.Nyak:8 ohm. Híd:13 ohm.
Mahagóni/jávor top gitáromba milyen szedőt ajánlanátok rock/metál stílushoz?
Jávor top miatt vagyok egy kicsit bizonytalan a kérdést illetően.
Beleszól a jávor top a választásba?
Mit javasoltok?
Köszönöm a múltkori segítségeteket. Egyszerűen nem hajtottam rá a házra rendesen a fület és azt hittem odaforrasztottam pedig nem :D Most tökéletesen működik a poti.
A húrföldelés nincs bekötve, de a húrok sehol nem érintkeznek a pickup-okkal, tehát szerintem az nem tudja befolyásolni. A pickup-okból meg 2 vezeték jön, azokat meg nem tudom hogy lehetne másképp bekötni. Nekem is földelési problémának tűnik, de nagyon zavaró, jó lenne tudni mi okozza.
Akkor az lesz erősen a probléma. holnap kiderítem. kösz mindent :) Ha tönkretettem akkor meg így jártam. Igazság szerint új fejet kéne vennem a pákába mert olyan hegyes van benne ami teljesen alkalmatlan erre a feladatra szóval az is lehet hogy túlmelegítettem a sok pepecseléssel....
igen persze. ami vissza volt hajtva azt leforrasztottam oda ment a pickup, felhajtottam a másik oldalát a házra és az odamenő kábelek mentek arra- föld dolgok. Most megnéztem és lehet a visszahajtott fül nem ért a házhoz de a kábelt meg azon keresztül vittem szóvel szinte biztos kontaktba kell legyen a házzal. Sajnos itthon nincs forrasztó szóval most ez nem derül ki számomra :( Összefoglalva amúgy igen csak egy cserét eszközöltem, legjobb tudásom szerint ennek működnie kéne.
csak a két szélső lábán cserélted fel a drótot, ugye?
tehát ami eddig a házára volt forrasztva, oda megy a pickup(vagy a pu váltó kimenete) és a másik oldal meg a házra (föld, test, stb.)
Srácok átakartam kötni a VOL potimat (balos vagyok és "lefelé" hangosított, mindegy is) és hát egyelőre az lett a végeredmény hogy már jó irányba szabályoz viszont nem halkul teljesen le :D ha letekerem akkor kicsivel talán leveszi a hangerőt de nem hallgat el. Kötési hiba lenne vagy esetleg agyon melegítettem a potiházat ? Egyáltalán ha elromlik a poti annak mi a hatása,jelensége ? Amúgy sima kétkábeles hátsó humbucker. rajzot nem néztem gondoltam elektronikusként ez nem lesz egy komoly művelet de lehet tévedtem
a marás helyét viszont nem tudod tologatni, mert a humbucker üreg a gitárban sosem széles annyira, hogy a single fülek elférjenek. csak középen fér el, ott is necces.
nem véletlenül van középen
ez igaz, van aki ragaszkodik a single zajához.... én is láttam már ilyet :D blues for life :D
ilyen konverterlap ha meg kell valakinek, tudok vágatni lézerrel, plexiből, vagy műanyagból
Hátha valaki szereti a zajt :) Amúgy szerintem a konverter előnye,hogy legyártható és simán be is lehet akár forgatni hídnál stratósan,vagy előre-hátra tolni a marást,szóval talán a leghasználhatóbb.
ezekkel azért van észrevétel..
a legelső konverter lappal a single sosem esik jó helyre.
a többi meg nem zajmentes.
(ha van humbuckernyi helyünk, és nem kell nyomorogni, akkor miért nem zajtalan?)
Sok megoldás van neten erre a témára,ami valós single.Szerintem mind használható és nem is néz ki nagyon hülyén,mint a kamu single a rendes mellett sem.
Az EMG-nek elméletileg nem kell húrföldelés, de én azért azt mondom, nézd meg, legyen bekötve a húrföldelés rendesen.
De ha be van kötve, akkor meg vágd el, hátha földhurok vagy valami...
a jövő héten kb lenullázom magam...ámde ha oda jutok biztos,hogy tőled veszek valami fincsiséget...mondjuk szerintem azt nem a lentebb említett gitárba...
Sziasztok, leírás alapján beszereltem egy EMG Zakk Wylde szettet a gitáromba, működik, de amint kézzel hozzáérek a pickupokhoz búgó zaj keletkezik a jelben. Mi lehet rosszul bekötve vajon?
Azóta belegondoltam és létezik felezhető pickup...kicsit fáradt vagyok...:D
Mondjuk az sem ugyanaz,szal ettől függetlenül jó lenne,ha lenne ilyen.Egy H-S-H gitárba kéne,csak koptató nincs,így nem bírom megoldani,hogy ne nézzen ki kókányul...
Olyan létezik, hogy humbi, aminek single-szerű hangja van, pl. DiMarzio 'The Humbucker From Hell'.
De ha van egy jó szimplád, akkor köré lehet rakni egy kamu szimplát, tehát hogy végeredményben humbuckernek nézzen ki. Vagy humbucker fedél alá rejteni a szimplát :)
eladó egy Seymour duncan hangszedő szett, made in USA, nyaki egy SH1, míg a hídi egy speckó framus-seymour duncan, karcos metál, rock hang, piszok jó...Budapesten személyesen is, vagy akár postázhatom is.
25e ft.
A Cruiser bridge sem egy "falbontó" pickup--sokan a nyakhoz teszik mert ott jobban szól mint a hídnál. Nem tudom a jelenlegi szedőid milyenek de próbálgasd. (Amíg Stratóm volt én is havonta cserélgettem a pu-kat: a vége egy Texas szett volt)
Az említett Stratónál mindhárom Pu zajmentes HS-2 és HS-3 típusok voltak. Ha jól tudom ezeknél nincs fordított polaritású mint pl. a Texas Special middle---a 2-4 állás "zajtalanítása" miatt.
Én nem is szeretem csak a nyakit magában, azt nagyon Meg a hídit. Szerinted (most jön egy Dimarzio Cruiser bridge) nyakhoz vagy hídhoz pakoljam elsőre? Mondjuk a nyaki nem rossz most sem, bár éppen határon van ...
Az sem másodlagos hogy pl. a pukit a hídit beteszed (felirattal ahoy azt kell) a nyakit pofával ráteszed, hogy "engedje" beállni a mágneses tértől magát... aztán szétnyitod mint egy könyvet...és úgy kerül helyére a nyaki.
Ellenfázisban dolgoznak a pukik ilyenkor. Ez többnyire akkor jön elő ha nem azonos gyártó szedőit építed be. (Bár 1x már ennek ellenkezőjével is találkoztam: mindhárom pu DiMarzio volt és a hídnál lévő HS-3 vezetékeit fel kellett cserélnem---máig sem értem...)
kioltják, na
amíg az egyiken felfelé megy a színuszjel, addig a másikon lefelé, az eredő meg közel nulla (csak azért nem teljesen, mert a hangszín, felharmonikusok különböznek)
Nem feltétlenül rossz, pl. akusztikus sikáláshoz egészen hasonló, vagy funkyhoz, illetve ha nincs mód a torzítást kapcsolgatni (egycsatis erősítő), akkor így ellenfázisban egészen feltisztul a hang, lehet ilyen metal-balladisztikus, de azért nem túl szép kísérőhangot csiholni...
Még egy dolog: ha a középső pickuppal együtt cincogó, mélyhiányos lenne, akkor fel kell cserélni a pirosat a zölddel. (a csupasz drót maradjon a potiházon)