Amúgy ezek a pedálok kisértetiesen hasonlítanak. Most hogy megnéztem a fulldrive kap.rajzát, hát majdnem ugyanaz, mint az Ibanez tubescreamer. nem ugyanaz, csak majdnem. Ugyanaz az elv.
Asszem csinálok egy fulldrive-ot, hogy lehessen A-B tesztet csinálni.
Kell ez még egyáltalán?
első cuccomat veszem, egy vorson sm-1 sb mellé szeretnék egy torzítót, az ibanez ds-7 és a digitech grunge között vacilálok. leginkább az érdekelne, melyik az "univerzálisabb", mert igazából én sem tudom milyen stílus fekszik nekem (irány: nirvana, soad, soulfly, fear factory), ezért is törekeszem egyelőre valami olcsó cuccra (meg mert folyamatosan le vagyok égve... )
köszi a válaszokat
Tényleg erről kellene szólnia.
De most,hogy végre szóbakerült az hogy ezek a pedálok igazán miért csak boostként adják a "lelküket",az elektronikus megfejtők ennek fényében gondolkozzanak el a opamp-dióda-kondi vonalon...hogy miért számítanak a pici eltérések...
Közel a megoldás.
Nekem sem, csak egyszeruen igy alakult, mert nem tetszik a TS9 hangja ritmusra, es szolora meg nagyon megnyomja, ha van rajta overdrive, ugyhogy letekertem, es lass csodat:)
Hát azért, mert különböző fejek, különböző előfokok (hangszínek és torzítás). Aztán az egyik így módosítja a hangkaraktert, a másik úgy. Előre nem lehet megjósolni semmit.
Hát igen,ez is egy tanúlságos tapasztalat.Ezek azok a dolgok amik csak próbálgatás összehasonlítgatás során bukkannak elő.Ott van pl.az OD-1 a pedál nekem mint sima overdrive nem tetszik,szerintem nagyon orrhangja van.Amikor megvettem és először kipróbáltam egy kicsit csalódtam is.Majd olvastam először egy Jake E Lee,majd egy John Norum cikket és mondták hogy csak boostra használják a régi Marshallok előtt.Drive szinte 0,volume teljesen feltekerve.Kipróbáltam és tényleg ez a megfejtés így nagyon jó.Nem mindegy hogy mit mire mivel használunk.
Erdekes, de velem is hasonlo tortent.
Amig a MArshall Silvert Jubilee fejet hasznaltam addog nem jott ki az igazi hang a TS9-bol. Viszont rakotottem egy 75-os Fendre Twinre, es egybol enekelt. Persze, tudom, hogy teljesen mas karakter...
Mondjuk a Bass Drive viszont mindketton megszolalt, sot a Fenderen jobb hangja van, mint a TS9-nek.
Már több éve megvolt a TS-808 és igazából nem értettem,hogy mi az a nagy "ajnározás"a pedál körűl.Majd szereztem,egy TS-9,OD-1,SD-1 ,most csak az overdrivéket sorolom.Amíg a jcm 800 volt meg érdekes hogy még akkor sem értettem,pedig a 800 egy nagyon jó erőlködő és szinte még az SD-1 tűnt vele a "legjobbnak".Viszont amikor megvettem a 1970-es JMP (no master volume)egyből megértettem mindent.Azon a fejen a saját greenbackes ládáján aTS- 808 egyből kitünt a többi pedál közűl és nem azzal hogy jobban szólt,hanem olyan érzés amikor használom mintha nem is lenne ott egy pedál hanem az erősítőnek lenne ilyen a hangja.Magyarán ennél van a legkisebb "pedálérzés".
két észrevétel.
Sajnos azok a fajta true bypass kapcsolók, amik a fulltone pedálokon is vannak, nem örökéletűek. Jobbak, mint az elektroboltokban kaphatóak, de messze nem örökéletűek.
Az od1 nem true bypass-a viszont kvázi örökéletű, sokkal kevésbé fog tudni elromlani.
Az elektronika ezen a szinten a nemelromlós kategória.
Olyanról már hallottam, hogy a 60-as évek végén készült Fuzzface pedálok germániumtranyói bezajosodtak, de ez nem okvetlenül igaz.
Van mág egy szemszög amibe ha jól láttam még senki se ment bele a handmade-home made vitában.
Vagyishogytehát 30 év múlva is ugyanolyan állapotban lesznek azok a pedálok(jaj de itt nem a külsőre gondolok natürlich)?Mert én a fél herémben fogadni merek h az ehx memory manem,vagy tibi fulltonejai,vagy czen od-1e évtizedek múlva is ugyanúgy szólni fog,ugyanúgy hibátlan lesz,és ezalatt egyszer sem kell szervizbe vinni.Mert azért a 40-50e ftban ez is jócskány benne van.
Úgyhogy a szóban forgó a-b tesztnek úgy lenne értelme ha egy aktív zenésznek odaadnánk mondjuk fél,egy évre és utánna levonhatjuk a konzekvenciát.
De hogy magam ellen szóljak.Én hallottam már sok és igényes home made pedált nagyon jól szólni.És igenis ha az a home made pedál szép dobozban
lenne(mert ne szégyeljük fontos a külső is),garncia lenne rá h évekig működni fog,akkor én nem sajnálnám érte a pénzt.
Így van.
Ha viszont nekiállsz "pontosítgatni",nehogy trimmerkondival tedd.Egyszer valaki,akivel értekeztem erről a kérdésről,úgy állt neki a finomhangolásnak hogy párhuzamosan kötött egy párpikós trimmert a kondival.
Kurvajól bejöttek a taxisok,meg a középhullámú rádióadók...bár kicsit torz volt a hang.
Na,akkor már nem kell annyit írnom,a kerámia kérdésen talán túlestünk.
Nem az a kérdés hogy 51pF vagy 51,3pF,hanem az hogy a régi cuccban az 51pF az tényleg annyi,míg az újban néha 45,néha meg 65pF.
Dolgoztattok itt engem vazze!
Közben a kuncsaftok cuccai meg hegyekben állnak itt,arra várva hogy megjavuljanak és megkeressem rajtuk a mai kaviáros bélszínem árát...a Hummert is le kéne már cserélni...no,majd a jövő héten.
Most erre mit mondjak?
A clipping-áramkör tranzienseiben lesz különbség,ebben a konkrét esetben,amiről most beszélünk (TS-9 és tsai.).
Hallgasd meg,próbáld ki...
"...Igen Róka,jól látod,be vagyunk zárva,meztelenek is vagyunk,de ez nekünk nem jó!..."
Úgy lett nF,hogy egy nanós kerámiakondit mértem!!!
Ez akadt a kezembe hirtelen,a cél meg a jósági tényező eltérésének bemutatása volt styro/kerámia viszonylatban.
De akkor a kedvedért...most...na ezzel az arányok tovább romlottak...jééé...
Azért 100kHz-en mérek mert a kondenzátorok paraméterei általában a frekvencia növekedéséve arányosan romlanak.
És a 100kHz még csak nem is túlzás,mert a tranziensanalízisnél hangfrekis sávban bőven számít még(ld. Fourier,de most ne merüljünk bele).
van mindkét kondiból is, kiváncsi vagyok mennyire szól bele a hangzásba egy ic visszacsatolásában. mert csövesnél számít nagyon.
az alsó hogy lett nF, 100kHz-en mérsz?
"...az 51 pF témakörben:
nem igaz amit irsz több szempontból:
1. ezeknek a kondiknak a gyártási szórása +- 10-20 %
nem válogatják őket, max. az aranyáron készült handmade cuccokba, de itt most nem erről beszélünk..."
Tényleg ennyi a szórásuk - a kétfilléres Remix kvalitású kondiknak - a minőségieknek nem,persze nem is két fillér az áruk hanem legalább 5-10 forint ,de utána jön a válogatás...
"...2. nem gyártanak 100pF alatt Mylar illetve stirolfex kondikat, hogy miért az gyártástechnológiai kérdés, ha érdekel valakit leirom. katalógusban sem szerepel ilyen...."
Mellékelnék ide két képet Neked,amin olyan styrofex kondi látható,melyet nem gyártanak szerinted - biztos én gyártottam,azért is olyan drága .
De van itthon styroból 8pF-től felfele vagy készáz érték,mindegyikből sokszáz darab...
"...3. nem is szabadna ide mylart/striroflexet tenni, mert ez itt nem lesz jó egyéb paraméterek miatt...."
Ide is mellékelnék egy képet amelyen egy kerámiakondenzátor mérése látható,olvasd le a mért Q (jósági tényező) értéket,vesd össze a fenti képen látható styroflex kondi mért Q-értékével,aztán gondolkozz el kicsit...kb. 800 vs. 8 ,durván 100:1....
Te milyen paraméterekre gondoltál?
"...nézzünk egy konkrét példát az Ibanez TS808 alapján:
a torzításért felelős 4558 visszacsatoló ágában ott az C104 alkatrész: 51 pF, kerámia. Egyértelműen jölve a rajzon. Amivel kevered az a C103 jelölésű 0.047 uF-os kondi, amiből lehetne itt kerámia, de EZ AZ AZ ALKATRÉSZ, amit tényleg Mylar-ból illik odatenni!! Ez a visszacsatólóágban az erősítés frekifüggő szabályozását végzi, ezen keresztül lehet a distortion értéket szabályozni...."
Milyen rajzod van,amin jelölik a kondi jellegét?
"....SOHA NEM VÁLOGATNAK ALKATRÉSZEKET EZEKBE A PEDÁLOKBA! ezek filléres alkatrészekből összerakott eszközök. Pont az a poén bennük, hogy rendkívül egyszerű kapcsolások, filléres, tömeggyártású alkarészekből...."
Igen,manapság tényleg nem válogatnak.Olyanok is az új cuccok.
Ezt írtam én is....
"....Az is elmondható, hogy manapság a technikai fejlődés miatt sokkal pontosabban közelítik az értékek a ráirtat mint régen, Szóval nemhogy rosszabbak a mai alkatrészek, hanem jobbak....."
El kell keserítselek,ez nem teljesen így van.Ma is válogatnak az alkatrészgyártók gyártás után és különböző szórású sorozatokat vásárolhatsz meg,különböző árakon.
"...azzem tényleg befizetnék arra, hogy egy A-B tesztben szigfnifikánsan meg lehetne különböztetni pl. a kondi tipusa alapján két hangzást...."
Mintha az előbbiekben idelinkelt Fulltone-fotókon pont a dióda/kondi páros lenne letaknyolva....vajon miért?
Félek,ha befizetnél rá buknád a befizetett összeget.
Annyit fűznék még hozzá az egészhez,hogy lehet doktorit tenni,de előtte nem árt beülni az előadásokra is.....
Miért baj ha valaki példának hozza fel a példaértékű zenészeket?Ebből még nem született rossz,viszon abból,hogy valaki öncélúan tapasztalatok híjján olyan dolgokról ír amiről nincs valós tapasztalata csak egy homályos elképzelése az félrevezető lehet.Az ERKÖLCSI ALAP az ahhoz kell hogy ezt valaki ne tegye.
akkor te már láttál ilyet belülről :))
csak azt irtam, amit elsőre kiszúrtam.
ha nem teszek bele 3 áramkörös kapcsolót akkor meg az a kritika, hogy nincs rajta a visszajelző LED, nem profi, ÉS TERMÉSZETESEN NEM IS SZÓL ÚGY (mert már elillant a bizalom :)))
B@ndi tenyleg, amig nincs a temahoz valamennyire is kapcsolodo gondolatod, addig szajkaratezzatok Mike-al privatban, mindig rohognom kell ha ezeket olvasom, es igy elvonja a figyelmem a lenyegrol... :D
Elektronikai érdeklődésű emberekként itt páran ezen a fórumon elkezdtük elektronikai szempontból értékelni néhány gitáreffektet. Merthogy mi ettűl érezzük jól magunkat. Így indult ez a szál. Te nem így viszonyultál a témához, azt kész.
Örülök, ha szereztem pár vidám percet.
Tudjátok milyenek vagytok Gazz, jwolf? Mint a kibaszott magyar sportközvetítés szakkommentátorok, akik nagyban magyarázzák közvetítések allatt, hogy a Real Madrid-nak hogyan kéne fociznia meg a Roy Jones Juniornak meg hogyan kéne boxolnia. Ja, meg a háromcsapatos magyar hokiliga valami kibaszott senkije magyarázgatta az olimpia alatt, hogy a svédek meg a finnek miért játszanak szarul.
Én ezeken állati jókat szoktam röhögni. Szerintem ti is, csak nem veszitek észre, hogy ugyanezt csináljátok.
Még mindig nem értem mi a különbség közte ha egy magyar rakja össze vagy egy amerikai (kínai, koreai, vietnámi bevándolró vagy egy néger) ha egyébként a belselye tök ugyanaz. Ez számomra érthetetlen.
én csak annyit tudok, hogy mindig lehet valami indokot találni, amivel kibujik az ember a saját magában keresendő hiányosságok alól. én MAGAMBAN keresem a hibát, ha a cucc nem szól ÚGY és nem elkezdek ezerrel orbaszájba effektpedálokat vásárolni/cserélgetni, ha nem megy a dolog. azért a kis különbségért, amit adott esetben ezzel javulok nem éri meg ezzel kábítani magam, hogy "ha nekem is xy effektem lenne, akkor de tudnék". NEM! ez csak pótcselekvés. lelkünk megnyugtatása, ettől nem lesz nagyságrendi javulás.
ha a cucc elér egy jó szinvonalat, akkor lehet finomítgatni, de ez NEM LEHET FŐCÉL.
pont Peta és Birta Miki lépett mostanába olyat amitől kicsit megnyúlt a tekintetem, de én csak egy amatőr szobagitáros vagyok és nem venném magamnak a bátorságot, hogy róluk véleményt mondjak. ugyanígy nem tenném az általad felsorot többi zenészről sem, mert NINCS RÁ ERKÖLCSI ALAPOM.
Van olyan pedál ami elsőre teccik (Ibanez DS7). Ezután az az elvárásom, hogy ez a mérce, a pedál legyen értem, ne én a pedálért. Magyarán ne kelljen szenvednem, ha jó hangot akarok kihozni belőle. Különösen ennyiért ne...
Handmade művek.
Egy ember szerintem max egy pedált tudna csinálni. Ha eltartjuk a főnököt is, meg éhen sem akarunk dögleni, akkor olyan 20k a minimum ár.
Minden nap el kellene adni egy pedált, hogy megéljünk. Ha egy külföldi, pld. amerikai meghallja, hogy a pedál magyar, akkor nem veszi meg sajnos. Tíz, tizenötév múlva talán igen. Magyarországon van szerintem cirka tízezer gitáros, ebből mondjuk 500 az, aki szerintem megnyerhető egy ilyen pedálnak. Mondjuk Petának adnék egyet ajándékba, neki tetszene és használná, mi meg vernénk a nyálunkat, hogy ő is ezt használja.
Szerintem hagyomány is van, és tapasztalat is. A lényeg, hogy ne próbáljunk itt is kizárólag másolgatni (profin), hanem innovatívnak kell lenni. Új dologgal és főleg egyedivel előjönni, aztán jöhet a marketing!