Épp erre írtam korábban, hogy ez az érem egyik oldala.
A másik meg az, hogy ha egy Boss pedál mondjuk 20 rongy akkor szerintem joggal kérnek el jóval többett egy Fulltone-ért függetlenül attól, hogy fele annyi alkatrész nincs benne.
eredeti tőkefelhalmozás van. elsőgenerációs "vállalkozókkal", no hagyomány, no tapasztalat. erős kinai elektronikai koncentrálódás. a nyugatiak is odaviszik minden terméküket. akkor itt most megindulni?
Ha strato, akkor a TS9 jo megoldas lehet neked sztem.
Ha erosebb hang kellene, femesebb, akkor Fulltone Distorsion Pro (meg meg millio persze)
De a Bassdrive is jo lehet. Mivel ugysem adom el, nyugodtam mondom, hogy probald ki, igy nem ragad ram, hogy csak el akarom adni.
Igen,szerintem is a"kéz" a lényeg.Pontosan ezért is lehet a nagy gitárosok "fegyvertárában"mindig találni ezekből a régi darabokból,mert az ő kezükben tényleg kiderül az a kis különbség.Steve Stevens,Gary Moore,Steve Ray Vaughan,Eric Johnson,George Lynch,Jake E Lee stb...ők is biztos pedálsznobizmusban szenvednek.Gary Moore az 59-es les paulja és a méregdrága Soldano fej közé biztosan azért kötött TS-9 vagy TS-10 et mert pedálsznob.Az én szubjektivitásom lényegtelen,de az ŐVÉK nem.De nem kell messze menni elég csak megnézni pl.Petát vagy Birta Mikit akik tényleg "állatúl" gitároznak és nem olyan zsörtölődős szobagitárosok mint mivagyunk,nem véletlenűl variálgatnak annyit a pedáljaikkal,a hangzásukkal.
Ha nekem írtad akkor kösz.
Nos nekem van egy ibanez mosfetes disto. pedálom (ha jól tudom mt-10), amivel elégedett is vagyok, aránylag szépen kövéríti a hangot+megmarad az eredeti hang is alacsony drivenál (magasnál már nem az igazi), viszont mellé kéne valami, aminek meg döge, és hosszabb lecsengése van-erre volt eddig a sansamp, ami önmagában elég furán/vékonyan szólt, a kettő együtt viszont meglepően jól. (mármint a brit csatorna. A Mesa-szerű az így is steril maradt)
Szóval valami harapósabb, agresszívabb, mocskosabb overdrive v. esetleg szolídabb distorsion kéne mellé.
Amúgy stratóhoz kéne, meg jcm-800 tiszta csatijához (mert a másikat elszabták).
Összefoglalva aszondom, ha a fószer önmaga bütyköli otthon a fulldrive-okat, akkor nem sajnálom tőle a 40k-t, mert már a 3.-at csinálni is dögunalom meg macerás meg szenvedős, de ha iparilag megy a cucc, akkor a negyedár a reális.
ha kézhez kapok egyet, megcsinálom. aztán tesztelgethetitek :))
ha van Fejeséknék elhozom, remélem ideadják. ha harc legyen harc :)))
de kölcsön is adhat valaki egyet 1 napra, illetve nem is kell itthagyni, csak ki kell várni, mig bogarászok benne kicsit....
Csak tudod egy profi pedálban az is benne van, hogy minden kicsi részlete profin van megcsinálva, nem csak a kapcsolása. Ettől nagy a Fulltone például, hogy minden kicsi apró részlet tökéletes rajta. Talán, ha a magyar sufni-tunning biznisz eltanulná ezt a mentalitást, akkor lenne keresnivalója.
csináltam 2x2-es USB-s MIDI interface-t. bevittem a "boltba", hogy tegyék már ki. az volt a reakció, hogy "nem profi a felirat rajta", csináljak már másikat. az nem is volt érdekes, hogy jó-e. nehéz piac ez a zenészes.
nem véletlen, hogy az számít, hogy ki mit használ (legalábbis a kirakatban) ez adja el a cuccokat. csak itt a fórumon is elég jól látható, ha valami ismertebb, profibb arc használ valamit sokan rávetődnek. aztán, amikor ez az arc meghirdeti eladásra akkor megjelennek az értetlen tekintetek (képletesen) hogy mi van?
Idezet Neontol... Szerintem mar reg kokemenyen elbeszel egymas mellett mindenki... :D
Johet a magyar fulldrive, tizedannyiert, tenyleg nagyon jo lenne...
-30-40 rongy tényleg reális ár egy kézzel készült minőségi alkatrészekből összerakott pedálért (pl ZVex, Fulltone), ha azt nézzük, hogy 20-25 ezreket elkérnek egy-egy géppel tömeggyártott pedálért (pl. BOSS).
"-De az is igaz, hogy ezeket a handmade (nem SMD)pedálokat többnyire tényleg a bolti áruk tizedéért meg lehet építeni jó eredménnyel, és akinek van hozzá türelme miért ne tenné meg?"
rodnas meg azzal ervel, hogy ugyanannyira jon ki...
Sztem eloszor egy jo termeket kellene letrehozni, es aztan elkezdeni keresni az uzleti es marketing lehetosegeket. Ha kell, en megprobalok segiteni barkinek, ha telleg jo cuccot tesz le.
most komolyan!
hogyan lehet ez üzletileg kifizetődő?
ez ugyanaz az ok, amiért nem kezdek el USB-s ATA illesztőt gyártani.
Itt áll a polcon, de a boltban majdnem annyiért lehet kapni a taiwanit, amennyiért én a vezérlő IC-t kapnám.
Megszületett a prototipus, szép-jó-tanultam belőle.
bazki, dolgozok, alig van így is időm. de szeretek barkácsolni, nem piacra dolgozom, hanem a saját örömömre, meg 1-2 embernek segítek. és kész. örülök ha végre gitárt foghatok és gyakorolhatok.
Sztem egy kicsit igenyesebb kivitellel, es telleg jo hangal lenne itthon piac. SZtem itt is lenne par ember, aki kiprobalna, ha jo, akkor meg is venne. Lehetne elkezdeni teriteni, de ehhez kell valamifele minimalis igenyesseg.
Megcsináltam karácsonyi ajándékként az öcsémnek (www.tonepad.com -ról volt a nyák-rajz azt hiszem), és nem én voltam az egyetlen aki megépítette.
Igaz, hogy csúnya műanyagdobozba lett belerakva, de csak otthonra kell neki, nem koncertezik.
Az én teóriám szerint az a titka a Fulltone-oknak, hogy a faszi, aki csinálja őket, profi blues-zenész. És csak 60-as évek Fender/Marshall erősítőin meg 50-es évek Fender/Gibson gitárokon teszteli őket. Úgyhogy ezeken az old school csövi cuccokon teljesítenek a legjobban.
nekem megfelel ez a dobozka és a műanyagbemenetes jack pont jó volt ide, mert panelbeültetett. meg van is egy szatyorral :))
marketing a dolog lényege. én nem látok benne üzletet. nem is megyek utánna. magamnak csináltam, mert érdekelt. ennyi.
nem tetszik? na erről beszéltem. pedig ugyanaz van benne, mint a "gyáriban". már első pillantásra megbukott, a hangjáig el se jutottunk.
"ha az időm engedi."
"a saját építésű régi villanyvasutamat eladogattam, szétszedtem."
"Azért nem fogok Pestre utazni, hogy neked bizonyítsak."
"fulltone-hoz még nem volt szerencsém.
próbálok majd egyet szerezni kölcsönbe és belenézni."
Pedig mi itt keszenallunk, varjuk a helyes megfejtoket, meg a piac is...
Megy egyebkent pl egy Gibson LP-ban, vagy Fenderben milyen alaktresz van, amit nem lehet kapni, vagy megcsinalni, megsem sikerul hasonlot csinalni itthon.
Megjegyzem, nem értek a műszaki részéhez, de a hangjából és a kivitelezéséből ítélve, szerintem a csóka, aki csinálja ezeket, egész egyszerűen egy zseni. Olyan hangot, amit pl. az OCD csinál még életemben nem hallottam és beszarásjó. Ha tudsz, egy olyanba kukkancs bele, de persze az FD2 is kibaszott jó.
Hat mondjuk ilyen kinezeto muanyag jack-bemenetes cuccal, meg olyan hozzallasokkal, hogy itt van ezer kilometerre gyere ide, mert en nem megyek, es ha majd lesz doboza akkor ki is lehet probalni, nem csoda, hogy nem lehet vele keresni...erdekes europaban a Carl-Martinnak is sikerult, akik telleg egy darab muhelyben nyomjat, kezzel...
Én szívesen kipróbálok mindent. Tényleg nem vagyok sznob, készséggel elismerem, hogy ha jó valami, függetlenül attól, hogy mi van ráéírva. Ráadásul overdrive-pedál mániás vagyok, úgyhogy elég sok volt meg van, úgyhogy talán még összehasonlítási alapom is.
Meg amúgy ezt a függöny mögötti A/B dolgot is nagyon szívesen kipróbálom. teljesen biztos vagyok benne, hogy a Fulltone-okat nem szopom be, ha meg mégis, akkor ott azzal emberrel egyből csináltatok magmnak pedálokat, ha vállalja. Meg csak úgy érdeklődés szintjén is érdekes lehet egy ilyen találka...
tettem ki képet a DOD YJM-ről :))
létező project, itt van mellettem.
a saját építésű régi villanyvasutamat eladogattam, szétszedtem.
bármikor építek belőle újra, de minek? amikor bemész és veszel egy profin kinézőt kevesebbért, mint amit én raknék össze.
Nem lehet vele pénzt keresni, nem világos?
Szerintem jol van ez igy.
Ti hajtjatok a tranyoitokat, epitgetitek a sajat pedaljaitokat (Fulltone, Ibanez innovaciok alapjan), mi pedig hajtjuk a csoveinket, USA Fendereinket, Gibsonjainkat.
Piszenlav :D
akkor a legközelebbi koncertünkre elviszem a saját építésű torzítóimat. addig vmi dobozt kell csinálnom neki. a csöves torzítóm viszont kipróbálható van pedálja is.
Hadd keljek Rodnas kolléga védelmére! Már 17 éve épített ilyen kispedálokat (minta alapján), amivel népszerű zenekar gitárosai szóltak koncerten! Saját érzékszerveimmel tapasztaltam (láttam, hallottam)
Ugy latszik, hogy itt a forumon teli vagyunk olyan emberel, aki milliokat kereshetne, van tudas, cucc, minden. Aztan valahogy megsem.
Ne haragudjatok, de ezek nekem mind mellebeszelesnek tunnek.
Elo kell jonni egy pedallal, meg kell mutatni, hogy ezt tudom, ennyibol, utana lehet fikazni, addig meg nincs erkolcsi alap ra. Csak ures duma. Puder.
Azért nem fogok Pestre utazni, hogy neked bizonyítsak.
Építettem párat aztán kikötöttem a saját gyártmányú governornál és rájöttem, hogy jobban szólt és zajtalanabb mint az eddigi középkategóriás pedáljaim (Boss, Zoom). Ha nem hiszed el, nem érdekel, nem célom, hogy meggyőzzelek.
Szerintem nem mondtam olyat, hogy a nevet kell megfizetni.
(Azt, mondom, hogy a munkadíjat, a külcsínt, kereskedelmi árrést kell megfizetni a legtöbb gyári pedálnál, és nem az elektronikai alkatrészeket).
most nem akarok politizálni, de ez olyan mint a ...
pár százaléka a cuccoknak ilyen. bele lehet kötni kétségtelen.
az ilyeneket nem tudom, egyenes beszéd ez, semmi más.
a gyártók egy része így védi le a kapcsolást teljesen érthető okokból.
a szóbanforgó tube screamer és OD kapcsolások nem ilyenek például.
meg vannak gazdasági okokból nem megépitendő efektek. például az analog delay ilyen. többe kerül a vödörlánctároló IC és annak meghajtófokozata, mintha vennél készen egy effektet.
kössél belém, ha jól esik....
ilyen vak tesztek hifi fórumokon már voltak, tanulságos volt azoknak akik végigcsinálták,akkor volt ez mikor bejöttek a highend kábelek. haver dolgozott egy hifi szakboltban, rendesen leteszteltünk különböző aranyárú, cuccokat, még azt is megcsináltuk, hogy mikrofon és sprektumanalízer, mert ugye a fülünk becsapható és hozzászoktatható. Különben mindenki azt használ és arra ad ki pénzt amire akar és ami neki tetszik, valjuk be, szeretünk márkás dolgokat használni, mert bízunk benne. Jól is van ez így. Nem kell fikázni sem a márkást sem a háztáji cuccot, ha mindkettő jó, egyébként minden előszőr háztáji.
ilyen vak tesztek hifi fórumokon már voltak, tanulságos volt azoknak akik végigcsinálták,akkor volt ez mikor bejöttek a highend kábelek. haver dolgozott egy hifi szakboltban, rendesen leteszteltünk különböző aranyárú, cuccokat, még azt is megcsináltuk, hogy mikrofon és sprektumanalízer, mert ugye a fülünk becsapható és hozzászoktatható. Különben mindenki azt használ és arra ad ki pénzt amire akar és ami neki tetszik, valjuk be, szeretünk márkás dolgokat használni, mert bízunk benne. Jól is van ez így. Nem kell fikázni sem a márkást sem a háztáji cuccot, ha mindkettő jó, egyébként minden előszőr háztáji.
minta alapján megépítem bármelyiket (kivéve azt, amiben egyedi fejlesztésű, nem beszerezhető alkatrész van. ilyen a Peavey bass erölködőkben a compressor IC, az alesis 3630 compressor "lelke", a dominator "lelke")
a kispedálokban ritkán van olyan, bár az Ibanezekbe a kapcsolóban van egy CR alkatrész, ami nem más mint egy kondi és egy ellenállás "egybenövesztve) :)))
Erdekes mod megsem azon jatszol. Hol a cucc, hozd el, kiprobaljuk.
En - mint mar mondtam - orulnek, ha elojonne valaki, aki esetleg olcsobban tudna itthon fulltone minosegu pedalokat eloallitani, bar erre nem sok eselí van.
Ennek megint mellebeszeles szaga van.
Vagy gyere elo egy pedallal, vagy pedig felejtsd el a dumat, hogy a nevet kell megfizetni, mert ez eleg faradtan hangzik.
Tudok jot csinalni, csak nem akarok...
Erősítőben a fender a kiindulópont. A marshall abból koppintott eleinte (az első marshallok kapcsolása felismerhetően fender), de aztán kitalált két új dolgot ( a hangszínszabályozójukat, meg hogy el84-et használnak) és egyedi hangzású lett, több torzítással. A Mesa úgy kezdte, hogy marshalokat tuningolt, hogy még több torzítás legyen benne, ezért még egy csövet beleraktak.
A VOX abban volt új, hogy A osztályú erősítőt csak ő csinált. A Peavey szerintem önálló fejlesztés, őket nagyon innovatívnak tartom.
A cipőmtől mindig csupa por volt a lábkapcsoló a kapcsoló környékén és már nem kapcsol mindig elsőre, meg hallacik is hogy súrlódik benne a por. MAjd megnézem.
miért? egy arc kapcsolgat függöny mögött :))
nem kell tudnia mikor melyik szól annak, aki próbálgatja
ez az A-B teszt
jól össze lehet kavarni az arcot az biztos :)))
le kell hajtogatni a fülecskéket az oldalán, párszor meg lehet tenni, aztán elfárad és letörik, az a vég.
nem sok minden van benne, lemezke és rogó és érintkezők. simán szét- és összerakható.
persze lehet többféle gyártmány, lehet olyan, amit összesajtoltak és nem bontható szét csak irreverzibilisen. azt is érdemes szétszedni, de csak tudományos alapon, ha már megvan az új a cuccba.
Szerintem ez a tesztelős összehasonlítós dolog is sántítana mert az előítélet (büszkeség, arrogancia is netán) igencsak dolgozik az emberekben. Főleg azokban akik ezen lovagolnak... úgyhogy halálra ítáélt ötlet.
Hát ezt már párszor felvetették itt a fórumon, de a helyzet az, hogy:
1. az zenészek többsége inkább kiad 2szer annyit egy ismert márkára, mint egy egy háztáji pedálra.
Érdekes: Ha külföldi USA pedál, akkor arra sokkal könnyebben rámodják, hogy egyedi, meg "boutique". Ha egy itthoni szaki rakja össze akkor azt csak leszólják, hogy csak egy hauszfabrik-háztáji pedál. Pedig láttam már olyan 150 dolláros amerikai pedált, hogy az oldalon lévő szövegből sütött, hogy a gyártója még nálam is szakbarbárabb :)
2. Ha magadnak építesz akkor a munkadíj ingyen van, ha eladásra, akkor azért szeretnéd megfizettetni azt a munkaidőt amit belefeccöltél (nálam ez kb 1 délután a z elektronika + 1 délután a doboz + pár nap tesztelés).
3. Ha magadnak csinálod, akkor mindegy hogy néz ki, csak jól működjön, ha eladásra szánod akkor azért érdemes szépen lefújni-feliratozni stb. ami +költség (pl az egyik fulltone szép metálpiros színe igencsak jól néz ki).
Hát ennyit fűznék hozzá, nem érdemes egymás torkának esni miatta. Nekem már volt olyan jól sikerült pedálom, hogy a haver akinek csináltam lecserélte a Boss HM-2-esét rá, de volt pár olyan is ami nem sikerült túl jól és azóta is az alkatrészes dobozom alján porosodik. Akik ezt csinálják, azok inkább kíváncsiságból és nem anyagi okokból kísérletezgetnek vele szerintem.
Ja és még egy adalék: előfordul, hogy az ember beveszi, hogy xy-gitáristen x-márkájú pedált használ és azért vesz olyat, csak épp azt nem tudja, hogy az illető a sajátját a techikusával tunningoltatta fel hogy úgy szóljon ahogy.Ez erősítőknél is előfordul, pl azt olvastam, hogy eleinte Soldano is Marshall cuccokat tunningolt, és híres zenészeknek is megfordultak nála.