Én már csináltattam magamnak egy RAT copy-t, jobb lett, mint az eredeti (volt 2 is). Csináltattam egy Soldano SP-77 előfokot is, az is legalább olyan jó lett. Mindösszesen annyi volt a titok, hogy egy olyan akkurátus arc építette őket, aki valóban minden alkatrészt nagyon precízen kiválogatott.
ezeknek a handmade cuccoknak a legnagyobb problémája a dobozolás. ha lenne olcsó aluöntvény dobozom, már régen utjárabicsátottam volna a saját "villanyvasút termékvonalamat" :OOO
ha profi lenne a doboz, akkor elhinnék, hogy belül is lehet jó, mig egy ilyen "tákolmányról" az BÁRHOGY IS SZÓL, már az előítéletnél elbukik a dolog. talán anyagáron el lehetne adni nagy nehézséggel.
apropó :)))
mióta megvan a POD XT nem használom. érdel valakit egy ........
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
A sansamp felejto sztem. Inkabb valami analog overdrive pedalt probaljal ki. Filltome, TS9, vagy itt van (volt) egy elado Rego BOss OD1, az is jo lehet.
Mondtam mar. Valaki epitsen meg egy ugyan olyat, alljon elo vele, megnezzuk.
En, ha tevedek, megkovetek mindenkit. Csak sajna ilyen meg nem volt, hogy ugyan ugy szolt volna a sufnituning pedal...
ez nem mond ellent annak, amit irtam.
leválogatják az elkészülteket, mint a procikat.
a jobbakat felárért elmérik "zajszegénynek "...
természetesen van szórás a gyártáskor.
hááá, pont ilyen dobozba tettem én is az én pedálomat annó. Az egy Hobby-elektronikás tranzisztoros kapcsolás volt, még megvan a mai napig. Csak nem volt rendes kapcsolóm, úgyhogy a Videoton tévék hangszóró/fejhallgató kapcsolóját tettem bele:))))
Viszont pénz meg nincs, szóval annyira talán mégsem teljesen halott az ötlet, ha olcsón meg lehet csinálni. Ráadásul a Custom és a Hand Made dolgok korát éljük, úgyhogy szinte már sikk, hogy valakinek olyan cucca legyen, amilyen senki másnak nincs.
A probléma inkább az szerintem, hogy a gitárosok nagy része nem próbált ki elég pedált ahhoz, hogy legyen összehasonlítási alapja arról, hogy mi jó meg mi nem annyira jó, meg hogy mégis milyen különbség lehet egy Fulltone meg egy Ibanez Soundtank között pl.
én már megtettem, de sajnos amikor csináltam akkor jöttek be szarért-hugyért a ruszki óccsó effektek. le is álltam.
akkoriban hiánygazdálkodás volt és aranyáron mérték a cuccokat.
ma viszont gépek nyomatják MINŐSÉGILEG NEM INGADOZÓ formában ezeket a cuccokkat.
nincs már az mint régen, hogy a forrasztónő megvakarta a punciját és az egyik alkatrész kicsit kajlábban áll és ezért másképpen gerjed a cucc :)))
szóval csinálhatnám, de nem éri meg. magamnak persze elkövetek egyet-egyet :))
pédául ezt is:
ez egy DOD 250/DOD YJM cucc...
Fender mester, te mint közgazdász pontosan tudod, mennyi kockázata van ennek itt magyarországon. A piac hihetetlen telített, és itt egy szakinak esélye sem lenne arra, hogy valami jónevű gitáros belebotlik a cuccába, és majd így elterjed.
Pont erről szól a vita, hogy márkasznobizmus van baromira, esélytelen lenne egy magyar gyártó.
Szegény powerstate is futottakmég kategóriásnak számít még itt magyarországon, pedig van ott tudás, másrészt nem olyan hihetetlen nagy tudás, mert az analóg gitárcuccok technikája 90%-ban kopipészt.
"arról nem is beszélve,hogy ugyanarról a maszkról készülnek az IC-k"
Azért ez nem egészen így van. Csak példaképp legyen az NE5532, amiből több fajta is létezik. Ha jól emlékszem az 5532E-vel jelöltek zajtalanabbak. De az tény, hogy amikor egy gitárláda átvitelének felső frekvencia-határértéke 5 kHz, sok mindenen el kell gondolkodni...
Most aztán jó lesznoboztál, Bandi. De szerintem erre majd akkor térjünk vissza, ha valaki végre mutat is egy ilyen pedált, és nem csak beszél róla.
Egyszer már felajánlottam pénzt annak, aki megkavar annyira, hogy nem ismerem fel mondjuk a FD2 hangját vagy egy TS9-et. Továbbra is simán benne vagyok egy ilyen kipróbálásba és bármikor szívesen felajánlom a próbatermünket hozzá.
Srácok! Szerintem álljatok le pedálokat gyártani! Ha húgyért-szarért megcsináljátok ugyanazt, amiért mások súlyos pénzeket adnak ki, akkor seperc milliomosok lesztek... És aztán jöhetnek az erősítők, a gitárok, meg a sportkocsik...
én úgy szoktam kiválasztani a megfelelő alkatrészeket, hogy egy foglalaltot (vagy csak lábfoglalatot) forrasztok a helyére és csereberélgetek , ami megtetszik és jól szól azt hagyom. van különbség az alkatrészek között még ha ugyananz az érték is van ráírva, csak nem biztos, hogy befolyásolja a hangzást.
érdekes...
en a DOD250-ben cserélgettem 741, TL061,TL071, TL081, NE5534 IC-ket. Nem volt egetverő különbség. Valamilyen dumával/etetéssel csak ki kell húzni a zsét a nem hozzáértő zenész zsebéből. Vannak sokkal inkább befolyásoló alkatrészek, azokkal sokkal inkább bele lehet nyúlni a hangképbe..
biztos van némi hangképkülönbség az IC-között, de hajszálnyi.
arról nem is beszélve,hogy ugyanarról a maszkról készülnek az IC-k :OOO
Max. a tokozás és a felirat más az esetek többségében :)))))))))))
akkor most megirnám "kisdoktorimat" effektpedál témakörben :)))
mert nem mindegy, hogy osztogatnak vagy fosztogatnak...
az 51 pF témakörben:
nem igaz amit irsz több szempontból:
1. ezeknek a kondiknak a gyártási szórása +- 10-20 %
nem válogatják őket, max. az aranyáron készült handmade cuccokba, de itt most nem erről beszélünk
2. nem gyártanak 100pF alatt Mylar illetve stirolfex kondikat, hogy miért az gyártástechnológiai kérdés, ha érdekel valakit leirom. katalógusban sem szerepel ilyen.
3. nem is szabadna ide mylart/striroflexet tenni, mert ez itt nem lesz jó egyéb paraméterek miatt.
nézzünk egy konkrét példát az Ibanez TS808 alapján:
a torzításért felelős 4558 visszacsatoló ágában ott az C104 alkatrész: 51 pF, kerámia. Egyértelműen jölve a rajzon. Amivel kevered az a C103 jelölésű 0.047 uF-os kondi, amiből lehetne itt kerámia, de EZ AZ AZ ALKATRÉSZ, amit tényleg Mylar-ból illik odatenni!! Ez a visszacsatólóágban az erősítés frekifüggő szabályozását végzi, ezen keresztül lehet a distortion értéket szabályozni.
SOHA NEM VÁLOGATNAK ALKATRÉSZEKET EZEKBE A PEDÁLOKBA! ezek filléres alkatrészekből összerakott eszközök. Pont az a poén bennük, hogy rendkívül egyszerű kapcsolások, filléres, tömeggyártású alkarészekből. Az is elmondható, hogy manapság a technikai fejlődés miatt sokkal pontosabban közelítik az értékek a ráirtat mint régen, Szóval nemhogy rosszabbak a mai alkatrészek, hanem jobbak. Nyilván nem SMD cuccokról beszélek, mert az más témakör.
az utolsó bekezdés az teljesen gáz. igaz bizonyos támakörben (dzsunkaművek - a szó valódi értelmében vett gagyi elektronikák), de nem itt és így...
azzem tényleg befizetnék arra, hogy egy A-B tesztben szigfnifikánsan meg lehetne különböztetni pl. a kondi tipusa alapján két hangzást....
Tubescreamert még nem építettem, de pl a Marshall Guvnor-omban hangzásban nem nagyon éreztem különbséget amikor a dual-opamp IC-t cserélgettem. A kondik változtatása (ugyanolyan érték, csak más összetétel) sokkal inkább kihatott a hangzásra.
"Our Tubescreamer reissues feature the same careful hand wiring and analog circuitry of the original classics. Both the TS9 reissue and TS9DX feature the TA75558 chip used in most of the original TS9"s with the TS9DX adding three settings for increased low-end crunch. The reissue of the TS808, described as "the Holy Grail of Tubescreamers," features the warm tones of the JRC4558D chip used in most of the original TS808"s."
Én sem értem. Gyártottak egy chipet 30 évig, most meg már nincs, de van helyette más, ami ugyan nem olyan, mint volt, de tranzisztoros rádióban a kutya sem veszi észre...
Ehhez csak annyit fűznék hozzá,hogy jónéhány drága vintage pedált tuningolnak különböző nemzetközileg ismert szakik,és ettöl a belenyúlástól ezen pedálok ára még drágább lesz,nem hogy csökkenne,mert már nem eredeti........
Mi a helyzet a "legendás" JRC 4558D-vel. Én nem értek hozzá,de itt a fórumon olvastam,hogy a Tubescreamer hangjának alapja ez a chip. Miért legendás,már nem gyártják?
Dunlopék gyártanak Fasel-induktorral szerelt CryBabyket, mert régebben azzal készültek, és állítólag más jellege lesz tőle a hangnak.
"These inductors were the key to the pedals tone, but have been unavailable for years. Not anymore. Your Crybaby Classic with Fasel Inside will faithfully recreate the vocal sweep and lush harmonics from those timeless recordings."
Dunlop
ha már alkatrészekről van szó (kicsit off lesz) pl: csöves erősítőbe nem mindegy hova milyen ellenállást használsz (szénréteg, fémréteg, metaloxid, mekkora átmérőjű, hány W-os) hangzásbeli különbségeket eredményez, most tapasztaltam ezeket (elötte olvastam róla) mikor restauráltam az öreg Laney-t. A kondik (átvezető) sem mindegy milyen.
Egyébként régebben olvastam valamelyik oldalon: a Cry-baby pedálokat elemezték ki, hogy melyik időszakban milyen különbségek voltak hangzásban az elvileg ugyanolyan értékű (de más beszállítótól származő) alkatrészből épített pedáloknál. Ha jól emlékszem itt a tekercs volt ami a legjobban hatással volt a hangzáskülönbségekre.
Visszatérve az ár/érték/minőség témára:
A dolognak két oldala van:
-30-40 rongy tényleg reális ár egy kézzel készült minőségi alkatrészekből összerakott pedálért (pl ZVex, Fulltone), ha azt nézzük, hogy 20-25 ezreket elkérnek egy-egy géppel tömeggyártott pedálért (pl. BOSS).
-De az is igaz, hogy ezeket a handmade (nem SMD)pedálokat többnyire tényleg a bolti áruk tizedéért meg lehet építeni jó eredménnyel, és akinek van hozzá türelme miért ne tenné meg?
Arra például mérget vennék, hogy egy BOSS/Ibanez pedál kondijait pl nem válogatják tizedes értékekre pontosan, a tömeggyártásban ez nem működik.
Még az is elképzelhető, hogy nincs is saját elektronikai gyártósoruk ehhez, csak megbíznak egy gyártó céget, mint ahogy minden más elektronikai termékeket gyártó cég is ezt teszi (IBM, Nokia, Cisco, Philips).
Sokan mondják, hogy a homebrew-pedál úgyse fog úgy szólni satöbbi, de sok egyedi pedált gyártó amerikai cég idult úgy, hogy vállalkozó szellemű rádióamatőr-gitárosok elkezdték lekoppintani-és tuningolni a kommersz pedálokat, ők a bizonyíték rá, hogy érdemes ezzel foglalkozni, és egy dögös hangú tubescreamer-ből is ki lehet hozni akár jobb hangzást is egy-két alkatrész cseréjével.
Érdemes körülnézni a külföldi fórumokon (pl. www.tonepad.com , www.geofex.com indyguitarist oldala) néhány helyen hangmintákat is találni, nem kell mindjárt leírni valamit csak azért mert háztáji.
azt hallod amit hallani akarsz :((
elektronikailag NINCS nincs megalapozva amit irsz.
persze, lehet lefikázni azt a cuccot, gitárt, embert, aki ellentmond ennek a pedálsznobizásnak - csak semmi értelme.
a gyüjteményi dolog az egyetlen, amivel jobbak ezek a pedálok.
ugyanaz a helyzet, mint az elvakult hifistánál, tudjátok az aranyozott hálózati kábellel jobban szól a cucc, mindegy, hogy egy szar, lepukkant elöregedett házban teszem azt rá az utolsó másfél méteren :))))))
szóval ez az egész egy nagy szubjektum. felőlem higgyen benne aki akar, de egy nagy misztifikálás az egész.
szóval hajrá...
annyira kicsi a különbség, hogy kár ekkorát misztifikálni. a müködési elv a lényeg, nem a kora.
meg egyébként is elsütöm régi vesszőparipámat: a kéz a lényeg...
Elnézést, hogy közbepofátlankodok... Néha benézek ide, mert imádom a pedálokat, kütyüket, de mi folyik itt? Hihetetlen, hogy mimindenen tudnak emberek vitatkozni... Miért fikázzák itt keresztül-kasul a különféle pedálokat, cuccokat? Rengeteg neves gitáros játszik méregdrága cuccokon, sokan meg filléres cuccokkal állítják elő a "pórnép" által hőn áhított sound-okat... Nekem volt már "egy pár" cuccom, mégsem mernék olyat mondani, hogy ez, vagy az a cucc szar... Valakinek ez jön be, valakinek az. Mi értelme van ennek a köpkölődésnek?
(Lehet, hogy van valami, akkor világosítsatok már fel légyszi! )
Hát tudod, szívesen fogadnék arra, hogy egymás után kipróbáljuk sokszor a ts9-et, úgy, hogy azt a kondit néha kicserélem (mondjuk maradjunk az 50,51,52 pf-dnál), néha meg nem, aztán mond meg, mikor melyik van benne, ha nem talál, akkor viszem a zsozsót.
Mondok egy példát :
A TS-9 torzítást végző műveleti erősítőjének a visszacsatolásában van egy 51pF-os komdenzátor.Ha csak a rajzod van,akkor lazán teszel bele egy kerámiakondenzátort,mert az kicsi meg mindenhol azt nyomják a kezedbe ha veszel.Pedig oda csak styroflex kondi jó...de tegyük fel hogy tudod hogy ilyet kell raknod bele,mert láttál belülről egy gyári régi TS-t,akkor már csak a vágást végző diódák paramétereihez kell hozzáválogatnod a pontos értékét a kondinak...ehhez már csak az a lehetőség kell,hogy legyen párszáz darab 51pF-es kondid amiből kiválogatod az 51,3pF-ot...mert pont akkor jó a feedback freki...ehhez már csk egy olyan kapacitásmérő kell,ami tized pikofarád pontossággal tud mérni (olyan 3000 eurótól indul egy ilyesmi)...stb,stb....
Ez csak egy példa volt,de :
Régen az cuccok így készültek,ma meg össze vannak hányva úgy-ahogy,mert a vevők nagy része úgysem hallja meg igazán (a pénz a 95 százalék amatőrben van,nem az öt százalék profiban).Illetve most is készülnek igényesen beállított cuccok (Fulltone,AnalogMan,stb.) de az annyiba is kerül.
A legjobban a kondenzátor és ellenállatértékek befolyásolják a hangot. Aztán jönnek a félvezetők, bár ez azért kapcsolásfüggő is, de a két klasszikus felállásnál (DST/OD) ez szinte mindig igaz. A cél mindig az, hogy négyszögesítsük a jelet, de az overdrive-nál a négyszögek sarkai kerekebbek, a distortionnál szögletesebbek, a fuzznál meg mégszögletesebbek. A varázslat töbnyire ezután jön, amikor kondikkal és ellenállásokkal megszűrik a négyszögjelet.
Pld. azt ki is próbáltam, hogy a DS1-nek rat hangja van, ha kikerüljük benne a hangszínszabályozót.
Amúgy tényleg ez az igazság.Rodnas tényleg ilyen cuccon játszott,ezért nem értem hogy milyen alapon szól hozzá olyan cuccokhoz amiket még nem is próbált,csak a kapcsolási rajzok alapján próbált építeni magának és azok hangját ismeri.Egy régi JMP fejben sincs semmi.
"...semmi különlegesség nincs bennük..."
Hát igen,az igazán jó cuccok általában igen egyszerűek.
Csak sajnos általában mindegyikben van néhány "apróság",amire utánépítéskor nem is gondol az ember,és ezért általában soha nem fog "úgy" szólni mint az eredeti.
Valóban,a tényleges előállítási költségek nem nagyok,a fejlesztés az amit meg kell fizetni.
Sajnos ez tapasztalt kérdése ,semmi köze a sznobizmushoz.Ezek a különbségek,csak nagy hangerőn régi csöves erősítőkön jönnek át,ami neked tudtommal még nem volt.Az nem tapasztalat hogy összetákoltál magadnak egy párat,aztán bedugtad egy tragyós Peavy combóba ,majd egyszerre bekapcsoltad őket,viszhanggal szétfojatva egy citerahúrral felszerel Fenderkópia hangját.
nem értem mit szarakodtok itt ezekkel a régi pedálokkal. azért mert régi lehet gyüjteményi értéke, mint egy régi Fender gitárnak pédául.
ennek semmi köze a hangjához, különösen azt nézve micsoda gány dolgokat csináltak 10+ évvel ezelőtt. minőségbiztosításból NULLA!!!!
itt ülök egy csomó ibanez szervízkönyvön, semmi különlegesség nincs bennük.
magam is utánépített pedálokkal játszottam az inséges időbben.
útálom a sznob lámerkedést és misztifikálást.
bocs Czen, de te ismersz, szeretek sarkosan fogalmazni :))
én is szerettem a TS808-at, de most inkább a DOD 250 illetve DOD YJM modell tetszik. nem egy alkatrésztemető, de az a jó ízes hang csak ebből jön ki, mert másképp torzít. uA741 van benne!!!
Meg sem közelíti az OD-1-et.Nekem ha nem lenne régi TS-808 vagy OD-1,akkor nem szaroznék ezekkel a taiwani Boss-okkal,inkább gyűjtenék és vennék egy új amerikai Fulltone-t.
Hidd el egy JMP fejen nagyon kijön a különbség.Én most adtam el a TS-9 mert az OD-1 sokkal jobban szólt a JMP-men.Csak a TS-808 űberereli,mondjuk az mindent űberel az overdrivék között.Van régi japán(nem taiwani)SD-1 em is ,meg sem közelíti.
fura eset tortént meg velem
egy haveromnap voltam gitárt venni valami akkusztikusat
épp nálam volt az od-1 mert valaki megakarta tőlem van
csk ugy kiváncsiságból megkérdeztem hogy nem kéne-e nekik:)
kipróbálták valami szakadt laney-n valami pocsék les paul másolaton
hát teccet a boltosnak de azt mondta hogy szerinte a mostani overdrive-ok jobbak
mondtam neki hogy ez az első boss overdriveok egyike de nem hatotta meg
bár igaz hogy komolyabb cuccon jott volna ki hogy mit tud
amugy ebben az üzletben láttam egy carvin fejet 300rugóért
na ez talán ideillik a topikba
Kedves elektroműszerész kolléga! A dologhoz nyilván te értesz jobban, úgyhogy a "hülyeség" szóval nincs is semmi bajom. Tévedtem, a tranyót is túl lehet vezérelni.
A "magas lóról" dumával viszont van problémám, ugyanis nem hiszem, hogy adtam rá okot, főleg neked. Ha kötözködni akarsz valami hülye indokkal, akkor felőlem mehet, még szeretem is a szájkaratét, ha viszont nem, akkor légyszi ne kezd el te is ezt a faszságot, hogy én magas lóról beszélnék, mert nem igaz. Olvasd el végig lentebb, hogy mi volt a párbeszéd, és gondold el, hogy te mit mondtál volna. És aztán oktass ki engem magaviseletből... Okszi?
Megnéztem a harmony centralon (már ha az mérvadó), és mindenki egyöntetűen el van ájulva tőle, úgyhogy tényleg mi baszhattuk el.
Most már sajnálom, hogy gitárra nem hallgattam meg, utólag kíváncsivá tett.
Nananana közgaszdász úr! Hátrább az agarakkal! Nem kell ilyen magas lóról hülyeségeket mondani!
Túlhajtani tranzisztorokat is lehet, tudod azt hívják fuzznak, mint ahogy arról féloldallal lejjebb szó is volt. Hendrix Fuzzface pedálja túlhajtott germánium tranyókon alapult, a legendás axis fuzz meg szilíciumtranyót hajt túl.
Na akkor légy szíves ajánlj valamit utána, mert valami másra vágyom.
Önmagában nem túl jó a hangja, pláne egy csöves fejre kötve, mert alapjában nem arra való, de mint mondottam elékötve bármilyen overdrive-ot igen faszán szólt, de nekem felesleges a 3 csatorna, mert csak a brit volt használva, arra meg luxus.
megmondom őszintén, egyvalamiért szeretem ezt a fórmuot nagyon.Bármilyen rossz kedvem van,leülök ide elolvasgatom h a nagy gitárhírók miket hordanak itt összevissza,és a rekeszizmom könyörögve kéri h kapcsoljam ki a netet:D
Túlhajtani egy samplerezős előfokot??? Max. arra gondolsz, hogy olyan hangja lesz MINTHA túlhajtanál egy csöves előfokot, nem? Túlhajtani csak csöveket lehet...
Olyan kapcsoló, ami nem színezi vagy módosítja a gitár jelét, ha a pedál kikapcsolt állapotban van. Azaz a jel mindenféle változtatás nélkül átmegy rajata. Az eredeti vintage pedálok meg a mostani nem olyan márkás cuccok ezt nem tudják, azaz általában nem pontosan az a jel jön ki utánna, mint ami bement. Általában kicsit leszívják és elvékonyítják a jelet kikapcsolt állapotban is. Ez egy-két pedálnál még nem olyan vészes, de ha sok van bekötve, akkor a lánc végére már egy eléggé más dolog tu kijönni, mint ami pedálok nélkül lenne.
Ok. lehet kicsit elhamarkodottan vélekedtem, és egy tranyós peavey/fernandes helyett ki kellett volna próbálnom a saját cuccommal, mielőtt lehúzom a pedált.
Megfelel?
Amúgy a sansamp triac véleményetek szerint nem állja meg vele a helyét?
mert kb. egy kategória árban.
Ti tényleg nem hiszitek el, hogy valakinek nem az jön be az ami neked?
Akkora probléma?
Bement egy ismerősöm a Vintage-be, bevitt egy gitárt, körberöhögték, hogy rakja ki a falra, és csináljon belőle olvasólámpát, aztán mikor kiderült hogy ők csinálták 15 éve hirtelen egyből fasza kis ékszer lett, amit vétek elpazarolni.
Kicsit olyan ez is.
erre a nem szól jól a cuccra csak egy kis történet: Kőbányai Zenesuli. Srác pengeti a cájgot és fanyalodik el, hogy nem jön a cuccból overdrive elég meghogy nem dinamikus a szand meg faszomtudja. aztán jön Póka mester a saját stílusaával: "mi csináslz bammeg? Pengetni kel azt a hangszert bazdmeg. Add ide." Póka megfogta a srác cuccát és hirtelen akkora dinamika lett a cuccban, hogy szét akart esni és biza megjött az ovedrive is amit nem talált az elöbb a delikvens.
Ja, és ezt itthon sehol nem lehet hivatalosan, újonnan kapni, de nem egy forog már használtan, úgyhogy azért el lehet csípni. Arról nem is beszélve, hogy az MP-ből vagy más egyéb csomagküldős boltból simán meg lehet rendelni Európa több országából. Az ebay-ről meg aztán már nem mondok semmit...
ehh... elolvastam ezt a kis bass driveos történetet. valahol bearranyozta a napom valahol meg felbaszta az agyam. na mindegy. Mike meg Fender leírta a frankót....
"The Bass-Drive is a lot like its cousin the Full-Drive2, but voiced with an extra octave of bass coverage... still giving a natural, uncolored FATNESS to your thang."
Őszintén szólva, Reinhardt, nem tudom megmondani a hátuljáról, hogy melyik van a képen. Én ezt a két félét ismerem:
A különbség a kis kapcsoló ott középen. A bal oldali FD2-n még nincsen ilyen kiskapcsoló, ezen a bal szélső gomb push/pull-os. Ilyen van nekem, ez a 2 évvel ezelőtti modell. A jobb oldali képen a legfrisebb modell van, már a kiskapcsolóval.
Legjobb tudomásom szerint a két áramkör alapvetően ugyanaz, de nyilván a kiskapcsolós három állású a push/pull-os viszont csak kettő, úgyhogy kell lennie valami különbségnek.
Ezért akartam én is megvenni Harry kiskapcsolósát a minap, hogy összehasonlítsam az enyémmel, de azt inkább hagyjuk miért nem jött össze...
Némi dilettantizmus szag terjeng itt a levegőben. nehéz komolyan venni ilyen dumák után bármit is, amit egyesek leírnak. Arról nem is beszélve, hogy az, akinek nincs összehasonlítási alapja, azaz még életében nem próbált ki egy overdrive pedált sem, az hogy a francba tudná eldönteni, hogy adott dolog jó-e vagy rossz-e, meg hogy a pedálok hierarchiájában éppen a felső 10-hez, vagy az alsó 10-hez tartozik.
Nyilván sehogy, de akkor teljesen egyetértek a Mikeyval abban, hogy baszottnagy pofátlanság bármit is írnia egy olyan pedálról, amilyet még csak nem is látott még.