Ti miről vitatkoztok tulajdonképpen? Mi jobb, minél? Hány kilóval vagy hány literrel? Ne izlésről beszéljetek, mérhető dolgokról! Esetleg zajmentesség, transzparencia, rendelkezésreállás, megbízhatóság...stb. Vagy ezek nem is annyira érdekelnek, ugye? Hát akkor meg? X-nek ez jön be Y-nak meg az... Hangról vitatkozunk? Hogy ki tudott jobban lemásolni "természetes" hangokat? Vagy ki tudott létrehozni legjobban természettől elvadult hangot? Mitől jó egy pedál? Attól hogy azt hallod amikor bekapcsolod amit akarsz vagy attól hogy megtanít hallani a jó hangot? Hm? Hm? Hm?
Jajj! Imádom Mike-ot!!!
Ettől függetlenül őt nem a fantasztikus gitársoundjéárt szeressük! Szerintem nem volt jó példa pont őt felhozni.
(Mellesleg a saját oldalán lévő interjúban egy Yamaha procit említ, mint harmonizert. És nem az OC-3-at. Persze a Boss oldalán mit vár az ember?)
Szóval Stern a király, de azért a hangzását nem tekinteném etalonnak.
Egyébiránt meg az imént nem akartam belemenni ilyen vitákba is, de Gregnek is említettem, amit mondtál, és én igazat adok neki is. Arról szerintem egy "hangszerész" sem tehet, ha a gyári csavar feje letörik, a beszerelést követő egy hónapban. A csavart nem ő gyártotta! Úgyhogy, meg kell hogy védjem! Nekem pl. kőris testet rakott az Ibanezem alá, és azóta is király! Nem esett szét! (Pedig a testet bizony ő csinálta. A csavarral ellentétben.) Egyébként Raul megnyugodhatsz! Nem Gregoriusról van szó!
persze, lehet marketing...de ő se hülye hogy olyanon játszon ami szar neki, és ezért szubjektív. De hangsúlyozom h nekem is van sok kivetni valóm mondjuk a boss torzitói között, de itt láthatjuk hogy azért mégis sokan kitudnak hozni belőle igazán jó hangot (nekem legalábbis tetszik).
És ezért nem mondhatjuk rá hogy x szar y meg kurva jó...persze van egy irány amiből nem lehet kitérni mert vmi télleg irtó rossz viszont szertintem a boss nem tartozik közéjük. :)
jaja vágom.
meg Satriani, Vai stb. a DS1-el..csak ők nem úgy használják
ám mint az egyszeri ember, akinek nem csak egy aprócska kütyüt jelent a milliós hangszerparkban. Már ha egyáltalán használják, mert bizony csöves fej a hangzásuk alapja.
Egy boss ds1 és egy tranyós erősítő azért ("valljuk be Feri") nem lenne jó párosítás..kivéve ha kézben a szand(->Peta trükkje;D)
nekem volt régen DS-2, CH-1, OD-3, DD-6 de mind megbántam, és ehhez a felismeréshez kellett egy év..valahogy éreztem hogy az egész sehogyse szól, pedig jó gitár, jó erősítő.
Ha akkortájt már fórumoztam volna, lehet máshogy alakult volna a felismerés. Viszont a közönségnek meg úgyis mindegy:P
Tényleg nem értelek benneteket...azon vitáztok kinek mi a jó és minőségi?
Szerintem ezt a felhasználó és annak közönsége dönti el...Én személy szerint nem szeretem a bossokat, nem szar, csak van valami boss íze amit nemszeressek, de hallottam már olyan ZENÉT, mégyegysszer: ZENÉT, ahol a felhasználó bossokat használt és csúcsszuper koncertet nyomtak...e zene mindenek előtt!!!...mi kell ahhoz a ZENÉHEZ, amit te játszol? szerintem a ZENE/dal minden mást maga alá rendel...én így gondolkodom. A ZENE a cél...ahhoz kell az eszköz. Valakinek ez, valakinek az...ha jó amit hallok: ZENE, akkor szarom le.
Ha a GT-X-re gondolsz azért szerintem megkeresnék és fejbe is lőnék szegényt az analógbuzik. :))))
Pedig a legjobb és legpraktikusabb választás koncertre, próbára sőt! studióra is (lásd Peta).
Döntsd el Te!
De nekem mindegy, nem én akarok 1ik márka felett sem endorserszerepet ellátni.
Nekem is van boss-om, olyanom amik megmaradtak, amik szerintem számomra jók... de a véleményem is megvan a témában.
És nem én verem a mellem hogy ez a márka mindenekelőtt.
(Mint Te számtalanszor. Olvass vissza miért támadhatnak a nyilvánvaló hülyeségeid miatt.)
Ennyit erről...
Na tényleg písz!
Tök jó, hogy hallgatom itt a kifogásokat.
Én sem veszek hetente erősítőt. Ami nem azt jelenti, hogy a jelenleginél ne tudnék jobbat elképzelni, csak nem telik rá. De azért ahol lehet, javítok a láncon. Monstanában effektezek. És hidd el, vannak jó/jobb megoldások a belenyugvásnál. Az egyik bandámban most állt be az az állapot, amivel jelenleg, abban a zenében nagyon meg vagyok elégedve. Ez 2db pedál(EBS+Artec), ami összesen 30e-be volt. Ennyiből nagyságrendekkel jobb lett a megszólalás. És nyilván ezek később, vagy más zenében is hasznosíthatóak.
Ne bántsátok!!!
Hiszen megmondta, hogy szar klubbokban, szar hangosítás mellett elmegy a szar effekt is...
Erre alapozva milyen igényekről vitatkozzunk még?
Egy csecsemőnek meg minden új...
Hagyjuk felnőni...
De amúgy tényleg kár a vita.
Majd megtapasztalja mindenki mi a jó neki.
Peace, a szubjektivizmus jegyében...
Így is szívesen játszogatok...és itt megint visszatérnék egyik vesszőparipámhoz...a drágább, minőségibb cuc nem biztos h jobban fog szólni, mint a régi, ugyanabban a klubban...sajnos...másik gond, hogy pl. az én esetemben a minőségi váltás legalább 100 ropi lenne. Ennyi nincs(most, a gyermek közeledtével, pláne:))
Ezzel a hozzáállással meg csak annyi a gind, hogy egy normális cucc vétele után jobban szólsz, tehát a közönségnek is, meg neked is jobban tetszik. Ergó szívesebben ülsz le gitárolni, ergó sűrübben fogod ezt tenni, ergó még jobb leszel, aztán még jobb cuccot fox akarni... és így tovább!
Nálam azért jobban keresel. Ez nem rinyálás, elvagyok így is, ráadásul az én tudásommal arcosokodásnak érezném momdjuk a Marshall half stack-et...Vagy bármi komolyabbat.
Jah igen, azt akartam mondani, hogy tudjuk, Steve Vai is DS-1 -et használ.
Bár a ds-1 nek elég karakteres hangja van, még egy számban sem ismertem rá. Vagy nagyon szét van keverve, vagy csak ezt kell mondania, hogy megkapja a pénzt a japánoktól.
hehe, engem hallgathatsz de én sem tehetem meg ezeket a dolgokat, szal énis abból gazdálkodom amiből lehet...és h őszinte legyek én nem vagyok megeleégedve a szandommal(értsd: kéz nélkül - amúyg azzalsem vagyok megelégevde de az csak rajtam múlik, és pénzből enm vásárolható), ezért épp hatalmas gondban vagyok h a spórolt zsémet hogyan tudnám a legoptimálisabban elkölteni
Azért annyira nem rosszak. A ház pl. tök stabil, strapabíró, és jó! Modolni tökéletes! Kár, hogy tényleg szarul szólnak (nagyrészt... mert azért van 1-2 gyöngyszem)
Nem is értem, hogy OD-1 -et pl. miért nem gyártanak már? Minden más gyártó ragaszkodik a jól bevált legendás pedáljaihoz, és iszonyat pénzeket kérnek el értük. A boss meg fejleszti az újabbnál újabb, rosszabbnál rosszabb hülyeségeit.
aláírom. én sem szándékozom több bosst venni, de egyáltalán nem olyan rosszak mint ahogyan azt itt 1-2-en állítják róluk. szerintem azért rendesen túlzásba estek a bossok szidásával.
ez az én véleményem, lehet kövezni.
az viszont tény, h használtan már jóval olcsóbban be lehet szerezni a bossokat. én pl a ce-5-ömet 9000-ért lőttem és maximálisan tökéletes arra amire használom.
frusciante biztos a turbo distortion-ét siratná a legjobban... szerintem meg jobb bármilyen analóg torzítót használni a boss-oknál. amúgy tényleg analóg torzítókat gyárt a boss? és ez miért nem hallatszik a karakterükön?
nem akarok beleszólni nagyon a vitába...de annyi pénzből amennyibe ezek az új boss pedálok kerülnek sokkal jobb cuccokat lehet venni EHX-t vagy MXR-t vagy mittomén mit...én eddig mindig túladtam minden boss pedálomom de a régi japó bossok azok biztos jók a cs-1 is csak azért árulom mert ritkán használom
természetesen a kéz a legfontosabb de egy oktávhamis jolanából és egy regent kombóból senki de senki enm fog sztem rendes hangot kihozni, míg - sztem - egy twin reverbből+usa fender stratóból nehéz rossz hangot kihozni (max hamisat)
egyébként meg sztem még mindig jobb boss analóg tortyogót hazsnálni, mint bármelyik multi digit torzítóját.
amúgy énis egyre inkább azon a véleményen vagyok h a jó szandhoz 2 dolog kell: egy fasza erősítő meg egy fasza gitár, és cakk (esetleg egy wah még mehet)
hát azért csakhoyg egy gyors pl-t mondjak: nemrég másolt be vki egy övid szöveget amiben Frusciante részletesen elmondja h milyen effekteket használt a Dani California felvételén, és hát bizony a turbo distortion is szerepel köztük. de még van/volt azért példa a történelemben hasonlóra
Az volt, csak elmondtam a véleményem.
Az erősítővásárlást meg nem dicsekvésnek szántam, csak magyarázatnak, hogy értsd a sznobizmus jelenségét!
Mellesleg nyúltam én is már bőven mellé. Volt már Behringer erősítőm is!
Az utóbbi két-három évben körülnézegetek, hidd el, de a mai napig tetszenek a Boss-ok. Az meg, hogy néhány tapasztaltabb embernek rossz véleménye van róla, érdekel(hisz" ezért érdekel), de alapvetően nem befolyásol. Kipróbáltam néhányat, és nekem ezek jönnek be még mindig.
A Metal Zone is tetszik a mai napig, csak épp az évek során egyre kevésbé játszottam keményebb zenét, ezért váltottam a lájtosabb DS-2-re.
A "majdnem erősítővásárlásról" annyit, hogy az anyagi lehetőségeim korlátozottak, ezért(is) vagyok az aktuális erősítőmnél még mindig. Ráadásul az a Greg(közös ismerősünk, nem a Fórumos) igencsak megbízhatatlan minőségben készít cuccokat, nekem legalábbis 3 esetben is szívás volt, amit csinált. Ezek után talán érthető, miért nem érdekel többé... Nem mindenkinek van pénze/szándéka spejzolni ezer pedált, gitárt, erősítőt, csereberélni őket.... Nekem nics pl.
Gratulálok a korát megelőző erősítővásárlásodhoz. Veregesd meg helyettem is a válladat...
Végül: nem mindenki olyan megszállottan hangzásmániás, mint egyesek. Azokon a helyeken, ahol mi játszunk, értelme sincs különbséget tenni szinte a pedálok között(na jó, egy-két extrém esetet kivéve), annyira nem jó a hangzás/hangosítás.
Egyébként, minden tiszteletem mellett, Te is azok közé tartozol, akik csakis a saját véleményüket tartják az egyedül üdvözítőnek, a többiek lessajnáló mosolyt kapnak. Ez soha nem volt túl szimpatikus.
Hát igen, a megjavitott MXR Flanger-em mellett elbújhat a Boss Flanger, de pl. a módositott SD-1 meg a GE-7 tökjó pedálok.
A DD-3at meg már sajnos megbántam, Dubnak igaza volt.
Valószínűleg azért vesznek sokan Boss-t mert
minden hangszerboltban egy rakat van belőlük.
Persze "nagy zenészek" is használják őket, mert elég megbízhatóak, jók turnézni. Mondjuk általában delay-ek és chorus-ok szoktak lenni a láncokban(na meg a TU-2:)), de pl. DS1-et nem sokaknak van szerintem, vagy overdrive-ok...és hát nem véletlenül.
Nem akarlak fikázni, csak úgy érdeklődök egyet:
Amikor kitaláltad, hogy kell valamilyen pedál? Mennyire néztés körül a piacon? Miket próbáltál ki?
Mindez költői kérdés, én tudom a választ... Csak azért tettem fel ezeket a kérdéseket, hogy gondold végig te is!
És már bocsi hogy kimondom, de sajna téged érezlek ebből a szempontból egy kicsit sznobnak. Amíg nem lézengtél itt a fórumon, default volt a Boss. Én már akkor is hiába magyarátam neked, hogy felejtsd el a Metálzónát! (De hozzáteszem, hogy sajna ismerőseink nagy része ugyanezen problémával küzd/küzdött.)
Amióta meg itt vagy, azóta egy majdnem erősítővásárlásról tudok Gregorius-tól, meg egy Kashleder pedálról. Nagyjából ezek azok a pontok amik itt most "sznobságnak" számítanak.
De ne aggódj, ez az emberek 90%-át viszi magával.
Én még akkor kezdtem nézelődni Prolude erősítő felé, amikor még nem sokan ismerték. Most mindenki elégedetten megveregeti a vállam, amikor kiderül, hogy ilyenem van. Régen nem így volt. Pedig az erősítő nem változott!
Csak annyi jótanács, hogy mielőtt veszel valamit, nézz körül, próbálgass, és ne hallgass senkire, azt vedd meg, ami tényleg tetszik!
Egyébként ugyanezen hibába esett szerintem Attila is az ODB-3 -al. Ezt ismeri mindenki etalon basszustorzítónak, de hogy öszinte legyek, annál szarabbat még nem hallottam. Pedig van jónéhány lehetőség...
egyébként én sem vagyok elájulva a bossoktól, de az is tény h azért neves zenészek is hazsnálnak olykor bossokat, olyanok akiknek anyagilag aztán tényleg mind1, hogy milyen (és mennyi) pedált kötnek a gitár után.
Rendben, elfogadom, hogy ez a Te véleményed, de továbbra sem értek egyet vele(és asszem nem csak én). Továbbra is nagyrészt sznobságnak tartom ezt a hozzáállást, mert divat fikázni a divatost.
Esetleg el lehetne gondolkodni azon is, hogyha vki jó gitáron, jó erősítővel stb. a BOSS-t választja, talán mégsem akkora marha, lehet h Bennetek van némi hiba/előitélet, nem? Erre gondoltam,mikor a csőlátásról beszéltem.
Szerintem az effekt hangzásának megítélése ugyanúgy szubjektív dolog, mint a gitár hangzása, vagy ki milyen zenét szeret, mi a kedvenc kajája, melyik kézzek szeret recskázni, stb. Csakis az adott illető dolga eldönteni, NEKI mi a jó, és ez lehet h nem egyezik a Te ízléseddel. De ezért leszarozni vmit, hozzánemértő-nek címezni vkit...nem szép dolog.
A korábbi hozzászólásod stílusa nem volt vmi szívet melengető, ezért rágtam be egy kicsit Rád és SM-re, de már lenyugodtam. Csak annyit kérek, ha nem is értetek egyet velem, azt normális stílusban tegyétek; nem értem, miért kell majd" minden topic-ba egy-két olyan arc, aki az övétől eltérő vélemény gazdájának nekiesik, bunkó módon.
Természetesen a jövőben is fogok tanácsot kérni Tőletek, mert tapasztaltabbak vagytok(ezt soha nem is vitattam, csupán azt, hogy "fingom sincs" az effektekről, ami ugyebár nem ugyanaz)
Ergo: nem érzem magam átbaszva, nincsenek szar pedáljaim(szerintem, ez szubjektív).
oké, 2 a 100-ból véletlenül is összejön jól. én a színüket kedvelem a Boss-oknak. persze, TR2.. de mondjuk volt tuna melted. negyedannyiba került. 4x annyira szar is volt?
próbálok objektív maradni: szar pedáljaid vannak. ez nem ízlés kérdése.
pedált nem azért veszek mert régi, hanem mert jó.
a régi cucc hangügyileg szervesebb karakterű, hitelesebb, mint az új. a régi, de az új kézzel készített cuccokból sem spóroltak ki semmit, "lelkük van". a futószalagos cucc futószalagos hangot szül, karaktertelen, közönséges, műanyag, dögtelen, tucat, parasztvakító, steril, SZAR, haddneragozzam. ezért rühellem a Boss-t jó marketinggel eladják a szart csórikámnak (te), ő meg boldog mert azt hiszi hogy hűha, és csőlátásúnak tartja a többi értetlen kötözködő szerencsétlent (bárki aki tapasztaltabb e téren)> akik próbálják felnyitni a szemét.
nem értem hogy miért veszik a Boss-okat, ráadásul annyi pénzért, amennyi az áruk. különös olyanok akiknek normális gitárjuk és erősítőjük van. ezt nem értem.
nem érzitek magatokat átbaszva? és miért nem?
tökmindegy hogy belezős ítéletmetál zenekarban mélyszántasz vagy rockabilly-t tolsz, elismert profi jazz-zenész vagy-e vagy fejjel-a-falnak punk, egyáltalán tudsz-e zenélni vagy sem.
fel tudom dolgozni hogy néha mellényúltam egy-egy pedállal, beismerem magamnak. ha szar valami, akkor szar, még ha az enyém is, szar is marad. és tovább mozdulok, nyitott füllel.
Mi érdekel belőle?
1 cső van benne,sok szerepe nincs neki.
Jó cucc,szép hang,de nem higain.
A kapcsolási rajza meg megtalálható a neten. :)
X-15-öm van ugyan,de nem eladó sajna.
ART sgx 2000-belsejĂŠrĹl van valakinek fotoja? KERESEK lĂĄbkapcsolĂłt hozzĂĄ-ART ULTRAFOOT X15
2008-05-08 20:33 |
#26145
Nekem nagyon bejön a torzítója, abszolút elégedett vagyok vele, talán az fog a legjobban hiányozni ha eladom!!! :(
Én most régi Ibanez kispedálból szeretnék venni flangert, meg phasert, ha eladtam!
Kösz a hasonlatot...
Az a bajom, hogy már nem először csinálod ezt,(lehet h vmi bajod van velem?) és hiába a szmájli, akkor is kicsit erősnek, túlzásnak érzem amit írtál/írtatok. Azért, mert vki másképp gondolkodik, más az ízlése, nem kell leugatni...
Ha Neked ez a jópofáskodás, akkor inkább tényeg kerüljük egymás hsz-ait a jövőben.
Ez egy fórum.
Ha nyilvánosan vered a farkad, odacsődülnek a népek, ha csak dubnak írsz, írjál mailt.
Amúgy poénnak szántam, de többet inkább nem próbálok jópofáskodni veled, mert semmi értelme.
Szerintem nem ezt mondtam. Nem szerelgetek/bütykölök effektekteket, ez tény, de azért, mert nektek más az ízlésetek, nem hiszem, hogy fingom sem lenne az effektekről. Legfeljebb nem vagyok beléjük buzulva, és nem ezt tartom a zenében a legfontosabbnak. Ez nem azt jelenti, hogy lövetem sincs hozzájuk. Vagy vállalj be egy szövegértési tanfolyamot...
Amúgy meg Dubnak írtam, nem Neked...
"Azért, mert nincs a talpam alatt 33 pedál, lehetőleg minél régebbi, és mert nem az effektet tartom a legfontosabb dolognak a zenélésben?"
Pont ezt mondta,csak rövidebben:D
Fingos nincs az effektekről.
Ezt mondod te is, hol a bibi?
Azért, mert nincs a talpam alatt 33 pedál, lehetőleg minél régebbi, és mert nem az effektet tartom a legfontosabb dolognak a zenélésben? És mert nem egyezik az ízlésünk? Ennyire csak nem vagy csőlátású...
Azért a digitális cuccoknál ne hülyítsük a népet ilyen "szórás" dumával! Nem akarok beleszólni a vitába, de azt azért ugye tudjuk, hogy egy program az azt csinálja, amire programozták! Bitre pontosan! Ott aztán semmi szórás nincs!
Analóg/csöves erősítők, effektek, gitárok/faanyag ilyesmik között van szórás, de ugyanazon software kétszer lemásolva ugyanazt kell hogy csinálja!
Szerinted? Biztosan én is, Michael Manring, meg mások sokan pl. a Harmony Centralon marha vicces kedvükben voltak.... :) A GT3 nem olyan metál, nem olyan sok a szolgáltatása de szerintem jóval neturalisztikusabban szól, mint elődei. Persze GT-3asokon belül is lehet szórás, mint ahogyan gitár-gitár közt is, bár sztem nem akkora. Mesaman pont ma mesélte, hogy neki pl. 3 ENGL e530asa volt és mindhárom totál másképp szólt. Te nem értesz velem egyet: oké és részedről jogos, tudomásul vettem, elfogadom, písz. A gt-8 összehasonlítás tényleg egyébként elég szubjektív és túllőtt is a célon. Ez inkább csak a színpadi hatás része volt, vedd úgy.