hi! nekem little big muff pi-m volt ami elvileg ugyanez az áramkör kicsiben, nemtudom, mennyiben tér el a hangja ettől. a tompított riffelgetést nem szereti, de boostolva vastagabb lesz a hangja és megnő a gain, szerintem nem tévedhetsz vele nagyot. üdv!
Kössz azért az épitö véleményt. De a Kasleder PH limitált, nem hiszem, hogy hozzájuthatok egykönnyen. A FUzzfész meg k. drága. Youtubeon pedig elég bejövös a hangja a muffnak pont az imént emlitett konfigurációval. Pont a szörössége miatt tetszik.
Nekem volt szerencsém pont így kipróbálni
(strat,bigmuff,deluxe), és nem jött be.
Azért ne alapozz pusztán az én véleményemre..
Akárhogy tekertem, rengeteg öblös mély, szőrös, zajos
massza hang. De riffelgetésre nem próbáltam, az igaz.
Ha Hendrix-et szeretnél szerintem vegyél Dunlop Fuzz Face reissue-t. Vagy Kasleder Purple Haze a tuti!
Hát azt nem tudom, mert ez volt az egyetlen Boss multim, meg ugye attól függ, ki mit vár el, de nagyon szép természetes hangjai vannak. Az első része a kompresszorral, torzítókkal analóg, utána van rajta loop külső pedáloknak, midizhető, rendkívül könnyen kezelhető, de a fő szaki mondom a Harry ebben. Neki már mindene volt...
Ezzel maximálisan egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy ha a gitáros élvezi a koncertet, és ez látszik is rajta(remélem, én ilyen vagyok), akkr lehet közepes a hangzás, az emberek jó érzik magukat, erre a gitáros reagál, még lelkesebben(nem feltétlenül jobban!/jobban szólóan!) játszik. És az egész egy nagy boldog részeg kavalkádban forr össze...:)
Nemkifejezetten.
Mert már a reverbjével is észrevettem, meg olyan
Műanyag lenne a hangzása.
Pedig a kis csöves traynor jól szóll.
van 1-2 jó okos dolog de a torza az zsír.
csak a többi efekt benne fura
nem teszteltem.
köcsög musik produktiv-osok nagyon be akartak zárni.
youtube-on megnéztem, teljesen korrekt az árához képest..
a pitch shifterrel van gebasz, gondollom?
A Boss DS-1 szerintem használható, van is egy eladó
Persze nem mindegy, hogy milyen zenei stílusra kell, nyilván más drive kell a jazz-ra, meg más a Fear Factory-ra
A Boss egyébként tényleg egy sajátos hangzásvilág. Van ami jó pl.: Ch1 kórus és van ami nem tetszik pl SD1 overdrive. Összességében elmondható, hogy a torzítópedáljaik nem annyira jók mint a modulációs effektjeik. Abban a BOSS a legjobb szerintem (leszámítva a horror árú luxuskategóriát).
Egyébként meg a zenében nem a gitárhangzás a legfontosabb. Kell, hogy élvezni tudd a játékot, de a közönséget sosem érdekli, legalábbis nem annyira mint a gitárost. Ezért középkategóriás fejen is lehet faszának lenni, sőt még tranzisztoros kombón is. Neadj isten még IC-sen is. Ráadásul kínai squier gitárral is
amúgy tény hogy előítéleteink vannak, holmi prekoncepciókból adódóan/tapasztalatból.
személy szerint annyira vagyok nyitott hogy újra és újra adok esélyt bármely gyártó bármely pedáljának, ha még nem próbáltam azt... de hogy is mondjam... soxoros/többszöri csalódás szüli az előítéletet.
Az emberek előitéletesek, csak nem tudnak róla baszki.
Lehet hülye példa volt de az akkor is tény, hogy az ember előitéletes, és most ne a legszélsőségesebb dologra kell gondolni.
hiteles az amire kiszabadul egy "áztákurva ez mi ez" és többszöri hallgatásra is "elhiszem" a hangját és nem úgy szól hogy "jé, ez olyan mintha egy..", hanem önmagában is odabasz anélkül hogy hozzámérni kellene máshoz. mittomén. unommár én is, szájbarágóssá kezd válni ez a dolog, de én is tehetek róla bőven...
nehogy azt hidd hogy burzsuj vagyok... kb. 10 éve zúgtam bele a "mindent-kipróbálni-ami-effekt" dologba. új bolti cuccom nekem se volt sok, nem is lesz.
divat azt vásárolni aminek a reklámjába a legtöbbször belefutsz... nem tudom mivel kezdtél, hogyha a Boss-nál kötöttél ki? volt már PH-1r-em, moddolt DF2-őm, SYB3-am, AW3-am, RV3-am, DM300-am, RRV10-em... lehet valamit ki is hagytam..
per pillanat is van egy TW1-em és egy VT1-em.
a SYB3 és az AW3 szerintem egyszerűen kidobozott pénz volt.
ezeken kívül volt "szerencsém" kipróbálnom egy raklap Boss-t (DS1-től DD6-ig keresztül érintve szinte az összes modulációs effektet (chorus, flanger, phaser), torzítót, overdive-ot, pitch shiftereket, amire csak ráfutottam, kipróbáltam) > lévén 10-ből 8 embernek biztos van legalább egy Boss pedálja ismerősök között. mert akarva/akaratlanul a "csapból is Boss folyik".
a PH-1r teljesen fasza 4 stage phaser, a reverbek is rendben,a DM300 is fasza analóg delay, a DD3 is rendben...
de a 3-as sorozatban főleg katasztrofálisan félresikeredett kísérletként hatottak az effektek, az 5-ös sorozat sem lágyította meg a véleményem..
a torzítók meg elejétől fogva egyszerűen silányok.
nem biztos, múltkor megvettem volna egy vermona kombót, olyan jó fuzz volt benne, de nem adták.
1- ez igaz, de minden másra is (gitár, erősítő, stb), viszont szarral béna is + szarul is szól. Ha ez a cél, ám legyen.
2- A környékünkön próbáló összes zenekar középszar fejeket csutka gainnel+ ds1-gyel használ lovaglómetálra. Behányok, ha meghallom a hangját- mondjuk alapjában véve minden distorsion halál felesleges, ez nem a boss hibája.
Mondjuk a metálzón megbocsáthatatlan:)
3- ez faszság.
1. Aki béna az a világ legjobb torzítójával se fog jó hangzást produkálni.
2. A boss ds-1 ből is lehet jó hangzást kihozni
3. Ha tudod mi szól máris előítéletes vagy. A jót jobbnak, a rosszabbat még rosszabbnak látod.
Miért hol értelme a számnak maga az effekt?
Figyelj szerintem a Frusciante nem az a száraz gitárhang hívő, rohadt jó effekteket használ, és jól is szól velük.
Szóval nem értem mi a probléma:)
Sznobizmusnak azt tartom, ha vki fikázza a BOSS-t csak azért mert most divat ezt tenni. Ha te meggyőződésből teszed, az persze más(és ha van mögötte tapasztalat, de úgy tűnik, van).Szerintem sokan szimplán előítéletesek a BOSS-kütyükkel szemben...Én nem ezekkel kezdtem, hanem egyéb márkákkal, és így jutottam el hozzájuk...
Azt elismertem, hogy kevés cuccot próbáltam ki(hozzád képest biztosan). Amit kipróbáltam, az nem volt jobb a BOSS-nál(számomra). Amit nem próbáltam, de mások elmondása alapján lehet h jobb(pl. OCD, Fulltone Drive, stb.)azok nekem túl drágák. A pedáljaimat nem újonan vettem, vmi "nálam maradt" miután a tulaj külföldre távozott, vmelyik csere-berés volt, egyedül a DD-6 ami bolti és új. Meg a Wild Horses:)
amúgy az is tény hogy szar gitárom van meg szar erősítom.
semmi fender vagy marshall motyó.
szóval lehet, hogy a boss az effekpedálok netovábbja.
nah, szép álmokat!
egyszerűen kevés cuccot próbáltál ki és nem látsz tovább a boss-oknál, ergo ragaszkodsz hozzájuk. nevezd ezt aminek akarod. félreértések elkerülése végett: tuti hogy minimum 10x jobb gitáros vagy tőlem > ez HÓTTFIX.
szerintem elcsépelt és uncsi, max. középszerű hangzást lehet kicsikarni a boss-okból aránytalanul magas áron. ennyi. sznobizmus ha hallok olcsóbb cuccot jobban szólni? szerintem túl nagy a hype-ja, ahhoz képest, hogy mint nyilatkozott előttem valaki, a reverbje és a delay-e oké, a tremolója is jó, de 3x olcsóbban lehet ugyanolyat lőni...
egyszerűen nem értemm, miért vásárolnak új boss cuccokat.
a régiek mások. azoknak volt karakterük/lelkük. de mind1.
nekem nyolc. mindenki arra költi a pénzét amire akarja...
Az miért van hogy a YAMAHA DG STOMP-ban a Phaser effekt csak akkor hallható ha viszonylag nagyobb delayt vagy reverbet rakok mellé?
Így kell működnie, vagy esetleg meghibásodott a készülékem (a többi modulációs effekt OK)?
Köszi.
Én is olvastam ezeket...Nem azt mondtam hogy nem használ effekteket, hanem hogy nem ez a lényege a számnak. Ez az interjúrészlet kifejezetten a használt effektekre kérdez rá, végigmegy az összes nótán a Stadium Arcadium albumon.
passz, annyira nem rágtam bele magam.
Az biztos, hogy jó ideje nem kaptam fel csilire a fejem, csak amikor a "mi ez az effekt" részhez ért.
Mellesleg:
“Dani California” I used a straight Strat tone on the first section of the first verse, and on the second section the guitar signal is split and panned in stereo, with the original part on the left, and a part processed using my Doepfer modular synth on the right. Basically, the signal from the tape is used to trigger an envelope generator (or ADSR), which responds to playing dynamics, and uses that information to dynamically control a low-pass filter. Unlike a typical envelope filter pedal, this setup allows me to create many more sounds than mere wah effects. Then, those two sections are repeated, and as I’m hanging on the sustained chord which transitions into the chorus, a Mellotron string part slowly rises behind the guitar. You can hardly hear the Mellotron, but it’s what makes it feel like something really big is about to happen. On the chorus, I doubled the guitar parts, which were played using a Boss DS-2 Turbo Distortion pedal.
The second verse begins with a couple of guitars playing in harmony. After they were recorded, I ran them through a Moog MF-105 MuRF (Multiple Resonance Filter Array) pedal six times, and recorded the results on individual tracks. The MuRF is very unpredictable, and sounded different on each pass. I kept going until I got a take that I really liked, though we actually wound up using all six takes in combination. Otherwise, the processing is the same as on the first verse.
For the bridge, the rhythm guitar is processed with the Doepfer’s LFO (Low-Frequency Oscillator) controlling its high-pass filter, so that the filter opens and closes rhythmically. The drums are also filtered, so that they are small and panned to one side at the beginning, then gradually get bigger and pan out across the full stereo spectrum, which lets you hear the guitar treatment more clearly.
On the third verse I overdubbed an additional rhythm guitar track. Then, on the buildup to the chorus, I added some diminished chords along with several harmony parts. To get the highest harmonies, we slowed the tape down and recorded them at a slower speed, so that they would be pitched above the range of the guitar when the tape was sped back up.
There are lots of additional harmony guitar parts on the second half of the third chorus, positioned in two groups panned to either side. Also, Eddie Kramer came in and showed our engineer how to do ’60s-style tape phasing, which we used on an early mix, and we wound up splicing a section of that mix into the part transitioning out of the chorus.
I played the original solo when we recorded the basic tracks, and then doubled it later, except for the super-fast wah part at the end, which was too difficult to double perfectly, so I put that section through a Delta Labs Effectron II digital delay set to a quick delay with just a touch of slow modulation.
Ezzel nem értek egyet. Koncerten sincs agyon effektezve(1-2 szám kivételével), alap a jó kis fender+marshall hangzás. Nem az effekteken van a hangsúly...Van vagy 40 koncertem dvd.n, u.annyi cd-n, szóval tudom, mit beszélek...
hát a csilit pont az effektezése adja el jópár éve:D
Nézd én szeretem Frank Blacket egy szál gitárral, meg a sonic youthot a csillió effekttel ugyanúgy, szóval nekem halál mindegy, de valahová kell, valahová meg nem, és kész.
Cső! Nekem van egy tök jó MXR. comp. eredeti u.s.a eladó. Santanás sound-ot is lehet belőle kicsikarni. Ha érdekel hívj, vagy üzenj.705240958 sound1csaba@gmail.hu
Hát én azt értettem.. éppen ezért mondtam hogy ők pont "bosszistákat" sznobozzák :P
zárojelben hozzáteszem, ez tőlem nem vélemény-nyílvánítás volt, teljes mértékben elhatárolódom mind2 oldaltól A lényeg hogy bosz.. izé, basszon oda a hangja, és ne egy márkanevet akarjunk venni..
Nem tudom, én inkább az eccerű dolgokat szeretem. Ha egy nótát az effektezés "ad el", az nekem már gyanús kicsit...
Kipróbálni sok mindent kipróbálnék, de gőzöm sincs, hol lehet pl. kül.torzítókat kipróbálni. Amit eddig sikerült, azt ismerősöknél, de ott elértem a lehetőségek végére...Nyitni kéne egy effekt-kölcsönző bótot...
Hát nem tudom, boss az sok mindent csinál, és azt mind közepesen.
Ugyanannyiért bármit lőhetsz, ami jobb hangú kis türelemmel.
Mondjuk sok zene nem igényli annyira az egyedi hangzású effekteket, de azt a zenét meg nem szeretem:D
Egy Fender FM212R+ egy mex Tele. Tudom, az erősítő nem a legjobb, de pl. Kovikáék voltak pénteken koncertünkön, és ha nem csak udvariasságból mondták, akkor tényleg jól szólt a cuc+ az egész zenekar...
Ezért nem is értettem, miért írták, hogy "tudunk számolni". Tudtommal a BOSS-ok lényegesen megfizethetőbbek, mint pl. egy Fulltone OCD, vagy RAT...
Nekem pl. igazából egy, max. két beállítás kell a DS-2-n, azzal elvagyok. Van hozzá egy SD-2, azzal szintén 2 beállítás, + az erősítő drive-ja az alap hangszín. Ennyi bőven elég koncertre szerintem. Márpedig én inkább koncertzenésznek érzem magam, mint stúdiózenésznek(ne háborodjon fel senki, nem akarok nagyképűnek tűnni,nem tartom magam jó/technikás gitárosnak, csak arra akarok rávilágítani, nincs időm/kedvem/szükségem beállítások tucatjaival pepecselni)
A Boss DS-1 jó azért, igaz nem egy profi szerkezet, és miután több komolyabb dolgot is kipróbálsz akkor rájössz, hogy nem egy "komoly" cucc. De ahhoz képest mennyibe kerül nagyon jó. Otthonra gyakorlni lehet, hogy egy unalmas pedál( főleg egy szál magában) de azért ha jól van beállítva az erősítő meg a torzító egy zenekarban azért nagyon is király.
iddevágó a kérdésem:
valaki találkozott már Metal Core nevű pedállal? venni szeretnék, de nem akarok tapasztalatok nélkül dönteni. vagy egyéb hájgén pedál?
persze a prolik egyből aztmondják h vegyek fullcsöves fejet. mért ki nem venne? naszóval jó pedálka ez az ML-2?
Japán DS-2-m van, szerintem jó. Persze kinek mi tetszik...Igazából azért is "háborodtam" fel dub beírásán, mert abból azt lehet leszűrni, hogy aki BOSS-t merészel használni, annak nincs hallása. Időnként véleményterrror van ezen a Fórumon:)
Tényleg úgy érzem, némelyek csak azért vesznek/használnak bizonyos effekteket, mert divatosak, és mert divatos nem BOSS-szal játszani...Nonkonformizmus ezerrel...:)
Akinek nem inge, ne vegye magára:)