Aztán lehet,hogy Viktorsound lesz a megoldás,csak azzal meg az a baj,hogy ha később el akarom adni,akkor igencsak nyomott áron lehet.
Bár az új ára sem sok.
Hát ja,bár végülis hallhattad az előző talin. :))
De sajna amúgy sem játszana a csere a GoldBackekre.
Biztos nagyon jó szórók,csak nem arra a hangra vágyom.
Celestionból csak a K100,esetleg a V30,nagyon esetleg a Classic Lead jöhetne szóba.
Eminence-ből Governor,Man-o-war,Legend V1216.
Ami elsősorban érdekelne ezekből az a K100,a Governor,és a V1216.
Más nem annyira izgat most.Lényegében elégedett vagyok a mostani bilikkel is,csak ezek még izgatják az agyam nagyon. :P
Helló Husi.
Mid lenne cserébe? Csak 16 ohmos bilik jöhetnek szóba,meg nem is mindenáron akarok megválni ezektől,csak ha valaki olyat kínál,ami tényleg kell.
A gitárhangszórók kb 75-5000Hz ig sugároznak,nagy érzékenységűek,és papír a membrán,nagy a mágnes,így jó a dinamika.
A hifi szórók szélessávúak,lehetnek papír vagy gumi membránosak (vagy membránszélűek)kisebb érzékenység,kisebb mágnes,kisebb dinamika,ami arra pont jó,hogy agyonkompresszált zenéket jól visszaadjon.
Én sem vagyok profi a témában,de úgy tudom hogy a gitárhangszórók inkább közép frekvenciákon dolgoznak,és jóval érzékenyebbek(Decibel)mint a szobai szórók...
Lehet hogy kicsit primitív a kérdésem, de én nemvagyok benne annyira ezekben a témákban
szóval, mi a különbség a gitárkombókban használt hangszórók, és a "szobahangszórók" között. Úgyértem, hogy amit meg lehet venni boltban MNC hangszórók például, az miben más mint ami a gitárkombóban van?
Megint össze akadtunk. Lehet, hogx TDA . A SOUNDKING-ben állítólag ilyen van. A koppanásgátló , hát nem jó. Megnézte egy szakember , na jó begyeltem /3500,-ft/. Korábban amit csináltattam a REGENT-be az tökéletes lett.Oda vissza kapcsolt , bíztam benne hogy ez is ilyen , de nem.
Itt nem akarok bővebben . Felvettem a kapcsolatot egy régi , igaz távol lakó sráccal ő prübál segíteni.
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani valakit, aki iszonyat pontosan befúrna egy gitártestbe két darab perselyes Schaller csavart (amin a Floyd leng)?
Az eredeti Floyd "facsavar" megdőlt az évek során, mozog a testben, a tremoló pedig nem képes berregni. 100%-os Floyd-dal és 100%-os csavarral sem. Egy stabil perselyes megoldásban bízunk.
Én alkoholt, vagy Video 90-et használok az ilyen dolgok tisztítására.
A kontakt spray-vel kezelt dolog zárt helyen begenyásodik, pl. távirányító gombjainál használva egy idő múlva "beizzadt", és újra kontakthibás lett.
Szilikonzsírt potinál csak a tengelynél használnék, az ellenálláspályára nem kéne semmit se kenni...
van az a fajta kontaktspay, ami nem hagy maradványt (ha jól emlékszem a piros - nem használok ilyet manapság). na azzal lehet próbálkozni, mert az kimossa a trutyit. kérdés hol landol a lé. de a sikosítóanyagot is kimossa, így meg az élettartam lesz kövidebb. szóval ilyet csak akkor, ha nem lehet szétszedni. nade ezek meg általában pormentesek. szóval csak végszükségben. az elkopott pályát, felgyűrődött, elfáradt csuszkát nem pótolja...
a csuszka többszálas, tuti érintkezik az egyik szál.
ennek a szilikonzsírnak annyi a szerepe, hogy kicsit csúszósítsa azért, hogy ne egye meg a pályát a csuszka hamar.
általában grafitszerű a pálya, nem kifejezetten kopásálló...
hja, egyetértek... én kontaktspray-vel értem el azt, hogy egy viszonylag jó állapotban lévő poti elkezdett recsegni. Csere lett belőle. (Azt már csak a keserűség mondatja velem, hogy egy itt a fórumon kapott tanács vitt rá a spray-zésre - nade az vessen magára, aki megfogadja a rossz tippet).
ezeket a "befújomapotit" motgalmakat el kell felejteni!!
szét kell szedni megmosni alkoholban, majd utána finoman bekenni szilikonzsírral.
eközben szemre is lehet vételezni, hogy nem kopott-e el a pálya illetve a csuszkát is meg lehet picit adjusztálni...
olyan lesz utána mint az új!
Uraim! Kinek milyen tapasztalata van a WD-40 spray-vel kapcsolatban?
Befújtam egy potit vele és jobban recseg, mint azelőtt. (egy ajtózsanérnál viszont tökéletesen megszüntette a nyikorgást...)
Igen,rugóacélból van,és a két íves részen van 2-2 kis karom,ami fogja a csőfejet.
Anno azért nem tettem a fejedbe ilyet,mert ahhoz a végcsőhöz,ami a tiedben is van (vékony talpas 6L6WGC) nem a legjobb,mert a kis karmok az üveget fognák,nem a csőfejet.Olyan végcsőhöz való,ami rendes,magasabb csőfejjel rendelkezik.
Viszont akkor már inkább ilyet tennék bele (esetleg 2-2 kis szilikon csíkkal rásegítve a tartásra,amit az üveg és a karmocskák közé tennék),mert a másik típusú,rugós csőrögzítőt én nem szeretem,mert zörögnek a rugói.Bár azon is lehet segíteni szilikoncsővel. :)
közben megtaláltam a manual-t :) most nem pukkan, lehet nem volt még rendesen bemelegedve.
sajnos mostanában nem sokat használom az erősítőt, nem nagyon van időm rá, meg nem megy az aktív zenélés se... talán jövőre.
viszont ez a csőfoglalatos, rögzítős dolog érdekelne, honnan lehet ezt beszerezni?
Az 50W/100W kapcsolót Standby Off-ban is kapcsolhatod. :)
Az a baj,hogy a végcsőfoglalatok nem egy halálosztók abban az erősítőben.Nem rosszak végülis,csak nem fogják annyira feszesen a csöveket,mint kéne.Vagy kéne rájuk ilyen csőrögzítő karmantyút tenni.
Egy jó foglalat már a cső lábainál fogva is stabilan tartja a csövet,csőrögzítő nélkül is,ezek kicsit lazábbak.Lehet,hogy nem ártana egyszer cirka 3500Ft-ot rászánni 4db végcsőfoglalatra,meg csőrögzítőre. Kis beruházás lenne,de jó hatással. :)
jaja, megkaptam. kiszedtem azt a csövet és visszaraktam, most jó és szól is. az az érdekes hogy amikor bekapcsoltam akkor nem volt vele semmi gond, tehát nem mozgattam meg az erősítőt egyébként a 100/50w kapcsolót standbyban is lehet kapcsolni vagy csak teljesen offban? már nem emlékszem, egyébként nem szoktam csak teljesen kikapcsolt állapotban átváltani.
Értem.
Én abban ahitben éltem, hogy majd biztos, a két csatornára van a két előfok cső!
HA ez segíyt valamiben a cucc így néz ki :
Egy master poti, 3 eq( mély közép magas) Utána clean csati hangerő , torzított csati hangerő plusz GAin ENNYI
Van még csatornánként egy bright kapcsoló és csókolom. 50 watt 4* el 84 2*12ax7jaj bocsi még van egy reverb poti!:D
Ebből nem tud ki tudsz e szűrni valamit, én ezért gondoltam a csatornánként egy előfokcsövet, aztán akkor már a torzítotra jó a WB a cleanre meg gondoltam berakok mást!
De ezek szerint nem ajánlatos...
Lehet különböző is,bár nem hiszem,hogy abban a cuccban a két előfokcsövével nagy változást észlelnél. :)
Csak kétféleképpen tudod "cserélgetni" őket,ha különbözőt veszel. :P
én meg :D
Köszi szépen!
Az mennyire gázos egy erőlködőnek ha két különféle előfok csövet kap?vagy ne hazárdozzak ezzel hanem inkább vegyek két ugyanolyat?
Mert akkor ez a WB verzió jöhet
nah
de jó hogy valaki válaszol4
mivel kétcsatornás Laboga Studio reverb ről lenne szó, a tisztája is nagyon szép arra mit ajánlanál? vagy abból mondju Tung solra eksüdnél ?D kiváncsian várom a véleményeket!
Ezek mind jók az erősítődbe.
A különbség annyi,hogy a WB-nek kicsit nagyobb az erősítése,mint a WA-nak,ergo egy hangyafasznival nagyobb torzítás érhető el vele.
Az LPS meg spirális fűtőszálú,ami elvileg semlegesítené a fűtési zajok jó részét.Nekem anno sikerült kifognom egy hibás darab LPS-t,úgyhogy nagy tapasztalatokkal nem szolgálhatok.Amikor nem búgott épp,mint a szar,akkor jól szólt.
ziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne.
Van nékem egy erősítőm amire ráférne egy fullos cső csere!
A végfok csövekkel még nicns is para ,Sovtekekre esett a választásom de!
Az előfokcsöveim 12ax7 esek.
Sovtekből a következők vannak .:
12AX7LPS
12AX7WB / 7025
12AX7WA / 7025
ezek akkor nekem nme jó csövek vagy ezek típusok még a 12ax7 en belül? Árban más azon kivül nem tudom mi lehet még rajta más!
oylat már láttam, hogy 12AT7 meg 12AU7 az gondolom hogy nem ugyanaz de most ez kicsit megkavart!
SEgítsetek légyszíves!
szerintem nem, legmagasabb hangolásban beállítod, kicsit beljebb húzod a rugókat hogy stabil legyen, aztán kész. esetleg az éket nem árt valahogy rögzíteni a testhez, ha mégis megmozdulna a trem akkor ne mocorogjon
felfele irányba nem, lefele lehet használni, de én nem használom úgy se... így ha szakad egy húr nem hangolódik el a gitár, persze nem lehet berregtetni se
én azért akarom mert én meg sokféle hangolásba játszok és tényleg elég szívás h mindíg annyit tökölök a hangolással.Néha már úgy felidegesít hogy földhöz tudnám vágni.:D
ezen edge pro II van, mert még régebbi koreai, igazából azért lett kifektetve mert megy kölcsönbe egy cimborámnak aki még kezdő és így kevesebb a szívás vele, meg igazából én se nagyon használom a tremet. de így első próbálgatásra egész jó, más a játékérzet, meg nem mászkál el a híd nyújtásnál.
sok részletet én se tudok elárulni, nekem a v52-ben fektették ki, szóval nem én csináltam, de ahogy elnéztem nem egy rakétatudomány, mindjárt berakok egy képet róla.
kell egy megfelelő méretű faék a tőke meg a test közé, hátul a rugók alatt a tremolovájatban, lehetőleg akkora ami pont egyenesben tartja a tremolot ha a tőke ráfekszik, aztán kicsit beljebb húzod a rúgókat a testbe, hogy stabil legyen és kész is.
Keresd meg a zörgés okát! Kicsit állíts a nyakon, és hallgasd meg, hogy megszűnik-e?
Elég sok dolog lehet... Meglazult csavar, lebegő kábel, felsőnyereg, de bármilyen más szerelvény is bejátszhat.
Nem, sima "vintage tremolo"-s
Js 20 as tipusú.
A nyaka látszólag egyenes, állítva is lett rajta.
Amúgy tényleg gáz,hogy zörög Nem tudsz olyan oldalt, ahonnan lehet olcsón rendelni nyerget?
Köszi a segítséget!
hát akkor még milyen gáz lenne, ha nem rezonálnának... nem is szólna a gitár félretéve a tréfát: gondolom zörgésről van szó...
ha azt mondod, hogy a hídnál teljesen fel van emelve, akkor a felsőnyereggel lehet a problem...
milyen rendszerű a gitár? floydos?
Hello!
Az a problémám, hogy a giátomon a húrok rezonálnak.
Már régebben is rezgett az E és az A húr de nem olyan vészesen, most meg már rezeg a többi is.A húrok maximálisan ki vannak emelve a híd által(amennyire kényelmes a játék nekem rajta).
Arra gyanakszom hogy a nyereg a tettes.Akitől vettem a Jacksonomat, az ritkán játszott rajta, ráadásul állt is neki egy pár évig.Amikor megvettem a gitárt, akkor nem volt semmi rezonancia, mikor kicseréltem a húrokat azóta csinálja.
Szerintem inkább a sorrend a fontos.
Alapvetően szemből kell fúrjál, hogy az átmenő fúrófej hátul csináljon szálszakadást.
De mivel hátulról látszik, hogy hova jutnak PONTOSAN a
kapcsolók/potik, ezért hátulról egy vékony szárral átfúrod a testet, majd ezeket a kis (pl 2mm) furatokat vezetőnek
használva szemből átfúrod a végleges mérettel.
A kék szín a becsapódó elektronok energiájára utal.
Ha növeled az anódfeszt, akkor feltételezem, nagyobb lesz az energia, és a szín is továbbmegy az UV felé, extrém esetben elvileg a röntgent is elérheti. De ezt csak mint ex fizika tanár mondom, amúgy nem sok dolgom volt csövekkel.
Természetes,nem hibajelenség.
Ha az anód (a szürke izé,ami a csőben látszik) felizzana pirosan,na az már baj lenne,sok a cső anódárama,biast kell állítani.
De nálad nem ez van.
Lukács Petát kérdezd, egyszer ő írta a topicjában hogy a Proel szilikonos kábele a legjobb. Ezután én is olyat vettem, bordó színű szilikonosat kaptam.Tényleg nagyon jó lett.
A osztályban a nyugalmi áram nem változik. Persze, a nyugalmi nem változik, B osztálynál sem változik, meg AB-nél sem változik. Mármint ha jól megvan csinálva az erősítő és foglalkoztak benne a hőkompenzálással..
A nyugalmi áram és a tranzisztoron átfolyó áram eltérő fogalom.
A nyugalmi áram az az az áram, ami kivezérlés nélküli állapotban folyik át a tranzisztoron. A B osztályú beállításban is állandó az értéke. Ez esetben nulla. AB osztályban is állandó, ekkor nulla közeli. A osztályban meg nagy, akkora, hogy mint ez végre helyesen előkerült, a karakterisztika lineáris részére essen.
De eddig nem nyugalmi áramról beszéltél, hanem a tranzisztor áramáról, ami viszont, jelzem totál nem a nyugalmi árammal egyenlő, hanem a pillanatnyi kivezérléstől függ. Teljesen egyértelmű, ha a végtranyókon mindig csak a nyugalmi áram futna át, akkor a hangszóróra semmi se jutna.
A osztályban is változik a tranyó árama, ha kivezérlik. Csak annyi a különbség, hogy a végtranyók áramának jelentős része adott pillanatban nem a hangszóróra megy, hanem a másik tranyón folyik keresztül, és fűti azt. Cserébe lineáris az erősítő. A keresztezési torzítás az annyi, hogy a végtranyók nem lineáris szakaszban vannak előfeszítve, ezért torzítanak. A B osztály egy szélsőséges esete ennek.
De ne keverjük már össze a szezont a fazonnal.
A osztályban elvileg nem változik a nyugalmi áram, gyakorlatban csak kicsit .. Az AB osztályban a B osztyályú üzemmódban van átváltási, vagy keresztezési torzítás, kis jeleknél A osztyályban működik, éppen azért, mert a tiszta B osztályú beállítás keresztezési torzítása kis jeleknél a legnagyobb, de a hatásfoka meg a kivehető teljesítmény, meg sokkal nagyobb, mint az A osztályé. Ezért van az AB osztály, ahol a B osztyálynál nagyobb nyugalmi áramot állítanak be, így kis jeleknél A osztályban működik, mindkét erősítő elem nyitva van. növelve a vezérlést az egyik "fél" lezár, és csak a másik van nyitva, és ez így váltakozik a vezérlés "polaritásának" függvényében. Innentől B osztályban működik az erősítő.
Az meg természetes dolog, hogy az A osztály munkapontját a karakterisztika lineáris szakaszának közepére vesszük fel.
keresztezési torzítás, vagy másnéven átváltási torzítás ( mi így tanultuk ) a nevéből eredően nem lehet az A osztálynál, mert nincs , ami "átváltson" Mind a két erősítő elem erősíti a vezélrőjel mindkét félperiódusát, csak ugye ellenütemben. ezért a kivehető teljesítmény is csak az ugyanazon erősítő elem együtemű beállításánál kivehető teljesítménynek kb a kétszerese lehet
Most egy Boss FW-3 waht szedtem szét, még úgy került hozzám egy gitárral árukapcsoláskánt. Nem egy rossz pedál, de a jó nem ilyen... Recseg a potija. A vicc, hogy a "wahogtató" poti, az egy gagyi noname tolópoti, szénné kopva, de a "wahogás frekvenciájának" állítására már egy ALPS-t tett a gyártó... amit meg nem tekersz olyan sűrűn ugye ... Ha tudok bele normális tolópotit szerezni, akkor "megmodolom", mert ebben is a "kiváló" minőségű fóliakondik vannak, meg kap egy trúbájpászt ...Persze ezt is ki kell rajzolni, mert nincs sehol kapcsolási rajz... hálistennek ez nem SM technológiával készült ( hanem dzsunka módszerrel ... ) De BOSS !!!!!!!!!!! :)
Attól hogy egy tranzisztor folyamatosan nyitva van, még nem viselkedik lineárisan, ergó a nyitottsága nem garancia arra, hogy nem lesz keresztezési torzítás. Ezt azért minden erősítőbütykölőnek illene tudnia. Ha az előfeszítését növeled a végtranyóknak, akkor azok egyre kevesebb keresztezési torzítást fognak próbálni. Ebből a mondatból logikailag következik, hogy amikor már nyitva vannak, akkor is van keresztezési torzítás. Tehát az a mondatod (sem) állja meg a helyét, hogy a nyitott tranyó garancia a keresztezési torzítás eltűnésére. Az AB osztályban nyitott tranyók vannak, mégis van egy kevés keresztezési torzítás.
A osztály esetén is természetesen változik a tranyók árama kivezérléstől függően, különben mi hajtaná a hangszórót? Nyilván arányaiban nem annyit változik, mint egy AB vagy B osztálynál, de változik.
Mindössze ennyit szeretném
Nagyon régen történt: egy nagy kolbász-hurkás majálison játszottunk és a vaupedálom iszonyatosan elkezdett recsegni. Vettem az egyik sátorban féldeci szilvapálinkát és belelocsoltam a potiba amitől egyből megszünt a reccs.
Néztek ám a "hagyományos módon" ivók körülöttem...
na nagynehezen lett pótalkatrész, és kicseréltem azt a nyavalyás potit. kösz mindenkinek a tippeket, a kiszerelt potin kipórbálom az összeset /olajozok, kontaktozok, talán még disznózsírral is megkenem jól (bár ezt senki nem ajánlotta még)/.