Ezt blurp_nl írta: Zárt doboz, aszt jólvan. Ez itt nem high-end audio, nem kell több hangút, fázisillesztett hangváltó-bűvészkedés, reflexdoboz, tölcsér... eccerűség, és kész
Ezt Csabi írta: Így van! Persze stílustól függően lehet variálni, hogy most nyitott hátú láda, vagy teljesen zárt legyen, de lényeg az, hogy ala natúr!!!
Ezt slayerfan írta: Most akkor legyen teljesen nyitott a háta ,vagy teljesen zárt mindenhol? Amúgy tök mind1 ma kipróbáltam nyitottan (hátlap nélkül) és egyszerűen fos.Valószínű hogy az előerősítőm a hibás ,de nem tudom...
Ezt Csabi írta: Dehogy gyújtod dehogy gyújtod! Persze hogy fos ha leveszed a hátát. A nyitott láda nem azt jelenti, hogy nincs háta! Nem láttál még nyitott kombót? Kb 1/3 része van nyitva a hátoldalnak. Ott van egy rés középen. Úgy mint a lányoknak, csak ez vizszintes. Tudod?
Ezt slayerfan írta: Majd a hétvége fele ,mert kinnt van a garázsba ,ahová most k.vára nincs kedvem kimenni. Amúgy full igénytelen kivitelbe kell elképzelni...
Ezt barczas írta: Üdw.Framus renegade 8 honapos,mocsari köris test hibatlan gitarom ládára cserelnem,uj ara 170ehuf, 140kőrüli arra gondoltam.100 körül lehet kisse lelakott ládika,140 körül pepecebb lada erdekelne.30/3484377
Ezt isa írta: Nem ismerem az előzményket (Pyrával mit beszélt),de ha egyértelmű láda probléma azt csak egy alúl méretezett zárt láda okozhatja a "fulladás" jelenséget. Ha mégsem akkor at erősítő ahogy TE írtad.
Ezt GnRSlashVR írta: Szóval az erősítő egy Marshall JCM2000 TSL100 A hangfalban pedig 4 db Celestion Vintage 30 van (asszem összesen 240W)...telejesen zárt (najó a hanszóróknál ki van vágva de az oldalán lévő foggantyúknál már nem)....az oldalfalak 3 cm vastag rétegelt lemezből készültek, egyedül a hangszórók vannak csavarral rögzítve, a többi helyen csak ragasztás van....amúgy ha összehasonlítjuk egy 4*12-es Marshall ládával akkor az tűnik fel hogy az enyém sokkal nagyobb (méretre és súlyra is) minden irányban...
Ezt GnRSlashVR írta: pyra nem mondta biztosra a ládáproblémát amúgy....azt is mondták hogy azért érzem nehéz kesnek (kevésbé folyékonynak) a játékot mert a multieffekt meg a Peavey Bandit 112 elekeni vagy kompresszálja (ez szép magyaros volt) a hangokat a Marci meg nem és be kéne rakni elé egy Compressor Sustainer-t
Ezt zoltan írta: Ha jol ertem az erosito 100 W es a lada 240 W. Ez igy minden rendben lenne. A fulladozas azt jelenti hogy nagy hangeronel mindha az erosito nehezen valaszol a bemeno jelre. Ha nem a lada okozza akkor a vegcsovek munkapontja kibillenese is okozhatja. Abban az esetben ha a lada zart akkor a membran mozgasa nyomaskulobseget okoz es szinten fulladasos hangzashoz vezethet szerintem kell lennie valahol egy kis nyilasnak ahol a nyomaskulombseg kiegyenlittodik.
Ezt isa írta: Tovább megyek túl fiatal vagy és a füled dinamika tartománya széles,birod a vattokat, ,de már egy 100-as erőlködő fullon már kissé beszűkíti,ezért érzed hogy fullad.-:))))))))(ez már biológia)
Ezt GnRSlashVR írta: Najó azt hiszem hogy ezzel a fulladással én is megkavarodtam és meg is kavartam másokat mert fingom se volt mit is jelent ez....az erősítő messze nincs kihajtva...25Watt-ra csökkentett módban megy legtöbbet a szomszédok örömére garázsban 2-3 Mater Volume álláson....valakitől már azt is hallottam hogy ez a kihajtatlanság okozza...meg nincs is túl gyakran használva...eredeti csövek vannak benne...eddig nem ment többet 50 óránál....kb 3/4 éves a cucc
Ezt zoltan írta: Biztos, amit szeretek benne, hogy ertelmesen valaszol nem csak ugy oda dob egy ket szot es aval "en vagyok a szepfiu" hanem korulirja a temat a tudasa szerint. Kar hogy nem ismerem. Ha itt lakna mellettem egy ev alatt razna az ujabol a csovezest. PS. Persze addig utnem amig megertene a dolgokat.
Ezt GnRSlashVR írta: ezek a méretezési gondok gondolom a főleg a láda mélységénél számítanak (egyenes láda) hogy a hátlapról visszaverődő hangok miatt ne jöjjön létre állóhullám nem? szóval ez azért ki lett számolva mielőtt megépítettük a ládát és ebben szintem el sem tér a gyáriaktól. csak magasságban és szélességben...a hangszóró polarítás is jó (ha rossz lenne akkor befelé mozogna a membrán nem?)
Ezt zoltan írta: Megbasz... micsoda szakszeru hozzaszolas. Termeszetesen igazad van. Nem is olyan egyszeru egy komoly meretezes levezetese. Azer nem kell megijedni. Azert most ne kerd , hogy belemasszak.
Ezt zoltan írta: Mar nem is merek beleszolni a dolgokba mert meghaladta a tudasom amiket irsz. Kozben szep lassan lepek le mert a leanyom erossen nezeget. Szia.
Ezt Raul NL írta: Hát,remélem csak úgy lesz csöves,hogy nem lesz hajléktalan! :)) Majd megnevelem a kis porontyot,ne félj! Időben beoltom! Én is már 5-6 éves koromban szétbarmoltam egy régi TV-t egy csavarhúzóval. :DD
Ezt zoltan írta: Igen. Ezt egy 1.5 V - os elemmel meg lehet hatarozni kulon kulon. Az elemet rearakod a hangszoro szalaira es megnezed, hogy merre fele mozog a membran. Igy megtudod hatarzni hogy melyik legyen a meleg szal.
Ezt Csabi írta: Szóval igen! A láda csatlakozó kábeljére rá kell kapcsolnod egy 9V-os elemet. Arra a jack dugóra, amit az erősítőbe dugsz. Az elem (+) sarkát a jack dugó csúcsára (végére), anegatívot az oldalához. Így kiderül, hogy nincs-e esetleg a kábeledben megfordulva a polaritás. Szóval mind a négy membránnak kifelé kell mozdulnia. Aztán ha van a közelben esetleg egy ellenállás (Ohm) mérő műszer, akkor én rámérnék a ládára. Ha kevesebb mint 4 Ohm, akkor 4 Ohm-ra van kötve. Ha 8 alatt mérsz, akkor 8-ra stb. A láda mérete annyira nem számít, de azért igen. Szóval a gyári ládák, mint pl. a Marshall, azért olyan kicsik a beépített 4x12" hangszórókhoz képest, mert így viszonylag kis mennyiségű, ezáltal kemény levegőpárna van a dobozba zárva. A másik meg azért, hogy "dudáljon" (honky). Magyarul ne nagy puha mélyei legyenek, hanem ütős (puchy) ugrós kemény legyen. Viszont nagyon fontos, hogy a zárt láda ne szeleljen, mert az állandó szívás ill. kompresszió csillapítja a hangszórók mozgását. Szóval vagy legyen rajta valahol egy rendes lyuk, ahol a levegő szabadon ki-be járhat, vagy legyen hermetikusan zárt.
Ezt B@ndi írta: "elég érdekes kérdésem van....ha fogom a gitárom, bedugom az effekt-be, onnan meg a kombómba akkor sokkal könnyebbnek tűnik a játék mint amikor a gitárt a full csöves TSL100asomba kötöm közvetlenül...utóbbinál valahogy darabosabbnak tűnik a játék....sőt ha a gitárt közvetlenül a kombóba (Peavey Bandit 112) kötöm akkor is "jobban csúszik" könnyebbnek tűnik a játék mint a Marshallba kötve...ez miért van???remélem érthető a kérdés...."
Ez volt GnrSlashVR-nek az eredendő problémája. Az nem lehet hogy a #955-ben leírt dolog az oka. Hogy a 100W fullcső csak 2-3 hangerőig van kihajtva a 10-ből?
Ezt Csabi írta: Hát de nem írod hogy milyen effektbe dugod, milyen kombóba, a kombóban hova stb. Olvastam már ezt valahol és a válasszal egyetértettem. De azért járjuk körül a dolgot!
Ezt B@ndi írta: Ez is lehet a probléma nem? Azé" a csöves cuccokat (is) ki kell hajtani legalább félig hogy jól szóljanak... De ott van hogy pívi bandit.
Ezt Csabi írta: Én itthon alig hajtom mégis jól szól. Persze az igazi karakterét a fej is és a láda is akkor tudja hozni ha meg küldve egy kicsit. Ez a hangszórókra is érvényes.
Ezt Hush írta: Ennek több oka is lehet, de valószínű a megfejtés a dinamikakülönbség között lessz. Egy jó csöves fej sokkal dinamikusabban, határozottabban indítja meg a hangot, ezért tűnhet. Az effekteknél ill az olcsóbb kombóknál ez lényegesen másképpen van. Ez olyan mint egy elmosódott kép a filmvetítés folyamán. Sokkal egységesebbnek látod az elmosódott képet, mint az éleset, mert ott minden részlet kiadódik. Ezekből adódóan a játék közbeni piszkok(amik persze álltalában nincsennek a saját játékunkban:-)) is jobban hallgatók. A második különbség a torzítás mértéke és tipusa között lehet. Egy tranzisztoros torzítás telljesen más szerkezetű hang mint a csöves torzítás. A tranzisztoros hang sokkal folyékonyabb, de a zenéből kevésbé hallatszik ki, sok olyan freq-t tartalmaz, amelyek egyáltalán nem hasznosak a zenében történő meghallgatások során. Különbség lehet még az effekt (reverb, delay), ha esetleg valamelyik formációban használltál. De az is lehet hogy csak az ízlésednek tetszik valamelyik hang jobban. Azért én úgy gondolom, hogy a csöves cucc bár szárazabbnak, darabosabbnak tűnik, de a zenekarban jobban el tudod helyezni a hangzást. Ez nem szaksajtóból való, hanem a saját véleményem, ill. tapasztalatom.
Ezt Atiroki írta: Az otthon király hangszínek mindig használhatatlanok, ha elviszed a cuccod a próbára... A marci torzítása egyébként nekem is darabosnak tűnik, soxor olyan, mintha ragadna a kezemhez a húr, és ezt más csöves erősítőkön még nem észleltem. Sőt valvestate marcin is "ragadt", meg TSL-en, meg JCM900-on is.
Ezt GnRSlashVR írta: Aha ezt érzem én is ragadnak a húrok a Marcinál.....talán a kompressor megoldaná....amúgy Korg AX1500G az effekt a Peavey Bandit 112 (2005ös vadiúj széria) gitár inputjába kötve....de a Korgot nem szoktam használni a Marshallal
Ezt Csabi írta: Na látod. Akkor meg hogy akarod össze hasonlítani a kettőt? A Marshallt csak "szárazon" használod, a Peavey-t meg egy multin keresztül. Hát a multin csinálhatsz oan folyós hagot, hogy úgy kell feltörölni a padlóról. A másik meg az, hogy a multival vszinű túl is vezérled a bemenetet ha a gitár input-ba csatlakozol. Ez már eleve egy folyós tranyós torzítást csinál. De azért az igazi a Marci, és tudod hogy egy jó erősítőnél még a torzított hangok is szépen elkülönülnek egymástól. Nem beszélve arról, hogy gitározni is ilyenen lehet megtanulni Isten igazából.
Ezt ghalghalu írta: enbaz! tapasztalatok szerint az 5150 láda, vagy egy Marshall 1960-as a jobb? jelenleg az utóbbit bitorlom, de szeretnék venni egy 5150 ládát, és több véleményt szeretnék meghallgatni. tudnátok segíteni?
Ezt Csabi írta: Ezen a szinten már nincs jobb, vagy rosszabb. Ízlés kérdése. 1960 ládában is több féle van. A simában Celestion G12-T75. Közepes méretű mágnes viszonylag jó érzékenység, jellegzetes Celestion (Britt) hangzás, klasszikus Marshall láda. A Peavey-ben Sheffield hangszórók vannak, jellegzetes "füstös" hangzással, Amerikai stílus. Ezt nem lehet leírni, meg kell hallgatni. De a hangfalat is egyébként a gitárhoz, az erősítőhöz kell választani a kívánt hangkép és stílus függvényében.
Ezt Tompika777 írta: 300W-os.Nekem a Vintage30 hangja jobban bejön,de az 5150 is kurva jó.Mielött megvettem a Soldanot,azon gondolkoztam,hogy veszek egy 6505-ös ládát(azt mondják ugyanaz mint az 5150)újonnan,most úgy is akciós,annyiért meg már jó vétel.Ha metálhoz kell szerintem tökéletes választás lehet!
Ezt ghalghalu írta: szal azt mondod, hogy jobb az 5150. én is játszottam már 5150 ládán, de csak koncerteken, nem volt időm sokat próbálgatni, de pont azért tetszik nagyon, mert amit ott hallottam, az nagyon tetszett, de mellé kellett volna tenni az én ládámat. :)
Ezt Tompika777 írta: Ahhoz szerintem tökéletes a 6505,végül is hozzá lett tervezve is.Megnéztem,170 ezer meg egy pici és tiszta új,garanciális ládád van(a hónap végéig)!A fejért meg kurvára irigyellek,tudd meg!!!!!
Ezt ghalghalu írta: úgy nézne ki, hogy tudok bizniszelni egy 5150 ládát a jcm 900-asért cserébe. :)
szal ez így fasza lenne.
imádom én is 5150-et, nagyon szépen szól, nagyon dinamikus is. és olcsón vettem :) (170-ért).
csak holnap valszeg elviszem a Gézához, mert beteg szegény. valami lehet a fűtéskörrel, és meg se nyikkan :((((
3/4 éve van nálam, nagyon megszerettem. előtte egy Laney GH100-TI Tony Iommi sig. fejem volt (ami Szexinél is volt). Azzal is meg voltam elégedve, csak kevés volt kicsit a kraft és az egy csatorna :)
Ezt ghalghalu írta: egy jó barátom akart tőle megszabadulni, mert vett egy dual rectot. nekem meg kapóra jött. már 3 éve is fűztem az agyát, hogy adja nekem, aztán mondta, hogy nekemadná. akkor meghírdettem a Laneyt, és hál" isten hamar el is ment. így sikerült.
király. ha ti is ezt mondjátok, akkor már csak a vevőn múlik a dolog. :) csak jobban néz ki 5150 láda az 5150 fej alatt :)