Ezt ghalghalu írta: jaja, így van. tudom, hogy a v30 lenne a megoldás, de az sajnos nincs. de most tudnék olcsón greenbackes ládát, és azt nem ismerem, gondoltam megkérdezem. :)
Ezt Csabi írta: Szóval ha tudsz olcsón, vedd meg. Az egy igazi klasszikus. Persze kérdés hogy mennyire van leharcolva. A G12T-75 az egy közép dúsabb hangszóró, jellegzetes torkos hanggal. A Greenback-nek nagyon kövérek a mélyei és nagyon szép kristály tiszták a magasai. Pont azt a tartományt vágja, ami a metal-hoz leginkább kell. És azt is vedd figyelembe, hogy csak 25W-osak. Tovább adod, ha annyira jó vétel.
Ezt isa írta: Én szeretnék egy jó szélessávú (univerzális, amin még akkusztikus is megszólal, persze a maga módján ) gigi hangszórót a Celestion-éktól. Mellik az?
Ezt isa írta: Ha folytathatom,egy érzékeny(lágyfelfüggesztésű)kb.50W 12" hangszóróra vágyom.(ami egy szobában, vagy kissebb teremben,kis kivezérlésnél is hozza a formáját) A mostani Eminence-ém nem ilyen-:(((
Ezt Csabi írta: Az a baj, hogy amit javasolnék, azt nem lehet itthon kapni. Celestion V12-60, de még attól is jobb az Eminence GB12 16 Ohmos változata. Na ezt köllene neked beszerezni.
Ezt Csabi írta: Szóval az a helyzet, hogy a Legend GB12 16 Ohmos változatnak 13Hz-el lejebb van a rez. frekije. Ez sokkal jobban szól, mint a 8 Ohmos. Pl. a Soldano ládákba a Legend V12-őt szerelik de csak szigorúan a 16 Ohmos verziót. Pontosan ezért. De hogy hol lehetne megvenni?Ne feledd: Legend GB12 (16 Ohm)!
Nem tudom, hogy 4es ládában gondolkodsz-e de nekem van egy Framus CS212esem két db V30al, 100w-os és nagyon pöpec 300 euróért újonnan. Talán neked is beválna egy.
Ezt mixa írta: Hello, keresek Marshall 1960A vagy B vagy AB vagy BV ládikát, egyúttal felteszem a kérdést érdekel-e valakit 1936 mintára (minden paraméter azonos) készített szörnyeteg melynek ára mindössze az anyag: 50 ropi. Kontakt: mail
Ezt birta írta: Ja ahhoz kell hogy amikor próbára megyek (esetleg pici kis klubba) akkor ne kelljen elvinni a fejet a 4x12 ládával mert a hátam már nem nagyon működik, meg sok helyre be sem férnék vele. De őszintén mondom hogy 50 rugónál többet csak igen indokolt esetben fizetnék ki (sem))))
Ezt Raul NL írta: Köszi Ghal,de most nincs rá keret. Vagyis nem erre van! :( Még egy darabig szerintem két hangszórós lesz a 4x12-em.De nem gond,panelban az is elég! :DDDDD
Számomra rejtély,hogy ugyanazzal a ládával a Soldano Decatone fej miért könyebb 10 kilóval a SLO-100-nál!
Elvileg ugyanazok a trafók,meg minden egyéb van mindkettőben,csak a Decatone 3 csatornás,ezért gondolom több vacak van benne,és elvileg nehezebbenek kéne lennie egy kicsivel.
nem enmértünk egyet, csak a tapasztalatodra vagyok kíváncsi, mert én kipróbálgattam vmit, meg tudok is. csak más mire jutott+véleménye. ezért van a fórum, hogy okosodjunk. tapasztalati eszmecserét folytassunk. mert olyan, hogy mindent ki tudjunk próbálni nics ezért van szükség más ember tapasztalataira. de ezt nem kell ragoznom, köszönom az eddigi hozzászólásaidat, építő jellegű volt.
Akkor miben nem értünk egyet? Mert ezt az utat én is végig jártam. Először én is meg akartam váltani a világot (mondjuk most is meg akarom, csak nem hagyja magát), de utána eljutottam oda, ahová a nagy elődök 40 évvel ezelőtt. Annyi mozgás tér van, mint amit a MESA csinál, hogy nyitott, részben nyitott, zárt legyen-e a láda. A zárt-kelleténél nagyobb ládában az a baj, hogy pontosan azok a frekvenciák erősödnek, amelyeket próbálunk moderálni. Nem véletlen, hogy jó hangszórónál, jó ládánál mindenhol ezt olvasod: tight bass (szoros, feszes mélyek). Ez kell a gitárhoz. Ezért van bezsúfolva a négy hangszóró egy viszonylag kis térfogatú ládába. Az anyag meg nem azért nyír meg baltich birsh mert az valami varázslat, hanem ezek a fafajok reprodukálják magukat a leggyorsabban. Külföldön erre is ügyelnek ám!
csak annyit, a ládát gondosan meg kell tervezni. a rezonátor meg úgy működik mint Öveges professzor Heki kutyája. Annó kísérleteztem doboz méretekkel anyaggokkal. a nagyobb méretű (gondosan megtervezve, határokon belül) doboz, több mélyet eredményez. Végül is Mesa láda méretü lett az enyém is mert nekem így tetszett. Sőt a hátlap ugyanúgy levehető és variálható. Mint a RoadKing Dual cabinet. De anyagban egyetértünk, hogy a legjobb a nyír 15-19mm-es rétegelt lemez. A bevonat annyira nem is számít a végső hangkép kialakításában (beleszól de a hangkarakteredet nem változtatja, ha igen máshol van a bibi). Minden mindennel összefügg, a gondos tervezés, próbálgatás, tapasztalat a precíz kivitelezés nagyon fontos. Az a láda ami fém "trepnilemez" borítása van milyen nehéz!
MESA Classic Cabinetry:
They share the same 5/8"(16mm) void-free birch ply as our Rectifier cabinets to create the resonant signature and road-tough construction that have put Mesa cabs on the biggest stages everywhere around the globe.
A Rectifier széria ugyan ebből az anyagból készül.
Súlyok:
4x12 Rectifier Standard Slant - 47,17kg
4x12 Rectifier Standard Straight - 48,08kg
4x12 Rectifier Traditional Slant - 44,91kg
4x12 Rectifier Traditional Straight - 45,81kg
Ha valaki le tudja séróból fordítani, kérem tegye meg!
Sőt! Ez még a bass gitár ládákra is igaz. Nem toom már hol olvastam, hogy a Szappanos Gyurinak(?) felszakította a vadi új ládáját a road mind a két oldalon. Áthúzatta, viszont észre vette, hogy már nem úgy szól, mint előtte. Még a bevonat is számít pajtikáim, nemhogy az anyag. És ez bass láda.
Nekem volt mindkettő(Soldano,Mesa),tehát tapasztalatból beszélek.Az,hogy a Soldano vastag falú lenne,nem igaz,mert az egy könnyű láda.A Mesa majdnem kétszer olyan nehéz,és mégis a Soldano olyat szólt,hogy aki nem hallotta,nem hinné.A Mesa más karakterisztikájú,de az egyik legjobb V30-al szerelt láda,amit csak hallottam.Két külön világ,mégis jól szól mindkettő,szerintem a pontos tervezésnek köszönhetően...
Írd ide a konkrét paramétereket a Mesa-ról meg a Soldano-ról és akkor lehet róla beszélgetni. Hogy miért az ami, meg miért annyi, amennyi?
A ládának rezegni kell. Ez a dolga. Rezonátor. Nem hangfal.
Akkor mi a helyzet a Soldano, és MESA ládákkal, vastag falú és nehéz is. A Soldano ráadásul MDF. Csak mer kipróbáltam különböző anyagokat dobozhoz. Más és más lett az eredmény de, nem sz@r, illetve csak akkor ha maga az anyag is silány volt. pl. túl kemény fából sem építenék már ládát. nehéz nem csillapít és nagyon kong az egész.
Csabi az értője leginkább, de a ládák komoly akusztikai tervezést igényelnek, ha a láda szar geometriájú meg anyagú meg tömegű, akkor az átvitel fos lesz, pl. vág, vagy kiemel bizonyos frekitartományokon, vagy pl. a hangszórók alsó határfrekvenciája a legkényesebb, ezt a ládával lehet javítani, vagy mégjobban elhágni, pl. ha pozitív akusztikai visszacsatolás jön létre, az kiemelés, ha negatív, az csillapítás, tipikus probléma a hátul nyitott cuccoknál a negatív akusztikai visszacsatolás, ilyenkor a mélyhangok csillapítottan jönnek, mert a ládát megkerülik a mélyhullámok, az, hogy mennyire lesz ilyen, a geometriai méretektől függ, meg van még ezer buktató, több oldalas történet lenne
Azt okozza, hogy döng az egész, meg zeng. Szóval az ún. érthetőség sínyli meg. Mint amikor egy csarnokban elkezdesz gitározni. Persze ez túlzás.
A fal vastagsága megint csak nagy baj, még nagyobb mint a méret, mert nem tud rezegni a láda. Csillapít. Nem él. És halkabb is sokkal.
mit okozhat ha egy guitarláda túl nagy? pl az enyém sokkal nyagyobb mint egy 4x12-es Marshall (mélyeb és magasabb is - meg nehezebb a 3,5 cm-es rétegelt lemez falak miatt)
Gem! Köszi szépen a kimerítő választ az erősítővel kapcsolatos (csőcsere - BIAS) kérdésemre! Mindent megírtál, amit szerettem volna tudni. Ott vagy a szeren!
Hmm,az jó ár!
Akkor viszont erősítő előlap tekintetében felköthetem a gatyám! Az egy 60cm x 8cm-es csík lesz,tele feliratokkal.Nem lesz olcsó. Köszi az infót!
Fiatal srác kezdő gitárosok oktatását vállalja Veszprémben és vonzáskörzetében (Balatonalmádi, Balatonfüred, Balatonfüzfő, Szentkirályszabadja stb..) OLCSÓN (ROCK/BLUES/ROCK N ROLL) stílusokban!
Mindenképpen keress meg, mert az első "bemutató-óra" INGYENES !
HÍVJ: 06/30/6805718
Jajj most jut eszembe, hogy van egy dolog amit mér rohadt régóta meg akartam kérdezni! Ha valaki fullstackban használja a cuccát, szinte mindig úgy van, hogy alul egyenes láda, felül döntött.
De ilyenkor főleg ha magasan van a színpad is, a két legfelső hangszóró tulajdonképpen a csillagoknak nyomja a hangot.
Ez miért jó? Nem lenne jobb két egyenes láda egymáson?
Mert egy döntött láda egymagában biztos, hogy jobb.
Nagyon jól néz ki!
Én is lézergravírral akarok majd logót csináltatni,de én teljesen kivágatom,szóval körplasztikus lesz.
Remélem összejön.
Csabi,tudsz egy nagyjábóli árat mondani erre a logóra ami neked van? Per darab persze.
Csak mert halvány gőzöm sincs,hogy mennyibe kerül a gravírozás,és jó lenne némi infó.
Köszi.