Csabi, lemértem a láda külpontjait...a falvastagság ~4cm lehet
70x53x27cm...és zárt...kérdésem hogy ezek alapján lehet-e bele két Eminence Governor-t tenni???
Előre is kössz!
Üdv!
Igen igen, ezt elfelejtettem írni, 60 W-os 1x12-es basszkombó. Nem, nem akarok izometált játszani. Inkább modernebb jazz-hangzás felé kacsintgatok, főleg nu-jazz, acid-jazz, sok középpel. A cél itthoni gyakorlás, próba, meg klubozgatás lenne, azért gondoltam, hogy 1x12 60w elegendő lesz. Eminence hangszórókon is gondolkoztam de nem találtam disztribútort, csak a Conrad-nál találtam, ott is csak beta-kat meg kappa-kat. Ha ebben tudnál segíteni megkösszönném.
Persze! Cseréld ki jobb lesz! Nem hiszem hogy egy gyári kombót merevítgetni kéne! Viszont ha izom metált akarsz játszani egy 1x12 nyitott kombón, az akkor sem lesz az igazi, ha Celestiont teszel bele.
Szia Csabi!
Először is szeretnék gratulálni a munkáidhoz, nagyon szépek (meg gondolom jók is ).
Lenne egy kérdésem. Ha adott lenne egy behringer bx-600 -as kombó, és mondjuk beletennék egy Celestiont, az illesztéseket ragasztanám, esetleg belső merevítést is készítenék stb., van e rá esély, hogy valami tisztességes hangot kicsalogatnék belőle? Röviden lehet e szarból palacsintát készíteni? (A keret sajnos elég kicsi)
Akkor 4 Ohm lesz az eredő ami az erőlködőre jut, és többet fog leadni, mint 100W. De ha nem szabad 8 Ohmnál kisebb impedanciával terhelni, akkor tilos így csinálnod!
Csabi!
Ha a 212-es ládámban lévő két 8 ohmos tányért úgy kötöm be hogy két külön aljzatra csatlakozzanak és a fejen lévő két ládának szánt kimenetre kötöm rá két kábellel...mi fog történni?
a fej 8 ohmon adja a 100 wattot...a tányérok egyenként 60-70 wattosak...
Kössz!
Ez az egy csavaros is igencsak bírja a strapát,meg elég jó nagy "talpa" van ennek is.
A munkahelyemen színpadi és egyéb ilyen dolgokhoz,pl forgószínpadokhoz is használjuk,és azért ott kapja a pofonokat rendesen.Eddig csak olyan volt,amin a csapágy adta meg magát,de ez talpasnál is előfordul ugyanúgy,azt is elég sokat használunk.Kapott olyan igénybevételt,hogy a csapágynál a szegecselés pereme simán leszakadt.
Ha egy gitárhangfal ilyen igénybevételt kap,az már régen rossz. Az ilyen ember meg sem érdemelne egy ilyen szép munkát!
Amit én használok az Blickle 100%. A talpasat használom azért, mert viszonylag nagy felületen támaszt alá és 4 csavarral csatlakozik. Így szélsőséges igénybevétel esetén sem törik ki a fából.
Létezik olyan fajta,aminek csak egy csapágy van a forgózsámolynál,és középen lyuk,ugye,ahogy kell!
Ennek a lyukjába csak egy csavar kell,bedugni a lyukba a hangfalon,és belülről egy anyával megszorítani.
És a csapágy házának elég jó felfekvési felülete is van.
Szerintem ez a legjobb megoldás,mert csak 1 csavar kell,és bombabiztos.
A bedugósnál meg gondolom a beütős/menet nélkülire gondoltok.Azt nem tartom olyan biztosnak...
Most lettem kész vele itt van! 2x12 Governor! Vastag telt közepek és teljesen más karaktert hoz a Marcinak! Modern Hi-Gain. Ordít mint az állat. És nagyon szereti a közepeket, adhatod rá feszt! Nem semmi kis tányérok!
Ja és ha leveszed a gaint, full vintage Rockabilly.
jó az a nyóccá, nekem is mindig félben van a bass, monnyuk a többi is, nem kell azzal bűvészkedni, ki van találva, hogy jól szóljon (Marshall 4*12 Greenback van alatta)
de ami azt illeti, egyszer meghallgatnám, mit tud az a Tribute, ami a V30 hangkarakterére hasonlít)
Köszönöm szépen! Hát igen ilyenkor az ember önkéntelenül is azt várja vissza, amit megszokott, viszont egy 1x12 láda soha sem fog úgy szólni, mint egy 4x12. Egyébként a JCM800-al oan alja volt, hogy mikor mutattam az öcsémnek hogy fél állásban van a bass, nem akart hinni a szemének.
Nem zörög természetesen, nagyon jó minőségű de rosszul írtam a márkát: BLICKLE (Germany) 50mm-es forgós, fékes és én talpas kerekeket használok, nem bedugósat.
most volt itt Bosmaster(sajna visszahozta a Jackson-t)
és meghallgattuk a Csabi féle 1"12 ládát a Rivera meg az ENGL fejjel.ezúton szeretnék gratulálni hozzá,nagyon korrekt munka
és úgy üvölt,mint egy tárkonyos anyadisznó,csak a mélyek hiányoztak kicsit az ENGL-nél,de végül is ez 1"12
Van sok féle, attól függ hogy konkrét márkára ill. tipusra gondolsz, vagy mindegy? Bármelyik szerszám, barkács boltban. Én csak Blicker kerekeket használok a ládák alá. Német és nagyon jó minőségű!
Van hogy kombinálom MDF-el, attól is függ hogy kisebb vagy ngyobb teljesítményű a láda, hogy mien hangszóró kerül bele, hogy hogy kell neki rezegnie. 18-19mm, rétegeltben 16mm.
De most meg mennem kell dologba!
kapcsolót azér nyomok bele a piezo elé, deviszóónt, az nem baj, hogy piezonak mondjuk kissebb a terhelhetősége? vhol mondták, h annak elég kb a fele is, mint a hangszóróé, de azér nem szeretném agyonvágni, szal, tényleg jo bele a kissebb is ? (250w mellé 150w os piezo?)
Abba nem kell oan híres piezo, SAL is jó, csak keresd meg a kúpos közepűt. Bass ládában már az érzékenység sem számít, először rakd össze kondi nélkül, lehet hogy semmit sem kell elé kötni. Mer tudod, hogy a piezo elé alapesetben nem kell kötni semmit, csak ha halkabbra szeretnéd venni, akkor.
hmm :) oké, én hiszek neked, de magasat azt szeretnék bele, mindenképp, de milyen piezzo menjen bele, meg hol kapok jót? sal-t pl szabad venni? meg standard kondenzátor az jó eléje, vagy vmi speckó kell??
Hát azér mer akkor nem kell szigetelni. Bass gitár ládát kell építeni, abba meg nem kell csillapító anyag csak reflex cső meg egy piezo, ha lehet kapcsolóval. De piezo sem feltétlenül kell.
Jujjuj! Jujjuj! Figyelem! Állj meg! Én azt hittem hogy PA ládát csinálsz, akkor tisztázzuk, hogy bass gitárhoz csinálsz ládát, vagy hangosításhoz? Mert akkor teljesen más a megoldás ha bass gityóhoz kell!
Köszike, itt ezt találtam. És ennek nincs is magyar neve? Mer elég hülyén hangzák ez egy magyar mondatban...
Headroomnak híjjuk a reference level (0 VU) és a distorsion level közti különbséget. Egy egyszerűbb példával szemléltetve: egy +4 dBu-s referencia levellel és egy 22 dBu-s maximum output levellel rendelkező keverőnek 18 dB-es headroomja van.
hú, köszi,
szal, aszondod ezek a cuccok jók bele?! majd elnézek akkor vmelyik ilyen boltba ... amugy, sima 2 utas lenne, 15"os celestion 250W os méllyel, kb akkora láda, mint a laney ... ő asszem r115ös, csak akarok bele magasat (persze kapcsolhatót), mert magában lenne a láda, meg, úgy 3000Hz körül gondoltam crossovert ... igazából meg kéne hallgatni a ringet, meg piezzot is ... csak kiváncsi vagyok, melyik hangzása milyen...
Szia bbeny! Akkor úszod beg a legolcsóbban a csillapító anyagot, ha vásárolsz valamelyik építő anyag kereskedésben Thervoolin vagy más egyéb táblásított üveggyapotot. Ez sűrűbb mint a paplan, oan 1,2m-es táblában van, talán 20-25mm vastag. Vagy ha ez nem tetszik, akkor vegyél a DIEGO-ban, vagy v.melyik szalag parkettás boltban Woodstep alátét anyagot. Ez azt hiszem kókusz szőrből van és oan 50x80-as táblákban. 7mm vastag.
A magassugárzó választás attól is függ hogy mi lesz az összeállítás? Hány utas? MIlyen mélysugárzó, közép stb. A magassugárzóknál naon fontos, hogy lehetőleg 100dB fölött legyen az érzékenysége, különben nem lesz elég magasad a ládában. Hangváltót ne kérdezd meg, mert tudni kell a konkrét konfigurációt, a hangszórók pontos adatait. De biztosan vannak jól bevált összeállítások, csak sajnos a PA hangosítás nem az én asztalom.
heló
írok ide, mert ez tűnik a legjobb topicnak, a kérdésemhez :) (aztán szóljatok, hha húzzak máshova)
szal, nem tudjátok, h reflexes bass-ládába milyen szigetelést érdemes belülre pakolni??
meg milyen csipogó szól faszán, piezzo/sima ring.. vagy valami??
kösz, ha tudtok vmi érdemlegeset, mer nemsűrűn építettem bass ládát:)
Ezt találtam neked az Eminence honlapján a Legend 121-nél:
In the 2X12 Marshall application, the Legend 121 is exceptionally clear. Greg suggests that this is a good combination for Heavy Metalor rhythm applications where lots of headroom is desired. The Legend 121 is a great replacement or upgrade!