Lehet lesz olyan aki majd csinál ilyet, de a többség nem. Miért? Mert a gitáros sznob. Mind. Ezért rohangál a többség hagyományos gitárral és nem mindenki variaxxal, ezért van még mindig a többségnek csöves erősítője és nem line6. Tranzisztoros erősítőkre is azt mondták hogy na majd ez, lemossa a csöveseket. Aztán nagyon nem.
Bááá..
Már végignéztem majdnem 1 hétig visszamenőleg az adok-kapokot.
(folyik a szemem lassan)
De nem találtam azt a hirdetést ahol 12-é adja a srác a V60 ast. pedig ma robognék azonnal érte.
Mákos, nyilván a kimenőtrafóra gondolt a srác. Emiatt eleve nehezebbek a csöves motyók. De nem bírom ki, hogy ne adjak egy adekvát választ:
5 év múlva már nem kell, mert ide is bejönnek majd a kapcsüzemű tápok.
Jelenleg egy számítógéphez való 500W-os kapcs. táp kb 5000 Ft.
Ugyanez toroidban 15000 körül.
Előbb utóbb valaki lépni fog.
az nem én voltam....nemtom, hogy gyárilag a laneyben voltak nála vagy úgy vette külön hozzá...50w darabja...az is 200w lesz. de máshogyan szól...mintha kicsit másabb karakteresebb lenne a gyári laney ládákba szereltek, mint a bolti...nemtom mé, de hangosabbnak is tűnt bőven....rejtéj.
Szerintem ha hangszórót akarsz,akkor érdemes megnézni,valaki árult pár napja az adok-veszekben 4db Celestion V12-60 (V60) hangszórót,12ezer/db áron.
Na,azok pl elég fasza hangszórók!
Én ezért kötöttem ki a 80-as évek marci ládáinál...nekem az jött be...neked se lesz az elsőp láda örökélet...eladod jön másik eladod következő...stb. Így lehet kipróbálni mindd:D
Tök mind1, mien hangszórót használlsz (gitárhangszóró keretein belül) csöves ill tranyó véghez.
Ez inkább a "zenész fülének" tettsző hangzás.
a V30 as meg nem 30W os hanem 60W-os lökő. Az a te izlésed mien lökők lesznek vagy mien lökők hangját szereted a ládádba.
Javits ki, ha tevedek, de
a Celestion V30, az egy 30w nak tekercselt szoro,
megis negyobb rajta a magnes, mint a celestion
G12T 75 - on.
Es ugy tudom, hogy az elobbieket hasznaljak csoves,
az utobit tranyos vegfokhoz...
Keresd Spafit. Magyarországon ő a téma egyik legjobb szakértője. És csinál is rekkes cuccokat, valszleg olcsóbban, mintha gyárit vennél.
Nagy neve van az amperkukacok között.
Szeva LUPO.
Pl tessék ott van 2 ember.
Az 1ik KURT COBAIN a NIRVANA-ból
MESA Studio (Csöves) előfok
CROWN PA végfok
ennyi s mégis az akkori generáció meg az mostani fiatalok azt a hangzást keresik.
Vagy ott az ISIS.
mindkét gitárnak
MESA V-TWIN (csöves)előfok s PA végfok.
Előtte vagy az efectloopba 2-3 efect és ennyi.
Iszonyat jól szólnak élőbe.
Többek közt én is sokszor bejácottam a PA végfokot a rack után.
1 max 2 ládát összeraksz.
De a te esetedben elég egy 300Wos STEREO láda. 2x150W.
vagy pl ottvan az shefield-es PEAVEY.
Ha jól emlékszem (400W ???) tehát 2X200W
Bőven jó hangokat lehet kitolni.
Vagy nézd PL a MESHUGGAH-T.
LINE6 on tolják.
Régebben a Rack-es POD al.
Mostmeg a VETTA fejekkel. ÉS ládát nem látsz mert PA-ról szólnak.
Hisz annyira le vannak hangolva,hogy azt a hangtartományt már a gitárláda nem adja ki szépen.
Ugyebár a PA-ba Meg ott a SUB hangszórók.
Ennyi.
De te döntesz.
sztem nem elveszett dolog a csöves előfok PA végfok.
Húúú, ezt nem tudom konkrétan. Mindenesetre a digit erősítőknél azt a részt, ami az impulzusokat integrálja, és visszacsatolja az erősítő elejére, azt szervónak szokták nevezni.
Ha ez a samson servo cucc kicsi, könnyű, és nagyteljesítményű, akkor tuti digit végfok.
Én meg azt hallottam egy erősítőgyártótól ( aki digitális és analóg végfokokat is csinál), hogy a digi végfokok a legszarabb hangfalakon is jól elbánnak a komplex impedanciákkal, s olyan tömör mélyeket hoznak, amit a hagyományos analóg cuccok sohasem.
A masik, pedig, hogy egyelore
max klubokba jutok el,
ha majd olyan helyen kell jatszanom,
- adja isten - ahol szamit a hangzas
es erdemes sok molyot vinni, akkor beruhazok.
A kapcsolóüzemű erősítőnél nem a táp megy kapcsolóüzemben, hanem maga a végfok. A lényege az, hogy ahelyett, hogy lekövetné a bemenő jelet, kis négyszögimpulzusokat nyomat 100-900 Khz-el a hangszóró irányába. Ezeknek az impulzusoknak a szélessége az ami változik. Nagy jel, nagy szélesség. A lényeg az, hogy a hangfal és a beépített további szűrők hatására a sok kicsi impulzus kiátlagolódik és a végeredmény olyan lesz, mint a bemeneti jel, csak felerősítve.
Ami fontos a dologban, az az, hogy a végtranyóknak ennél az üzemmódnál csak kétféle állapotuk van. Vagy teljesen kinyitnak, ilyenkor közel nulla az ellenállásuk ezért nem fejlődik rajtuk jelentős hő, vagy teljesen lezárnak, ekkor meg nem folyik áram, s megintcsak nem keletkezik hő. Ergó, alig termel hőt a cucc, nem kell bazi nagy dögnehéz hűtőborda. Elvileg a tápot is meg lehet akár így spórolni, de azt nem szokták. De a táp is lehet akár kapcsolóüzemű.
A végeredmény egy kicsi, és könnyű erősítő, nagy kimenőteljesítménnyel.
mert maradi vagyok :D egy nagy trafó + csövek (jó, jelen esetben félvezetők :) szvsz a technika jelen állása szerint nagyobb rúgást adnak, mint egy digit végfok. hangosítóktól is hallotam már ilyesmit.
Ha mar igy alakul a tema.
Az en Samson Servo-m is ilyen.
A Servo jelenit, hogy kapcsolo uzemu?
Vagy az csak azt, hogy nem hagyomanyos
poti van rajta, hanem ilyen kapcsolo szeru.
Azt tudom mi a kapcsolouzemu tap.
A "kapcsolo uzemu erolkodo"
ilyen tappal szerelt erositot jelent
vagy arrol van szo, hogy ilyen elven erosit.
Es ha ez makos szerint nem jo,
akkor miert nem jo?
Ja, powerblock jó, csak azért nem ajánlottam, mert úgyis rackes előfokja van, akkor meg már egyszerűbb egy kis rackes végfok, meg egy szintén 1-2 unitos multi, 3-4 U rack és kész.
Abszolút jó terv.
Én a helyedben utánnanéznék, hogy mennyiért lehet kapcsolóüzemű (vagy helytelenül digitálisnak mondott) végfokot szerezni. Ezek kicsaik, nagyon könnyűek, mégis nagy teljesítményűek, és a hangminőségük is jó... Léteznek ilyen PA erősítők, jellemzően sztereók, keress rá a neten.
A Crate powerblock is ilyen amúgy, de egyrészt ma már nem lehet kapni, másrészt kiadása óta sokat fejlődött a technológia. Hamarosan úgy el fog terjedni, mint a kapcsolóüzemű tápok a számítógépekben.
Van aki erti, van aki nem, hogy mit szeretnek.
Van egy Marshall kombom. Tok jo volt.
1. mondern hangzasra vagyom
2. A nyitott kombo, mint konstrukcio
nekem nem jott be. Nem csak a marsallnal.
Tapasztalataim szerint,a nyitott ladak,
csak nagy hangeron adnak le eleg basszust.
Igen, vagy egy csoves elofokom, es az elmult evekben.
Csoves elofok, modellezett vegfok hive voltam.
Mindenki leszolt ezert.
Van ez a PA erositom. Egyszeruen az en fulemnek,
a csoves elofok eleg csoves, es nem mondom hogy soha,
de egyenlore biztos nem akarok csoves vegfokot.
Igy jutottam el oda, hogy vagy szimulacio, vagy 4x12 zart lada.
Az utobit szeretnem kiprobalni, a meglevo linearis PA-vel.
Szerintem jo lesz. Ha nem, akkor utana, veszek egy vegfokot.
Szerintem szerválj egy rocktron velocity végfokot, 1 U, és elég sokan dicsérik. Alá meg vmi 4x12. Ha fontos az ár akkor használt marshall 110-140 között.
Szerintem ! mindenki olyan cuccot használ amilyet csak akar de ide azért ír az ember ,hogy kikérje mások véleményét (én is ezt szoktam tenni ha nem vagyok jártas valamiben) Az én nézetem 1. add el a végfokot vagy használd amire akarod csak ne gitárra és vegyél egy full csöves fejet vagy kombót 2. olyat vegyél ami neked tetszik és ne hallgass senkire csak a füledre 3. ha kombó lehetőleg 2 hangszórós és lehessen + kiegészítő ládát rákötni. 4. csövesben elég az 50 w de ez mint minden más egyéni nézet kérdése a 100 w sem katasztrófa. Fontos dolog még az hogy próbáld végiig lehetőleg az összes lehetőséget nem szabad az elsőt megvenni és tudd hogy mit akarsz hallani.
A kovetkezo kerdesetek lehet, hogy miert akarok stereozni..
Ott a lehetoseg a 200 w bridge mono-ra is,
csak at kell kapcsolni, es maskepp kell bekabelezni.
Szoval van egy 200 w linearis vegfokom a lehallgatorendszerhez.
Azert kell legalabb 300 w es ilyen parameterekkel,
mert elso idoknen ezzel szeretnem hasznalni a ladat.
Tehat a cucc 2x100 w stereo lenne lenne ami egyalltalan nem sok, viszont egy 140 w-os lada mar kicsi lenne a meglevo erositohoz.
Aki ertelmetlennek latja a dolgot, az biztos csoves
cucchoz viszonyit. 100 watt stereo tranyosban igazan mem sok.
Mindenki azt vesz amire pénze van. Neked fáj ha valaki 300Wos ládát akar? Nem mindegy neked?
Alapi ezt használ. Zakk Wylde meg vagy 4 fejet fullstackkel. Vai meg 2 méter magas racket. Aztán van aki meg egy 2x12es kombót. Kurvára mindegy. Meg tudja fizetni, akkor vegye ha az kell neki.
te mindig fújod a magadét de akkor írd le neki azt is, hogy értelmetlen. Az Alapi 2x12 kb. 150 w (száraz jel Rivera)és 2 db.1X12 Hughes and Kettner (effekt) használ és nagy színpadon elég. Nem kell acélszerkezetből hidat építeni ha csak kerékpárral akarunk átjárni rajta.
Miért? Egy fullstack mennyi? Mondjuk 2 V30as marshall láda majdnem 600W. 100Wos csöves fej simán meghajtja. Hadd vegyen már akkora ládát az ember amekkorát akar. (hogy az 1000W-os mesa 4x12-ről ne is beszéljünk...)
Pl. atomic reactorban csak végfok van. Igaz podhoz optimailzálva, de bármilyen előfokot rá lehet kötni. Ha podhoz jó, gondolom mással se lehet annyira szar.
hangzásba nincsen jelentős különbség az döntött és az egyenes ládák között. sőt lehet hogy nincs is (majd jönnek az okosok és megmondják a tutit). esetleg annyi hogy mivel a felső két szóró meg van döntve azért az arcodba jobban jön a hang. más "ismeretlen ok" nem igazán hiszem hogy lenne... próbálj ki párat ami tetszik az meg vegyed meg...
Letezik olyan, hogy aktiv gitarlada?
Senki nem gondolt meg erre?
En csoves elofokot hasznalok,
de nem szeretnek nehez es serulekeny
csoves vegfokkal bajlodni.
A tranyos erolkodo meg olyan igenytelen,
miret ne lehetne beszerelni a lada aljaba,
vagy a hatlapjara. Igy a vekfok dobozolasanak
sulya is lejon a cuccbol,
bar a lada kicsit nehezebb lesz.
Megneztem par gyartot.
Es megjobban osszezavarodtam,
Mert van ahol a dotott van alul, es akkor az egyenes kisebb,
es van forditva is, amikor a dotott van felul,
igy az a kisebb de nem olyan nagy merteku a kulonbseg.
Eleve en csak 1 ladat szeretnek, tudom, mi a dontott lada
jelentosege, de lehet, hogy valamilyen szamomra ismeretlen
okbol egyenes ladara van szuksegem.