szerintem Andor egy program, amely két hírdetést szór szét a hangmester fórumán minden nap: egy gitároktatósat és egy zenekarkeresőset (még mindig rossz telszámmal), úgyhogy választ ne várj
De majdnem minden nagy gityósnak van egy-két ilyen trükkje, amit ha nem látsz videón, akkor nem tudod elképzelni, hogy is csinálja. Évekig agyaltam azon, hogy hogy csinálja Satriani EZT , aztán mikor láttam videón, akkor én is belevágtam, és sikerült.
azokat nem tudom, mert soha nem hallottam McAlpine-t:)
Petruccit viszont le lehet, én anno sokat szedtem, meg ezt a Glass Prison-t is elkezdtem megnézni.
Én ezt úgy szoktam,h a nyilvánvalóan szarul lekottázott anyaggal leülök a féltempóra lassított eredeti hanganyag mellé,és kijavítom a hibákat.Meg eleve,ha a hangok jól is vannak leírva,a legtöbb esetben az van,amit te is mondasz,lejátszhatatlan fekvésekbe teszik a témákat,úgyhogy azt is mindig megnézem,h nekem mi lenne a legkényelmesebb.Pl. játszottunk egy Nevermore dalt (The River Dragon Has Come),aminek a középrészében van egy szűkített-kromatikus szekvenciális szóló,megnéztem videón,hogy játssza a Loomis,de az én kezem kicsi ahhoz,hogy átérjem azt a tartományt,amit ő (meg egyébként is szükségtelennek éreztem annyi fekvésváltással játszani a témát),úgyhogy áttettem úgy,hogy nagyjából egy fekvésben marad az egész,így ugyan néhány slide kiesik,ami nála hangsúlyos,viszont játszható lett a téma.
Francot, fülre mit szedsz le, ha sose tanultál előtte ilyeneket?? Landi, ezt meg se hallottam inkább
A legjobb, amit tehetsz, hogy begyűjtesz minden képi anyagot az eredeti előadótól, és megnézed ő hogy csinálja. A mai korban ez már nem lesz nehéz, 10-20 éve még más volt az ábra..
A kottákkal viszont vigyázni kell, mert akkora baromságokat szoktak leírni, hogy ihajjj. Például Tony MacAlpine kottáknál, ami amúgy is egy kalap szar, de az arpeggioknál olyan lejátszhatatlanul írják le mindenütt, hogy el sem hinnéd.
Aki ebbe belefut, egy életre elmehet a kedve..
Naigen,ez egy idő után unalmas lehet,de pl. ott van az egyik új nagy kedvencem,az Aghora (no meg Santiago Dobles gitáros) vagy a Cynic,akik meg pont a jazzes dolgokat vitték bele a zenébe,csak a metalban használatos technikák alkalmazásával.A Focuson meg a 2 Aghora lemezen is vannak olyan megfejtések,h csak úgy lestem.De ebben a Nevermore nótában is előkerülnek a metalban elég szokatlan dolgok,pl. fríg arpeggio téma ritmusként,meg eleve ezekben a modern gitárzenékben elég sok az alteráció.
mondjuk azért az hozzátartozik a történethez, hogy ha egy nem metál gitáros ezt akármilyen más műfajban rányomja egy adott zenére, vagy témára, az azért elég vicces... szóval ez a metál arpeggiózás fogalmát meríti ki sztem.
ha már a többiről is szó esik, pl. jazz, ott sosem nyomnak ilyen hiperturbó árpeddzsókat, de nyilván nincs is erre szükség. van viszont arra, hogy minden egyes harmónia bontását ismerjük, beleértve az alterált akkordokét is.
Szóval metálban a gyorsaságé a főszerep, és a moll, dúr, szűk hármas arpeggióké (általában) máshol viszont teljesen más. (csak kiegészítés képpen írtam)
Én a mollos dolgokat tanultam először,mert Yngwie dolgai alapján tanultuk az arpeggiozást,és ő legtöbbször mollban nyomja vagy 4 fokú szűkített skála alapján.De mivel az ő zenéje abszolút nem köt le,így ez a technika elég slendrián módon van meg nálam kézben.Most olyan dolgokat igyekszem gyakorolni,amiben fellelhetők fasza gyakorlatnak is felfogható arpeggiok,de mégis élvezem hallgatni.Nekem a 2 húros billentéssel nincsenek gondjaim,a 3 húros az kicsit idegen még,de mondjuk csak gyakorlás kérdése.Ami fontos sztem,és még nem hangzott el az arpeggiojátékkal kapcsolatban,hogy egy összefüggő,folyamatos mozgást kell végezni jobb kézzel,lendületből végigtolni a húrokat,nem pedig külön megpengetni őket.
Egyébként ami arpeggiozásban nagyon durva gyakorlatként használható,az a Nevermore - This Godless Endeavor c. dalának második felében lévő szólórész.Ha azt valaki képes türelmesen megtanulni és felfejleszteni tempóra,akkor gyakorlatilag mindent tud az arpeggiozásról.
Hát egy jó gitáros sztem mindent tudja és játssza, kényelemtől függetlenül.
bár én ezt nem érzékelem, mert nekem egyik fekvés sem kényelmetlenebb, mint a másik, sőt én azokat tanultam legelőször, amikben barrés billentések vannak:)
Még két lehetséges módról csináltam videót, majd azokat is felteszem. Az egyik, amit te is mondasz, a másik meg húrugrásos tapping-el, nem is kell benne pengetni
Alapvetően a két legelterjedtebb mollos arpeggioállásban nincs benne az a barré,mint a dúrokban.Persze,meg lehet csinálni a mollos dolgokban is,de ha valaki mollarpeggiot játszik,90%,h vagy a sceletor által a videón is bemutatott,vagy pedig (9. helyett 12. fekvésből indítva a bontást) az A (A húr 12. fekvés)-C (A húr 15. fekvés)-E (D húr 14. fekvés)-A (G húr 14. fekvés)-C (H húr 13. fekvés)-E (E1 húr 12. fekvés)-A (E1 húr 17. fekvés) állást fogja erőltetni,mert ezek jönnek legtermészetesebben.
Ez is buktatós kicsit, mert hiába a hírnév, ha a gyerek úgy megy el a nóném oktatóhoz, hogy a profinál semmit nem tanult, sőt még jobban összezavarodott, mert kusza volt, nem figyelt rá, stb.
(neveket nem említettem)
Azért jó ha kérsz érte pénzt, mert amúgy saját magadat értékteleníted le. Ha mindőségi okítást nyújtasz, akkor valami ellenértéket el kell várni, mert amúgy komolytalanságot sugallsz és nem veszik majd komolyan. Szerintem.
Bár ez a másik részről is igaz, ha tanulni akar vmit egy illető, akkor igenis becsülje meg annyira a másik tudását, amit átad neki, hogy fizesse meg az árát legalább pénzben (lányok esetében máshogy is lehet természetesen)
Nálam 6000/hó, heti 50 perc (tehát havi 4, vagy 5 óra)
ebben benne van minden (nyomtatott kották, mp3 alapok, hallásgyakorlatok, kinyomtatott elméleti rész, stb, ezen felül ha kérnek külön vmit, mint mondjuk játszak fel metronómra 1-1 részt, akkor term. feljátszom)
3 húros barré az dúrban, mollban is van:)
(egyébként érdekes -ezt most csak megjegyzem- hogy ha árpeddzsiókról van szó, a legtöbben (nyilván rockgitározásban) csak a hármas bontásokban gondolkodnak, mintha csak ezek léteznének...)
Bussy Gábor.Mondjuk nekem elég közel is lenne, lehet hogy azért kipróbálom...egy darabig mindenképp egyéni órákat szeretnék, aztán van nála is csoportos, az már nem olyan vészes...
Tényleg sceletor,ha van időd,király lenne egy dúros arpeggio lecke is,mert a dúr arpeggiokban nagyobb számban vannak olyan buktatók,amik a mollos cuccoknál ritkábban jönnek elő,mint pl. 3 húros barré az arpeggion belül.
Így van...én pl. elsődlegesen abban gondolkodom,hogy Petát fogom megkeresni,ha belefér az idejébe,hogy tanítson,és neki úgy gondolom,meg is éri annyit kifizetni.
Ez sztem attól függ, hogy kinek mennyit ér az ideje.
Azért a profik tanítanak olyan 3000 környékén. Szóval ehhez lehet mérni egy-egy noname tanár díjait.