Igen,ez a lefelé hangerő csökkentés dolog működik rendesen,csináltam is már egy ilyen alapokon nyugvó szólókiemelő cuccost egy DSL fejhez,egy fórumos kollégának. Ott is a normál hangerő a szóló hangerő,a csökkentett meg a ritmus hangerő.
A 3 csatis fejem Kiskunfélegyházára került,jó kezekben van. :)
De lesz még folytatás 3 csatis ügyben. :) Majd egyszer.... A tervei nagyjából megvannak már mondjuk....
A Bespeco-t meg most nézem csak,hogy az enyém mégis más,más a típusszáma (kinézetre tök ugyanaz).
Én is ahhoz vettem,hogy a DG-Stomp expresson funkcióit tudjam vele vezérelni,meg a saját cuccaim fejlesztésénél is jól jön,ha expressionnal akarok MIDI CC-ket szabályozni.
De arra még nem volt időm,hogy átalakítsam az igényeim szerint,mert jelenlegi állapotában hangerő pedál,nekem meg expression kéne. De meg fog műtődni hamarosan. :)
Én újonnan vettem a Bespecot, de sajnos nem igazán működik úgy, ahogy én szeretném, pedig már EWR-nél is járt.
Expression pedálként használnám az M5-höz, de valamiért nem vezérli ki teljesen a tartományt.
A pici bigyó egy EWR féle passzív hangerőpedál.
Eddig mindig "fölfelé" emeltem hangerőt (boost, eq), aztán most kezdek rájönni, hogy "lefelé" (szólóhangerőt állítok be alapból és a pedállal veszem vissza ritmus szintre) sokkal olcsóbb és egyszerűbb, ráadásul mindig működik. Egy 10-esen hajtott erősítőt pl boostolhatok, nem nagyon fogja meghatni... :)
Hú egész jó kis cuccaid lettek neked is, a 100-as 3 csatis fejed jó kezekbe került? :)
Grat,jó motyó!
Ugyanilyen Bespeco-m van,szerintem lehet,hogy ugyanattól a sráctól vettük (ha a tied is GS-ról van),2db volt neki eladó,az egyik az enyém lett.
fender american stratocaster
vox ac30
engl e440
digitech rp7 valve
no meg ugye:
warwick streamer
warwick sweet15
bár a tegnapi buliban csak az első kettő játszott, nem bőgőztem, az engl-t sem vittem, az rp7 az első szám alatt megkontaktosodott, így aztán a bulit fender vox natur hangzással nyomtam végig. az első számban még hiányoztak az effektek, aztán kifejezetten élveztem ezt az autentikus rock hangzást
Én viszont nagyon örülök neki :) Imádom! A Suhr is csak azért érkezett, mert kellett egy jó rock gitár. Azt hiszem a legjobb érkezett! Így egy tökéletes pár!
Tudom, ezek a hangutánzó, hangot leíró szavak meg kifejezések nagyon szubjektívek, de én úgy tudnám legjobban kifejezni, hogy a Marshall egy brutálisan vastag meg széles hang, nagyon beterít mindent, ha kiküldöd a cuccot.
Az EL84-es megoldásban nekem az tetszik, hogy sokkal vékonyabb a hang, azaz nem uralja az egész frekvenciatartományt, nem borít be mindent, hanem csak a gitár saját helyén dolgozik, és hagyja a bőgőt is élni. Kevesebb az alja, de több benne a magas meg a közép, jobban csilingel. Szóval, egyátalán nem az öblös szó jut róla eszembe.
De persze ez annyira relatív, mint az állat, mindenkinek másra áll rá a füle. Meg szerintem az is nagyon sokat számít, hogy mihez vagy hozzászokva, vagy miből indulsz ki. Én hosszú évekig csak egy JCM800-on vagy a basszus non-master JMP játszottam, és nekem az a "vastag" meg az "öblös" hang. Ahhoz képest nekem minden más vékony. Újabban meg EL84-ezem, van Vox AC30-om (pont Patkóé volt), van Matchless HC30-om, ami alapvetően egy AC30 klón, és itt kint van a kis Orange TH30. Elég különbözőek, de a Marshallokkal összehasonlítva nekem egyátálán nem öblösek, hanem vékonyabbak, és sokkal jobban csilingelnek, melegebben szólnak.
Egyszer, ha otthon vagyok, és van kedvetek, csinálhatunk valami A/B-zős tesztet. Én annó rengeteget geciztem azzal, hogy A/B pedál, és váltogattam az ampokat ugyanazzal a gitárral, vagy egyszerre küldtem mind a kettőt. Egy időben próbálni is folyamatosan 2 amppal próbáltam, sőt, az összes felvételet, amit valaha csináltam mindig minimum két külön amppal vettem fel.
Szivem szerint mindig a Matchless-t meg az öreg bass JMP-t tolnám együtt, ahol a JMP a test meg a fenék, a Matchless meg a csillingelés a tetején az egésznek, csak a faszom kivan a hurcibálással.
Na, mindegy. Picsajó a 4xEL84, az biztos, ezt tuti nem vitatja senki. Teljesen önálló, máshoz nem hasonlító hang, a saját kis jellegzetességeivel. Nagyon szeretem.
Sokszor nekem úgy tűnik, hogy a végfokcső típusa jobban meghatározza az erősítő alapvető karakterét, mint a márkája. EL34 nálam az etalon, EL84-et kezdem nagyon kiismerni és nagyon bejön, az 6V6-tal épp ismerkedem még, a 6L6-ról meg tudom, hogy alapvetően nekem nem jön be, a többit meg nem próbáltam még.
Gondolom, egy live tesztet lehet, hogy beszopnék, és nem ismerném fel, hogy melyik cső melyik, de a saját cuccaimon, meg azokon a cuccokon, amikkel volt időm több időt is eltölteni, én úgy érzem, hogy nagyon lehet érezni a különbségeket.
játszottam már nagy vaskos hangú 100 wattos ormótlanságokon. nem az én világom. nekem a vocok 30 wattja bőségesen elegendő bárhova. kifelé úgyis kimikrofonozom egy kétezerwattos PA rendszerbe (dynacord powermate + garry)
Nem csodálom egyátalán. Használhatóság szempontjából eddig nekem ez az 4xEL84 30W erölködő jött be a legjobban, főleg, ha még le is lehet felezni 15W-ra.
Kicsit vékonykább a hang, mint a a Marshallok, és nem is tölti annyira a teret, viszont nagyon jó átjön a zenén, és megvan a saját karaktere.
Bár, bevallom, épp nagyon gyúrok az Marshall + attenuator kombóra, mert azzal lehet, hogy a Marshallok visszaelőznek majd...
Ha igen, akkor az a Matchless, OCD (Low Cut módban) meg a fekete Les Paul 57Classic pickupokkal (bridge nyilván). A szólónál meg rátolom az egészre a TS9-et.
De ez nem ZZTop-szand, hanem a normál beállításaim. Minden számhoz ugyanezt használtam.
Akkor sorban a válaszokkal:
Ricsi: "nagyobb templom kell"...már építjük :)
outsider: "Ehhez tényleg már nagyszínpad kell"...az is lesz benne :)
Ricsi: "Viszont itt még nagyobb szívás kiszűrni, melyik kábel mehetett tönkre"...ebben nem megy tönkre semmi. Én csináltam :)
outsider: "Szerintem erre külön diagnosztikai pedál van installálva"...ha netán mégis elromlik, majd a Lélek kijelenti, melyik is a rossz. Mit gondolsz, én hogy javítok pedált :D
Ricsi: "A jobbfelső sarokban van még egy pedálnyi hely. Ne pazarolj"...már tervezem.