Persze, a tiédre.
Egy időben unalomig hallgattam Best of ZZTop-ot, aztán kapásból az ugrott be nekem.
Amúgy a hang maga tetszik, ha a szobában ilyen hang jönne a hangszóróból mikor pötyögök qrvára tetszene.
Csak mint zenehallgatás szempontjából, ahogy írtam.
Gondolom a Matchless-re gondolsz, mert Sancii gitárhangját nehéz lenne lerágott csontnak nevezni...
Szóval, szerintem annyira nem lerágott csont, sőt, én olyan hangot, amit a Matchless tud, még más erősítőből nem hallottam kijönni. Vékonyka és finom szövetű, de ugyanakkor iszonyatosan dinamikus és meleg, és nagyon egyben van, ráadásul szépen átjön a zenén. Sluszpoén meg az, hogy mindezt kis hangerőn is megcsinálja, és még cipelni sem nehéz.
Talán egy sima próbatermi felvételen nem jön át annyira, bár én még így is hallom. 10 éve van meg a cucc, úgyhogy elég jól ismerem, és bátran mondhatom, hogy ez minden csak nem hétköznapi gitárhang. Van ezekben a cuccokban valami egészen egyedi. Ha önmagába gitározom vele igazából nem is tetszik. Nagyon vékonyka és nagyon karmol (főleg Marshallokkal összehasonlítva), aztán beteszed a zenébe, és szarsz be.
Persze csak szerintem, és ettől még lehet a te véleményed más.
Lehet ezzel a setuppal lájtoskodni is, felezés azért alap, ha már 1 hangszedő van és a Hatred tisztája is meglepően jó, csak hát amint átváltol a vadkan csatira, utána nem nagyon akarsz onnan eljönni.
Mivel minden cuccnál relatív a hangerőérzet, mindent elhiszek.
Az én szívemnek meg jót tesz a defibrilláció. Valami káros szenvedélyem lehessen már nekem is!
Ha megnézed a pár hsz-el lentebbi képemet, az alsót, az utolsó poti is kb 2 óránál áll.
Mondjuk nekem nem 1-10-ig van beskálázva a master, hanem Watt-ban.
Megnéztem a manulaban- ez az állás kb 12W-nak felel meg a skála szerint
Ezt mondjuk kétlem.
A basszer srác a zenekarban most vett egy 200W-os H&K kombót, mostanában azt kapom az arcomba, de szerencsére még hallom magam :)
Mondjuk a szivemnek sem jó ha sokat időzök előtte
Az majdnem ugyanaz a hangerő beállítás, csak más elő-vég arányokkal.
Mondjuk, egereink pölö nincsenek, de pókok egész jól bírják. Ja, és nem kell port törölni. Játék után tíz perccel elég porszívózni, addigra leszáll.
Előtte leírtad miért.
Én a triple x mellett tanultam meg szájról olvasni (modjuk a doboséról azt, hogy kúúúúúrva hangos bazzzzeeee ), de master 9 mellett a vol 3-nál nagyobb akkor sem kellett...
lehet érzékenyebb hangszórókat kéne venned vagy beállítani ezeket az erősítőket... vagy fülészetre menni amit én ismerek music man fejet (hd150) az 4-es master-en tulajdonképpen megöl minden életformát, pedig én is szeretek hatalmas hangerő mellett meditálni.
Marshall 2100: master 8, preamp 7-8, gain 11 (10-től 20-ig számozva a skála, szóval éppcsakhogy, mert ez tkp. egy a második gain, ami az elegendő zsizsiket bisztosíccsa...)
Music Man 130 212: master 8, volume 6-7
Mindkét esetben rá van kötve a szóró, sőt a kétszázhúsz-harminc is üzemel.
Senki sem panaszkodik a zajra. Lagalábbis én nem hallok panaszt.
Picikét már kopik a hallásom, az igaz. De tényleg megszokás kérdése: légkalapács, iskolai folyosó, papagájkereskedés, ilyesmi. Múltkor volt itt valami Epi Velve Junior vagy mi, és a maga 5 wattjával Marshall ládával sikított, mint szűzlány a szalmakazalban. Meg volt már itt 20-as nememlékszemmicsoda, de azt meg leszólta a mobilom csörgőhangja. A régi Gallien Krueger 250 ML kombóm, ami 50 w volt pölö 6-oson porufkált akkora hangerőt érzetre, mint most a százas Marshallom 8-ason.
Izé, és ha mindkét fülemre ragasztanék szigszalaggal egy-egy ilyen Blakstar húszast szterejóba á la fejhallgató?
Sosem értettem, hogy 100wattos fejet 8 as hangerőn hol a francba lehet használni. Hacsak nem a Wembley-ben játszol. Voltam pár nagy színpadon szabad téren, és kicsit süket is vagyok, de 100watt 8-ason még nem volt.
Szerintem te már süket vagy, így nem válna be a 20 wattos Blackstar fej, habár nagyon hangos.
Na, megvettem. Pénteken próbálunk, kiváncsi vagyok milyen lesz zenében. Így első blikkre faszán összerakott kis cuccnak tűnik. Kicsit sok a gain-je az én ízlésemnek, de hát azt vissza lehet venni, úgyhogy az nem gáz.
Nagyon rászerettem ezekre a kis alacsony W-os cumókra... Először azt akartam, hogy becserélem az Orange-ot erre, de aztán nem volt szivem odaadni, mert kurvajó kis erősítő az. Most inkább nyomom majd felváltva őket, és aztán amelyik jobban tetszik, azt tartom meg.
Aki 100W-hoz szokott, 8-as masterrel, annak szerinted nem lenne "kevés" hangerőben?
(Nézegettem - csak nem vót pénz - a kis Laneydet is múltkor, de azt kis kicsinylettem... - hsize nem vót pénz...)
Volt ilyenem. Nagyon szerettem. Habár leginkább csak a drive csatit, de azt úgy, hogy hangerő potiztam a gitáromon. Levettem volt tiszta, feltekertem jöhetett a szóló:)
Nagyon marshall hang.
Gibson Les Paul Fender erősítőbe dugva valami csodaszép.
Nemrég hallottam meg én is a LP-m fényét..
Nemsokára dobok be egy képet egy hasonló minimal setupról.
És nagy grat! Kb. olyan cucc ez mint egy blackface vibrolux.
http://www.youtube.com/watch?v=oYH81xCsTBQ
Azért ezt nem merném a sajátommal megtenni :)
Ami nekem van az kb egy hungarocell tok a két oldalán vékony fa borítással, háton hordozás felejtős , mert rosszul van megtervezve a pántja, és a térdhajlatomat veri. Viszont vannak rajta kívül nagy zsebek, és így sok dolog belefér, ezért nem kell már hátizsákot hurcolnom.
Amúgy ilyen:
nekem a kemény basszgitár tokom ilyen, szögeltes forma, és a test elhúzza, rossz helyen van a fül.... át kéne rakni súlyközéppontba, lépcsőn pont jó .. mert elbillen a fokok irányába, de simán... baromi kényelmetlen
Erre én is gondoltam, de mikor a haverom JRV-jét raktam bele, azzal is orra bukott, pedig az bele való gitár volt. Sajnos tényleg rossz helyen volt a fül...
Nekem volt BcRich félkemény tokom, igaz egy Jackson RR lakott benne. Nekem nem jött be. Baromi nagy volt, a fülei rossz helyre voltak varrva, állandóan orra akart bukni, nagyon kellett szorítani, hogy egyenesben tudjam tartani. Ezen kívül a külső borítása impregnált vászon volt, ami a sarkoknál kb 3-4 hét után elkezdett szétfoszlani. A hangszert kitűnően védi, azzal nem volt bajom. Én 3 hónap után eladtam, és vettem egy vastag puha tokot, az kényelmesebb, szállíthatóbb és az is jól véd. De a mai eszemmel mindenképp kemény tokot vennék. Pl az FX kemény tokok nagyon jók és elérhető árban vannak. Ha jól emlékszem 15.900 Ft. Én ezt a megoldást javasolnám.
Sajnos jobb képeket nem találtam, de ebből látod, nekem milyen volt:
Nekem a 100-as fej volt ebből a Blackstar sorozatból. ENGL Thundert váltotta és kellemes meglepetés volt, rendben volt a hangja és mivel 3 csati és sok poti miegymás tekergethető a 100-ason, így simán metal volt az od csatikon, viszont NE az od1-et használja bárki metal ritmusra, csak is od2-t, tehát elvileg a szóló csatit. Egy 20as fejet raktunk egyszer mellé, kellemesen szólt. Kevesebb dolog állítható és kell elé egy boost metalhoz.
Hogy ne csak képek legyenek.
Warwick Corvette Double Buck, limited edition,
Orville Les Paul Custom
Marshall JMP egy hurokban meg egy Line6 HD500, amiről csak a Delaj, chorus megy.
Koreai gyártás, szerintem megbízható konstrukció. Ahhoz képest, hogy koreai sorozatgyártott cucc igényes kivitelezés.
Én azon lepődtem meg, hogy nagy (mármint maga a fej, mert kisebbre számítottam), nehéz is, benne van az anyag.
A trafói is okésak -legalábbis ránézésre :) -, nekem ez is szimpatikus. Ahogy néztem, orosz csövek vannak benne, újabb jó pont.
A belseje igazából az árat szem előtt tartva nem meglepő: nyák és kis bisz-b@sz "számítógép" alkatrészek.
Három kimenet: 1x8, 2x16, 1x16 Ohm, effect loop, mp3 vonal bemenet, illetve hangfal emulált vonal kimenet 1x12 és 4x12 hangzással, tehát minden van, mint a búcsúban.
Akkor ami sok ember szemében negatívum:
Mondogatják rá, hogy nem igazi csöves, mert nem csöves az effect loop, valamint az előfok is úgy működik, hogy van benne egy tranzisztoros áramkör, ami a torzításért és a karakterért felel, a csőből azt hiszem csak a szaturáció adódik hozzá a hanghoz.
- Ha hülyeséget írtam, javítson ki, aki okosabb! Köszi!-
A hangja zseniális.
A tiszta csatin csak egy tone poti van. Nekem nem hiányzik rá az EQ, valahogy nagyon rendben van itt a hang. Tudja hozni a funky-t, illetve jazz szerű hangzást is bár itt a kelleténél hangosabb a hangindítás (nem tudom máshogy megfogalmazni).
A torz csati igazából a blues és rock/hard rock műfajban érzi jól magát, rengetegféle crunch hang kihozható belőle a "krémestől a szőrösig". A torzítás közepesen finom szövetű és réteges, nem a "mindegycsakrecsegjen" kategória.
Nagyobb jelű pickuppal és egy od pedállal megfejelve előjönnek belőle a metálhangok is.
A hangerőn szintén meglepődtem: qrva hangos. Társasházban maximum 1-es masteren használom. Véleményem szerint dob mellett röhögve megállja a helyét, legalábbis egy 240W-os ládával igen (persze csak ha olyan a dobos).
Azt nem tudom, hogy teljes zenekari környezetben mennyire szól át.
A Blackstar fejről van néhány gondolatod? Mennyire jók ezek? Most gondolkodom erősítővásárlásban és kicsit nézegetem a cuccokat. Tudsz írni róla pár sort?
Direkt az egyszerűség és a szögletesség volt a cél, a poti meg végre értelmes helyen van, utálom, ha közel van bármihez, mondjuk lehet ez sajátos fetisizmus, a poti elhelyezés nagy rigolyám, viszont tud felezni:).
Soha többet nem akarok más hidat:). Könnyű, rezonáns, grafit, külön alátámasztás minden babánál, így nem 1db trepnin vannak, hanem mindnek külön van, jobban elkülönülnek a hangok, bikább hangindulás és természetesebb lecsengés, mint a többi hardtailnél.
A gityó Happy S6, tehát Boldogh Csaba készítette, a test Jackson Soloist picit módosítva a felső szarvnál.
Az összes speckó és a készítéskor készült fotók mind megtalálhatóak itt:
Boldogh Guitars S6 S6 fotók