Hát nem egy könnyen mozgatható setup A Laney preampot, a Marshall végfokával hajtod? Vagy az csak a szélső ládákon szól stereoban, a fej alatti ládán meg a Laney fullban? A pedálokat jól becsomagoltad Glab?
Utálom a gyorsasági mocikat,és imádom a choppereket. :)
Minél régebbi és puritánabb,annál jobb.
Ami még jöhet,az az enduró.
De mindez csak plátói szerelem,megmaradok a biciklinél. :P
Abból viszont nem a kocsmajáró parasztbicikli fajtát szeretem,hanem jöhet nyugodtan teló,meg tárcsafék,meg minden modern kütyü.
Szóval azért nem lehet minden csak fekete vagy fehér,ahogy én sem.Alapvetően én is szeretem az egyszerű dolgokat,de nem vagyok ellenére a kényelmesebb,és számomra(!) használhatóbb és sokoldalúbb dolgoknak sem.
ez az egész olyan, hogy ha van egy chopperes emberke, szegecses bőrcuccokban, azt nem tudod meggyőzni, hogy márpedig a legújabb Honda CBR az sokkal erősebb, és gyorsabb és ABS van benne, meg a tökömtudja. Annak a pöfögős-csattogós chopper kell.
Szerencsére sosem volt belső,elektronikai gondom sem effektekkel,pedig még Behringer V-amp2-m is volt. :D
Mondom,a mostani is 95-ös,és hibamentes.
Az mondjuk igaz,ha elromlik,akkor minden elromlik,nem csak egy effekt,de szerencsére úgy tűnik,nem romlik el. :)
Mióta boardban vannak a pedálok, nincs gondom a kábelekkel. Műszaki hibán inkább a multik/pedálok belsejét értem.
Effekteket szeretem, használom is őket, elvégre nem lehet csak AC/DC-t játszani...:D
Persze igyekszem nem túlzásba vinni.
Én a midipedál ledjeire és numerikus kijelzőjére rápillantva is tudom,hogy hol járok,és milyen effektek szólnak,de hát ja,ez kb tök izlés dolga,valakinek ez kényelmesebb,valakinek az.
De a meghibásodási lehetőség szerintem nem több.Kevesebb a kábelezés,nem kell annyi polipkábel és táp sem.
Az én effektem+midipedálom 1995-ös gyártmány,ha kibírt 14 évet abszolút hibamentesen,akkor talán kibír még egy párat. :)
Szóval számomra megbízhatónak nyilvánítva.A csöves fej meg ugye saját építés,abban meg még jobban bízom,mert tudom,hogy mik és hogyan vannak benne,az tuti nem fog cserben hagyni.
De abszolút megértem ezt a fajta elméletet is,amit te is képviselsz,sőt én is azt vallom,hogy gitár+erősítő+láda.De néha szeretek effektekkel is szórakozni,jó móka.
És én is csak annyira vagyok a digitalizásál és a programozható kütyük mellett,amennyire az megkönnyíti az életem.De a fullcső hang teljesen csöves jelúttal,az alapkövetelmény,ha nincs effektezés. :)
Multiknál az a problémám: ha elromlik benne valami, az szívás. Effektláncnál ez nem akkora gond(egy pedálnál). Ráadásul ott van a "Melyik kicsi fekete pedálra lépjek a kívánt hang eléréséhez?" problémája. Ami vokálozás közben, egyedüli gitárosként kicsit leterhel.
Ez így klasszul hangzik, de koncerten (számomra) ez nem túl használható. Nem akarom fejben tartani, melyik midipedál mire való, sokkal egyszerűbb(számomra), ha csak a szemem sarkából rápillantva a pedálokra, egyből tudom, melyikkel milyen hangot tudok kicsiholni.
Nem szeretem az ilyen programozós, túlbonyolított dolgokat. Sztem a hibalehetőség, a meghibásodás esélye is nagyobb. Nem beszélve arról(ez a multikra is áll), ha vmi elromlik, akkor az egész válhat használhatatlanná. Kispedálnál meg legfeljebb egy pedál.
Attól, h XXI. sz., még mindig ugyanazok a gitárok a népszerűek, mint 50 évvel ezelőtt. Ugyanez áll az erősítőkre, effektekre is(na jó, az effektek későbbiek). Vagyis nem mindenki érez vágyat arra, h a programozásos dolgokat a zenecuccába is beépítse; főleg, ha az nem old meg semmit adott embör számára.
Pl a Boss ME-6 effekt is használható rendesen preset módban,meg úgynevezett manual módban is,amikor az egyes pedálok 1-1 effektblokkot jelentenek,és úgy,mint a kispedáloknál,ki/be kapcsolhatóak tetszés szerint.
De megmarad az egy pedállal váltás lehetősége is. :))
Az én egész cuccom (a nevem alatt olvasható,hogy mik) például egyetlen midipedállal vezérelhető.
A csöves fejem is midis,a csatornaváltást,a loop ki/be-t,a loop true bypasst,és a szólókiemelést tudom kapcsolni rajta midivel,de maga a jelút full analóg,és nincs egy darab IC/tranyó sem a jelútban,hanem tényleg fullcső.
A cuccom úgy van összekötve midivel,hogy a midipedálból megy egy kábel a csöves fej midi in-jébe,a fej thru-jából meg tovább a multieffekt midi in-jébe.
Az effekt úgy van bekötve általában,hogy simán a csöves fej loopjában van.De szoktam úgy is,hogy az effektcucc előfok részét a csöves fej előfoka elé rakom,ekkor (mint a 4 kábeles bekötésnél) használhatom egyfajta boost-ként,az effekt része meg továbbra is loopban.A loop az effektprocin is programozható,és a csöves fejen is ki/be.
Az effekten ráadásul be tudom pillanatok alatt állítani,hogy hányas midi pedál lenyomásra,hányas preset jöjjön be. Ez az egész csak elsőre tűnik bonyolultnak,valójában tök egyszerű.Ha mindezt kispedálokből raknám össze,akkor kurva sok kispedál kéne,és sok hosszú vezeték menne oda és vissza.Így meg a rack csak rövid vezetékekkel van bekötve,az egyetlen hosszú vezeték maga a gitárba menő kábel.
A midipedál bármelyik gombjának lenyomására reagál az erősítő,és az effekt is,tök egyszerű az egész.
Nekem úgy van pl beállítva,hogy midi pedál 1. gomb=erősítő zöld csatorna (klín),2.gomb=erősítő narancs csatorna (kráncs),és 3.gomb=erősítő vörös csatorna,mindegyik csak a száraz gitárhang,effekt nélkül.Aztán tovább a 4,5,6 gombok,ugyanezen csatornák szólókiemeléses változatai,a 7,8,9 gombok pedig ezen csatornák effekt loop bekapcsolt verziói.Az effekten pedig beállíthatom,hogy mondjuk a 7.gombra az effekt a 16-os presetet töltse be,ami egy chorus+reverb tiszta hangra,a 8.gombra pedig a 45-öst,ami mondjuk egy delay+whammy-t,esetleg szólókiemeléssel együtt.
És nekem (előttem a midi pedállal) csak annyit kell megjegyeznem,hogy a midi pedálon 2-as csoportokban következik a fent leírtak szerint a 3 csatorna a fejen.Igaz,ez a konfig nem teszi lehetővé az effektekben a gyors belemászást,ahogy lentebb írtátok,de az expression pedálra előre programozhatő bármilyen paraméter változtatás.
Egyszer kell jól beállítani egy adott presetet,és utána nem kell hozzányúlni,így nincs is nagyon az,hogy elveszik az ember a beállítások között.Nekem ez a cucc így elég kényelmes,egy pedállal vezérlek mindent,és tényleg bármilyen variáció beállítható.És az effektcucc algoritmusainak tetszőleges konfigolhatóságáról még nem is beszéltem. :DDD
De a fejen lévő loop assign lehetőséggel még akár kispedálozni is lehetne úgy,hogy a kispedál a loopban csak adott erősítő csatornán szólal meg,vagyis csatornaváltáskor nem kell rálépni kikapcsolni!.Mikor csináltam a fejet,gondoltam erre is.
Ráadásul az én loop assign-on nem csak annyit tud,mint a Mesa Recto-é,hogy 1,2,3,Off,On,és Ext,hanem van pluszban 1+2,2+3,és 1+3 csatorna lehetőségek is.
Ilyenkor szokták azt mondani az ilyen erősítőkre,hogy űrhajó (Pákóul úhajó),de nem hiszem,hogy a 21.században,a számítógépek,Line6,meg Boss GT programozható kütyük idejében egy gitáros ne ismerné ki magát 16 potin és 6-7 kapcsolón. :))
nos ezért van az, hogy pl. a lányszex shortboardon az effektek külön on/off kapcsolhatók
ha a hanggal van bajod azt (esetleg) akceptálom, de a kombinálhatóság? a multi ezerszer jobb szerintem.
de én MIDI agylövött vagyok...
Ja,így már világos.
Én mondjuk általában előre beállított hangzásokkal operáltam mindig is,talán ezért gondolkodtam alapból ilyenben.
Bár van olyan midis cucc meg padlómulti is,ami (kötöttségekkel ugyan),de használható ún. manual módban,vagyis mintha kispedálok lennének az effektek,de a lenyúlok és gyorsan tekerek rajt állítás itt sincs.Valamennyire enged variációt expression pedállal pl,mondjuk delay time-t állítani,vagy ilyesmi,de akkor azt előre a pedálra kell programozni.
Az én jelenlegi cuccomnál kb úgy van,hogy ha valami paramétert akarok állítani menet közben (nem expressionnal),akkor 2 gombnyomás,meg az encoder kerék tekerése. Ilyen rapid állításokra tényleg nem túl jó,de azért egész jól használható,sok más hasonló cucchoz képest.
Nem véletlen szerintem, hogy Petrukki ilyen előre programozott cuccokat használ, de ha mondjuk bluesgitárosok között szétnézel, nem tudom hány olyat fogsz találni, aki ilyen baszom MIDI cuccokkal rohangászik. Csak kispedálok mindenhol
nekem pl most van 5 gomb, azt összesen 32 féleképpen lehet kapcsolni. Ha mondjuk veszek még egy pedálkát, azt már 64féleképpen. Pláne ha monjuk 8 pedálkája van valakinek.
Hát tanuljon meg ennyi kombinációt az, akinek 3 anyja van. Nem beszélve arról, hogy ennyihez már bankokat is kéne váltani a MIDI vezérlőn, akkor meg már majdnem mindegy.
Jó régen volt egy GT-3-am, azon nekem is megvolt, hogy melyik nótához melyik bank, és melyik témához melyik preset. Ráléptem, kész. Értem én ennek az előnyét.
De ha egy improvizatívabb zenét tolsz, ahol nem csak a játék, hanem a hangzás is közben dől el/alakul ki, akkor sztem kispedál a nyerő.
Játszom egy adott hangszínen, de közben rámjön egy olyan, hogy kéne még ide egy kis dög, rálépek a boosterra és kész. MIDI-vel meg gondolkodhatnék, hogy melyik preset is tárolja azt a kombinációt, ami ugyanaz, mint amiben vagyok, plusz még a booster. hát a tököm.
De azt nem érted sztem, amit Harkh is írt, és én is korábban; nem akarok előre beállított pedál-konfigurációkat, mivel akár pillanatnyi hangulattól függően más hangzást(pedál-variációt) használok egyik koncerten, mást a másikon. Akár az is megtörténik, h nóta közben úgy döntök: a köv. refrénhez hozzáteszek még egy effektet, vagy elveszek belőle. Ezt nem tudod megcsinálni máshogy, csak szteppeléssel.
Röviden: nincsenek kőbe vésett pedál-együttesek egy nótánál sem. Vagyis nekem abszolút használhatatlan lenne amit Te javasolsz.
Komolyan nem értem,mi a baj azzal,ha valami egyszerűbben használható,és nem kell szteppórákat venni a pedálok egyszerre taposásához.
A kispedálozás élménye,és hangzása,na meg kezelése attól még teljesen megmaradhat,a különbség lényegében csak annyi,hogy hangzás váltásnál nem 2-3-4 pedált,hanem csak egyet kell megnyomni.
És az sem utolsó szempont,hogy így a pedálkák true bypass-sal vannak kilőve a jelútból,még azok is,amik eredetileg nem TBP-es.
Például egy ilyen boardot képzelek el.
"de a kispedálozásban az a poén, hogy adott esetben csak kicsit módosítod az erősítőd hangját az adott pillanatban, az adott kedved szerint"
Ez ugyanúgy megmaradna ezután is.
"Egy előre programozott MIDI cuccon ezt nem tudod megcsinálni, vagy kurva sok pedál kell, kurva sok kombinációt észben tartani stb"
Miért is? Ugyanannyi pedál kell,amennyit G-lab vagy egyéb looper nélkül kéne. A Midi rendszer csak a pedálok ON/Off állapotát tárolja,mást nem (alapból minden pedál be van kapcsolva egy ilyen looper használatánál,de egy lépéssel kikapcsolhatóak,ahogy eddig).
"Elveszik az egész lényege"
Amennyiben az a lényege,hogy mondjuk torzított hangról tiszta hangra váltáskor 3-4 pedált kéne egyszerre kikapcsolni,akkor tényleg el! :D
Más dolog lényegében nem változik semmi!
Illetve még annyival is egyszerűbb lesz az élet egy ilyen cuccal,hogy egyben a pedálok tápolását is megoldja,na meg kifelé is küldhet midi jelet,például midis csöves fejnek,effektracknek,szemplernek,világítás vezérlésnek,vagy akárminek.
Igaz,de ha tudod,hogy hányas presettel milyen hangzást csinálsz,és nagyjából képben vagy,hogy az a hangzás mikkel van elérve,akkor szerintem nem lehet gond.
Legalábbis én könnyebben elboldogulnék egy ilyen cuccal,mintha egy váltáshoz egyszerre 2-3 pedálra kéne rálépni (ha már 5-6 pedálról beszélünk). :)
Aztán persze nem vagyunk egyformák. És az tény,hogy kombináció az akad bőven.
Ha a midis looper csak a pedálok on/off állapotát kapcsolgatja (és tárolja presetben),akkor még a pedálok realtime szabályozhatósága bármikor megmarad,sőt a pedálokra lépve akár ki is szedhetőek gyorsan egy adott presetből.
Persze ehhez az kell,hogy ott legyen előtted az összes pedál egy boardban,és ne racktálcán pihenjenek.
Túl sok mindent sem kell szerintem ebben az esetben fejben tartani,csak annyit,hogy mondjuk az 1. preseten van booster+delay és szólóhoz,a 2. preset mondjuk reverb+chorus és tisztához,stb.
Az azért kétségtelenül nagy előny egy ilyen cuccnak egy multieffekthez képest,hogy bármilyen effekt bármilyen paraméterét közvetlenül el tudjuk érni egy potival,egy lehajolás+tekeréssel. :)
de a kispedálozásban az a poén, hogy adott esetben csak kicsit módosítod az erősítőd hangját az adott pillanatban, az adott kedved szerint. Egy előre programozott MIDI cuccon ezt nem tudod megcsinálni, vagy kurva sok pedál kell, kurva sok kombinációt észben tartani stb. Elveszik az egész lényege
Ja,ezt már tárgyaltuk régebben.
Most is azt mondom,egy kispedál használónak is jó megoldás lehet egy midi switcher/looper,mint pl a GCX,vagy G-Lab,stb.
Utóbbi még a pedalboardban is elfér,több pedált kapcsolhat egyszerre,és mégis minden pedál minden paramétere gyorsan állítható,és látod a poti állásokat.
4 kábel van (plusz a lábkapcsolóé). Azért van a rengeteg, mert egyrészt nem rendeztem össze, másrészt ott vannak a pedálkák a cucc előtt, és az összes kábel ott tekergőzik.
Akarok majd egy olyat, hogy összefogni őket a megfelelő hosszra, és akkor csak egy ilyen jó vastag hurka megy majd a pedálkák meg a cucc között.
Ezért jó az olyan effekt,ami az erősítő közelében van,és csak kis kábelekkel van bekötve.
És ezért jó a midi. :))
Csak két kábel jön ki a cucctól,a gitárkábel,és a midikábel.
De amúgy ez a pár kábel Harkh képén abszolút nem sok még szerintem.Dub képein durvább dzsumbuj szokott lenni. :)
ha reklámozni szeretnék, azt mondanám: vegyetek tőlem Fender JB Standard V-t Seymour szettel. de nem mondom, mert jólnevelt vagyok, és nem kedvelem a vírusmarketinget:D
A 200-as nem csavarozott, viszont tajváni összeszerelésű, full japó cuccokkal - képzeld, a potik és a komplett elektronika nyákra van hegesztve, nehogy valamit odaát elcsesszenek!
pontosabban niagara falls usa hrc-ben, nemtom miért buffalo maradt meg bennem, különben az usa nf hrc sokkal konszolidáltabb volt a kanadai niagara falls hrcnél:) az giccses volt:)