A dolog másik oldala, hogy más is szokott hamis lenni.
Tegnap hallgattam YT-on egy Chickenfoot koncertet, Sammy Hagar majdnem végig olyan hamis volt, hogy másfél óra után a hangerőre és az ugyanazon fél sor ötezerszer való eljátszására amúgy már immunis feleségem rám törte az ajtót, hogy na most már aztán elég legyen, mert laikus számára is elviselhetetlen, amit ez az alak művel... Mást már rég kikapcsoltam volna, megsüketültem tán, hogy kínzom magam?
Pedig Hagar nem mai csirke(láb) már.
Lehet benne valami,de például az orosz az ugyanilyen zeneidegen nyelv. :)
Viszont az angol mellett a francia,és a spanyol meg pont hogy illik a zenéhez szerintem,pedig utóbbi kettőből sem hallok túl sokat a hétköznapokban.
Nyilván más nemzeteknek a magyar is ufónyelv,de egyértelmű,hogy az anyanyelv az más kalap alá esik,direkt nem is kevertem ide. :)
Háááá, köszi szépen a kommenteket, egyátalán nem veszem izélgetésnek, sőt, kifejezetten örülök a hozzáértők tanácsának.
Érdekes ez a zenekar amúgy. Szétrobbanthatatlan barátok, de full amatőrök abban az értelemben is, hogy senki nem tud formálisan zenélni, senki nem tanult, csak nyomják ösztönből. Ők a legjobb haverjaim itt kint, főleg a dobos, akvel nagyon nagy cimborák vagyunk, úgyhogy nem csak a zenekarról szól ez az egész.
Lassan egy éve vagyok velük, és az elején abszolút kriminális volt a cucc. Addig eröltettem, amíg ma már a dobos takkal játszik, de még nagyon érezni, hogy szoknia kell a dolgot, és nem találja még biztosan az egyeket. A többiek meg ki vannak akadva, hogy minek eröltetem ezt a takk dolgot, mert láttak valami Dave Grohl videót, amiben vett egy analóg stúdiót, amiben arról értekezik, hogy mekkorák voltak a régi nagyok, akik takk-jel nélkül élőben vettek mindent.
Aztán jön a duma, hogy a feeling számít, takk-jel meg annak való, aki nem tud feelingből játszani. Asszem végül azzal győztem meg őket, hogy megkértem a gitárost, hogy vegye fel nekem takk-ra a témát, amit játszanom kell. Persze nem bírta, úgyhogy rájött, hogy nem kell összekereni a feelinges játékot, meg azt, hogy össze-vissza játszom, mert nincs tempó-érzékem...
Egyelőre ezt a tepmó dolgot eröltetem, és ezt próbálom rendbetenni az egész zenekarral. Mostmár szerintem a többiek is látják, hogy megéri (minden prtóbát felveszek, és nagyon hallani, hogy már kevésbé össze-vissza a tempó, mint korábban).
Az énekhez nem értek egyátalán, de az összes többi dolgot, amit írtok nyilván én is érzem meg látom. Ráadásul általában sokkal rosszabb, mint ez a felvétel, mert nyilván csak a legjobban sikeredett felvételeket teszem fel ide. De egyelőre a tempó rendbetétele szerintem a legnagyobb felafat, majd aztán a többi.
Ez amugy semmi masert nincs
Csak azert mert az utobbi 50 ev filmes kulturajaban a nemetul beszelo emberek
Vagy buggyant nacik voltak vagy gyorsitott felvetelben dugtak egy szenakazalban
A fuled meg hozzaszokott h 99% ban angol nyelven hallod a konnyuzenet
Egy magyar dal barmilyen kulfoldinek csak furcsa mekeges
Azt hiszem, úgy rémlik fel emlékeimben, hogy a 99 lufinál változott meg a véleményem a német nyelvű éneklésről.Manapság is szívesen hallgatom az osztrák adókon az ilyen jellegű zeneileg fasza, szívemhez közeli számokat.
Sok németet hallok én is a munkahelyen,és sokat változott a nyelvhez a hozzáállásom,régen még a hallása is idegesített,meg hát minden német ordítva beszélt,szóval az is. :D
Most már nem zavar,ha hallom,voltam tavaly is melózni Németországban egy kiküldetéskor,ott sem zavart,
zenében sem zavar,csak valahogy mégsem illik SOHA össze a zene a nyelvvel nekem.
Ugyanezt elmondhatom pl. a Rammstein német szövegeire is. :)
Ehhh....az a baj,hogy lehet akármilyen jó a zene,ha a német nyelvvel agyonbasszák.
A német egyszerűen nem zenére/dalszövegre való nyelv,persze szerintem (az orosz sem például)!
Angolul sokkal jobban ütnének ezek a számok.Meg még a francia is elég zenei.
Bocs, nem izélgetésből mondom (anno a mi bandánknak is hasonló bajaik voltak), hanem mert megérné javítani, ígéretesnek látom:
Dob+basszus (utóbbi nekem halk, mintha nem is igen volna jelen) nem húz, hanem már majdnem visszahúz (egyenletességet a képernyőn lemérheted, élőnek elmegy), langyos.
Gitár szerintem rendben (néha valami villanhatna). Ritmikailag is ez dominál, viszi a hátán a komplett bandát.
Ének: hangszín oké, olyan Seattle-típusú. Vagy őt húzza vissza a ritmusszekció, vagy kölcsönösen fékezik egymást. Énektechnika: rengeteg ronda és fölösleges glissando, a magasabb fekvésekben megfelelő hangmagasság alatt olyan negyed hanggal. A csóka tenor helyett bariton. (Ez pont az én esetem, alig van pop-rock-metal dal, amit énekelhetnék, mehetek sanzonozni és folkozni... - mondjuk ezt a problémát Dickinson kezeli jól, de ő Dickinson...) Viszont a fizikai adottságai megvannak még vagy másfél-két hanghoz fölfelé, szolfézs és énektanár, aki nemcsak technikázik, hanem csiszol is rajta, simán rendbe teszi 4-6 hét alatt - javasolnám. Kár lenne ezen a szinten hagyni.
Fel a fejjel, énekesekből úgy általában hiány van.
A banda még nincs összeforrva. Vagy igyatok meg próba előtt csakis egyetlen felest, vagy táncoltassátok miniszoknyában a vokalista csajokat, vagy ilyesmi, hogy kevésbé legyen fáradt.
Tapasztalat próbáljatok egyszer-kétszer akusztikusan (dobok és hangosítás nélkül), mert a hangosítás, főleg ha erőteljesek a hangszínek, élőben sokat csal. Mikrofon nélkül jobban hallani a bajokat, kijegyzetelitek, begyakoroljátok, oszt utána mehet a zúzda.
Gazz jól hallja.
A hang indításoknál, ill a végeknél van egy ici-pici atonalitás.
Élőben biztos nem tűnik fel ennyire, eladja a megjelenése a kisugárzása stb.
Megjegyzem az itthoni fele "szakma" örülne, ha csak ennyi lenne a baj!
...de lehet hogy csak az a baj, hogy már nagyon hozzászoktunk az autotune-al, ill. tonecorrector-al kihúzott hangokhoz és idegennek hat a természetes hiba.
Najó nem.
Pl. egy Kovács Katit sose hallottam hamisan énekelni...
Ez a másik zenekarom - Tele, Vox, a bőgős meg beteg, úgyhogy csak 2 gitár meg dob, csomó baki, de olyan éneklés, hogy összefostam magam. Két nagy dél-afrikai golyó meg 3 akkord...
Frekvenciatorzulás. Az általad leírtak akkor teljesülnének, ha ideális húrról lenne szó, de olyan még egyelőre nincs. Minél vastagabb a húr, annál merevebb, annál inkább érvényesül ez. Arról van szó, hogy a hídnál és a nyeregnél nem végtelenül hajlékony a húr, mint egy ideális matematikai húr, nem az alátámasztási pont körül fordul el, hanem ívben hajlik, tehát a ténylegesen húrként viselkedő szakasza kicsit megrövidül. Minél vastagabb merevebb a húr, annál jobban. Ezért van az, hogy pl az E1 húrhoz képest a H-t általában hétrébb kell tolni egy kicsit, a G-t megint. Aztán tovább már nem nagyon mehetne, a D húr már böszme vastag és merev cucc lenne, ezért sodrott, ami a vastagságához/tömegéhez képest jóval hajlékonyabb. Itt megint előrébb van a baba, aztán a vastagabb húrokkal megint egyre hátrébb kerülnek a babák.
Egy 12 v. 13-as szettben, ahol nem sodrott a G húr, az nagyon merev, szarul is szól, de nehéz is beoktávolni.
Ugyanez az oka annak, hogy ha vastagabb szettet teszel fel, általában hátrébb kell húzni minden babát.
Az oktáv probléma inkább a felsőbb bundoknál jelentkezik, gondolom akusztikus gitároknál azért kevésbé problémás ez. De ott is általában nem merőlegesen van az alsó nyereg, hanmem kicsit döntötten, és a komolyabb cuccoknál kompenzált alsó nyereg van, pl a Takamine cuccoknál az olcsóbbaknál is.
"Mikor Fende59 templomba ment,
Síri csend lett odabent.
A pap szájából kihullt a beszéd,
Mindenki tördelte a kezét.
Leült Fender59 a gitárhoz,
A sánta kántor menekült.
A zsoltár metálba váltott,
Nem a vég volt ez, csak a kezdet!"
Ez valóban így van, csak nem nagyon értem, hogy miért.
Ha van egy húrod, ami teljes hosszában pendítve x frekvenciánrezeg, ahol a hullámhossz a frekvencia kétszerese, a fizika szabálya szerint a húr kutya köteles kellene pont a felénél kiadni az oktávját, tök függetlenül attól, hogy milyen vastag, vagy milyen anyagból van.
Aztán mégis azt látjuk, hogy a különböző húroknál a babákat különbözőképp kell állítani, pedig a bundok mindegyikre nézve ugyanott vannak.
Nem vágom, mi lehet ennek az oka. A híd az szerintem tök merőleges a nyakra.
Az én gitáromon szinte hajszálpontosan így vannak a csavarok. Csak azért kérdzetem, mert azt hittem, hogy van valame előnye/hátránya ha "össze-vissza" van.
De most már értem a dolgot!
Azért ez nem összevissza ám tulajdonképpen.
Többnyire mindig hasonlóan jön ki a helyes oktáv,vagyis a felső három húrnál ahogy vékonyodnak a húrok,úgy kerül előrébb a baba,az alsó három húrnál meg szintén.
Ha megnézel egy nem állítható oktávos Wraparound hidat,ott is kb. ez a rendszer érvényesül
(bár ez nem neked szól,hanem inkább a kérdezőnek,te nyilván tudod ezt):
Nem, ez azért van mert Nuno meg az evh-s csávó vadul pengetnek és sokat ugrálnak, így koncert végére szétcsúszik.
Steve bácsi meg már öreg, már csak ülve játszik ezért neki egybenmarad