Az ilyen Invader-félékkel lehet még tiszta hangot csinálni?
Nekem néha már az SH4- is túl durcás tiszta hangszínen. (bár van ahova az kell)
Persze ha finomítani akarok, akkor arra ott van a középső állás az SH1-el.
Az igazán f*sza kiegyenlített tiszta hangja van
Szerintem érdemes kipróbálni őket, én nagyon szeretem.
Finom zenére mindenképpen jobbak a passzívak, de kemény zenére ez a sterilség, szárazság szerintem kifejezetten előnyös is tud lenni.
A 81-et sosem szerettem, 85-t használtam hídnál nagyon sokáig, most tértem át 57-re, na az nagy királyság.
Szerintem az emg
- kompresszáltabb
- sterilebb
mint a passzívak.
Passzívban a nagy hangerőt nagy tekercsszámmal és baszott erős mágnesekkel érik el.
Az aktívakban a menetszám is kicsi, meg a mágnesek is gyengék, az erősítés kompenzálja ezt. Ezért tök másképp szól, mint egy brutál modern humbucker.
Ezelőtt 15-20 évvel még ódzkodhattál volna, de ma már a passzívak is
olyan jeleket préselnek ki magukból, h sok különbséget nem hallanál.
Inkább az egyszerűbb hangkép- irány a zúzda - feeleing kapcsolódik mondjuk az EMG-hez.
Szerintem egy SD Invader megeszi az EMG 81/85-öt reggelire, hogy drágábbról ne is beszéljünk.
Amúgy egyre többen jönnek rá, hogy nem az a legtutibb metálra, amit eddig annak hittek.
Egyre kevésbé népszerűek az aktív hangszedők, mindenki tér vissza a passzívakra, plusz az agresszív kerámia helyett is a meleg hangú alnico a menő.
Látod ez is milyen relatív, és sosem láttam értelmét a sok gainnek, egy idő után csak összemos mindent és teljesen kinyír mindenféle dinamikát, ha egy 10-es skálát veszünk alapul akkor 6-osnál sosem tekertem feljebb semmin. Ami ott nem elég a célra, az nem erre való és kész.
Én azt vallom, hogy a gaint az erősítőn kell felcsavarni, nem a gitáron :)
Egyébként igaz, a metál (sajnos) manapság már eléggé tág gyűjtőfogalom...
Azért valahol elválik a had rock-tól...
Wow tényleg? :) Kösz.
SD AHP-1esek vannak benne elől hátul, gyárilag. Nem kimondottal metál, bár lehetne vele keménykedni is, de mi csak overdrive hangszíneket használunk a mostani formációban.
93 japán, V-nyak, hardtail. Jó brutál nyak, iszonyat kényelmes, csak az eredeti pickupok nem tetszettek. Viszont nagyon tetszik ezekkel a DiMarzio-kal most.
Bármilyen USA strat mellé oda lehet tenni, miközben fizettem érte 120e-nyi itteni pénzt, keménytokkal együtt.
A legnagyobb probléma az volt a CH-val szerintem, hogy a Szaládi Karcsi is meg a Güzü is a múltban élt, és próbálták újraélni a nyolvanas évek végét.
Az egyik a Trans Express-t notztalgiázta, a másik meg a Leopárdot, miközben a zenekar többi tagja próbált volna megfelelni az elvárásoknak.
Borítékolható volt előre a végtermék minősége.
Csendom Zoli, neki tök jó demói vannak, veszegetett fel, dalötleteket, lehetett volna mit kezdeni velük,
de az akkor zenekar nem repült rá...
Nekem is mutogatta, szerintem nem azért nem lett lettek a nótái megcsinálva hanem azért mert nála vannak egyéb emberi gondok is.
Imádom egyébként, de egy nagy pöcs! Belőle lehetett volna valaki, illetve a fúziónkból lehetett volna valami, nehéz eset, konok mint egy öszvér, bár nekem engedte magát zenei rendezni...
Igen, en jatszottam utanad ott egy evig kb, aztan, mert leginkabb a Zoli eleg faszfej volt akkoriiban, befejeztem a reszvetelt :) Nemreg valtottunk par szot, akkor kuldott ket notat, amit meg ott a teremben, eloben vettunk fel, a Tear to piecesbol lett egy ch nota aztan, ami borzaszto :)
Hogy most mi van Pistivel, meg az oreggel, nem tudom, vsak futolag talalkoztam veluk a hangfoglalason, mikor kiallitottam.
Jó setup lenne az, csak ahogy be voltak a soundok állítva, nekem sosem tetszett. Én merőben más soundokat szeretek.
Csendom Zoli, neki tök jó demói vannak, veszegetett fel, dalötleteket, lehetett volna mit kezdeni velük,
de az akkor zenekar nem repült rá, helyette ezt a Hammerfall dolgot kezdték eröltetni, én kb ekkor hagytam ott az egészet, aztán gyakorlatilag mindenki lcserélődött és lett a CH.
A CH val kapcsolatban nekem az a szomorú élményem van, hogy az előd zenekarnak csináltunk egy dalt. A dal nyitó dallama volt a másik gitáros ötlete amire megírtam a teljes dalt utánna. (kivéve ének)
Amikor elköszöntünk egymásal, megkérdezte mi legyen ezekkel a dalokkal (több ilyen közös de kb a 80-90%-át én írtam dal volt)
annyit mondtam, hogy használják, de ha megjelenik akkor tüntessenek fel mint szerzőt.
Aztán lett CH, dalt hazsnálták, megjelent, és rohadtul nem tüntettek fel sehol. Sőt interjúban rá is kérdeztek, akkor is azt mondták, hogy a gitárosuk írta.
Amikor én rákérdeztem, akkor meg ment a mutogatás egymás közt, hogy én így tudtam a másik meg hogy az interjúnál nem voltam ott különben mondtam volna......tök szánalmas volt az egész, már elvi szinten is.
Kicsit indokolatlannak ereztem :D BTW pont 2 napja kaptam meg az enekes dudetol (bazz elflejtettem a nevet :D) a demot, amit ott csinaltunk a teremben. Tanulsagos...az is, higy a Crossholder nevu remek banda hogy rontotta el aztan teljesen :D
2 láda megvan még de csak úgy volt sztereó, hogy line6 pod xt pro előfok + rocktron120 végfok
de ezt hamar váltotta az 5150II azt meg a JSX. Egyszerre sosem volt 2 fejem.
Bár néha elgondolkodom hogy kéne valami csöves végfok és lehetne sztereóban játszani, de valószínű nem használnám ki az előnyeit, ah ogy a hangosításnál is általában monoban gondolkodnak a klubok.
( Meg mert segíteni akarjuk az itthoni zenészeket, bár nem tudom meddig tudom ezt tartani. Ha nézed a 7stringet, 800 fontért ment el használtan egy warthog legutóbb ;)
Eladni szeretné a cuccát, de egy 5150-et visznek, mint a cukrot és így elcseréli és azt adja el.
Persze az is lehet, hogy valakinek az 5150 hang jobban bejön... Nem lehet mindenki tökéletes. :)
Csak nem értettem a logikát, hogy miért ad el valaki valamit, hogy aztán vegyen beőle mást, amit könnyebb eladni?
Ha már eladta az első cuccot, miért nem örül a pénzének? :D