Mivel fenyő, ezért abba a csoportba tartozik.
Csak az alsó kategóriás gitárokhoz használják, vagy pl. butítani lsd. SQ STD.
Egyébként a pr. szöveg csakugyan az, hogy a mahagónihoz hasonló tonális tulajdonságokkal rendelkezik, ami persze bizonyos oldalról nézve akár igaz is lehet, de globálisan nézve
köze nincs hozzá.
Elvileg a rétegelt / furnér dolgokat leszámítva a legalacsonyabb kategóriának számít, kifejezetten olcsó anyag, tömeges mennyiségben áll rendelkezésre kb. az összes távol-keleti országban, és az ott készült hangszerek is sokszor ebből vannak, de azért pár igényesebb hangszer is (pl. LTD-k). Egyébként elvileg az éger családjába tartozik, és ahhoz hasonlít leginkább. Nekem csak egy LTD F-100FM-mel van tapasztalatom, és abszolút szuper hangszer, tehát nem hiszem, hogy annyira számítana :)
Na most az van, hogy mindig normálisan szóltam hozzád.
Erre ideírod ezt.
Ettől kezdve nincs értelme beszélni intelligenciáról.
Itt a bizonyítványod.
ennyi...
"A fúrást, és faragást egy egyszerű asztalos is meg tudja csinálni. A hangszerész annyival több, hogy a fának egy, mondjuk bútorgyártás szempontjából tök közömbös, ellenben hangszerkészítés esetén sorsdöntő tulajdonságát, konkrétan a rezonanciáját."
Inkább azt mondanám,hogy érti a hangszer működését, fizikáját, geometriáját. Ezeket meg lehettanulni hangszerész és egyéb iskolákban, viszont a legfontsabbakat, a szemmértéket, érzéket az esztétikához viszont sehol nem mellékelik a tanulmányokhoz :)
De attól, hogy drágák, még nem biztos, hogy jók is.
Lehet, a kidolgozásuk puccosabb, de sajnos a minőségbeli szórás ugyan úgy megvan, mint az olcsóbbak között. Talán annyi, hogy a "középvonal" magasabban van, tehát a jó közülük tényleg nagyon jó, és a rosszabb sem egyértelműen kuka, de ez még hosszú távon semmit nem garantál.Ott van pl a Squier CV széria, amit úgy harangoztak be, hogy majd visszahozzák a régi japán Squierek minőségét. Kb három éve vannak a piacon, és hoppá, kiderült kopnak a bundok rajtuk, mint a fene, több darabot ismerek, amit bundoztatni kellett, annyira szétkoptak. Szóval nincsenek csodák...
Elvileg talán. De olyan szinten, ahogy Wing leírta sztem kábé csak az egyedi darabokat gyártják (akár nagy cég, akár magánzó hangszerész) A tömeggyártásban leginkább csak a fa alap minőségére ügyelnek: ne legyen repedt, ne legyen benne csomó és a nedvességtartalma legyen megfelelő. A nagy nevek talán ügyelnek arra is, hogy többé-kevésbé konstans minőségű fát vegyenek megbízható forrásból. De abban biztos lehetsz, hogy már többszázas sorozatoknál sem fognak minden darabot egyesével megvizsgálni, hogy annak éppen nem "döglöttebb-e" a hangja a többinél. Éppen ezért ez az egész fa mizéria igazából csak elméleti kérdés: ha gitárt veszel el kell menni, megfogni, meghallgatni akusztikusan és bedugva, aztán ha tetszik, akkor megvenni. És még ez sem garancia önmagában, én jártam már úgy hangszerrel, hogy tök kényelmes volt, jól szólt meg minden, aztán a zenekarban nem úgy szólalt meg, ahogy szerettem volna, ezért leseréltem.
Merem remélni, hogy igen. De mérget azért nem vennék rá.
Nyilván a cégek költséghatékonysági megfontolásból viszik a gyártást távol keletre. Mert sajnos manapság nem a minőség a fő kritérium, hanem az olcsó előállítás. Abba pedig nagy finnyásság nem fér bele minőség tekintetében.
A fúrást, és faragást egy egyszerű asztalos is meg tudja csinálni. A hangszerész annyival több, hogy a fának egy, mondjuk bútorgyártás szempontjából tök közömbös, ellenben hangszerkészítés esetén sorsdöntő tulajdonságát, konkrétan a rezonanciáját. A youtubeon láttam régebben egy videót, ahol lógtak különböző fák, ment a hangszerész egy hangvillával, és válogatta, melyik felel meg neki, és melyik nem. Egy kurva drága custom gitárt főként ez különböztet meg egy tucat cucctól, hogy ott már a deszka, amit elkezd fűrészelni, faragni, önmagában jó hangtani adottságokkal rendelkezik. Míg egy kínai, vagy indonéz "hangszergyárban" jó esetben arra figyelnek, hogy ne legyen repedt, vagy ne legyen benne nagy görcs. Persze, ha festett lesz a test, lehet még arra sem. Nem is csoda, mert Hu-Jan, aki ott egyik héten gitárt gyárt, két hét múlva széklábat fog az IKEA-nak, ugyan azokon a gépeken, ugyan ott.
És honnan tudjam, hogy az ibanez rg321mh-ban milyen mahagóni van, és mennyire volt szárogatva? A megmunkáláson mit értesz? A fúrást, faragást? Azt azért jól csinálják.
A mahagoni egy fa fajta, de több alfaja létezik, különböző tonális tulajdonsággal. De, hogy cifrább legyen a dolog, a megmunkálás is nagyon fontos szempont, illetve a szárítás, és a megmunkáláskori nedvesség tartalom.
Hallgasd meg!Komolyan!Amúgy az Aria PE Anniversarym ilyen volt,meg,amennyire tudom a ZW Les Paulok is ilyenek....Bár ezeken jávor top is van.Szedő függvénye is,mit fog majd szólni egy erősítőben...Jó hatással vannak a hangzásra....
És akkor még nem is szóltunk a kényelemről... Én pl. csak próbatermi/koncertező zenész(szerűség) vagyok. Nekem nem kell finomra csiszolnom a hangzást, illetve majd ha egyszer valamikor stúdiózok, akkor ezzel is fogok talán foglalkozni. Addig viszont rákkenról kell, és ahhoz pl. az SG-m kényelmesebb, bár sokszor a DeArmond hangja jobban tetszik. Csak az dögnehéz, és kényelmetlenebb is magasabb fekvésekben.
Erre gondolok én is.
Nekem az Éger és a Mahagóni jobban tetszik.
De pl. középkategóriás Ibanezem volt RG ami hárs volt, és volt ami maha.
A második jobban harapott, fényesebben szólt.
Most bele lehetne menni, hogy milyen sok féle maha van pl.
és millió más tapasztalatot le tudnék írni, de felesleges, mert mindig az egyén dönt.
Persze ez is kvalitás kérdése, mert azért azt hallani is kell és kevesek vannak akik ezt
profi szinten űzik.
A legtöbb hobby zenésznek marad a saját döntése amivel boldog, és ez a fontos.
Szerintem belerakva ugyanazt az EMG-t 3 más fából készült, de nagyjából megegyező konstrukciójú gitárba, hallható lesz a különbség. Kompresszáltat meg jellegtelent ki lehet hozni mindenből, ahol nincs ésszel tekerve a gain. Kicsit túl van misztifikálva megint ez a "seprűnyélbe iemdzsi ugyanúgy fog szólni, mint bármi"-dolog.
Háát... Citerák között tudok különbséget tenni, de ahhoz, hogy csak a faanyag különbségeit halljam kellene két azonos gitár, ugyanazokkal a szedőkkel, csak különböző fából. Na ilyenem még nem volt... De azt tapasztalatból tudom, hogy egy citera hangja mennyit változik pukicserével, és az viszont elég drasztikus tud lenni. És a legvégén mindig ugyanoda lukadunk ki: nem az a lényeg, hogy mahagóni-e a gitárod vagy hárs, hanem, hogy azt a hangzást hozza-e egyben a cuccod, amire vágysz. Ha ezt egy nápolyi gitárral és egy Sokol rádióval éred el, akkor jól jártál, mert ezek olcsók
A bevált megszokott állandó cuccnál, már tudsz különbséget tenni a faanyagok között,
nem is kicsit.
Az EMG szedőknél, már jóval árnyaltabb a dolog, nyilván ott is van elenyésző különbség
de igazából a passzív pickupoknál lehet kontrasztosan megkülönböztetni a különböző
faanyagokat.
Egyébként ezért sem értem ezt a nagy faanyag-mizériát... Annyi minden más szól bele sokkal erősebben a hangzásba. És nyilván az erősítőmön nem ugyanazt tekerem ki az SG-mhez, mint a DeArmond-omhoz.
Műszerrel kimérve nyilván van különbség. De alapvetően (ha a legfontosabbat, a gitárost kihagyjuk) a hangzást a puki szabja meg. Nomeg persze az erősítőd és a hangláda, amit használsz. A faanyag csak jóval ezek után jön.
Én ezért szeretem a Japán Régi cuccokat! Nem spóroltak semmin...Soha nem csalódtam (eddig) Meg is látszódik a minőség!!! Meg ugye hallható is!
Nagyon szép cucc volt a tied is!!!
Azaz, ami a Bajkeverőnél van.
Az a hangszedő váltó, na az van rajta valami elképesztően elb***t helyen, de azon kívül zseniális hangszerek ezek.
Egyszer még úgyis lesz Artistom. Rajta van a bakancslistámon.
Eladásra vettem Japcsiktól... Aztán egyszerűen amikor bekapcsoltam az erősítőt, és megszólalt... Jaaaaaaaajjj......de brutál...
Aztán lecseréltem a húrokat, mert már régi volt szegényen... utána gondolhatod...
Ilyeneket már olcsóért ki lehet fogni.... (sajnos)
Na, akkor vedd tudomásul, hogy mostantól már az Artist miatt is ÚÚÚÚÚTÁÁÁÁLLLLLAK!
Nekem egy 95' koreai 300 volt Super 58 szedőkkel, és az is betyár jó volt.
Maha, jávor nyakkal.
Meg tudod nagyon jól, meddig keresgéltem a Dk2M be, pukit mire igazán "megjött" a hangja... szal ez is lényeges.
sorolhatnám mennyi hangszedőt kipróbáltam anno bele. Most tökéletes, (számomra) Vagyis már két magyar pukival is fasza!!!!
A zúzdagép
Nem is lehet.
Ugye itt vannak megint a tapasztalatok és az ízlés találkozása.
Nekem az RG 550,570 nem jött be, mert valahogy nem akart az jönni amit szerettem volna.
Az előbbiben próbáltam a gyári szedőket, aztán Norton, majd Breed, majd Evo is lett bele, de csak nem jött amit akartam.
Kizárólag az egyén tudja eldönteni, hogy jó-e neki vagy sem.
Szerintem.
De az Artist is készült mahából, és kőrisből is.
De mondjuk kőris. A Framusom abból van, kurvára bejön a hangja. A Lite Ash telém is az volt, sokkal nyitottabban szólt, próbáltam egy Classic 70 stratot, az is kőris, az meg már nekem bántóan rikácsolós volt.
Persze a Framusnál az Owangkol nyak, és a wenge fogólap számít nyilván a hangképben.
Ezt csak ellen példának írtam hogy a hárs is tud nagyon komolyan szólni! (szerintem)
Egyik hárs cuccom sem szolt rosszul! Ibi 770, A két pro line, Ibi 540R...
Ellenben az 580 SOL Mahagóninál, semmi különlegeset nem éreztem ami említésre méltó lenne... Persze jól szólt....
Artist már fasza, de az meg ugye dög nehéz már eleve a vastagság, súly......
Szal tényleg én nem tudnám megmondani, ha kezembe nyomnának egy egy superstratot, ami festve van, hogy ez ilyen meg olyan fából van... Tippelni max.
A hangszer egy komplex egység. Ezer apró összetevő. A fa csak egy szelet a tortából. Nekem van két mahagoni (Gibson, GPD) egy hárs (RG2570) kőris (Framus) és egy fekete ló, az ominózus 7 húros Squier, amiről hallottam már éger, agathis, hárs, sőt mahagoni verziót is. Mindegyik más más karakter. A 7320 Ibim is hárs volt, specifikációban majdhogynem megegyezett a 2570-el, mégis az utóbbinak ezerszer élőbb a hangja.
Maga a fa is ezer féle. Élő anyag. Két egyforma ízű rántott hús sem készül két különböző állatból. A hangszerész dolga, hogy kihozza az adott lécből a maximumot.
Így már maga az alap kérdés felvetés, hogy most akkor éger vagy hárs is ostobaság. Nem az első, ami a kedves felhasználó szájából elhangzik.
Pro line ba volt egy ilyen hárs hangszerem... Mindent visz. Kár volt eladnom!!!!
Inkább a fa anyagon belül, a normális minőség, és az illesztés ami lényeges.
Edge brutállal...
Nem kicsit lényeges még a hangszedő, ami ezt a rezgést leközli az erősítő felé...
(szerintem)
Azt ha nem, akkor lőjetek fejbe!
Én is utálom, amikor azt mondják: ilyen meg olyan fa típus jó!
hagyd már a fát, nem a fától szól egy elektromos hangszer 'mosottan'
2012-08-01 08:46 |
#3947
A hársfát én sem szeretem.
De van aki meg igen, és ettől kezdve nem lehet rá azt mondani,
hogy nem jó. Ezért kell mindenkinek magának meghozni a döntést.
Most hársfa gitárom van, de elég mosottnak tűnik a hangzás torzítás mellett. Nem hiszem, hogy veszek még egy hársfát, inkább éger és a mahagóni felé nézelődök.
Az van, hogy próbáld ki és döntsd el.
Ha meg nem tudod eldönteni mit akarsz, és melyik a jobb
neked, akkor felesleges a köröket futnod.
Nem azért szól valami jól neked, mert mondták
hanem mert tudsz dönteni.
Most komolyan:Mit vársz?Ha válaszol valaki,el sem olvasod.Azokat,akik tudnának segíteni semmibe sem veszed és össze vissza hadonászva dobálsz válogatott sértéseket,mikor emiatt cinkelnek...Wingrider egy nagyon normális ember,akivel személyes ismeretségem van.Ő nem az a fajta ,aki bárkit lehülyéz ok nélkül,de végtelenül őszinte és ez nagyon nagy dolog!A többiekkel csak itt neten találkoztam,de egyikük sem hajtott el soha,mert kérdeztem valamit,vagy véleményem volt.Hidd el,nagyon normális palik,vagy ,ha nem normálisak,azt is pozitívan kell érteni.Nem gyalázzák halálba azt,aki ide jön tanácsért,vagy csak beszélgetni,eladni,venni,stb...Veled mégis most elég furcsa a viszony.Nem lehet,hogy most itt van az önvizsgálat ideje?És a gondolkodásé,mert eddig ezt sem tetted,csak beszéltél(írtál).Komolyan...
Az, hogy vélhetően tízéves vagy, de már szenilis. Vagy az, hogy kérdezel valamit, gyakrolatilag azonnal kapsz választ, de ezek szerint szarsz rá, hogy a fórumtársak mit írnak (ami ráadásul hasznos). Kábé most jutottál oda, hogy odaszartál a bulin a szőnyegre - lásd a Pickupok topic-beli megjegyzésemet. Most mi várjuk, hogy lopják el a kocsidat és röhöghessünk (lásd ugyanazt a hasonlatomat)
Fúúú...hát.Most előszedtem,de nem tudom megállapítani.Valami nagyon puha és nagyon könnyű fa,én valami fenyőre voksolnék,állagra olyan,mint a pozdorja.Nekem is van(inkább csak volt egy),aztán egyszer seggre ejtettem kb 40 centiről és lett egy 15 centis hasadás a nyaknál...:/ Na mindegy...valami szutyok uszadékfából van,ez tuti.
Mint a neve is jelzi, a hárs hársogóbb, átszólósabb. Különösen szinglis gityókkal.
Persze ez csak a 4 kg feletti modellekre érvényes, az ennél könnyebb gityók hangja más.