Igen,én kőrisből csináltam a gitárom,egy ex-kollégámtól kaptam az alapanyagot,szerintem ungarische fa.
Jó régóta száradt már neki a padláson.
Jó kis gitár lett belőle.
lakkal alapoztam, a már említett poliuretános vizes parkettlakkal. erre csináltam is próbafestést (a fehérrel ugye), f*szányos volt, és a szórólakk meg már erre ment.
Ha még előzőleg nem festett fára fényezel, azt előtte kezelni kell. Ha már volt fényezve, akkor nem feltétlenül.
Ha meg alapoztál, akkor no problemó.. de ehhez a festékhez való alapozót használtál?
A legtöbb festék fémre és fára is jó. Vannak, amelyek csak fára, mert nincs bennük annyi pigment, stb.
sray. nem nagyon tudnak mást tenni, mint előre bekeverni :)
egyébként tényleg kapják be, én úgy voltam vele, hogy biztos összekeveredett az már betöltés+szállítás közben.
egyébként nem hiszem hogy ez lenne a gond, már az egykomponensű is baromi lassan száradt. ugyanott vettem, az általuk árult festékhez kértem.
lehet hogy az gond, hogy én fára használtam, pedig fémre szokták? de attól nem kéne lassabban száradnia szerintem. és rendesen le volt alapozva, a festékkel amúgy nem volt baj.
Na majd kíváncsi leszek!
Az van ilyenkor, hogy a bázis hordozóanyagának és a pigmenteknek rendesen össze kell keverednie az edzővel, különben kakukk.. ..foltosan szárad, vagy összevissza.
Nem láttak el tanácsokkal, mi?
Azt meg egyenesen hülyeségnek tartom, hogy egyből összekeverték neked. Mi van, ha közbejön valami? Dobhatod ki. Egyébként ez amolyan spray-s megoldás?
bekeverték nekem palackba. mondták is, hogy kb. fél napon belül használjam el. mondjuk lehet, hogy rázogathattam volna tovább is, erre nem godoltam... de majd pénteken kiderül az igazság, akkor megyek megnézni, hol tart a száradás :)
Zolko,
a 2komponensűeknél meg van adva, hogy a bázishoz mennyi edzőt kell keverni. (majd baromi jól elkeverni)
Nem lehet, hogy vagy túl keveset tettél hozzá... vagy egyátalán nem?
nem a Vintage márkára, hanem úgy általában a régi gitárokra gondoltam :)
akkor a nitró volt a menő..
a 2 komponensű az valami autólakk, nem tudom pontosan, milyen anyag, de rémlik hogy talán Dupli-colort használnak (töltenek palackba). ilyen a színes cucc is, amit RAL kód alapján vettem ott. de az ígért fél óra helyett egy napig száradt
remélem attól még jó lesz.
nem polírpasztázom, mert nem csinálok fényeset :)
selyemfényű rulez: kevesebb munka, modernebbül néz ki (nyakon a tapintását is sokkal jobban szeretem), és esetleges hibákat is (karcolódás, kifényesedés) könnyű javítani. szóval utoljára acélgyapot, vagy méginkább "skótszivacs", ami valami műanyag dörzsi, direkt erre a célra.
előrebocsátom: nem értek a festéshez, és utálom is :D
ezért is kötöttem ki a vizes parkettlakknál (Polifarbe - drága, de qrvajól lehet vele dolgozni).
a nitró nagyon kemény tud lenni, és jól polírozható. de szeret megrepedezni, ld. vintage gitárok.. de natúr fára is jó. vannak kétkomponensűek, most is próbáltam egyet, de nem vagyok elszállva tőle..
ha natúr fa kell, akkor a parkettlakkom, 3 réteg és nagyon kopásálló.. selyemfényűre dörzsölés, és asszem a lehető legkevesebb meló
nagyon vastag bevonathoz nem tudom, jó-e.
polírozáshoz előbb finom polírpapír (2000-ig), aztán polírpaszta.
Minap nézegettem az Epimet (Explorer), amin csak színtelen lakk van. Olyan kemény, hogy be...ás. Több rétegben fújták, mert nagyon vastag, és pont ez érdekelne, hogy ezt milyen lakkal csinálhatták, milyen bázisú... és mivel polírozzák ezeket.
Anno fényeztem nem is egy gitárt, de az a festék már megszünt. (kétkomponensű, baromira kemény cucc)
Erre a vízbázisú cuccokra lettem... volna ... kíváncsi.
Egy nagyon babrás megoldás erre:
Fajsúly.
Minden fának megvan a tól-ig fajsúlya. A mahagóni tömörebb fa, ezért nehezebb is... de ehhez tudni kellene, hogy a másik fa mimerre, ill. nem ártana mindkét fából készült ilyen hangszert megsasolni.
..vagy pl. a potik kimart részénél bazseválni, és egy nagyon tapasztalt hangszerész hátha meg tudja állapítani körömbenyomásos móccerrel.
Van egy gityóm. Yamaha AES620. A gyártó oldalán az van, hogy mahagóni a teste, de láttam már olyan katalógust is amiben az van, hogy NATO. Honnan lehetne kideríteni anélkül, hogy leszedem a festéket?
Ugyan kérlek! Ez az eset valamikor 1990-körül történt, úgyhogy én a jólbevált Neolux spré festéket használtam lakkozás nélkül! Szóval nem vittem a bele semmi tudatosságot, csak érzésből nyomtam! Olyan is lett! Először szép metálkék, aztán néhány hét múlva itt-ott lekopott aztán az új tulaj megint átfestette, már nem emlékszem hogy hogyan és milyenre!
Szóval bocs de nem tudok értelmes tippeket adni!
Nem tudom, hogy miért volt bosszú, de tény hogy az egész család az én "tűztáncomat" nézte és együttérzően próbálták visszatartani a kitörni készülő röhögést!
Egyébként ha valakinek van olyan gitárja (Musima Lead Star, concord fejes, satus, finomhangolós), akkor küldhetne legalább egy képet mert az nincs róla, de még az is lehet hogy poénból megvenném! Mégiscsak az első elektromos gityóm volt, no meg igazi csempész áru volt, mert az NDK-ból hoztam be eldugva a vonaton a hálókocsiban! Jó buli volt!
Én átfestettem mert lekopott az eredeti "finish" és nem csavaroztam rá valami fadarabra a nyakrögzítésnél, hanem egy darab kábellel kötöttem fel, és amikor fejmagasságába tratottam, hogy megnézzem hogyan sikerült a festés, kioldódott a csomó és bummm.... hang nemjött ki a torkomon, csak rohangáltam némán üvöltve, körbe-körbe!!!
Az is rétegelt ha úgyvesszük, de tényleg nem erre a rétegelésre gondoltam. Az én gyönyörű Lead Starom az rendese volt rétegelve, volt is súlya rendesen. legalábbis amikor egyszer ráejtettem a nagy lábújjamra akkor nagyon nehéznek éreztem!
Hello, vki tudja esetleg hhogy HSS koptató nélküli Lead Star gitárok milyen fából készültek? És milyen humbi volna jó bele rock-ra?(uszadék, tüzi, stb nem érvényes)
Ez a Warmoth.com-ról van:
"Poplar (Liriodendron tulipifera):
This is another standard body wood having been used by many companies over the years. Due to the grey/green color, this wood is used mostly when solid color finishes are to be applied. Its weight generally runs about one half pound more than Alder. Tonally, it is similar to Alder as well. Poplar is a closed grain wood that accepts finish well."
Azt írják még, hogy testet, nyakat, illetve topot készítenek belőle.
Easter poplarról nem ír semmit
van egy ismerősömnek egy bund bevágó gépe, ha valakit érdekel a dolog, akkor dobjon nekem egy mailt (crow001@t-online.hu)amit most lehet vele: Fender, gibson és bass... ha van rá igény akkor más menzúrák is szóba jöhetnek
Nem natur kidolgozású lesz,egy jó festéssel senki meg nem mondja majd hogy 2 rétegű.Most utólag viszont sajnálom hogy nem vettem rá inkább juhar toppot...de ez még csak az első házi készítésű gitárom.Talán majd a következőre.
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy jó öreg,kiszáradt nehéz kőrist hangszerkészítés céljából.
Tud valaki kapcsolatot hol lehet ilyet itthon beszerezni?
köszi!
Én is csináltam már ilyet és jól sikerült a ragasztás.
Bár ennek a dolognak van egy olyan oldala is,hogy a fa rajza miatt meglátszódik az összetétel.
Más lehet hogy nem is figyelne rá annyira,de nekem mindig olyan érzésem van--ha más látná,biztos azt mondaná :"Lám-lám nem tudta elkendőzni hogy nem egy darabból van"
Különböző fák ragasztásánál teljesen más a helyzet.Az egyértelmű.
Szerintetek mennyire rontja a gitár hangját ha 2 rétegből raktam össze a testet?...csak gondolom ha gibsonoknál juhart mahagónihoz ragasztják,miért ne lehetne kőrist kőrishez
Köszi a válaszokat! D-re vagyok hangolva és valami slayer-es hangzás kéne,durva zenéhez:)) Most egy ibanezem van aminek a fája hárs és nem szól valami dögösen a mesa-n és ezért érdekelt,hogy milyen fájú gitárt kéne vennem! De akkor sztem marad a kőris :) hali
Attól függ,milyen jellegű hangot akarsz.Slayer,Hatebreed jellegű hanghoz mahagóni,testesebben szól,de lomhább a hang.Ha mélyre hangolnál,vagy a gyors tompított ritmusjátékot kedveled,akkor kőris,nagyobb az attack,és pregnánsabban szól.