Tényleg jó hangja lett a giátnak amit építettem a kőris testtel. Ha újra nekilátnék egynek, valószínűleg a Kőris test+juharnyak kombinációt alkalmaznám újra.
Tehát nem vagyok benne biztos, hogy a kőris nyak kőris test az jobb hangeredményt ad mint a kőris test juhar nyak.
A testnek meg azért csak egyszerűbb a felületkezelése.
Az hogy nem homogén, még akár a későbbi vetemedésekben is lehet szerepe, nem tudom.
Igazából én még nem fogtam a kezemben kőrisnyakúhangszert. Lehet hogy több darabból rakják össze anyakat péppen a későbbi vetemedések miatt.
Én anno akácon is gondolkodtam, nagyon stabil, nagyon kemény, szép hangja lenne sztem, de az pl tényleg elcsavarodik könnyebben az idővel. Sztem emiatt is jó a juhar meg a mahagónai, stb.
Kőrissel egy gond van, nehéz a megmunkálása. Könnyebben bereped, és a felületkezelése sem egyszerű. Nem homogén a felülete, a pólusok isszák a lakkot, és ugye a nyakat lakkozni érdemes.
Én csináltam már gitárt Kőrisből, tstet, szép is lett, d megszenvedtem vele.
Sziasztok!Azóta megint szóba került még pár faanyag,mert itt nyíregyen elég nehéz szerezni megfelelőt,viszont van egy hely ahol kőrist tudnék szerezni.Az ok hogy basszgitároknál nyakat is lehet csinálni kőrisből,de elektromos gitároknál is jó anyag a nyakhoz?
mondanám, hogy csináld ébenből vagy padoukból a testet, de azt nagyon drága lenne. Első gitárnak komoly vállalkozás lesz megcsinálni az átmenő nyakas gitárt. Tényleg kéne még mahagónit vagy égert használni a hátának, topnak meg valami szép habos jávort...
Egy metalos hangkarakterre lenne szükségem sok magassal és középpel...testen átmenő juhar nyakat terveztem,mely 1 darabból van,648mm-es menzúra,22 bund,és a testet is juharból csinálnám
Milyen hangkarakter szeretnél a gitárodnak? Számít, hogy milyen anyagból van a nyak, hány darabból, testen átmenő, milyen anyagból van a fogólap, hány bundos, mekkora a menzúra. Csak jávorból szeretnéd a testet, vagy csak topnak használnád? itt kapsz jó minőségű fát: http://www.sollerguitars.com/obchod/index_obchod.php?kategori=12
csúnyácska a pácolása, de ahogy nézem, a többinek is..
más: ma (végülis 01:00 az ma volt) értékes(nek tűnő) tudásra tettem szert.
az aceton tényleg oldja a még nem teljesen megszilárdult műgyantát. merthogy ezt a műgyanta dobozán olvatam, de sosem próbáltam.
egy törött Stagg gitárfejet ragasztottam vissza, és a kinyomódott műgyantát 6 óra kötési idő után lefaragtam, ekkor még nem volt teljesen kemény -4 óra is elég lett volna- majd a maradékot ledörzsöltem acetonos ronggyal. egész tűrhető lett, leszámítva hogy a késsel kicsit összekarcoltam a lakkot :)
ami miatt ebbe a topicba tettem: a fej úgy tört el, hogy arra enged következtetni, h egyetlen darabból faragták, mint a Gibsonokét... csak ugye feketére van festve, nem látszik kívülről. érdekes. még jó, hogy nem az enyém a gitár... :-S
gondolom ezután (mondjuk nem a ragasztásnál) ugyanígy eltörhet, állítólag nem volt külső behatás a húrok húzásán kívül.
A hársnak az a LÉNYEGE, hogy könnyű. És semleges.
Szóval igen az, nem is kicsit(bár lehet, hogy van különbség a két hangszerem tömörsége között, ehhez a részhez már hülye vagyok...).
nekem most épp fordítva van, a húrok szorítják a hidat a kitámasztóhoz, igaz így pontos ellendarabot kellet reszelni, hogy vízszintesen álljona tremoló, (fenyőből mondjuk nem volt nehéz :) de beszarás, mennyire átrezeg a test így.
Mivel kemény fa, alkalmas rá!
És ha kifaragtad, alulról nézve, a tőke nyak felé eső részét kell kitámasztani, és a rugókkal megfeszíteni. Így fix lesz!
Azért, nem véletlenül kerül oda az az USA, Japan,... felirat!
Nem azt mondom, hogy vakon lehet bízni benne, mert ki lehet fogni egy-egy gyengébb, hibás darabot, de míg ott 100-ból 1, addig India, Indonézia, Kína és barátainál, minden harmadik!!!!
Ezt nem árt szem előtt tartani!
Nem erre céloztam, de ki tudja, hogy honnét van az a fa!
Azt pl tudom Fujigenben, büszkék arra, hogy indiai rózsafából vannak a Japán Ibanez fogólapok!
Meg azt is, hogy az Esh basszusgitárok, csak magyar(mocsári) kőrisből készültek jóideig, azért így írom mert egy ideje nem néztem utána. Szóval, némi eltérés biztosan van az éghajlat miatt azonos faalapanyagok közt. De, hogy mi merre hogyan, nem tudom.Gondolom hangszergyártó cégek, sokéves tapasztalataira lehet építeni, de azt meg nem nagyon publikálják! Érdekes, hogy sok gyártó a hondurasi mahagonit részesítí előnyben, és lehetne hosszasan folytatni a sort...
Ismerhetnéd a Magyarokat! Amin ott van az USA felségjelzés azt megdönthetetlenül minőségibbnek érzi a felhasználó. Nem, csak a hangszerekre érvényes! Hangszereknél sok esetben elég a felhasználó számára, amit leírnak a paraméterekben, mert az szetírás. Még meghallgatni sem kell, mert az tuti jó lesz.
Azt, viszont valszeg nagyon kevesen tudják, hogy a hetvenes években Szovjetunió szállította a hazai fakitermelésből gyártott rétegelt lemezeket a Marshall, Laney, Selmer, Orange, Triumph, Vox hangfalakhoz nyugat-Europába.
Kiváncsi vagyok, hogy van ez.
Tényleg hölye vagyok hozzá, azért kérdem.
Szóval, ha pl. Oroszországban nő a fa, akkor nem jó? De mondjuk ha Kanadában, akkor igen? Minél gazdagabb és felkapottabb ország, annál jobb hárs nő benne?
Oké, az utábbi már vicc, de tényleg: mondjuk ha Kínában nő a fa, akkor tudni fogja, hogy ő szar kell legyen?
Általános közvélemény,hogy a gitár fája nagyon számít,mégis több zenész is olyan gitárt választ,aminek még fája sincs.Pl:Cadaveres,Fu Manchu...a test nélküli,az átlátszó meg a home made "akármibe tehetek elektronikát" gitárokra gondolok.
Egy zenésznek megéri így is? Lehet,hogy szar az agathis,de az akkor is fa,nem?
SOS-segítség!
Voltam olyan barom, és eltörtem az acélszálat a nyak végén (letörtem az imbuszcsavart). Mit tudtok erről, hogy lehet az acélszálat a nyakban cserélni? (gondolom nagy szarban vagyok) A fejnél van az imbuszcsavar ennél a tipusnál.(ja, és tipp-kihez forduljak?)
Köszi
Szerintem az keményebben áll a fában.
Megsérülhet közben a menet is, vagy egyszerűen elgörbül a persely.
Nem próbáltam még tőcsavar-perselyt kihúzni, de én is inkább szétvágnám. Azért a fadarabért úgysem volt kár...
azt nem értem a persely kiszedéséhez miért kellett szétvágni, belecsavarunk egy csavart lehetőleg jó nagy fejűt és mint egy szöget visszafelé kihuzzuk pajszerral alatta fával megtámasztva, vagy kíméletesebben satuval.
"Here is a close up of the brass threaded inserts for the tremolo studs. I spent all day looking for them at about 10 stores and could not find them. It dawned on me late in the day that I know exactly where to get some"
"Another donor. I bought this Samick guitar 4 years ago at a flea market for $50.00"
A tremoló tőcsavar-perselyekért.
Olcsóbb volt szétvágni a Samick-tuskót, mint venni két perselyt. Meg ha jól emlékszem, nem is tudott máshonnan szerezni.
Ebbe csak hátulra kéne egy humbuci,meg a kínais nyakberakás nem tetszik,meg a sok kapcsolóban lehet,hogy elvesznék,de a színe,formája,feje,kidolgozási minősége, az nagyon bejön.
MIndenesetre a fekete kontúrfestéssel jól elkúrta a dolgot,anélkül 1000x szebb volt a gitár!
Meg ha már ilyen variax gitárhoz csinálnék testet,akkor tuti,hogy tennék bele rendes hangszedőket is!
így olyan meztelen,elölről!
túl jól szólt egy squierhez képest, azt hitték, hogy vám miatt van squier matrica rányalva, közben meg egy extrakurvajó fából készült custom hangszer. aztán úgy is lett :D