Most nem azért, de nem frusztrál, hogy a fórum teljes tagsága az ostobaságodon röhög már egy hete?
Szerencsétlen kis balfasz vagy, de az öntudatos fajtából.
Remélem előbb utóbb majd rájössz, hogy gond van, mert véletlenül a nyakadra nőtt a péniszed, a fejed helyett, aztán visszaveszel kicsit magadból, és próbálsz enyhíteni ezen a tragikus helyzeten.
Csak próbálom a Te szinteden magyarázni.
Egyébként ha EMG-t használsz, tök mindegy milyen anyagból van az a gitár, ugyan az a HIFI hangú kompresszált jellegtelen szar hang lesz a végeredmény.
Minden szentnek maga felé hajlik a keze... én meg ateista vagyok. :) Hát azzal nem marketingolhatok, hogy gyerekek bárkinél gyárthattok. :D Nem, há' nálunk kell, mert nekünk is meg kell élni valamiből :)))
Teljesen jogos... erről írtam is valamelyik topicban már, hogy nem igazán gyártunk olyannak akin látjuk hogy nem tudja hogy mit akar. Ha nincs valami elképzelés nem is lehet elégedett a végeredménnyel, mert nem fogja érezni hogy "igen, én ezt akartam".
Az is egy megoldás, nyilván. Csak az építtetés szerintem nem a - kevés tapasztalattal - az út elején járóknak való. A lenti kommunikációból leszűrve pedig véleményem szerint erről van szó...
Jobban járna, ha odafigyelne arra, amit a régi motorosoktól hall és kicsit gondolkodna rajta, ahelyett, hogy csapong jobbra-balra egyik napról a másikra.
Ez faszán meg van csinálva!!!
Kíváncsi lennék az artistomra meddig nyúlik be a nyak...
Ki van grafitos kenceficével nyomatva, nem látszódik...
Mondjuk ezt a képet a puki miatt készítettem, majd húr cseréléskor megnézem....
83' Japán, jó minőség...
Hát,elméletileg élő,valós személyek mesélik el a történetet,akikkel valóban megtörténtek ezek,
aztán persze a show része az,hogy színészekkel rekonstruálva van az egész történet,hogy legyen mit nézni.
Meg orvosok,ápolók is meg vannak szólaltatva.
De amiket mondanak,az a lényeg,nem is a látvány annyira. Beszarás,sírva röhögtem! :D
nem tudom mennyi igaz az egészből végülis,de akkor nem is érdekelt.
Ráadásul a feleségem szülésznő (is),úgyhogy van rálátásunk a történésekre ilyen szemszögből is,és így még mókásabb. :D
Kínában nagyon sok jó szakember van,meg USA-ban is,és mindenhol akadnak hülyék is.
Néha mondjuk a TV-t nézve elcsodálkozom,hogy milyen sötét paraszt amcsik is vannak.
Például van egy olyan műsor valamelyik TV csatornán,hogy a nők nem tudják hogy terhesek,és gyerekük lesz.
A múltkor mutatták,hogy mondja a nő,hogy jézusom,valami jön ki belőlem. :D
Közbe a férje is nézi,és mondja,hogy úristen,valami szőrös jön ki belőled.
Mondom magamban,KISKUTYA,BAZMEG!!!!
Iszonyat sötétek tudnak lenni! De mondjuk ez más nemzetre is igaz.
A biztonság kedvéért meg szeretném kérdezni, hogy hogyan lehet megkülönböztetni az eredeti floyd-ot meg a special series floydot? Csak mert az ördög sose alszik.
Nem hülyébbek, viszont ilyet nem sűrűn látsz maláj-indonéz-kínai-tökömtudja gitárnál:
Ezt viszont annál inkább:
Kb. ezeknél a "kis" különbségeknél vész el a hang a gitárból, fától függetlenül. És akkor még a spiáter fémalkatrészekről nem is beszélve. Kb. erre akart célozni Harkh...
Pont a h.diszkontban fogdostam ennek a BC-nek egy testvérét... hááát.
Én még mindig úgy vagyok vele, hogy szarból nem lehet várat építeni, megvan annak kőkeményen az oka, amikor ennyibe kerül egy gitár.
Túl sok gitár fordult meg a kezeim között meg a tulajdonomban, hogy higgyek még az ilyen mesékben. Márkanév, meg szép specifikáció táblázat. Hidd el, pontosan ez az, amire utaznak ezek a gyártók, meg az eladók. Túl vannak ezek a fa meg egyéb dolgok hypeolva. Az olyan userek mint te meg azt hiszik, hogy attól lesz jó v. rossz egy gitár, hogy mahagóni vagy kőris vagy mi. Az sehol nincs az ilyen táblázatokban leírva, hogy milyen pontosak az illesztések, milyen pontossággal vannak egy "síkban" a bundok, mennyire van eldolgozva a bundok széle, milyen anyagból vannak a hardverek, milyen és hány réteg vastagságú lakk van a cuccon.
Hidd el, ezeken több múlik, mint azon, hogy most éppen milyen fát írnak.
Még mielőtt bárki nekem esne, pláne ebben a topikban, nagyon is tudom, hogy van különbség az egyes faanyagok között. De a véleményem továbbra is az, hogy ebben az árkategóriában, a távolkeleti cuccok esetén semmi nem a fán múlik. Mert ugye mahagóni meg mahagóni, vagy kőris meg kőris között is akad némi különbség.
Enivéjz, finoman szólva nem kell szentírásnak venni, ami a h.diszkont oldalon van. Nem az első és nem is a második eset, hogy orbitális baromságokat írnak, és ezen az sem változtat, ha felhívod őket, és azt mondják, hogy márpedig de. Szóval én a koreai gyártásban sem lennék biztos.
Ha a Jackson, Kramer, ESP, stb superstratoknak fasza, akkor szerintem el lehet fogadni. Egyébként egy sima alap Fender Strat megfelelő pikappal simán metál (Cryptopsy pl)
De igazából tökmindegy. Ha veszel valami olyan fisifosi távolkeleti gitárt, mint amit egy másik topikban kérdeztél, akkor tökmindegy, azokat úgyis a specifikációs táblázattal adják el. Ha meg veszel egy _JÓ_ gitárt, akkor az jó lesz, tökmindegy, milyen fából van, nem ezen fog múlni neked semmi. Ha már van annyi kézzelfogható tapasztalatod (értsd: használtál/birtokoltál huzamosabb ideig ilyen meg olyan fájú gitárt, mindegyikből többet, élő zenei környezetben, stúdióban, stb stb), hogy magad is el tudod a hangja alapján dönteni, hogy melyik fa tetszik neked a legjobban, majd akkor ráérsz agyalni az ilyen kérdéseken.
Meg igazság szerint az a helyzet, hogy sokféle metál zene van. Én nem az Ossianos metalra gondoltam, hanem a Pantera féle metalra. :) Vagy pl a Moby Dick, Machine Head stb...
Nagyon komoly ára volt. habár az enyém korán sincs ilyen rajzolatú, habár, ha túrtam volna tovább biztos találok, de az is kb annyi lett volna, mint amiket elhoztam.: 5.000,-ft
És most jön hajóval még az ismerősömhöz kb egy kamionnyi. Exkluzív fal és padló burkolat lesz belőle
Sajnos igazi mahagóni az már nemigazán megy sehova, mert a drágalátós Gibson gyár kiirtotta... amit most mahagóni néven emlegetünk (sapelli, sipo stb) nemigazán van bontanikailag köze az igazi hondurasi mahagonihoz.
Hmm pedig egy habos juhar/maha vágódeszka igencsak mutatós darab volna a konyhában :D, bármennyire is pocséklás :D, az agathis sztem tökéletes hangszerfa, akkor ha a 140centis sárga jutyúbb hősöknek adják el az egész termelést, Európa maradjon csak agathis mentes ...
Hát agathis nagy példányszámban van keleten, használják is bőszen...de én személy szerint talán maximum vágódeszkát készítenék belőle, hangszert nem. :)
Van alapja a hangszerfáknak, de nem szentírás.... okosan használva és kombinálva sok minden szólhat igényeknek megfelelően :)
Szerintem azok a fák terjedtek el hangszerfaként, amik nagy számban, erdőként nőnek.
Nem úgy kell egy-egy példányt összevadászni, pl. mint a vadgesztenyét.
Az ezzel kapcsolatos kérdésekkel csak ismételni tudom magamat (nem tudom hogy itt már írtam e):
Megfelelő keretek között majdnem bármilyen fa lehet hangszerfa, fogtam már gitárokat amik akácból készültek. Múltkor találtam bükk(!) akusztikus gitárokat és eszméletlenül jól szóltak a videókon. Próbálgattunk tölgy csíkokat rakni gitárokba nem rontottak az (hang) összképen, úgy-szint fogtam már csinált full tölgy telecastert és eszméletlen jól szólt. és fenyő stratot ami szintén megütötte a szintet.
szóval ha van kellő tapasztalat, koncepció és elszántság, nagyon sok mindent lehet nagyon sok mindenre és mindennel együtt használni. Persze megesik hogy a végeredmény nem olyan mint amilyet elvárnál, ilyenkor behúzhatsz magadnak +1 tapasztalati pontot. :)
És szted a diót lehet fogólapnak ? A warmoth szerint nem, viszont cimbirámnak kőris test + juhar nyak + dió fogólap custom hangszere van, nem is fiatal a gitár és ha azt mondom nem is szól rosszul, akkor még hazudtam, mert kurva jól szól !
Jaja, úgy vagyok vele, hogy ha már vmi egyedi készítésű dolog, akkor adjuk meg a módját Ez a dió vmi brutálisan szép, megkérték az árát, de nem furnér, 3-4 cm vastag az anyag.
Nálunk a horribilis mértékű ÁFA miatt nagy szívás bármit is behozni EU-n kívülről (vámmal együtt kb. 30% a felár, amit ráadásul a szállítási költséggel terhelt vételárra számol ez a tolvaj magyar állam). Nálam megjelennek a képek, nem értem, hogy miért nem látod (ha rájuk klikkelsz, akkor sem nyílnak meg új ablakban?)
Kíváncsivá tettél, de sajnos nem látni semmit a hozzászólásodban. :(
A fejjel meg csak annyi volt hogy nem akartunk fendert koppintani, azt csinálják elegen, ezért leültünk és rajzoltunk magunk...hát, ezek szerint nem sikerült teljesen egyedit.
Amúgy ajánlom az Oregon Wild Wood-ot, ha nem túl nagy nálatok a vám akkor eléggé kellemes árakkal operálnak.
Szép ez a gitár, csak a fejformáért kár (a Johnson által gyártott AXL gitárokra emlékeztet). Én a készülő legyezőbundos héthúrosomhoz szereztem nagyon szép mintájú diót, de az is brutálisan drága volt, a fogólappal és szállítással együtt (az Espentől jött, Németországból) majdnem 80.000 forintba került a két anyag:
túl felső!? :) akkor az általunk gyártott MDD 434 az mi, übermens kategória? :D Itt az egész test habos éger, a nyak is habos juhar (bár ez csak olyan finomabban) wengét és rég láttam ennyire homogént mint amit erre sikerült szerezni.
Rengeteg gyártó/manufaktúra van amúgy akik brutálisan gyönyörű fákat betolnak 1 gitárba... persze ehhez a nagy átlag nincs hozzá szokva, mert a boltokban nem ezt látják.
fullos nyaknak is használják
persze ritkán, mert drágább, mint a mezei juhar, de nem ez volt a kérdés, hogy milyen gyakran használják... a bubinga is ritka, vagy a dió, de ettől még használják
Ööööö...szerintem magát ezt a juhart nem sűrűn...vagyis nem tudom,de nyaknak ez szerintem túl felső kategória...mármint ezt az anyagot általában díszítésnek használják.Szóval miért használnák nyaknak?Alexa is valami ilyesmi dolgon indulhatott ki...fogólapnak megint más.
Amúgy elég gázgéza, hogy Alexa nem tudott magától összehozni egy ilyen leírást. Még talán saját, vagy más véleménye is lehetett volna benne, mint a warmoth cikkírónak...
Jackson soloist-hoz közeli test, fordított strat fej, fix hidas, Ibanze Jem nyak paramétereivel ellátott nyak (42-55 mm szélesség, 430 mm radius), juhar fogó, éger test, lángnyelves juhar top, Paf pro + Cruiser + Chopper kb. ennyi dióhéjban
Kedves hemerofiton, én még mindig semmi erőset nem érzek benne, ugyanis
"te ezt a szakember biztos tudásával felvértezve normál hangnemben helyretehetted volna"
pontosan ez történt. Ehhez képest én a hozzászólásom után le lettem köcsögözve és meggyanúsítva azzal hogy ócsárolok másokat. (Érdekes, h szoto szerint pont a helyretétel történt.)
"A hazai hangszermanufaktúrák még a válság előtt sem lehettek csúcsra járatva, s nehezen hiszem hogy most másképp lenne." - nincs is másképp és tudod miért? -lehet
hogy ez megint kicsit erős lesz- pont az olyan emberek miatt akik misztifikálják és dogmatizálják a hangszereket és ha netán megmondod nekik a saját kézzel fogott tapasztalatidat, akkor ők hülyének néznek. Mert 1óceánnyira innen valami marketinges mást híresztel valami neves gyártó égisze alatt. (megint akinek nem inge ne vegye magára).
Másik ha netán neked készítenénk valamit, te akarnál valamit, én szólok hogy ez a valami hülyeség... akkor neked abból már hogy jön le hogy Te vagy a hülye... szó se volt ilyenről.
Ugyan ez volt/van a sustainnel is valami hülye marketinges az íróasztala mögül kitalálta h mostantól azzal kapcs. mantrákat mondunk gitárjainkra aztán a sok zenész meg azt hiszi hogy az a minden... Nem, az csak egy tényező a sok közül.
"környezetben a potenciális vevőkört funkcionális analfabétázni elég meggondolatlan dolog szerintem" - igazad is lehetne, de a potenciális vevők már rég rájöttek hogy nem a dogmák miatt lesz jó a hangszer, és hogy van élet a Gibsonon és Fenderen túl is.
"Tehát egy, a laikus gitárosokban szóló könyv sokat segítene" - lehetne ilyet írni de mindig van cáfolat ellenpélda stb, ezek a dolgok sokkal specifikusabbak annál mint hinnétek. Pl. én is csak nemrég tapasztaltam hogy az EU és USA juhar közöt elég nagy különbségek tudnak lenni (már 2 palló ugyan olyan fajta fa is lehet egész más). Konstrukciók megint csak, pl van ez a mantra hogy: "az átmenő nyak jobban zeng-zeng-zeng" hát aktív gitár barátunk pont nemrég tett közzé az oldalán egy cikket hogy ez lehet akár bullshit is mert ugyanazon a testen lemérték és nem úgy volt. Nekem pl ez irányban a tapasztalatim semlegesek ha jól van elkészítve a test-nyak átmenet lehet az akármilyen konstrukció jól fogja átadni a rezgéseket.
"egy zenészt (nem csak a hangszerészt), lehet, hogy amúgy botanikus, vagy a Tescoban fa raklapokat pakol...." - eddig legtöbbször minden probléma nélkül beszélgettem szalagmunkásokkal zöldségpakolókkal és még botanikussal is(komolyan) :)
Kedves guitarmaker! Azért ez így egy kicsit erős, ennél sokkal több türelemre van szükség manapság. Képzeld mi lenne, ha minden villamosmérnök így reagálna a gitárosok pickupokkal, gitárelektronikával kapcsolatos napi megnyilvánulásokra. (Egyedül Jornról tudható, hogy ez a végzettsége, mégsem szólt le senkit). A hazai hangszermanufaktúrák még a válság előtt sem lehettek csúcsra járatva, s nehezen hiszem hogy most másképp lenne.
A mai gazdasági -többnyire túlélésre berendelkezett- környezetben a potenciális vevőkört funkcionális analfabétázni elég meggondolatlan dolog szerintem. Én is csak egy hangszerrel kapcsolatos rossz tapasztalaton mondtam el, te ezt a szakember biztos tudásával felvértezve normál hangnemben helyretehetted volna.
A Somogyi videó nagyon jó, de egyrészt csak egy részlet a kérdéskörből, meg nem mindenki beszél úgy angolul, hogy teljesen megértse. Tehát egy, a laikus gitárosokban szóló könyv sokat segítene (fák, konstrukciók, nyak, fogólap, stb.). Az még nem veszélyeztetné senki bizniszét.
Nyilván attól még a titok megmaradna, mert a távolkeleti tucatgitárok - hiába vannak hasonló fából, és formában - mégsem szólnak úgy, mint Somogyi gitárjai a California Guitár Trio, Robert Fripp String Quintet lemezein.
Szóval "gitárom fája" sok aspektusból érdekelhet egy zenészt (nem csak a hangszerészt), lehet, hogy amúgy botanikus, vagy a Tescoban fa raklapokat pakol....
Mi ez itt valami mimózák egyesülete?! Személyeskedünk, ha már értelmeset nem tudunk hozzá szólni?
@szoto: köszönöm, jó látni hogy azért értelmes emberek is vannak itt(nem csak funkcionális analfabéták).
ad.1 Senkit nem ostobáztam le!
eddig egy stílust találtam ahol igazán szükséges volt a sustain EZ volt az
ad.2 Sustain mint valami mérték egység tényleg kb hülyeség, mert nagyrészt semmit nem mond a fáról. Ha érdemben akartok beszélni a fák milyenségéről akkor ajánlom figyelmetekbe az ilyen és ehhez hasonló videókat. BTW ez még itt mindig az én SAJÁT és SZUBJEKTÍV véleményem (más kérdés h több más hangszerkészítő is ossza ezt véleményt), nem kell 1et érteni, nem kell elfogadni, de személyeskedni sem miatta.
Az, hogy volt egy semmire sem használható (vagy csak szerintetek semmire sem jó) full juhar gitárotok, az nem jelent semmit. Ma is ezrével ontják a gyárak a használhatatlan gagyit.
2012-06-10 00:12 |
#3839
Egyetértek, hogy minden válogatás kérdése.
Sokszor olvasom, hogy a mahagóni magában csak mélyeket ad.
Van amelyik, de abból is létezik ugye rengeteg így ez a felvetés
így magában szintén fals.
Sokat használta pedig Tibusz az L5-S gitárt, emlékszem, még gimis voltam, mikor egy Hobó koncerten is ezen játszott, elég közelről láttam, csak akkor még még én is azt httem, hogy Les Paulnak valami spéci változata. A Skorpió/Hobó korszakban gyakran volt nála.
Én ezt nem értem, mire ez a reakció??? Megfogalmazott egy gyártói, tapasztalati véleményt, senkit le nem nézve, csak a gyakorlati oldaláról fogta meg a dolog lényegi végét. Mi ez már, ha valaki mást mond, mint az általánosan elfogadott idea az? Uram Isten, hová téved ez a világ!