ibanezfa
nekem a koreai warlockom abból van
semmi bajom nincs a hangjával
kevesebb magasat
adok neki
és pont annyival több mélyet
kőrisre lennék kíváncsi már így saját füllel
remélem sikerül megvennem azt a 21 éves gityót
Én sokakkal ellentétben nem utálom a hársot,mondjuk a mi zenénkhez nem használnám már.Anno volt hárs Jacksonom,egy 1992-es hangszer,10 éves korában került hozzám,14 éves korában váltam meg tőle,és a kedvenc hangszerem volt,ameddig nem készült el az Amarant.Semleges hang,ezért jól működik vele az effektezés,engedi érvényesülni a hangszedők saját karakterét.Gyorsan indul a hang,de nincs is egetrengető sustain,felső fekvésekben hajlamos cincogni.Ezért tipikus sportgitár,gyors szólókra és agresszív riffelésre a gyors attack miatt alkalmas eléggé.
És semleges a hangja.Anno,mikor az Ibanez elkezdte először a JEM-eket majd az RG-ket hársból csinálni,mindenki úgy röhögött rajtuk,mint rajtad itt páran a fórumon,hogy tölgyből akarsz hangszert építeni.Akkoriban a hárs sem számított hangszerfának...aztán mi lett belőle.
Attól függ,hogy mire.Én pl. metalos riffelésre többet nem vennék átmenőnyakas gitárt,a ragasztott nyak sokkal dögösebb,viszont számomra a leggyönyörűbb nyaki szólóhangot éppen az átmenős mahagóni/jávor Amarantom proodukálja,amire hárs gitár soha nem lenne képes.Zenei környezet függvénye,én súlyosabb rockzenére elsősorban mahagóni/jvor gitárt használnék,lehangolós súlyossághoz kőrist,klasszikus rokkhoz kőrist vagy égert,sportgitározáshoz megteszi a hárs is simán.
A Suhr márkát bevallom, eddig nem is ismertem. Mindenesetre elolvastam, és azt írják, hogy szerintük az a legjobb kombináció, egybenyakas jávor nyakkal együtt.
figy. az LTD-ket sztem 180 alatt (új árra értendő) felejtsd el. sajnos pont a fából spórolják ki az anyagot, habár a többi egész jó lenne. 180 fölött tuningolni se kell őket. talán még vmelyik signature modell (pl KH202-Kirk Hammett) jó lehet.
ennyiért pedig inkább várj ki egy valamirevaló régi Jacksont vagy Kramert.
nemrég ment egy jó kis Kramer gittya, original floyddal, és minden jósággal 150ezerért!!!
A Suhr régóta használja ezt a kombinációt. Guthrie Govan 3. signaturje is ilyen.
Nézd meg itt:
http://www.suhrguitars.com/artists.aspx?artist=govan
Itt pedig részletes leírást kapsz a faanyagok tulajdonságairól, a kombinációkról, stb.
http://www.suhrguitars.com/wood.aspx
A mahagóni test + jávor fedőlap kombinációról már olvastam jót, de számomra új volt, hogy az Ibaneznél találtam hársfa test + jávor fedőlap kombinációt. ("Basswood with Flame Maple Top")
Erről tudtok véleményt mondani, olvasnivalót ajánlani, illetve összehasonlítani a mahagóni+jávor top kombival?
Én mondjuk a "midscoop"-ot inkább negatívumnak látom, bár nyilván ízlés kérdése. Pickuptól is függ persze, meg azért az erősítőn csavarjál rá közepet, különben zenében nehéz lesz kihallani , hiába szól magában jól .
Ja metál is. Valaki írta is a fórumon egyszer, hogy a lehangoláshoz 7 húrhoz legjobb, mert olyan gyorsan, pattogósan indul a hangja, nem mosódik össze. De blues is, a (szerintem)jobbfajta Fenderek is ebből vannak.
Egyébként eddig a számomra a legjobb leírást arról, hogy melyik fa mire jó, a Suhr gitárok honlapján találtam, ott a kombinációkról is ( Pl. basswood + flame top, mahagoni + flame top ), a nyakakról, fogólapokról is, sőt a test alakjáról is esik szó, és gyönyörködni is lehet. Pár ász használ Suhr gitárt ( G.Govan, G.Howe, R.Beach, S.Henderson- Henderson miatt régóta követem a honlapot, ő volt az első között, azóta szépen gyűlik a tábor...).
...akkor is kilométerekről látszana, hogy kőris, és nem más. a kőris az a hangszerfa, amit nem lehet semmivel összekeverni, és semmi másra nem lehet azt mondani, hogy az kőris.
látom ehhez is nagyon értesz.
a dió kurvára ilyen, és nem úgy mondták, hanem a gyártó honlapjáról van az infó. mellesleg pont a kőris az, ami kurvára nem ilyen, azt kilóméterekről felismeri akárki.
de sebaj, osszad megen a frankót jetibá
Egyébként a diófa a bútoriparban keményfának, a hangszeriparban puhafának számít. Ott a határvonal.
2007-09-28 07:58 |
#1770
Azt mondták, mi! A dió kurvára nem ilyen. Egyik sem. A dió márványos, kevés benne a hosszú párhuzamos szálirány. Legyen az amerikai, vagy Üzbég. Ez inkább kőrisre hasonlít.
ez egy régebbi gityóm, erről tudni lehetett, hogy dió. ha nem is tejesen ilyen, de hasonlít a kettő eléggé. másrészt mindkettő 70-es évekbeli japó cucc.
mindegy, azért köszi a tippeket, csak kíváncsi voltam, a lényeg, hogy elég veszett hangja van, és szendvics ide vagy oda, rezeg rendesen, csak úgy dörrennek a hangok belőle
Nagyon sokféle dió van,mint ahogy sok másféle fából is sokféle van.
Sokszor még földrészenként,országonként,tájegységenként,egyedenként is más-más lehet a mintázat,szín keménység-egyebek.Na mg hát az időjárás,elfajzás-stb.
Szóval ez a gitár FÁBÓL van.
A kis képen a hosszú szarv közepén lévő hosszúkás sötétebb rajz tényleg a dióra jellemző.
A közeli képen már nem mondanám annak.
Ha dió is- lehet hogy amerikai dió-semmiképpen nem európai.
Szerintem.
az is lehet egyébként, hogy nincs itt pác, csak simán a natúr fa van lakkozva. majd ha leszedem a koptatót, akkor az üregekben látszani fog, ahol nincs lakk, hogy ott is ilyen-e a színe.
A képek nagyok, de pont azért, hogy jól látszódjanak a rostok, a lenti képen nem igazán látszott, csak a nagyobb mintázat.
Viszont a rostok szerkezete, a fa ilyen érdekes mintája, nagyon a dióra hajaz, megnéztem, van idehaza.
2007-09-27 19:21 |
#1759
Nálunk, az erkélyajtó mahagoniból van, és annak is ilyenek a rostjai. Viszont ami nagyon hasonlít hozzá az a tölgy, viszont, azt nem használják hangszerekhez.
ne ne ne ne ne... mahagóninak nem ilyen hosszúak a szálai, homogénebb, meg nincsen benne az a nagyobb mintázat, mint amilyen pl a kőris. ebben meg vannak olyasmi dolgok.
Az biztos különben hogy ez a fa nedves környezetben nőtt,legalábbis a sűrű-rostos szerkezet erre utal.De ettől még ( a kép alapján) még bármi is lehet.
Ha tudod ki csinálta-miért nem kérdezed meg hogy miből csinálta?
Szüleimnek, állítottam helyre, egy régi diófa étkezőasztalt, és most így belegondolva, nem csak a közeli képet nézve, mégis azt kell mondjam, lehet ez dió!
Ismer valaki jó kis intarziakészítő mestert? Igazán hálás lennék, ha a nevem alatt található mailcímre tudna valaki némi információt csepegtetni ezügyben...
he? :D
A csíkok sztem jávorból vannak, a nyak tuti. Meg a nyakban a sötét csík is sztem dió, abból szoktak ezek lenni.
Pedig volt már dió gitárom, és teljesen ilyen színe volt, meg a mintázat is ilyesmi volt...
A top is ugyanez a fa, mint a háta.
Mahagóni:lusta,lassan induló hang kifejezetten hosszú hangkitartással.A hangkaraktere meleg,mély tónusú.Éger:gyorsan induló hang,minőségtől függően átlagos vagy rövid hangkitartás.Tonalitás szempontjából semleges,kicsit talán a felső-középtartomány felé húz.Kőris:nagyon gyorsan,agresszíven induló hang,közepes hangkitartás.Hangját tekintve elég végletekbe menő,elképesztő sok magasa van,tisztességes alja,viszont középtartományokban kicsit scoopolt.A felső fekvésekben hajlamos csattogni/elvékonyodni a hang.Ideális lehangoláshoz a pregnáns magasak miatt,illetve a rockos stratohang egyik pillére.
szerintetek is dió lehet ez? nagyon olyan, másra nem tudok gondolni.
2007-09-17 09:18 |
#1735
Az biztos, hogy a keményebb fáknak fépnyesebb hangjuk van, még
rosszabb, koszosabb húrok esetén is, csak nehéz tartani órákon át. Na és persze nem kevésbé pickup függvénye is. A mahagóni lágyabb túnust produkál( Pat Metheni) jazz, az éger is kemény, de csúnyább, a kőris, mint pöld., a Telecasterek és némelyik Strato hasonló kaliberű fák, mint a bubinga, nehezek, szépek és szintén a fényesebb hangokhoz jók, da az nem azt jelenti, hogy mélyeket nem produkál, csak a csilingelő hangok nam vasznek el rajta. És persze pickup kérdése is.
Nem tudom eldönteni, hogy égerből, mahagóniból, vagy kőrisből legyen a gitártest amit csináltatni szeretnék, segítenétek, melyiknek mik a tulajdonságai szandot illetően? (nyakhoz meg középre dimarci cruiser, hátra meg valszeg Duncan JB vagy dimarci Breed megy majd)