Különben tudja fene hogy a nato at mi, de azzony gitárjának a nyaka az nato és az kisértetiesen hasonlít arra amit mutattál. Több helyen meg azt is olvastam hogy a nato az az ázsiai mahagóni, valahol meg külön említi. tudja fene.
" At Hagstrom, we hand select the finest tone-woods and figured wood stocks from around the world. Hagstrom guitar bodies are made from hard tropical mahogany woods for an impressive, warm and full sound. Our necks are created from the worlds finest North American Hard Rock Maple providing a bright, expressive tone and superb playability. "
A nato is mahagóninak számít már?
Merthogy a leírásban mahagóni van, és a hangja is nagyon "mahagónis". Nato-t nem volt még alkalmam megismerni, csak olvasgattam néhány helyen, hogy ilyen is van...
Ez így van. Nem akarok senkit sem győzködni. annit tudok a pickupjaimról, hogy van bennük egy kis plusz dögben és egyebekben is, mert ezért csináltam öket, de mindenkinek a saját ízlésére bízom, hogy ez neki kell, vagy nem.
Ez tuti így van, de én pl a csavarozott nyakúak hangképzését szeretem, tehát ez megint ízlés kérdése hogy ki milyen konstrukcióra szavaz. És a nagy márkák általában ugyanott készülnek mint a kisebbek. Csak más a felirat.
Azzal hogy mindenki azzal nem értek egyet. Viszont nem hinném hogy jót tesz a boltodnak ha állandóan úgy állítod be a termékeidet mint a világ legfaszább cuccát. EZ kicsit olyan top shop-os. Bizonyára tökéletesek az általad előállított dolgok, de ha mindenki a te cuccodat használná akkor megint csak egymást másolnák az emberek nem?
Hát figyelj! Jól meg kell nézni, piszkálgatni azt az átmenő nyakas hangszert, mert van úgy, hogy a drága kevesebbet ér, az olcsóbb, meg jóval többet, annak ellenére, hogy a felhasznált faanyagok, szinte azonosak. Tudod, a márkanév, meg a kiskerár, hogy több kézen keresztül fut, stb. Jól szemügyre kell venni, játszogatni rajta! Nekm már üzletben volt olyan új basszer a kezemben a 120E-ft-os kategóriából, ami sok 500E.ft-os gityót is verne minden szempontból.
A Vámpír 5 húros bassz humbuckernek, csak az anyagára, ami egy nagy marék alkatrész 10E.ft. Abban még nincs benne az én tekercselésem stb. A Micel Angelo képeit sem a felhasznált festék mennyisége alapján határozzák meg, hanem a hatása miatt, amilyen élményt tud okozni az embertömegek számára. Nyugaton mindenki arra törekszik, hogy más tónusban, egyéni hangzásban szóljon, és ezért a kis különbségért horribilis összegeket képesek áldozni. Hazánkban mindenki a másik után megy, mint Kínában, Kubában, Mongóliában.
Tavaj eladtam egy angliai basszerosnak egy 5 húros Vámpír basszettet. Csináltak hozzá átmenő nayakas basszert olyat, ami 80%-ban ébenfából készült. Folyamatosan kapom a pozitív visszajelzést. Dicket küldenek kilószámra, pedig semmit sem kértem tőlük.
Vagy gyengébb minőségű fákból költségesen összeállított szendvics test kell, vagy trópusi nemes fából két félből álló test kell, aminek a ststikai paraméterei megfelelőek egy pregnáns hang létrehozásához. Egyik sem olcsó és egyik sem könnyű súlyra. Technológia függvénye. Ha 20E. ft-ból ki lehet hozni ezeket az igényeket, akkor nem kell 800E. ft értékű hangszer a pickupjaimhoz. Bár szerintem keménypapírban is jól szól, csak kicsit több méllyel.
A lényeg, hogy semmit se rezegjen, mert, ha rezeg, akkor jönnek be a gerjedések, sípolások és különböző hangok nagyon erősen szólalnak meg a többihez képest. Ennek a rezgéseknek a kiküszöbölésére találták ki a szendvics nyakakat és testeket.
Telecaster test, kőris hát, jávor top, natúr, még marásra és festésre vár, eladó. 30e pénz. Képet most nem tudok feltenni mert a képfeltöltés szórakozik. Mélben küldök, ha kell.
Már készül a kicsike csak elég lassan,mert közben nekikezdtem egy konyhaszekrénynek is/persze az fenyőből/éshát attól nem nagyon férek.Ha majd kész lesz mindenképp rakok képet.
Helló! Valaki meg tudná mondani biztosra, hogy milyen fából készültek a 95"-96"os japán Squierek? Égerre tippelek,esetleg jávor... A basswood ibanezhez képest sokkal karakteresebb, a régi agathis strandardhoz meg nem érdemes hasonlítani :) Pergő, pattogó hangja van, nagyon gyorsan indul. Fogólapja rózsafa...
Előre is köszi!
Ma kaptam két darab KEMPAS parkettát,legalábbis azt mondták hogy az,de ebben nem vagyok biztos mert felületkezelt és így teljesen sötét barna.A neve szerint vörösesnek illene lennie,de ha lekaparom róla a lakkot meg a pácot akkor meg inkább rózsaszín.Az biztos hogy jó kemény meg nehéz is,jó fogólap,vagy ragasztott nyak lesz belőle.
Van v.kinek tapasztalata KEMPAS nevű anyaggal,mert nem vagyok benne biztos hogy nem valami egészen más.?
BP. Hegedűs Gyula utcában kapsz furnért jó árban,és viszonylag nagy választékban.A pontos címet sajna nem tudom,de a körúttól kb 50 méterre van jobb oldalon a bolt.
nemazér mondom, jávor-hárs hangszerem van, leszedi az ember fejét rendesen sztem....pedig nem egy custom-made cucc....
Agresszív hang, nem lomha, szeretem.
Akkor egyiket se használd fel!!!! Natúrban, csak a bubinga, vagy a mahagóni használható!! Mikor már mindent kimartál rajta, összeszereled a gityót. Utána a testről mindent leszerelsz, és fogsz egy tyenyérnyi lenn vásznat, bele vattagalacsint teszel, és ricinus olajjal megitatod, majd erőteljesen nyomva a felülethez, dörszölgeted. A ricinus elég sűrű, de színtelen. Eléggé lassan szívódik bele a fába. Mivel szerves olaj, nagy előnye, hogy később lakkréteget is fel lehet vinni rá!! A másik negy előnye, hogy bizonyos mélységben eltömi a rostok levegőző nyílásait, és nem kell örökösen utána kenni, csak fényezgetni!
hát igen a hárs megkopogtatva is eléggé tök, jellegtelen. a kőris amim van az a fának közvetlenül a gyökér, gyökér feletti törzséből van 2" os vastagságú 1m hosszú deszkák, nagyon nehéz és nagyon kemény masszív, akkor ebből lesz a gitár prodzsekt. :)
A hárs az lópimpi. Kőris, esetleg éger. A kőrisnél a lakkozásnál vigyázni kell, mert a szálvégeknél nagyon szívja az anyagot, és többszöri felvivésnél is megzabálja a lakk nagy részét. De aztán visszacsiszolva, felpolírozva gyönyörű.
A tönk a legjob. A talaj alatti bunkós része, amiből elágaznak a gyökerek. Az a fának a legsűrűbb része. Szépen lecsiszolva, már natúron is olyan fénye van, mintha lakkozva lenne. Viszont az abból feldarabgolt pallókat, legalább három évig pihentetni kell, mert a sűrűsége miatt lassan párolog ki belőle a nedvesség, és bizonyos illóolajok is. De aztán az abból készített gitártestre a tank is rámehet!
a padláson szárad nálam már 10éve kőris, éger, és hárs, testnek való faanyag amikor kaptam már akkor is vagy 10éves volt úgyhogy kb 20éves faanyag, egyszer ha lesz időm(????) elkészítem a gitárom. tényleg furnért 1-10mm csíkos jávor(juhar) hol lehet szerezni?
tudom én ezt, egyetértek veled. csak sokan jönnek azzal, hogy nem jó a fa, mert csomós, mert nem egyenletes a szálirány, és a fa sűrűsége stb stb stb, inkább az számít, hogy a fának a gyökeréből, törzséből, vagy ágából készül. és mennyire száraz, és hogyan szárították stb stb.
Csak rá kell nézni a Warwickokra, Foderákra, stb. A legjobbak testrészei a nemesfák tönkrészéből készülnek. Ez nem, csak a basszerokra vonatkozik. Hogy, miért választották a fáknak ezen részét? Mert a sokirányú szálirány miatt ezeknek a legkisebb az önrezgésük, és, még jóval merevebbek is.
"Langcaster Cobra comes in a Blonde Kauri, and has the ultimate Lo-impedance pickups and overdrive.
This model sells for +/- $2500.00 US .
The Slimline Blond Kauri sells for $1950 including Lo-impedance pickups and overdrive.
Langaster FX guitar will be up for sale in the near future. It will contain the same Lo-impedance pickups with overdrive and an added bonus of a Digital delay and Chorus. The first of it"s kind! the price willbe +/- $3,290,00"
Én úgy tudom,sok fémfajta megmunkálásánál kifejezetten előny a kis fordulatszám.
Nem tanultam,tapasztalat,dolgoztam fémes állásban.
A legszarabb talán a savállót megmunkálni,de azt mindenhogyan,mindennel.
Volt ezen a melóhelyemen egy nagyon fasza fémmarógép,jobbra-balra,fel-le meg előre hátra kézi tekerőorsókkal lehetett állítani.Olyan fasza gitártesteket lehetett volna vele csinálni,mint az állat (bár kellett volna hozzá sok kézügyesség meg gyakorlat a 3 orsó szinkronban mozgatásához),csak a fordulata kevés volt a fához,meg az öreg szaki nem engedte,hogy fát bazirgáljak rajta.Pedig a pickup üregeket azzal akartam a gitáromba marni!
Én a fémforgácsolst tanulom ott hagyományos marógéppel 1600as percenkénti fordulattal olyan lesz az acél mint a baba segge. Cnc-n dolgoztam már 3500as forulattal is. Van a suliban egy nagyon bika eszterga annak 2800-as fordulat a max. De a fém forgácsoláshoz nem is kell akkora fordulatszám mint a fához, bár láttam a neten 25 000-es cnc marót.
Az esztergák alsó hangon 3000/min,a marógépek pedig 3000-akár 25.000ig.persze ezek már komoly precíziós gépek,amik olyan felületet adnak,hogy nem szükséges utána csiszolni.Ja, és ez az infó boldogult asztalos-faszobrász tanuló koromból való,úgyhogy van már vagy 20 éves
Kovika!
Nem tom, emléxel-e még...
Volt róla szó, hogy nem a Te Teléd az egyetlen tölgyfa testű gitár.
Csináltam pár képet arról a "Stratról", amit apán készített.
Amolyan "Van Halen"-jellegű, egy Shadow humbi, Floyd-koppintás tremolóval, amit egy Lead Starról másoltunk.
A bundok, és a hangolókulcsok kivételével minden saját gyártmány, eszergált, krómozott cucc, a bundozást is apám csinálta.
Sajnos nyakfeszítő pálca nincs, ezért gyakorlatilag használhatatlan, a húrok fél centi magasan vannak, és még így is zörögnek.
Íme a képek:
Tibicaster test, tremoló -közeli. Fej satuval. Turul, háturul. Test közelről. Egészben.
Sajnálom, hogy funkcionálisan nem lett jó, látványra szép, meg a tudat, hogy apám csinálta.
Évekig készült, a nyaka abból az almafából van, amin apán, aztán 20 évvel később én is megtanultam fára mászni.
Eszmei értéke felbecsülhetetlen, használati értéke nulla...