Sziasztok! Van nálam beállításra egy Jackson, made in India. Licenced Floyd Rose-os. Minden kész a gitáron, amit kellett, de az oktávállításnál az A-húr babáját el kellett mozdítanom a fej felé és ez a húr észrevehetően lentebb került. Maradjunk annyiban,hogy ez a tremolo elég vacak, de ez van, nincs mit tenni. Rádiusz sincsen az alaplapban, a babák is egyforma méretűnek tűnnek... kurva jó. Szóval akinek ilyen van, aki jobban vágja ezt: Mit szoktatok ilyenkor csinálni,hogy szintbe kerüljön újra az a húr? Tesztek a baba alá valamit?
Köszönöm
Korodilaszv2.0: néhány pedált kipróbálok azért, megnézem mit tudnak, és ha nagyon nem jön be, akkor lehangolom drop D-re és megoldom minden kütyü nélkül :)
Szerintem meg hagyd a pedálokat, SOHA nem hallottam még egyből sem értelmezhető hangot, főleg nem élőben. Ha gyakran hangolgatsz -> fix híd, vagy több gitár.
Én is inkább erre a megoldásra hajlok, főleg, hogy mennyire macerás normálisan kivitelezni D-Tunával. Viszont még sosem használtam ilyen pedált, esetleg tudnál ajánlani valami normálisabbat? Illetve mennyire csinálja meg normálisan a lehangolást, főleg egy drop D esetén? Mégis csak pedálról beszélünk és nem fizikai lehangolásról :)
Szerintem ne barmold szét a gitárt, fektess pedálba lehangoláshoz.
Mivel süllyesztett tremolód van, a D-tuna nem férne el rendesen.
A floydot hátul meg ki kellene támasztani.
Nemrégiben vásároltam egy LTD M-300FM típusú gitárt, amelyen Floyd Rose Special van. Szeretnék venni hozzá egy EVH D-Tuna kiegészítőt, amellyel könnyedén tudok váltogatni drop D és standard hangolás között. Azt szeretném kérdezni, hogy van bárkinek tapasztalata D-Tunával kapcsolatban? Legfőképpen a könnyű hangolódástól félek. Illetve mivel floating híd van rajt, szerintetek mindkét irányba használható lesz a tremoló?
Húrcserénél természetesen mind3 satut kiengedjük, finomhangolók középre, húrcsere, húrnyújtás (!), majd ha már alig hangolódik, akkor satuzás és finomhangolás.
Ha a húrcsere a fenti módon korrektül megtörtént, akkor onnantól kezdve már csak finomhangolni kell. (a következő húrcseréig/szakadásig :)
Ha normál használat közben mégsem elég csak a finomhangoló, tehát folyton hozzá kell nyúlni a satuhoz is, akkor ott valami baj van.
Sziasztok!
Floyd Roseos gitár hangolásánál egyszerre egy satut engedünk ki ,vagy ki lehet mind a hármat engedni egyszerre ,aztán tekerem középállásba a finomhangolókat?
Még korbenezek ujra h hangszerboltokban mi a kínálat.
Igazabol az ár se mindegy, nem mesterhangszerre kell, kibirom ha kicsit tullog a nyakon (r2-es az 41,28mm), ha a két e húr nem csúszik így le a fogolaprol, ez a méret is megteszi.
Ha nem találok, benevezek arra amit linkeltel.
Ez R1 szabvány és qva ritka! 99%-ban R2-R3-asok vannak a piacon.
Ráadásul az ebayon elírják agyba-főbe és simán árulnak 42-43mm-es satut R1-nek írva.
Ebben az üzletben amit linkeltem jól vannak az adatok megadva.
R1=39,7mm
Ha nem írom h emailem hol van, akkor az lenne a baj, h csak benyogom, de még elérhetőséget sem adok...? :\
Tehat koszonom mégegyszer ha valaki akár emailben akár itt ajanl satut, stb, akit meg zavar h ilyen topikbejegyzesek vannak, es atkuldene az adok-veszekbe, attól bocs, stb.
Ennél udvariasabban nem tudom írni, "bocs h elek" :D
Igen, az FR speciál arról szól, h kapsz Floyd Rose feliratot és kibírja egy darabig...
Babákat külön venni qvadrága mulatság. Érdemes egyben cserélni a tremet.
Mivel a babáknak a magasságára is figyelni kell, csak úgy nem lehet 7db -ot venni.
Vagy hosszasan szórakozni kell az alápolckolással.
A babák magasságai egy ívet adnak ki. Legjobb estben postával 60$-ra jön ki egy koreai acél szett.
A hézagolás a 10.3 és 10.8mm közötti különbség miatt figyel. (Schaller szélesebb)
Ráadásul ez füstkróm, ha jól nézem..? Veszett ügy.
Nekem a Schecter Damien 7 ben van FR Special. Olyan öt év körüli a hangszer, nálam cca három éve van, és tartalék gitárnak használom, tehát olyan baromira nincsen napi szinten nyúzva. Az előző gazdája a tőkét már lecserélte rézre. Viszont pont a héten húroztam, és huss, két babából is kijött a menet, mikor meghúztam alul a csavart. Némi hézagolással az Oroszlánbarlangban megoldották, olyan hat és fél ezer magasságában, Schaller babákkal, de mondta a srác, hogy három éves a hangszer, készüljek, a következő húrozásnál is hasonló produkcióra.
Azt könnyű mondani, hogy vegyen eredetit, mikor 60 ropi van akinek egy gitár ára.
Persze az is igaz, h kár spórolni rajta, akkor inkább fixes. :)
Vagy egy olyan használt gitár, amiben jó tremoló van.
Az edge tremolók úgy állt a méreteik miatt ibanezekbe valók.
Az alacsony profil meg szintén csak a hozzá való profilba való.
A jobb edge tremolókat a Gotoh gyártja, míg a 3-as Koreában készül.
A Gotoh gyártja a Takeuchit is (nálatok TRS) ami szintén tartós darab.
Ha igazán jó floydot akarsz hosszú távra, vagy ibanez Edge/lopro edge, vagy original floyd. Minden más kapufa, van ami jobb mint az átlag, van ami rosszabb, de a fentieket így sem úgy sem érik el. Ha van pénz, egyszer vegyél jót. Ha kevesebb van, akkor érdemes a lentebb linkelteket megnézni.
A Special amiben gyengébb:
- Cink öntvény babák (nyomás alatt öntött)
- cink tőke
- vékonyabb alaplemez
- kicsit gyengébb tőcsavarok
- lájtosabb edzésű a nyereg is
Egy-két évet kibír így is. Elsőként mondjuk az E1 húr vág bele a babába pl.
Megemlíteném, h vannak koreai full acél tremolók amik jóval tartósabbak és árban is versenyképesek.
például GFS - mindent Koreában gyártatnak.
floyd rose original és speciel között mennyi különbség van? Mitől jobb, és mitől lehet rosszabb? Okés hogy az original szinte csak edzett acélból készül szinte, tovább bírja gondolom. Vagy pl működésében van eltérés? Mennyi az átlag életkoruk ezeknek a tremolóknak egy zenész kezében aki napi szinten használja? Előre is köszönöm aki ír pár hasznos tanácsot, tapasztalatot :)
Amitől külön frászt kapok, ha elfelejtem,
h a takenyuszi -félékhez hosszú menetes kell.
Megjön postán... passzol méretre
...csak nem elég hosszú, h belekapjon Áááááááá
Az nem a menet miatt kotyog, hanem maga a kar vége nem túl passzentos a foglalatban.
Árnyalatnyi különbség van a Schaller meg OFR vastagságok közt.
Van akkor kis rugót tesz a perselybe, vagy ha van alul ellencsavar,
azt beljebb tekerve is megfeszülhet a vége.
Ha van közeledben hanxerbolt /netán Megyó. :) / akkkor bemégy és kipróbálod.
Ha egy kar passzentos, akkor ha simán bedugod már érezni hogy passzentos és nem kotyog.
Azt már próbáltam.. be is műszerolajoztam az alátétet, hogy a tekeréssel ne lazuljon a csavar, de lötyög így is... nem lehet vele finomkodni.. Az alátéttel kéne valmit csinálni?? passz...
Szinte biztos, hogy nem, mert akkor úgy árusítanák (legalábbis a noname tőcsavarokat), hogy mindkettőhöz jó.
Floydból is eleve több van, az eredeti csak egy facsavar, meg van a sűrűmenetes Schaller fajta, utángyártottban pedig egy kevésbé sűrű menetest szoktak adni.
Érdekes hogy ezt mondod az originalra, nekem volt, és sokkal stabilabbnak tartom mint bármi más, beleértve az edge-eket. Berregett ha kell, de érzésre sima nyújtásokkor is sokkal kevésbé mozdult ki, a sustainról nem is beszélve. (standard D-n 11-es készlettel)
Sziasztok,
lenne egy kérdésem, valószínű utána guglizhatnék részletes leírásoknak, de itt egyszerűbben le tudja valaki írni szerintem.
Szóval, milyen keménynek kell lenni a tremolónak? Például, mikor megvettem az első Floydos gitárt, be volt állítva E standardra 9-es húrokkal és nagyon kényelmes volt az egész, jó puha volt a tremolo, nem voltak szétfeszítve a rugók. Aztán beállíttattam (akkor még nem akartam szenvedni vele) C#-re, került rá 13-56 húrszett és a tremolo nagyon kemény lett, eleinte szinte nehéz volt rendesen használni is. Hozzászoktam, de mégse volt olyan. A kérdésem, hogy mi itt a gond? Túl vastag már a húr a hangoláshoz, ezért nagyon meg kell feszíteni? Vagy az egész igazából normális?
Előre is kösz.
Top 1 komment:
"fatboylo96 3 hónapja
Total load of horseshit. You could use one super heavy spring on just the low E side, or anywhere on the claw for that matter, and it would behave the same as 3 regular springs. Since there are at least 2 pivot points on the trem, it can only move in a linear motion and it doesn't matter how you configure the counter-balance spring. Not to mention, the differing string gauges for differing pitches come out to be virtually equal in pounds of tension when tuned to their respective pitches. For example, a set of .010's-
.010- E 16.2 lbs
.013- B 15.4 lbs
.017- G 16.6 lbs
.024- D 15.8 lbs
.032- A 15.8 lbs
.046- E 17.5 lbs
Heló!
Próbálta már valaki satus tremolókon a Carl Verheyen-féle rugókat tartó vas "angled"-ben álló elméletét?
Ferdén áll az említett "vas", úgy, hogy a vastagabb húrokat jobban, a vékonyabbakat kevésbé húzza a rugó, szögben áll, nem a test kimarásával párhuzamosan.
Szerintem akár satusnál is jelet létjogosultsága, de fene tudja.. Mit gondoltok?
A tőcsavar valóban különbözik, jár a pont.
A Schalleré sűrűbb menetű.(annak jobb tartása van btw)
A tőkéket felfogató M4 szabvány viszont uaz.
Távolságra sajna nem emléxem, mert vagy 15, vagy 17, vagy 19mm... már rég gyártottunk.
Lehet hülyeséget írok, de majd kijavít valaki, aki jobban képben van. Én úgy tudom, hogy az OFR-t withworth menettel készítik, amcsi szabvány szerint, míg a Schallert EU-s metrikus menettel. Ezt leszámítva tényleg kompatibilisek az alkatrészei egymással. Én egyszer ráfaragtam így egy tőcsavar cserével.
Igen, azt tudom. Csak azért írtam, hátha valaki az alapján jobban meg tudja mondani a méreteket. A külméret megvan, de a rögzítő csavarokét nem találtam sehol, és nem szedném elemeire a tremolót, csak hogy lemérjem. Egy réztőkére pályázom, ezért kellene. :)
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a tőkén lévő csavarmeneteknek mik a paraméterei? Átmérő, távolság, mélység... Egy Schaller jt-590-hez kell, ami elvileg megegyezik az ORF-fel.
Az eredeti és az Ibanez az más, nem szabad összekeverni beállítás szempontjából.
Az eredetinek az alaplemeze egy ÁLLANDÓ vastagságú lemez, azt valóban a testtel párhuzamosra kell állítani. Úgy is tudod ellenőrizni, hogy a tőke az üregben nem dől semerre. (a tőke merőleges az alaplemezre)
A képen az Ibanez kicsit hátrafelé dől, még engedni kellene a rugóknál. Ennek az "alaplemeze" FOLYAMATOSAN VASTAGODIK, ezért szemre nehezebb állítani. Az alaplemez elméleti középvonala kell, hogy párhuzamos legyen a testtel. Ezt ugye nem látod. De ha esetleg látod oldalról a késeket, akkor az pont úgy párhuzamosan kell, hogy álljon, mint az eredeti Floydnál. Vagy a finomhangolók előtti Floyd Rose License felirat, az is a testtel párhuzamos legyen. A tőkét is nézheted, ugyanúgy mint az eredetinél, ne dőljön az üregben egyik irányba se.
Sziasztok!
Valaki okosítson egy kicsit, mert most már tényleg nem tudom, melyik a helyes. Hogy kell a Floyd-os hídnak állni? Úgy tudtam, hogy párhuzamosan a testre, de képeken nekem úgy tűnik, hogy kifelé áll. Pl. itt:
Ez jónak tűnik. Húr nélkül a satu kockát be tudod tekerni ütközésig? Ha igen nincs gáz, rendesen meg kell szorítani lépésenként a satu csavart, hogy összepréselődjön laposra a húr.
Úgy próbáld meg leszorítani a babában a húrt, hogy azt teljesen függőlegesen told bele az aljába. A már lejött sodronynál a húrt vágd vissza először. Több, mint fél centit bele kell tudjon érni a húr mielőtt leszorítod és meg kell húzni rendesen. Ha pár napig esetleg nem játszol rajta, legközelebb szintén ellenőrizd le, hogy a csavaron nem tudsz-e szorítani ismét.
Nekem volt ilyen, főleg amikor vastagabb húrokat használtam a mélyre hangolás miatt ( 56 vagy 58 volt a vége ) Nálam az segített, hogy jobban meghúztam a csavart ami neki szorítja a kis kockát a húrnak. Ha nálad ez nem válna be nézd meg, hogy nincs-e megkopva a kocka illetve szétnyílva valahol a baba, ha rögzítve van a húr. Lehet, hogy csak fordítani kel a kockán és azzal ideiglenesen elhárul a baj, de hosszabb távon ezeknek a cseréje a megoldás keményebb anyagúra....
Sziasztok! Segítsetek légyszíves! Két gitáromon is floyd rose licensed tremolo van. A probléma az, hogy a vastag, bandázsolt húrokról a bandázsolás jön lefelé, ahogy nyújtok, a híd nál lévő satuban. Tehát a végén már csak a lejött bandázst tartja meg a satu. Mindkét gitáromon ugyanez a helyzet. Framus és daddario húrokkal is ezt csinálja. Max egy kistercnyit nyújtok vele.
Nektek nem volt ilyen problémátok? Mitől lehet ez?
- meg kellene nézni, hogy a tőke és az alaplemez között nincs-e hézag vagy nem kezd e kitörni a tőkesúly amibe a rugók vannak akasztva, vagy teljesen szétszedni le a babákat róla és meghúzni a 3 db. csavart, ami a tőkét az alaplemezhez rögzíti!
- a babákat meghúzni rendesen az alaplemezen (persze csak érzéssel!), és a felső satu csavarjait is megnézni, ami a nyakhoz rögzíti a felső szemöldököt!
- nekem volt ilyen gitárom 1,5 évig nyúztam semmi probléma nem volt vele soha! Ha fent a nyakon nem húzod le a satut akkor is tartania kell a hangolást, én játszottam vele így is annak idején! Új húrozásnál én 1-2 napig nem szoktam lehúzni a felső satut úgy játszom!
- ne húzd rá a felső satut és úgy nézd meg először, csak hangold be!
- ez az a tremoló, amibe a golyós végét is be lehet tenni a húroknak nem szükséges levágni, biztos hogy a lenti résznél a húrok be vannak szorítva rendesen?
- az utolsó dolog még az lehet, hogy a tőkecsavarok vannak bevágódva, vagy az alaplemez éle el van nyalva, a kettő együtt szokott lenni általában, bár a tőkecsavar mindig keményebb anyag mint az alaplemez! Ez akkor van amikor úgy állítanak húrmagasságot, hogy nem tehermentesítik a hidat a tőcsavarokról. Ezt szemmel is lehet látni, ha az alaplemezt megnézed! Nem kell olyannak lennie mint a pengének, de nem lehet rajta nagyon durva elnyalódás!