Jó de ez olyan mint.. nem jut eszembe jó példa :D
megvan: elveszel egy ronda lányt nagy hozománnyal, v egy csóró dögöset :D
2010-08-21 13:27 |
#4646
kézben a szand!
én abból csinálok egy jóideje sportot, hogy 20-30 ezer forintos gitárokon játszom a koncertjeimen egy Line6 Spider II. fej/láda konfiggal, és jéééé, mégis mexólal normálisan!
Erről beszélgettem egyszer egy külföldön élő magyar oktatóval, játszott már Vaival, mondta, h az a gitár amit a boltba megveszel 500ért az kicsit más mint amit valójában Vai használ, mert az 1 milla
A gyártóknak nem érdekük, hogy tökéletes hangszert adjanak ki a kezükből... Mert ki venne akkor folyamatosan újabb gitárokat ? :)
Pont azokra építenek a gyártók, akik nem hajlandóak megérteni a hangszer működédét és beállítását, inkább vesznek egy drágábbat, hátha... (és persze ha az egy sztárgitárossal van megreklámozva, akkor az biztos tökéletes hangszer.. vagy mégsem ? :) Pedig a sztárok kezében a katalógusokat kivéve (!) ritkán látni "bolti" felszereltségű hangszert...
Csak csodálkoztam, amikor megláttam, az Ibanez-nél, h van ilyen, de egy signature modellen sincs, ha jól tudom, pedig elméletben számomra tartósabbnak tűnik, mint egy fémmel intenzíven érintkező kés él :D
2010-08-21 01:06 |
#4641
a technológia nem új.
a kahler és a shift2001 gyártott anno úgy 25 éve csapágyas karokat.
valahogy mexűntek. gondolom a kopó alkarészek miatt...
Pengessed egyik kézzel, amásikkal meg fogj le minden "mozdíthatót a gitáron", rugók, pickupváltó, pálcaüreg-takaró, mindent, ahol csavar van... így szépen megleled, mi rezonál.
A rugókkal az a baj, hogy összevissza tudnak rezonálni és beleszólni a gitárhangba, ezért érdemes alárakni szivacsot, pézsét, vagy ráhúzni csövet, vagy egy menet szigszalagot stb. Ettől még rendesen fog működni, sőt, a profik is így csinálják. Tessék megnézni Steve Vai gitárjait, szigszalag, ragasztó stb. mindenhol, és nem poénból... :)
Azt tervezem, de nem szeretném h elmúljon a tremoló adta jelenség a többi húron :), nem a Malmsteen féle tekerést részesítem előnyben, uh ez nem annyira zavaró :), de mindenképpen megnézem, csak a dolognak azt a részét nem bírom elképzelni, h ezt a test okozza valahogy, nyaki illesztés vagy nem tudom mi folytán.
A gyári van benne (Mightymite), de elsősorban önmagába vettem észre a gitáron, erősítőn kevésbé észrevetetőbb, a magas mélyek lélektelenek, bár az E6-hurra jellemző inkább, mint, ha a tremolót hallanám vissza valahogy benne.
Azt a jelenséget, h nagyon magas fekvésekben a mély húroknak furcsa "vibráló" hangja van, azt a Floyd okozhatja? Nem egy drága gitár, már 4 éve megvan lassan, az elején nagyon éretlen hangja volt, azóta hallhatóan sokat változott, de még van a végkifejlettből kb 6 év :), de ez a jelenség nagyjából változatlan, nem tudom mi okozhatja, talán nyaki illesztés ?:O
Nem is dobd ki, jó az a Peavey :)
Vidd el szakemberhez, 10 perc alatt megélezi.
Házilag is próbálkozhatsz ugyan, de ha túl sokat szedsz le az anyagból, akkor tényleg kuka lesz.
Kis kézi elektromos géppel szokták csinálni ("panelfúró"), valami olyan fejjel, ami hasonló a köszörűhöz, és megfelelően ívelt is, hogy passzoljon a kés ívéhez.
ha valakinek kell arany schaller floyd rose itt is jó áron vannak!
http://cgi.ebay.com/Schaller-German-made-Lisc-Floyd-Rose-bridge-gold-/150474391277?pt=Guitar_Accessories
Hello. Igen csak aranyban tudok szerezni. Ennyiért csak a floyd rose, kar, meg 3 rugó jár hozz. Azért féláron én sem tudom beszerezni. Ez a cucc 70 ezer a boltokban ha azt nézed 4 ezerért veszel hozzá egy satut akkor 30 ezerrel olcsóbban kijösz. Ha érdekel valakit irjon a mail-re.
Új Original Schaller Floyd Rose-t (ARANY) tudok rendelni 35 ezer forintért. Akit érdekel az ár felének elutalását követően adom le a rendelést és a másik felé az utánvételkor vagy személyes átvételkor rendezzük.Érdeklődni: kornel0207@freemail.hu cimen lehet.
Macerás lejjebb engedni a húrokat sajnos, ha nem szeded ki a hidat akkor miközben hajtod koptatja a pengét, a nyakról nem is beszélve, ahhoz, h eléggé leengedhesd nyílegyenes nyak kell.
A problémádat viszont nem teljesen értem, akár fél cm magasan is lehet az a húr, a magasabb fekvésekben nem lehet nehéz lenyomni, ha az alacsonyabb fekvésekről van szó, tehát az első egy néhány bund, akkor azt a híd leengedésével nem lehet beállítani, ott a nyaki satu túl magas, ezt marással csiszolgatással lehet javítani,javítsatok ki, ha tévedek.
Na, én erre a húrnyomásra gondoltam, bizony. Az "Oktáv, nyak" topicban olvastam valamikor, hogy vannak különböző méretek a húr és az érintő között bizonyos bundoknál. (hadd ne tudjam most, hogy melyikeknél) De az a vintage tremolós gitároknál van érvényben. Van egy Squierem, azon beállítottam, ahogyan le volt írva, és rohadtul könnyű játszani rajta. Gondolok itt arra, hogy alig kell erőt kifejteni, hogy a húrokat lenyomjam. És nem is csörömpöl. Azért gondoltam, talán floydos gitárokhoz is lehetséges valami beállítási érték. Egyébként Washburn N2, Schaller floyd.
Steve VAi sajátosan oldotta meg ezt a problémát, a kedvence hátuljába a rugókat egyszerűen kivattázta, gondolom nem csak beletömködte, hanem a hátlaphoz erősítette stb, én is próbálgattam, tényleg elnyomja a nem kívánt hangokat, de hát.... :D, nekem tetszik, ezért tremolós gitár, megvannak a stílusjegyei
ez igaz.
nagyobbat, hosszabbat kell nyújtani egy könnyített tremolós cuccon. pld a wikinsonos carvin bolt gyárilag két rugóval szerelve, és tényleg könnyebb volt valamivel vibratozni rajta, viszont egy x hang nyújtásához jobban meg kellet nyomnom, mint egy floydos rendszeren, de mint írtam nem számottevő a dolog.
sőt, egy floydos cucc már vészesen beremeg minden szartól, hamis lesz egy hangyafasznyival keményebb pengetéstől, ha két rugó feszíti.
ez így félreérthető. mivel jobban bebillen a tremoló, jobban el kell nyújtani (úg yértve, hogy "messzebbre" el kell tolni a húrt), hogy a kívánt hangmagasságra nyújtsd. de hogy elérd az adott hangmagasságot, ugyanannyira meg kell nyújtanod, hisz a húrvastagságtól kezdve minden állandó, a feszítettséget kell akkorára növelni, hogy meglegyen a hang.
ha több rugó van, kisebb elmozdulással elérhető ugyanaz a feszítettség
Egész pontosan arra gondoltam, hogy ahhoz, hogy a floyd egyensúlyi helyzetben álljon, mind kettő, mind három rugót használva is értelemszerűen ugyanakkora erőt kell kifejteni a tőkére (ami ugye kiegyenlíti a húrok okozta feszítést). Azonban mind a trem használat, mind a nyújtások érzete megváltozik 2, illetve 3 rugó használata esetén, a rugók karakterisztikája miatt (másképp viselkedik 2 db teljesen szétnyújtott, illetve 3 darab félig nyújtott rugó).
Remélem, így már egyértelmű, miért írtam, hogy a vibrátóval igenis kapcsolatos, még akkor is, ha magam sem itt keresném a gondot. Pl a gyakorlás, vagy ha nagyon nem jó, akkor a 9-es húrok használata jobb ötletnek tűnik...
A húrnyomásnak az meg valóban keverendő ide, bár azt is el tudom képzelni, hogy a kollégának olyan magasan vannak a húrjai, hogy az zavarja a vibratoban, de akkor ugye mit itt most nagyokosan teljesen elvittük az erdőbe... :)
egy picit lehet, mert kevesebb rugó nyujtottabb állapotban ,tehetetlenebb. de a nyujtás lényege veszik így el mivel felbillen a tremoló, több utat kell nyujtani a fogólapon. én inkább a kézerősítésnél maradok.
na most ha három rugó helyett kettőt teszel fel, és beljebb csavarod a kampót, valóban kisebb erő kell a nyújtásokhoz, de nem számottevő.
legalábbis tapasztalom szerint.
erre gondoltál?
egy húrnak adott hosszon adott hangolásban állandó a feszessége függetlenül, hogy azt fadarabra, betonra, gitárra (floydos fixes stb)feszítettük ki.
pl ha lefixálom a floydot a gitáromon (ergó, a rugókat akár ki is vehetem) így sem lesz nehezebb nyújtani.
egyébként a rugó pont olyan erővel feszül mint a húr. nemigazán faja ha nyújtáskor fel tud billenni (visszalazítja) hiába nyújtasz nem lesz magasabb a hang.
Szerintem lehet, hogy te a tremoló normális használatára gondolsz. Szerintem meg a kérdés a vibrátóra vonatkozott, amit a pici ujjacskáival csinál(na)?
Szerintem a vibrátózáshoz szükséges erőt szinte kizárólag a húrok határozzák meg, valamint az, hogy hol teszed mindezt, nekem az első néhány fekvésben mondjuk nehezebb mint mondjuk a tizenikszedikben.
Na várj csak. A te elméleted szerint egy végtelenül sok és erős rugóval felszerelt Floyd-dal (ami nagyjából egyenlő lenne a fix híddal), akkor valami brutálisan nagy erő kellene ahhoz, hogy egyre vastagabb húrokkal nyújtogasson? Mert milyen szerep van a tremolónak a fogólapon végzett vibrátónál, pontosabban a tremoló billenésének? Az, hogy kicsit mocorog, az egy következmény szerintem a konstrukcióból adódóan, de szerintem ez egy másik történet. A vibrátózáshoz ez a fícsör nem kell.
Azért nagyon is sok köze van: mivel (lebegőre állított floydnál, vagy tkp. bármilyen hídnál) a húroknak a rugók tartanak ellent, így a nyújtásukhoz szükséges erőt kizárólag a rugók karakterisztikája határozza meg, ellentétben a fixhidas gitárokkal... Vagyis minél puhább / kevesebb rugóval éri el ugyanazt a feszítést, annál könnyebb lesz nyújtani, igaz, a több húros nyújtásoknál pont emiatt a többi húr is jobban le fog lazulni.
csatlakozom az előttemszólóhoz. a húrnyomás a húrfajtától, hangolástól, húrmagasságtól stb.függ. ha a gitár rendben be van állítva(értem ezalatt: nem extrém cm-ben mérhető). akkor inkább a kezed nem bírja , a tremoló és a rugók nem nagyon szólnak bele.
Bocs, hogy visszakérdezek, de nem értem a kérdésed. Húrnyomáson azt az ellenállást érted, amikor a húrokat felnyomogatva vibrátóznál, és ez nehezen megy? Mert annak a tremolót tartó rugókhoz szerintem nem sok köze van. Lehet gond, hogy gyenge a kezed, lehet gond, hogy rosszul csinálod.
Jó reggelt! Az a kérdésem, hogy fr tremolónál hogyan tudnék megfelelőbb húrnyomást beállítani. 10-es húrok vannak fent, de elég nehéz a nyújtás. A rugók párhuzamosan vannak berakva. Köszönöm.
Szerintem elég korrekt oldal, megelőz sok "barbárkodás" :D
http://www.freeweb.hu/frettila/html/floyd.html
Bár az Edge III-ról szóló rész kicsit meglepő, pont az ne bírná?
épp merengek rajta mostanában, h írjak egy cikket, milyen fajin tremoló a GOTOH floyd!!!
Ezt nem hiszem el, h ennyiért adod, még egy
hitvány kopi is duplája!
Értem, végül is, általában úgy lehet a legpontosabban belőni, h a kulcsokkal hangolom be a gitárt aztán egy síkba állítom a finomhangolókat, meg gondolom az ár is számít, mert az én tremolóm igazából sosem volt tökéletes, bár az árhoz képest kielégítő
Ez nem hiba. Ha az egyik húrt feszíted, a többi minimálisan vissza fog engedni. Csak hangolj tovább, aztán meglátod, hogy be fognak állni azok a húrok.
Üdv! Valaki megmondaná, h milyen jellegű hiba, ha a tremoló finomhangolását követően (állatába E1-es húrtól haladok fölfelé) az E6 os húrra érve, és befejezve a hangolást, az E1-es húrra visszatérve lejjebb száll a hang, és ha pedig ráhúzok ugyanúgy megint az E6-os húr száll el, nem eget rengető hangolódásról van szó, de ha orvosolható a probléma valahogy, akkor szeretném pontosan belőni a hangszert.