Ha én állítom be akkor még figyelembe kell venni a nyakdőlésszőget és az eredő írányát ,valamint azt ,hogy kemény legyen vagy berregős a beállítás... És ez hónapokig tarthat... "
Igen sokaknak más a véleménye de egy gagyi tremoló az nagyon sok bosszúságot tud okozni egy jó pedig sok örömet. schaller/gotoh/origi/lo pro edge és edge pro ezekben biztos nem csalódik senki, a többi búcsús műanyag
Én nem vagyok az olcsó tremolók híve. Ha valakinek tényleg kell, és tényleg használja, adja meg a módját szerintem.
Nekem is volt 2 olcsóbb tremolós gitárom, most origi floyd van, és ég és föld a különbség. Én se gondoltam volna soha hogy ennyi lehet tremoló és tremoló között, pedig van.
Eleve nehezebb az egész szerkezet, nagyobb a sustain (persze nem egy fixhíd, de nekem bőven elég), nyújtásoknál az olcsóbb tremoló eléggé mozgott, ez szinte meg se moccan, játékérzetre is sokkal stabilabb az egész rendszer, nagyobbat is lehet vele nyújtani, a húrt egyáltalán nem eszi, és érződik hogy ez 10-15 év múlva is tremoló lesz, nem kell 2 évente éleztetni és 6 év múlva kukába dobni.
Egy jó tremoló rövid távon kényelmesebb, rengeteg hajtépéstől kíméli meg az embert, hosszabb távon meg még kifizetődőbb is.
hmmm...van benne valami...amugy a medgyesi hangszercenter oldalán láttam licensz tremolót 15ezerért.Szerinted ez milyen ár egy ilyen tremolóért,meg egyáltalán milyen minőséget eredményez?
Azt ne felejtsd el, hogy a legtöbb floyd különböző méretű, ergo valszeg akkor is fúrnod faragnod kell majd ha veszel bele egy floydot... Akkor meg már jobban megéri addig egy fix híd, és utána marni bele a floydot mikor megvan egy normális schaller/gotoh/origi.
Nem szart akarok venni,ideiglenesen kell egy tremoló,egy házi készítésű gitárba,amit kb nyárra be akarok fejezni.(pénz nincs eredetire).talán jövőre veszek majd bele original floyd-ot.Fix hurlábat meg nem akarok rátenni,mert később meg tönkrevágom a festést ha nekiállok kimarni a floyd helyét...szal inkább legyen meg most.Ha egy olyan tremolót tudnék szerezni,mint az ltd mh-50emen van,az megfelelne...és még csak szarnak sem nevezhető.
Bocs de én azt olvastam ki LTDplayer kolléga szavaiból, hogy leginkább az számít, hogy minél olcsóbb legyen, nem baj ha nem olyan jó! Ezért írtam azt amit írtam!
Nem muszály egyetérteni!
Na azért ki lehet fogni jó floyd-okat olcsón. Nem kell mindjárt oridzsi floyd-ért szaladni...Takeuchi, használt LO-TRS, edge pro II stb...Tuggyafas*om.
Egyébként a szar anyagból lévő tremcsit is fel lehet javítani/tuningolni, ha elkopott. Jó hangszerkészítőnek ez nem gond. Egyszerűen csak keményebb fémet visz fel a felületre és azt köszörüli a megfelelő profilra. De ezt már ezerszer leírtam...
Ezek a 60 ezres japó szarok azért túlzás kategória. Átkúrják a jónépet.
Biztos hogy érdemes egy olcsó szart megvenned, csak azért, hogy floydos legyen a gityód? Akkor inkább vadássz egy használt origi floydot az e-bay-en, azt legfeljebb éleztetni kell, de legalább rendes anyagból van!
Ha úgymond nagyon vadul tremolózol, akkor szerintem csak olyan floydban gondolkozz ami tényleg minőségi cucc, az meg sajnos kb 45-50 ezertől felfelé kapható! Megnézheted az Ebay-en is de az eléggé rizikós, hogy ha használtan veszel, mert lehet hogy éppen belefutsz egy trágya cuccba. Szerintem a Schaller nagyon jó, ők gyártják azeredeti Floyd cuccokat is. Szóval ha nem lehet rendbehozni a tremolódat, akkor csere és pénztárca nyitás!
Te most azt írtad le amit én is átéltem nem is olyan régen. Bárki bármit mond dobd a kukába a tremolót és rendelj tőlükilyet nekem ez nagyon bevált és nem bánod meg.
szevasztok! van egy ibanez rg 350ex gitárom, Edge III floyd rose tremolós, decemberben vettük. majd köbö 1 hónap múlva szarakodott a tremo, mert nem álltak a húrok vissza rendesen (értem ezalatt, hogy letremolózásnál a rendes hangmagasság alatt marattak, feltremolózásnál pedig a rendes magasságnál magasabban voltak a húrok hangmagasságai). megkérdeztük egy, a környékünkön nagynevű gitárostól, mi a baj. azt monta, csak egyszerűen meg kell zsírozni a kést (az a kis éles rész, ahol a két csavaron mozog az egész szerkezet). meg is zsíroztuk. felraktam az új húrokat, hagytam egy hétig, hogy beálljanak a húrok, aztán lesatuzta, ahogy azt kell. kipróbáltam, és minden rendben volt vele. de másnap meg az A húr rosszalkodott. lehúzásnál fentebb ment, felhúzásnál meg lentebb :O . most meg egész egszerűen csak gitározam rajta, aztán elhangolódott az egész a picsába....
na most gondolom ez egy szar floyd (az Egde III), meg más máshol is írták, h nagyon trágya. mit ajánlotok, vagy mit lehetne ezzel csinálni???? megjegyz.: nagyon vadul floyd rose-olok...
Annyira olcsón jutottam hozzá ehez az ibihez,(már az ibanez fórumon is leírtam ezt) hogy kár lett volna kihagyni. Ráadásul full új! Jó gitár ez amúgy, ahogy van.
Igazából kicsit rock/blues katarzist kaptam első kipróbáláskor. (Még most is az) Ha 60 rugót költök rá, akkor a végső összeg úgy nézz ki, mintha vettem volna egy Ibanez S470-t tuningmentesen egy boltban.
az S470 bridge pikapját is ki fogom cserélni amúgy.:) még az is kérdés hogy mire. Most vettema héten a gityót, és a hátsóval nem vagyok teljes mértékben megelégedve.
más nagyon a ZR mint az origi.
az origi nagyon durván engedi a húrokat, agresszívebb dolgokat lehet vele megcsinálni.
a ZR sokkal kevesebbet enged.. nem olyan durva.
Nincs(még). Nemrég szereztem be a gitárt, és én nem szeretnék szarakodni vele. Ismerősömék azt mondták, mivel koreai a szárazfa, 1,5 év múlva ez a tremcsi meghal az én játékstílusom miatt.
Én tesközelből még nem láttam ZR-t, de az alapelve tetszik. Elméletileg jobbnak kéne lennie a hagyományos "pengés" tremeknél. Mégis légy van a levesben?
A sustaint és a hang telítettségét - sajnos szavakban ezt nehéz leírni - a blokk tömege és az anyaga igencsak befolyásolja. (kipróbáltam)
A blokk ("tőke") hossza - azaz, a geometriája - inkább a karozás reagálását befolyásolja. Azt, hogy milyen "érzékenyen" reagáljon, mekkora erővel milyen hajlítást érj el. A rugók számának változtatása is a karozás érzékenységére van hatással.
...baromi nehéz ezt szavakkal leírni...
Nekem volt ilyenem, és nagyon ügyes kis hangszer! Én legalábbis nagyon szerettem. Nagyon kényelmes kecses nyaka volt. A hangjára már nem nagyon emlékszem, azt nem tudom, hogy mai füllel mennyire tetszene, de akkoriban nagyon elégedett voltam és csak azért adtam el mert mindenárom Kramrt akartam venni! A Floyd II nálam rendben működött, nem volt vele gondom. Az én gitáromon, már a dupla satus Floyd II volt és nem a korábbi, alul befűzős típus. Szerintem jó boltot csinál aki ilyen gitárt vesz. Bár nem tudom, hogy mennyiért lehet ilyet kapni, de gondolom, hogy nem felső árkategóriás.
Annyira kell csak figyelni, ha ilyet vennél, amennyire egy használt gitárnál figyelni kell, floyd késének kopottsága, bundok állapota stb...
üdv.azt szeretném kérdezni,hogy valakinek van e valami féle infoja a (NÉMET SHADOW gitárrol)aszem olyan 1990-körül gyártották.seymour duncan DDJ pickup van benne,és floyd rose II -es schaller cucc."made in germany by schaller" szoval valami vélemény?vagy info valaki?
Ki mondta hogy felhangolva állítgattam a húrmagasságot? ez a tremoló 1 évet se bírt ki normál használatnál . Azért cseréltem mert idegesített ,hogy nem tartja a hangolást a gitár pedig hozzámnőtt . szar tremcsival meg nagyon nehéz eladni és valóban biliacélból készült ,tehát fos.
Hát abban nem az Edge a hibás, hogy felhangolt állapotban állítgattátok...ezzel ki is nyírtátok...
Asszem a penge cserélhető benne...ki kell cserélni meg a tőcsavarokat is...
Nagyon szépen köszönöm! És akkor picit húzok, hangolok, húzok, hangolok, míg okés nem lesz! Ezáltal a húrmagasságom elállítodik a vintage52-ben beállítottakhoz képest?
:)
Ha a húrok a fej felé buktatták akkor tekerd be a rugótartó csavarokat vagy ennek az inverze.
Picit tekerj, majd hangold pontosra és így tovább, míg be nem áll.
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? Volt alapbeállításon a gityóm a vintage 52-ben meg még egy két dolgok csináltak rajta! Fasza lett a húr távolság a floyd tremolo is vízszintebe volt 2 hónapig elixír 9/42-es húrral zsírul működött! Most ugyan úgy elixírrel )/42-essel újrahúroztam tegnap és most nincs már vízszintben a tremoló, mit lejet ilyenkor tenni és hogyan?
Ha, leszeded a floyd-ot, nem lötyög nagyon a csavarok a menetes hüvelyrészben...lehet, hogy elcseszték a csavarokat? A másik, Edge le és vizsgáld meg a pengéket, nincsenek e bemaródások ,kopások...ugyanígy tégy a két csavarral is nem rágta e be a nyakrésznél a tremoló magát...mert akkor ott a hunyó...
Bizony nem egy nagy durranás és gyakorló hangszernek indult majd mikor kijöttek a hibái ami nem a kivitelezésében keresendő úgy döntöttem ,hogy eladom. Az igazat megvallva meg megszerettem ám , de még ami fontos nagyon szépen meg van ám csinálva ez a gitár és most hogy a pickup és a tremoló is cserélve lett már tuti hogy nem válok meg tőle. Még egy Fenderre valahogy összekaparok és kész a gitárpark vagy ki tudja.
Kicsit utánakerestem, mert sem az Ibanezregister, sem az Ibanezrules nem tesz említést ilyen betűjelzésről, de találtam egy oldalt, ahol létezik, a Cort PT gyárban gyártották! Erről a PT jelzésű gyárról aztán meg semmit nem találok!
tőlük rendelte az öcsém aki Torontóban van ,onnan jött ajándékként . ha jól tudom ő fizetett vámmal együtt 185+ 25 dolcsit valamint az ide csomag 5000 Ft így összesen kb. 40 000 Ft
Ami még más hogy nem a csavarokat húzzák a rúgók amik azét elég nagy erőt képviselnek mert itt a rúgó és a rögzítőcsavar közel 90 ° zár be hagyományosan pedig 180° (ki akarja húzni a fából). könnyebben beállítható, nagyobb felületen fekszik fel a fára ,berregés talán még jobb . csak azt nem tudom hol tudok venni itthon ilyet.
Nem ismerem, de szerintem arra jó, hogy meg lehet húzni vele a rugókat egy imbuszkulccsal, ott a fémdarab tetején lévő lyukon. El tudom képzelni, hogy a hang is változik picit, mert jobban érintkezik ott a testtel, meg nagyobb vas; de nem hiszem igazán. Viszont csak három kampó van rajta.
énis csak így teszem a rugókat (trapézalakban)
csak az RG-ben a 2 rugó van párhuzamosan.
kicsit egyébként lehet a karozás érzetén változtatni a rugókkal/húrvastagságokkal..