mivel én fordításból is élek, ezt durván 2 rongyért tudja a nagy többség lefordítani. Ált. ez a tarifa. Ha ingyen gondoltad, akkor sztem ne írásban kérd, hanem kérj meg valakit, akit ismersz, és jó angolos, és ülj össze veled, 5 perc alatt leadarálja. Jegyzetelj, vagy csinálj hangfelvételt! Aki ekkora szöveget csak úgy ingyen lefordít - na olyannal még nem találkoztam. Lehet, hogy van, de akkor sok az ideje is!
Advantages
The Floyd Rose Locking Tremolo has several advantages over other more common tremolo systems such as Fender"s Synchronised Tremolo and Bigsby Vibrato Tailpiece.
It is possible to bend notes both up and down, whereas common tremolo systems could only bend them down.
It offers a wide range in the vibrato effect. The standard models may bend notes 3-4 semitones down and 2-3 semitones up. Customised variants of the Floyd Rose Locking Tremolo are able to bend notes as far as 8 semitones down and 5 semitones up.
Strings return to their original tuning even after repeated raisings and lowerings of the pitch. This would cause older, non-locking types of tremolo systems to run out of tune due to the rapidly-changing string tensions. A well made and properly fine-tuned Floyd Rose system with a tight locking nut is known to hold strings in tune for weeks without fine tuning.
It can be used to create a whole new range of sounds.
It can re-use a broken string if the broken string is still long enough, as it does not require a ball end on the string.
[edit] Disadvantages
Generally, the most widely criticized disadvantages unique to the Floyd Rose Locking Tremolo and apart from other tremolo systems originate from its difficulty to set up and balance in the first place.
Changing strings takes longer and is more difficult than on a normal guitar.
If the strings are not properly stretched before locking them in place at the nut, heavy string bending can cause a string (usually the high E string) to stretch beyond the ability of the fine tuner to compensate. This then requires the nut to be unlocked and the string re-adjusted.
Heavy palm muting moves the bridge, unless it is set up with the bridge lying flat on the surface of the guitar, while the inner springs are tightened all the way, allowing only forward motion of the arm and bridgeplate. (This is of course a disadvantage to any floating tremolo, not just to Floyd Roses)
Bending one string causes all others to lower their pitch, so some compound bends are harder to play or even impossible. This can be mitigated by applying pressure on the floating bridge with the right hand during compound bends to compensate. (Again the same problem occurs with every floating tremolo bridge)
Floyd Rose bridge absorbs some of the string vibrations and may shorten the sustain of a note.
Adjusting the intonation of a bridge requires more work, as the saddles are held fast to the bridgeplate by small bolts. While vintage tremolo bridges require only a phillips screwdriver to move the saddle, on the Floyd Rose Locking Tremolo a small bolt must be unscrewed to move the saddle and then re-tightened again. Furthermore, as strings usually have to be loosened before the saddle is moved, a Floyd Rose user has to loosen the nut as well. However, since intonation is usually only adjusted during the initial guitar setup, the nut is usually not locked at the time of intonation adjustment.
It becomes more of a neccessity for a performing guitarist to maintain at least one back-up guitar to quickly switch instruments in the situation of string breakage due to the difficulty in performing impromptu maintanence work on a Floyd Rose Locking Tremolo during a concert or gig, even when stalling for time.
Application of this bridge turns tuning into an iterative process. As one string is tightened to bring its pitch up, the pitch of the remaining five strings drop. This requires one to painstakingly re-tune several times. An experienced player will intentionally "up-tune" the lower strings to compensate for the drop in pitch that comes with tuning the subsequent strings. On the other hand, retuning is not necessary for a long time after properly tuning, locking and fine tuning the strings.
Hát igen, de ebbe nem szabad belegondolni, hogy USA-ban mennyiért jutnál hozzá kibaszott jó gitárokért, mi nem ott vagyunk és gondolom egyhamar nem is lesz vámmentes az amerikai-magyar kapcsolat, szóval ez van...
Pont azon agyaltam hogy basszameg USAban a sekter amit vettem 90ezer forint.. beszarás. És szintezve vannak a bundok, beállítva egy oktáv, a floyd mászott egy picid de sztem kb azért mert új húrt raktk rá.
A bundbeállítást nem ússza meg azért ez a gitár, de azt már az új tulajdonos intézi majd. Igazából nem nagy pénz, de érdemes az új gazdája kéréseinek megfelelően belőni a hangszert, ha már mindenképp hangszerész segítsége szükséges.
Igen. :) Bár most egy ideig nem szeretnék floyd-ot látni. :) :) Amúgy nem tudom most mitől múlt el az a bizonyos lötyögés. Lehet hogy elsőre nem volt rendesen benne a húr?... Érdekes... De most tökéletes az a lényeg. :)
Hát amúgy még egyszer köszi minden hozzászólónak, aki esetleg pesti és segített ma meg tegnap annak tényleg tartom a sör ajánlatomat. :) Tényleg sokat tanultam tegnap este. :)
Jajaja.. én pl sosem viszem.. ha jó, tavaly voltam bent, mert lusta voltam valamit forrasztgatni, meg vettem 2 tőcsavart a FR-hez hogy helyrehozzam az előző tulaj okozta károkat. :)
Teljességgel igazad van, sajnos egyre kevesebbet törődnek az olcsóbb hangszerekkel... Mert sajnos a 110e Ft-os kategória egyre alacsonyabbnak számít már.
Igen, csak elszomorít hogy az ember 110 ezret kiad egy hangszerre és ennyit kelljen tökölődni még vele. Meg ez ugye nem kevés plussz pénzkiadás is. Bár az legyen a legkevesebb.
igen minden olyan új hangszernél amiknél nem szintezik a bundokat, vagy netán a fa még vetemedik/érik/változtatja alakját a bundok idővel elmozdulhatnak utánna kell modosítani, a jól kezelt hangszerfa nem nagyon változik.
Igen, teljesen. :) Fél 2 körülre befejezettnek tekintettem a dolgot. :) A tremolo egész jól áll, a húrok viszont kicsit magasak lettek, de így legalább nem csörög. :) Ma bevittem hangszerészhez is, ott azért még mondták hogy kell lazítani a nyakán picit, meg reszelni néhány bundon, mert sajnos úgy néz ki jó eséllyel ez a fő oka hogy bármit csináltam mindig zörgött picit, hacsak nem állítom olyan magasra a húrokat, mint ahogy most is van. Nesze nekem Made in Indonesia... Bár lehet hogy ez a legtöbb újonnan vásárolt hangszernél így van, mindegy hol gyártják...
hát az, hogy ha szar az oktáv, attól még be lehet hangolni lentre, de minél feljebb mész, annál jobban kijön, ha szar. ez ilyen vicc próbált lenni a részéről. :D:D:D
pedig jó móka.
egyébként van egy kis ketyere, ami megfogja, amíg ki meg betekered a kis imbuszt, ezzel jelentősen megkönnyítve, meg nem kell lazítani a húrokat stb, csak nekem nincs olyan sajna.
szal szoptam tegnap rendesen :D magasság, oktáv, rugóállítgatás, hangolgatás száznyócvanszor, jeeeee.
de ha egyszer kell az a fránya floyd, akko ez van
Igen, ismét köszi mindenkinek. Tremoló szöge már szépen áll, mostmár csak annyi van még hogy első 2 bundnál csörög szinte mindegyik húr. Úgyhogy gondolom még egy pici húremelés és kész is kálvária ma estére. :)
A múltkór ezzel szarakodtam én is aztán a vaterral összehoztuk én úgy csináltam hogy egy cípőfűzővel akszottam be a húrokat és addig fogták nekem a tremolót.
Kiesett az egész cucc a tőcsavarok közül és teljesen ki lehet szedni. Hogy lehet rendesen visszarakni, mert akármit csinálok a leugrik a csavar kis "vájatából" mire visszarakom a rugót. :(
Csúcsszuper lett. :) Tremolo szög túlment a párhuzamososn, most másik irányba, a húrmagasság meg olyan alacsony hogy az első 4 bundon pattog szinte csak. :) Na nem baj újabb kör jön. :)
Szerintem olvass vissza és minden világos lesz. Van sok okos hozzászólás!
Böngészgess és a végére okosabb leszel te is.
A "két imbuszkulcsos csoda" amivel emeled a húrlábat az a tőcsavar.
Ami a rugókat tartja (a lap latt, hátul) azok sima facsavarok. Ezek állításával és a hangolás tartásával tudod beállítani a tremolót a helyes pozícióba.
de nincs felspannolva, amint leszeded a rugókat, és leengeded, lötyög az egész. mint amikor nyomsz egy olyan divebombot, hogy lógjanak a húrok ;]
amikor meg szeded le a húrokat, akkor a kezed tartásával csinálsz ellenerőt, a húrok nem tudják, hogy nem a rugó dolgozik ellenük, hanem te...
Hehe, myilen jó dolgokat tanul itt az ember...
Nekem a húrmagassággal nincs bajom, de lenne egy kérdésem...
Mikor a tremolórögzítő csavart húzom/lazítom hangolásnál, hogy beálljon faszán párhuzamosba, szal akkor is ki kell venni a rugókat, vagy ez a művelet mehet rögzített állapotban is?
Ööö most akkor a "tőcsavarok" ami a gitár hátsójában van és a tremolo szöget állítja, vagy ami a húrlábacskák mellett van fent, az a két imbuszos csoda, amivel a húrmagasságot állítom. Vagy megint én nem értek valamit...
Floyd rose gyorstalpaló csak itt csak most. :) Köszi amúgy a tanácsokat, lassan csak összeáll a kép mit hogy, és mi mire való. :)
A húrokat már egy órája lelazítottam amúgy, meg amúgyis újak még.
húrokat nem is kell lelazítani húrmagasságállításhoz!
én úgy szoktam, hogy:
leszedem a hátsó takarólemezt, hasra fordítom a gityót az ölembe, alulról a karral hátrahúzom, hogy "összemenjenek" a rugók. Akkor vagy kézzel, vagy fogóval ki tudod őket venni, miköben tartod a tremolókarnál fogva a húrok ellenében a cuccot. ha kiakasztottad az összes rugót, szépen visszaengeded a kart, előrebukuk a treomló olyan 20-30 fokos szögig, utána már nem húzzák a húrok. ekkor ki lehet venni húrostul mindenestül egyben az egész cájgot. kicsit tekersz a tőcsavarokon, amennyit gondolsz, utána ugyanezt visszafele. visszailleszted a tremolót a helyére, hasravágod a gityót, meghúzod a karnál fogva, visszaakasztgatod a rugókat, ekkor már érdemes fogóval, nehogy elugorjon, stb, és nem is kell újrahangolni a gityót, visszaáll a rend ;]
Őszintén szólva holnap adom el a cimborámnak friss húrkészlettel a gitárt, csak szeretném minnél tökéletesebb állapotban odadni neki. A gitár amúgy új, 3 hetes.