Kicseréltem a jack aljzatot a gitáron (Yamaha AES20).
Cső jack aljzat van benne (stereo).
2 db humbucker van a gitárban (Seymour D. Distortion set).
A gitár alapvetően egy Les Paul annyi eltéréssel, hogy csak egy tone poti van, ami közös.
Ez a tone poti kihúzhatós, és akkor mindkét pickupot felezi.
Erről a potiról egy olyan kábel megy a jack aljzatra, amiben van piros és fehér ér + szigetelés + szigetelő fólia.
Pontosan tudtam megfigyelni, hogy volt bekötve. Én úgy csináltam, hogy piros a jel; fehér és a test összeköt, és az megy a csatlakozó testjére + a másik érintkezőre is ami nem a jel (ez a két érintkező a régi aljzaton is össze volt kötve).
Ezen kívül mást nem csináltam, csak az egyik potit befújtam kontaktsrpay-vel.
Minden működik, ahogy szokott, viszont szerintem halkabb lett mint volt, illetve a magasok is eltűntek.
Kiiktattam a váltót, egyesével fixre kötve a hangszedők szólnak. Először a váltót csak úgy néztem, hogy a kapcsol-e rendesen. Azzal nincs gond, de a 2-es 3-as állásban valahogy házon belül testet kap. Szóval a kapcsoló a rossz, csere lessz.
Végül az Air Norton + Tone Zone helyett SH-2 és TB-4 lett. De valami nagyon nem jó.
A rajz szerint kötöttem be (Seymour-nál a piros+fehért kell összekötni), legalább 4-szer néztem át. Összeraktam a gitárt, hangolóval behangoltam, mindhárom állásban volt jel, gondoltam nem lesz gond.
A hibajelenség: 3 állású a kapcsoló, olyan mint ami a rajzon van.
1-es állás: van hang, hangerő + hangszín működik
2-es állás: van hang, de ugyanúgy szól mint az 1-es állásban, hangerő + hangszín működik
3-as állás: éppenhogy csak szól valami, fel kell tekerni az erősítőt, hangerő poti oké, a hangszín poti olyan mintha a hangerőt változtatná.
A kapcsoló elvileg működik rendesen, legalábbis a műszer szerint (rövidzár mérés).
Nem vagyok elektronikai zseni, nekem itt megáll a tudomány.
Minek tömör vezeték? Szvsz még rosszabb is, mert beforrasztod, aztán hajlítgatod, feszültség keletkezik, és idővel vagy eltörik vagy a forrasztás reped el. Sőt, ha már a forrasztásnál tartunk, a sodrott vezeték sokkal nagyobb felületet ad a forrasztásnak is.
Bartelben szereztem egy gitárt, esztétikailag és hardverilag nagyon rendben van, egyedül az elektronika berhelt. A volt tulaj kísérletezgetett, szerintem valami el van kötve:
- nagyon zajos és gerjed
- a pickup felező nem felez, alig hallható különbség van a két állás között
A felállás:
2 x humbi (Roswell mindkettő)
1 x volume poti
1 x tone poti
1 x 2 utas mini toggle (felező)
1 x 3 utas váltó
A két humbit ki fogom cserélni Dimarzio Air Norton-ra és Tone Zone-ra. Kerestem a neten bekötési rajzot ilyen felállásra, de nem találtam. Valaki lenne kedves és lerajzolná a helyes bekötést? Kétféleképpen kellene, a felezővel és anélkül. A 3 utas váltó téglalap alakú nem a kerekített.
Krém Dimarzio hangszedőhöz tud valaki ajánlani színben pont hozzá passzoló krém hangszedő keret márkát? Ami most van nekem, az kb 2 árnyalattal világosabb a hangszedőnél.
Eredeti Dimarzio keretet nem kapni sehol. Ebay-en is 1-1 darab van, de csak nyakhoz, ráadásul iszonyat szállítási költséggel..
Igazából nem egetverő kérdés, csak így kicsit csúnya. Ha valaki tud ajánlani valamit, azt megköszönném.
Igen, az American Wire Gauge rövidítése, itt találod a pontos számítását a különböző tulajdonságainak. Egy átlagos single coil vagy P90 esetében annyira nem nagy a különbség, a humbuckerek csévetestjei már alacsonyabbak, ott számíthat az a három ezred mm is, különösen, ha nagy menetszámot akarsz (bár én nem vagyok nagy rajongója a fullra túltekert humbiknak). Pl. ezért szokták a kicióccó kínai hangszedőkben az awg 43-ast használni.
Értelek. Én anno asszem vateráról vagy jófogásról szereztem, azóta is megvan, nem építettem magamnak hangszedőt :D Egyébként én is csak hangszerépítő kellékeket árusító cégeknél láttam, ott is csak a komolyabb külföldi webshop-okban.
Helló
Max egy órát használt vírusmentes SD SH6-ot ( vagy a szettet, tehát hídi nyaki ) cserélnék Dimarzio CrunchLab-ra vagy kimondottan basswoodba való Dimarzio pickupra. Nem belezős metálra kell de nem is hiphop boys-s zenéhez. Szóval reccsenjen. Nyilván a két szedőt szintén két pikapra cserélném. Köszi.
Nem felezhető, hanem van benne egy humbi és egy szimpla is, és ezek között lehet váltani a pushpullal, ha akarsz. SC=Single coil. Ha nem kell, ne használd, ne kösd be az SC-t, ennyi.
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni.
EMG 89- es hangszedőt szeretném bekötni sima ,hagyományos volume potival, egyből a jack kimenetre. Felezhető a hangszedő, a push-pull- os rajz megvan, de nem olyannal szeretném. Hogy kell ?
Mert 5 vezeték van + a piros .
Sárga - sc preamp in
Narancs- primary coil
Kék - Hb preamp in
Zöld - Hb preamp out
Fehér - sc preamp out
Melyik mehet a potira?
Sziasztok! Wilkinson Alnico V pickupokat vettem Squier Affinity Startomba. A csere során a middle pickup leesett az asztal magasságából. Előtte úgy emlékszem, 6,1 kOhm ellenállást mértem rajta, de utána már csak 5,3 kOhm-ot. Elképzelhető, hogy pl. tekercszárlatos lett az eséstől, ezért csökkent le az ellenállása? Egyébként beszereltem, és szól. Mint ha picit halkabb és tompább lenne, de simán lehet, hogy ezt csak belehallom.
sziasztok! cserélnék egy gitáromban pickupot, van pár pickupom elfekvőben, de egyik sem az igazi, egyiket sem szeretem annyira, de szeretném eladni kettőt, hogy vehessek ebbe a gitárba.
tudnátok segíteni, hogy kb. melyiket tudnám eladni, amit nem kellene sokáig árulnom? esetleg az árak, így reálisak?
GOTOH PAF pickupszett, talán 30 körül a szett?
Gibson 490T hídi, talán 20 körül?
Dimarizo PAF pickup, 20-25 körül esetleg?
és végül egy Seymour Duncan Invader nyaki, 19 körül?
És egy Gibson tényleg akkora durranás pl. egy Tonerider-hez képest? Utóbbival van összehasonlítási alapom, és azt kell mondjam, hogy marhára nem. A minap szert tettem egy Lindy Fralin P90 szettre, a GS-en hirdették kevesebb, mint féláron. Hamarosan bekerül gitárba, akkor tudok majd nyilatkozni, de azt sejtem, hogy ezt az árat megéri, a vadiúj árát - nekem legalábbis - nem valószínű.
Keresek megvételre egy Dimarzio The Humbucker From Hell (DP156BC) vagy egy Dimarzio PAF Pro (DP151BC) hangszedőt, kizárólag zebra(fekete/krém), esetleg krém színben.
tb90hm@gmail.com
Hello mindenkinek!
Van egy Nádasi "Szaki" Ferenc által készített gitár, amiben Bare Knuckle, és Irish Tour pick up-ok vannak. Van-e valakinek tapasztalata ezekkel a pick up-ökkel?
Köszönöm a segítséget!
Kimértem, nincs szakadás.
Igazából kitekert gainnél halható inkább, de annyira nem vészes.
Most egy Laney CUB12R-t használok. Korábban volt egy Vox AC15C1-em. Annál jelentősebb volt ez a hang.
Egyelőre nem bajolok vele. Gyakorlás közben nem is igazán veszem észre.
Amennyire emlékszem aktív pukiknál nem kell, sőt az EMG külön ki is emeli, hogy ne kösd be oda a földet (legalábbis az aktív JB-emnél így volt). Ettől függetlenül lehet, hogy amikor passzívra cserélték, akkor megcsinálták. Ha van multimétered, akkor ki is mérheted: a potik háza vagy még inkább a jack aljzat földje és a húrláb közt folytonosságot kell mérned. Ha nincs, akkor ez a gond, és ha jön onnan vezeték, akkor az nem érintkezik rendesen.
Köszönöm, megnézem húrozáskor.
Azt hiszem a furat megvan, és jön is onnan egy vezeték, de nem vagyok benne biztos, hogy az az. Majd ha jobban szétszedem kiderül.
Tuti aktív EMG volt benne. Ebayen van vagy 20 hirdetés kb. 90%-ban az van benne. (Epiphone Les Paul Custom Prophecy Plus Type)
Nincs leföldelve a húrláb, ami ha valóban EMG aktív szett volt benne eredetileg, akkor normális. Ha nincs is furat a földelő vezetéknek a húrlábhoz, akkor macerás, ebben az esetben mindenképp hangszerészt javasolnék. Ha a furat megvan, akkor:
1) Húrokat leszed
2) Húrláb azon perselyét, ahova a furat megy kiszed (youtube-on van róla videó, hogyan)
3) Egy vezetéket valamelyik földpontra beforraszt
4) A vezetéket a persely furatába áthúz
5) Vezeték végét jó hosszan (kb. 2cm) leblankol
6) A perselyt úgy visszarak, hogy a blankolt vezetékvég hozzászoruljon a furatban
7) Felhúroz, örül
Ha ezt bonyolultnak találod, akkor ezt is megcsinálja egy hangszerész neked.
Köszönöm a válaszokat. Egyelőre elhalasztottam a projektet.
EMG 81/85-öt akartam betenni egy Epiphone Les Paul-ba.
Igazából korai lenne még a csere, mert gitározni nem tudok. Valamint rendben van a hangja a gityónak.
Bár gyárilag a fent említett EMG lehetett benne, csak korábbi tulaj cserélte. Most nem tudom mi van benne, majd húrozáskor megnézem.
Egy bajom van a hangszedőkkel, van egy kis alapzaja, ami megszűnik ha hozzáérek a húrokhoz.
Nekem most a gyári pickupok vannak a gitáromban (Schecter Omen Extreme 7), elégedett vagyok velük,de gondolkodom azért egy cserén, Sublime pickupokra,esetleg BKP-re,vagy hasonlóra.
Anno még a 6 húrosomban Sublime-okra váltottam az EMG-ket,hát kimagasló volt a minőségi javulás,főleg a clean/crunch hangoknál,de az overdrive is jobb lett!
Az EMG-nél a crunch az nem nagyon volt, a clean meg nagyon steril,élettelen,töketlen volt.
Passzív humbi, abból is viszonylag kis jelszintű, vintage speckóval. Ha kell a nagy jel, arra van a booster a board-on. És a board tápellátása némileg környezetbarátabb...
Vannak ezek a kínai 9V-os tölthető akkuk,amiken ráadásul van beépített mikro USB port.
Nem tudom mekkora feszkót ad le egy ilyen, viszont ha a töltőportot be lehet mondjuk valahogy a gitár elektronika fedlapjára építeni,akkor ki sem kell venni a gitárból,csak rádugni a telefontöltőre.
Mondjuk talán elegánsabb megoldás,ha van egy külön elem tartó rekesz a gityóban,és csavarozás nélkül kivehető az elem. :)
Nekem EMG 81, 89 és 85 volt, de már régóta visszaszoktam a passzívakra,és jobban szeretem.
Jogos meglátás Ni-Cd akksik esetén. Li-ion és Li polimer akksik esetében ez nem para, sőt, azok jobban kedvelik, ha nincs teljesen lemerítve az akksi minden ciklusban. Viszont nem tudom, hogy a standard 9V-os méretben vannak-e ilyen akksik...
EMG esetén kb. 1.000 órát. Ha használaton kívül kihúzod a kábelt a gitárból, akkor sokáig fog tartani. Akkumulátor használatát nem javasolja az EMG, mert ahhoz, hogy annak hosszú élettartamát biztosítani lehessen, teljesen le kellene meríteni töltés előtt, ez pedig nem életszerű jelen helyzetben.
Nem túl hosszú ideig volt aktív basszgitárom (kb. 5-6 hónap). Azalatt végig azt az elemet használtam, amivel vettem. Persze környezetszennyezési szempontból jobb az akksi, csak az csak 8,2V-ot tud, kérdés, hogy ez megzakkantja-e az előfokot (nem kellene neki, minimálisan csökkenhet a headroom, de valószínűbb, hogy nem veszed észre)
FB-on megtalálod SublimePickups András néven.
A DiMarzio-khoz nem értek, egy gitáromban van Super Distortion, de szabadulnék tőle, nekem nagyon nem jön be. Eleve nem kedvelem a nagyjelű hangszedőket, de ennek még az EQ-ja sem jön be annyira. A DiMarzio honlapján találsz némi útbaigazítást, hogy mekkora jele van, meg milyen a hangzása. Sajnos ezek nem egységesített eljárással készülnek, szóval gyártók közt nem vethetőek össze a hangszedők így, de a saját termékeik közt azért ad némi támpontot.
Húha úgy látom, nem hozta át őket, tehát ezekre gondoltam:
Ezt írtad: Mármost a DiMarzio-nak vannak ilyesmi humbucker-ei:
https://www.dimarzio.com/pickups/soap-bar/tone-zone-p90 https://hu.flatfy.com/ https://www.dimarzio.com/pickups/soap-bar/p90-super-distortion https://www.dimarzio.com/pickups/soap-bar/dlx-plus-bridge
Sziasztok, új tag de régi olvasó itt!
Csak egy kis apróság, a Sublime linkje nem működik, vajon miért?
Az általad felsorolt három humbucker teljesítményileg mind ugyanaz, vagy van valamelyik a véleményed szerint, ami éredmesebb, mint a többi? :)
üdv egy kis segítségre lenne szükségem ,, no name stratba vettem középre egy fender (rw) hangszedőt a többi maradt a régi , középen egyedűl faszán szól viszont 2/4 be nagyon gyenge a többivel vagyis valami rohadtul nem stimmel mert alíg szól, mit baszarintottam el testvérek?,,,piros vezeték a kapcsolóhoz fehér a hangerőhöz ment..köszi a választ kezdő vagyok bocsi üdv
Köszi szépen! Közben kiderült, hogy nagy valószínűséggel a hangszínpoti kh-zása okozhatta a zúgást. Elég volt párszor megtekergetni, és megszűnt a hiba.
Sziasztok! Van egy LP-jellegű gitárom (Cort CR280), amiben a hídi hangszedő csendes, ahogy elvárható, de a nyaki hangszedő egy ideje zajos. Torzító használata esetén kifejezetten jól hallhatóan. Ha megérintem a húrokat (gondolom, így földelve a gitárt), akkor elhallgat a zúgás. Olyan, mint ha összeszedné a környezetében lévő elektromágneses zajokat.
A pickupváltó kapcsolót nemrég ki- és szétszedtem, mert kh-zott. Most a kapcsoló nagyon szépen működik, de talán a szereléskor megsérülhetett egy kábel, amit nem vettem észre...
Tudnátok tanácsot adni, hogy merre keressem a hibát?
Lehet, csak együtt nem fognak jól szólni a jelszint különbség miatt. Amikor meg váltasz, akkor minden mást utána át kell állítanod ugyanezen okból. Szóval értelme nem sok van. De nekem is volt olyan basszgitárom (Ibanez ST924), amiben kapcsolható aktív elektronika volt - tulképp egy boost.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem...
hss a hangerő push-pull van egy tone és egy 5 állású kapcsoló.(a h-t felezném)
Nincs esetleg valakinek hozzá bekötési rajz?
Köszönöm.
Szia,
egy saját tapasztalat: Én is hallgattam hónapokig a youtube-os pickup összehasonlításokat. Olvastam fórumokat kinek mi vált be, mivel milyen tapasztalata volt/van. Egyszer csak gondoltam kipróbálom az erősítőm Line In bemenetét. Mp3 lejátszóról adtam be a zenéket és, ha már szól meg a gitár is a kezemben van rágitároztam. Hát pont úgy szólt az én gitárom is, mint a zenében lévő. Meg a következőben, meg az utánna lévőben és így tovább. Tiszta büszke voltam magamra, de főleg a gitáromra, hogy micsoda blues van benne. Marad a gyári. Azóta meg sem fordul a fejemben ilyesmi.
Igazából majd úgyis akkor látod (mármint hallod), hogy egy adott PU beválik-e, ha már benne van a hangszerben, és a te kezedben szól a te cuccodon. De ha egyébként a gitár kényelmes és tetszik, a hangszedő csere teljesen jó irány.
Szerintem teljesen jó kiindulási alap ez a Kotzen féle párosítás, ha hangszedőkkel akarsz kísérletezgetni. Arra figyelj, hogy a DP184 sztratóba való Chopper, neked a "Chopper T" kell majd.
Attól hogy most regisztráltam, nem vagyok ostoba A gitárt már hónapok óta használom, egy barátomé, akitől meg fogom venni. Tudom milyen hangja van És szeretném a tanácsotokat kérni, mivel pickupot még egyik gitáromban sem cseréltem...
Vegyél olyat, amiben van pickup. Vélhetően Fender, ha Fender Telecastert akarsz venni. Aztán használd jó sokat, hogy el tudd dönteni, kell-e bele másik.
Fender telecastert tervezek vásárolni egy-két hónapon belül. Milyen hangszedőt ajánlanátok bele? Blues-rock, néha picit lágyabb, néha keményebb, de abszolút nem metál a zeném. Dimarzió DP 184 a hídnál, plusz egy Dimarzió DP172 a nyaknál? Azt szeretném, ha kellemesen lágy krémes hangja lenne nyaknál, viszont ha torzítani kell, akkor azért harapni is tudjon a hídnál... :)
Sziasztok! Ibanez RG szériás gitáromba szeretnék middle pozícióba egy Seymour Duncan single-coilt venni. Hídnál TB-12 (10.9k - george lynch screamin deamon) nyaknál SH-2 (7.5k) van. Az SSL-6 hangszedőt néztem ki (mindenképp alnico5 mágenssel szeretném), 13.3k az ellenállása. Szerintetek jó választás? harmonikus lesz jelszintben a két humbival?
Helló, köszi a választ. Pont ilyesmi okoskodás kellett most :) Nekem is most a DLX Plus látszik a leginkább jónak. Illetve létezik még egy olyan is EMG P91HZ passzív, ami tetszik, de az gyakorlatilag beszerezhetetlen. (Ez elvileg a HZ H4-nek a P90-es tokozású verziója). A Sublimeokra nem gondoltam, köszi a tippet. Jeti jutott még eszembe, de nem tudom, hogy ő csinált-e P90 méretű humbuckert. Jelenleg aktív EMG81 van a másik hangszerben, passzívot szeretnék és olyat ami nem tompul be mélyen sem.
Okoskodás on újra: sőt, ugyanakkora menetszámú tekercsek is lehetnek különböző ellenállásúak, ha más a drót vastagsága. Ekkor pedig a jelszint ugyanaz marad, mert az csak a menetszámtól és a mágneses térerősség változásának a nagyságától függ. Ja, és persze a drót anyaga is számít, de azt azért feltesszük, hogy az minden esetben ugyanaz a réz ötvözet. Lényeg, hogy a korábban általánosan használt tekercs ellenállás, mint paraméter nem elég egy hangszedő megítéléséhez, sőt igazából alig mond valamit.
P90-est nem fogsz ilyet találni, csak P90 méretű humbucker-t. Ki okoskodás, ha megengeded: a 12k-15k nem jelszint, hanem a tekercs ellenállása. Ez nyilván valamelyest összefügg a leadott jelszinttel is, hiszen minél nagyobb a menetszám, annál nagyobb az ellenállás és egyben az indukálódott áram is. De ugyanakkora menetszámú (és egyben ellenállású) tekercs más-más erősségű mágnesekkel más jelszintet fog produkálni. Okoskodás off és bocsánat.
Mármost a DiMarzio-nak vannak ilyesmi humbucker-ei:
DLX Plus P90 Super Distortion P90 Tone Zone A leírt kívánalmak alapján sztem a DLX Plus az, ami neked megfelelne. Illetve megkeresném még Sublime-ot is, sztem ha elmondod neki, milyen hangzást akarsz, akkor csinál teljesen egyedi szedőt neked.
Sziasztok! Mahagóni testű, mahagóni nyakú gitárba keresek P90-es hangszedőt hídhoz, olyat amivel lehet modern metálkodni (humbucker, kerámia mágnes, legalább 12k-15k jelszint, kevésebb mély, több közép és magas). Próbáltatok ilyet? A nyaki hangszedő egy csoda, de hátra kellene vmi izmos hang, ráadásul a gitár tonalitása is mély, plusz le fogom hangolni 5 félhanggal. Ötlet? :D Köszi
Nem kedvelem se a Megadeth-et, se a thrash metal-t különösebben. Nincs vele bajom, csak magamtól nem hallgatom, nekem uncsi hosszabb távon. Az egyetlen kivétel talán a Metallica Black albuma, de ott is a frászt kapom a kilométeres gitárszólóktól, úgyhogy azt sem teszem be gyakran.
A lényeget viszont nagyon jól megfogtad: Én ehhez hozzátenném még, hogy nem mindegy, milyen ízléssel. Úgyhogy ebből kifolyólag lehet ajánlgatni bárakármit, nem sokat ér. A yt demók kicsit többet, de azok is csalnak. Csak a saját cuccban/cuccon, saját füllel történő kipróbálás az, ami igazán segít. Ráadásul egy idő után megunod azt a hangzás, és mást fogsz keresni... Így jártam én a Marshall erősítőkkel.
Nekem az SH4 Les Paulba jó volt.
Illetve ha meghallgatod a Rust In Peace lemezt, akkor megállapítható, hogy Jacksonban is kiváló.
Nyilván az a nem mindegy, hogy milyen gitárba, erősítőhöz, pedálhoz, zenei stílus, stb...