Az alap DiMarzio bekötés az, hogy a fekete-fehéret összekötöd, és ez lesz a felezőpont.
Utána a zöldet és a pirosat annak megfelelően tedd földre illetve jelre, hogy a többi pickuppal és a felezgetésekkel jól összedolgozzon.
Ha még így sem passzol a többihez, akkor a piros-zöldet kösd össze felezőnek, és a feketét meg a fehéret próbálgasd földnek és jelnek.
Sziasztok!
Surgos segitsegre lenne szuksegem! Egy Telecaster gitarban kellene nyaki pu.-t cserelni de ami most bent van annak ketto kivezetese van egy fekete es egy fehet. Amit bele kellene epiteni az egy Dimarzio DP417 aminek negy kivezetese van. A rajzokon latni hogy a fekete--piros es a feher--zold van egy egy tekercshez rendelve.Meg az is kiderul hogy a fekete--piros a felso. A neten sok fajta kapcsolas kering es ahogy en neztem akkor a fekete--feher lenne parositva a piros a pozitiv a zold pedig a test. Légyszives erositsetek jol gondolom??
Basszus, a link persze megint lemaradt, ezt már eljátszottam egyszer a Fender topicban... Szóval ezeket néztem:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Seymour-Duncan-STL-3-Quarter-Pound-STR-2-Hot-Tele-PICKUP-SET-for-Telecaster-/141243233450?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20e2c0b4aa
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, egy teléről lenne szó. Egy épített darabról beszélünk, ami mahagóniból van, gondolom, ez eleve elvesz abból a jellegzetes csilingelő tele-soundból. Viszont gondolkodom, hogy esetleg a közeljövőben cserélném a szedőket benne. Most egy Dimarzio singebucker van a hídnál, a nyaknál valamilyen Seymour szedő. Szeretném, hogy a hangszer egy kicsit "hagyomásnyosabb", klasszikusabb hangzást kapjon, mégis alkalmas maradjon egy picit keményebb dolgokra is. Találtam egy ilyen kombinációt, ez pl. szerintetek megfelelő lenne? Vagy mit ajánlatok még, esetleg a Kotzen-féle felállás jutott még eszembe, bár nem tudom, a Chopper a hídnál szintén mennyire tud egy kicsit autentikusabban szólni... Köszönöm a választ!
Marci
Les Paul (2 humbucker) elkezdett torzítón zajos lenni. Akkor leginkább ha külön-külön szólnak a hangszedők, együttes állásban sokkal kevésbé.
3 db poti van: 2 külön volume + 1 közös tone.
Nem látok elengedett forrasztást. Hol érdemes keresgélnem, mérnem?
KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!! DiMarzio Pro-Track hangszedőt fehér színben. Elérhetőség a Nick-név alatt!
KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!!KERESEK!!! DiMarzio Pro-Track hangszedőt fehér színben. Elérhetőség a Nick-név alatt!
Szerintem festék VAGY fólia. A kettő együtt felesleges.
A lényeg a csillagpontos földelés, igen, hogy a földhurkokat elkerüljük. Ideális, ha mindenhez csak egy vezetéken jut el a földelés, egy közös pontból. (poti házakhoz, húrlábhoz, ha földelhető a pickupváltó akkor oda is stb.) Nem mindig lehet kivitelezni, de érdemes törekedni rá.
Tipikus hiba, hogy a fóliához/festékhez hozzáér a potik lába, és az eredmény gyenge jel, vagy tompa hang. Erre ügyelni kell, ezért kell alátét a potikra közvetlenül, néha több is, hogy elemelje rendesen.
Sziasztok! Kellene gy kis segítség árnyékolás témában. Elolvastam már egy csomó fórumot, megnéztem x youtube videót, de nem teljesen tiszta.
Ott tartok, hogz rendeltem hozzá fóliát és conductive festéket is ebay-ről. Nem drága 2-3e huf-ból megvan.
1, Festékkel van valakinek tapasztalata? Kicsit idegenkedek összefesteni a gitárt, illetve nem tudom, hogy fog
-e a hangon.
2, A fóliázott területek földelését nem értem. Össze kell kötni a különálló jack aljazatot valamivel?
3, Azt is írják valahol, ha a potik össze vannak kötve sorosan, akkor azt a vezetéket le kell szedni, mert földhurok lesz.
4. Láttam olyat is, hogz a tremoló rúgókhoz kötött valaki valami vezetéket.. az is valami földelés?
Tudna valaki segteni ezt rendbetenni? Előre is köszi.
Sziasztok! Miért van az, hogy ebay-en cs texas special pu fut 3féle dobozzal? Sima piros- fehér, fekete, vagy van rajt egy gitár. Ez mind eredeti, vagy valamelyik kamu?
Egyébként van pár képem az új pickupok bekötéséről. Mondanak ezek a képek valamit arról, hogy mi lehet a lentebb leírt fos hang oka? Valami szaki kolléga lemeózná nekem, hogy ez így jónak tűnik-e? Van valami olcsó szar alkatrész, ami okozója lehet a dolognak, vagy valami ilyesmi...
Ilyenkor mást nem nagyon lehet csinálni, csak kikötni mindent a jelútból és direktbe bekötni a hangszedőt a kimenetre.
Ha úgy is szar, akkor a hangszedő döglött, ha úgy jó, akkor lépésenként visszakötni az elemeket vagy cserélni mindent.
Szerintem max a tone potival lehet valami gáz, mást nem nagyon csinálhatna ilyet.
Sziasztok! Lenne egy technikai kérdésem. Vettem új humbuckereket, és tegnap belerakták az egyik gitáromba (Tokai ES335 copy). A cuccnak iszonyat ostoba mélye lett, a mélytartomány ocsmányúl buffog, mintha folyamatosan le lenne tekerve a Tone poti, plusz aránytalanul hangosabbak is a mélyek, mint a többi húr. Egyszóval: geciszar.
A pickupoknak ilyen nagyon sok magasat meg közepet toló, klasszikus vintage PAF-oknak kéne lenniük (ezek), nem pedig ilyen buffogó basszusos valaminek. Szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy nem a pickupok csinálják ezt.
Szóval, tudnátok segíteni, hogy mi lehet elbaszva a bekötéssel, hogy ilyen lett? 4-kábelesek a pickupok, úgy vannak bekötve, hogy a Tone potik push/pull-ok és felezik a pickupokat. Mind a négy poti teljesen rendben működik, a Tone poti még inkább buffonná teszi a hangot. Hangszerész kötötte be amúgy, nem valami rádióamatőr.
Sziasztok! Hallott, látott már valaki egy Schaller 57-eset? Nekem tök új a dolog, de a most vett gitárban ezek vannak. Ha igen, milyen tapasztalatok vannak róluk?
Sziasztok! Eljött az idő, h kicsréljem a SCN pu-t valami másra. 57/62-vel szemezgetek. Van valakinek ezzel tapasztalata? Meg lehet hajtani overdrive-al? Az SCN-t nem igazán. Az 57/62 is elég kis jelő pu, ezért aggódom.
Árnyékolnom is kell szerintem, mivel e már nem noisless pu.
Mi a véleményetek az árnyékoló festéről vs fólia témáról?
Én már nagyon régóta rendszeresen használom a a straton a bridge-neck összeállítást.Úgy oldottam meg, hogy az egyik hangszínpotit beáldozva hozzákeverem a bridge-hez a neck-et. Nagyon jó hangja van, a gyakorlatból tudom, ezen a felvételen pl. így szól a gitár:
"De ha már lúd, akkor legyen kövér". Legyen 3 darab singlebucker! Így aztán már lehetne dúskálni a kapcsolási variációkban és a 90%-alékukat zajmentesen.
Néha azért be lehet némileg csapni a fizikát is.
Pld, ha valaki a Stratónál egyszerre szeretné használni a bridge és a neck single-t, ami mágneses polarításban azonos, de ha a két hangszedő közül bármelyiket leválasztja sorosan egy kis 33n-ós kerámia kondival, akkor mindkettő közel normál hangerőn és freki átvitelen fog szólni, csak zajos marad. Megéri kipróbálni.
Nem tudom értelmezni a kérdést.
Milyen "helyzet" ?
Minden kapcsolásnak van előnye meg hátránya.
Milyen hang kell végső soron, mi a legfontosabb ? Jó single hang ? Vagy a zajmentesség ? Vagy a sok hangszín ?
Egyébként nem feltétlenül baj, ha nincsenek fázisban. Az is hang, az is jó valamire, pl. funky.
Az sem baj, ha zajos (torzítva). Ki mondta, hogy csak torzítóval lehet játszani ? :)
A telénél csak 2 pickup van, ami ellentétes pólusú, összekötve gyakorlatilag ahho hasonló mint egy humbucker aminek messze vannak a tekercsei. Stratnál ez nem működik mert a nyak és a híd azonos, így hogy Jetibá írta jó eséllyel használhatatlan hang jön ki belőle. Persze kipróbálni ki lehet.
Ha nincs a baloldali második állás, akkor az egész tök felesleges, mert a többi hangzást egy sima ötös kapcsolóval meg lehet csinálni. Az lenne a lényeg, hogy tudjon a nyak és a híd egyszerre szólni, mint a teléknél. Legalábbis én felhasználóként így gondolom, az elektronikához hülye vagyok - pont azért kérdeztem.
A baloldali oszlop második verziójában gáz lesz, mert ott 2 azonos pólusú pickup kerül kapcsolásba, ami nem csak hogy fába szorult féreg hangot fog produkálni, hanem eszméletlenül zajos is lesz. A többi kapcsolás az mind jól használható.
A Tone pull állásában fixen ráköti a középső pickupot a kimenetre (pl. a hangerőpotira vagy a jackre). Ez 1db vezetékkel megoldható.
A push állás már trükkösebb, de ha van pl. 4 áramkör a pickupváltón, vagy a PP potin, akkor biztos össze lehet logikázni.
Persze, hogy más a hang, a Youtube házivideók erre alkalmatlanok. A webkamera mikrofonjának a hangja dominál bennük. Plusz a tömörítés, meg a szoba zengése...
Inkább írok egy rakás közhelyet, de jótanácsként.
A legfontosabb egy jó (igazán jó !) erősítő. Jellemzően csöves. Ha ez nincs meg, akkor cserélgethetsz bármit, pickupot is stb. felesleges.
A pickup nem szól, hanem hall. Azt, hogy milyen gitárod van, és azt, hogy hogyan játszol.
Véleményem szerint a játékstílushoz, pengetéshez, dinamika igényhez kell igazítani a pickupot. A hangszín másodlagos, mert az eq-val lehet alakítgatni. El kell döntened, mit szeretnél: pontosan visszahallani, amit játszol, beleértve a hibákat is. Ekkor jöhetnek képbe a neodymium mágneses pickupok (pl. Sublime), esetleg a kerámia (szinte bármelyik gyártó) ez hideg és kegyetlen tud lenni, én nem szeretem... Vagy pedig vaskos, zsíros, röfögjön hang, és nem baj ha koszol, akkor AlNiCo mágnes. Sajnos nincs olyan pickup, ami mindenre "jó"... Ezért kell több gitárt tartani :)
A jelszint sem olyan fontos, egy erős közepessel már jó el lehet metálkodni. Cserébe viszont van karakter. Ahol extrém nagy a jelszint, az általában kevésbé felismerhető hang, mintha egy 10 sávos eq-n mindent feltolnál. Ez is fontos kérdés, egyedi hang kell-e (ez plusz kísérletezés), vagy nem kell (standard, konyhakész hang, Gibsont a Marsallba, vagy EMG-t a Peavey-be és kész :)
A Seymour pickup kérdést is érdemes így megközelíteni.
Ízlés kérdése. A hangmintákból nagyjából belehet lőni melyik milyen karakter, de ez sem garancia arra hogy nálad úgy fog szólni. Gitár, erősítő, kéz, rengeteg a változó az egyenletben. A legegyszerűbb ha használtan megveszed ami kb tetszik, kipróbálod, ha nem terszik eladod, veszel másikat. Ezt másképp nem nagyon lehet megoldani.
Sziasztok! Seymour Duncan keményebb zenékre megalkotott hangszedőiről van valakinek tapasztalata? Invader, Alternativ 8 és a többi egyaránt érdekel, youtubon ugyanazon pickupnak minden videón más a hangja. :)
Nekem már így is gerjed... Pl.: megnyújtom a vékony E-n a 20-ast és utána felemelem a kezem begerjed, majd elhal a hang. (de ha ott tartom a kezem akkor kevésbé)
Nincs olyan, hogy "jó", ez rockzene, nincsenek szabályok :)
Ha a póluscsavarokra gondolsz a pickupban, azt gyárilag belövik, nem kell tekergetni. De csak azért ne tekerd, hogy ne lazuljon ki, mert akkor gerjedni fog.
Hozzám került egy Fishman 301T elektronika, csak a piezo hangszedője hiányzik. Tudja valaki, honnan lehetne szerezni eredetit vagy egy hozzávalót? Köszönöm!
Hát, minden megoldható, de utána a pickupot csak nagyon olcsón fogod tudni eladni.
Ügyesen kell megoldani a vezetékezést, hogy ne érjen hozzá a mágneshez, meg a gitár (vélhetően árnyékolt) üregéhez...
Oh, értem. Ettől tartottam.
A gitárt most szereztem be, és semmiképp nem válnék meg tőle, akkor inkább más hangszedőben gondolkodok majd. Tudom, hogy a single humbuckernek megvannak a korlátai, de van köztük olyan, aminek kifejezetten tetszene a hangzása.
Talán páran ezért a szívükhöz kapnak, de mi van, ha vandál módon levágom azt a részt a pickupból, és átforrasztom a kábeleket. Ahogy néztem a hátoldalát ezeknek, nem tűnik nagyon bonyolult feladatnak.
Nos, hát valóban problémás lehet a dolog :)
Lehet, hogy még a Seymour-féle sem menne bele.
Olyan szimpla pickupot lenne célszerű választani, aminek teljesen az alján van a vezeték. Ilyen pl. az Evans, és persze az EMG is, de biztosan van még sok más is.
Befaragni egy DiMarziot, vagy Seymourt nem lenne gazdaságos.
A jelek szerint valami singlebuckerben gondolkodsz, de igazság szerint rendes humbucker hangot nem lehet várni tőlük, szóval csak emiatt ne.
Lehet, hogy inkább gitárt kellene cserélni... ha nagyon kell egy jóféle nyaki humbucker hang.
Nem valószínű,hogy belemegy,hacsak nincs az üreg alsóbb része,a top alatt híd felé kissé kimarva (szóval hogy csak a top-on látszó üreg falai párhuzamosak,pár mm mélységig,utána meg kiszélesedik lejjebb),mert akkor esetleg be lehet fordítani azt a fajta szedőt,amit betettél.
De nem valószínű,hogy ott be van marva,98% hogy nincs.
Sziasztok!
Lenne egy amatőr kérdésem!
Olyan gitártestben, ahol a single pickupok helyén a kivágásnak párhuzamosak az oldalai (és nem koptatós), be lehet pattintani ilyen formájú szedőt is?
vagy csak ilyen megy bele?
Csak elölről lehet beszerelni, hátul nincs olyan szerelőnyílás, ahonnan hozzá lehet férni.
Rekord "nézettség" (911), 2 "kedvencnek jelölés" és számos méltatlan ajánlat után meguntam hirdetni (GS) az alábbi pickupot...
Nálam csak a helyet foglalja, ha valamelyik kedves fórumtársnak kell, mondjon rá egy nem túl megalázó árat, fejelje meg a postaköltséggel, és már küldöm is!
(kontakt: olajos.hnp@gmail.com).
Fender Vintage 57/62 pickup, doboz és fedél nélkül. Mindhárom pozícióba alkalmas, a vezetéke elég hosszú a nyaki pozícióhoz.
Ibanez aktív nyaki pickup (olyan kb. mint az EMG, fekete) 5000Ft
Ibanez Super 58 híd pickup (passzív, felezhető, fekete) 15000Ft
Az árban benne van, hogy ajánlva elpostázom az országon belül.
Személyes átvétel Tatabányán, vagy vasárnap estefelé Budapesten, ekkor 1000Ft-ot engedek mindegyik árából.
A Super 58 esetében csere érdekelhet, főként nyaki DiMarziora (pl. Paf Pro), esetleg még komolyabb cuccra (pl. BKP) persze értékegyeztetéssel.
Az SH-6 nekem amúgy nem jött be. Kerámia mágneses, míg a többi AlNiCo5. Eleve Más.
JBJ-t Ebay-en lehet csak kapni, vagy kiimádkozni valakinek az USA Krameréből. Ennyi energiával lehetne eleve EVH pickupot is rendelni (Wolfgang, Frankenstein).
Persze tudjuk, a VH hangzáshoz sokkal több minden kell egy pickupnál :)
Bármelyik közelebb visz a Van Halenhez, mint a Tone Zone...
Amúgy George is szereti VH-t :)
A TB-12-met annakidején Magyarország egyik legnagyobb VH rajongójától vettem, nagyon csak nem lőtt mellé... :)
Igazából egyikkel sem.
De például Seymour Duncan Screamin' Demonnal (SH-12, TB-12) már közelebb kerülhetsz hozzá. Azért javaslom ezt, mert könnyebben beszerezhető, mint a spéci VH pickupok.
Benn a Rebel Yell az Epibphone-ban (éger test, mahagóni nyak) és még csak a DSL-en próbáltam, de kifejezetten jó, részletes, hisztis :) Irányítható a magasa is, nem gerjed, csak, ha akarom, a hangok közepes torzításon maguktól indulnak, szóval él. :) Elégedett vagyok.
Rendben, köszönöm!
Igen, tudom, hogy sok minden kell ahhoz a hangzáshoz.
de én csak valami ahhoz hasonlók próbálok/próbálnék kiszedni a felszerelésemből. :)
Van egy Ibanez RG 55-esem, egy Roland Micro Cube-om és egy Boss Ds-1 pedálom.
A gitárban egy DiMarzio Tone Zone Dp155 lakik, de az Ibanez eredeti (V8) pickup-ja is megvan. A kérdésem az lenne, hogy melyik hangszedővel tudnék Van Halen-hez hasonló hangzást kicsikarni?
Köszönöm! Ezeket már sz@rrá hallgattam és tényleg hallani különbségeket. :)
Ma beleteszem végre az Epiphone-ba a Rebel-t és meglátjuk..
Nailbomb nekem is tetszik,de alapvetően a BK-k (békák) :)