HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉKOK

BILLENTYŰS

GITÁROK, HÚROSOK

KEVERŐ

MIKROFON

HANGFAL - ERŐSÍTŐ

ÜTŐS

FÉNY

EFFEKT

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐK

FELVEVŐ/USB

VONÓS

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2016. február 13

Offtopic

2016. február 13

***GIBSON***

2016. február 13

KRAMER KLUB

2016. február 13

*MARSHALL.hu KLUB * F

2016. február 13

***JACKSON***

2016. február 12

Gitáreffektek

2016. február 12

Csöves Gitárerősítő

2016. február 12

Akusztikus gitárok

2016. február 12

...Bassmanok...

2016. február 12

Pickupok

2016. február 12

***YAMAHA billentyűsök

2016. február 12

Jónás Tamás (instrume

2016. február 12

GITÁRLÁDÁK

2016. február 12

?Hangszórót ?Ládába

2016. február 12

GRETSCH

2016. február 12

***FENDER***

2016. február 12

Zenészeket, zenekart ke

2016. február 12

Guitar Rig - PC & Guitar

2016. február 11

***VINTAGE*** gitárok

2016. február 11

***BC RICH gitárok***

2016. február 11

Z e n é s z V I C C E K

2016. február 11

Vizelde

2016. február 10

Barkács

2016. február 10

KGST hangszerek

2016. február 10

Fotók, képek, GALÉRIA

2016. február 10

LINE6 - VARIAX

2016. február 09

***IBANEZ***

2016. február 09

Japán és távolkeleti

2016. február 09

Mutameg!

2016. február 08




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Roland F-20 CB zongora + fejhallgató
Digitális Zongora

Roland F-20 CB zongora + fejhallgató


Akciós ár:
199 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO AP-260 BK fekete zongora
Digitális Zongora

CASIO AP-260 BK fekete zongora


Akciós ár:
226 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO WK-7600
Szintetizátor

CASIO WK-7600


Akciós ár:
132 700 Ft



hangszermagazin.hu

Roland HP-506 RW/CB
2015. december 20.





hangszermagazin.hu

Roland HP-603
2015. december 19.







Legfrissebb használt hangszerek:
Dunlop
10 000 Ft
Carvin
225 000 Ft
Zoom
48 500 Ft
Jupiter
35 000 Ft
Jupiter
35 000 Ft
Fender
42 000 Ft
Marshall
18 000 Ft
S.L.Amps
14 000 Ft
Peavey
270 000 Ft
DiMarzio
18 000 Ft
Samson
42 000 Ft
Bakers
60 000 Ft

Pickupok
Melyik jó? Miért jó? Mire jó?

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Guitarplayer 2014-01-13 23:20 |  #50430
a cirrusban sajnos pont ez az elektronika van.
szippant a két szedő is külön külön, meg az eq panel is, derekasan.
olyat is láttam ilyenből, hogy 6 óra alatt megette az elemet.

extremeblast2014-01-13 22:26 |  #50429
Én nem vettem észre, hogy az EMG zabálná az elemet, pedig most is egy nagyon olcsó elem van benne már jó ideje. Akarok venni egy EMG AB Afterbunert, na arra kíváncsi leszek akkor hogyan fogja bírni az elem....

Attila19802014-01-13 12:07 |  #50428
Akkor nem egyedi az eset és nem is gagyi pívi pedig... asszem Cirrus..
de kemény, mikor eltűnik a hang,csak hipp-hopp fellépés közben :D
a végén kipróbálok egy EMG-t, bár most főként 81-81-es szettet találtam és nem tudom,h azt szerencsés e?
köszi szépen egyébként! megnyugodtam

Guitarplayer 2014-01-13 00:09 |  #50427
az EMG-k tipikusan 80-100 mikroamper / szedő áramfelvétellel működnek.
tehát évekig elkaristolsz egy elemmel.

a peaveynek volt néhány szerencsétlenebb J&D elekronikája, amelyik akár pár nap alatt is lehúzza az elemet.

Jorn 2014-01-12 23:30 |  #50426
Igen, ismerősömnek is van egy Peavey basszus (nem EMG, de aktív), és az elem úgy tud lemerülni pár havonta, hogy teljesen elmegy a hang egyik pillanatról a másikra, kellemetlen... mindig kell pótelem és csavarhúzó a gitártokba :)
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50425)

Attila19802014-01-12 22:35 |  #50425
:D haver Peavey basszgitárjában pár havonta lemerül a duracell,asszem az is 18 volt.
az teljesen jó akkor!!

köszönöm

rockerviktor2014-01-12 22:12 |  #50424
1-2 év.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50423)

Attila19802014-01-12 21:18 |  #50423
EMG 81-esek,illetve a 18 voltosak vajon napi 2 órás használattal vajon nagyjából meddig bírják? zabálnak?

köszi :)

istvanp2014-01-12 18:40 |  #50422
Nem.
Viszonylag kis jelű hangszedők.
Ha kell van eladó SH6 pickupom.

Lupo 2014-01-12 18:02 |  #50421
Höjj! Szeretnék venni egy ilyen gitárt:
Epi LP tribute outif

Gibson 57 Classic pickupok vannak benne, amikről semmit sem tudok.
A gitárt metálra használnám, tehát nagy jelszintű pickupok kellenek.
Úgy gondolom egy Selymour SH4-SH6 vagy SH4-SH8 párosítás megfelelne nekem.
Ezekhez képest miféle szedők ezek az 57-esek? Jó lesz nekem?

attilakis2014-01-11 09:08 |  #50420
Azt gondolom,a Te esetedben nem kell ezt túlmisztifikálni,mágnes...stb. Picit utánaolvasol,Dimarzio Breed vagy ha komolyabban zúzni szeretnél akkor EVO vagy ezeknek kombinációja,multipole kapcsoló vagy egy push-pull bele,úgy kötöd be utána ahogy szeretnéd,annyi. Ha kell felhívod a boltot amit már említettem,egyébként három óra alatt kész van. Nem olyan nagy dolog ez.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50413)

pifu 2014-01-11 00:29 |  #50419
Szerencsére keveseknek adatik meg hogy két favorit hangszedőt ugyanabban a gitárban/vagy legalábbis közel azonos körülmények között/ ki tudjon próbálni.




Jorn 2014-01-10 23:23 |  #50418
Ez valójában egy 8 húros djent gitár, csak leszedték róla felesleges, nem használt részeket :)
Amúgy bírom a djentet. Ő egy csoda, és kézben a sound:


Válasz 'rockerviktor' hozzászólására (#50416)

pifu 2014-01-10 23:21 |  #50417
Kapát kellene a botra szerelni.
Hátha a napsütésben megtanulná a mai gyerek hogy mire való a sapkája.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50415)

rockerviktor2014-01-10 23:07 |  #50416
Hát nekem kell egy ilyen. :D
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50415)

Jorn 2014-01-10 23:01 |  #50415
EMG81 egy botra szerelve


Jorn 2014-01-10 22:58 |  #50414
Érdemes lenne elolvasnod az elejéről ezt az egész topikot. Sokmindenről esett már szó korábban, részletesebben.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50413)

aquifert2014-01-10 21:53 |  #50413
kösz srácok (Y)
ebből így már ki lehet indulni.

Ziggy Pop 2014-01-10 20:48 |  #50412
Na de ahhoz akkor ugyanolyan erősségű mágnesek is kellenek, nem ?
Mert ha az egyik sokkal erősebb,(neodym)akkor már nem az igazi.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#50410)

Gazz2014-01-10 20:24 |  #50411
Ajánlom figyelmedbe a #50380 hozzászólást. Ha nem hallod a különbséget az alnicoII-vel szerelt classic és a két másik alnico5-ös között, akkor hagyd a mágnesek szerinti válogatást.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50402)

madinorbi2014-01-10 19:51 |  #50410
" 1 hónapon belül fogok olyan tesztet csinálni, hogy teljesen 'klasszik' építéssel, csak usa anyagokból készítek hangszedőket, és cserélgetni fogom a mágnest (A2, A3, A5, esetleg valami kerámik, talán neodímium is befigyel. Aztán majd jól felvesszük a hangot, és meghalljuk hogy mi történik. "


WOW erre kíváncsi vagyok Andris
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50407)

Gazz2014-01-10 19:33 |  #50409
mondjuk az eltérő hiszterézisgörbe miatt még tudományos alapon sem igazolható, hogy nem számít a mágnes anyaga.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50407)

Gazz2014-01-10 19:31 |  #50408
Egyik véglet:
alnico II legtorkosabb, karcol, kiemeli a mahagóni hangját, mint a gyomor korgása.

Másik véglet: Kerámia. Tiszta kiegyenlített hangkép, hozzáérsz a húrhoz, az már rögtön ezerrel szól, folyós hang.

Az alnico 5 meg valahol a kettő között van.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50402)

Guitarplayer 2014-01-10 17:54 |  #50407
a mágneskérdést kétféleképpen szokás megközelíteni.
a világ egyik fele azt mondja, hogy ultra parasztvakítás az egész, az erősségükön kívül semmi különbség.
a másik fele meg azt, hogy egyik mágnes így, másik úgy szól, stb.

1 hónapon belül fogok olyan tesztet csinálni, hogy teljesen 'klasszik' építéssel, csak usa anyagokból készítek hangszedőket, és cserélgetni fogom a mágnest (A2, A3, A5, esetleg valami kerámik, talán neodímium is befigyel.

Aztán majd jól felvesszük a hangot, és meghalljuk hogy mi történik.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50402)

attilakis2014-01-10 17:50 |  #50406
Azért a nullánál több adat van erről a témáról
http://www.lonephantom.com/2011/09/polishing-a-turd-or-how-to-improve-ibanez-v7v8-pickups/
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50402)

attilakis2014-01-10 17:45 |  #50405
Használtan keress hangszedőt,akkor nem kell az előbb említett 100 ezer a cserére.
Milyen lesz az új hangszedőd? Mihez képest? Nekem sokat dobott a Breed,de azok a gyári humbuckerek tényleg elég jók,nyilván a jó és a nagyon jó közt nincs akkora különbség. Van egy gyakorló gitárom is,abban teljesen pocsék hangszedő volt és akkor már az átszerelt Ibanezem volt a szint,elsírtam magam. Ez a gitár kapott egy Seymour Sh2N-TB4 párost,ég és föld,most mindenhová ezzel járok,szól mint a hülye,elég sokoldalú hangszer lett én nagyon szeretem....összegezve,attól függ mi a viszonyítási alap.
Ha a középső hangszedőt is cserélnéd,oda mit szeretnél? Amit a neten olvashatsz a Breed mellé az a Dimarzio ISCV2,külön nem lehet kapni és nem is olyan jó. HS-2,felezve,ezt szokták javasolni,működhet. Személy szerint én a Seymour SH2N-t használom felezve,csak a belső tekercse szól és nagyon jó hangja van,nem zajos,ez a megoldás is működhet és lesz valami sigle-coil szerű hangod is.
Javaslom,olvass még utána,elég sok fórum szól Ibanez 507-570-1570 átalakításról.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50402)

Guitarplayer 2014-01-10 17:39 |  #50404
mivel kötötted sorba az ellenállást?

a pickupot 'fojtja' az, hogy van rajta terhelésnek egy hangerőpoti, utána egy tone kör, utána egy gitárkábel a maga elég nagy kapacitásával, utána meg az erősítő bemeneti ellenállása és kapacitása

a poti ugyanannyira terhel, ha utána kötöttél egy ellenállást a jack után :D

a kábelkapacitást a legkönnyebb kipróbálni: fogj egy 1-1,5m es gitárkábelt, meg egy 6-8 méterest.
a hosszúval sokkal 'melegebb' tompább lesz a hang.

a poti számít, ugyanígy. ha egy JB -be 500 as potikat teszel, atom csilingelős lesz a hangja. 250k-van meg a 'hagyományos'

ha fényesebb hangot akarsz, tegyél be 500k potit, kösd ki a tone kört(vagy cseréld 1M log potira, hogy használható legyen) és a kábelkérdés:

pl. a drága egzotikus gitárkábelek azért szólnak 'nyitottabban' mert a méterenkénti kapacitásuk sokkal kisebb(akár ötöde), mint a hagyományos hangszerkábel 300-500pF méterenkénti kapacitása.
Válasz 'szupermatyi' hozzászólására (#50403)

szupermatyi2014-01-10 12:40 |  #50403
Mivel nem volt kedvem teljesen szétbombázni a gityót sorosan kötött előtét ellenállásokkal próbálkoztam. 300K hangerő és 500K tone potik vannak a gityóban, csak a hangerővel mahináltam.
Először 180K előtéttel majd 700k-val próbálkoztam (180k-val az 500-as, a 700k-val pedig az 1M potikat igyekeztem modellezni). Mint sejtettem, a pickup lényegesen halkabb lett de fényesebbnek egyáltalán nem hallottam a hangot az ellenállásérték emelésével. A tone potik értékét a hangerőérték emelésekor csökkenteni célszerű? Vagy ilyen elenyésző mértékben fényesedik a hang a poti értékének növelésével és nem érdemes tovább kísérletezni vele?
Mit javasltok?
Válasz 'szupermatyi' hozzászólására (#50381)

aquifert2014-01-10 11:20 |  #50402
Jó akkor beszéljünk a mágnesekről..
mert nem írtad le hogy mi a különbség..

Dimarzio Breed hídban van alcino 5, Evolutionban ceramic, Gravity Stormban alcino 5., Illuminatorban kerámia,
V8-ban pedig Marinéni hűtőmágnese==> 0 adat van az interneten.. hogy lehet összehasonlítani?

Az előzőekben leírták hogy ugyan a jeltáblázat semmit sem ér, de azért mégiscsak megkülönböztethetők emiatt a Dimarziok... Ha vki leírja, hogy az Evolutionban a kimenő jel 404..ilyen közép olyan mély.. ami ott van a diagramon.. és utána azt látnám, hogy a v7 v8 s1 kimeneti jele 11, és 2, 3, 4 a mély magas közepe, akkor azon nyomban leszúrom magam, és eladom a végtagjaim egy Dimarzioért.

Arra is kíváncsi lennék, hogy a hazai gitárosok miért kezdtek el hazai Sublime pickupokat használni.

Youtubon sem találok összehasonlító videót.. : Ibz V7 V8 S1 vs bármilyen dimarzio.

Én elhiszem, hogy jobb, testesebb, de mitől jobb, mivel jobb, miért jobb?

Gazz2014-01-10 09:06 |  #50401
Az én tapasztalatom az, hogy pickupcsere terén a legdrasztikusabban az számít, hogy milyen mágnes van a pickupban. Még az én amatőr hallásommal is egyből hallom, hogy alnico II, alnico V, vagy kerámia mágnes van a pickupban. Először ezzel kéne tisztába jönnöd, és lehet hogy egy csomó pénzt megspórolnál.

Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50400)

aquifert2014-01-10 08:27 |  #50400
Nem akarom nagyon aggatni a körmeim, de tényleg nagyon megváltozik a gitár hangja jó irányba? Ugyanis azért hogy 2 % javítsak a hangminőségen nem biztos, hogy érdemes rákölteni 100 e ft-ot.
Még mindig nem tudom, hogy a V7 V8 mivel rosszabb :D
Igaz nagyon arra húzok, hogy csere lesz, szóval köszönöm megint a segítséget.
Én használom a single coilt is.. nem az lenne a leglogikusabb, hogy akkor a kimért hozzávaló családtagot is beszereltetem? Mondjuk eléggé megijesztett, hogy ezek szerint a gitár teste nincs eléggé kimarva, ahhoz meg nem akarok nyúlni.

attilakis2014-01-10 06:56 |  #50399
Környékeden lakom én is...
Jelszint valóban nem mindig mérvadó,az inkább számítana,hogy milyen zenét szeretnél játszani. Talán úgy lehet megfogalmazni,hogy hangszedőcsere után felfrissül,élet lesz az egész hangban,még akkor is ha kisebb a jelszint. Nem tudom,hogy volna-e értelme egész szettet cserélni,én a single-coilt benne hagynám.
Az említett boltba be nem vinném,nekem az Ibanezben több kárt csináltak mint hasznot,ott van a másik sarkon az Oroszlánb.,Lengyel Andrást keresd,nekem ő csinált mindent,több hangszerrel voltam nála,ismerem,tökéletesen meg fogja csinálni.
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50396)

Jorn 2014-01-09 20:31 |  #50398
A Breed-nek bőven van jelszintje, vidd közelebb a húrokhoz...
Amit a Breed tud, annál több nem kell.
Az is számít, hogy vastag a hangja. Lehet, hogy papíron nincs akkora jele, mint másoknak, de mégis, én visszaveszem a gaint, ha a Breed-es gitáromat veszem elő... pedig van itthon pár hangszedő... :)
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50394)

Jorn 2014-01-09 20:28 |  #50397
Pickup beszerelése miatt nehogy felmenj Szolnokról Bp-re, bármelyik elektronikai műszerész megcsinálja, keress egy TV szerelőt vagy hasonlót...
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50396)

aquifert2014-01-09 20:20 |  #50396
Köszönöm a válaszokat.
ha cserélek, akkor az egész szettet szeretném cserélni.
Azt lehet e tudni, hogy a V8 nak milyen kimenő jele van? A dimarzio weboldalán az Evolution hídihangszedőnek van 404, a Breednek van 356.. ill. különböző a magas közép mély tartománya :D
Jól érzem e azt, hogy a V7 V8-nak sok magasa mélye van, de kevés közepe?
Ha veszek hol építenék ezt a gitáromba? Szolnok közelében vagyok.. Pesten a Vintage 52-t ismerem.

attilakis2014-01-09 19:00 |  #50395
Amire érdemes odafigyelni,hogy a Dimarzio single coil magasabb mint az Ibanez S1,elég közel esik majd a húrokhoz nem a legjobb. Másik,S1 fordított polaritású hangszedő,felezett állásokban így kapsz elvileg zajmentes állást.Én csak humbucker "állásokat" használok,teljesen csendben van. Azt hiszem kezdésnek az lenne a legjobb ha néznél egy használt hangszedőt a hídhoz,utána hallanád,hogy mennyi a különbség,S1 miként működik ezek után. Ha tetszik,nézel a nyakhoz is. Összegezve,én cseréltem,nem bántam meg,de én egy picit érdekesebb hangot szerettem volna,ez a Breed-ekkel sikerült,Ibanez jelleg megmaradt,finomabban de ha kell azért zúzni is enged.

attilakis2014-01-09 18:53 |  #50394
Sok igazság van az előző hozzászólásban.
Igazából a V7-S1-V8 nem rossz hangszedő,ez tény. Sokan csak a híd hangszedőt cserélik,erre sok példát olvastam. 1570-eket sokan ezért vették,hangszedőcsere és kész,ha utánaolvasol,ezt sok helyen látni fogod. Én Dimarzio Breed-ekre cseréltem,ennek finomabb hangja van a gyárinál,sokkal érdekesebb hangja van. A Breed nem egy nagy jelű hangszedő,de én nem is csak zúzni vettem. Több lehetőséged is van. Közepét benne hagyod,első kettő csere és megnézed,miként dolgozik együtt az új meg a régi. Másik,ahogy nekem is van,multipole kapcsoló és rengeteg bekötési lehetőséged lesz,ezekből amelyik szimpatikus,én pl. a single coil-t nem használom. Push-Pull poti is van,ezért nehéz ara válaszolni,hogy milyen hangja lesz,amilyet akarsz.

Jorn 2014-01-09 18:34 |  #50393
Én is túlzónak tartom a dolgot, a V8, V7 stb. már nem az a pickup kategória, amivel ne lehetne eljátszani élvezhetően szinte bármit... egy jó erősítővel.

De hát mindennél van jobb, drágább, nemesebb anyagokból épült. Különben nem gyártanának luxusautókat sem. (a motornak is van hangja :)

Az meg erősen szubjektív, hogy tetszik-e (jobb-e) valakinek egy EVO, vagy sem. Van benne egy jó adag sznobizmus is, az biztos. Sokan rá vannak izgulva a Vai, Satriani stb. szedőkre. Holott, azokon a klasszikus albumaikon, amelyekkel ismertek lettek, még nem használtak szignált pickupokat, hanem mondjuk sima Paf Pro-t...
Én évekig használtam Pro Tracket, aztán amikor hirdettem nem nagyon volt érdeklődő. Aztán felbukkant az új Satriani gitárokban nyaknál, és hirtelen elkezdték keresni. Érdekes, nem ? :) Nem a hangja változott, hanem az emberek agya.

A pickup olyan, mint az autógumi: nincs olyan, ami egyformán jó mindenhová, télre, nyárra, terepre... Ezek egymásnak ellentmondó követelmények. A pickupnál hasonlóan: sokan szeretnének nagyjelű, de azért vintage humbuckert, ami ne legyen steril, de azért ne is koszoljon... ja, és legyen felezhető, és akkor is zajmentes és hozza a tökéletes Fender hangot... na ilyen nincs. Kompromisszumok vannak, aztán kinek mi jön be...
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50392)

aquifert2014-01-09 12:33 |  #50392
hogy mit várnék tőle? magasabb jelszintet, kevésbé nyers hangzást? inkább arra lennék kíváncsi mitől jobbak az említett márkák, egy V7 S1 V8 nál, mert külföldi oldalakon is állandóan lehúzzák. Miért? Instrumentális rock, hard rock, jazz-rock, nu-jazz irányzatok.. tehát széleskörűen használom mind a 3 (HSH)hangszedőt.

Jorn 2014-01-08 19:50 |  #50391
Még két "ugyanolyan" pickup között is lehet hallható (vagy játék közben érezhető) különbség, tehát: igen.

Érdemes-e ? Ezt csak te tudod eldönteni, a saját igényeid alapján. Mit vársz az új pickuptól ? Több magasat ? Magasabb jelszintet ? Kevésbé nyers hangzást ? És mennyit vagy hajlandó fizetni ? Milyen zenéhez ? Megannyi kérdés... például punkzenénél nem biztos, hogy a pickupcsere a legfontosabb eleme a hírnévnek... :)
Válasz 'aquifert' hozzászólására (#50389)

Guitarplayer 2014-01-08 18:07 |  #50390
a mély magas közép grafikonok semmire sem jók.

aquifert2014-01-08 17:49 |  #50389
Üdv Mindenkinek!

Mondjátok már meg nekem légyszíves, hogy mi a különbség egy Ibz V7 S1 V8, mondjuk egy Dimarzio Evolution szett, vagy egy Sublime szett hangszedők között. Egyedül a Dimarzionál találtam magas közép mély ill. kimeneti jeltáblázatot. Gondolkozok cserén.. egy Ibanez Rg Prestige 1570 gitárban. Egyáltalán érdemes-e.

Köszönöm a segítséget, válaszokat!

Sol2014-01-06 20:32 |  #50388
Üdv!
Tud valaki valamit az LP EMG elnevezésű pickupról?
Próbálta valaki?
Az ára nagyon baráti.

Blizard 2014-01-06 13:02 |  #50387
Sziasztok!
Surgosen keresek 7 húros gitaromba, passziv hídhangszedőt!
Ne legyen brutál kimeno jele, egy kozepes jelu tok jo volna.A-dropra hangolt gitarhoz kell, ha ez vmit szamit.
Sos-ben kellene, 15-20 ezer penzegység kozott.
Nem tudok forumozni nagyon, igy pls írjatok a helmutka19@gmail.com cimre avagy csorgess meg a 06harminc2852837 szamon.
Előre is köszi!!

Gazz2014-01-06 10:17 |  #50386
Az sh1 nagyon jó pickup. Én azt javasolnám. Paf replika, de Alnico5 mágnessel az alnico 2 helyett, ezért kevésbé karcos, de nagyobb jelű, mint az eredeti paf. Nagyon kellemes hangú hangszedő.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#50385)

Lupo 2014-01-06 10:09 |  #50385
Utánajártam. Ezek a szoványzos szettek:
Neck Bridge
SH1 SH4
SH2 SH4
SH1 SH5
SH2 SH6
? SH8

SH2: "Compared to the SH-1 '59 Model, the Jazz has slightly less output and a more detailed treble response."

Ebből nekem az jön le, hogy SH1-SH6 vagy SH1-SH8
Válasz 'zoran' hozzászólására (#50384)

zoran 2014-01-06 09:34 |  #50384
Nekem Kramerban gyárilag Sh4 + Sh2 párosítás van (tudtommal...) és külön-külön nagyon jól beváltak kb. minden stílusra. Együtt szinte sosem használom. De van, aki nem szereti, próba, ízlés és faanyag kérdése is.
Az SH2 jazz nekem nyaknál tisztán és crunchon szép gömbölyű, konkrét, (nekem) elég nagy jelű, meggainezve pedig egészen a krémesen folyósig megy értelmes hangindulással, elég magassal, sőt én még a nyakiról picit a tone potit lejjebb is szoktam tekerni egy gondolatnyival.
Tudom, ez a szett nem egy nagy forradalom manapság, de szerintem egy próbát megérhet.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#50382)

Lupo 2014-01-05 20:48 |  #50383
SH 5 6 10 12 ??
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#50382)

Lupo 2014-01-05 20:44 |  #50382
Felteszem konkrétabban a kérdést.

Egy ilyen gitárba beraknék a hídhoz egy SH-8 invadert moderált high gainhez. Milyen nyaki pickupot (praktikusan seymour) tegyek be, ha kerek és meleg cleaneket szeretnék, de használnám tisztán és torzítva is együtt a két pickupot.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#50376)

szupermatyi2014-01-05 17:16 |  #50381
Köszönöm a válaszokat, lehet, hogy a poticserével kezdem a kísérletezést.

Gazz2014-01-05 10:03 |  #50380
Nektek mi a véleményetek?


Én azt mondom:
A57 Classic < GFS = Seymour

Guitarplayer 2014-01-04 14:48 |  #50379
először nézd meg, és ha 250k hangerőpoti van benne, akkor tegyél bele 500k-sat
már sokkal fényesebb lesz

Zev 2014-01-04 13:58 |  #50378
szerintem vacakolás helyett keress meg egy pickup gurut és ad neked olyat, ami megfelel az elképzelésednek... én személy szerint Sublime hangszedőt javasolnék neked
Válasz 'szupermatyi' hozzászólására (#50377)

szupermatyi2014-01-04 13:15 |  #50377
Sziasztok!
Szerintetek p90 pickupba mágneseket hol lehetne venni itthon?
Kicsit túl "sötét" hangja van a gityónak és azon agyalok, hogy ha erősebb/gyengébb mágneseket tennék bele akkor lehetne-e a hangkaraktert "fényesíteni", hogy csattogósabb, sztratósabb karakterű legyen. A poti értékeket nem tudom, de úgy tudom, hogy azok cseréjével is lehet befolyásolni a magas-mély arányt.
Gibson SG 60's Tribute gyári pickupjairól lenne szó főként a nyakiról.
Válaszaitokat előre is köszönöm!

Lupo 2014-01-04 00:09 |  #50376
Sziasztok! Mit szóltok egy Seymour duncan SH1-SH8 párosításhoz?
Gyakran használom együtt a két pickup-ot clean-ben és high gain-nél is.
Elég az SH1 vagy valami nagyobb jelszintű kell az SH8 mellé?

Attila19802014-01-02 22:54 |  #50375
Mindenképpen kigondolom mielőbb!
Borzalmas ez a folyamatos újítgatás :D de ha jobbat akar valaki...

Gazz2014-01-02 10:27 |  #50374
Nekem van egy X2N-hez hasonló, csak alnico5 mágnesmaggal szerelt humbuckerem.
Távolabb tekertem a húroktól, hogy pariban legyen a nyaki pickuppal hangerőben.
Namost humbucker módban hozza amit kell, röfög, meg minden, felezve viszont kib. jó fendersztratós dinamikus kristálytiszta csilingelő hangot ad ki, szóval van abban szép hang bőven. Egyáltalán nem az a nyomi felezett humbucker hang.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50372)

madinorbi2014-01-02 08:29 |  #50373
Volna egy Sublime Vastie nagyjelű s.coil, meggy színben eladó, 2 humbucker között volt középen, olcsón vihető, kép a GS-on.

Attila19802014-01-01 14:36 |  #50372
Nem vagyok a közelben sajnos! Úgy minden másképpen lenne... ez van
Előkaptam a rejtett,titkos pickupomat,ami Shadow márkájú és gondoltam még ki sem próbáltam normális gitárban :D belekukkantottam... húha
lefényképeztem,de asszem inkább nem teszem fel!
6-os csavarok belül és 2 csíkban mágnes,meg mittomén mik. Tartok tőle,h eredetileg nem ilyen...
Megcsinálom,azzal semmi baj,csak próbálok nem akkora bakot lőni. Én már X2N-t is nézegetek,de félek az szép hangokra alkalmatlan :)

beszélgetünk,aztán mindig összeáll a kép végül

attilakis2014-01-01 13:10 |  #50371
Például láttam itt a fórumon EVO híd hangszedőt újan,igencsak jó áron,más fórumon Breedeket párban,az is reális áron van fenn,ebből össze lehetne hozni. Ha olyan kell aki összerakja, megcsinálja neked ezt az egészet,abban is tudok segíteni,pláne ha Budapesten vagy környékén laksz. Másik,elkapkodni se kell,olvasgathatsz,végül is gondolom nem létszükséglet ez a hangszedőcsere. Időd van,hangszedő lesz mindig.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50370)

Attila19802014-01-01 12:04 |  #50370
Csomó dolgot lehet így is megtudni,h leírjátok és egyre többet tudok meg folyamatosan.
Egyre jobban szól minden, szóval ... :)
csak mindig vannak félelmek,h ez így okés-e vagy felrobban-e valami,mert nem vagyok szakember.
Tényleg sokszíne,hangja van ennek az OBL-nek pl.

attilakis2014-01-01 08:33 |  #50369
B.U.É.K.!
Volt az Epiphone gitároknak vagy két szériája amibe hivatalosan OBL hangszedők kerültek,Bill Lawrence öreg motoros a szakmában. Akkoriban elismerően nyilatkoztak ezekről a hangszedőkről,sokkal jobb volt mint bármi ami abban az időben az Epiphone gitárokba került,gondolok itt most a '90-es évek második felére.
Ami hangszínt Te itt leírtál az egy jól megválasztott gitár-erősítő kombinációból fog jönni,maga a hangszedő nem garancia. Persze,olvass utána ezeknek amit írtunk de én megtettem amikor nekem volt szükségem ilyen tanácsokra,nagyjából tudom,hogy miket fogsz olvasni.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50368)

Attila19802014-01-01 01:35 |  #50368
Csak most jutottam ide,de nem is bánom, lett mit olvasnom! Boldog új évet először is!
Utána fogok nézni ezeknek, köszi a sok tippet!
Nyilván olyan pickupot nem fogok tudni találni,ami szaggat is és közben nem cincog, ráadásul vastag,karcos és szép is a hangszín :) mert ilyet keresek,de kompromisszum persze. nehogy leszedjétek a fejem!

Nézegettem a kimeneti jelüket,de talán nem az határoz meg mindent.
Ami van az Epiphoneomban, ami állítólag véletlenül került bele anno 97-ben, OBL pickupok kifejezetten tetszik.Mindig leteszem,h ááá, nem olyan jó ez,de az Ibanez után egyből vissza... :) bár ezeket a pickupokat biztos kevesen ismerik,fene tudja

Valami sokszínű és mégis kemény pikk kell :)

attilakis2013-12-31 16:52 |  #50367
Teljesen igazad van,márkajelzés meg nem zavar. Azt értem,amit írtál,normális faanyag...stb.,és bizonyos szinten ezen a véleményen vagyok én is. Probléma csak az,hogy több helyen,pl.nálam is ez az olcsóbb hangszer rendberakás,gondosan megválasztott elektronika a gyakorlatban meg működik. Több mint húsz éve vagyok hangszerek közelében,nagyon szeretem a szépen megépített minőségi hangszereket,remélem némi fülem is van hozzá de a gyakorlat meg azt mutatja,hogy egyszerűen működik a dolog. Én is tiltakoztam sokáig,majd nekem is lett egy ilyen és bárhová megyek vele,nagyon szereti mindenki a hangját és itt most gyakorló hangszerészekre,zenészekre gondolok.

Jorn 2013-12-31 16:13 |  #50366
"nem divatos" 20-30 éves használt hangszerek között ki lehet fogni nagyon jól sikerült darabokat, nagyon olcsón... Alulértékelt japán és USA hangszerekre gondolok, 50-90 ezer Ft között. Csak itt már megint bejön az, hogy nem mindenki áll ki "noname" hangszerrel a színpadra, mert fontosabb neki a logo...
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50365)

attilakis2013-12-31 15:51 |  #50365
Ebben teljesen igazad van. Sok ismerős meg azt mondja és szerintem nem is alaptalanul,hogy 200ezer fölött nincs hangszer,esetleg PRS vagy Suhr. Kb. rendes faanyag,normális hangszedők,egy rendes cucc,ott már csak jól kell gitározni. Beszélhetünk arról,hogy mi jobb vagy mennyivel de kevés kivételtől eltekintve nincs már ott olyan óriási különbség mint azt az ára indokolná. Többféle módon láttam ilyet,haver most csinálta meg basszusgitárral,volt mivel összehasonlítani,több mint duplája értékű gitár mellé tettük és még így is azt mondom,hogy semmi baja,sőt.( Birta Mikinek is van ebben a témában egy remek írása ) Lehet másképp látjuk,kinek mi de én sok pénzt nem adok érte.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50364)

Jorn 2013-12-31 15:21 |  #50364
Ha rám hallgatsz, minél régebbi legyen a fa abban a hangszerben, amit veszel, és minél közelebb legyen észak-amerikához :)
Pont ez van a Cortokkal is, tök jó ár/érték, jó felszereltség, de rakhatsz bele bármilyen pickupot, sosem lesz felső kategóriás hangja, mert attól a fa még az marad, ami... papír szerint mahagóniból van, de a gyakorlatban... nagy a szórás, mondjuk így.
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50363)

attilakis2013-12-31 14:24 |  #50363
Egyébként is nekem az az Ibanez amiben a Breed-ek vannak bőven megfelel,nálam az a maximum durva hangzás,más irányokban nézelődöm,töredéke áron. Tremolós gitárból se kellene még egy,van egy másik rohangálós gitárom,az olcsó,fix hidas,Seymour Duncan SH2N-TB4 és sok zenébe jobb mint az Ibanezem. Yamaha 1511 Mike Stern ami tetszik de lehet kinevetsz,Cort KX Custom,semmi baja 100 alatt meg van használtan,esetleg egy hangszedőcserés Squier vagy mexikói Tele. Engem ezek érdekelnek,azért írtam csak ide mert sok Dimarzio-t megnéztem amikor aktuális volt nálam a hangszedőcsere.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50361)

attilakis2013-12-31 14:05 |  #50362
Tartsd meg!
Magnus Olssonnal sikerült leveleznem,neki az Ibanez meg a Dimarzio odaad mindent,össze-vissza addig cserélget gitárokat,hangszedőket amíg meg nem találja a tökéletes párosítást,ezeket meg viszi bemutatóra,szóval ismeri a cuccokat. Annyit mondott,hogy ez a JEM7DBK az egyetlen ami úgy jó ahogy van,nem is nyúl hozzá.

Jorn 2013-12-31 13:47 |  #50361
Köszönöm, egyébként eladó a hangszer, bár nem hirdetem jelenleg...
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50360)

attilakis2013-12-31 12:15 |  #50360
Akkor most sírok! Az egy remek gitár,gratulálok hozzá!
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50358)

Jorn 2013-12-31 11:20 |  #50359
(lehet, hogy a középső szingli nem Breed, de gyári az biztos, és nagyon jól passzol a többihez)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50358)

Jorn 2013-12-31 11:15 |  #50358
JEM7DBK, gyárilag Breed az összes :)

A karcosságot csak úgy értem, hogy a pengetési "tranziens" szóljon ki, tehát ne legyen mosoda nagyobb gainnél sem. "Kattanjon" az a pengetés :) csövesen különösen szépen tud szólni.
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50356)

Guitarplayer 2013-12-31 11:07 |  #50357

attilakis2013-12-31 11:00 |  #50356
Ezzel a metálra karcosabb dologgal vigyáznék. Én azt elhiszem,hogy jól szól,pláne ha egyedül játszol otthon. Ugyanezt a karcolást beviszed stúdióba de akár élőben is,úgy szét lehet vele verni az énekeket,hogy nagyon. Oké,mondhatjuk,hogy ott a mágus a felvételnél a pult mögött de az alaptónuson ő sem tud változtatni. Én kevés példaát tudok ahol ez a nagy karcolás működött,szerintem még Nuno Bettencourtnál sem az Extremeben.
Milyen JEM gitárban van neked Breed? Eredetileg az a JEM7D gitárokban volt,ami nekem nagy kedvencem.

attilakis2013-12-31 10:47 |  #50355
Igen,a Breed szerintem sem az igazi metál hangszedő de egyszerűen jó a hangja. Mondjuk én pont nem vagyok az a "metálarc" szóval számomra tökéletes. Ezért is jutott eszembe a Breed nyak/EVO híd összeállítás,hihetőbbnek tűnne metálban az EVO. Egy tuti a gyári IBZ-nél mindegyik jobb lesz.
régebbi hsz.-ben volt,hogy X-nagynevű gitáros is elsírná magát ha az ő neve alatt kiadott signature modellen kellene játszani,és ez bizony igaz. Az is,hogy bizony,nem elég a jó hangszer,azon jól is kell játszani mert a sound a kézben van. Nekem is van olyan ismerős aki ahelyett,hogy gyakorolna,nagy pénzekért cserélgeti a cuccát és sohasem elégedett. ( Valamilyen csoda folytán. )
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50352)

Guitarplayer 2013-12-31 10:34 |  #50354
na tegnap előszedtem az IBZ-t.. még mindig nem tetszik, nagy alja van, de puha és élettelen

Jorn 2013-12-31 10:34 |  #50353
Oké, a lényeg, hogy nem műszaki oka van annak, hogy a mai gitárok gyengék, hanem a marketing fejlődött rengeteget, el lehet adni a gagyit is úgy, hogy még örül is neki a kuncsaft :) Mert ugyanaz van a gitár fejére írva, mint X sztár csúcsmodelljén... ennyi sokaknak már elég.
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50350)

Jorn 2013-12-31 10:20 |  #50352
A Breed tényleg jó, nekem is az van a Jem-ben, hiába próbáltam helyette mást, mindig visszakerült bele :) Szólózni kiváló (nyaki, hídi, na és kombinálva egy spec. Ibanez váltóval) , viszont metalra nem szoktam használni, oda "puha", metalra vannak sokkal jobb, karcosabb pickupok.

Persze nem kell ezt a témát sem túllihegni. Ha bármilyen gitárba beteszek pl. egy Paf Pro-t, azzal már el lehet játszani szinte bármilyen zenét. Aki még ekkor is a pickupra fogja a hiányosságokat, azzal az emberrel inkább más gondok vannak... :) Sokan a sok cserebere, adokveszek stb-ben keresik a megoldást, gyakorolni meg "elfelejtenek". Alapi kezébe bármit adsz, megszólal, milyen érdekes... :)
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50351)

attilakis2013-12-31 09:50 |  #50351
Tone Zone...azok a nagy mélyek próbálták ellensúlyozni a hárs sok közepét de ahogy írtad is,kinek mi tetszik. Paf Pro,sokan elégedetlenek voltak vele a nyaknál,olvastam,nem tudom,személy szerint nem próbáltam. Egy ami biztos,Breed hangszedőkre még kevesen mondták,hogy rosszak.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50349)

attilakis2013-12-31 09:47 |  #50350
Azt hiszem ezzel az RoHS célzással azért sokan értették,hogy mire gondoltam volna,nem kell
ezt " szó szerint " érteni. De elismerem,igazad van.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#50348)

Jorn 2013-12-31 09:36 |  #50349
A Paf Pro nagyon jól tud működni hídnál is, ezt érdemes kihasználni. Tehát odatenni hídhoz. Ha nem tetszik, mehet nyakhoz :)

A felsoroltakhoz hozzátenném a DiMarzio Nortont is. (nem az Air Norton, a sima) Ezt ugyan nem reklámozzák endorserek, de ettől még az egyik legjobb hangú DiMarzio, szerintem. Hídhoz.

A Tone Zone érdekes közepekkel bír és brutál mélye van, nem való mindenhová. Én nem szeretem, ha "dühög" a gitár, illetve a torzítóba sok mély megy, de ez ízlés dolga.
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50347)

Jorn 2013-12-31 09:30 |  #50348
csak egy megjegyzés:
a RoHS-nak semmi köze sincs a gitárnyakhoz, meg általában a gitár fákhoz. Az ólommentes forrasztásokra utal a gitárelektronikában.
Esetleg még arra is utalhat, hogy nem használtak króm 6+ -ot a fémszerelékek felületkezelésénél, de ennyi.
A hangzáshoz sok köze nincs, szóval nem ettől olyanok a mai gitárok, amilyenek... (aki kihallja, hogy nem ólmos forraszanyaggal van a pickup a váltóra kötve, azelőtt meghajlok :)
Válasz 'attilakis' hozzászólására (#50342)

attilakis2013-12-31 07:27 |  #50347
Én sokat keresgettem akkor amikor én cseréltem hangszedőket. Az,hogy milyen a " torkos vagy a brutál " hang,azt én nem tudom,azt esetleg,hogy milyen a jó Ibanez hang. Körbenézel, rengeteg fórum szól erről.Breed,EVO,Tone Zone-Paf Pro. Dimarzioknál fórumokat olvasva, ezzel a hárommal szerintem vége is a lehetőségeknek. Bemehetsz hangszerészhez,ő se fog mást mondani,tudom,a magyar forgalmazó hangszerészével elég jó viszonyban vagyok,ért is hozzá.
EVO-t sokan kritizálják. Szerintem jó dolog de sokan azt hitték,hogy megveszik és egyből úgy fognak szólni mint Steve Vai,persze nem sikerült,jött a csalódás.
Breed remek választás,nekem van,Magnus Olsson svéd bemutatóemberrel beszéltem szerinte ezek a legjobbak,én se találok benne sok kifogást,sőt MÁKOS hangszerész kollégája az egyik haveromnak gondolkodás nélkül dobta bele a Breed-eket a 93-as RG450 gitárba,az én véleményemtől függetlenül,nem voltam ott.Tone Zone-Paf Pro,erről sok infóm nincs,annyit tudok,hogy egy elég klasszikus párosítás,az Ibanez a régi időkben ezt használta,amikor még az EVO se létezett,azóta is számtalan helyen van.
Próbálkozni sok lehetőséged nincs,ez igaz,egy lehetőség,használtan,normális áron veszel valamit,ha nem jó,ugyanannyiért eladod,jöhet a következő,bukni nem fogsz csak esetleg sok idő.
Hidd el,itt a fórumokon a teljesen biztos,tuti megoldást senki se fogja megmondani,lehet ami nekem jó az neked nem tetszene. Régen elég komolyan beleestem a témába és összegzésként nem tudok többet írni,arról nem is beszélve,hogy van még ott erősítő-effekt,amik szintén sokat fognak számítani. JCM900-on próbáltam a Breed-et,csak nyekergett,igaz azon az erősítőn sok minden járna így.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50345)

Christian 2013-12-30 16:47 |  #50346
Egy barátom Ibijében Evo van,szerintem hibátlan.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#50345)

Attila19802013-12-30 16:29 |  #50345
Az a baj,h ezt azt hiszem,h csak próbálgatással lehetne kipróbálni igazán,pedig erre kevés mód lesz..
Ez az IBZ/DIMARZIO nekem olyan,mint egy pohár tiszta víz. Szomjat olt,de semmi igazi íz (az egészségügyi vonatkozást leszámítva). Hallottam olyat,aki aktív EMG-kel pakolt bele. Azt valamiért nem akarok. Viszont torkos hangot igen. :)

Christian 2013-12-30 16:12 |  #50344
No meg a mahogany!
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#50343)

madinorbi2013-12-30 15:58 |  #50343
Legjobb 2 alapanyag, az éger és kőris , juhar nyakkal a fogólap már ízlés kérdése, ezek minden hangot, minden műfajt tudnak, piköp kiosztástól függően.
Válasz 'Sabbat.D.' hozzászólására (#50340)

attilakis2013-12-30 15:54 |  #50342
Egzóta,valamikor 20 éve is fellángolt,bubinga meg hasonlók,aztán semmi sem lett belőle. Valaki talál valami '80-as évekbeli faanyagot aminek rendben van a nyaka,normális elektronikát bele ami használtan esetleg még meg is éri az árát,annyi. Volt tanáromnak van egy viharvert japán Yamaha SG,vastag,normális anyag,nincs abban semmi csoda,egyszerű az egész mint a faék,szól de nem is kicsit. Régi,jobb fajta Strat/Tele copy is működik becsülettel csak abban az időben a gitártest nem volt RoHS,meg a többi.

Gazz2013-12-30 13:23 |  #50341
Most hogy mondod, megnéztem a Blasius honlapot.
Fogalmazzunk úgy, hogy nem áll távol tőlük a különleges fákkal történő villantás.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50338)

Sabbat.D. 2013-12-30 13:11 |  #50340
Az egzóta sem garancia semmire.
Lehet vele tornászni, de végül mindig a sima éger Fender nyer, vagy Jackson...
Arról nem beszélve, hogy horror áron mennek.
Én készítettem egy éger egy kőris testű gitárt.
Működik...
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50338)

Christian 2013-12-30 13:04 |  #50339
Ezt aláírom,ezért is törekszem most egy vintage hangszer megkaparintására! Alakul!
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50336)

Guitarplayer 2013-12-30 12:01 |  #50338
ettől lesz valaki 'hangszerész' a szó legjobb értelmében, hogy a fákat, amiket összeválogatott,
- legyen az szilfa vagy akác vagy kőris vagy egzóta -
úgy válogatja és párosítja, hogy a leendő hangoláshoz, nyakhoz, stílushoz jó lesz.

mostanában marha nagy divat, hogy indokolatlan, drága egzótából épül minden 'custom' hangszer, mintha az biztosíték lenne a jó hangra.

ellenpélda a Blasius padouk+szilfa gitárja, hihetetlen jó kombináció, pedig a szilfáról az embernek alapvetően semmi jó nem jut az eszébe :D

Sabbat.D. 2013-12-30 11:26 |  #50337
Mert senki nem kéri számon a gyártón, hogy miért írja oda, hogy mahagóni és miért van jobb esetben natoból a gitár, rosszabban meg ki tudja miből...
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50336)

Guitarplayer 2013-12-30 11:22 |  #50336
pont ezt mondom.
csak az a bökkenő, hogy a fa neve mostanában nem ad egyértelmű jelzést a hangjával kapcsolatban.
Válasz 'Christian' hozzászólására (#50332)

attilakis2013-12-30 11:11 |  #50335
Sok igazság van abban amit írtatok,én egy 98-as RG-be tettem a Breed hangszedőket,hársfa de nehéz mint a dög és szépen rezonál az a test. Elég fókuszált közepe van de nincs vele bajom. 2000 utáni hangszerből már én is csak nagyon válogatva vennék,bár az a RG2620QM igazán jó,lehet,hogy ha bebolondulnék,Suhr-Aldrich hangszedőket kipróbálnám benne. Haver mindig azt mondja,hogy ezeket a hangszedőket fába kellene rakni,ő Gibson fanatikus de neki se tetszenek már az újak.

rebla 2013-12-30 10:55 |  #50334
Így jártam én is, egy cimborámnak eladtam egy TB4 et... Új jacksonomból.
Elhozta a hangszerét, és át tettem neki...Az is jackson 90-es évek...
Nem hittem a fülemnek...
Az enyémbe meg alig volt mélye.
Aztán:
Kapott egy "kopott-pengét", és életre kelt :D
De jó pár hangszedőt belepróbáltam...
Válasz 'Christian' hozzászólására (#50332)

rebla 2013-12-30 10:51 |  #50333
"rá kellett hogy jöjjek, hogy kb. tök mindegy, milyen fából készült (vagy mit írnak oda) a hangszer.
jó éger gitár is tud alul ütni, meg 'mahagóni' hangszer is tud károgni és vékonyan szólni."

Erre én is rájöttem. 100%-ig egyet értek!!!
Csak ez (2620) még szerintem jó mahagóni :D
Volt olyan Pro-line ibim (nem is egy) ami úgy rezonált az ember ölébe, hogy begerjedtél :D (hárs)
Most is van 83 ibim, (maha) brutális a hangja...
96-os hárs ibim viszont olyan "jó" kategória,550PN LTD, nem mondanám hogy kimagasló...Bár standard E-n vagyon...De a szoló hangszíne szép (nem az eredeti pukikkal)
mindegyik japán...
Ez a 2620 is nagyon szépen szól. Nekem igazából nincs vele bajom, de lehet hogy többet is ki lehetne hozni belőle.Ez lesz az utolsó hangszer amit eladok, ha el kell valami miatt...Mert kényelemre, egy álom!
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50331)

Christian 2013-12-30 10:44 |  #50332
Viszont ha ugyan azt a pickup-ot különböző testekbe rakod,mégis más lesz a sound. Tehát a fának végül is van köze hozzá,nem is kevés. Az más kérdés,h a gyikabb testeket is fel lehet hozni a megfelelő elektronikával.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#50331)

Guitarplayer 2013-12-30 10:25 |  #50331
rá kellett hogy jöjjek, hogy kb. tök mindegy, milyen fából készült (vagy mit írnak oda) a hangszer.
jó éger gitár is tud alul ütni, meg 'mahagóni' hangszer is tud károgni és vékonyan szólni.
ezért van a cserélgetős garancia, hogy ne fusson lukra a gitártulajdonos :D

régi hárs RG-k iszonyat szélesen tudnak szólni, régi égerek iszony kövéren, középgazdagon,
ESP-k (LTDk többsége is), schecterek (még a diamondok is) általában disznó nagy kövér hangot hordoznak.

és ahogy a 2000 utáni cuccokat nézzük, egyre kevesebb az összefüggés a fa és a hang között.



Témák

 
VÁSÁRLÁSI INFO

A hangszer.hu oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

hangszer.hu elérhetőségek: Tel.: 20/ 971 8465, E-mail: hangszer@hangszer.hu
© Copyright 2003-2015 hangszer.hu .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1191 BUDAPEST, Üllő út 201. | +36-20-971-8465

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu