Adott egy Jim Root telecaster aktív EMG-vel (81-60). Ezeknek a cseréjén gondolkoztam. Gibson hangszedőket nézegettem, de eddig amennyire biztosnak látszott az, hogy 496R-500T lesz, mostanra teljesen elbizonytalanodtam. Ami kellene: kellemes melegebb teltebb hangkarakter, „orros” és a tiszta hangszíne kiegyenlített legyen, vagy talán egy kissé magasba, középmagasba hajló, a torzított hangképe ne legyen összemosott kásás hang, de ha szükséges akkor „síkítás”, „vinnyogást” is ki lehessen hozni belőle. Mivel nincs hangszínszabályozó potim így arra is gondoltam, hogy a jelenlegi 3 állású pickupváltót 5 állásúra cserélném és egy olyan hangszedőpárt választanék, ami felezhető.
Gazz írta ezeket a sorokat: „ Egyik véglet: alnico II legtorkosabb, karcol, kiemeli a mahagóni hangját, mint a gyomor korgása.
Másik véglet: Kerámia. Tiszta kiegyenlített hangkép, hozzáérsz a húrhoz, az már rögtön ezerrel szól, folyós hang. Az alnico 5 meg valahol a kettő között van.”
Ebből arra gondoltam, hogy inkább az alnico5 lenne számomra a legoptimálisabb, viszont tanácstalan vagyok milyen hangszedőpár lenne a legjobb.
Amit „játszok” imprózgatás bluesos, rockos témák + tiszta hangszínen is gyakran.
Ja hogy magammal beszélgetek, jól van... Amúgy Jeti Vámpír 2 Hifi cucc! Nincs maszatolás, minden kiszól a hangszerből ...
sublime battered blade, meg lehangolva iszonyat jó, EMG 81 szerű, de sokkal nyitottabb hang. Dinamikus, tipikus Metál hang.
Szoló :jeti zúzda: battered b.
Gergőnek a hídnál volt jetibuckere. Namost a hídi humbuckereket ritkán használják tiszta hangra, mert gyengébb a jel, meg valahogy szegényesebb is a nyakihoz képest.
Namost a jetinél ez fel sem merült, simán pariban volt a nyaki szedővel úgy hangerőben, mint hangzásban. Elképesztően hideg hangja van, de nem mosott. Izmos csiling van benne, mintha jégcsapokat ütögetnél. Nagyon erőteljes hangzás, tele magasakkal, de mint mondtam, nagyon hideg hang, nincs benne semmi lágyság. Olyan mint az üvegtörés.
Torzítva meg horzsol, ha hozzáérsz a gitárhoz, már szól, de minden koszt kihoz a hangból, szóval ügyesen kell játszani, ha ilyen van a gitárba.
Kb. pont az Alnico pickupok ellentéte.
Nekem is volt BL, Rendesen volt közepe, és tényleg nem túl nagy jele volt. Jó erősítő kell hozzá. Ha zúzda...
De nekem itthonra nem jött be... Én is jetire cseréltem :D Meg sublimera (de csak itthon bohóckodom.) Gondolom az erős közepe miatt mindenen átszól, és ez kell is egy együttesben.
Két eltérő időpontban volt nálam a két pickup. A BL élményeim a frissebbek. Meg voltam lepődve, hogy kerámia pickup létére mégis milyen szépek a tisztái. Kerámia pickupok a tiszta hangoknál rendszerint elvéreznek. A BL nem vérzett el.
Azon is meglepődtem, hogy a hírével ellentétben nincs is olyan nagy jele neki. Hiába, az a két kis vékonyka lemez azért csak nem tud olyan nagy jelet levenni. Mágnesességnél igenis számít a keresztmetszet.
A srác, akinek beraktam a gitárjába, nem is szerette aztán, hamarosan lecserélte egy jeti pickupra. Na az aztán horzsolt rendesen.
A dimebucker ami nálam volt, az olyan szokásos kerámia pickup hangú cucc volt, jó nagy jellel, hideg hangzással.
De ennél sokkal izgalmasabb az, amit te írtál. A saját füleddel hallottad (nem hangmintáról, hanem a két pickuptól, ugyanolyan cuccon), hogy a dimebucker jobban mossa a hangot, mint az L500XL? Nem kötekedni akarok, csak érdekel.
Én meg arra utaltam, hogy a dimebucker nem igazán a BL pickup.
Pengemágneses pickupokat már a hatvanas években is csináltak, kb. a dimebuckerhez hasonlóakat, pld. a Höfnernek volt ilyenje. Vagy a Firebird féle minihumbicker is pengemágneses volt. Tök olyan a belső felépítése, mint a Dimebuckernek.
Amiben a BL pickup más a többinél, na pont azt nem vette át a Seymour.
Arra utaltam Gazz, hogy a dimebucker fejlesztésénél minden bizonnyal felhasználták az L500XL-t. Vagyis nem 0-ról kezdték a fejlesztést. Amúgy nem is építhették volna ugyanolyanra, mert gondolom akkor beperelhették volna őket.
Láthatod, hogy a Seymournak lényegesen vastagabb a tekercsmagja.
A BL pickupokban épp az a lényeg, hogy nagyon vékony a vasmag. Ez azt eredményezi, hogy a húr rezgését sokkal egzaktabban leszedi, mint a vastagabb magok. Ezért vékonyabb a hangja a szokásos humbuckereknél.
Mivel a vékony mag nehezebben továbbítja a mágneses erővonalakat, ezért Bill bácsi brutálisan telepakolta kerámiamágnessel a szedőjét, hogy ezt kompenzálja.
A Seymourban is elég sok a mágnes, de a vastagabb mag miatt sokkal jobban mossa a hangokat, mint a BL.
(Azzal természetesen tisztában vagyok, hogy nem ugyanolyan a két pickup. Nekem hangminták alapján úgy tűnik, hogy az L500XL-nek több a mélye és kicsit kevesebb a közepe, mint a dimebuckernek.)
A processzorokon amúgy kurva sokat fejlesztenek. A készítésük meg ilyen speciális "tiszta szobában" történik. A processzor meg a pickupkészítés/fejlesztés két külön dolog.
Nem akarom amúgy lehúzni a pickupkészítőket. Guitarplayer meg Jeti is nagyon odateszi magát a pickupkészítésnél. De vannak olyan nagy cégek, amik belevisznek némi sznobságot is a pickupkészítésbe.
Akkor hasonlítsd össze a Bill Lawrence L500XL-t és a dimebuckert.
Szerinted a seymour cég mennyit kutatott, fejlesztett a dimebucker kifejlesztésén? Nem nulláról kellett kezdeniük a tervezést az tuti.
Amúgy meg a Super Hard On boostert 40ezerért árulják, az elektronikai boltokban pedig párszáz forintért össze lehet keresgélni az alkatrészeket hozzá.
Egy processzor jelentős része szilíciumból van, ami gyakorlatilag homok.
Mégis mennyit képesek adni egyesek egy kis homokért... :)
Elszomorító, hogy mérnök (?) létedre a kutatás, fejlesztés stb. költségeiről hallani sem akarsz. Tehát az ott dolgozó emberek munkája semmit sem ér - szerinted. Pedig előfordulhat ám, hogy te is olyan területen fogsz dolgozni...
Ez a "csak az ér valamit, amit meg lehet enni" mentalitás nagyon szűklátókörű ám.
Az meg nem jelent semmit, hogy sikerül valamit áron alul beszerezni. Lehet, hogy lopott, vagy hamisított, esetleg valakinek a nyomorát kihasználva jön össze a jó vétel stb.
Most azt hiszem talán egész délután eddig a külföldi fórumokat néztem, hogy hársba és egyúttal Ibanezbe mit írnak. Korábban S4tch írta,h D-sonic nagyon tetszik neki és Tone Zone..
Innen indultam el és most úgy tűnik,h a Dimarzio Crunch Lab mellett döntöttem, nagyon dícsérik hozzáértő oldalakon hárssal.
Egyetlen dolog mondjuk lemaradt, ami nagyon fontos,h ez a gitár sima E-re van hangolva!
Már fél hanggal lentebb is tök megváltozik minden,de ez E-n marad, mert ez szolgálja a számainkat leginkább, a másik gitárom, az fix húrlábas,azt jobban tudom tekergetni.
Szóval E- kellene,h határozott legyen a hang! :)
Ha agresszív, dús hang kell, akkor próbáld ki a DiMarzio Evolution-t, én mondjuk nem rajongok érte, de nem is kell, hogy ugyanazt a pickupot használjuk... :)
Hársban nekem Breed van (nem metalra használom), a keményebb hi-gain dolgokhoz pedig Sublimeok.
Ha változik a hangerő, akkor ott valami gond van ! Érintkezési hiba, lehet rossz forrasztás, vagy túlmelegített/szétégetett poti, pickupváltó...
Az SH-4/TB-4 alapvetően nem rossz szedő, bár hársba, kőrisbe stb. szerintem pont nem való.
Mondjuk az is biztos, hogy a maiak mások, mint a 20 évvel ezelőtti JB szedők.
Elmondhatom a véleményem ugyanúgy mint bárki más.
Az SH-4 nem rossz szedő. Szép hangja van. Durva metálra van nála jobb szedő, de egyébként nem rossz hangszedő.
Szerintem a füleddel van a baj, neked minden középhiányos. :D Mondjuk egy moddolt jcm 800 klón ( gh 100 az az :) + ppc 412 után nem csodálkozom :)))))))
Szerintem amit nem lehet, azt is kipróbáltam vele... :)
Bár ez hárs test és juhar-dió nyak.
Eleve a hárs is körülményes nekem, legalábbis úgy tűnik.
Már alig merek kérdezősködni,de kell valami tuti,vagy féltuti :)
Keményebb hanghoz, agresszív, sok felharmónikussal.. ha van ilyen :)
Petruccit Illuminatort néztem, valaki ajánlotta a D-sonicot,de képtelenség minden kipróbálnom, mert volt több ajánlás is.
Okés!
Ami feltűnt egyébként,hogy változik a hangerő néha... valamit vagy rosszul forrasztottam be, bár most átnéztem újra és nem látni semmit.Köszi, bekötöm a másik kettőt is!
Bár kínlódom a SD TB-4-gyel....
Nem rossz magában, már annyit állítgattam mindent,de zenekarban kevés lett az elképzelés.
Muszáj vennem valami olyat, aminek sokkal több mélye és közepe van,valami vaskosabbat! Ugyanazon a cuccon, beállítással a másik gitárom egyértelműen sokkal jobb. Pedig az csak egy epiphone..
:D Még nem látok, ez még veszélyesebb írás lesz :)
Na, ibanez 2570 , 5 állásos kapcsoló, nincs felezésem,de tettem hátra egy SD TB-4-et, amit most csak 2 kábellel forrasztottam össze, a többi kábel most lóg ki mindenfelé.
A TB 4-nek 4+1 kábele van, ebből gondoltam mivel nem akarom felezni, nem kötök be kettőt.
Ezt kéne megtudnom,h baromság-e?
A fém fedél az örvényáram (?) miatt minden esetben lop a magasakból.
Van erről vidijó a TeCső-n is, talán a Bill Lawrence pukijaival, amit most nincs kedvem linkelni :)
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a fedéllel rendelkező hangszedők miben másak? Illetve, ha van két nem fedeles hangszedőm és rárakok (díszítésnek) fedelet, akkor változik valami?
Egy el sem kezdődött projektbe való instant beleszarás okán eladóvá lett két puki.
SD SH5/7
SD SH2/7 N
Ezek így együtt tök kiegyensúlyozott párost alkotnak.
Hosszú zsinórjuk van, az egyikhez van csavar meg rugó, a másikhoz majd szerzel.
Ez így csak egyben, csak most, csak neked 30000.-
Jössz, fizeted, viszed, posta, utalás, alku, beszámítás, buziskodás, maszatolás nincsen.
BP
Jaja, bár az eddig is volt neki, Schecteréknél Hellraiseren kezdte, aztán lett csak saját modellje. Sőt, úgy látom 2004-ben még passzív pickupos Schecteren tolta :)
Akkor ez visszafejlődés :)
Pár évig használtam EMG81-et, akkor mindenki azt mondta, hogy minek használok olyat. Aztán találtam jófajta passzívokat, most meg azt mondják, miért nem használok EMG-t.
Nekem érdekes teszt volt, mert egy Loomis Schectert (Gyári EMG szedőkkel, tán 707 van bennük?? )próbáltunk össze az én kis prosztó Damien 7 FR emmel, amiben két Sublime szedő dolgozik. Érdekes volt a dolog, mert jelszint tekintetében nagyjából egy vonalon mozgott a két hangszer, a Damiennek, nyilván a szedők miatt, agresszívebb mélyközép tartománya volt, az EMG magasai fényesebben szóltak, viszont a Damien sokkal direktebb módon adott vissza minden pengetést. Érdekes lett volna a Loomisba betenni a Sublime szedőket.
Bízom benne. :)
Egy már van, de ez egy kis ratyi gitárban, azért ez már egy komolyabb project, szóval nagyon kíváncsi vagyok.
Elvileg 1-2 napon belül kész lesz...
Azért ez erősítő függő is.Milyen erősítő nyomulsz?
Plusz az,amit leírtál,legegyszerűbb,ha Sublime Bandi bácsit megkeresed.
Hidd el...Ő olyan szedőt fog csinálni,amilyet Te szeretnél,egy BKP árának a feléből...
De persze Te tudod.
Szóval,milyen erősítőn?
Akkor az mahagóni test, jávor+mahagóni nyak, rózsafa fogólap, fix híd, 25,5-es menzúra.
A vastagságot hozza a faanyag. Neked egy száraz közepű szedő kell, nyitott magasakkal.
Hirtelen ezek jutnak eszembe, amik működnének a gitárodban:
BKP Aftermath
Lundgren M6
Seymour SH-6
Dimarzio Titan (ez szerintem túlzottan kompresszált, próbáltam egy 6 húros Schecterben és egy 6-os éger nyújtott menzúrás gityóban, de kinek mi a cél)
Ha magas-középben erős hentelő hang kell, akkor meg BKP Painkiller.
Itt van olyan, ami olcsóbb szedő (SH-6), meg drágábbak is.
Opcióként a Sublime szedőket is ajánlanám. Ha jól tudom egész korrekt árban megtekeri Guitarplayer és nagyon jó szedők, már próbáltam egy korai modellt.