EMG vs. Wilkinson? Rock/Metal-ra? (meg néha lightosabb dolgok), vagy p-be velük és inkább gibson vagy hasonló katos, pickup? ( passzív pu-ra gondolok humbira.)
Tapasztalatok stb..jöhet
Igen, pontosan azt jelenti. Jelen pillanatban a kacsahang azért van, mert ellenfázisban dolgozik a két pickup, és egymás ellen dolgoznak. Cseréld fel a két vezetéket, és egyből nagy barátok lesznek.
Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem.
Egy HSS Highway One startoban cseréltem híd pickupot gyáriról Seymour-ra. Ez alapján kötöttem be. A problémám, hogy a híd+középső állás.. hát szarul, sőt inkább viccesen szól. Minden más ok. Egy kicsit olvasgattam, és ezt találtam.Van az ábrán egy figyelemfelhívás, ami azt jelenti az esetemben, hogy a fekete, és a zöld vezetéket fel kéne cserélnem?
Köszi előre is.
Egy nyitott pickupnál elég, ha megszalad a csavarhúzó, és kész a szakadás.
Ki tudja, hány gitáros játszik szakadt pickuppal... ha van elég gain, meg mély EQ, és eléggé süketek már, akkor nem fogják észrevenni a különbséget :)
A nyitott pickup elég védtelen, sok helyen meg lehet sérteni. Első körben érdemes a forrasztását megnézni, ahol a szigetelt vezeték és a szigeteletlen, feltekercselt huzal van összekötve.
Sziasztok!
Vettem egy telét, amibe cserélték a híd szedőt, mert gyanúsan vékonyan szólt, feltehetőleg hibás. Azért elkértem azt is.
Rá akartam mérni, a multimeter meg sem moccant. Szóval nem egészen értem, ha teljesen döglött, hogy szólalhatott egyáltalán meg? Mitől tud csak úgy elcsesződni egy szedő?
kompromisszumokkal meg lehet oldani.
az ibanezben elég nagy jelűek a szedők, de az emg még tompább és hangosabb lesz.
a híd+közép állásodban vagy csak a hídi fog szólni, vagy hekkelni kell kicsit.
állat kis elektronikák ezek!!!... haverom is lecserélte
Tök más:
RG2570 - dimarziok vannak benne, de kipróbálnám az EMG81-et.
Meg lehet oldani,h hátul aktív legyen,a többi pedig passzív és még kínlódás se legyen a jelkülönbségekkel,akármivel? :)
Nem fogja zajosítani a jelet?
Nekem a midi pedál tápja van úgy megcsinálva, hogy a midi kábelre rá van szigszalagozva a 9V tápkábel, és az adaptert a fej felőli végén csatlakoztatom gyakorlatilag a midi kábelhez.
Szebb megoldás lenne 7 tűs midi csatlakozóval, de adapterbemenet akkor a kell a fej felőli végén.
Meg azt csak szerelt kábellel lehetne megcsinálni, úgy megy csúnya és kevésbé strapabíró :(
Miért?
Egyik oldalon megy a gitárjel, másik oldalon megy a 9V, a földelés meg az földelés. Rá kell kötni az elem negatív pólusát, aztán helyben vagyunk.
Ja nem mertem beírni, de nekem is volt egy basszeros haverom, akinek az aktív elektronikája egy próba alatt lemerült... Először azt hittem hülyéskedik.
a cirrusban sajnos pont ez az elektronika van.
szippant a két szedő is külön külön, meg az eq panel is, derekasan.
olyat is láttam ilyenből, hogy 6 óra alatt megette az elemet.
Én nem vettem észre, hogy az EMG zabálná az elemet, pedig most is egy nagyon olcsó elem van benne már jó ideje. Akarok venni egy EMG AB Afterbunert, na arra kíváncsi leszek akkor hogyan fogja bírni az elem....
Akkor nem egyedi az eset és nem is gagyi pívi pedig... asszem Cirrus..
de kemény, mikor eltűnik a hang,csak hipp-hopp fellépés közben :D
a végén kipróbálok egy EMG-t, bár most főként 81-81-es szettet találtam és nem tudom,h azt szerencsés e?
köszi szépen egyébként! megnyugodtam
Igen, ismerősömnek is van egy Peavey basszus (nem EMG, de aktív), és az elem úgy tud lemerülni pár havonta, hogy teljesen elmegy a hang egyik pillanatról a másikra, kellemetlen... mindig kell pótelem és csavarhúzó a gitártokba :)
Gibson 57 Classic pickupok vannak benne, amikről semmit sem tudok.
A gitárt metálra használnám, tehát nagy jelszintű pickupok kellenek.
Úgy gondolom egy Selymour SH4-SH6 vagy SH4-SH8 párosítás megfelelne nekem.
Ezekhez képest miféle szedők ezek az 57-esek? Jó lesz nekem?
Azt gondolom,a Te esetedben nem kell ezt túlmisztifikálni,mágnes...stb. Picit utánaolvasol,Dimarzio Breed vagy ha komolyabban zúzni szeretnél akkor EVO vagy ezeknek kombinációja,multipole kapcsoló vagy egy push-pull bele,úgy kötöd be utána ahogy szeretnéd,annyi. Ha kell felhívod a boltot amit már említettem,egyébként három óra alatt kész van. Nem olyan nagy dolog ez.
Szerencsére keveseknek adatik meg hogy két favorit hangszedőt ugyanabban a gitárban/vagy legalábbis közel azonos körülmények között/ ki tudjon próbálni.
Ajánlom figyelmedbe a #50380 hozzászólást. Ha nem hallod a különbséget az alnicoII-vel szerelt classic és a két másik alnico5-ös között, akkor hagyd a mágnesek szerinti válogatást.
a mágneskérdést kétféleképpen szokás megközelíteni.
a világ egyik fele azt mondja, hogy ultra parasztvakítás az egész, az erősségükön kívül semmi különbség.
a másik fele meg azt, hogy egyik mágnes így, másik úgy szól, stb.
1 hónapon belül fogok olyan tesztet csinálni, hogy teljesen 'klasszik' építéssel, csak usa anyagokból készítek hangszedőket, és cserélgetni fogom a mágnest (A2, A3, A5, esetleg valami kerámik, talán neodímium is befigyel.
Aztán majd jól felvesszük a hangot, és meghalljuk hogy mi történik.
Használtan keress hangszedőt,akkor nem kell az előbb említett 100 ezer a cserére.
Milyen lesz az új hangszedőd? Mihez képest? Nekem sokat dobott a Breed,de azok a gyári humbuckerek tényleg elég jók,nyilván a jó és a nagyon jó közt nincs akkora különbség. Van egy gyakorló gitárom is,abban teljesen pocsék hangszedő volt és akkor már az átszerelt Ibanezem volt a szint,elsírtam magam. Ez a gitár kapott egy Seymour Sh2N-TB4 párost,ég és föld,most mindenhová ezzel járok,szól mint a hülye,elég sokoldalú hangszer lett én nagyon szeretem....összegezve,attól függ mi a viszonyítási alap.
Ha a középső hangszedőt is cserélnéd,oda mit szeretnél? Amit a neten olvashatsz a Breed mellé az a Dimarzio ISCV2,külön nem lehet kapni és nem is olyan jó. HS-2,felezve,ezt szokták javasolni,működhet. Személy szerint én a Seymour SH2N-t használom felezve,csak a belső tekercse szól és nagyon jó hangja van,nem zajos,ez a megoldás is működhet és lesz valami sigle-coil szerű hangod is.
Javaslom,olvass még utána,elég sok fórum szól Ibanez 507-570-1570 átalakításról.
a pickupot 'fojtja' az, hogy van rajta terhelésnek egy hangerőpoti, utána egy tone kör, utána egy gitárkábel a maga elég nagy kapacitásával, utána meg az erősítő bemeneti ellenállása és kapacitása
a poti ugyanannyira terhel, ha utána kötöttél egy ellenállást a jack után :D
a kábelkapacitást a legkönnyebb kipróbálni: fogj egy 1-1,5m es gitárkábelt, meg egy 6-8 méterest.
a hosszúval sokkal 'melegebb' tompább lesz a hang.
a poti számít, ugyanígy. ha egy JB -be 500 as potikat teszel, atom csilingelős lesz a hangja. 250k-van meg a 'hagyományos'
ha fényesebb hangot akarsz, tegyél be 500k potit, kösd ki a tone kört(vagy cseréld 1M log potira, hogy használható legyen) és a kábelkérdés:
pl. a drága egzotikus gitárkábelek azért szólnak 'nyitottabban' mert a méterenkénti kapacitásuk sokkal kisebb(akár ötöde), mint a hagyományos hangszerkábel 300-500pF méterenkénti kapacitása.
Mivel nem volt kedvem teljesen szétbombázni a gityót sorosan kötött előtét ellenállásokkal próbálkoztam. 300K hangerő és 500K tone potik vannak a gityóban, csak a hangerővel mahináltam.
Először 180K előtéttel majd 700k-val próbálkoztam (180k-val az 500-as, a 700k-val pedig az 1M potikat igyekeztem modellezni). Mint sejtettem, a pickup lényegesen halkabb lett de fényesebbnek egyáltalán nem hallottam a hangot az ellenállásérték emelésével. A tone potik értékét a hangerőérték emelésekor csökkenteni célszerű? Vagy ilyen elenyésző mértékben fényesedik a hang a poti értékének növelésével és nem érdemes tovább kísérletezni vele?
Mit javasltok?
Jó akkor beszéljünk a mágnesekről..
mert nem írtad le hogy mi a különbség..
Dimarzio Breed hídban van alcino 5, Evolutionban ceramic, Gravity Stormban alcino 5., Illuminatorban kerámia,
V8-ban pedig Marinéni hűtőmágnese==> 0 adat van az interneten.. hogy lehet összehasonlítani?
Az előzőekben leírták hogy ugyan a jeltáblázat semmit sem ér, de azért mégiscsak megkülönböztethetők emiatt a Dimarziok... Ha vki leírja, hogy az Evolutionban a kimenő jel 404..ilyen közép olyan mély.. ami ott van a diagramon.. és utána azt látnám, hogy a v7 v8 s1 kimeneti jele 11, és 2, 3, 4 a mély magas közepe, akkor azon nyomban leszúrom magam, és eladom a végtagjaim egy Dimarzioért.
Arra is kíváncsi lennék, hogy a hazai gitárosok miért kezdtek el hazai Sublime pickupokat használni.
Youtubon sem találok összehasonlító videót.. : Ibz V7 V8 S1 vs bármilyen dimarzio.
Én elhiszem, hogy jobb, testesebb, de mitől jobb, mivel jobb, miért jobb?
Az én tapasztalatom az, hogy pickupcsere terén a legdrasztikusabban az számít, hogy milyen mágnes van a pickupban. Még az én amatőr hallásommal is egyből hallom, hogy alnico II, alnico V, vagy kerámia mágnes van a pickupban. Először ezzel kéne tisztába jönnöd, és lehet hogy egy csomó pénzt megspórolnál.
Nem akarom nagyon aggatni a körmeim, de tényleg nagyon megváltozik a gitár hangja jó irányba? Ugyanis azért hogy 2 % javítsak a hangminőségen nem biztos, hogy érdemes rákölteni 100 e ft-ot.
Még mindig nem tudom, hogy a V7 V8 mivel rosszabb :D
Igaz nagyon arra húzok, hogy csere lesz, szóval köszönöm megint a segítséget.
Én használom a single coilt is.. nem az lenne a leglogikusabb, hogy akkor a kimért hozzávaló családtagot is beszereltetem? Mondjuk eléggé megijesztett, hogy ezek szerint a gitár teste nincs eléggé kimarva, ahhoz meg nem akarok nyúlni.
Környékeden lakom én is...
Jelszint valóban nem mindig mérvadó,az inkább számítana,hogy milyen zenét szeretnél játszani. Talán úgy lehet megfogalmazni,hogy hangszedőcsere után felfrissül,élet lesz az egész hangban,még akkor is ha kisebb a jelszint. Nem tudom,hogy volna-e értelme egész szettet cserélni,én a single-coilt benne hagynám.
Az említett boltba be nem vinném,nekem az Ibanezben több kárt csináltak mint hasznot,ott van a másik sarkon az Oroszlánb.,Lengyel Andrást keresd,nekem ő csinált mindent,több hangszerrel voltam nála,ismerem,tökéletesen meg fogja csinálni.
A Breed-nek bőven van jelszintje, vidd közelebb a húrokhoz...
Amit a Breed tud, annál több nem kell.
Az is számít, hogy vastag a hangja. Lehet, hogy papíron nincs akkora jele, mint másoknak, de mégis, én visszaveszem a gaint, ha a Breed-es gitáromat veszem elő... pedig van itthon pár hangszedő... :)
Köszönöm a válaszokat.
ha cserélek, akkor az egész szettet szeretném cserélni.
Azt lehet e tudni, hogy a V8 nak milyen kimenő jele van? A dimarzio weboldalán az Evolution hídihangszedőnek van 404, a Breednek van 356.. ill. különböző a magas közép mély tartománya :D
Jól érzem e azt, hogy a V7 V8-nak sok magasa mélye van, de kevés közepe?
Ha veszek hol építenék ezt a gitáromba? Szolnok közelében vagyok.. Pesten a Vintage 52-t ismerem.
Amire érdemes odafigyelni,hogy a Dimarzio single coil magasabb mint az Ibanez S1,elég közel esik majd a húrokhoz nem a legjobb. Másik,S1 fordított polaritású hangszedő,felezett állásokban így kapsz elvileg zajmentes állást.Én csak humbucker "állásokat" használok,teljesen csendben van. Azt hiszem kezdésnek az lenne a legjobb ha néznél egy használt hangszedőt a hídhoz,utána hallanád,hogy mennyi a különbség,S1 miként működik ezek után. Ha tetszik,nézel a nyakhoz is. Összegezve,én cseréltem,nem bántam meg,de én egy picit érdekesebb hangot szerettem volna,ez a Breed-ekkel sikerült,Ibanez jelleg megmaradt,finomabban de ha kell azért zúzni is enged.
Sok igazság van az előző hozzászólásban.
Igazából a V7-S1-V8 nem rossz hangszedő,ez tény. Sokan csak a híd hangszedőt cserélik,erre sok példát olvastam. 1570-eket sokan ezért vették,hangszedőcsere és kész,ha utánaolvasol,ezt sok helyen látni fogod. Én Dimarzio Breed-ekre cseréltem,ennek finomabb hangja van a gyárinál,sokkal érdekesebb hangja van. A Breed nem egy nagy jelű hangszedő,de én nem is csak zúzni vettem. Több lehetőséged is van. Közepét benne hagyod,első kettő csere és megnézed,miként dolgozik együtt az új meg a régi. Másik,ahogy nekem is van,multipole kapcsoló és rengeteg bekötési lehetőséged lesz,ezekből amelyik szimpatikus,én pl. a single coil-t nem használom. Push-Pull poti is van,ezért nehéz ara válaszolni,hogy milyen hangja lesz,amilyet akarsz.
Én is túlzónak tartom a dolgot, a V8, V7 stb. már nem az a pickup kategória, amivel ne lehetne eljátszani élvezhetően szinte bármit... egy jó erősítővel.
De hát mindennél van jobb, drágább, nemesebb anyagokból épült. Különben nem gyártanának luxusautókat sem. (a motornak is van hangja :)
Az meg erősen szubjektív, hogy tetszik-e (jobb-e) valakinek egy EVO, vagy sem. Van benne egy jó adag sznobizmus is, az biztos. Sokan rá vannak izgulva a Vai, Satriani stb. szedőkre. Holott, azokon a klasszikus albumaikon, amelyekkel ismertek lettek, még nem használtak szignált pickupokat, hanem mondjuk sima Paf Pro-t...
Én évekig használtam Pro Tracket, aztán amikor hirdettem nem nagyon volt érdeklődő. Aztán felbukkant az új Satriani gitárokban nyaknál, és hirtelen elkezdték keresni. Érdekes, nem ? :) Nem a hangja változott, hanem az emberek agya.
A pickup olyan, mint az autógumi: nincs olyan, ami egyformán jó mindenhová, télre, nyárra, terepre... Ezek egymásnak ellentmondó követelmények. A pickupnál hasonlóan: sokan szeretnének nagyjelű, de azért vintage humbuckert, ami ne legyen steril, de azért ne is koszoljon... ja, és legyen felezhető, és akkor is zajmentes és hozza a tökéletes Fender hangot... na ilyen nincs. Kompromisszumok vannak, aztán kinek mi jön be...
hogy mit várnék tőle? magasabb jelszintet, kevésbé nyers hangzást? inkább arra lennék kíváncsi mitől jobbak az említett márkák, egy V7 S1 V8 nál, mert külföldi oldalakon is állandóan lehúzzák. Miért? Instrumentális rock, hard rock, jazz-rock, nu-jazz irányzatok.. tehát széleskörűen használom mind a 3 (HSH)hangszedőt.
Még két "ugyanolyan" pickup között is lehet hallható (vagy játék közben érezhető) különbség, tehát: igen.
Érdemes-e ? Ezt csak te tudod eldönteni, a saját igényeid alapján. Mit vársz az új pickuptól ? Több magasat ? Magasabb jelszintet ? Kevésbé nyers hangzást ? És mennyit vagy hajlandó fizetni ? Milyen zenéhez ? Megannyi kérdés... például punkzenénél nem biztos, hogy a pickupcsere a legfontosabb eleme a hírnévnek... :)
Mondjátok már meg nekem légyszíves, hogy mi a különbség egy Ibz V7 S1 V8, mondjuk egy Dimarzio Evolution szett, vagy egy Sublime szett hangszedők között. Egyedül a Dimarzionál találtam magas közép mély ill. kimeneti jeltáblázatot. Gondolkozok cserén.. egy Ibanez Rg Prestige 1570 gitárban. Egyáltalán érdemes-e.
Sziasztok!
Surgosen keresek 7 húros gitaromba, passziv hídhangszedőt!
Ne legyen brutál kimeno jele, egy kozepes jelu tok jo volna.A-dropra hangolt gitarhoz kell, ha ez vmit szamit.
Sos-ben kellene, 15-20 ezer penzegység kozott.
Nem tudok forumozni nagyon, igy pls írjatok a helmutka19@gmail.com cimre avagy csorgess meg a 06harminc2852837 szamon.
Előre is köszi!!
Az sh1 nagyon jó pickup. Én azt javasolnám. Paf replika, de Alnico5 mágnessel az alnico 2 helyett, ezért kevésbé karcos, de nagyobb jelű, mint az eredeti paf. Nagyon kellemes hangú hangszedő.
Nekem Kramerban gyárilag Sh4 + Sh2 párosítás van (tudtommal...) és külön-külön nagyon jól beváltak kb. minden stílusra. Együtt szinte sosem használom. De van, aki nem szereti, próba, ízlés és faanyag kérdése is.
Az SH2 jazz nekem nyaknál tisztán és crunchon szép gömbölyű, konkrét, (nekem) elég nagy jelű, meggainezve pedig egészen a krémesen folyósig megy értelmes hangindulással, elég magassal, sőt én még a nyakiról picit a tone potit lejjebb is szoktam tekerni egy gondolatnyival.
Tudom, ez a szett nem egy nagy forradalom manapság, de szerintem egy próbát megérhet.
Egy ilyen gitárba beraknék a hídhoz egy SH-8 invadert moderált high gainhez. Milyen nyaki pickupot (praktikusan seymour) tegyek be, ha kerek és meleg cleaneket szeretnék, de használnám tisztán és torzítva is együtt a két pickupot.
szerintem vacakolás helyett keress meg egy pickup gurut és ad neked olyat, ami megfelel az elképzelésednek... én személy szerint Sublime hangszedőt javasolnék neked
Sziasztok!
Szerintetek p90 pickupba mágneseket hol lehetne venni itthon?
Kicsit túl "sötét" hangja van a gityónak és azon agyalok, hogy ha erősebb/gyengébb mágneseket tennék bele akkor lehetne-e a hangkaraktert "fényesíteni", hogy csattogósabb, sztratósabb karakterű legyen. A poti értékeket nem tudom, de úgy tudom, hogy azok cseréjével is lehet befolyásolni a magas-mély arányt.
Gibson SG 60's Tribute gyári pickupjairól lenne szó főként a nyakiról.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Sziasztok! Mit szóltok egy Seymour duncan SH1-SH8 párosításhoz?
Gyakran használom együtt a két pickup-ot clean-ben és high gain-nél is.
Elég az SH1 vagy valami nagyobb jelszintű kell az SH8 mellé?
Nekem van egy X2N-hez hasonló, csak alnico5 mágnesmaggal szerelt humbuckerem.
Távolabb tekertem a húroktól, hogy pariban legyen a nyaki pickuppal hangerőben.
Namost humbucker módban hozza amit kell, röfög, meg minden, felezve viszont kib. jó fendersztratós dinamikus kristálytiszta csilingelő hangot ad ki, szóval van abban szép hang bőven. Egyáltalán nem az a nyomi felezett humbucker hang.
Nem vagyok a közelben sajnos! Úgy minden másképpen lenne... ez van
Előkaptam a rejtett,titkos pickupomat,ami Shadow márkájú és gondoltam még ki sem próbáltam normális gitárban :D belekukkantottam... húha
lefényképeztem,de asszem inkább nem teszem fel!
6-os csavarok belül és 2 csíkban mágnes,meg mittomén mik. Tartok tőle,h eredetileg nem ilyen...
Megcsinálom,azzal semmi baj,csak próbálok nem akkora bakot lőni. Én már X2N-t is nézegetek,de félek az szép hangokra alkalmatlan :)
Például láttam itt a fórumon EVO híd hangszedőt újan,igencsak jó áron,más fórumon Breedeket párban,az is reális áron van fenn,ebből össze lehetne hozni. Ha olyan kell aki összerakja, megcsinálja neked ezt az egészet,abban is tudok segíteni,pláne ha Budapesten vagy környékén laksz. Másik,elkapkodni se kell,olvasgathatsz,végül is gondolom nem létszükséglet ez a hangszedőcsere. Időd van,hangszedő lesz mindig.
Csomó dolgot lehet így is megtudni,h leírjátok és egyre többet tudok meg folyamatosan.
Egyre jobban szól minden, szóval ... :)
csak mindig vannak félelmek,h ez így okés-e vagy felrobban-e valami,mert nem vagyok szakember.
Tényleg sokszíne,hangja van ennek az OBL-nek pl.
B.U.É.K.!
Volt az Epiphone gitároknak vagy két szériája amibe hivatalosan OBL hangszedők kerültek,Bill Lawrence öreg motoros a szakmában. Akkoriban elismerően nyilatkoztak ezekről a hangszedőkről,sokkal jobb volt mint bármi ami abban az időben az Epiphone gitárokba került,gondolok itt most a '90-es évek második felére.
Ami hangszínt Te itt leírtál az egy jól megválasztott gitár-erősítő kombinációból fog jönni,maga a hangszedő nem garancia. Persze,olvass utána ezeknek amit írtunk de én megtettem amikor nekem volt szükségem ilyen tanácsokra,nagyjából tudom,hogy miket fogsz olvasni.
Csak most jutottam ide,de nem is bánom, lett mit olvasnom! Boldog új évet először is!
Utána fogok nézni ezeknek, köszi a sok tippet!
Nyilván olyan pickupot nem fogok tudni találni,ami szaggat is és közben nem cincog, ráadásul vastag,karcos és szép is a hangszín :) mert ilyet keresek,de kompromisszum persze. nehogy leszedjétek a fejem!
Nézegettem a kimeneti jelüket,de talán nem az határoz meg mindent.
Ami van az Epiphoneomban, ami állítólag véletlenül került bele anno 97-ben, OBL pickupok kifejezetten tetszik.Mindig leteszem,h ááá, nem olyan jó ez,de az Ibanez után egyből vissza... :) bár ezeket a pickupokat biztos kevesen ismerik,fene tudja
Teljesen igazad van,márkajelzés meg nem zavar. Azt értem,amit írtál,normális faanyag...stb.,és bizonyos szinten ezen a véleményen vagyok én is. Probléma csak az,hogy több helyen,pl.nálam is ez az olcsóbb hangszer rendberakás,gondosan megválasztott elektronika a gyakorlatban meg működik. Több mint húsz éve vagyok hangszerek közelében,nagyon szeretem a szépen megépített minőségi hangszereket,remélem némi fülem is van hozzá de a gyakorlat meg azt mutatja,hogy egyszerűen működik a dolog. Én is tiltakoztam sokáig,majd nekem is lett egy ilyen és bárhová megyek vele,nagyon szereti mindenki a hangját és itt most gyakorló hangszerészekre,zenészekre gondolok.
"nem divatos" 20-30 éves használt hangszerek között ki lehet fogni nagyon jól sikerült darabokat, nagyon olcsón... Alulértékelt japán és USA hangszerekre gondolok, 50-90 ezer Ft között. Csak itt már megint bejön az, hogy nem mindenki áll ki "noname" hangszerrel a színpadra, mert fontosabb neki a logo...
Ebben teljesen igazad van. Sok ismerős meg azt mondja és szerintem nem is alaptalanul,hogy 200ezer fölött nincs hangszer,esetleg PRS vagy Suhr. Kb. rendes faanyag,normális hangszedők,egy rendes cucc,ott már csak jól kell gitározni. Beszélhetünk arról,hogy mi jobb vagy mennyivel de kevés kivételtől eltekintve nincs már ott olyan óriási különbség mint azt az ára indokolná. Többféle módon láttam ilyet,haver most csinálta meg basszusgitárral,volt mivel összehasonlítani,több mint duplája értékű gitár mellé tettük és még így is azt mondom,hogy semmi baja,sőt.( Birta Mikinek is van ebben a témában egy remek írása ) Lehet másképp látjuk,kinek mi de én sok pénzt nem adok érte.
Ha rám hallgatsz, minél régebbi legyen a fa abban a hangszerben, amit veszel, és minél közelebb legyen észak-amerikához :)
Pont ez van a Cortokkal is, tök jó ár/érték, jó felszereltség, de rakhatsz bele bármilyen pickupot, sosem lesz felső kategóriás hangja, mert attól a fa még az marad, ami... papír szerint mahagóniból van, de a gyakorlatban... nagy a szórás, mondjuk így.
Egyébként is nekem az az Ibanez amiben a Breed-ek vannak bőven megfelel,nálam az a maximum durva hangzás,más irányokban nézelődöm,töredéke áron. Tremolós gitárból se kellene még egy,van egy másik rohangálós gitárom,az olcsó,fix hidas,Seymour Duncan SH2N-TB4 és sok zenébe jobb mint az Ibanezem. Yamaha 1511 Mike Stern ami tetszik de lehet kinevetsz,Cort KX Custom,semmi baja 100 alatt meg van használtan,esetleg egy hangszedőcserés Squier vagy mexikói Tele. Engem ezek érdekelnek,azért írtam csak ide mert sok Dimarzio-t megnéztem amikor aktuális volt nálam a hangszedőcsere.
Tartsd meg!
Magnus Olssonnal sikerült leveleznem,neki az Ibanez meg a Dimarzio odaad mindent,össze-vissza addig cserélget gitárokat,hangszedőket amíg meg nem találja a tökéletes párosítást,ezeket meg viszi bemutatóra,szóval ismeri a cuccokat. Annyit mondott,hogy ez a JEM7DBK az egyetlen ami úgy jó ahogy van,nem is nyúl hozzá.