A karcosságot csak úgy értem, hogy a pengetési "tranziens" szóljon ki, tehát ne legyen mosoda nagyobb gainnél sem. "Kattanjon" az a pengetés :) csövesen különösen szépen tud szólni.
Ezzel a metálra karcosabb dologgal vigyáznék. Én azt elhiszem,hogy jól szól,pláne ha egyedül játszol otthon. Ugyanezt a karcolást beviszed stúdióba de akár élőben is,úgy szét lehet vele verni az énekeket,hogy nagyon. Oké,mondhatjuk,hogy ott a mágus a felvételnél a pult mögött de az alaptónuson ő sem tud változtatni. Én kevés példaát tudok ahol ez a nagy karcolás működött,szerintem még Nuno Bettencourtnál sem az Extremeben.
Milyen JEM gitárban van neked Breed? Eredetileg az a JEM7D gitárokban volt,ami nekem nagy kedvencem.
Igen,a Breed szerintem sem az igazi metál hangszedő de egyszerűen jó a hangja. Mondjuk én pont nem vagyok az a "metálarc" szóval számomra tökéletes. Ezért is jutott eszembe a Breed nyak/EVO híd összeállítás,hihetőbbnek tűnne metálban az EVO. Egy tuti a gyári IBZ-nél mindegyik jobb lesz.
régebbi hsz.-ben volt,hogy X-nagynevű gitáros is elsírná magát ha az ő neve alatt kiadott signature modellen kellene játszani,és ez bizony igaz. Az is,hogy bizony,nem elég a jó hangszer,azon jól is kell játszani mert a sound a kézben van. Nekem is van olyan ismerős aki ahelyett,hogy gyakorolna,nagy pénzekért cserélgeti a cuccát és sohasem elégedett. ( Valamilyen csoda folytán. )
Oké, a lényeg, hogy nem műszaki oka van annak, hogy a mai gitárok gyengék, hanem a marketing fejlődött rengeteget, el lehet adni a gagyit is úgy, hogy még örül is neki a kuncsaft :) Mert ugyanaz van a gitár fejére írva, mint X sztár csúcsmodelljén... ennyi sokaknak már elég.
A Breed tényleg jó, nekem is az van a Jem-ben, hiába próbáltam helyette mást, mindig visszakerült bele :) Szólózni kiváló (nyaki, hídi, na és kombinálva egy spec. Ibanez váltóval) , viszont metalra nem szoktam használni, oda "puha", metalra vannak sokkal jobb, karcosabb pickupok.
Persze nem kell ezt a témát sem túllihegni. Ha bármilyen gitárba beteszek pl. egy Paf Pro-t, azzal már el lehet játszani szinte bármilyen zenét. Aki még ekkor is a pickupra fogja a hiányosságokat, azzal az emberrel inkább más gondok vannak... :) Sokan a sok cserebere, adokveszek stb-ben keresik a megoldást, gyakorolni meg "elfelejtenek". Alapi kezébe bármit adsz, megszólal, milyen érdekes... :)
Tone Zone...azok a nagy mélyek próbálták ellensúlyozni a hárs sok közepét de ahogy írtad is,kinek mi tetszik. Paf Pro,sokan elégedetlenek voltak vele a nyaknál,olvastam,nem tudom,személy szerint nem próbáltam. Egy ami biztos,Breed hangszedőkre még kevesen mondták,hogy rosszak.
A Paf Pro nagyon jól tud működni hídnál is, ezt érdemes kihasználni. Tehát odatenni hídhoz. Ha nem tetszik, mehet nyakhoz :)
A felsoroltakhoz hozzátenném a DiMarzio Nortont is. (nem az Air Norton, a sima) Ezt ugyan nem reklámozzák endorserek, de ettől még az egyik legjobb hangú DiMarzio, szerintem. Hídhoz.
A Tone Zone érdekes közepekkel bír és brutál mélye van, nem való mindenhová. Én nem szeretem, ha "dühög" a gitár, illetve a torzítóba sok mély megy, de ez ízlés dolga.
csak egy megjegyzés:
a RoHS-nak semmi köze sincs a gitárnyakhoz, meg általában a gitár fákhoz. Az ólommentes forrasztásokra utal a gitárelektronikában.
Esetleg még arra is utalhat, hogy nem használtak króm 6+ -ot a fémszerelékek felületkezelésénél, de ennyi.
A hangzáshoz sok köze nincs, szóval nem ettől olyanok a mai gitárok, amilyenek... (aki kihallja, hogy nem ólmos forraszanyaggal van a pickup a váltóra kötve, azelőtt meghajlok :)
Én sokat keresgettem akkor amikor én cseréltem hangszedőket. Az,hogy milyen a " torkos vagy a brutál " hang,azt én nem tudom,azt esetleg,hogy milyen a jó Ibanez hang. Körbenézel, rengeteg fórum szól erről.Breed,EVO,Tone Zone-Paf Pro. Dimarzioknál fórumokat olvasva, ezzel a hárommal szerintem vége is a lehetőségeknek. Bemehetsz hangszerészhez,ő se fog mást mondani,tudom,a magyar forgalmazó hangszerészével elég jó viszonyban vagyok,ért is hozzá.
EVO-t sokan kritizálják. Szerintem jó dolog de sokan azt hitték,hogy megveszik és egyből úgy fognak szólni mint Steve Vai,persze nem sikerült,jött a csalódás.
Breed remek választás,nekem van,Magnus Olsson svéd bemutatóemberrel beszéltem szerinte ezek a legjobbak,én se találok benne sok kifogást,sőt MÁKOS hangszerész kollégája az egyik haveromnak gondolkodás nélkül dobta bele a Breed-eket a 93-as RG450 gitárba,az én véleményemtől függetlenül,nem voltam ott.Tone Zone-Paf Pro,erről sok infóm nincs,annyit tudok,hogy egy elég klasszikus párosítás,az Ibanez a régi időkben ezt használta,amikor még az EVO se létezett,azóta is számtalan helyen van.
Próbálkozni sok lehetőséged nincs,ez igaz,egy lehetőség,használtan,normális áron veszel valamit,ha nem jó,ugyanannyiért eladod,jöhet a következő,bukni nem fogsz csak esetleg sok idő.
Hidd el,itt a fórumokon a teljesen biztos,tuti megoldást senki se fogja megmondani,lehet ami nekem jó az neked nem tetszene. Régen elég komolyan beleestem a témába és összegzésként nem tudok többet írni,arról nem is beszélve,hogy van még ott erősítő-effekt,amik szintén sokat fognak számítani. JCM900-on próbáltam a Breed-et,csak nyekergett,igaz azon az erősítőn sok minden járna így.
Az a baj,h ezt azt hiszem,h csak próbálgatással lehetne kipróbálni igazán,pedig erre kevés mód lesz..
Ez az IBZ/DIMARZIO nekem olyan,mint egy pohár tiszta víz. Szomjat olt,de semmi igazi íz (az egészségügyi vonatkozást leszámítva). Hallottam olyat,aki aktív EMG-kel pakolt bele. Azt valamiért nem akarok. Viszont torkos hangot igen. :)
Legjobb 2 alapanyag, az éger és kőris , juhar nyakkal a fogólap már ízlés kérdése, ezek minden hangot, minden műfajt tudnak, piköp kiosztástól függően.
Egzóta,valamikor 20 éve is fellángolt,bubinga meg hasonlók,aztán semmi sem lett belőle. Valaki talál valami '80-as évekbeli faanyagot aminek rendben van a nyaka,normális elektronikát bele ami használtan esetleg még meg is éri az árát,annyi. Volt tanáromnak van egy viharvert japán Yamaha SG,vastag,normális anyag,nincs abban semmi csoda,egyszerű az egész mint a faék,szól de nem is kicsit. Régi,jobb fajta Strat/Tele copy is működik becsülettel csak abban az időben a gitártest nem volt RoHS,meg a többi.
Az egzóta sem garancia semmire.
Lehet vele tornászni, de végül mindig a sima éger Fender nyer, vagy Jackson...
Arról nem beszélve, hogy horror áron mennek.
Én készítettem egy éger egy kőris testű gitárt.
Működik...
ettől lesz valaki 'hangszerész' a szó legjobb értelmében, hogy a fákat, amiket összeválogatott,
- legyen az szilfa vagy akác vagy kőris vagy egzóta -
úgy válogatja és párosítja, hogy a leendő hangoláshoz, nyakhoz, stílushoz jó lesz.
mostanában marha nagy divat, hogy indokolatlan, drága egzótából épül minden 'custom' hangszer, mintha az biztosíték lenne a jó hangra.
ellenpélda a Blasius padouk+szilfa gitárja, hihetetlen jó kombináció, pedig a szilfáról az embernek alapvetően semmi jó nem jut az eszébe :D
2013-12-30 11:26 |
#50337
Mert senki nem kéri számon a gyártón, hogy miért írja oda, hogy mahagóni és miért van jobb esetben natoból a gitár, rosszabban meg ki tudja miből...
Sok igazság van abban amit írtatok,én egy 98-as RG-be tettem a Breed hangszedőket,hársfa de nehéz mint a dög és szépen rezonál az a test. Elég fókuszált közepe van de nincs vele bajom. 2000 utáni hangszerből már én is csak nagyon válogatva vennék,bár az a RG2620QM igazán jó,lehet,hogy ha bebolondulnék,Suhr-Aldrich hangszedőket kipróbálnám benne. Haver mindig azt mondja,hogy ezeket a hangszedőket fába kellene rakni,ő Gibson fanatikus de neki se tetszenek már az újak.
Így jártam én is, egy cimborámnak eladtam egy TB4 et... Új jacksonomból.
Elhozta a hangszerét, és át tettem neki...Az is jackson 90-es évek...
Nem hittem a fülemnek...
Az enyémbe meg alig volt mélye.
Aztán:
Kapott egy "kopott-pengét", és életre kelt :D
De jó pár hangszedőt belepróbáltam...
"rá kellett hogy jöjjek, hogy kb. tök mindegy, milyen fából készült (vagy mit írnak oda) a hangszer.
jó éger gitár is tud alul ütni, meg 'mahagóni' hangszer is tud károgni és vékonyan szólni."
Erre én is rájöttem. 100%-ig egyet értek!!!
Csak ez (2620) még szerintem jó mahagóni :D
Volt olyan Pro-line ibim (nem is egy) ami úgy rezonált az ember ölébe, hogy begerjedtél :D (hárs)
Most is van 83 ibim, (maha) brutális a hangja...
96-os hárs ibim viszont olyan "jó" kategória,550PN LTD, nem mondanám hogy kimagasló...Bár standard E-n vagyon...De a szoló hangszíne szép (nem az eredeti pukikkal)
mindegyik japán...
Ez a 2620 is nagyon szépen szól. Nekem igazából nincs vele bajom, de lehet hogy többet is ki lehetne hozni belőle.Ez lesz az utolsó hangszer amit eladok, ha el kell valami miatt...Mert kényelemre, egy álom!
Viszont ha ugyan azt a pickup-ot különböző testekbe rakod,mégis más lesz a sound. Tehát a fának végül is van köze hozzá,nem is kevés. Az más kérdés,h a gyikabb testeket is fel lehet hozni a megfelelő elektronikával.
rá kellett hogy jöjjek, hogy kb. tök mindegy, milyen fából készült (vagy mit írnak oda) a hangszer.
jó éger gitár is tud alul ütni, meg 'mahagóni' hangszer is tud károgni és vékonyan szólni.
ezért van a cserélgetős garancia, hogy ne fusson lukra a gitártulajdonos :D
régi hárs RG-k iszonyat szélesen tudnak szólni, régi égerek iszony kövéren, középgazdagon,
ESP-k (LTDk többsége is), schecterek (még a diamondok is) általában disznó nagy kövér hangot hordoznak.
és ahogy a 2000 utáni cuccokat nézzük, egyre kevesebb az összefüggés a fa és a hang között.
Ha egyszer cserélném (mondjuk nem tervezem, mert teljesen gyári állapotban van)
Mit ajánlanál, az RG2620 QMSP-m be?
Qualited maple,Mahagony test, rózsafa fogólap...
ebben is dimarzio/ibz van...H-H
Köszi!
Nekem Breed van nyaknál és hídnál is,szerintem az egyik legjobb választás hárs Ibanezhez,ha nagyobb torzítás kell valakinek akkor esetleg a Breed nyak marad,EVO meg hídhoz. SH4 szerintem jó,igaz hihetőbb hangja lenne mahagóniban.
én az IBZ hídit régen(vagy hat éve) breedre cseréltem. kb. ugyanaz a hangkarakter, csak a breed kicsit érthetőbb volt, mert kevesebb volt az alja. A breed nyak az fényesebb, használhatóbb hang mint a gyári.
SH4-et az idegesítő sercegése miatt utálom, de ez az én privát bajom.
TZ is szuper tompa, van aki szereti-
Attila1980:
Ibanez IBZ hangszedők nem rosszak de azt hiszem egy 2570-hez komolyabb illene.
Hársfa Ibanezbe szerintem a Dimarzio The Breed egy elég jó válaszás,esetleg Breed nyak/Evo híd vagy a klasszikus Tone Zone-Paf Pro párosítás. Nekem az is hihetőnek tűnik,ha egy Seymour SH2-TB4 kerülne bele bár azt hiszem a hídhoz valamivel karakteresebb hangú jobban illene,mondjuk TB5 talán ... attól függ milyen zenére szeretnéd,ennek a két Seymour hangszedőnek nagyon jó hangja van de a metál szintű torzítás nem áll jól neki. ( szerintem a Dimarzio Breed szett úgy jó ahogy van,természetesen F-Spaced )
kondijonny:
Leméred a két E húr távolságát,utána kiderül,hogy a kisebb SH4 vagy a nagyobb TB4 kell bele,az ne tévesszen meg,hogy fix hidas vagy tremolós,a húrok távolsága dönti el.
nem veszi fel a versenyt ez a pickup-készlet egy mai frankónak mondottal?
akkor úgy néz ki...
nekem szegényes a hangja,de kevés összehasonlítási lehetőségem van,sokatok biztos rengeteget kipróbált
The DiMarzio®/IBZ pickups are specifically designed and manufactured by DiMarzio® for Ibanez, and they are not available separately. Like all DiMarzio® pickups, they are made in our New York factory. Both neck and bridge pickups are high-output models. The neck pickup is fairly bright-sounding, similar to a Super 2™ (DP104). The bridge pickup is a little louder and warmer-sounding, and resembles a cross between the Steve Morse Bridge Model™ (DP200) and the Super Distortion® (DP100). The R1 single-coil is warmer-sounding than a typical vintage single-coil, and was designed to work well with the neck and bridge humbuckers when they are in split mode. It has a sound similar to that of the HS-
Valahogy nekem is ez a véleményem. Nem rossz és kiegyenlített is a hang minden fekvésben,de olyan visszafogott. Kevésbé karakteres.. efféle
akkor nem egyedi a vélemény
Főleg keményebb rockra,de itthon meg őrületre kell :) -ene
de az Epiphone-ban a gyári OBL pickup varacskos hangjától elmarad, bár emez meg kevésbé kiegyenlített azt hiszem.
inkább fordítva szokott gond lenni, amikor egy 48 vagy 50mm osztású hagyományos szedőt beraknak hídhoz egy 53mm húrlábosztású gitárba, és a legvékonyabb húr lefelé pengetve halkabban szól, mint felfelé.
Csak mert van egy TB-4 és egy SH-4 majd egy árban eladó. Ezért kérdeztem. Ja még valami a muzikerponthu-n STB-4-nek van írva.Gondolom attól ez még ugyanaz a szedő.
ezek szerint én úgy próbálnám meg először, hogy
ha a ssl1-ek fekete lába megy a kapcsolóra, akkor a dimárió piros lábát tenném a kapcsolóra, fekete fehér egybeforrasztva, zöld és csupasz a földre.
ha ellenfázist ad így, akkor piros és csupasz a földre, zöld a kimenetre(kapcsolóra) a dimarziónak.
Segítsetek, lécci abban, hogy hogyan kell egy sima single coil helyére betennem egy DiMarzio Choppert (stratocasterbe, nem akarom felezhetővé tenni): melyik két szálat kell összeforrasztanom, melyik szál megy az ötállású kapcsolóra és melyik a potiházra? Segítségeteket előre is köszönöm!
Azért kérdem, mert a neten többféle beközési sémát találtam és nincs kedvem kísérletezni.
Artec alnico V pengemágneses humbucker. Ma szereltem be a gityóba. Bejött az elméletem, ennek felezve kib. jó DINAMIKUS single coil hangja van, sokkal élethűbb, mint a normál humbuckereknél, ahol csak egy mágnes van középen, és az táplálja a tekercsekben levő vasmagokat.
Entwistle XS 62N hangszedő , soha nem volt beépítve, viszont feleslegessé vált,az árban (5000Huf) előreutalásnál a postaköltség benne foglaltatik ! Nagyon jó hangú cucc,azért is vettem egy ilyet, (ez konkrétan nyakhoz való) de közben a HSS típusú gitáromat eladtam s nem is tervezek mostanában ilyen gitárt vásárolni.... tehát a PU-ra nincs szükségem :) csere nem érdekel,csak ha valami drágább cuccot akarsz érte adni :) tel: 70/395-4384
Üdv! Nincs valakinek BP-en egy kiszerelve heverő jazzmaster pickupje, vagy csak pickupfedője, amit tudna nélkülözni egy pár percig? Nem jazzmasterbe tenném, és szeretném a helyére próbálni, mielőtt megrendelem, köszi
Az, hogy van-e doboz rajta vagy sem, nem befolyásolja a gerjedést. Nekem is fedeles hangszedőm van és csendben van, pedig metalkodom.
Viaszolás jó lehet, de előtte én még körbenéznék a bekötéseknél. Ha fasza pickupot akarsz bele, ami jó az említett stílusokra és nem gerjed, akkor Bare Knuckle Rebell Yell:
BKP
Tisztelt Zenésztársak!
Véleményeket,tapasztalatokat szeretnék kérni.Van nekem egy jó öreg Gibson LP Custom gitárom,arany fedeles Classic 57(ha jól tudom)Pu-kal szerelve gyárilag.A gondom az,hogy torzított,overdrive-os játéknál elég hamar gerjed,besípol.Ez magából a pick-up konstrukcióból ered,vagy az idő vasfoga is bejátszik?(35év)Lehet ezen valamit javítani valamilyen viaszolással,vagy akármivel?Ha nem,akkor milyen új hangszedőt ajánlanátok ebbe a gitárba?Gondoltam esetleg egy Seymour Duncan sh4-sh1-2 párosra.Úgy tudom abból is lehet kapni arany fedeles verziót,hogy a kinézet maradjon a régi,de akkor nem megint ugyanott leszek?Vagy ezek az új fedeles hangszedők nem gerjedékenyek?Vagy inkább eleve nyitott pick-up-ban gondolkodjak?Rock-Bues műfajban használom a gitárt.
Ha van,márpedig biztosan van,köszönettel fogadnék minden tapasztalatot,véleményt.
Üdvözlettel!
A fa a hangszínt adja.
A jelszintet a húr kilengése határozza meg (azaz, milyen erősen pengetsz), de persze torzítóval csökken ez a dinamikatartomány, mivel kompresszál a torzító.
Gondolom, arra akarsz rámenni, hogy a nagy jelszint = dögös hang. Hát, ez ennyire egyértelmű. Ez inkább a pengető kézen múlik, na és persze a minél vastagabb húrszetten.
Az 1250mV is csak bizonyos feltételek között igaz, és nyilván a gyártó a lehető legmagasabb értéket adta meg. Mondjuk odacsapsz egy G-dúr akkordnak. Abból jóval nagyobb jelszint lesz, mint ha az E1-est pengeted a 20 bundnál...
Felesleges ilyeneken agyalni, jól kell játszani. Nem azon fog múlni a zenéd, hogy most 500 vagy 1000mV jön ki a pickupból, a közönség ebből mit sem fog meghallani...
a torzítás mértéke nem tudom mit jelent,
hogy brutálisabbnak halld a gitárhangot, általában kevesebb gain mellett, harapósabb hangszedővel jobb eredményt érsz el, mint egy folyós, kompresszált valamivel.
viszont a dinamika egy kétélű fegyver, az atom ütős crunch hang pl. szólóra lehet, hogy alkalmatlan
Kösz a válaszokat. Az már világos, hogy aktívnál is számít a fa minősége , de az érdekelne, hogy pl egy EMG 81, aminek elég nagy jele van (kb 1250mV), azt a jelet ugyanúgy le is tudja adnia különböző faanyagból készült gitárokban? Közérthetőbben. Torzítóra kapcsolva, úgyanazt a mértékű torzítást lehetne elérni ugyanazzal a típusú pickuppal, de más faanyagú gitárokban?
Én nem vettem észre, hogy aktívnál kevésbé számítana a fa akárhány százalékkal is.
Inkább az a jellemző, hogy pl az EMG-81-nek van egy nagyon jellegzetes karaktere, ami minden gitárban átjön, de ettől még nagyon másképp szól más gitárokban.
Ez szubjektív, de igen, jól szólna vele. Az aktívnál is lényeges a fa, de míg mondjuk egy passzívnál mondjuk 30%-a a fán múlik, addig aktívnál kb. fele ennek. Persze ezt nem mértem le:), csak érzésre. Az aktív úgy működik, hogy alacsonyabb jelet vesz a fától és a húroktól, mivel gyenge a mágnese és ezt erősíti fel az elektronikával. A passzívval nincs külön erősítés a jelben.
jók lettek a wilkinsonok, szól faszályosan,a gitár meg 3kg csak van benne anyag,szobába sörözéshez tökéletes lesz,amúgy biztosan kínai de szól egyenlőre ez elég, kösz üdv
Jaja, egy jó, szakszerű (nem kókányolt, pistabácsitól ellesett), tehát kontrollált cuccokkal, hőmérsékleten és anyagokkal kivitelezett, ólmos kéziforrasztásnál nincs jobb. Hadiipar, űrkutatás, ott tudják, mi a jó... és azok nem a kínai csatik, meg a tömeges gépi forrasztások... :)
Tulajdonképpen milyen választ vársz erre a kérdésedre ? Honnan tudná bárki is, hogy az ismeretlen gitárod 'jó lesz'-e ? :)
Én annyit tudok tanácsolni, hogy ha nincs normális fából a hangszer, akkor felesleges költeni rá, mert sosem lesz normális hangja. Különösen, ha préselt papír vagy egyéb csodaanyagból készült áruházi gitárról van szó...
üdv, van itthon egy újszerű neve nincs strato gitár, gondoltam próba cseresznye alapon teszek bele 3 wilkinson single coilt szerintetek jó lesz? esetleg valami bukta lehet a dologban ? köszi
A pickup cserét meg tudom oldani, ha forrasztani is kellene nem ez indította a gondolatot. Kilátásba van, hogy 3 DKMG jackson lesz itthon. Az egyikbe megtartanám az eredeti emg-ket, a másikban már blackoutok vannak, a harmadikba dimarziot, vagy magyar terméket raknék ( minél egyszerűbben, gyorsabban, ha van rá mód ).
Nem tudok ilyenről, de ha azért választanál bizonyos pickupot, mert gyorscsatis, akkor ne tedd... gombhoz kabátot eset lenne... forrasztani tudó embert azért lehet keríteni, emiatt nem érdemes hangi kompromisszumokat kötni (én is a passzívra szavazok :)
Üdv mindenkinek,
azt szeretném megkérdezni, hogy az emg ( pl 81,85 ) és seymour ( pl blackout ) által is használt "gyorscsatis", ha úgy tetszik stekkeres megoldás létezik-e Dimarzioéknál?
Esetleg az itt jelenlévő jónevű, jóhírű mesterek készítenek-e ilyet?
A legszebb, hogy passzív megoldásban mégjobban örülnék neki.
sziasztok! ha valaki foglaklozik pickupok készítésével, illetve képben van ezzel a gitár/basszgitár elektronika relytelmekkel, akkor kérem keressen meg privátban!!! köszönöm!