Vettem egy EMG HZ H4A*t, hidhoz raktam. azt hittem kapok vmi dög hangot, ehelyett bántóan éles magas hang jön ki, mintha hiányozna amély és közép. Beállításokat változtattam, de jobb nem lett. Nyaknál Wilkinson alnico- P/U van együtt sem javul a helyzet. Lehet ezen segíteni, vagy adjam el és vegyek mást? Az artec pl. Zombie milyen? ismeri vki?
Köszönöm
PS
Nagyon megtisztelő ajánlat,köszönöm!
De tényleg szívesen fizetnék érte valamennyit,hisz neked sem a legyek hordják össze a suskát nyilván.
Itt azért képbe vagyok,hogy mit kapok a pénzemért,ezért tényleg szívesen kifizetnék legalább annyit érte,amennyit rászántam erre a pickup vásárlásos történetre.
Ha neked így oké,akkor tudjuk úgy csinálni,hogy mailben megírom a címem,te meg küldesz egy számlaszámot,én meg utalom a pénzt?
Amúgy hamarosan veszek valószínűleg egy 7 húros gityót,ha meglesz,abba is majd vennék a hídhoz egy 7-es Battered Blade-t,mert a 6-osomban nagyon bejött!
Minden ugyanaz, csak a márkáson, van egy szitázott pár betűs név. Sőt, ebben középen lényegesen bivalyabb a mágnes a Seymouroktól meg hasonlóktól. Nem erőltetem. Te tudod.
Ibanez Qm 1-2 párost szeretnék bekötni, sima 3 állású kapcsolóval.
A híd rendben, de a nyaki nem akar rendesen szólni.
A zöld+test-test, fekete fehér párosítva, a piros a kapcsolóra.
De erőtlen nem jó.
Köszi előre is.
Ja,ez árban abszolút jó,de őszintén szólva szívesebben vennék inkább egy használt,de valamilyen ismert márkajelzéssel bíró pickupot,ami másnak már felesleges,mint egy új,de névtelent.
Aztán a fasse tuggya,lehet,hogy mégis bepróbálok valami ilyesmit,mint a linkeden...
Jetibá',minden tiszteletem a tied,de ha veszek egy Seymour-t,az legalább 14ezer,ha még fel is tuningoltatom veled,akkor már 20ezer.Akkor már olcsóbb lenne megvenni a 14ezres ajánlatodat,lejjebb.
Szóval megint csak nem 3-4ezer Ft lenne ez. Nekem meg most olcsó megoldás kell,mindenképpen.
Mert csak "lyukat betömni" kell a pickup.
Vegyél Seymourt és hat ezresért feltuningolom neked 1:1-ben pont olyanra, amilyen a Jeti puki. Ebből három ezres a mágnesek. Hármat meg, csak megérdemelek a konstrukcióért és a munkáért. Kompatibilisek bele a +Jeti mágnesalkatrészek!
Nem fontos a felezhetőség,viszont a 14ezer az nekem sok. Az egy normál ár,Gibsont,Dimarcit,Seymourt kapni annyiért.
Én ilyen 3-4ezerért szeretnék venni valami feleslegessé vált,fiók aljában heverő pickupot.
Volt már régebben hirdetve ilyesmi ennyiért,de most pont nincs.
Mondjuk annyira nem égető a dolog,csak most eszembe jutott,aztán ennyi. :)
Eladtam a Cort X6-omat,aztán most csak a handmade gitárom van,abban meg nincs nyaki puki most éppen.
Örökbe kell? :)
A Jackson gyári szedők (főleg a régi pro szedők) igen jók.
Seymour kategória!
De a Js30 széria CVR-2-i is rendben vannak.
Viszonylag baráti áron lehet szerezni.
Kölcsönbe tudok adni egy régi ütött kopott pro Jackson J50N nyaki szedőt.
Nálam egyébként hídnál is megállta a helyét.
Valami olcsó,de márkás nyaki hangszedő kéne nekem.
Ilyen Wilkinson,Ibanez gyári,Jackson gyári,vagy hasonló kategória.
A lényeg,hogy occsó legyen és működőképes,de azért nem baj,ha nem szól olyan szarul.
Vorson,meg Johnson,meg társai hangszedőkkel, ne húzzuk egymás drága idejét!
Ajánlatokat a nevem alatti mailre tegyetek,kérlek.
Sziasztok, vettem egy emg 85 aktív szettet. Tudna valaki segíteni hogy kell bekötni? Kapok hozzá két potit, jelenleg HsH passzív eletronika van a gitárban. Mit használhatok? Esetleg egy kapcsolási rajzot tud valaki? Köszi előre is...
Alapvetően hangszínben átmenet a humbucker és a single között, de ez elég durva megközelítése a dolognak. Általában nagyobb a jele, mint a single szedőknek, de pont a geometriája és a nagyobb menetszám miatt kevesebb a magas a hangjában, nem olyan csilingelős. Általában "keményebb" blues-ban, rock-ban szeretik (meg én is nagyon)
Marni kell, a P90 szélesebb, mint a humbik. Cserébe viszont a humbik asszem a húrral párhuzamos méretben nagyobbak, tehát valami keret is kell, hogy ne nézzen ki idétlenül, kivéve, ha dogear P90-est használasz, ott talán a fedő eltakarja a lukat. Én nem erőltetném, illetve léteznek humbi méretű P90-esek (Seymour Duncan Phat Cat, GFS Mean 90, Gibson P94, stb.), azok változtatás nélkül berakhatóak.
gibson p-90-es pickup egy vintage v-100 as ba csak ugy lehet betenni h a testet maratni kell?
vagy van esetleg vmi más megoldás?
Ha vki tud erröl vmit,szivesen meghalgatnám, elöre is köszi.
A sok torzítás mindenképpen el fogja mosni az összképet mindegy mi van a gitárodban. Ha visszább veszed a gaint, akkor nő a dinamikád és érthetőbb lesz a gitárod zenekari környezetben. Egyébként az alant felsorolt gyártmányokat ajánlom én is, BKP, Lundgren alap a metalhoz.
az 500ks potikkal lehet, hogy kicsit érzékenyebb lesz zajra az EMG, meg talán a hangerőszabályzás karakterisztikája más lesz.
ki kell próbálni először, mielőtt bármit vásárolsz.
Á, nagyon köszönöm a választ!
Valaki azt mondta, hogy tök lehetetlen, meg a hangerőkülönbségek nem lesznek jók, stb.
A gyári potik ezresek lehetnek vajon? Jó lenne ez a megoldás, tényleg jó az SA hangja.
Ha esetleg SD-t veszel arra figyelj, hogy a régebbieknek nem ilyen műanyag burkolatos az oldala, és emiatt a tetejének a széle alá be tud akadni a magas E húr pengetés közben, nekem a hot rails csinálta ezt stratónál, ha meg nagyon leengedtem kevés volt a jele.
Ha a 89-hez megvan minden (push-pull poti stb.) akkor a jelen gazd. helyzetben talán 15-ért el lehet adni... Az SA jóval 10 körül mehet talán. A kettő együtt meg még olcsóbban :)
Zajmentes DiMarzio pickupszett sztratohoz eladó:
DP117 /2x/, DP404 /bridge/.
Keveset használtak, de a DP404 kábele szerelési hosszúságúra van vágva.
Itthon 23Ft körül van a DP117
Amerikában + 3 vélemény Nagyon szép, nem nyekergő, telt hangú, nekem eddig leginkább
hasonlított igazi vintage /nem a mai nyeszlett-csikorgó vintage
elnevezésű cuccokra gondolok/ Fender pickupokhoz,
viszont kicsi a jelszint. Leginkább 1Mohm-os hangerő potival működik jól.
A DP404 nagyon jól szól torzitóval, nagyon konkrét és mégis "folyós"
hangon, egy kicsit a DP117-nél nagyobb jel, de még mindig az átlagos
alatt egy kevéssel.
32000Ft
Tel:06203588078 klasz98@gmail.com Kép alulról.
Kerámia és neodimium. A két tekercs között hatalmas téglatest kerámia mágnes van és a két szélén kívül neodimium. Így ötvöződik a hagyományos tónus a modernnel.
Sziasztok!
Közben pontot tettem a kondi téma végére,eladtam a gitárt,de a régi hangszedővel,
tehát a Seymour Screamin Demon TB eladó sorba kerül. Ha érdekel valakit,30/3035764
Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek melyik passzív(!) pickup szól a legfeszesebben? A feszes az azt jelenti az én szótáram szerint, hogy sok torzítás esetén is egyben marad a hang, nem lesz "mosott", nem lesz "kásás." Az egyszerre megpengetett hangok is jól elkülöníthetők egymástól.
Ezzel egyetértek,minél több szarság van a jel útjában,valszeg annál szarabb lesz a végén.
Volt egy Melody Maker-em abba belevágtam egy HotRails-et,még a Tone potit is kihagytam a körből,szólt is mint a veszedelem. De ez ugye más konstrukció,működőképesen szeretném hagyni az összes funkciót,a lehető legjobb hangzás mellett. Am.visszapakoltam bele az eredeti kondikat,azthiszem így marad.
igaz, és arról nem is beszélve, hogy minél több a kapcsoló, poti, vezeték, forrasztás, annál jobban változik a hang (mindennek van kapacitása, ellenállása stb.)
nem véletlen, hogy az "1db hídpickupot kötünk a kimenő jackre" gitárok egészen egészségesen tudnak szólni... az egyszerűség rockban, metalban sokszor ütősebb eredményt hoz... :)
Az ár meg... Ezt te tudod... De pl. a régi gibbókból kioperált "hűdefasza" Sprague kondikat ebay-en elég drágán adják (ez pl. már most 32 EUR-nál tart, és még van két nap) Sztem a 47 forintos kínai kondival szemben ez azért nem kis különbség, de ha neked elfér a büdzsédben, akkor jó neked Sztem minőségibb kondikat inkább komplexebb áramkörökben éri meg használni, ahol sok van belőlük, és összegződik a hatás, és még ott is sokszor kétséges... De nyilván ez az én privát véleményem, nem kell vele egyetérteni.
Nem muszáj fixen választanod, kapcsolóval megoldhatsz akár több értéket is, persze kérdés, hogy a kapcsolót hova teszed. De pl. sztem az LP-ken úgyis felesleges a 2 hangerő + 2 hangszín, sztem elég egy is, akkor meg a másik kettő helyét fel tudod használni. Vagy (de erre ne mernék megesküdni) push/pull potit is használhatsz a hangszínnek, és azzal váltogathatsz a két kondi között.
Értem én,h mit mondtál,és el is hiszem,de azért igyexem beszerezni ez "minőségibb"nek kikiáltott darabot,hátha.. Az áruk miatt nagy kockázatot nem vállal az ember végül is. Amúgy ott tartok,h jól szól a cájg, a 33-assal,meg a 47-essel is,csak döntenem kellene,h melyik maradjon,mert mindkét verzióban hallok valami pozitívumot a másikhoz képest. Eddig a szobában szarakodtam vele,holnap lesz a napja,h normális hangerőn is kipróbálom mindkettőt,remélem az majd segít dűlőre jutni.
Vákicsi, ne keverjük a dolgokat. Én azt állítottam, hogy azonos kapacitású kondik esetén nem fogsz jelentős különbséget hallani (ha egyáltalán bármit is) egy olcsó kínai kondi és mondjuk egy agyon hype-olt sprague kondi között. Különböző kapacitású kondik esetén természetes, hogy hallasz különbséget, pl. a varitone kapcsolás is erre megy rá. Sztem kísérletezz nyugodtan a nyaki szedődnél is különböző kapacitásértékekkel, alapvetően ugyanazt az értéket szokták javasolni a két hangszedőhöz. A standard bekötésnél a két hangszedő egyébként egymástól független, tehát ha megváltoztatod az egyik tone-potijára forrasztott kondit, az nem hat a másikra.
Persze,én sem arra gondoltam ám,h egy kondi cserével a Studioból Standardot csinálok,csk mint írtam,a Seymour más értéket ajánl mint ami a Gibsonban van,gondoltam megér egy -két próbát. Mondjuk a kötés sem egyezik,mert míg a Gibónál a kondi a Vol ill Tone potik között van,a Seymour azt mondja,h a Tone középső lábáról,vigyem a házára a kondit.. Meg is tettem természetesen,és bizony máshogy is szól. Ami még bassza a csőröm,h a nyaknál az eredeti hangszedő maradt,annak meg ugye más érték kell,és úgy érzem,hallom,h befolyásolják egymást. Ha cdak az egyiknél cserélek kondit,a másiknak is befolyásolja a hangját. Attól tartok,h az a tiszta megoldás,ha a hangszedő csere párban történik,és ugyan az az értékű kondi való hozzájuk.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a szakiktól :) Van egy basszusgitárom EMG P/J szettel. Az egyik nyaki szedő hangosan zúg, ha ujjal hozzáérek. Kiszedtem az egész elektronikát, bekötöttem csak egy hangerő potit. Leföldeltem a nyakit, rákötöttem a jelet is, továbbra is zúg, de továbbra is csak ugyanaz az egy, a két nyaki közül. Ha a hídit kötöm rá csak, az akkor sem zúg, ha le se földelem. Kivettem a szedőket, ránézésre nem volt gond a quick connect-el sem. Már csak arra tudok gondolni, hogy a hangszedővel lett valami baj... Valakinek valami ötlet?
Akkor jó keresgélést. Esetleg ebay-en vehetsz jó sok pénzért régi japán kondikat, aztán vakarhatod a fejed, hogy ezért adtál ki ennyi pénzt. De csak rajta. Amúgy ha kipróbálod légyszi csinálj előtte-utána felvételeket, én is kíváncsi lennék rá. De komoly összeget tennék arra, hogy max. műszerrel kimérhető különbséget fogsz kapni, biztos nem olyat, ami akár stúdiókörülmények között jelentős különbséget okozna, nem is beszélve az élő bulikról. Sztem a különbség kb. olyan kicsi, hogy két egymást követő bulin a cuccodat nem tudod annyira egyformán beállítani, hogy annak a különbsége ne nyomja el. És egyébként a kondik ennyibe kerülnek. Attól, hogy olcsó, még nem biztos, hogy szar.
A hangszínkondi a hangszínpotival együtt alkot egy egységet. Ha eddig nem voilt gondod, akkor a helyedben én tovább használnám azt, ami eddig is a gitárban volt, és nem cserélném le mondjuk valami villanyszerelési üzletben vett 47 Forintosra...
Ha kísérleteznél, inkább azt javaslom, egy hangszereket javító embertől vegyél pár típust, és cserélgesd, fülelj. De csodát nem szabad várni ettől. Ja, és nyugodtan használj régi cuccokból kitermelt kondikat. Sokszor olyan hangszínkondikat árulnak sok pénzért a neten, amit egy régi tévéből marékszámra ki lehet termelni, ja és azok még nem kínai gyártmányok, mint az újak...
De érdemesebb inkább másba fektetni ezt az energiát. Mert a recsegő, eloxidálódott potikat, kapcsolókat, kábeleket már lehet, hogy meghallja a közönség... :)
No igen,ebben sajnos tökéletesen igazad van,ha közönség magasról leszarja,mert a nagy részük nem hall különbséget,vagy csak leszarja,h egy Jolana,vagy mondjuk egy Gibson cicereg e a kezedben,de nekem mint "gitáros" van rá igényem,h a lehető legtöbbet kihozzam a fadarabból,az adott cuccomon. Ez az egész abból indult ugye,h hangszedőt cseréltem,és a gyártó más értéket ajánl,mint ami a Gibsonban van. Meg is vettem,csak elkezdtem agyalni,h tuti,van jobb minőségű még akkor is,ha egyszerűek is mint a satupad. Nem hinném,h nem létezik a 47 forintosnál amit kaptam,valami minőségibb,ami hangban is megmutatkozik esetleg.
Na igen... Pont erre mondtam, hogy a kondi kapacitása sokkal többet számít, mint a típusa, és még különböző kapacitású kondik esetén is simán el tudom képzelni, hogy az erősítőn némi EQ-zással nagyon hasonló hangzást lehet elérni. A legtöbben elfeledkeznek arról, hogy az elektromos gitár esetén a végeredmény, a hang, amit hallasz, az minimum 3 fő tényezőből áll össze: gitár, erősítő, hangszóró. És akkor az olyan apróságokat, mint a kábel meg a hangláda minősége nem is vettük figyelembe. Nem érdemes ezek közül csak egyre fókuszálni, mert akkor nem jutsz sehova. És hozzátenném azt is, hogy az átlag zenehallgató/koncertlátogató nagyjából magasról leszarja az ilyen nüanszokat, buli legyen, meg olcsó sör, oszt' kész.
Persze, befolyásolja, minden beleszól a hangba, csak az arányokra akartam felhívni a figyelmet :)
Stílusfüggő, hogy kinek számít a típus, illetve ki hallja meg...
Azért egy normális kondenzátort nem egy nagy dolog gyártani, egy alap alkatrészről beszélünk.
Egy jó gitárkábel mindenesetre többet számít, meg a csatlakozók, kapcsolók, forrasztások.
Én irigylem azokat, akiknek olyan a hangrendszerük, hogy már csak a kondi típusával kell szórakozni, minden más tökéletes... :)
Seymour PATB-t is hallottam már mahogányban igen varacskosan szólni...
Nemtom melyik verzió volt, de fasza volt :ejlen:
Etalon hangzás. Persze kéz is kellet hozzá meg sok más egyéb :)
Igaz az superstrat formában volt.
Nem mondom, ha lenne én is biztos használnám, de vigasztal az a tudat, hogy így hogy nincs, megspóroltam egy hangszedőt árát, egy kapcsolót és esetleg egy plusz potmétert a jelútból, ami miatt az az egy szem hangszedő jóval erőteljesebben szól.
Már azon is gondolkoztam, hogy hangerő potméter se lesz egyáltalán a gitáron, de egy gerjedős erősítőt csak kezelni kell valahogy. :D
Én a HH elrendezést preferálom
A középső és a nyaki állást tisztánál szoktam használni, mikor melyiket kívánja.
A nyaki állás egyébként bizonyos szólóknál is jól jön...
Persze nyilván ízlés kérdése.
Seymour SH1-SH4 párosításról van szó.
Gyakran én sem használom a középső és a nyaki állást, de igazság szerint ha nem lenne, hiányozna.
Már évek óta nem hoznak lázba a nyaki szedők (középsők még csak annyira sem), igazából nem is értem mire jók egyáltalán... :)
Egy Cort, mindjárt dobok fel képet a "milyen hangszereket használszba..." :)
Ott megírhatnád,hogy neked mid van most, ne itt offoljunk...
Kössz, közben megoldódott, belekerült az EMG-85-öm 18 volttal hajtva.
Attól féltem döglött lesz mahagóniban, de eszméletlen harapós, úgyhogy marad benne. :)
Természetesen egyenfeszt nyomok rá egy stabilizátorra meg utána van egy ilyen szűrőmegoldás ;)
A tone potijaim kikötésén is gondolkodtam már, egyetlen számban használom, akkor is fullra feltekerve, tehát játék közben nem buzerálom. Pedig ha jól van belőve, akkor a legkézreállóbb lehetőség a hang formálására...
Ugye nem a hálózati váltófeszültség zavarszűrésére használsz elektrolit (tehát polaritásos) kondit ? Nehogy nagy durranás legyen belőle... :)
Szerintem a nagyfeszt bíró, általában kis piros vagy szürke téglalap alakú 'mica' kondikat szokták zavarszűrőnek nevezni. Gitár hangszínben is használható, semmi különös.
Amúgy vicces, hogy a gitárosok 99%-a hozzá sem nyúl a tone potihoz, de a tone kondin nagyon szoktak agyalni, hogy melyik "szól jobban" :)
Megnéztem a Konrádot is, csak ezt találtam. Ez ugye AWG 44-nek felel meg, ami még jó is lehetne, de 1500m-es tekercsben árulják, ami kb. pont kevés egy hangszedőhöz (ca. 20cm egy menet, ca. 10000 menet kell egy P90-re -> minimum 2000m kellene) Humbi egyik tekercséhez elég lehet, ott csak ca. 5000 menet kell.
EU-ban csak ezt az egy forrást találtam neten: Brocott. Ők egyébként tekercselőgépet is árulnak, de igen borsos áron.
Jártam a Bercsényi utcában: 0.15mm a legvékonyabb tekercselő huzal, ami van nekik Még megnézem a Konrádot is, de sok bizodalmam nincs bennük. Volt már olyan, hogy a webshopban szerepelt egy termék, de nem tudtam megvenni, még megrendelni sem, mert kiderült, hgy olyanjuk nincs, és azt sem tudják, mi az... (mielőtt valami egzotikus dologra gondoltok: alacsony szórt kapacitású kábelről volt szó)
Az egyik oldalán van egy mínusz jenek felfogható kitüremkedés,bár függőleges irányú,nem tudom,hogy az akar e lenni.. Próbáltam 22 illetve 33 asokkal is,ez jön be a legjobban végül is,csak a nyaknál egyenlőre Gibson van még 22 es kondival,szerintem befolyásolják egymást a hangszedők,mert ha az egyiken kondit cserélek,utána a máski szedőnek is változik a hangja,legalábbis úgy hallom.