Esetleg azt kipróbálhatod, hogy ne felezze a humbikat, a kapcsoló 7. lábára menő földet kell megszakítani.
Ettől még zajos lesz valószínűleg, de nagyobb lesz a jel.
Vagy, szerzel valami olyan szimplát középre, aminek a földelése független a tekercsektől, azaz föld + 2 vezetéke van, ezt lehet majd forgatni, variálni, hogy csökkenjen a zaj.
igen a 2,3,4 állás zajos sőt 1/3 ára leesik a hangerő sztem ennyit nem kellene a 3 as állás kicsit kövérebb a hangja ,a 2,4 vékony a hang nagyon ,pedig ott a humbik felezve vannak és keverve a single coil-hoz
Nekem a 7 húros verzió volt/van ugyan abban a gitárban.
Szerintem az SH5 toronymagasan jobb. Sokkal vastagabb a hangja, masszívabb mély, mélyközép állománnyal.
ha ilyen 3drótosak a szedők akkor nem marad más hogy a vagy a singlében, vagy MINDKÉT humbuckerben meg kell fordítani a mágnest, és a singlét fordítva bekötni (ha a 2 4 állások zajosak) és a single polaritását megfordítani.
Igen, valószínűleg ellenkező polaritású.
Akusztikus, tiszta hangra azért még jó lehet a 2-3-4 állás. Azt amúgy se várd, hogy annyira zajmentesek lesznek ezek az állások, mint a humbik. És persze humbi hangot se várj tőlük, a 2-3-4 állások másra valók...
a 2,3,4 állás zajos most a duplák a csendesek,sztem a single coil-t is ki kell szedni, vszínű a hangszedő ellenkező polaritású ,ha felezem őket gyengül a jel és zajosak ,de csak torzító használatakor ,tiszta hangszínnél nem vészes de így nem 100%-os
A 2. és 4. állásban vékony, csilingelő hangot ad, vagy mi a baj ? (amúgy ez csak stílus kérdése, hogy mennyire használható az ilyen hang... metalra úgyis a humbikat használod, a többi jó lehet kísérletezésre... :)
na be lett forrasztva a leírás szerint ,nincs zúgás,most a középső PSND szedővel vannak gondok ,sztem azt is ki kell szedni, mert a V7 V8 csak szettben működik
Akkor próbáld meg azt, hogy kiiktatod a potikat, tehát pl. a hídpickupot kösd közvetlenül a kimenő jackre (és a jackről köss le minden mást). Előtte játssz rajta, tisztán és torzítva is, hogy benne legyen a füledben az aktuális hangzás, majd kösd át, utána megint játssz rajta. Ha érezhetően több lesz a gain, meg a magas, akkor tényleg jobb lenne 500k-s potikra cserélni.
Ha nekem lenne ilyen hangszerem, én AlNiCo mágneses pickupokat tennék bele, mondjuk DiMarzio Norton a hídhoz (sima Norton, nem Air Norton !), a nyakhoz meg Paf Pro...
jó reggelt ! egy szakmai véleményre lennem szükségem : van egy warwick rockbass streamer basszgitárom , az egy pickup-os változat , ami felezhető . szereztem 2 darab ugyanolyan pickupot , ami nem felezhető . a gyári a nyak és a húrláb között van félúton , és arra gondoltam , hogy beleteszem mind a kettőt még mellé , egyiket a hídhoz , a másikat a nyakhoz . szerinted áttegyem a felezhetőt valamelyik szélére , vagy hagyjam középen ? ( minél melegebb , mélyebb , bőgőhangzást szeretnék .) meg gyárilag 25KOhm-os potik vannak benne , de ha mind a 3-at bekötöm jazz-bass bekötéssel párhuzamosan , akkor nagyon lecsökken az eredő ellenállás . ki mit javasol ? köszi mindenkinek , üdv.:Gyík
Passzív pickup 25k-s potival nagyon halk lenne, szerintem ezt észrevetted volna. Lehet, hogy a feliratuk megtévesztő a potiknak, volt már ilyen. Persze a legbiztosabb, ha kiméred.
Ha a hangszín 25k poti és 47nF kondi lenne (473 szerint az), akkor nemigen szabályozna a hangszín, ezzel is ki lehet próbálni...
Az létezik, hogy 25K potméterek voltak a gitáromban a humbucker pickupok mellé? A felirat szerint 15A25K az összes poti a gitárban. A kondik 473J 2A feliratúak. Na már tényleg elbizonytalanondtam. 25K potikat csak aktív pickup mellé szoktak használni. Nekem a normál humbuckerek mellett van benne.
"Milyen lényegi különbséget jelenthet, ha nem cserélem ki a potikat?"
Lényegit nem jelent, nyugodtan használd a meglevő 250k potikat. Ha picivel több jel vagy több magas kell, akkor válts 500k-ra.
"A Potik mellett 2db 470 mF kondi van még bekötve. "
Itt valami el van nézve, mert ha hangszínpotin van, akkor 47 nF, ha viszont a hangerőn van treble bleed kondi, akkor az 470 pF...
De amúgy mindegy, nem kell csereberélni, biztosan jó lesz, ami most benne van, legalábbis egyelőre.
Kérem szíves segítésgetek az alábbiakban:
Szeretett Gitáromat és magamat megleptem egy Seymour Duncan APH2 pickup settel és szeretném a cserét megejteni.
A problémám, hogy a sethez kapott ábrán és a netről lőtt ábrákon is mindenhol 500K potiról írnak és ahol eddig infót találtam 500K potit írnak humbuckerek mellé. Az én gitáromban azonban 250K potik vannak (Humbuckerek mellett).
Szeretném megkérdezni, hogy mennyire alkalmazhatóak a 250K potik a setem mellett, vagy szükséges e lecserélnem Őket 500K potikra?
Milyen lényegi különbséget jelenthet, ha nem cserélem ki a potikat?
A Potik mellett 2db 470 mF kondi van még bekötve.
Ami még zavar, hogy a jelenlegi bekötés módja altér a kapott bekötési rajzoktól.
Elnézést a lehet, hogy amatőr kérdéseimért, de szeretném, hogy minden rendben legyen, ha már elszántam magam a cserére.
Közben olvastam egy helyen: "Early Gibson humbucking and single coil P-90 pickups are usually South polarity at the adjustable poles." Ezek után el tudom képzelni, hogy a Super-80 déli pólusúra lett gyártva. Azért ha valakinek van hozzáfűzni valója, szívesen olvasnám.
Szia! A humbucker pickupok pólus-meghatározásával kapcsolatban van kérdésem.
Láttam egy iránytűs módszert, miszerint az a helyes, ha az Alnico mágneses pickupok úgy vannak beszerelve, hogy mind a nyaki, mind a híd hangszedő mágnese az iránytű mutatóját úgy állítja be, hogy az a nyak felé mutasson. Másik szempont, hogy a nyaki pickup csavaros oldala a nyak felé, a híd pickup csavaros oldala a híd felé van.
És most jön a kérdésem: hogyan van ez kerámia mágneses pickupnál, ahol nincsenek csavarok? Konkrétan Ibanez Super-80 hangszedőről van szó. Kíváncsiságból ugyanis ellenőriztem a gitáromban egy iránytűvel és meglepetésemre mindkét pickupnál a híd felé mutat az iránytű mutatója. Alapesetben gondolnám, hogy megfordítom őket és jól van, de... Ezeken a hangszedőkön van egy jellegzetes minta, a "repülő ujjak" és az általam eddig látott (ilyen hangszedővel szerelt) gitárokon az újjak a híd felé, a szárnyak a nyak felé néznek. Ahogy az enyémen is... Most akkor hogy van ez? Kérem, aki ebben tud valami okosat, ossza meg velem! Köszi!
be lett forrasztva ,de most is van minimális zúgás amit észrevettem hogy a 2 gitár áramköri rajza eléggé eltér ,itt gondolok a piros fehér szálak az 5 állású kapcsolón
GRG 170 dx PSND
http://kepfeltoltes.hu/view/130217/Ibanez_powersound_diagram1_www.kepfeltoltes.hu_.gif
Szerintem nincs is belevésve betű jel, csak az, hogy GIBSON USA! Ha 9-10kOhm körül van akkor 496r, ha 13kOhm feletti akkor 498t. Ha a "t" gravírozott akkor fura!!! Jellemző még a 4db arany színű csavar a "base plate"-n a Gibsonnál ezeknél a típusoknál. Most hirtelen, séróból ennyi jut eszembe...
Nem fog segíteni a 330pF kondi, amúgy is csak a hangerőpoti lejjeb tekerésekor van hatása, de mindegy, már leírtam...
Azon sem kell csodálkozni, hogy csak torzítóval van zaj, ez nyilvánvaló. A torzító sokat erősít, felerősíti a zajt is. Ha a tiszta hangot jól felhangosítanád, hallanád akkor is a zajt.
Valami banális hiba van, ezt kondi nem fogja megoldani...
zúgás csak torzító pedál használatakor van ,amikor nincs bekapcsolva akkor csend van ,itt sztem a torzító több jelet gerjeszt egy ibanez sm7 ről van szó ,a PSND verziónál és a INFszettnél sincs probléma ,az RG 1570 áramköri rajz is mutatja hogy a volume potin van egy 330pF kondi,ami az én tárgyalt ibanezemben nincs ,ahogy hallottam ez vmi szűrő, sztem ez lesz ami hiányzik holnap ha minden jól megy teszünk egy próbát beforrasztunk a két lábra egy ilyet
A zúgás nem a potik vagy a kondik értéke miatt van, ez biztos.
Amit láttál, a hangerőpoti lábai között, az a 'treble bleed' kondi, ez csak arra jó, hogy ha letekered a hangerőt, akkor átenged egy kis plusz magasat.
A tone potin levő zöld kondi pedig a hangszínszabályzó (magasvágó) kondi. Ennek sincs köze a zúgáshoz. A pickupnak potik és kondik nélkül sem szabad zúgnia.
Valahol nincs valami leforrasztva rendesen (lóg a levegőben egy láb szabadon), vagy a humbuckerek felezve vannak (a felezőpontjukra jel vagy föld kerül).
Azt nem tudom, hogy a PSND és a V7-V8 vezetékszínei megegyeznek-e, ezt megkérdezhetnéd az Ibanez topikban.
Ugyan úgy lett bekötve ahogy az előző PSND szedők voltak ,egyesével haladtunk még véletlenül se legyen kavarodás, a vezetékek helyét szín szerint a kapcsoló lábnál kék alkoholos filcel jelőltük ,minden a helyére került ,gitár jel van mert amikor játszok rajta akkor elnyomja azt a zavaró zúgást ,inkább arra gondolok h sztem nagyon veszi a jeleket, és összeegyeztettem az Rg 1570 model elektronikájával a tone és a volume pótiknál lesz sztem a hiba,mivel a grg170 modelnél csak a tone potin van egy zöld téglalap alakú kis alkatrész ráforrasztva ,a sráctól akitől vettem a hangszedőt küldött fényképet az elektronikáról és nála a hangerő poti lábain volt egy ilyen narancssárga színű kör alakú alkatrész ,meg a tone potiján is az a zöld téglalap alakú alkatrész, erre gondolok mivel nekem nincs ezért lehet ezért van a zúgás.
Igen mind 2 ,ha a közép szedővel keverve nem akkora a zúgás ,a tiszta hang szépen szól nincs zúgás , ha ugye bár nincs a torzító bekapcsolva ,friss húrkészlet van fent ,húrfogásnál minimálisan csökken a zúgás ,mind 2 szedő veszi a jelet lehet játszani, olyankor felülkerekedik a gitárhang ,készenlétben vannak ezek a zavaró zúgások amikor a torzító aktív
a hangszedők fém alaplemeze lehet, hogy nincs földre kötve.
meg még egy átkötés lehet hogy segítene (felcserélni a humb két tekercsét, vagy csak a hideg és meleg eret)
V7 és V8 is zúg ? Ha igen, akkor minden pickupállásban ?
A tiszta hang nem túl halk esetleg ?
Ha megfogod a húrokat vagy bármilyen fémet, akkor csökken a zúgás ?
(Amúgy arra gyanakszom, hogy mégsem lett jól beforrasztva a V7, V8, fel lettek cserélve vezetékek vagy ilyesmi...)
Szép Napot!Segítséget szeretnék kérni.Van egy RG170dx gitárom ,pickup cserén ment át ,a PSND nyaki meg a hídi szedő lett kiszedve,helyére V7 nyaki V8 hídi ment ,a probléma az hogy, feltűnt amikor torzító pedállal használom ,akkor van zúgása ,tiszta hangszínnél nincs zúgás ,van egy másik RG350 gitárom abban INF 3-4 és INFS3 szett van a gyári ,ennél a gitárnál nincs semmi zúgás torzító használatakor ,és a fent említett gitár PSND hangszedői sem zúgtak ,a V7 V8 szépen be lett forrasztva ahogy kell ,kérdésem mi lehet a hiba ?gondolok itt esetleg a hangerő szabályzó ellenállása,vagy valami más stb... Válaszokat előre is köszönöm!
Lehet ám 'csoda', ha inspirál az új hangja a hangszerednek, de ehhez olyan cucc is kell, amin kihallatszik a különbség... egy jó erősítőnél szerintem nincsen fontosabb, azt semmilyen pickup nem pótolhatja...
És igen, jól látod, hangkitartás, pontos nyak stb. szintén adott dolgok, ha valamelyikkel gond van, tuninggal csak kevésbé kompenzálható...
köszönöm szépen! Nagy kedvencem Satriani, igaz mostanában csak elvétve hallgatom, sok az új felfedezett, hogy van-e értelme? bármennyire is szeretem ezt a gitárt ezen én is elgondolkoztam, attól, hogy beleteszek egy jó pickupot még nem lesznek teltebbek a magas fekvések, és pontosabbak se, vagy hosszabb a hangkitartása, viszont anyagi szempontból sem mind1, ha új gitár vásárlása mellett döntök akkor komolyabb összeget kell ráfordítani, mert nem lenne sok értelme csak egy picivel jobbat venni
még nincs tapasztalatom, hogy miben lenne más egy drága pickupal, de azt sejtem, hogy csodára nem szabad számítani, egy szó mint száz meg kell fontolni rendesen
Ügyesen gitározol :) Kihallatszik a Szatírjani, 2:03-tól konkrétan a Dream Theater Another Day... :)
Már csak Satriani miatt is nyilvánvaló megfejtés lenne a DiMarzio Paf Pro (nyakhoz, hídhoz egyaránt...) Fred-em nem volt ugyan, de vannak, akik dícsérik. Az újabb Satriani pickupokat nem ismerem, kivéve a Pro Track minihumibit (ezt előbb használtam, mint a Mester :) esetleg ez mehetne középre.
Kérdés inkább, hogy van-e értelme ebbe a gitárba kb. az értékével megegyező pickupszettet tenni ? Lehet, de akkor tartsd meg az eredetiket, eladáskor meg tedd vissza őket... :)
érthető karakteres lead bridge bickup kéne, de nehéz eldönteni hogy a gitárom fájának milyen hangja van :D, cort x6ról van szó, itt egy felvétel, hd500asl készült, de nem hinném, h mérvadó, mert annyira nagy különbség van 2 erősítőmodell között, hogy nem sokat hallani szerintem magából a gitárból, ugye modellezős ahogy írtad, de ha segít, meghallgathatnád, és adhatnál valami tanácsot amerre elinduljak (elvileg ugyanaz a test mint az ibanezeknél, hárs
link
Ez leginkább analóg (csöves) cuccon számít, modellezősön kevésbé.
Igazából nincs rossz megfejtés, csak ízlésbeli különbségek vannak...
Ami nem célszerű, hogy sötét hangzású fához (pl. mahagóni) sötét hangzású pickupot tenni, illetve fényes hangzásúhoz (mondjuk juhar test, juhar fogólappal :) visítós pickupot. De persze egy jó gitárosnak ilyenen is el kell tudni játszania a dolgait :)
A DiMarzionak és a Seymournak is van pickup választója a weboldalán, abból érdemes kiindulni, elolvasgatni a koncepciójukat.
Ha karakteres hangot szeretnél (mer olyan cuccod van, amin ez ki is hallatszik) akkor az extrém nagyjelű pickupokat nem ajánlom. (képzelj el egy 10 sávos eq-t, amelyen minden sávot felnyomtak maxra... :)
Fontos szempont lehet, hogy a pickup mennyire "koszol". Van, amikor ez kell, mert olyan a stílus, de van, amikor ez kerülendő, hogy érthető legyen a hangzás mondjuk nagy gainnél is, a bonyolultabb akkordok se fulladjanak be. Utóbbiban jelenleg a neodymium mágneses pickupok a nyerők szerintem, de játszani is kell tudni rajtuk, mert a hibákat is kihozzák ám... :)
sziasztok! lenne egy olyan kérdésem, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni pickup vásárlásnál, mennyire kell odafigyelni, hogy a fa hangzásának megfelelőt válasszunk, amivel minél többet tudunk kihozni a kettőből? tehát a stíluson belül mi szerint válogassak?
Sziasztok!
Most forrasztottam egy SSS elektronikát a stratomra. Már egyben volt nekem csak hátulra meg a jackre kellett ráforrasztani. Viszont baromi zajosan szól, de ha megérintem a jack-et akkor csendesebb. Mi lehet a baj?
semmiben.
ha eddig volt olyan gondod, hogy nem szépen szabályoz a hangerőpoti, vagy félútra tekerve brummos volt, akkor ezek a jelenségek valószínűleg megszűnnek.
Gyerekek megőrültök mi volt a probléma :D Nem az elem :D Az MT2-es pedálom tápja :D
Kicseréltem másikra és lám csodát :D zajmentes a cucc :) Fogalmam sincs hogy miért de műkszik :D Köszi a helpet azért :)
Megmondom őszintén, nem tudom milyen poti van benne, mert én már így vettem a hangszert. És ez még a régi féle EMG (nem gyorscsatis) És arra a potira ami van most benne csak 500kohm van rakva jelzésként :D És am kb ennyi is a z elektronika benne. EMG 81-85 egy db 9V-os elem, egy 3 állású kapcsoló, és 1 hangerő. Ennyi. + faszául ki van bélelve az elektromos üreg. Földelés minden királyul megvan oldva.
Köszi, de a bővítéshez is szükséges? Mert van már egy single-ös koptatóm, azt akarom hídnál bővíteni! Tudom, elég patkány lesz, de maga a gitár is elég rat :D
Ha az amit a többiek írtak nem segít próbáld meg alkaline elemmel, simán lehet "szőrös" tőle a hang. Nekem még EMG nem igazán vezérelt túl, pedig nagyon apró cumón szoktam próbálgatni. Potikat az eredeti EMG-seket használod ugye?
Valószínű,hogy túlvezérli az előfokot.
Ezek baromira negy jelet adnak le,én is ezért cseréltem ki passzívra.
Tekerd lejjebb a hangerőt a gitárodon! + amit már mondtak lejjebb a pickupmagassággal :)
nem lesz. ha a tölthetős is 9V -t ad, akkor az elektronika a pickup belsejében a maga 100uA fogyasztásával nem fog rájönni, hogy milyen elem van bent :D
inkább az van, hogy látni kéne, meg mérni. hozd el.
Üdv emberek!
Volna nekem egy aktív EMG 81-85-ös kis szettem a Cort gitáromban. Na kérdés hogy az normális hogy tiszta hangja nem valami tiszta? :D Olyan mintha akkor is lenne rajta valami minimális torzítás, de ez nagy hangerőn van. Egyik ismerősöm azt mondta hogy ez azért van mert az előző tulaja a hangszernek az tölthetős 9V-os elemet rakott bele és azt elméletileg nem csipázza valamiért a PU. Ötlet esetleg hogy mi lehet ez a furcsa torzítása a hangszedőknek?
Üdv urak, hátha Valaki tud segíteni.
Egy kicsit megkeveredtem ebben a fordított tekercsélésű, fordított polaritású pickup témában.
Sok pickupcserén túl vagyok, /single - strat, tele/ mindig addig variáltam amíg jó nem lett, de az elv valahogy kezd kicsúszni a kezemből.
Először is mit értünk fordított tekercselésűnek? Eddig úgy gondoltam, hogy nyilván a singlét csak alulról felfelé lehet tekerni:) és ugye a bekötésnél a középső /strat/ pickupnál megfordítjuk a bekötést a többihez képest, és ehhez még a mágnesrudak is fordítva vannak a nyak és hídhoz képest, így aztán a 2-es és 4-es állás zajmentes lesz.
Azt látom, hogy a Custom Shoppos pickupok általában fordítva vannak mágnesezve a standard szériához
képest,- ha valaki csak az egyiket cserélné, ne legyen egyszerű dolga... ha ez valóban számít?
Vagy lehet a pickupokat balról jobbra és jobbról balra tekerni, én úgy láttam, hogy /szetten belül/ egy irányban vannak.
Ami végleg megkevert, az a teléknél jött ki hogy pl. a Baja telében, vagy Noiselessnél a pickupok taszítják, a többinél általában vonzzák egymást, még sincsenek ellen fázisban.
Összegezve, minek kell fordítva lennie és minek nem a "zajmentes" és "dorombhang mentes" állás érekében pl. egy telénél?
Aki még nem szédült el és tud kérem segítsen:)
Ha vkit érdekel Bare Knuckle Rebel Yell hídhangszedő gyakorlatilag zsírújan (egyszer volt hangszerbe betéve), akkor van egy eladó/cserélhető darab nálam fehérben. Kp-s ár 30.000, vagy cserélném Suhr Aldrich-ra, DiMarzio Super3 + kp-re, esetleg Seymour SH6-SH12 + kp-re.