Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Vásároltam egy aktív EMG PJ set-et, és egy BQC control (parametrikus közép + magas-mély) hangszínszabályzót.
Két hangerő poti van. Az a problémám, hogy csak akkor szólal meg a hangszer, ha mind a két hangerő poti fel van tekerve. Ha csak egyik, vagy másikat tekerem fel, teljesen néma marad. A bekötést a gyári utasítás szerint kötöttem be. Vajon mi lehet a probléma?
Szopásom a PU cserével a második fázisához ért:::.Kicseréltem a pickupokat+a koptatólapot+a vezetékek 80%-át a gitáromon.(Melóhely)Működne is ,de van az egészen egy állat nagy brum.Nem kicsit.Ez nem a single coilok zaja,hanem valami sokkal durvább!!Sikerült már úgy bemozdítanom(kézben-húrozatlanul),hogy abbhagyta,de a szokásos tapogatós-rángatós-tekergetős módszerrel nem lehet megállapítani mitől van.(mint a kontakthibánál)Nem árnyékolatlanság,az másmilyen.Megnéztem a forrasztásokat nagyító alatt is,és jóknak látszanak.Most leszedtem a koptatólapot is,és úgy macerálom.Ugyanaz.Nincs félrekötve semmi..
A közös PU állásokban nem csinálja,csak a Neck,Middle,Bridge szóló poziciókban.......
A kolléga szerint ez olyan mint a 50 herzes brum....Mondom jó..
Kínomban kiszereltem a bridge PU-t és direktbe meghallgattam..........és :búg!!!!Aztán a régit is:...és búg csak gyengébben.............gondolom,mert gagyibb,mert kisebb jelet ad le.Hazaviszem,és itt is búg de szerintem jóval kevésbé,az egyik úgy mint a másik,de mégsem kétszerúgy,és itthon nem erősödik,ha a villanykapcsolóhoz,vagy a radiátorhoz megyek.Most ott tartok,hogy összeszerelem,és meghallgatom máshol mit csinál..........Bármi ötlet,hogy ez mi a rák lehet????????????Ja és ez(a melóhely) nem egy villamoserőmű,hanem 1 normál épület........ és vox ampluggal teszteltem,nem igazi erősítővel.........
Ja, és Urak, ha vkinek van esetleg F-spaced BKP Rebel Yell hangszedője feketében, és véletlenül érdekelné cserébe fehér, van egy kvázi bontatlan, egyszer sem használt darabom, nem passzol a fehér a gitárba, amibe tenném, feketére cserélném.
Azért,mert Seymourokra kérdezett rá a kolléga, másrészt attól, hogy irreálisan drágának tartom, még jó hangszedő...(ahogy pl. a Lundgren M7 is elég meredek a 179€-ós árával, mégis általában azt ajánlom, ha valaki jó, modern héthúros hangszedőt keres, mert egy rakás hangszedőt végigpróbáltam az utóbbi 10 évben, és ennél jobbat még senkinek nem sikerült produkálnia az én véleményem szerint)
Fura, elvileg Fender húrtáv esetén sem kell nyakhoz F-Spaced (mondjuk láttam én már karón varjút, pl. a Vintage V100 F-Spaced annak ellenére, hogy Tune-O-Matic a húrláb meg Les Paul kopi).
Jaja, volt hozzá szerencsém egy külföldi barátom gitárjában, nagyon jó cucc, bár sztem irreálisan drága. Köszönőviszonyban sincs a Seymournál megszokott mosott közepekkel, nagyon jól definiált hang, akkordoknál minden érthető marad, de nem ér többet egy Bare Knuckle-nél.
Kérdés a Seymour szakikhoz! A sok-sok DiMarziozás után kipróbálnám a konkurenciát is.
1. a honlapot található tone-comparison-chart mennyire megbízható? Főleg az "EQ" szekcióra lennék kíváncsi. Nekem az mond el a legtöbbet.
2. a gitár: Ibanez Rg 2020X, mahagóni test, jávor nyak, rózsafa fogólap, floyd.
3. zene: változatos stílusú, rockzenei alapokkal rendelkező egyveleg lesz szoprán énekkel, valahol az Enchant, Toto, Dream Theater, Robben Ford vonalon.
4. nem kell nagy jelszint. Inkább a moderate output vonz.
Amit eddig néztem:
nyakhoz SH-2 (nemtom van-e belőle TB verzió),
hídhoz TB-16.
kíváncsi lennék egy ezekhez passzoló single coilra is, mert gondolkodom a HSH-vá alakításon (d ez még csak egy ködös elképzelés).
Pont úgy csináltam mint előtte volt.........csak átmásoltam,nem módosítottam semmit..
Azt a vezetéket is kicseréltem......(jack)
...amiről beszélek az nem zaj, a zajmentes, teljes KUSS humbuckerekhez képest,hanem,egy kifejezetten paraszt búgás.......
Elsőre totál nem tudtam mi van,de az ,hogy a köztes állapotokban nem zúg, az zavar össze..
Megvizsgáltam,persze..néha tudok szétszórt lenni,de ebben az esetben a kutya sem zavart,tököltem vele vagy két órát....
A vizsgálódás során a jack-aljzatot is megvizsgáltad?
Biztos, hogy oda forrasztottál minden vezetéket, ahova kell?
Ha rajz alapján csináltad, megvan a rajz?
A közös pickup állásban két pickup zaja kioltja egymást.
Ha egy átlagos single coil pickupot torzított hangszínen használsz szóló állásban, akkor az bizony zajos lesz.
S.O.S.!!!!Segítsetek....Kicseréltem a pickupokat+akoptatólapot+a vezetékek 80%-át a gitáromom.Működne is ,de van az egészen egy állat nagy brum.Vagy valami nagy zaj,búgás.Ez nem a single coilok zaja,hanem valami sokkal durvább!!Sikerült már úgy bemozdítanom(kézben-húrozatlanul),hogy abbhagyta,de a szokásos tapogatós-rángatós-tekergetős módszerrel nem lehet megállapítani mitől van.(mint a kontakthibánál)Nem árnyékolatlanság,az másmilyen.Megnéztem a forrasztásokat nagyító alatt is,és jóknak látszanak.Most leszedtem a koptatólapot is,és úgy macerálom.Ugyanaz.Egy viszont tény:a PUvezetékek még az eredeti hosszúságuak,de ez szerintem nem lehet gubanc.
Valami ötlet,hogy merre induljak tovább????????????????
A világ "szarságaival" foglalkozó jelenlegi számok közül igazából csak ez tetszett, talán mert pozitív.
Az énekesnek van egy kis beszédhibája, gondolom ezt tudja. :) De simán belefér.
Megfelelő rutinnal rendelkező,képzett budapesti BASSZUSGITÁROST és BILLENTYŰST(nem csak "zongoristát",tehát szeresd alkalmazni a változatos szintetizátor hangszíneket is!) keresünk ,kb.30 éves kortól! Ha fiatalabb vagy legyen biztos egzisztenciád(pl. diákok jelentkezését nem várjuk!),és komoly életfelfogásod! Jelenleg ketten vagyunk(gitáros és dobos),mindketten nagyon elszántak,és nagyon komolyan gondoljuk az együtt zenélést! A cél dögös,bulizós, pop,rock,funky feldolgozásokat játszani minél igényesebben, és sokat koncertezni.Megfelelő kreativitás esetén később akár néhány sajátot is,de nem ez lesz a fő irányvonal. A legfontosabb cél egy tényleg jól működő,fejlődőképes csapatot összehozni,NORMÁLIS,FELELŐSSÉGTELJES,jó kedélyű emberekkel,akik nagyon szeretnek zenélni,CSAPATJÁTÉKOSOK, és hosszú távon gondolkodnak.Inkább egy kicsit tovább keresgélünk ha szükséges,levonva az előző zenekarunk tapasztalatait! Csak olyan emberekkel érdemes együtt dolgozni akik betartják a szabályokat,és annak örülnénk ha olyanok jelentkeznének akik szintén így gondolják,hasonlók az elvárásaik, és szintén ragaszkodnak a szabályok betartatásához ,mert tudják,hogy mitől tud hosszú távon jól működni egy zenekar,és dolgoznak is a közös cél érdekében! Ha érdekel a dolog ezekről személyesen érdemes részletesebben beszélni,egyelőre csak a legfontosabb feltételt írnám le,ne legyen másik zenekarod,(kivéve ha a jelenlegiből ki akarsz lépni,pl. működés képtelenség miatt)és ne is tervezz egyszerre több zenekarban való szereplést! Az előző csapatunk kezdő zenekarként,17 hónap működés után maga mögött tudhat 30 koncertet annak ellenére,hogy a tagok inkább hátráltatták a munkát,minthogy segítették volna,ezért is van szükség drasztikus tag cserékre. A koncert szervezés jól működött,ebből kiindulva havonta 2-3 koncert várható,kb. ez a cél a jövőben is. Nem csak BP-en lesznek koncertek(általában hétvégén),hanem vidéki klubokban,nyáron szabadtéri
fesztiválokon,egyéb rendezvényeken is,csak akkor jelentkezz,ha ezt a heti rendszeres próbák mellett probléma mentesen tudod vállalni ! Nem "vendéglátós" zenekart tervezünk,az igényes munkára,igényes hangszerelésekre szeretnénk nagy hangsúlyt fektetni.Azt kérnénk,hogy ne megélhetési zenészek jelentkezzenek,ne a pénzkereset legyen az elsődleges szempont! A nagy "komolykodás" ellenére azért lényeges,hogy a színpadon mindig jó kedv legyen,és főleg nagy stenk!:) Tehát először a komoly közös munka,és utána jöhetnek a vidám bulik,ez a lényeg! A végleges repertoárt majd a megfelelő énekes megtalálása után alakítjuk csak ki .Kezdetben intenzívebben a megfelelő zenészeket keressük,elkezdünk dolgozni,hogy jobban megismerjük
egymást(pl. instrumentális dolgokat játszunk),hogy még a komolyabb koncert szervezés előtt kiderüljön,hogy kivel érdemes,vagy kivel tudunk együtt
dolgozni,és ne akkor legyenek a szükséges tagcserék amikor már le vannak kötve bulik.Szóval ha eleged van a komolytalan zenekarokból akkor nálunk
a helyed,de ne feledd,a siker nagyrészt rajtad is fog múlni! Első közös koncertünk(gitáros-dobos) felvételeiből készült mix,hasonló feeling várható,a
repertoárt majd kialakítjuk közösen: koncert mix Komoly bemutatkozásokat várunk,a következő email címre: miki120612@hotmail.com
A nyaki és a híd pu. hangja mindig nagyon eltérő hangkarakterű lesz,még ha teljesen egyforma hangszedőket is használsz a két helyen. A húr hangja határozza meg a fő hangkaraktert,és ez a két ponton nagyon eltérő. Éppen ezért lehet kalibrált szetteket kapni,ezek jobb megoldást nyújtanak.A híd hangszedőket szokták nagyobb menetszámmal tekercselni,így nagyobb jelet tudnak leadni,ez azért szükséges,mert a húr kisebb amplitúdóval rezeg azon a ponton,mint a nyaknál.Így a magas is kevesebb lesz a hangban,de ott ugye eleve abból van több,így nem fog annyira "visítani",kiegyenlítettebb lesz,de ez már ízlés kérdése is.A nyakinál meg fordítva,kisebb menetszám,több magas.
Ha a kiabálást a nagybetűkre érted,akkor félreérted.Csak be volt kapcsolva caps lock,mire észrevettem nem volt kedvem kitörölni és kicsivel újrakezdeni.Ennyi.:)
Gyárilag 25k kellene, de lényegében ugyanúgy fog szólni 250k-val és 500k-val is, ezen ne akadj fenn.
A 89-es nem felezhető, hanem átkapcsolja magát a beleépített szimpla hangszedőre.
A 89-es kapcsolásáról korábban volt itt szó, keress vissza.
A színek szerintem ugyanazok a forrasztósnál is, meg a quick connectesnél is.
KÖSZI JORN,DE NEKEM NEM EZEK A SORKAPCSOS DOLGAIM VANNAK.A 81-ES KB 20 ÉVES A RÉGI FORRASZTOS KB 2-3 KÁBEL,A 89 AZ ÚJ 5-6 KÁBEL 1 PUSH PULL VOLUME,1 TONE,3 ÁLLÁSÚ KAPCSOLÓ.NEM TUDTAK KÜLDENI AZ EMG-TŐL SEM,PEDIG EMLÉKSZEM MIKOR MEGVETTEM A 89-EST,VOLT HOZZÁ OLYAN RAJZ AMIT ÉN SZERETNÉK,CSAK AZ MÁR NEM TUDOM HOL VAN.MÉGEGY:TÉVEDÉSBŐL 500K PUSH PULL POTIT VETTEM AZ EMG 81-89-HEZ,(csak a 89 felezhető a 81 régi forrasztós)DE GYÁRILAG 250K VAN.JELENT EZ VALAMI PROBLÉMÁT??
Lesz hallható különbség a nyaki és a hídi között.
Gondolom ha szettben rendeled akkor az egyik az alnico lesz a másik pedig ceramic. Ha az oldalon megnézed ott is látod/hallod a kettő közötti különbséget.
Sziasztok!
Valaki esetleg cserélne egy BKP Aftermath-ot egy másik Aftermath-ra?
Nekem sima fekete nyitott van króm csavarokkal, és nekem inkább cover-es kellene. Ilyen kellene mint ami a képen van:
Helló mindenki!!Mondjátok már meg:az hogy van,hogy a single-coil pu-n a csavarok még nagyjából sem olyan távolságra vannak egymástól,mint a húrok??A humbuckeres gitáromon a nyaki,meg a híd is más,és persze a csavarok pont a húrok alatt vannak...Valahogy én azt gondoltam,hogy ez nem véletlen.Nem az volna a lényeg,hogy pont alatta van,és állítgathatom ha kell????
Oké köszi és erre van valami tippetek?
- Ha megrendelném pl az adott szettet nem lenne nagyon „egy hangkarakterű” a kapott hangom?
(értem itt azt alatta, hogy nem lesz észrevehetőbb különbség nyaki és a híd pu között)
Saját véleményem jön, szerencsés helyzetben vagyok, mert rendelkezem mind a 3 érdeklődött pu-val, 2 mahagóni gitárban van egy alnico-s és kerámia BPK nailbomb, full kőrisben pedig a BKP aftermath, és habár imádom őket, van egy fullmahagóni ibanezem is amiben Dimarzio activator van, és metálra ugyanannyira jó szerintem mint a BKP-k. Tehát ha van pénzed, akkor bármelyik általad felsorolt BKP jó lehet, de ha kicsit olcsóbb megoldást szeretnél akkor szerintem Dimarzio Activator is jó volna.
Nekem volt már néhány BKP-m, volt Jeti pickupom és járt nálam Guitarplayer egyik hangszedője is.
Jeti hangszedője nem jött be, jó volt, csak nem arra, amire nekem kellett. A Sublime hangszedő sokkal jobb volt számomra, mint jeti terméke, csendes, dinamikus, jó minőségű pickup volt. Nekem mindezen humbucker, meg EMG, Seymour, Dimarzio, stb. után egy BKP Aftermath figyel a gitáromban és nem venném ki belőle. A Nailbomb egy nagyon jó hangszedő, nem lőhetsz mellé, amiket leírtál azt hozza, viszont én inkább a kerámia magost ajánlanám a mahagóni gitárba. A mahának sok a mélyközepe és az alnicoval szerintem sok lenne a jóból és túl orros lenne az egész.
beszívni nem fogod, mert a magyar BKP forgalmazónál csereberélheted az újonnan vásárolt szedődet, amíg csak nem tetszik valamelyik. ha jól tudom.
Viszont eladni félárban lehet.
Nem fogod beszopni a BKP-vel, azonban Guitarplayer és egy másik fórumos emberke, nevezetesen Jeti is készít hangszedőket. A vevőik szerint olyan pickupokat készítenek, amik megállják a helyüket a nyugati márkák mellett.
A eq-pedállal meg tudom küldeni eléggé a jelet ahhoz, hogy a torzítómból kellően metál hang jöjjön ki.
Az EMG81 képes volt magában is eléggé meghajtani a torzítót, azonban az eredeti Ibanez pickup és a BKP jóval kisebb jelű, és nekem meg nem hi-gain torzítóm van.
De ha ti hozzáértők azt mondjátok, hogy figyi ezért meg ezért be fogom szopni vele akkor lehet elállok a vásárlástól. Azért kérdeztem itt mert nem vagyok biztos ebben. Csak ha lehet érvekkel mert abból tudom leszűrni a lényeget. Köszi
A Nailbomb-ból nekem is az Alnico jön be jobban, ugyanis több a közepe, mint a kerámiának. Amúgy, ha tudsz angolul írhatsz a BareKnuckle-s csávóknak és készségesen válaszolnak. Legalábbis külföldi fórumokon azt mondják. :)
Arra ügyelj, hogy ha kicseréled, akkor 500k-s potmétert kell beszerelned az EMG-s 25k-s potméter helyére.
Végül csak sikerült behangszínelnem a BKP Aftermath-ot. Több közepet és magasat kellett hozzáadnom. Most faszául szól.
Így épül fel a cuccom:
Ibanez RG370dx, a hídnál BKP Aftermath --> Egy BOSS GE-7 Equalizerbe megy a jel. Itt beállítom a megfelelő frekvenciákat. A közép és magas emeléssel beállítom, hogy harapósabb legyen a pickup hangszíne. --> Egy EHX English Muff'n-ba megy a jel. Ez egy fullcsöves torzítópedál. Az eredeti 12AY7 csövek helyett, Tung-Sol 12AX7-es csövek vannak benne, így elég magas torzítás érhető el, de azért nem egy hi-gain csöves erősítő szint. --> Egy Peavey Envoy 110 erősítőbe megy jel. Ennek a tiszta csatornáját, azon belül a Classic módját használom.
Van nekem egy Jim Root sign telecasterem.
Ennek a teste tömör mahagóni, nyaka jávor, ében fogólap. Csak azért írtam le, hogy nagyjából milyen fából áll.
A helyzet az, hogy 2 aktív hubucker EMG van benne (nyak EMG 60 híd EMG 81)
Ezeknek a cseréjén gondolkoztam, mert bár nem vagyok virtuóz de a hangjával nem nagyon tudok azonosulni.
Bare Knuckle Nailbomb-ot hallgattam (igaz csak neten meg az oldalukon) és nagyon bejött az a hangzás, viszont mivel nincs hangszínszabályozóm így a különbözőbb hangzásokat eltérőbb pickupok-kal érhetném el. (persze nem csak ezzel)
- Ha megrendelném pl az adott szettet nem lenne nagyon „egy hangkarakterű” a kapott hangom?
(értem itt azt alatta, hogy nem lesz észrevehetőbb különbség nyaki és a híd pu között)
-Alnico V gondolkoztam valahogy jobban tetszik a hangja mint a Kerámiának.
-A kettő között van lényeges pro kontra érv ami inkább az egyik mellett vagy ellene szól?
-Hangzásban olyan dúsabb, melegebb hangszínt szeretnék, torzított csatornán benne legyen a dög, legyen magas is de nem kell, hogy olyan éles legyen, hogy eret vágjon…
Amiket az oldalukon hallottam pickupok közül legjobban ez a pickup tetszett meg.
Nyitott vagyok mindenki véleményére és javaslatára.
Tesztelni volt nálam. Egész pofás, mondjuk nekem kicsit steril, az Aftermath jobban bejön. Aki viszont aktív kedvelő annak erősen ajánlott hangszedő a Black Hawk:).
Akkor vagy az lesz, hogy találsz 2-2 párat, amik között mérhetsz pár kiloohmot, vagy csak egy pár vezetéket találsz, ami között lesz X kiloohm, és egy harmadik vezetéken ezekhez képest kb. X/2 kiloohm. A negyedik vezeték meg árnyékolás...
7 x 4 centiméter.
Az epiphone-hoz odatettem és a két szélső magot éppen középen szelné a húr.
A D és a G húr nem "találkozik" a maggal. Hol mérjem az ohmot, illetve melyik kábelével? 4 vékony van benne.
Nem tudom,h gyártottak-e olyat,amit a neten nem lehet fellelni,de erről semmit sem találtam! :D nagyon hülyén vannak elrendezve a "kis csavarok" , a 2. és 3. nagoyn közel van egymáshoz és az 5. ás 6. is .. lehet,h semmit nem jelent
A 7 vasmagból 7 húrosra gondolnék... :) De elég furán áll a két szélső vasmag, hát ez ez igazi trembucker :)
Ha tudod, mérd meg az ellenállását, és akkor talán a Shadow honlapja, vagy egyéb netes lap alapján be lehet azonosítani.
mind a tizenvalahány, amit próbáltam különböző hangszerekben, különböző erősítőkön, mindet rosszul hallottam...
meg a többiek is mind rosszul hallották, mindig.
Te viszont biztos jól hallottad.
Én és minden ismerősöm tök süket.
Maradjunk ennyiben.
üdv
Ha az embernek van egy hi-gain erősítője, akkor szerintem érdemesebb az EMG81 helyett egy szebb hangú pickupot használni. Ha esetleg kisebb gain-el rendelkezik az erősítő, akkor a 81 segít abban, hogy zúzósabb legyen a hang.
Én sokáig használtam EMG81-et, de egy ideje visszatértem a passzívokhoz.
Az EMG81-nek elég kevés a mélye, erre érdemes felkészülni, középből meg magasból sok van neki. A legnagyobb probléma vele, hogy a száraz, steril hangszíne nem jött be nekem. Különösen akkor lesz nagyon steril ha hangja, ha tranyós erősítőre küldi az ember, mert a tranyós erősítők eleve szárazabb hangúak a csövesekhez képest.
Az a baj, hogy nem fogalmaztad meg pontosan, mit is akarsz...
Csak anyagilag nézve, semmilyen fejlesztés nem éri meg, mert amikor elpasszolod a gitárod, nem fogják kifizetni a ráköltött pénzt, pláne, ha újonnan veszed a pickupot.
Ha viszont valamelyik gitárodat tényleg meg akarod tartani hosszútávon, akkor azt érdemes fejleszteni.
További kérdés, hogy játszottál-e már a vágyott pickupon, tehát tudod-e mire számíthatsz... Nehogy csalódás legyen.
Az pedig, hogy olyan gitárt venni, amiben pont ilyen pickup van, a gombhoz kabátot szindróma. Nálam a pickup szinte a legutolsó szempont, mert azt úgyis olyanra cserélem, ami nekem bejön. A faanyag a lényeg, mert azt nem tudod cserélgetni...
Két gyengébb gitár helyett viszont tényleg jobb lenne egy komolyabb. Van különbség, csak ne az új hangszerekben gondolkozz, mert az ismét csak pénzkidobás.
sziasztok!
a véleményteket szeretném kérni.
2 gitárom van, Schecter Omen6 (hídi aktív SD livewire+nyaki standard pu)
valamint egy ibanez GRG 270 (alap gyári pickupokkal)
szeretnék valamelyikbe (elsősorban az ibanezbe)
egy aktív szettet tenni (EMG ZW).
a kérdés az lenne hogy megéri ilyen kategóriás (sztem: alsó közép)gitárba 30-40 ezres pickupokat tenni?
vagy inkább adjam el mindkettőt, és a pu árával együtt vegyek 150 körül egy olyat amiben már gyárilag ilyen van szerelve?
még nem volt magasabb kategóriás gitár a kezemben, így nem tudom mekkora lehet a különbség.
(mindkettő gitáromnak kényelmes a nyaka)
KB ugyan úgy jönnék ki ha most veszek egy szettet (35 körül).
vagy ha eladom a két cuccost + a 35 és veszek egy másik gitárt.
Tud valaki ajánlani nekem olyan P90 méretű humbuckert (hídhoz), ami jelszintben, jellegében passzol egy Gibson P90-hez (nyaknál van). Valami klasszikus hangzást keresek, jó kövér overdrive jellegű torzításhoz, nem metálhoz ... Előre is köszönöm!
Üdv,
Emg-ket cseréltetem le, SH-12 - Humb. from Hell kombóra, milyen potmétereket kell beszereznem, esetleg egy ebay linket is dobhatnátok.
Köszi előre is!
hali!
Eladóvá vált egy Gibson '57 Classic Plusz hídi szedő. A kupakot leszedtem, adom azt is + rugót és csavart. Postával 26 ezres. gelgergo kukac citromail.hu
az RWRP egy megtévesztő rövidítés... szükségtelen fordítva tekercselni bármit is, ha egyszer simán meg lehet cserélni a két kivezetését... a régi fendereknél volt gond a fordított bekötés, mert közvetlenül az alnico rúdra tekercselt, egyszeresen szigetelt huzal hajmaos volt zárlatba menni a mágnesekkel, és akkor viszont jobb, ha az alnico ród földre kerül, nem pedig melegpontra.