Gondolom azért hogy mikor vegyesen használná az aktívot meg a passzívot,kompenzálja a cirka négy-ötszörös jelszintkülönbséget.
Ez akkor is zavaró lehet ha vegyesen szólnak a hangszedők,meg akkor is ha átkapcsolsz egyikről a másikra...
Ezt a hozzászólásodat meg betudtam viccnek...
Na persze. Csak zajos lesz mint állat mikor letekered maximumról a hangerejét.
A jelszó : impedanciaillesztés.
Legyél szives ne irkálj be hülyeségeket,mert még valaki - aki nálad is tapasztalatlanabb esetleg- elhiszi...
Peace.
Gitároknál esetén könnyen át lehet hidalni az aktív-passzív problémát. Ha valaki vegyesen akkor aktív és passzív pickupot a gitárjába, akkor egész egyszerűen a passzívoknak szánt potmétereket kell a gitárban hagyni. Az aktívok ugyanúgy működnek magasabb ellenállású potméterekkel is.
Mindkét felvételt digitális modellezős erősítő/hangfal szimulátorral vettem fel egy keverőn keresztül,hangkártyával.A lánc minden eleme profi cucc. De a lényeg,hogy semmi más nem lett cserélve,megváltoztatva,csak a gitár kábel ami közvetlenül a processzorba ment.Analóg erősítővel is ugyanez a hatás. Hangfal kábel csere tudtommal nem hozhat ilyen változást,a gitárnál passzív hangszedőknél van ennek jelentősége.A fizikai magyarázatát nem tudnám elmondani,de hasonló a dolog,mint a hangszín potinál.Abban is van egy "kapcitás",valamilyen értékű kondenzátor,minél nagyobb az értéke annál több magasat vág.A gitárkábel eleve egy ilyen plusz kapacitást jelent,ha ez minél kisebb kapacitás értékű annál több magasat enged át.pl. mikrofonnál nincsen ilyen para.A jelforrás és az erősítő bemenet viszonyától függ ez a dolog,majd a hozzáértők elmagyarázzák pontosan.Ha a gityó kap egy aktív elektronikát,tehát van egy előerősítő fokozat a kábel és a hangszedő között,akkor úgy tudom nincsen ilyen gond a kábelekkel,akkor a nagyobb kapacitású sem vágja a magasakat.
És a hangfalkábel változatlan mindét esetben ? Egy szál gitár direktbe az erősítőre és kész ? Sokkal nagyobb a különbség mint vártam pedig már a 'régi' kábeles is jól szól szerintem.
Uraim! Van e valakinek tapasztalata, arra nézve, hogyan illeszkedik Alnico II.mágneses hangszedőkhöz (nyaki, közép stratocaster single coil), kerámiamágneses singlebucker. Én mindig is straton játszottam, és még soha sem volt - jazzgitárt leszámítva - humbuckeres gitárom, de most vadítanám a stratot, és úgy gondoltam, hogy a Dimarzio DP 140 - R. Kotzen strat singlebucker, milyen fasza is lenne nekem. Ha valaki adna nekem némi támpontot, igazán megköszönném.
Ha valaki esetleg kételkedne(én is kételkedtem mielőtt kipróbáltam:))
régi kábel Elixír kábel Mindkét felvétel modellezős cuccal készült ugyanazzal a beállítással,az Elixír-el gyakorlatilag egy "új gitár" szól,vagy mintha hangszedőt cseréltem volna.A régi kábelem sem volt "gagyi",a vételkor a legjobb minőségek közé sorolták! Az Elixír hátránya,hogy eléggé merev,nem olyan kényelmes színpadon használni!
Ha nem tudsz hangszedőt cserélni,akkor a gitár kábel cseréje segíthet a legtöbbet,amennyiben jelenleg átlagos kábelt használsz.pl. Elixír kábellel meg fogsz döbbenni a változáson,annyival több lesz a magas,tisztább,érthetőbb lesz a hangzás.Az átlagos, nagy kapacitású kábelek vágják a magasakat,sokkal tompább lesz a hang,itt nem nüansznyi különbségre kell gondolni!A hangszedőt is át lehet alakítani mágneses szempontból kis befektetéssel,ez is sokat javíthat a magasak szempontjából,de az már szakértelmet igényel(és vagy tetszik,vagy nem a végeredmény). Bár most jut eszembe,egy Elixír kábel legalább egy jó minőségű hangszedő ára,viszont nem kell belőle 3 db.Én valahol 18000 ft körül vehettem jó pár éve.
Ha ez digitális műszer, akkor jelzi, ha merül az elem. A 20kOhm vagy nagyobb méréshatárt kell beállítani.
A piros-zöld lenne a soros kötés, tehát a humbucker. Ez esetben van a fekete-fehér összekötve, az a felezőpont.
Köszi a tippet, de a piros zöldre nem nagyon reagált, a piros feketére viszont ezekkel az értékekkel... :-S Sajnos nem nagyon értek hozzá, de az lehet, hogy merülőfélben van az elem és ezért mérhet gyengébben?
A design alapján kicsit közelebb kerültem hozzá, bár mondjuk a régebbi szériák már sajnos nincsenek kilistázva a Dimarzio honlapján...
Az ellenállás mérésnél meg biztosan én csinálok valamit rosszul, de pl. mind a három Dimarzio hangszedőmnél nagyon alacsony 4,82 és 5,45- kohm-ot mutat a szerkezet.
Érdeklődnék, hogy azoknál a Dimarzio-knál amikbe még nem volt belegravírozva a típus jelzés azokról, hogy lehetne megtudni, hogy pontosan melyik típus is?
Szia! Én hirdetek egy japó fernandes hídi szedőt a gs-on, minden paraméterét leírtam! Ha gondolja, Ajánlom, mert egy frankó szedő. Én vettem egy TB-4-et a helyére a floyd miatt, csakis ezért cseréltem le, egyébbként semmi bajom nem volt vele. Zajmentes, nem felezhető. A számom 06304516191 Üdv. Galgó!
ELADÓ fekete Kramer single coil, koreai, jólszólós, 4000Ft
Egy haverom pedig VENNE metalhoz való híd humbuckert jóárasítva, ajánlatokat nekem küldjetek. (egyébként egy sima fekete humbi kell, egy Epiphone Flying V-be...)
illetve, azért mágse teljesen, volt ott egy kis kavarás:
"Jimi Hendrix was naturally left-handed but his father tried to force him to play right-handed because he believed playing left handed was a sign of the devil. Hendrix took right-handed guitars and restrung them for playing left-handed (Cross 2005:55). Hendrix did continue to write right-handed. Jimi DID learn to play right handed as mandated by his father, he had to play right handed any time his father was around(and left handed, upside down, when his father wasn't around) or risked losing the guitar forever. Once he started making modifications that allowed him to play left handed with the strings in the proper order, he still had to play right handed with the old man nearby, so he also learned to play right handed with the strings upside down. His brother Leon's testimony confirms this in Sharon Lawrence's biography "Jimi Hendrix: the man, the magic, the truth" and in quotations from guitar players such as Mike Bloomfield in "Jimi Hendrix: Voodoo Child of the Aquarian Age" by Dave Henderson."
Na.. nem jól kérdeztem. Balkezesre vagy húrozva? Vagy hogyan mondjátok .... Én a másik verziót el sem tudnám képzelni...még ha balos is lennék. Simán a jobbos hangszer megfordítva balkézben...
Neked ha a kezedbe van a hangszer. A vastag húrok felül vannak vagy alul ?
Ha egy jobb kezes stratot átfordítasz a baloldalra, akkor felül lesznek a vékony húrok.... Így áll jól a hozzá tartozó single coil.
De ha ebben az állapotban áthúrozod, felülre a vastag alulra a vékony húrt teszed, akkor a piköpöket is megfelelően meg kell fordítani, vagy balosra cserélni Mármint ha olyan a piköp: >>>ITT<<<
Nem,én balkezes gitárral vagyok balkezes.
Azt tudtam,hogy Hendrix jobbkezesen játszott,de,hogy még a húrozás is jobbkezes volt....? Mindig tanul az ember valamit.
Sziasztok!Elcserélném a Bill Lawrence l500xl pickupomat hasonlóan nagyjelű hangszedőre,elsősorban az alábbiak érdekelnének: Dimarzio x2n,d-sonic,crunch lab,evolution vagy Seymour Duncan sh-6. Kontakt a nevem alatt.
a 'staggered' azt jelenti, hogy a húrok alatti pólusok valamilyen minta szerint gyárilag be vannak állítva (magasságilag)
általában a vintage staggernél a G húr alatti a legmagasabb,
a modern vagy kompenzált staggernél a H és a D húr alattiak magasabbak, a G alatt lejjebb van.
nyilván a balkezes hangszer fordítva van felhúrozva, és jó pár hangszedőt nem lehet fordítva betenni, így
igen számít.
Sziasztok!
Elnézést a tudatlanságom miatt,de ez igaz?:
http://www.ebay.com/itm/Seymour-Duncan-SSL-5L-Custom-Staggered-Left-Handed-Single-Coil-Electric-Guitar-P-/160799438281?pt=Guitar_Accessories&hash=item257064b5c9
Úgy értem,valóban nem mindegy,hogy jobb vagy balkezes gitárhoz van?
A kettő közül mindenképp inkább az SH-6, ami egyébként a metál zenék elég széles skáláját lefedi, használhatóság tekintetében! Szerintem talán a Distortion a legjobb passzív Seymour Duncan szedő metálra.
Sziasztok!
Van egy Rg570ex gitárom, és most cserélnék pickupot, ajánlottak egy sh6- ot illetve egy Dimarzio evolutiont. Ilyen technikásabb metal zenéket nyomunk (pl Symphony x, wintersun) Ti melyiket tartjátok jobbnak?Vagy valami egyéb javaslat?
Ha a piros/fehér párost testre kapcsolod, akkor az egyik oldali tekercs szól, ha ugyanazt a párost a kimenetre, akkor a másik tekercse fog csak szólni. Ha levegőben marad, akkor a humbi mód marad.
Helló Kedves pickuposok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek! Olyan problémám van, hogy szeretném a gitárom hídi hangszedőjét felezhetővé tenni. Ez egy 5 eres Seymour Tb-4 es, ami most egy on-off billenőkapcsira van kötve, mivel nem ötállású pickup váltóm van, hanem minden hangszedő on-off kapcsolós.( "Kramer bekötés" ) Nem akarok push-pull potit, mivel megvan a billenőkapcsi helye. Jelenleg a fehér, piros vezeték összeforrasztva " fullhumbi"-ként dolgozik, billenőkapcsoló kapcsolja ki-be. Az a lényeg hogy akarok egy 4.-ket, ami felezné! Csinált már ilyet valaki? Vagy rajz esetleg valakinek? Minden választ köszönök előre is!
Megint mint mindig, nincs igazad és belerúgsz a "másikba"...
Amúgy: kispolszki, jolána...
Szóval ebből minden értelmes ember levonja a következtetést, mi nálad : a jó autó, jó gitár...
És van JEti hangszedőm, meg van Sublime-om is, ezek nagyon jó minőségű hangszedők!
Persze a jolána :pokróccalletakart:- mosogép-közép-soundot- nem tudják hozni...
Remélem is! Van kb., egy kg apróbb alnico rudam, ami a tuningolásból megmaradt pickupokból maradtak meg és van egy jókora csúzlim. Azokkal a mágnesekkel lövöldözöm a gyümölcsöket dézsmáló madarakat.
nekem van jó pár hagyományos alnico mágneses hangszedőm, amiben nincs földelve a mágnes és szépen szól, jobban tetszik, mint a jeti alnicos vintage pickup
Az általam egyszer szétszedett Seymour-ban sem értek a földhöz a fix vasmagok (SH-4 volt), szóval ez azt bizonyítja, hogy lehet enélkül is élni, azaz normális pickupot gyártani :)
Ellenkezőleg kérdeztem. Hogy nincs földelve az gond-e.
Leírom pontosan:
Méregettem műszerrel és a tetején lévő 6 db kis csavar testre van rakva viszont a humbi másik tekercsén lévő 6.db. kis pötty nincs. A nyakinál mindkettő testelve van. Ez hiba lehet, vagy befolyásolja a hangot vagy van ilyen? Sose mértem egyet sem most is csak véletlenül.
köszönöm a válaszokat! Nekem eleve egy lusta erősítőm van, fender twin reverb, ez tök jó a fender gitárokhoz, de jazzgitárokhoz túl sötét, lassú, kevés a magas, bár sp melegen szól ez a klassz csöves cucc. Az acél húroknak többa amagasuk? Hmm... Kipróbáljuk. Ez egy es 335 forma gitár, rétegelt juhar, ennek elvileg nem kéne tán annyira sötétnek lenni. A híddal sztem nincs baj, sima epi tune - o - matic, bár még az is lehet.. Mindenestre köszi szépen, ha van még ötlet, szóljatok!
J
A többiek leírták a lényeget, én azonban felhívnám a figyelmet arra, hogy léteznek fényesebb hangú húrok is, pl. D'Addario Pro Steels meg ilyenek... Egy próbát megérhet.
A potitól önmagában sokat ne várj, mert ha nincs magas, azt nem rakja oda a poti sem... de azért lehet akár 1Mohmos potikkal is kísérletezni.
Lehet hidat is cserélni, attól is nőhet a magas... (pontosabban gagyi hídon elveszik a magas)
És persze, attól függ milyen cuccod van, de végülis magasemelésre találták ki az eq-t, meg az ilyeneket... :)
mind2őt 500kOhmosra, de ha több is lesz a magas valószínűleg a zaj is növekszik majd. Amúgy ha netán a fa dünnyögős, akkor azon még a szakállas úr ott fent sem segít.
gyerekek, sokat hallottam már arról, hogy a hangszínpoti cseréje javítja a hangzást. Nekem P 90 -es epiphone gitárom van, jól szól, de KEVÉS A MAGAS. Pickupcserére nincsen pénzem most, ráadásul 3 pickupos. Érdemes hangszín, vagy hangerőpotit cserélni? Köszi
Sziasztok!
Probléma az ha egy humbucker-nek az egyik tekercs körül a csavarjai testen vannak a másik tekercsnek a sima pöckei pedig nem. Azonos típusú hangszedőnél mindkettő testen van. Ez hiba vagy sz@rni rá.