Vagy az is előfordulhat, hogy a többszáz ide kommentelő között kettő ember is akad, aki a Richárd nevet kapta a keresztségben, és a fórummotor nem engedi, hogy két felhasználó menjen ugyanazzal a nicknévvel. Bár tudom ez teljesen a földtől elrugaszkodott feltételezés.
Ha a fali konnektorodban nincs föld, akkor mindegy, mit hova kötsz, a humbi is zajos lesz... Először a konnektorba kell igazi, stabil védőföld. Sok helyen nincs rendes föld, pedig azt hiszik, hogy van...
Vedd meg azt a nyavalyás gitárt, és hagyd abba ezt a sok felesleges kérdezősködést. Tök mindegy, mit válaszolnak neked a nálad tapasztaltabbak, , úgyis meg akarod venni: akkor meg mi tart vissza?
Tényleg nem érzed, mennyire kretén módon viselkedsz?
Tök felesleges mondanod akármit is...Az emberünkön kívül mindenki látja a reménytelen próbálkozást a világ hülyébbik felének megsegítésén,de könyörgöm...a saját érdekedben hagyd abba!(bocsánat a hangvételért.)
Meg szeretném kérdezni, hogy ha nincs bekötve egy hangszedő földje (fekete vezetéke), akkor milyen élményben lesz részem? Azért kérdem, mert a hídi dupla hangszedőm zajosabb, mint a nyaki dupla hangszedőm, de a középső sinlge coil zajosabb a hídinél is. (Csak torzítás mellett zajosak, tiszta hangnál nem.) Persze a single pickupoktól "megszoktuk", hogy zajosak, de a humbuckerektől nem...
Lehet, hogy valami baja van a hídi bekötésének? A hídnál most nem EMG81 van, hanem a gyári INF4-es pickup. Magam cseréltem vissza, beleértve a potikat is. Ez volt az első gitár-elektronika bűvészkedésem. :)
Az elmúlt pár napban egy haverom zenekarának a demóját vettük fel, így most ennek a csodálatosan kifinomult, teázós zenének a bűvöletében élek. Az egyik gitár egy Gibson Flying V gyári szedőkkel, szóval csak azt akarom mondani, hogy nem kell túlgondolni ezt a "mivel lehet mit játszani" kérdést :)
Gondolj az EMG81-es esetedre. Hónapokig védted, aztán most meg mi van ?
Ugyanez lesz a gitárral is... Belehülyíted magad a reklámokba, meg a paraméterekbe, aztán majd jön a kijózanodás.
Akinek már volt kb. 15-20 gitárja, kb. az tudja elkerülni a 'csapdákat', mert akkor van már annyi tapasztalata.
Mellesleg, metalt szinte bármilyen gitáron lehet játszani. (igen, a Maiden is metal a stratokkal...)
Bluest meg jazzt viszont nem lehet bármilyen gitáron játszani.
Szóval nehogy azt hidd, hogy a 'metalt lehet játszani vele' az valami hatalmas paramétert jelent... a highgain sok minden hangzásbeli dolgot elfed.
Most mondom, hogy meg fogod bánni, ha új gitárt veszel. Féláron fogod tudni eladni 1-2 év múlva. Ha azt hiszed, hogy egy új gitár bármiben többet fog nyújtani, tévedsz. ugyanannyi hiba lehet abban is. A garancia pedig nem fog kiterjedni mindenre, pl. nem fogod tudni visszavinni kicseréltetni, ha mégis 'mosott' a hangja... :)
Én is több százezer forintos gitárt vettem anno, de én tudtam, hogy mit veszek. Ez elég baj, hogy te még nem jöttél rá mi is kell neked. Vagy miért nézel olyan gitárokat, amiről effektíve nem tudsz semmit?
Nem értelek.
Felesleges ezen ennyit rágódni. Akármit veszel, 1 év múlva úgyis más kell majd. Nem ismerek olyan gitárost, aki ne cserélné le időről időre a cuccát, vagy legalábbis bővítene, mert a régi valami miatt nem jött be.
Egymillió paraméter van, nem tudod mindent fórumon keresztül leellenőrizni, csak ha megveszed, használod, aztán majd a következőnél kamatoztatod a tapasztalatot...
Nagyon mellényúlni nem lehet... Mert úgyis attól függ elsősorban, kinek a kezében van...
hát ja...de két típusú ember van.Aki úgy vesz hangszert,hogy körbenéz,meghallgatja,majd ha tetszik megveszi,meg vannak a specifikációbuzik,akik pózerkednek a cumóval,mint Te.
Hát ezt a konfigot alapvetően blues-ra találták ki, úgyhogy metálra csak akkor jó, ha fejjel lefelé teszed be a pukit és fordítva kötöd be. Mivel ez elég szarul néz ki, ezért metálra ma már inkább trembucker-t vagy aktív szedőt használnak egyenes állásban.
1) Amiért a singelcoil-okat is: hogy a basszus oldalon a nyakhoz közelebbről vegyék a rezgést, így a basszusok melegebbek
2) Amíg nem voltak trembuckerek/f-spaced humbik, addig az f-spaced gityókon a mély és magas e húrok kijjebb kerültek a vasgam pólusainál. A hangszedő elforgatásával ezt lehetett némiképp kompenzálni.
Meg szeretném kérdezni, hogy mit gondoltok a ferdén elhelyezkedő hídi humbuckerekről?
Nem tudja valaki, hogy miért ferdén helyezték el őket?
Pl: B. C. Rich Gunslinger Retro
Ma szerelés közben észrevettem, hogy nem csak egy föld van a gitárom testében, hanem kettő.
Egy jön normálisan a tremoló rugók felől, de van még egy a középső hangszedő alatt.
A középső hangszedő alatt oda van rögzítve egy vezeték a testhez.
Ez miért jó?
Más: valaki el tudná magyarázni a hangszedőváltó működését, mert nem vágom?
H-S-H elrendezésű gitárom van. A közös állásokban a középső single és valamely humbucker fele szól. A hangszedőváltóm hátulján van nyolc fémdarabka, amikre jönnek a pickupok vezetékei, meg mennek a vezetékek a hangerőszabályzóra.
Valaki meg tudná mondani, hogy kell bekötni a vezetékeket?
Én ezt a műveletet hűtőszekrényben előhűtött, közel nullfokos, többnyire nullfok alatti olajban szoktam csinálni, hogy az edzett csavarok ki ne lágyuljanak.
A táblázatban a kapacitásnak kellene mértékegység, a max. hangosítást szintén elég nehéz felfogni ennek hiányában...
A szövegre is ráférne némi magyarítás, illetve helyesírás-ellenőrzés.
Amúgy: hajrá :)
ja, egyébként meg régi dolog, hogy az EMG nem való fullmaha gitárba, mivel alapvetően egy tompa hangú cucc. nyilván fullmahába kicsit fedett lesz a hangja, a BKP meg nyitottabb.
az ezzel a gond, hogy itt valami mást is buheráltak a cuccban, más láda, vagy akár csak arrébb rakták a mikrofont, de ha minden ugyanúgy van, ekkora hangszínbeli különbséget nem lehet csupán a pikappal, vagy gitárral (ami kb ugyanaz) csinálni.
A JETI hangszedők. Az egyik legismertebb magyar készítésű hangszedőmárka a JETI. Kifejlesztője Kéri (JETI) János, aki több, mint két évtized alatt fejlesztette ki a ma JETI-nek nevezett hangszedők hangkarakterét és azok speciális szerkezeti felépítését. A JETI palettáján megtalálható a single coil hangszedőktől, a humbuckereken át a háromtekercses (JETI Trimaster) hangszedőkig minden típus. Készített hangszedőket bőgő, cimbalom, tambura, citera, és steel gitárhoz is, egyedi igényekhez igazodva. [1]
Hozzávalók:
kell egy gázlámpa, meg egy kis edénybe ásványi olaj (bár nekem hidraulikaolajjal is működik a dolog)
Elkészítés
fogóval megfogjuk a csavart (én kettesével szoktam, gyorsabb, bár nehezebb) gázlángon meggypirosra hevítjük,
amikor szépen izzik, hirtelen olajba mártjuk. Vigyázzunk, esetleg fröcskölhet az olaj!
A fentieket megismételjük, amíg a csavar szép antik fekete nem lesz.
Én mondjuk előbb emailben kikérném a gyártó véleményét a dologról, nehogy valami spéci hőkezelt csavart tönkretegyünk a hevítéssel... elképzelhető a BKP esetében, gagyi, vagy átlagos hangszedőnél ilyen miatt nem aggódnék.
Gondoltam, hogy ilyen okból. Szerintem tök felesleges. Nekem legalábbis eszembe nem jutna ilyesmi. (Ha mindenképp fekete kéne, nem átfújással oldanám meg.)
Szereztem egy BKP Aftermath-ot féláron. Annyit szeretnék változtatni, hogy a csavarjait valahogy feketére szeretném fújni mert most azok krómosak. Ezt meg lehet oldani anélkül, hogy a hangja valami károsodást szenvedne?
Ez relatív, mert nem egy csiszolt hangzás az igaz, de a célnak megfelel.
Amúgy többnyire csak Kinget hallod, mert Jeff nem annyira pontos, viszont remek dalszerző :) Lemezeken is King ritmusozik, Jeff cuccán...
A lemezek hangzását én egyáltalán nem húznám le, a Divine Intervention szerintem etalon, a dobhang különösen, de a gitárok is nagyon jók (sztereóban vannak, egyik oldalon pár centtel elhangolva, ettől jó masszív :)
Bár asszem értem, miért mondod, nem basszusközpontú a gitárhang, de nekem ez bejön, a mélyet adja a dob meg a basszus, a magasat a cinek, a gitárokat meg középen erősítik. Koncepció van mögötte, tehát védjegy, valóban :)
Slayert láttam vagy 3-szor élőben, meg megszámlálhatatlan koncertfelvételt, hivatalos DVD-t, minden egyes esetben kriminálisan szarul szóltak :D Az a vicc, hogy a közelmúltig lemezen is.
Szerintem már valami védjegynek gondolják, vagy nem tudom :D
Ha zokniba teszed és arculcsapsz vele bárkit,akkor tutira nagyon!:)
Amúgy hallgasd meg a Five Finger Death Punch-Never Enough dalát pl.Báthory Zoli azt hhasznál.
"sajnos" az építkezés kellős közepén nehéz úgy félretenni pénzt, hogy ezt is azt is kipróbálok, meg úgy nehéz összehasonlítgatni. Legalább 3 féle pedál kéne a kiinduláskor és mindig a 2 legjobbat meghagyni a következőhöz...
Köszi a tippet, majd felveszem vele a kapcsolatot.
A régi Musikpro-t csíptem, én is vettem ott gitárt, és ott lettem szerelmes a fender telébe..:) Tényleg jó hely volt.
Én azért vagyok a kispedálos torzítás híve, mert többféle hangot ki lehet hozni pedálokkal. Jelenleg is van vagy 3 torzítóm, ezek ötféle hangszínt tudnak, plusz hozzá még búszter....
Igen, ez a kulcs szó, a próba. De sajnos elég nehéz ezt a dolgot összehozni. Ha bemegyek egy hangszerboltba, akkor ha nem félmilliós cuccot veszek, akkor kinéznek, hogy miért zavarom őket. Pláne az lenne botrányos, ha beállítanék a bútorommal, hogy ehhez keresek valamit és ezzel szeretnék próbálgatni. Bezzeg amíg meg volt a Muzikproduktiv osztrákiában, ott lehetett szórakozni. A gityómat is ott vettem....Az ismerőseim meg szinte mindannyian az erősítő torzítóit használják.