Sziasztok!EMG 81-es aktív hangszedőmet cserélném valami passzív bridge-re,előnyben seymour duncan vagy EMG.Egyébként eladó sorban is van egyben,15 000.
Mittomén milyen van. :) Ötállású. Igazság szerint a hangszedőváltóhoz nem értek. A hangszedőváltót szerencsére nem kellett forrasztanom. Amúgy nyolc kis bizbaz van rajta, amire mennek a vezetékek.
Ez csak azért van, hogy csökkentse az esetleges (erősítő, vagy mikrofonállvány) földelési hibákból adódó áramütést, de amúgy az aktív EMG pickup működésében, hangzásában semmi jelentősége sincs. Ha passzív is van, maradjon bekötve inkább. A modellezős erősítő nem fog rázni... :)
Milyen kapcsoló van a gitárodban? Talán meg lehet úgy oldani a dolgot, hog a passzívoknál leföldeljen, ha a kapcsoló kétáramkörös és csak az egyik van használva.
Valami félreértesz.
Korábban volt a gitáromban két passzív pickup meg EMG81 25k-s potikkal. Most a 25k-s potik helyére 500k-s potikat tettem. Tehát most van a gitáromban két passzív pickup, egy EMG81, egy 500k-s hangerő poti és egy 500k-s hangszín poti.
Ha az EMG81 szól recseg a hangerő poti. Ha átváltok valamelyik passzívra nem recseg egyáltalán.
Pl a hangolás ellenőrzéséhez. Hi-gain hangzásban annyira nem fasza egymás után végigpengetni a húrokat, mert zajosabb, meg kicsit mosottabb a hangzás. Elnémítom a gitárt, végigpengetem a húrokat és megállapítom hogy stabil-e a hangolás. (Általában az.)
És az EMG-s recsegés után ismét visszaforrasztottad a passzívokat,hogy megnézd,hogy azokkal továbbra sem recseg??? :)
Ugye,nem!
Valószínűleg a beszerelésnél kicsit túlhevítetted a potit,vagy más módon adtál a pofájának,a lényeg az,hogy nagyon valószínűleg a poti a hibás.
Még esetleg az lehet,hogy valahogy a tápfesz elemről egyenfesz jut a potira valamilyen hibás kondi miatt,ami az EMG áramkörében van,de erre elég csekély az esély,hacsak valami orbitális nagy faszságot nem csináltál a bekötésnél.
Reménykedj,hogy csak a poti legyen szar,az olcsóbb lesz. :D
" 4) When installing EMG Active Pickups, DO NOT connect the bridge
ground wire. This wire is usually soldered to a volume or tone
control casing and goes to the bridge. This wire grounds the
strings and uses them and your body as a shield against hum and
buzz. It also creates a shock hazard."
Lehet, hogy a föld van szarul?
Jön 3 földvezeték a pickupokból, 1 húroktól, 1 a hangszedő váltóból. Lehet, hogy össze kéne sodorni a végüket és úgy beforrasztani?
Akkor megint csak nem olyan nehéz a képlet: nézd át az EMGből vezető huzalokat és forrasztásokat vagy ez, vagy az.... legrosszabb esetben az EMGben levő PAban lehet valami bug, de ilyen a szent EMGvel nem történhet (meg amúgy is ritka).
Pedig hidd el, ott lesz a hiba. Nézd meg a nyak illesztésnél, fogsz látni egy kis rést. Tegyél bele egy smirglipapírt, feküdj vele hanyatt, és tekerd fel a hangerőt. Ha kiesik a smirgli, akkor nagy a baj.
Persze az is lehet, hogy az EMG akkora jelet ad le, amitől reped a gitárod, ahogy adod rá a kakaót, annál jobban reped, és ezt hallod kierősítve. Az viszont nagy gáz, ilyenkor át kell húrozni minimum 15 húrokkal, és a nyakmerevítő pálcát betekerni koppanásig, különben leválik a nyak.
Na faszául kicseréltem a 25k-s potikat 500k-sokra.
Észrevételek:
1, A hangerőszabályzó recseg, ha EMG81 mellett tekergetem. A passzívok mellett nem recseg egyáltalán. Ez valami forrasztási hiba, vagy a 81 reakciója az 500k-s potira?
2, Azt hittem, hogy az 500k-s potik mellet a 81 hirtelen fogja elérni a hangereje maximumát. Ez nem így van. Ugyanúgy egyenletesen növekszik a poti tekerésével a hangerő, és a poti teljesen kitekert állapotában éri el a maximumot, mint normál esetben.
Fasza mindhárom. A Painkiller Messhuggah-féle djent hang, erős magas-közepekkel.
Nailbomb oldschool-abb hangszín, több a mélye, mint a PK-nek.
Aftermath modern, gyors hang, mély-középben erős és nagyon feszes.
Ezek csak általánosítások, nagyban függ attól is, hogy milyen gitárba teszed.
Ez így nem teljesen igaz, az F a Fender húrtávot jelenti (ami megegyezik a Floyddal), tehát fixes Fenderbe is F-spacedet kellene tenni, de a gyakorlatban ez nem számít, max. esztétikailag... :)
Használd a fórumkeresőt, vagy olvass vissza, ezek már át lettek beszélve korábban... Hasonlóan sok egyéb kérdésedhez. Ne várd, hogy újra begépeli valaki ez egészet a kedvedért...
Amúgy az utóbbi két hétben senki sem kérdezte még meg, mi az az F-spaced, most vagy pang a fórum, vagy működik a kereső... :)
Hát, szerintem nem pont ezért kisebb, hanem egyszerűen jobban leterheli a kisebb poti.
Kisebb ellenálláson (poti) kisebb feszültség esik, persze a képletben nemcsak a pickup DC ellenállása szerepel, mert a hang az AC.
Persze, amit írtam, az visszafelé nem működik.
Az aktívnak mindegy a terhelés (mert aktív :) , a passzívnak viszont nem, oda kellenek a nagyértékű potik.
Nálam mondjuk fordított eset volt, de ott nem volt mindegy a poti. Nálam egy aktív SD LiveWire Metal volt 25k-s potival, amit kicseréltem egy passzív SD George Lynch-re. Ekkor érezhetően kisebb volt a kimenő jele, mint kellene. Aztán kicseréltem a 25ös potit 500-asra, és jó lett.
Az EMG ugyanúgy 'szól' 25k és 500k potival is...
Aki tekergeti a hangerőpotit, annak számít a poti értéke, mert 500k-val 'hirtelen' kezd el szabályozni, 25k-val hasonlít a passzívokon megszokotthoz, de mivel a gitárosok nagy része nem nyúl a hangerőpotihoz, ezért általánosságban véve nem érdemes potikat cserélni, ha passzívról EMG-re vált az egyszeri metálos.
Az aktív elektronika miatt kell a 25k. Úgy kellene megoldanod, hogy az EMG hangerőnek maradjon a 25k-s és a passzívaknak meg az 500k (single coilhoz 250k inkább) és a tone poti elfelejtve.
Az aktív elektronika miatt kell a 25k. Úgy kellene megoldanod, hogy az EMG hangerőnek maradjon a 25k-s és a passzívaknak meg az 500k (single coilhoz 250k inkább) és a tone poti elfelejtve.
Tudnék, de kizárt dolog, hogy órákat cseteljek vagy akár levelezgessek a támáról.
Ha van egy minimális lövésed ez elektronikához, tele van fosva a net (pl Seymour oldal) az összes létező és nem létező kapcsolással, hülyebiztosan lerajzolva. Ha meg nincs lövésed, akkor úgyis mindegy, inkább vidd el megfelelő emberhez.
Valaki gitár-elektronika szakértőnek nem lenne esetleg egy-két órája, hogy dumáljon velem chaten, vagy valami más a fórumnál közvetlenebb módon? Fontos lenne. Itt hozzászólások küldözgetésével sokkal vontatottabb lenne az egész.
És mielőtt teljesen elhamarkodod magad,két MM pickupom is van eladó...gyári eredeti AlNiCo és egy Bartolini MMC. 20eFt/db.
A gyári MM ugyanaz mint a Seymour - lévén azt koppintották,a Bartolininek meg több a közepe,ill. a magasa.
Ha gondolod hívjál : 06-30-9424-532
Passzívat szeretnék, elektronika nélkül! SMB 4-a a kiszemelt!
Asszem ezt: http://www.thomann.de/de/seymour_duncan_smb4a_ebasspickup.htm meg is rendelem.
Kb 6 ezres a posta, azt még ki lehet bírni.
Köszönöm gvguitars!!
Egészségedre: http://www.t.homann.de/de/seymour_duncan_smb4ds.htm (t után a pont nem kell)
Jól látom-értem, hogy ez azért ennyi, mert a PA/EQ-t is hozzá adják?
Venni szeretnék egy Seymour Duncan SMB-4DS MM pickupot, de sehol nem találok neten.
Nem tudnátok segíteni, hogy hol kapnék ilyet?
Köszi szépen előre is!
Jaa, így értem :)
Azt a nótát sem könnyű tisztán eljátszani. Ha segít, nekem a kedvenc bejátszó témám Devildriver-től a Clouds over California. Vannak riffelős, akkordozós és feszes részek is.
Lehet most sokan megköveznek, de feszesség szempontjából szerintem nem a gitár a meghatározó... szinte bármilyen gitáron lehet feszesen játszani... max egy hangyányival korábban kell tompítani a dolgokat. Végső esetben pedig periphery szindrómás zajzárakat használni :)