HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

ZENESZ KONYHA

MULTIMÉDIA

HÁZTARTÁSI KÉSZÜLÉKEK

KERT - MŰHELY



A FÓRUM legfrissebb témái

Csöves Gitárerősítő

2020. május 28

Jónás Tamás (instrume

2020. május 28

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2020. május 28

Isten kontra zenélés??

2020. május 28

Offtopic

2020. május 27

MEGHALT PRIBIL GYÖRGY..

2020. május 27

***YAMAHA billentyűsök

2020. május 27

Pickupok

2020. május 27

***GIBSON***

2020. május 27

Fúvós szekció

2020. május 26

TC Effektek

2020. május 26

Mutameg!

2020. május 26

***IBANEZ***

2020. május 26

*MARSHALL.hu KLUB *

2020. május 24

Vizelde

2020. május 22

GUITAR HEROES @ Barba Ne

2020. május 22

KRAMER KLUB

2020. május 21

Z e n é s z V I C C E K

2020. május 19

...Bassmanok...

2020. május 19

. : PRÓBATERMEK : .

2020. május 18

Fotók, képek, GALÉRIA

2020. május 18

BOGNER erősítők

2020. május 15

Crow guitars - kézzel k

2020. május 15

DalSZöveg Írás

2020. május 15

Mákosamp és válogatott f

2020. május 14

K O R G szintetizátoro

2020. május 14

In Memoriam...

2020. május 13

?Hangszórót ?Ládába

2020. május 12

***FENDER***

2020. május 06

Akusztikus gitárok

2020. május 05




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY
Discover the Lead. Xmas Carols (clt/CD)
184328040X

50% BLACK FRIDAY
Discover the Lead. Xmas Carols (clt/CD)


Akciós ár:
6 610 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY
Elton John Classic Hits (Sig Licks/CD)
0634041924

50% BLACK FRIDAY
Elton John Classic Hits (Sig Licks/CD)


Akciós ár:
7 552 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY
Nirvana, Best of (Sig Licks) (BTAB/CD)
1843284782

50% BLACK FRIDAY
Nirvana, Best of (Sig Licks) (BTAB/CD)


Akciós ár:
6 629 Ft



hangszermagazin.hu

Nagy Kriszta, látássérült énekesnő - A HANGMESTER.HU Tehetséggondozó program pártfogoltja
2020. május 06.





hangszermagazin.hu

Dalszövegértelmező Pályázat Iskolásoknak - Bejelentés: Költészet Napja
2020. április 13.







Legfrissebb használt hangszerek:
Roland
360 000 Ft
Korg
135 000 Ft
Ibanez
59 999 Ft
JBL
130 000 Ft
Behringer
25 000 Ft
Sandberg
8 000 Ft
Laney
220 000 Ft
Line6
20 000 Ft
Ryoji Matsuoka
65 000 Ft
BOSS
15 000 Ft
BOSS
20 000 Ft
Marshall
10 000 Ft

Pickupok
Melyik jó? Miért jó? Mire jó?

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... >500 >>1000 Utolsó

Jorn 2017-02-04 09:09 |  #51953
Miből gondolod, hogy sípolás/gerjedés ellen az üreg árnyékolás megoldás lehet ?
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#51952)

Attila19802017-01-31 20:36 |  #51952
Sziasztok!
2 kérdés is lenne...
Aktív elektronikás, pu-s gitárban szintén "rezelni" kell az üreget a sípolás miatt avagy nem?
Illetve full jávor gitárba nyakhoz milyen pu-t ajánlanátok? Zsíros, de nyitott, nem túl mélydús, felharmónikusokbn gazdag lenne a vágy.
Köszi szépen!

domi 2017-01-26 08:07 |  #51951
Hali,
Van valakinek gyakorlati tapasztalata azzal, hogy egy nyitott humbucker-re lehet e burkolatot rakni? Elég ellentmondásosak a vélemények!
Ha van és érdemi negatívummal nem jár, kinazbaki ilyet bevállal?

ezrrl2017-01-24 09:33 |  #51950
Köszönöm a videót.
Válasz 'jwolf' hozzászólására (#51946)

jwolf 2017-01-23 20:45 |  #51949
Hogy milyen hosszú lesz egy egy zengő húr arra gondoltam.
Válasz 'jwolf' hozzászólására (#51945)

istvanp 2017-01-23 19:52 |  #51948
Gitárt is hangolunk hasonlóan.

jwolf 2017-01-23 14:44 |  #51947
Bocsánat vegyétek fel a hangerőt, mert ezt csak úgy erősítés nélkül unplugged vettem fel telóval.
Válasz 'jwolf' hozzászólására (#51946)

jwolf 2017-01-23 14:42 |  #51946
Csináltam egy szemléltetést strattal.
Válasz 'ezrrl' hozzászólására (#51918)

jwolf 2017-01-23 14:29 |  #51945
Citerát így kell hangolni.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51926)

drd 2017-01-23 13:27 |  #51944
Érdekes a dolog. Az valószínű, hogy a húr negyedénél pengetve az első felharmónikus erős, de ennyire azért túlzás. Csak arra tudok gondolni, hogy a tranziens jelenséget (értsd pengetés) nagyon erősen "érzi" a mérőmegoldásod.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#51943)

Ziggy Pop 2017-01-22 19:22 |  #51943
E-re hangolt legvastagabb gitárhúr
Ezek a frekvenciák gyorsan változnak, van úgy hogy az 1. harmónikus csak egy pillanatra erős, aztán gyorsan lecseng..PrintScreen-t nyomtam
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#51942)

Ziggy Pop 2017-01-22 19:19 |  #51942
Superstrat, nyaki hangszedő, az fölött pengetve




nyaki hangszedő, középső fölött pengetve




középső hangszedő, az fölött pengetve




istvanp 2017-01-22 19:10 |  #51941
Szerintem ahhoz, hogy a felharmonikusok ennyire jelen legyenek igencsak a húrlábnál kell pengetni.

Ziggy Pop 2017-01-22 18:40 |  #51940
A mérés jó.
Persze az a húrpengetős dolog igaz, hol, milyen erővel, hogyan, mivel. Ezek mind beleszólnak a harmónikusok arányába. Lehet úgy is pengetni hogy nem ad le az 1. harmónikus nagyobb jelet.
Egyszerűen megszoktuk hogy együtt szólnak az alaphanggal, de még így is szűrik rendesen a mélyeket a gitárosok, nem ? Persze ebbe a többi cucc is beleszól, erősítő meg főleg a hangszórók.
Ha a 12. érintő fölé raksz egy hangszedőt meg még ott is pengeted a húrt valahol akkor sokkal mélyebben szól mintha a nyaknál lenne a hangszedő. Kevesebb sokkal a felharmónikus szerintem, azért. A hangológépek,-programok meg a főfrekvenciát nézik, ezért őket nem zavarja meg, de hallani azért még halljuk a különbséget.
Válasz 'drd' hozzászólására (#51939)

drd 2017-01-22 17:04 |  #51939
A pengetésnél annak van nagy szerepe, hogy hol pengeted meg a húrt, de ezt minden valamirevaló gitáros kb. fél év alatt kitapasztalja (nyiván van, aki hamarabb). Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy az első felharmónikusod erősebben szól, mint az alaphang. Ez olyan lenne, mintha folyamatosan egy octaver-rel játszanál... Mi az a bizonyos "spektrumanalizátor", amire hivatkozol? Én ezt inkább mérési hibának/sajátosságnak gondolnám.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#51936)

Ziggy Pop 2017-01-22 16:33 |  #51938
Szerintem mindenkié nagyjából ilyen.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51937)

istvanp 2017-01-22 16:26 |  #51937
Ezek szerint a te gitárod igen éles hangon szól, bár én sem vagyok élettanász.

Ziggy Pop 2017-01-22 14:59 |  #51936
Én is mondanék véleményt, bár nem vagyok fiziológus.
A legnagyobb kitérés pengetéskor ott van ahol megpengeted a húrt. Ezt gondolom egyszerű elképzelni. Aztán ez a legnagyobb kitérés továbbvándorol a húr közepe felé, akár túl is megy rajta aztán meg vissza. Szóval van ilyen idétlen hullámmozgás a húron hosszában, de ennek a hangra szerintem kicsi befolyása van a hangszedő ebből nem sokat ad tovább. Leginkább az 1.felharmónikus ami hallható,az a húr hosszának a felén rezeg. Tehát amíg az egész húrhossz kitér egy irányba, addig a húr fele megcsinál egy komplett rezgést oda vissza. Ennek a rezgésnek a maximális kitérése kb. a nyaki hangszedő fölött van (az egész húrhossz negyede), ezért van hogy néha az 1. harmónikus nagyobb jelet adni mint maga az alaphang.
(az én gitárom legalábbis ezt csinálta, az 1. harmónikus majdnem ugyanakkora jelet adott le mint az alaphang, néha nagyobbat- a spektrumanalizátor "main frequency" mérője átváltott az alaphang frekvenciájának 2x-ére)

Bónusz kép annak aki elolvasta a hozzászólást:
Így torzít a digitális-szoftveres program




istvanp 2017-01-22 12:12 |  #51935
Az ilyen kimerítő válaszoknak tudok örülni, köszi.


drd 2017-01-22 09:20 |  #51934
" A húr felénél pont egy keveset mozgó szakasz van (12.bund) "


Pl. ez csacsiság.

Igyekszem röviden összefoglalni (de így is elég hosszú lesz): egy mindkét felén rögzített húron olyan állóhullámok tudnak kialakulni, amelyek félperiódusának egész számú többszöröse a húr hossza. Amikor csak úgy üresen megpendíted, akkor a legelső ilyen állóhulám alakul ki, ez pedig az, aminek a húr hossza pont a félperiódusa. Gitárra lefordítva ez lesz a fundamentális hangod. Egy nem lefogott húr esetén ennek a maximuma épp a 12. bundhoz esik, azaz ott nincs semmiféle csomópont. Csomópontokat te magad tudsz létrehozni azzal, hogy a megfelelő helyen meggátolod a rezgést pl. azzal, hogy odarakod az ujjadat - ezek lesznek az üveghangok. A 12. bundnál értelem szerint az oktáv, mert per definitionem az oktáv a fele hullámhossz. De további üveghangokat tudsz létrehozni, ha a húr harmadánál, negyedénél, stb. blokkolod a rezgést. Azt figyelembe kell venni, hogy a húrod nem egy ideális dolog, van vastagsága, merevsége, miegyéb, így nem tudsz tetszőleges felharmónikust megszólaltatni, mert egyszerűen nem adsz elegendő energiát a pengetéseddel ahhoz, hogy pl. tíz-tizenkét csomópontú felharmónikus hallhatóan rezegjen.

Mármost ez az idealizált világ, a valóságban ennél sokkal bonyolultabb a helyzet. Miért is? Sorolom: a két végén rögzített húrod egy olyan testhez van rögzítve (a gitár), ami át tudja venni a húr rezgését, azaz valójában a húrod nem is pontosan felel meg a "két végén rögzített" kitételnek. A gitár egy bonyolult formájú, nem homogén test, aminek mindenféle sajátfrekvenciái vannak. Említettük, hogy a húr sem egy ideális test, vannak mindenféle fizikai jellemzői, amelyek befolyásolják a rezgését (lényegében a vastagsága, a hossza és a feszítőerő - ha jobban megkaparom, akkor az anyaga és a keresztmetszet formája is). Aztán az sem mindegy, hogy hol, milyen erővel, milyen irányban illetve milyen technikával pengetsz. Ezek mind bonyolult sokszorosan csatolt és visszacsatolt rendszert hoznak létre, amelyek miatt különbözőféle felharmónikusok is megszólalnak a húrodon, ezek azok a plusz rezgések, amikről írtam, hogy rárakódnak az alaphangra. Az általad is linkelt nagyon érdekes videó pont ezeket mutatja be.

És mi a köze mindennek a hangszedők elhelyezéséhez? Nos őszintén szólva nem sok. Gondolj bele: ennek a bonyolult rendszernek lehet egy "optimális" helye egy üres húr esetén. De ha azt a húr valahol lefogod, vagy egy másik húrt pengetsz meg, lecseréled a húrlábat vagy a nyerget, más típusú húrt kezdesz használni, máris máshova kerül az "optimális" hely. Csak pár dolgot jelenthetsz ki viszonylag biztosan nagy általánosságban:

1) A húrlábhoz közeledve a fundamentális hang intenzitása egyre kisebb lesz, hiszen egyre kisebb amplitúdóval rezeg a hangszedő felett a húr. Ez nagyjából az összes felharmónikusra is igaz, mivel nulladik közelítésben a húr vége rögzített, ergo ott semmilyen rezgés nincs.

2) Az üres húr a felénél szól a leghangosabban, ez igaz az összes páratlan felharmónikusra is (bár azoknak ugye több maximuma is van). Mivel leggyakrabban az alsóbb fekvésekben játszunk - különösen komplexebb dolgokat, mint az akkordok - ezért nyugodtan állíthatjuk, hogy a 12. bund környéke a legnagyobb intenzitású mind az alaphangban, mind a páratlan feklharmónikusokban.

Mármost általában a páratlan felharmónikusokat kevésbé szeretjük, mivel ezek nem mindig harmonizálnak az alaphanggal. A páros felharmónikusok szinte minden esetben jól szólnak az alaphanggal (pl. oktáv ugye...), viszont gyakran unalmasak (megintcsak az oktávra utalnék). Ezalapján már lehetne gondolkodni azon, hogy hova jó tenni a hangszedőt. De itt további problémák is bejönnek: a hangszedő sem egy pontban "olvassa" a húrt, hanem egy szakaszon. A humbuckerek jóval nagyobb szakaszon, mint a single szedők. Emellett a hangszedőknek is van frekvenciaátviteli tulajdonsága: egyes frekvenciákra érzékenyebbek (ezt hívják "resonance peak"-nek, és sok normális gyártó ezt fel is tünteti az adatlapon).

Ha tehát mindezt összeadjuk: a két végén rögzített húr alap rezgését, az erre szuperponálódó felharmonikusokat a való világ bonyolultsága miatt és még hozzáveszem a hangszedők tulajdonságait is, akkor máris olyan rendszert kapok, aminek én tutira nem vállalkoznék a modellezésére és a modellből való számításra (még ha tanultam is fizikát). Marad az empirikus megközelítés, amit a hangszerészek használnak, és amiből nagyjából az jön ki, hogy a tele meg a strato nyaki szedője igen jó helyen van, olyan helyen, ahova egy 24-bundos hangszer szedőjét nem tudod elhelyezni.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51932)

ezrrl2017-01-21 23:41 |  #51933
E késői időpontban visszatérve köszönöm a sok választ,magyarázatot.Tiszta a kép.

istvanp 2017-01-21 21:47 |  #51932
Akkor most mi az amit rosszul írtam?
Válasz 'Korodilaszv2.0' hozzászólására (#51931)

Korodilaszv2.02017-01-21 21:31 |  #51931
Fizika. Google a barátod, van kb 1000 darab elég részletes leírás mind a húrok mozgásáról, mind az üveghangok létrehozásáról.

Például röviden és egyszerűen itt:

Reddit
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51929)

istvanp 2017-01-21 21:22 |  #51930
Ezt miért gondolod így? A gitárhúr nem úgy rezeg, mintha a közepénél megfognád és mozgatnád, hanem egy összetett hullámvonalat alkot, tehát több helyen vannak erősen kitérő és viszonylag nyugalomban lévő szakaszai. A hangszedők elhelyezésére az erősebben kitérő szakaszok jók. A húr felénél pont egy keveset mozgó szakasz van (12.bund)
http://videa.hu/videok/zene/igy-meg-nem-lattal-hurt-gitar-hur-rezges-7R2Madjq8Yw1Ejp9
Válasz 'drd' hozzászólására (#51928)

istvanp 2017-01-21 21:13 |  #51929
Magyarázat?
Válasz 'Korodilaszv2.0' hozzászólására (#51927)

drd 2017-01-21 18:04 |  #51928
Mit értetek "rezonancia pont" alatt? Fizikai szempontból ilyen kifejezésről nem tudok. A húr legerősebben az alaphangján szól, ami ugye egy félhullám. A legjobban tehát a felénél tér ki a nyugalmi helyzetéből. Emellett valójában egy eléggé összetett mozgást végez, amit erre az alaprezgésre szuperponálódó további felharmónikusokkal lehet leírni - én nem vállalkoznék rá. Ha megmaradunk a nulladik közelítésnél, azaz annál, hogy a húr legjobban a felénél tér ki, akkor minél közelebb kerülsz ehhez ponthoz, annál erőseb lesz a jeled. Ennél komolyabb fejtegetéshez az adott gitár anyagát és geometriáját kellene figyelembe venni. A hangszerészek ezt tapasztalati úton teszik, de egyszer olvastam egy cikket, ahol a szerzők valahogy egy stratóban keletkező rezgéseket feltérképezték. Egész érdekes volt, egy hamisszínes ábrán mutatták is az intenzitásokat.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51926)

Korodilaszv2.02017-01-21 17:56 |  #51927
Ezt sajnos rosszul gondolod (mármint az üveghang részét)
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51926)

istvanp 2017-01-21 17:44 |  #51926
Én úgy gondolom, hogy a rezonancia pontok ott vannak, ahol a húr a legnagyobb amplitudóval leng, az üveghang pedig pont ennek az ellenkezője. Gondolj csak bele, megérinted a húrt és szól tovább, vagy érezhetően rezeg az ujjad alatt és rögtön elhallgat.
Válasz 'jwolf' hozzászólására (#51925)

jwolf 2017-01-21 14:52 |  #51925
Csatlakozom az előttemszólókhoz. Annyit még hozzátennék, hogy a strat nyaki pozíciója pont rezonancia ponton (ergó üveghang) van.
Válasz 'ezrrl' hozzászólására (#51918)

morschergabe 2017-01-21 13:33 |  #51924
Itt 15:15-től van egy tök jó része a beszélgetésnek a témában és arra is van egy tipp, ha megoldanád egy pickuppal :)
Válasz 'ezrrl' hozzászólására (#51918)

istvanp 2017-01-21 12:02 |  #51923
Arra is gondolj, hogy egy 24 bundos gitárnak hosszabb a nyaka, több lóg ki a gitártestből, 1gy kevesebb fa hozza létre a hangot. Egy LP, vagy tele más hangot produkál mint egy SG. Biztosan ismered azokat a bálnafejre emlékeztető basszusgitárokat, ahol nincs felső szarv, de majdnem a nyak feléig ér a test felső része, nem csupán a kinézet miatt van. Az 50-es, vastag nyakú Gibsonok is másként szólnak, mint a pálcika vastagságúak. Több rezgő fa másabb hangot eredményez, mint ahogy a fogólap anyaga, vastagsága is befolyásolja azt, vagy a bundok mérete és anyaga is.
Válasz 'ezrrl' hozzászólására (#51918)

Jorn 2017-01-21 09:05 |  #51922
24 bundos gitáron nem, vagy pedig csak nagyon nehezen lehet olyan pozícióba tenni a nyaki hangszedőt, ami a klasszikus, jó (strat, lp) hangot adja.
Nem hiszem, hogy a fizikát át lehet verni egy hangszedővel, ha nincs abban a pozícióban.
Ezért sincs olyan gitár, ami mindenre jó, tehát több gitár kell :)
Válasz 'ezrrl' hozzászólására (#51918)

drd 2017-01-21 08:32 |  #51921
És ha esetleg valakinek van eladó Seymour Duncan SPB3 vagy SPB4 arra vevő lennék.

drd 2017-01-21 08:32 |  #51920
Pontosan. Ezért is szokták gyakran a 24 bundos gitárnál a nyaki szedőt annyira a fogólap mögé nyomorítani, amennyire csak lehetséges. Drasztikus lépés, de esetleg érdemes lehet megfontolni, hogy az a plusz pár bund mennyire kell, és esetleg inkább 20-22 bundos hangszert keresni.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#51919)

Ziggy Pop 2017-01-20 23:29 |  #51919
Ahogy a híd felé haladsz egyre kisebb a húrok kilengése, amplitúdója. Kisebb jelet is adnak le ennek megfelelően. Dinamikusabb a hangja viszont nem olyan részletgazdag, kevesebb benne a fel-,alharmónikus. Sterilebb. Ezen nem tudsz változtatni. Talán segíteni úgy tudsz a "problémán" hogy olyan hangszedőt választasz ami viszonylag jól veszi a harmónikusokat is.
(szerintem)

ezrrl2017-01-20 22:11 |  #51918
Sziasztok!
El tudjátok nekem magyarázni,hogy mi a "fizikája" annak,hogy egy 22 bundos gitárnak miért van jobb nyaki hangja,mint egy 24 bundosnak?Illetve milyen nyaki(humbucker) hangszedő való az utóbbiba,hogy ezen az adottságon javítsak?Köszi.

madinorbi 2017-01-17 20:48 |  #51917
Vennék használtan, pöpec rozsdamentes állapotban egy Dimarzio Virtual Solo-t és egy Dimarzio Virtual Vintage Heavy Blues 2-t.
DP420 és DP 409, fizetek 2x15 ft-ot, vagy van egy Area 58 és egy SuperD. cserealap is esetleg.

And196 2017-01-01 10:04 |  #51916
Telecaster nyaki Twang King használtan érdekel. ...ha van valakinek eladó?
handras@hungaropress.hu

istvanp 2016-12-27 16:18 |  #51915
Ez attól függ milyen hangzást keresel. Rengeteg olyan beállítás van, mikor az erősítőn állítunk egy éles tónust és a gitáron kezdjük tekergetni a hangszín potit hozzá. Ha nincs a gitárban kondi néha igen éles tud lenni, de sokan nem nyúlnak a tekerentyűhöz, úgy gondolják nem érdekes, pedig jó kis testhangot is lehet vele csinálni. Meghatározza a gitár alaphangját a hozzá kapcsolt poti értékével együtt, ezért a kondi értéke és típusa sem mindegy, lehet vele kísérletezgetni milyen gitárhoz, milyen hangszedőhöz melyik tetszik. A múltkor vettem egy gitárt, nagy jelű humbikhoz 47nanos kondik és 300KOhm-os poti, annyira sötét, tompa hangja volt, hogy inkább kicseréltem. De piszkálta a fantáziám, hogy miért lehetett ez így, visszatettem és az erősítőt kezdtem babrálni. +presence, meg magas és akkor már tetszett, kiderült az okosság, de evvel a beállítással a többi gitárom csak csilingel és sistereg. A kondi elméletileg csak a magasakat vágja, de tapasztalat, hogy egy reszelős fa hangot is hozzátesz.
Válasz 'GregFilth' hozzászólására (#51913)

istvanp 2016-12-27 16:05 |  #51914

GregFilth2016-12-27 15:05 |  #51913
Köszi az infókat!
Igazából nem szoktam túl sokat finomkodni a potikkal. Olyan terv is volt, hogy hangszín ne is legyen bekötve, illetve még mindig nincs teljesen kizárva. Jól sejtem, hogy abban az esetben a helyére kell kötni egy 500k-s ellenállást?

Még nincs kizárva a későbbiekben a 498T, szokta piszkálni a fantáziám, de ezúttal a SD-re esett a választás.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#51912)

istvanp 2016-12-27 14:53 |  #51912
Egyszer próbálj ki egy 498T-t a hídnál, kihozza a dögöt a gitárból.
Bár van aki szereti a steril SD és EMG hangot.
Válasz 'GregFilth' hozzászólására (#51909)

istvanp 2016-12-27 14:45 |  #51911
Mikrot akartam írni

istvanp 2016-12-27 14:42 |  #51910
A márkátlan potik, vagy gyengébb minőségűek értékének a tűrése és ebből adódóan a tényleges értéke sokat változik. Pl a Gibson LP Standardokban, Studiokban 500kOhm +-20%, Custom modellekben ugyanez már csak +-5%. Ha vesszük a 20%-os tűréssel készültet az alsó határértéke 400KOhm, mintha egy névértékű potit 1/5-ére halkítanál. Hangszín potinál is hasonló a helyzet, bár egyesek szerint ez nem hallható, szerintem igen.
Amit meg kérdeztél, 500Kohm-os potit használj, minél jobb minőségűt. Ha futja SD hangszedőre ne sajnálj 3-4 ezrest potira, pláne, ha sokat tekergeted. Ha nem, akkor jó a bemért értékű olcsó is.
Hangerőnek használj logaritmikusat, hangszínhez lineárisat. A kondi pedig általában 0,022nF.
Az, hogy SD potit veszel teljesen mindegy.

GregFilth2016-12-27 14:41 |  #51909
Nem tetszett az aktív dolog, nem az én világom. Igazából csak személyes ízlés miatt, már el is adtam, a hangszedő is meg lett már rendelve, nemsokára mehetek is érte.
Másik gitáromban Seymour-ok voltak, azokat szerettem.

De igazából tényleg csak ízlés kérdése, nem konkrét bajom van az EMG-vel, csak a Seymour-t jobban szeretem.
Válasz '_ganon' hozzászólására (#51908)

_ganon2016-12-27 14:35 |  #51908
Hangerő: 500kOhm logaritmikus
Hangszín: 500kOhm lineáris
A hangszín potihoz szükség lesz még egy kondenzátorra is: 47nF

Miért akarod lecserélni az EMG-ket? Miért pont Seymour-ra?
Válasz 'GregFilth' hozzászólására (#51907)

GregFilth2016-12-27 14:00 |  #51907
Hali!
EMG szettet váltanék le passzív Seymour-okra. Ebből adódóan szükségem lesz az alap alkatrészekre, potikkal kapcsolatban lenne kérdésem. 2 hangerő 1 hangszín bekötés lenne a cél. Milyen értékű és karakterisztikájú potik kellenének, illetve mennyire szól bele a hangba az, hogy Seymour Duncan potit veszek, vagy egy noname potit alkatrészboltban?

Előre is köszi szépen!

Steve voltam...2016-12-17 13:47 |  #51906
Köszönöm!!!!
Válasz 'hollof' hozzászólására (#51905)

hollof 2016-12-17 09:54 |  #51905
http://www.dimarzio.com/sites/default/files/diagrams/SA2160.pdf
Válasz 'Steve voltam...' hozzászólására (#51902)

Steve voltam...2016-12-16 13:23 |  #51904
Köszönöm. A tone még nem az ,de kicserélem. Szeretném, ha megmaradna, a jelenlegi állapot. Azért is lenne jó, egy rajz.
Válasz 'Raul' hozzászólására (#51903)

Raul 2016-12-16 12:59 |  #51903
A humbi két "középső" vezetékét sodord össze.
Ha a Tone poti egy push-pull poti,akkor forraszd annak a kapcsolójára,a középső érintkezőre ezt az összesodort érpárt.
A megfelelő szélső kapcsoló érintkezőre meg forrassz egy földelés szálat.
Ha a kapcsolóval földeled az összesodort érpárt,akkor lesz felezve a humbi,ha nincs földön,akkor marad sorosan kötött humbuci.
Válasz 'Steve voltam...' hozzászólására (#51902)

Steve voltam...2016-12-16 12:51 |  #51902
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy H-S-S elrendezés jelenlegi állapot:


A humbit szeretném a tone potival felezni,de nem találok hozzá bekötési rajzot.Ha van valakinek megköszönném.
Üdv.

Jorn 2016-11-26 17:16 |  #51901
Persze, küldd :)
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#51891)

Jorn 2016-11-26 17:16 |  #51900
Így lesznek a kapcsolás által elvárt fázisban egymáshoz képest.
Amúgy ez nem egy sima 5 állású kapcsoló, hanem speciális.
Válasz 'hollof' hozzászólására (#51894)

Jorn 2016-11-26 17:13 |  #51899


Válasz 'hollof' hozzászólására (#51894)

hollof 2016-11-26 12:50 |  #51898



hollof 2016-11-26 12:46 |  #51897



hollof 2016-11-26 12:42 |  #51896
na jó ez nem jött össze, de a kérdésem továbbra is fönnáll
Válasz 'hollof' hozzászólására (#51895)

hollof 2016-11-26 12:41 |  #51895



hollof 2016-11-26 12:40 |  #51894
Sziasztok ! gondolom vannak akik vágják ezt a rajzot. én viszont kérdezném miért van az, hogy a hídnál a zöld a nyaknál a fekete a megy a kapcsoló házra az az földre ????



Eingang2016-11-20 17:45 |  #51893
A DActivator ez nem a Super Distortion utódja.
A Super Distortiont még mindég gyártják. Van belőle már Super 2 és Super 3 is.
Azok se utódok, hanem inkább variánsok.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#51890)

Korodilaszv2.02016-11-18 10:45 |  #51892
Sublime Facen találsz mindent hozzá
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#51890)

hemerofiton 2016-11-18 10:16 |  #51891
Kösz, elküldöm privátban jó?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#51889)

Lupo 2016-11-18 09:23 |  #51890
Helló!

Van nekem egy 32 éves gitárom, a hangszedők is eredetinek tűnnek benne.
99% hogy két DiMarzio DP100 van benne, amik koruknál fogva nem meglepően
mikrofóniásak lettek. Csúnya gerjedéseket produkál a gitár ezért lépni kell.

Úgy tudom ezeket lehet javítani. Budapesten hova vihetem, mennyibe fáj a műtét?

Vagy veszek egy DP220-at híd pozícióba, nyaknál meg marad a régi csak clean-re.
Jól gondolom, hogy a DP220(119) a DP100 utódja?

Jorn 2016-11-08 07:09 |  #51889
Lehet, hogy a kondi értéke nem jó ? Mi van ráírva pontosan ?

Forrasztások rendben vannak, nem érnek össze ?
Láttam már olyat is, hogy annyi ónt tettek a poti lábára, hogy lecsorgott a koptatóig, az meg ugye földelve van... :)

Fotózd le a bekötésedet.
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#51888)

hemerofiton 2016-11-07 21:53 |  #51888
A középső potin lévő kondi okozza a gondot. Azt kiiktattam, akkor minden műkszik, és a 2. hangszínpoti teszi szépen a dolgát. Ránéznél, hogy mit csináljak a középső potival? Hova tegyem a kondit és mit fog szabályozni?
Kösz előre is!!!
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#51887)

Jorn 2016-11-05 14:36 |  #51887
Akkor pl. a híd pickuphoz rosszul van bekötve a hangszín.
Ha tekergeted a hangszínt, változik a híd pu hangja ?
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#51886)

hemerofiton 2016-11-05 09:36 |  #51886
Nem, elírtam, természetesen ahogy a videóban van, 2 kondival csináltam.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#51885)

Jorn 2016-11-05 08:20 |  #51885
Csak két kondi kell, és neked három van bekötve ?
"orange 0,022mld 600V + 2 db TAD kondi"
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#51884)

hemerofiton 2016-11-04 21:12 |  #51884
Sziasztok, visszanéztem a topikban, s mivel nem találtam a témát, most kérnék kis segítséget:
Megcsináltam a 9 way Strato Wiring kapcsolást ezt és a következő gondom van: a közép és híd pu köztes állása, és a híd önállóan a DPDT ononon kapcsoló mindhárom állásában mély, hiányzik a magas. A középső pu önállóan szépen szól, de már a hídival a köztesben elveszti a magasait. A gityó 94-es 62 japán strat, pu szett Texas special, japo potik, orange 0,022mld 600V + 2 db TAD kondi. Mi lehet a gond???
Kösz

pandolin2016-10-24 07:40 |  #51883
Sublimet én is csak ajánlani tudom. Teljesen az elvàràsaidhoz készíti szedõit. Zseniális mind a hat amivel rendelkezem legyen az szóló vagy basszus.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#51881)

GregFilth2016-10-23 23:27 |  #51882
Hali!
Keresem kp-s megvételre az alábbi HÍDI hangszedők bármelyikét Budapesten.
- Seymour Duncan Black Winter
- Seymour Duncan 59/Custom Hybrid SH-16
- Seymour Duncan Distortion SH-6

Fényképes ajánlatokat várok, állapotnak megfelelő ár-megjelöléssel a nickem alatt található e-mail címre.

cserye 2016-10-22 21:51 |  #51881
Rendben, kösz a törődést!
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#51878)

Nefilim2016-10-22 17:48 |  #51880
Én az ebay-ről megrendelem, csak annyit akartam, hogy ezzel helyettesíthetem-e a hangszedőt. Van single-be is, kb 300 Ft.
Válasz 'rockerviktor' hozzászólására (#51877)

slowhand_joseph 2016-10-22 17:45 |  #51879
ez az ábra is mond valamit



Egyébként van itt egy Sublime topik, ott kérdezném, h tud-e csinálni megfelelő szinglit.
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#51878)

slowhand_joseph 2016-10-22 17:35 |  #51878
A kulcsszó amit keresel "resonant peak". itt van pl egy táblázat, amiben lehet nézelődni.

Viszont legalább ilyen fontos a teljes cucc átvitele az erősítőig.
Bárhol behalhat útközben a hang ilyen extrém elvárásoknál és nem bizt, h a hangszedő az oka.
Poti, kábelezés, jack ajzat, és főleg: GITÁRKÁBEL!!!
Aztán már csak az erősítőnek, meg a ládának kell toppon lenni. :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#51869)

rockerviktor2016-10-22 16:27 |  #51877
Az a kérdés, hogy lehet-e kapni, azt amit Te magad linkeltél be eladót?
Nem, nem lehet.
Válasz 'Nefilim' hozzászólására (#51875)

Nefilim2016-10-22 15:10 |  #51876
Mondjuk valami ilyesmi?
http://www.ebay.com/itm/New-Black-Sealed-Humbucker-Pickup-Cover-Shell-For-SQ-Guitar-

Nefilim2016-10-22 14:54 |  #51875
Na akkor megkíméltem magam még egy projectől. :) Köszi! Valami fedő vagy takaró lapot lehet kapni hozzá? Mert most a dupla első és a single középső ott csúfoskodik. Akkor kiszedném őket.

rockerviktor2016-10-22 14:05 |  #51874
Nyaki szedőt csak öregemberek használnak.

Korodilaszv2.02016-10-22 11:59 |  #51873
Nem kell, elég a híd.
Válasz 'Nefilim' hozzászólására (#51872)

Nefilim2016-10-22 11:38 |  #51872
Sziasztok! Van egy Ibanez RG270DX gitárom. Sokáig nem használtam és sajnos a csavarokat megkapta a rozsda illetve a hangszedőket is. Általában csak a hátsót használom, ezért lecseréltem egy aktív EMG 81-re. A nyakhoz úgy tudom a 85-öst ajánlják. Azt nem tudom, hogy érdemes lenne-e beszerelni egyet. Vastagabb metál hangzáshoz kellene. Nem tudom ritmushoz szokták-e egyszerre használni a kettőt, vagy döngetéskor csak a hátsót?

cserye 2016-10-20 20:44 |  #51871
Ezt a kerdest felteheted pl. a studio topicban a daw-ot 192kHz-en hasznaloknak. Majd mondd el, mit valaszoltak..
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#51870)

Ziggy Pop 2016-10-20 18:39 |  #51870
Van olyan hangszóród / ládád ami megszólaltatja ?

cserye 2016-10-20 17:36 |  #51869
Ha itt pick-up specialisták vannak, egy kérdés:
Melyik az a pick up, ami külsőleg Strato formátum és rendes, jó magas hangja van. De tényleg kifejezetten, extrán magasabb frekit is tud, azaz akár 8-10kHz ig is értelmezhető felharmonikusa is van.
(hangsúlyozom, hogy egyetlen kivátelével én még nem találkoztam ilyennel, azért kérdem. Amit tudok, az Gibson és nagy. Nekem ez most Strato-ba kéne, amit nem akarok fűrészelgetni.
Köszi!

Zsolt.Derzsi2016-10-10 13:56 |  #51868
Sziasztok! Eladó Nordstrand Nj5fs zajmentes Jazz bass hangszedő szett. Kb fél évet volt használva. Magyarországon nagyon ritka, én külföldön vettem. Made in Usa. Uj ára 270Usd körül van. Csere beszámítás nem érdekel.
A szett ára alku nélkül 30 000ft



30 684 2260

Pr. Inter Paul2016-09-24 18:33 |  #51867
Sziasztok!

Eladó 2 darab EMG SA hangszedő! Kiváló állapotúak, gyári hosszúságú kábelekkel, egyszer voltak beépítve. Nem quick connectesek! 1 darab hangerő és 1 darab hangszín potit tudok adni hozzájuk.

Ugyanitt eladó EMG T-set telecaster hangszedő szett, ajándék húrlábbal!

A helyetekben mindkettőt megvenném! ;)

Cserébe jöhet: EMG 89 (akár két darab is), esetleg EMG 85.

oroszlán2016-09-24 17:06 |  #51866
Rendben, köszi. Most épp azokat olvasgatom.
Válasz 'Eingang' hozzászólására (#51865)

Eingang2016-09-24 16:30 |  #51865
AZ EMG oldalán leírják, hogy melyik kb. milyen.
Ismétlem magam: próbálkozz.

oroszlán2016-09-24 15:35 |  #51864
* vagy van némi rálátása ezekre a dolgokra.

oroszlán2016-09-24 15:33 |  #51863
Az utolsó mondat egyszerű, mégis benne van a lényeg.
Hasonlóan gondolkozom nyilván én is.

Hangszerboltba, természetesen nem megyek. Ez világos.

A hangszerjáték terén némi gyakorlatom már azért van. Egy aktívot is valószínűleg el tudnék használni, ha arról lenne szó. A passzívok leginkább a természetesebb hangzásuk miatt érdekelnek jobban.

A Metallica Kill em All-t nem azért írtam mert konkrétan azt a hangzást szeretném utánozni. Hanem csak zenei irányvonalként jegyeztem meg. Tehát hogy keményebb hangzású rock-ban, metal-ban gondolkoznék.

Azt szeretném még ezen felül kérdezni, hogy a már említett EMG passzív pickupjai közül, milyen szempont alapján válasszak?
Tehát vannak ugye a H1-H2-H3-H4 típusok.
Mi a lényegi különbség ezek között? -mert sajnos nem nagyon tudom.
Ebben ha valaki tudna nekem segíteni, vagy írna róla valami rövid ismertetést, annak nagyon örülnék.
Ha valaki például használta már ezeket, vagy van némi rálátása van ezekre a dolgokra.

Válasz 'Eingang' hozzászólására (#51862)

Eingang2016-09-24 15:11 |  #51862
Nem kell letorkolni azt aki kérdez.

A hangzás megtalálása, kialakítása is egy út amin végig kell menni, más nem járhatja be helyette, szóval ezt is valahol el kell kezdeni.

NE menj hangszerboltba kérdezősködni mert őket a haszon érdekli. Fogalmuk se lesz miről beszélsz, nem is igen érdekli őket: vásárolj, fizess = rád fognak beszélni mindenfélét.

Tanácsom:
Nézd meg, hogy a hangzást amit el akarsz érni, azt kb. mivel szokták. Új pickupot ne vegyél. Jó állapotú használtat vegyél, és maximum az új ár 60%-át fizesd ki érte. Ha nem tetszik ugyanannyiért eladod, aztán megveszed a következőt. Ezt az utat be kell járni, valaki megtalálja előbb utóbb, valaki csak megközelíti.

Tudd, hogy univerzális dolgok nincsenek, tehát egy pickup vagy Metallicára lesz tökéletes, vagy Chet Atkins-re. Döntsd el mi a legfontosabb, mindkettő egyszerre nem fog menni.

Ha még nem nagyon tudsz gitározni, akkor aktívat nem javaslok. Az aktív kompresszál. Igaz, hogy sokkal jobbnak éreznéd az elején, mint a passzívat, viszont a kompresszálás miatt nem fogod megtanulni a dinamikai nüanszokat, mert azokat kiegyenlíti a pickup. Én is így jártam annak idején...

Hetfield a Kill em All-on amennyire tudom Seymour Duncan Invader hangszedőt használt, csak később váltott aktív EMG-re. Ezzel kezdhetnéd te is kiindulási pontként. Nyilván ő nem les pault használt, meg más a cucca is, így csak a pickup nem fogja megoldani a dolgokat, viszont valóban a hangzás egyik legfontosabb elemét képezi.

Viszont a hangzás legfontosabb eleme, mindig te leszel. Szóval ez még mindég jobban művészet, mint technikai sport.

oroszlán2016-09-24 14:20 |  #51861
A felszerelés amit használok, arról úgy gondolod hogy nem elég alap, egyszerű?
A felszerelésem egy elektromos gitárból, egy kisteljesítményű tranzisztoros kombóbol, és 2-3 egyszerű effektpedálból áll.
Jelenleg épp azon vagyok, hogy ezeket megtanuljam jól kezelni.
Az EMG passzív hangszedőivel talán ennyire komoly vizekre eveznék át, így hirtelen?
Lehet hogy igazad van, de erről én azért meghallgatnám mások véleményét is.

Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#51860)

Gabor... 2016-09-24 13:34 |  #51860
nem kell egyből mindent akarnod, használj alap egyszerű felszerelést, ha kezdő vagy tanuld meg azokat használni! buta kérdésekkel nem fogsz x év rutint pótolni...
Válasz 'oroszlán' hozzászólására (#51859)

oroszlán2016-09-24 13:25 |  #51859
én önmagam inkább kezdőnek nevezném.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#51858)

Gabor... 2016-09-24 13:12 |  #51858
ennyire buta vagy.
Válasz 'oroszlán' hozzászólására (#51857)

oroszlán2016-09-24 13:06 |  #51857
Akkor ezek szerint nincs semmi különbség a pickupok közt H1-től H4-ig?
Ennyire egyformák lennének, hogy teljes butaság amit kérdezek?
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#51856)

Gabor... 2016-09-24 12:09 |  #51856
menj be az oroszlánbarlang hangszerboltba, ott oroszlánok vannak és segítenek!
Válasz 'oroszlán' hozzászólására (#51855)

oroszlán2016-09-24 12:05 |  #51855
Rendben , értem.
Annyit még szeretnék megkérdezni, hogy mégis, milyen szempontok alapján szokták ezeket párosítani. Miket szoktak nézni ebben a dologban.
Arra gondolok hogy aki abszolút nem ismeri, nem használta még ezeket, és szeretne valamilyen kombinációt kiválasztani, az milyen szempontok alapján döntsön?

Igazándiból annak örülnék a legjobban, ha olyan személy tudna nekem írni, aki adott esetben, használta már ezeket. Így van némi rálátása, és tudna nekem konkrét zenei műfajokhoz kombinációkat javasolni. Amiket ő mondjuk jónak tart.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#51852)

oroszlán2016-09-24 11:59 |  #51854
Köszi, ezt mostmár látom az EMG honlapján is.
És ahogy látom, emellett a -standard, és - floyd típus közt is lehet választani. Ami nyilván még fontos.
Meg színválaszték is van persze.
Válasz 'Eingang' hozzászólására (#51850)


Első <500 ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu