nem kell egyből mindent akarnod, használj alap egyszerű felszerelést, ha kezdő vagy tanuld meg azokat használni! buta kérdésekkel nem fogsz x év rutint pótolni...
Rendben , értem.
Annyit még szeretnék megkérdezni, hogy mégis, milyen szempontok alapján szokták ezeket párosítani. Miket szoktak nézni ebben a dologban.
Arra gondolok hogy aki abszolút nem ismeri, nem használta még ezeket, és szeretne valamilyen kombinációt kiválasztani, az milyen szempontok alapján döntsön?
Igazándiból annak örülnék a legjobban, ha olyan személy tudna nekem írni, aki adott esetben, használta már ezeket. Így van némi rálátása, és tudna nekem konkrét zenei műfajokhoz kombinációkat javasolni. Amiket ő mondjuk jónak tart.
Köszi, ezt mostmár látom az EMG honlapján is.
És ahogy látom, emellett a -standard, és - floyd típus közt is lehet választani. Ami nyilván még fontos.
Meg színválaszték is van persze.
A hangszer, amibe most tenném az egy Epiphone Lp Standard Plustop Pro nevű gitár.
Mahagóni test, és nyak, ragasztott konstrukció.
Zenei irányzat, többnyire keményebb hangzású. pl. Metallica- Kill em All, stb. dolgok.
Az erősítőm, most egy Marshall MG10 típusú, 10W-os kombó.
Pedálok: van pl Digitech TL-2, meg EHX-Metal Muff micro.
Ja értem, ennek akkor külön jelölése van.
Csak mert ezt a H1-N, H1-B, jelölést nem láttam sehol kiírva.
A hangszerdiszkont, oldalát ahogy néztem például. Ott csak simán mint H1, H2, szerepelnek.
De így mostmár akkor ezt is tudom.
Annyi azért még érdekelne, -így ezt ismerve, hogy attól függetlenül azért szokták a különböző típusokat keverni?
Tehát pl H1B-H2N, vagy H3B-H4N.
Vagy kizárólag mindig ugyanazt a típust teszik előre is, hátra is?
Lenne még további kérdésem is.
Most éppen az EMG pickupjait nézegetem, azon belül is inkább a passzív hangszedőket.
Tehát EMG H1-H2-H3-H4.
Azt szeretném kérdezni hogy ezeket a pickupokat hogyan szokás a híd, és a nyaki pozícióban használni?
Tehát általában a híd és a nyaki pozícióba is ugyanazt a típust teszik?
Vagy esetleg célszerűbb inkább variálni? Tehát mondjuk híd - EMG H2 - nyak -EMG H4-
-ez csak egy példa volt.
A legtöbb elektromos gitár gyári felépítését ha megnézem, a legtöbbnél az első, és a hátsó hangszedő különbözik.
Írna nekem valaki erről némi ismertetést?
Sziasztok! Köszönöm Csabi barátomnak hogy fölrakta a képeket! (végre nekem is sikerült bejelentkeznem :) A testkábeleket ráforrasztottam a középső poti házára, a jack pozitívat pedig a push-pull poti alsó (üres) lábára. Van még egy üres láb fönt is (?!?!) Szól minden kivéve a híd pickup... A segítséget előre is köszi!
Hello!
Nekem Les Paulban van nyaknál Hot Alnico Pro II.
Szép tiszta hang, sok magassal, sok méllyel. A jelszintje nekem lehetne nagyobb, de ha Sheratont használsz valószínűleg nem fogod keveselni. Felezve is jó.
Konkrétan mit akarsz tudni?
Keresek megvásárlásra F-spaced DiMarzio hangszedőt.
Az alábbi dolgok érdekelnek:
Fred
PAF master
PAF 36 bridge
Bluesbucker
PAF Pro
Fred
MoJoe
AirNorton
Breed bridge
Nem baj, ha kapok olyan ajánlatot, aminél 15ezerből vagy kevesebből is kijövök :D
Sziasztok!
Epiphone Sheraton II Pro-ba keresek hangszedőket upgrade célból. A gyáriak Epi Probuckerek, amit néztem helyettük:
SD Pearly Gates
SD Seth Lover
SD 59
SD Alnico II Pro
Tudom, hogy ízlésfüggő, és meghallgattam őket hangmintákban, de érdekelne pár személyes vélemény, akinek vannak ilyen szedői. Esetleg más márka is. Ahhoz sajnos túl drágák, hogy ki tudjam próbálni mindet:) Stílus: pop-blues-rock.
Egyébként hangszedőkre él-e a visszavásárlási garancia (14 nap netes vásárlás esetén), ha nem tetszik a hangja?
Köszönöm.
Kedves szakik!
Egy kis segítségre volna szükségem. Egy olyan elektronikát kéne összekábeleznem, ami áll 2 minihumbiból, egy 3 állású kapcsolóból, és egy push-pull volume potiból. Ennyi az egész, semmi tone meg csirircsári.
Nem találtam pontos bekötési rajzot hozzá, valaki tudna küldeni egyet?
EMG Lukhater szettel szerelt gitárom hangereje felére cérnásodott.
Belenézős haver belenézett, nem talált semmit... (Elemet persze már cseréltünk, kontaktok első és második látásra rendben.)
Tanácsot, tippet köszönettel elfogadok.
Van egy eladó Seymour Duncan JB JR Strat szedőm (SJ JB 1B), 17 ezres áron.Most kp-ért lehet csak vinni, gitárvétel miatt eladó.
Adatok... Itt látható :)
Hello! Keresek arany fedeles Gibson Burstbucker Pro vagy Burstbucker 3 vagy '57 Classic+ pickupot, híd pozícióba! Csak javítás/mókolásmentes, normális állapotú hangszedő érdekel! Az viszont nagyon!
mathvonkovacs ( kukac ) gmail ( pont ) com - nullahathetven kettőhuszonegy hatvankilencötvennyolc!!!
Valaki tud abban segíteni, hogy kihez forduljak, ha egy pickupot javítani kell? Valószínűleg szálszakadásos, mert multiméterrel nem mérhető az ellenállása.
Előre is köszi a segítséget!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2 humbuckeres gitárnál megoldható -e az, hogy egy kapcsolóval lehessen váltani a pickupok soros, illetve párhuzamos kötését? Szóval ne legyen külön-külön mindkét pickuphoz egy-egy kapcsoló.
Igazából a többi nagyjából adott. Elixir kábeleim vannak a gitár-board, board-erősítő között. A Boardban meg AC 106 és 110 klotz. Ezeknél nagyon nem tudok (akarok) jobbat...:)
Azt hiszem bevállalom azt a plusz 6-7 ezer Ft-ot a potiknál is. Ezen ne múljék...:)
A gyenge konstrukció már új korában is tud sercegni, szorulni, illetve egy kis magasat lecsippenteni a hangból.
Mindezzel együtt, ha valaki nem tekergeti a potikat, akkor nem érdemes a legdrágábbat venni. A közepes szint bőven elég, Alpha és társai.
(Mellesleg, a gitárkábel minősége szerintem sokkal fontosabb, arra érdemesebb költeni... miután már megvan a tökéletes gitár, pickup, erősítő és hangfal :)
Van esetleg valakinek arról infója, hogy befolyásolhatja-e a potméter minősége a hangszedő megszólalását? Gondolok itt arra, hogy kaki kínai poti (Partsland) és az ultradrága (Bourns, CTS) kategória közt csak tartósságbeli különbségek lehetnek vagy (az anyagminőség / egyéb tényezők miatt) valami féle hangbeni eltérések is jellemzőek a gyakorlatban? 500 K-s potik beszerzése közben merült fel a kérdés bennem (LP gitár), hogy érdemes-e több ezer forinttal többet kiadni a nevesebb cuccért?
Hello!
Nincs valakinek véletlenül polcon egy Gibson Burstbuckere, esetleg 57' classic-ja, ARANY fedővel?
Megvenném, minta ZZZállat!
mathvonkovacs@gmail.com
Mit értesz azon, hogy keményebben szóljon? Nagyobb jelet adjon le?
Azért érdekes amit írsz, mert a JB-t használta pl. Dave Mustaine a Megadeth Rust in Peace lemezen. Az elég jó kemény hang.
A super distortion dimarzio kínálatában kb ugyanaz, mint a Seymournál a JB, viszont a a JB hangszínekben jobb pickup.
A JB-nél nem lesz keményebb se a Super Distortion, se a Tone Zone. Azok mind a 80-as évek klasszik metal hangjait hozzák.
Itt van egy jó kis összehasonlítása Seymourokról, mondjuk ezek alapján én nem tudnék választani :) https://www.youtube.com/watch?v=KbRlcdNHYDM
Visszatérve az evolutionra, nézd meg ezt (EVO vs EMG81):
https://www.youtube.com/watch?v=XSecJadCLH4
Erre a stílusra az EMG egy picit konkrétabb, viszont bármi mást játszanál, ott elvérzik. Az EVO egy elég sokoldalú komplex szedő.
Ha aktívba gondolkodsz, akkor az EMG-nél még jobb a Seymour BLackouts, viszont az kevésbé autentikus, tehát nincs benne a hangzása úgy az emberek fejében, nem ismered annyi lemezről a hangját, mint az emg-nek (mivel újabb).
Használtan vegyél, próbáld és add tovább, ha nem jön be. Ki kell próbálni többet, mire megtalálod.
Az EVO(2) és az Evolution (DP159) az nem ugyanaz.
Ha az evolutionról beszéltek, arról elmondhatom, hogy az egyik legjobb pickup amit valaha hallottam.
Ugye Steve Vai gitárjában is világbajnok. Nekem egy kóreai Epiphone SG-ben van, és nagyon szeretem, pedig nem VAI stílust játszom. Van egy kétszer olyan drága gitárom is, de nem találok bele olyan pickupot, amivel akárcsak megközelítené ezt. Mondjuk ez azért nehéz, mert lehet, hogy külön-külön vannak tuti gitárok, meg jó hangszedők, de nekünk, ugye a tuti kombináció kellene.
Az evolution ráadásul felezve is nagyon jó. Egy tubescreamerrel abszolut psychobilly/rockabilly. Mehet a Setzer, meg a Batmobile. Erősebb torzítóval meg minőségi punk hang.
Amennyire én tudom mélyebb hangolásokra a dimarzionál a D kezdőjelű pickupok valók (pl. D-Activator, stb...)
Én agresszív rock/metal hangra használom általában amire nagyon jó, de az azért nem az extrém metál színt. Arra szerintem egyértelműen EMG81. Ugyanazért amiért blues-ra strat-ot meg telét használnak általában. Mert az az autentikus.
Ezek közül egyiket sem ajánlom, ha keménykedésről van szó... különböző okok miatt. Kivéve Super 2, azzal nincs tapasztalatom.
Sublime-mal beszélj, vannak hagyományosabb hangú modelljei is.
Az SH-8 pusztít, talán már túl kemény is a hard rockhoz, de egy próbát megérhet az is.
Segítene, ha megmondanád milyen fa pontosan, és milyen hangolásban akarod használni. EVO-t mindenesetre nem ajánlom kb semmibe, nem olyan jó a híd verzió (a nyaki frankó).
Nekem van Seymour SH-4 mahagóni+jávor gitárban és most van nálam egy hárs Ibanez SH-8 Invaderrel és ez a pickup baromira megtetszett. Ez az Invader most nekem nagyon bejön keményebb Rockra/Metálra.
Itt össze tudod hasonlítani az SH-4-et SH-6-ot SH-8-cat.
Sziasztok !
Kiszeretném cseréni Charvel Sandimas gitáromban a hídi hangszedőt és a következőkben gondolkozok : Dimarzio Super Distortion , Dimarzio Super 2 , Dimarzio The Tone Zone , Dimarzio EVO valamint Seymour Duncan TB-6 Distortion.
Szerintetek melyik lenne a legjobb választás ? Kinek mi a tapasztalata ?
Heavy Metal / Hard Rock zenéhez kéne és keményebben szóljon mint a Seymour Duncan JB TB-4.
Ha ezek közül van valakinek eladó hangszedője kérem írjon mert vennék !
Humbuckereknél a két tekercset általában sorba kötik, ha szakadás van akkor nem szól a cucc.Ha valami zárlat van akkor szólhat kisebb hangerőn és "fényesebben".
Nem tudom mennyire foglalkozik ilyennel, de ha jól emlékszem az erősítőket építő Raul veszprémi, gondolom elboldogul ezzel is ha van éppen rá ideje, Csöves gitárerősítők topicban fellelhető. Ha nem, akkor meg biztos tud valakit arrafelé.
Akkor azt lehet érdemes megtenni, a forrasztással óvatosan, ha túlhevíted a potit akkor tuti hogy kuka. Mindenesetre akár a pickup akár nem, javaslom a lent leírt cserét, mert nem nagy tétel.
Nem kell ehhez elektroműszerész, egy sima hangszerész megteszi. Egyébként se feltétlenül árt kicserélni néhány potit és a jack aljzatot, a cortoknak ezek szoktak lenni a gyengéik. Ha peched van, az is lehet hogy szakadt valahol a pickup, és végig csak az egyik tekercs szól, akkor vagy újratekerteted, vagy kuka és veszel egy másikat. Ez sem feltétlenül rossz döntés, szerintem a híd pickupokat érdemes a legtöbben cserélni.
Sziasztok!
Beszereztem egy Cort Z42 es passzív humbuckeres gitárt.
Van rajta egy felező kapcsoló és a probléma az lenne hogy minden állás működik kivéve az alap hídi hangszedő normál állásban,akkor fele annyi jelet ad mint az összes többi!Néztem az elektronikát és nincs belebuherálva minden gyárinak tűnik.Az előző gazdája nem nagyon használta és kb 2 évet csak "állt" a gitár.Esetleg valakinek lenne valamiféle ötlete hogy mi lehet a gond,vagy vihetem valami elektroműszerészhez!?Remélem nagyjából érthető amit leírtam,válaszaitokat előre is köszi!
Éger testű Telecasterbe tudnátok ajánlani nekem hangszedőt? Blues-funk stílusra kellene, inkább vintage karakterű, mint túl modern, de nem az a nagyon vékony hang, valami testesebb, kicsit harapósabb. Árban pedig valahol az alsó-középkategóriában. Köszönöm!
Sziasztok!
DiMarzio DP384-et egy kapcsolóval szeretném lefelezni /single állás/, a NET-en kutakodtam, de sajna nem találtam csak push/pull megoldást. Egy egyszerű sematikus rajzot nagyon megköszönnék, hogy a vezetékek közül /fekete, szürke, zöld, piros, fehér/ kell használnom a 2 vagy 3 állású kapcsolóhoz.
ketkonyv@gmail.com
Ló@asz. Testetlenül cincog, mert mindkét tekercskötegnek csak a fele dolgozik a mágneses térben, bármennyire is újdonság és csábító a látványa. Nincsenek különösebb csodák a fizikában.
Nekem spec egy Evans Hot Rhythm (E2HR) van a TB-4 mellett. Többek között Jeff Healey használt ilyen szedőt. Bár ezt már nem gyártják. Az enyém is szerintem még a '80-as években készült.
DiMarzio The Breed (DP166)
fekete, F-spaced, 4 vezetékes, kiváló állapotban
AlNiCo mágneses, de erőteljes hang, nagy jelű, Steve Vai elképzelései alapján tervezték
ár: 19 ezer Ft (postázva)
Cserébe érdekelhet:
- elektroncsövek
- delay pedál
- 6 vagy 7 húros passzív pickup
értékegyeztetéssel.
Ez teljesen természetes, hogy különböző körülmények között különböző mérési eredmények születnek.
Ezért létezik olyan tudomány, hogy méréstechnika, illetve léteznek laborok és jó pénzért kalibrált/hitelesített mérőeszközök... :)
MINDEN befolyásolja a mérést, a kérdés csak az, hogy a mérési hiba (ami mindig létezik !) elfogadható-e az adott igényszint szerint.
A pickup meg aztán különösen pontatlan állatfajta.
Fontos egyáltalán ez? Mármint mi van ha x vagy y az ellenállása? Beszereled, aztán vagy jól szól vagy nem. Ha nem, tökmindegy mennyi az ellenállása, ha igen, akkor is.
Fender Custom Shop Blackguard telecaster szett (használtan).
1-2 éve dobták piacra, próba cseresznye alapon fog egy projekt telébe kerülni, Fenderék azt írják korai broadcaster hang, én meg reménykedem, hogy így is lesz :)
(nem sok fellelhető hangminta van róla)
Aha, köszi!
Mondjuk valószínűleg a gyári leírásban megadott híd-nyak közti különbség nem ok, ha 2 különböző mérésnél is nagyjából azonos különbség lett... De ezt túlélem :)
Szerintem simán. Biztosan van mérési pontosságban is eltérés a három műszer között, lehet a hőmérséklet is más volt, amin mértetek. Vagy mindkettő együtt.