Az Entwistle hangszedőket ismeri valaki, mennyire használhatóak? Nem túl drága projektbe kéne nem túl drága szedő, de azért szóljon normálisan. Konkrétan HV-58 típust néztem.....ha valakinek volt ilyennel dolga, kérem homályosítson fel!
Ahogy mondták is, ezek az apróságok az új gitárok nyűgei, be kell állÍtani, a bundszéleket kicsit reszelni....ezeket hangszerész megcsinálja úgy, hogy nem lesz vele gond!
Ha amúgy a gitár tetszene, tartsd meg, állÍttasd be és zenélj kedvedre!
Járható út az eladás is, de amiért elviszik, abból nem kapsz fényévekkel jobbat, valószÍnűleg.HA tudsz pénzt hozzátenni, akkor a gyári szedőkkel eladva, viszont lehet, hogy volna jobb választás.Ez melyik tÍpus egyébként?
Szerintem inkább vidd el hangszerészhez.
Kb. egy perc alatt megmondja, hogy mit lehet vele kezdeni, és ha csak beállítás kell, akkor néhány ezerből meg is csinálja. Nem ér annyit, hogy szenvedsz vele.
Ha a Thomanntól rendelted akkor valószínűleg beállítás lesz.
A gyárból általában beállítás nélkül jönnek ki az új gitárok.
"Beakad a hur a bund szelebe"
Valószínűleg a nyak nincs egy vonalban a testtel.
Nézd rá felülről a fogólapra a 20. bund környékén, a két szélső E húrnak szimmetrikusan kellene végigfutnia a nyakon. Valószínűleg nálad az E1 húr lesz közelebb a nyak széléhez, ezért csúszik le róla.
Le kell lazítani a nyak csavarjait picit, majd helyrehúzni a nyakat, hogy szimmetrikus legyen, majd meghúzni a nyak csavarjait.
Ha megvannak az eredeti szedők, akkor vissza a gitárba és minél gyorsabban szabadulj meg tőle.
Az EMG-81 szerintem abszolút kapufa ilyen zenékre, úgyhogy akár azok is mehetnek külön.
Az összejött pénzhez hozzádobsz még egy keveset (25-50%-ot) és használtan keresel valami vállalható gitárt.
Vasaroltam egy gitart a Thomann-tol, Harley-Benton tipusut. Aztan kivagtam a HBZ-ket belole a kukaba, es kicsereltem EMG 81-85-re. A hangja nagyon jo lett, de a gitar maga katasztrofa.
Beakad a hur a bund szelebe, meg ilyesmi. Alakitottunk kozel 4 eve egy rockbandat, P.Mobilt, Edda-t,Bikinit, Tankcsapdat jatszunk sok mas mellett. Ehhez kellene egy olyan gityot osszerakni, ami nincsen aranyarban, de normalisan lehet rajta jatszani.
Szerintetek mit csinaljak? Vagy invesztaljak be valami uj gitarra? De akkor milyenre?
Sziasztok!
Sikerült egy Suhr Aldrich szettre szert tenni és nem akartam nyitottan hagyni egy les paulban, ezért egyből ráforrasztottam a krómfedelet. Közepes hangerőnél is kitekert potikkal sípol, nem gerjed, hanem az az igazi megállíthatatlan sípolás.
Előtte másik pickupokkal egyáltalán semmi gond nem volt, ilyen. Lehetséges, hogy a fedél zavar be, esetleg a forrasztásokat nézzem át újra?
Köszönöm
A Dual Sound az tulajdonképpen a Super Distortion. Párhuzamosan is használható jelet ad.
Humbuckert felezni önmagában tényleg nincs sok értelme a legtöbb esetben, de akkor viszont jól jön, ha a középső- vagy a felezett nyaki pickuppal együtt kell kihozni valamilyen zajmentes, strato-szerű hangot :)
Ma volt egy kis időm és megcsináltam - a fehér a feketével és a piros a a zölddel cserélt helyet és akkor a híd felőli szól single-ként, valamint a soros/párhuzamos hang szól a két szélső állásban. Nyilván ez a DiMarzio-ra vonatkozik. Persze, hogy jobb lett-e ez a hang azon lehet vitatkozni. A DualSound klasszikus overdrive pu lágy od hangú, splitben nem rossz, bár nyilván nem olyan csilingelő, mint egy strato single. Középen SH-3 DP117 lakik, a köztes állás nem rossz, ahogy a neck pu Virtual Vintage DP 401-el is. A két utóbbit is megpróbáltam sima kétállású mini kapcsolóval splittelni, de azoknál alig volt hallható a különbség.
A nagy teljesítményű, metálra, stb. zúzdára való pu-knél is kipróbáltam (pl. X2N), de ott a splitelésnek semmi értelme nem volt - persze ez egyéni ízlés dolga.
Ezek a dolgok sosem véletlenek. A szervizesekre is gondolni kell, mint az autóknál.
Persze azt sem mondom, hogy szerencsés, ha a tulaj mindent meg tud javítani, legalábbis azt hiszi... színt a színre kell csak kötni, nem ? :)
Jól forrasztani is meg kell tanulni, az nincs az ember vérében alapból :) Ha meg rosszul forraszt, például beleolvaszja a műanyag szigetelést a forrasztásba, vagy kontakthibásra melegíti a kapcsolót, a potikat stb. akkor meg azt hiszi, hogy a pickup a hibás, és teleírja a fórumokat, hogy rosszul szól, átverték, senki ne vegyen ilyet stb.
Na, köszönöm ezzel már közelebb vagyunk. Érdemes megnézni, hogy a négy színt hogy megvariálja mindenki, nehogy a nem elektromérnök gitárbúvár kiigazodjon. A mobiltöltők standardizálásának mintájára itt is jó lenne egy ENSZ határozat az egységes színhasználatra - azért 3 párt találtam.
Jwolf jól látja, on/on/on kell, azzal lehet a három említett hangzást kapcsolni. Ez nem más ám, mint a Kramer Pacer Deluxe hídi pu kapcsolója. Az on/off/on-t akkor használjuk, ha nincs strat típusú 5 állású pu kapcsoló, minden pu-t külön ki-be kapcsolunk, ekkor - lásd Pacer Custom 1 bridge pu - a középső állás a süket.
Amúgy a pu és a kapcsoló is jó, mert visszakötöttem az eredetire és úgy minden megy frankón, csak ugye a hídinál single módban nem a hátsó fele szól.
Az a bajom, hogy a SeymourDuncan és a DiMarzio vezeték színezése nem ua., így nem tudtam még "átkonvertálni", majd valahogy összehozom.
Azért köszi.
Köszönöm szépen. Kipróbáltam, de valami sajnos nem stimmel. A piros-zöld cserénél valóban a híd felőli szól, de a soros/párhuzamos közül csak az egyik szólt, a másik szélsó állásban nem szól a pu, pedig a soros/párhuzamos állás is kellene.
A "másik megfejtést" is kipróbáltam, akkor az eredmény ua, vagyis a nyaki tekercs szólt. Kétszer is kipróbáltam mindkét kötést, eredmény ua. Mi lehet a gond??
Különben a Kramerekben a gyári pu beállításnál is ez a helyzet, a hídi humbi kiskapcsolója középen a nyak felöli tekercset kapcsolja.
Cseréld fel a zöld és a piros vezetéket.
Persze akkor megváltozik a pickupváltó következő (kettes ?) állásának a hangja is, mivel megfordul a fázis. De lehet, hogy ez nem is probléma, pláne egy pickupos gitárban :)
Másik megfejtés lehet, hogy a tekercsek sorrendjét változtatod meg. A fekete -piros és fehér-zöld cserél helyet.
Sziasztok, kis segítségre lenne szükségem:
Egy régi DiMarzio DualSound humbihoz DPDT kapcsolót tettem be és a series/split/paralell állások használatához. A bekötés rajza a Marzio oldalán is fenn van:
http://www.dimarzio.com/sites/default/files/diagrams/1hum1vol1tone_dualsndsplit.pdf
A gondom az, hogy ebben a bekötésben az első pu szól a split állásban.
Hogy kellene bekötnöm, hogy a hátsó szóljon ebben az állásban?
Kösz
Van egy bontatlan Guitarhead Alnico Supreme humbucker szettem eladó, ha valakit érdekel. Króm fedeles, 5 vezetékes, részletek, hangminta a linken.
Ugyanilyen készletet használok SG-ben, szerintem nagyon sokoldalú, főleg, hogy felezhető, korrektül ki van öntve, nem mikrofóniás nagy gain mellett sem....csak a projekt maradt el amihez rendeltem.
kontakt a nevem alatt
Bare knuckle Nailbomb pl jó, az alnicos is elég metál de van belőle kerámia ha több kell. Gibsonok se rosszak, egy 500T metál tud lenni a javából. Seymourból is van egy csomó jó.
A pickup olyan, hogy megveszed használtan olcsón, berakod, ha nem tetszik veszel másikat az árán, és így tovább és így tovább amíg meg nincs amit szeretnél. Minél többet próbálsz úgyis egyre jobban fogod tudni hogy pontosan mi az amit keresel.
Leglényegesebb a highgain sound, ezt hozza nagyon jól, de emellett (másodsorban) hagyományosabb dolgokat is nyomok néha: punk, psichobilly, meg 1-2 klasszik rock.
Persze tudom, hogy univerzális dolgok nincsenek, ezért rangsoroltam:)
Köszi, ezzel a részével tisztában voltam, igazából egy átlagos erősítési tényezőt akartam megsaccolni a gitár kimenetétől a hangszóróig. Persze az valóban férevezető, hiszen közben csaomó helyen elvész a jelből, amit vissza kell erősíteni, ergo valójában sokkal többször és több helyen történik erősítés, mint ahogy azt a végső számokból gondolnánk. Legalábbis ezt hiszem
Köszi, ez már közelebb visz a kérdésem lényegéhez (amit valóban hülyén tettem fel...) Szóval a pickupból kijövő kb. 200mV Vpp-ből lesz nagyjából 20V Vpp. Azaz a végén összességében kb. 80-100x-os erősítés kell, ha jól számolom.
Nem vagyok szaki, csak úgy gondoltam hogy a kimenő áramot korlátozza a generátor (pickup) belső ellenállása (Rin).
De szerintem téged csak a kimenő feszültség nagysága érdekel.
Pl. egy 300V-os tápfeszeszültségű csöves kimenőjének primerjén nagyjából 500Vpp lesz. 25-ös áttétellel az 20Vpp a hangszórón. Az 7 Veff.
Nem a teljesítményt kell nézni, hanem a kimenő ellenállást.
Az a lényeg.
Ha a potik maximumon vannak, akkor a pickup 3-15 kohm ellenállása érvényesül.
Ha ezt egy ugyanekkora bemenő impedanciájú erősítővel fogadod, akkor a jel a felére esik kapásból.
Namost gitárnál az effektek és az erősítők is manapság már 1Megaohm körüli bemenő impedanciával fogadják a gitárjelet. Ez teljesen korrekt.
Még akkor is, ha a hangerő poti nem max állásban van, mert mihelyst tekersz rajta, brutálisan megnő a gitár kimenő ellenállása, mert a poti csúszka feletti része sorosan kapcsolódik. És ne feledjük, itt 200-500kohm-os potikról beszélünk!
De ha az erősítő 1 Megaohmmal fogad, akkor még a legrosszabb esetben is csak egyharmada vész el a jelnek az erősítő miatt. (persze ez eleve a letekert hangerőnél áll elő, így nem érdemes ezen rugózni).
Régebbi effektek, cry baby, fuzz face, stb. jóval kisebb impedanciával fogadták a gitárjelet, viszont a nagy erősítés miatt ezt annyira nem lehetett észrevenni.
Rin ebben az esetben a gitár után következő effekt/erősítő, igaz? A Veff meg gondolom közelíthető a 100mV/1V környéki jelszinttel. Igazából csak arra lennék kíváncsi, hogy valójában hányszorosára kell növelni a gitárból kijövő jelet, mire a hangszóróig elér.
Köszi! Nem értek hozzá, azért kértem segítséget. Leginkább olyanoktól várnék választ, akik értenek hozzá. Pl. azért sem tudom az általad is belinkelt útmutató szerint bekötni a pickupot, mert alapból nem úgy lett bekötve a 81-es sem, mint ahogy az az ábrák szerint van ( ez azért van, mert az ábrák leginkább olyan megoldást mutatnak, hogy megveszed a boltban a teljes EMG 81-85 szettet, minden beépítéshez szükséges alkatrészével és kicseréled a gitárod gyári kábelezésével. Itt nem ilyen egyszerű a dolog. ) . Úgy gondolom, hogy aki ért hozzá az egyszerűen el tudja magyarázni, hogy melyik szálat hova kell forrasztani. Ha nem akkor nyilván el fogom vinni egy hangszerészhez, de örömömre szolgálna ha megtanulnám, hogy hogyan kell és még esetleg egy kis pénzt is megspórolnék vele.
Mert miért?
Nem tök mindegy, hogy a régi hangszedőből mi hova megy?
Azt kiszeded, az újat meg bekötöd a rajz szerint?
Mi a gond?
Ha meg nem értesz hozzá bízd olyanra, aki igen.
Köszi, ezt én is megtaláltam, de mivel arra a helyzetre nem kínál megoldást, ami esetemben van, ezért gondoltam majd csak lesz itt valaki, aki elmondja, hogy " ezt a szálat vágd el itt - azt forraszd ide, stb "
Sziasztok!
Segítsetek lécci'!
Adott egy LTD Viper gitár, ami jelenleg úgy néz ki, hogy a nyaknál a gyári ESP LH-150, a hídnál meg egy EMG 81 van. Namost', én vettem egy EMG 85-öt, hogy kicseréljem az LH-150-est erre. A 85-öst használtan vettem, egy három szálas kábel van hozzá, aminek a végén ugye ott van a gyorscsatlakozó, ami a hangszedőbe megy a másik végén meg van egy két szálas csatlakozó ( fehér/fekete ) és egy egyszálas csatlakozó ( piros ). Az LH pickuopból pedig egy darab vastag kábel jön ki. Esetleg el tudná valaki ( nagyon szájbarágósan ) magyarázni, hogy hogyan tudom a lehető legegyszerűbben kicserélni a két hangszedőt? A gitárban egy tone és egy hangerő poti van.
Ha közelebb van a húrokhoz akkor több magas, pregnánsabb, magasabb jelszint, erős mágnes esetén esetleg kevesebb sustain, távolabbi beállításnál az előzőek ellenkezője.
Lehet hogy leoldja a huzalról a lakkot.
Olyan történetet hallottam már hogy gázolajjal mostak le elektromos motorokat, aztán később meg nem értették miért nem működnek. Szétszedték, aztán akkor látták hogy leoldotta a lakkszigetelést.
Lehet hogy a műanyagházat (ha az a pickupé) is oldaná/lágyítaná.
10 cm lakkhuzalt belemártasz benzinbe, aztán megnézed oldja-e.
Az jutott eszembe, hogy pickup viaszolásánál ahelyett, hogy megolvasztanám a paraffint, mi lenne, ha feloldanám benzinben, és abba lógatnám bele a pickupot.
Van a pickupban valami olyan, amit károsíthat a benzin?
Vagy akár alkohollal is meg lehet ezt csinálni, a viasz oldódik benne szerintem, de ha nem, akkor a sellak tuti, és az oldószeres oldat szerintem jobban be tud szivárogni a tekercsekbe.
Valakinek idevágó tapasztalata van esetleg?
Valami földelés dolog lesz ez. Hiába csipogták végig műszerrel,lehet hogy csippre megvan valahol a földelés,csak éppen jó szar,de az is lehet,hogy duplán van valami földelve,és a jó kis földhurkot hallod brummként.
Földelésnél fontos,hogy stabil,lehetőleg nem túl kis felületű legyen a kapcsolódás a földeléshez,jó minőségű legyen a forrasztás.
És fontos,hogy minden,gitárban lévő komponens csak egyszer legyen leföldelve! Ha a potiházak mondjuk egy fém alaplapon vagy vezetőképes festéken,vagy vezető fóliára vannak felcsavarozva,akkor a potik hátán már nem kell vinni földbuszt.
Az árnyékolt vezetékeket is csak az egyik végén bekötött árnyékolással kell feltenni,a másik végén az árnyékolást levágni,és mehet rá a zsugorcső.
Igen, a régi, '82-es Artist: mahagóni test juhar toppal 2-2 rész, de a nyak 3 mahagóni csíkból van összerakva, úgy, mint a Kramereknél. Én az Ibanez Super58-at elöl PAF Pro, hátul Super Distortion-ra cseréltem és szuper a hangszer.
Amúgy, az LP nyaka egy darabból van nem?
Köszönöm a hozzászólásokat. A hangszedőből csak egy van, nyaknál volt egy jazzgitárban. Szerintem az előző tulajnak tetszett a hangja, azért tette bele. Én arra tippeltem, hogy valami egyedi vagy manufatúra dolog lehet.
Nekem kicsit vékony volt a hangja ezért lecseréltem, de most támadt egy olyan perverz ötletem, hogy kipróbálom egy sztartóban nyaknál... Mondjuk így, hogy single, lehet, hogy nem sok értelme van...
Ez valami kamuság. Ilyet nem szoktak csinálni a cégek. Ráadásul a benne lévő single szerkezeti felépítése egy az egyben Musima. De nincs nagy gond, mert be kell tenni mellé valami jobb singlet.
Mivel téveszt meg ?
A fedél alatt szimpla méretű humbucker is lehet.
Jazz-gitáron elég hülyén mutatna két single pickup... Esztétikai okok miatt lehet ilyen.
Nem hiszem, hogy spórolási szándék vezette őket, ezen sokat nem lehet nyerészkedni.