Ebből gondoltam a 6k-t bár már látom, impedanciának jelöli meg, tehát nem DC ellenállást.
Viszont akkor impedanciának megfelelő a 6k-Ohm?
Nem kész trafót vennék, hanem tekertetném egy céggel, ahogy a tápot és a fojtót is, egyszerre.
200-300 Ohm-ot tippelt más is a fojtóra, akkor olyan 350-380-ra tekertetem, az kb jó lehet.
A fojtó esetében áramot nem kell megadni?
Más erősítőnél kész kapcsoláson láttam hogy pl 5H 200 Ohm 75mA.
Ha rám hallgatsz valami értelmes értékre illesztő hagyományos kimenőt használsz, jobban is szólnak, bár az el34 sok mindent kibír. DC 6k ellenállás kicsit durva lenne :DDD
2*45 ohm körül volt, ha jól emlékszem. Fojtónak is jó nagy, 400 ohm körüli volt.
Sziasztok!
Laney supergroup 100 mk1 utánépítéshez lenne szükségem 2 adatra, (a Laney Super PA100W erősítőben is ugyan ezek az alkatrészek vannak elvileg) amit a neten eddig nem tudtam megszerezni.
Ha valaki esetleg tudja, vagy meg tudja mérni és lenne olyan kedves, hogy megosztja velem, az nagyon nagy segítség lenne.
A kimenőtranszformátor primer körének ellenállása (én úgy tudom DC 6kOhm középleágazással)
Illetve a 20H-s fojtótekercs dc ellenállása, illetve az átfolyó árama.
A boostot hogy kell érteni?
Loopban valami multival?
Egyébként úgy is lehet jó dolgokat csinálva, nekem a tisztán van egy kis hangerő emelés az által hogy a loopban az effekt mellett a dry hangerő is meg van kicsit emelve.
Így könnyebben pariba tudom hozni a torz hangerővel anélkül hogy bekrancsoljon.
Nekem a sovtek-ekkel zizisebb volt a hang.
Most csak fázisfordítóban van Sovtek.
Tung Sol az krémesebb, meg van még "S" logos Svetlanám, az is hasonló karakter mint a TS, csak kevésbé sötét. A Svetlana van első helyen utána meg a Tung Sol.
Végfokban van EH EL34-em, arra azt írták elég harsány magas ill közép tartományban.
Ez mintha nálam is meg lenne :P
Időszerű lenne lassan cserélni, de még nem tudom mire.
S logos Svetlanát néztem, meg Mullard reissue-t (állítólag ugyanaz, de az biztos hogy ugyanott készül).
Nem szeretnék az EH-hoz hasonló karaktert.
Nekem nem volt mindig így, boost nélkül volt a treble ugyanebben az állásban EHX előfok csövekkel.
Aztán kicseréltem mindet Sovtek 12ax7WB-re és azóta keveslem a magasat.
A presence meg nekem igazából csak tompít meg ércesít a hangon, nekem meg így tetszik.
Hát erről beszéltem.
Nekem annak idején a Stealthen nem lehetett a magasat 2 fölé tekerni, mert megőrültél, ugyanez igaz volt Madmanen a mélyre...
Ezért így magában beállításoknak semmi értelme.
Ha legalább a fej ugyanaz esetleg, de két láda között még így is hatalmas különbségek lehetnek.
Hú! Itt aztán vannak eltérések, ekkorákat még a ládák és fejek közti különbségek sem magyaráznak :) ja meg gitárok...
morello-nak szép éles hangja lehet! :) aztak...
én végül 3-ason hagytam a presence-t
a csatornák meg 5-6 között állnak,a hangerők
ja mert van egy Ditiech 2120 bekötve úgy, hogy tudjak váltani a digitech meg a laney előfokja között és a digitech outputjával szabályzom a hangerőt lényegében.
Ha digitechről szólók a laney mastere nem szól bele semmibe, ha a laneyről, akkor meg a master 7 az hangerő, amin faszán torzít és egában van a digitech előfokos presetek hangerejével és itt is a digi outputjával szabályzom a hangerőt.
...de lehet ez így nem elég érthető :D
Köszi! Itt most tényleg csak annyi lenne,h nektek mennyire "működik,használatos" a presence.
V30-as hangszórók vannak.
Majd próbálgatom még... Borzalmas,mert az egyik vox pedálon,ha ránézek a tone potira,már változott a hang! :D
Enyém morbid lesz akkor:
TT50H - Ibanez 2570
presence 0-1
bass:7,5
middle:8
treble:8,5
Ez tényleg egy soha véget nem érő dolog lenne,h ki hogyan,mit-mivel! :) de támpontnak abszolút hasznos.
köszönöm
Random erősítőbeállításokat elég fölösleges megosztogatni, mer hatalmas különbségek lehetnek.
Én szeretem a presence-t, ez harapósabb, karcosabb magasat ad, mint a sima high poti, de vannak olyan erősítők/hangszóró kombinációk, ahol óvatosabban kell vele bánni, mert iszonyú zizi-t, fuzz-t csinál.
Helló Attila 1980!
Amennyiben Laney GH50L-ről van szó, akkor mondom a saját beállításomat.
Presence: 3
Bass: 6.5
Midle: 5
Treble: 3
A gain 6-7- és a drive is 6-7-ha csak afej van, és a High bemenet. Ha torzítót használok, akkor a Low bemenet, és a gain 4, a drive 5. (resonance kapcsi lekapcsolva)
Sziasztok! Ti hogy használjátok a presence-t a fejeteken? Eddig én majdnem teljesen letekertem. Most próbálkozom,de a magas részét azt simán a treble -lel csináltam eddig. Nem szerettem a sercegő magasakat, most sem,de mégis számít a hangban jó értelemben is,csak véleményeket szeretnék begyűjteni, ki hogyan? Főként a torzított hangban próbálgatom,azt szeretném eltalálni. Szerintem a tiszta hangban fontosabb a presence,de érdekel a ti véleményetek. Nekem a közép is három órára áll pl.
Köszönöm! :)
No tesztelgettem újra kicsit a Laney-t az új ládával meg a jobbik gitárommal.
Höhö nem kell itt semmit tuningolni, meg hangszórót cserélni, nagyon bivaly ez.
Magában nem tetszik a hangja mert szőrös meg zizis meg tudja fene de zenekarban pont ettől üt nagyon, mert a kosz eltűnik és csak a harapás marad meg...
LC 15-öm volt, egyetlen rossz szót nem szólhatok róla, nyújtja, amit elvárhatsz tőle.
Én 200 euró fölött adtam el 1 vagy 2 éve (HH szóróval), tragikusnak tartanám, ha az alá esne a használt áruk... Cubról nincs tapasztalatom, VC-ből a haver 30-asát próbálgattam, az tetszik. Lehet fanyalogni toroid trafón meg olcsóbb megoldásokon, de akkor egy autó áráért kell cuccot venni... Ha VC-t kapsz ötvenért valahol, jelezd, légyszi, és én káromkodva elindulok egy baltával a világ nevű négyszögletű kerek erdőbe átrendezni a piaci viszonyokat.
Sziasztok,
Kis méretű fullcsöves kombókat nézegetek olyan 50e körül. Nem tudom hogy ezek beférnek e ebbe a keretbe. Ti melyiket ajánlanátok? Fontos a szép tiszta és hogy szeresse a pedálokat.
Érdeklődnék, hogy a Laney Klipphez vannak még eladó kapcsolóid? A műanyag power + stand by kapcsoló tőből letört egy pakolás alkalmával((
Válaszodat előre is köszönöm!
Jaja. Ezt kihagytam
Nekem is mindig szóltak a zenekarban 2 nóta között, ha kicsit tovább beszélgettünk, hogy kapcsoljam ki
Szerintem nincs jelentősége, játék közben nem hallatszik
Kicsit ciki, de most sikerült először a próbateremben, zenekarral együtt megszólaltatni a Laney-t.
Mocskosul az a hang, amit kerestem, harap, rúg, karmol és mégis átjön a zenén, ellenben keményebb torzításnál iszonyú zajos.
Remélem ezzel sikerül majd valamit kezdeni, lehet a csövek is régiek.
Eladó egy Laney Klipp full csöves 60 W-os gitárfej ládával!Korának megfelelően viharvert,de nem ezért szeretjük.A kimenőtrafó eredeti Partridge,a hálózati trafó kétszer nagyobbra lett cserélve,ahogy a képen is látható(én már így vettem).A láda egy ütött-kopott Austrovox 312-es,3 db Celestion Greenback hangszóróval.A hangszórók membránja pár helyen ragasztva van,de ez a hangján nem változtatott.Kisebb fullcsöves kombó(30-50W) áregyeztetéssel érdekel!
Egyébként az én GH-m szólt a P.Box Pangea lemezén is.
Persze csak aztán lett az enyém. :)
Bár egy JCM900 is szól rajta, szóval "kiválogatni" nem igazán lehet, hogy melyik a Léni :)
A 'H&K' vagy a 'Milyen hangszereket használsz?' topikban ott a cuccom.
Már 6 éve hűséges társam, megelégedettséggel. Árban kb GH szinten mozog.
Tényleg picit mások az adatai is.
Az EL34-nek nincs összekötve a fékezőrácsa a katóddal a burán belül. (a JJ katalógus szerint a 6CA7-nek sem), szemben a 6L6, KT és más oktál fejű végcsövekkel.
Ennek kicsit ellentmond, hogy pl a JJ-nek van EL34 és 6CA7 csöve egyaránt.
JJ 6CA7 JJ EL34 de ugyanez megvan EH-ban is, ott a 6CA7-re tetródát írnak pl...
Nem igazán értek hozzá, de olvastam valahol hogy a 6CA7-nek valamelyik két lába nincs bekötve vagy nem úgy van bekötve, mint az EL34-nek ezért nem mindig csereszabatos.
ezzel együtt az is igaz amit te leírtál, hogy vannak olyan 6CA7-ek ami csak megnevezésében az, amúgy pentóda, tulajdonképpen EL34.
Nekem is van két ilyen :)
Legjobb tudomásom szerint az EL34 és a 6CA7 ugyanaz (akárcsak az ECC8* és 12A*7), csak utóbbi az USA elnevezés, míg előbbi az európai. Csőkatalógusok is EL34/6CA7-nek szokták nevezni és csöveken is gyakran szerepel így a felirat (Pl. Matsushita, ami japán és mindkét kontinensre exportáltak). Az EL34 pentóda, így a 6CA7 is az.
A 6L6** ugyanakkor már "beam pentode", ami az USA szakzsargonban sugártetródát jelent (angolban ez kinkless tetrode, innen jött a KT** végcsövek elnevezése)
Szia!
Köszi a véleményt! :)
A nagyobb alapzaj nekem is rögtön feltűnt, de bízom benne, hogy ezen lehet majd javítani.
Engem egyelőre nem zavar az 1 csatorna, felezéssel potizással megoldható lesz szerintem a tiszta hang, meg amúgy is nagyon ritkán kell.
Mire cserélted le? Azzal meg vagy elégedve?
Rockerviktornak!
Nekem ilyen volt, az 50W verzió.
6L6-al volt szerelve, asszem Sovtek végcsövek voltak benne.
Hangra nekem teljesen rendben volt, volt benne erő.
Nagy gainnél kicsit nag volt az alapzaja, de játék közben nyilván ennek semmi jelentősége nincs/nem volt.
Engem egyedül a már említett 1 csatorna zavart.
Gyakorlatilag a kapcsolható drive, ebben a formában semmit nem ért.
Ha metál hangzás volt beállítva, akkor drive kikapcsolással blues/crunch volt a "tiszta csatornán".
Ha azt lehet moddolni tényleges 2 csatornára, akkor ne szarozz vele.
Mert egyébként hangra nagyon fasza. A tisztáját mondjuk nem tudom :D
azt az előbbiekből kifolyólag sosem hallottam :)
Elvileg egyébként simán át lehet biasolni 6L6-ra.
Egyébként én EL34 párti vagyok, de 6L6-al ez jól szólt, nem biztos hogy emiatt hozzányúltam volna.
Jelenlegi fejemben EL34 van.
Gondolkodtam KT77-ben is, meg 6CA7-ben is (mindegyik beletehető módosítás nélkül).
De a JJ gyártja ezeket ami engem kicsit elriasztott, ill. külföldi oldalakon (mivel itthon nincs ebben széles körű tapasztalat, felhasználói vélemény) olvashattam utána, és voltak olyan vélemények, hogy a KT77-nek több, harsányabb a közepe stb...
Ez jelenleg az EL34-ben is megvan, és fokozni már nem kell :)
Inkább játszok majd a különböző márkákkal. Jelenleg a legalja EH EL34 van benne.
A 6CA7 egyébként az USA-ban az EL34 elnevezése, de ténylegesen a 6CA7 egy más cső, nem feltétlenül minden esetben csereszabatos.
Az EL34 az pentóda, a 6CA7 meg "beam pentode" (mint a 6L6).
Nyilván fingom sincs ez mit jelent, ezért ebbe jobban nem megyek bele :)
Da az USA-ban nem ritka hogy a sima EL34-et is 6Ca7-nek csúfolják.
-Eladó egy Laney GH100L fullcső gitárerősítő, hibátlan műszaki állapotban.
100 Watt teljesítmény, csöves erősítő, 4 vagy 5 fokozatú erősítés, ECC83 előfokcső, 4 x Premium EL34 végfokcső, basszus, közép és szoprán kiegyenlítés, Master Presence szabályzó, kapcsolható Resonance, Link Jack, FX hurok,
Székesfehérvári átvétel, kipróbálási lehetőség, csak kp érdekel.
Ára 115 ezer Ft, kontakt a nevem alatt.
Ha a síma patch kábeles összekötés jó, akkor a fejnek semmim baja. (Integrált áramkör van mindíg a jelútban, ami illeszt). Amit rákötsz ennyit eszik a jelből, dinamikából stb. A soros loop nak ez az átka a teljes jel átmegy a loop-ba kötött eszközökön. Párhuzamos loop-nál, csak az effektezett jelet keverjük hozzá az eredetihez, de így meg fázis és frekvencia kiemelés vágás lehetséges.
Milyen effektet akarsz használni?
Üdv!
Van egy olyan problémám, hogy a Laney AOR 50-es fejem tök faszán szól meg minden, de ha a loopba dugok egy kispedált, vagy egy multit, akkor veszít a harapósságából a torzítás, tompább lesz a hang.
Kipróbáltam sok effektel és mindig ez volt. Viszont ha csak egy patch kábelt dugtam a sendből a returnba, akkor nem volt iylen probléma.
Valaki tud erre valami megoldást?
Valami modifikációt?
Vagy ez hiba volna?
Volt már valakinek ilyen problémája?
Olyan megoldást nem fogadok el, hogy ne dugjak semmit a loopba! :D
Ha már kompromisszum, akkor:
1. LC15 - 15w, el84, kevésbé "sáros" az 50-esnél
2. szimulációs multi vagy szim. kombócska (Van egy x3 live eladó, cserélhető, ha kell - de nem kifejezetten azért írtam.)
Az első három pont nem vitatéma egy átlagos klubkoncerten, ahol a lakók miatt decibelmérőkkel mászkálnak. De az Új Gödörben is ilyen volt tudomásom szerint. Jól hangzik ez a rokker-hozzáállás, csak kivitelezhetetlen.
A kontrollos dologgal az a bajom, hogy én még onnan nem hallottam normális gitárhangot.
Úgyhogy az én javaslatom: boosterpedállal megtolni, drive 2-3 között valahol, master meg max. 4.
Ill. attenuator.
Ezt a lomtárat tuti lebontaná a fejem felől! :D
Van egy zenészkocsma, ott szoktam direktbe kombót használni.
20w cső elég volt kitekerve.
Nagyon sok lehetőség van ebben a cucczban, egy darabig tuti lefoglal.
Jah, csöves erősítő használaténak kis színpadon való első számú használati szabálya: semmilyen körülmények között nem szabad a keverő felé néznie a hangszókóknak! :)
1. Kitekered és nem hallod, hogy hagyják-e.
2. Te mondod meg, nem ők.
3. Úgy szól jól.
4. Ellentámadás / megoldás: befordítod a fal felé és tisztelettudóan kéred a technikustól kihangosítani + kontrollba az egész banda számára. Ha megcsinálja, megköszönöd. Ha nem tudja megcsinálni, akkor ne reklamáljon, hogy hangos.
5. Ha véletlenül nincs igazam, akkor az első négy pont érvényes.
Mielőtt beleraksz 6l6-ot a Laneybe:
drive 5-7, master 9.
Érdemes kipróbálni.
(A tisztád sem lesz az igazi, ha nem adsz a végfoknak nyaki szedőn krancsig, onnan meg vissza eggyel.)
bocs a láma kérdésért, de az a boostolás, hogyan is történik?
A gitár meg a kombó közé tetted a powerstate motyót, és azt kapcsolgatva tolod meg jobban a kombó bemenetét?
Á, a mestert nem zavartam volna fel ilyen "problémával".
A mondat helyesen: "nem kicsit sáros".
Na meg én vagyok a hibás, mert kerültem azokat a riffeket ahol ez jobban kihallatszott volna.
Persze a csöves dinamika mindenért kárpótol.
Délután felvettem némi demót. Árulom az Artecet, meg powerstatét, aztán egyben letudtam a dolgot.
Először bemikrofonoztam, de amikor visszahallgattam olyan steril volt, hogy pfej...
szóval még a mobil is élethűbb hangot vett fel. Így felvettem még1x, csak mobillal :D
A Laney persze mindenben veri a nála 3x olcsóbb Artec-et, de az Artec
torzítva is nagyon tiszta marad. A Laney vastagság ára, h kicsit sáros 'hájgénen'.
Erre majd biztos mondanak vmi okosat. Talán hangszóró, talán 6l6 a megoldás...
Na meg volt az átnézetés, meg a teszt V30-al.
Elsőnek egy ENGL kombóra kötöttük át, de nem lett jobb a hangja.
Aztán egy zárt 212-es láda (2 x V30) na azzal már jobb volt.
Úgyh ezekkel a csövekkel ez a szóró jó lesz, nem variálok most.
Majd egyszer egy zárt ládát talán kiegészítőnek.
Nekem is tervben vannak, csak előbb még el kell mennie pár cuccnak.
Két nyavalyás dimarci szedőt sem akarja senki megvenni, ....
bezzeg az EMG HZ-ket féláron vitték mint a cukrot. X)
Nekem is LC50II van, Khalimé volt, Ruby csövek vannak benne, ha jól emlékszem, ezt már ő tette bele. A gyárit nem tudom...
Megvan vagy 4 éve, de még nem cseréltem csöveket benne.:) (nem érzem szükségét).
Szintén ő tett bele V30-at, szóval nem tudom, milyen lehet az eredetivel. De így nagyon jó, az biztos.:
Thenx.
A gyári Celestion Seventy 80.
Neked milyen végfokcsövek vannak, illetve tutd-oe, hogy gyárilag milyen márkájú végfokcsövek vannak benne?
Nekem a 2-es verzió van. Úgy olvastam, hogy danában az első szériát még 6l6-okkal szerelték.
Meg azt is hogy van egy kapcsoló, amivel lehet váltani feszkót 6l6 és E34 cső közt csere estén. :)
ja és egy 16k-s szedőnél már háromnegyeden eléri a max drájvot, utána csak csúszik zizibe.
Ez azért jó mert vintage szedőkkel is ki lehet tekerni.
Még várnak a nagy felfedezések.