Tudom, nem hirdetési topic, de hátha valaki megkívánja:
Laney Ironheart IRT60H & IRT212 Cab (160W) eladósorba került.
Makulátlan, buheramentes, rendkívül kevés üzemórával, gyári dobozaival, pöpec, szól mint állat, de nálam kihasználatlan. Jelenleg basszusozom...:D
Elsősorban egyben adnám, de végülis külön-külön is megoldható, ha előbb a fej megy el...:)
Mert Te sokat iszol? Nem szabad ember.
Írd azt, hogy nem számolsz be semmit, ha ennyi kacatod van.
Igen olcsó 120-ért nem is írtam, hogy nem az. Olyanokat írsz le agresszívan, hogy csak csuda.
Légy észnél ember!
Azért csak megkérdezhetem, hogyan gondolkoznak azok, akik csereárként nagyobb összeget írnak be és ha jól emlékszem évekkel ezelőtt ugyan ezen voltál felháborodva a magad egyszerű, agresszív módján.
Saci!
Van 19 gitárom, négy fullcső fejem, három ládám, két csöves kombóm, két komplett pedálboardom öt multim, egy bőrönd a szekrény tetején tele pedálokkal, amiket kurvára nem használok, de egyszer majd.
Szerinted mi a fasz KELL még nekem?
Nyilván tovább fogom adni a francba, miután kiszórakoztam magamat vele.
Ha kinézel egy kocsit, és odaviszed az autódat, hogy számítsák bele, nyilván a piaci értékének kb a 70% án fogja bevenni a kereskedő. Mert áll benne a pénze, amíg el nem adja.
Ez ilyen.
Ezek a Laneyk, olyan 130 magasságában mennek mostanában. Hidd el tájékozódtam, mielőtt feltettem.
Ez 120 ért olcsó. Senkinek nem tartok puskát a kibaszott fejéhez, hogy hagy itt érte a cuccodat. Leteszel 6 db húszezrest, és viszed a faszba.
De engedtessék már meg, ha valamit be kell számolnom, akkor ne már az legyen, hogy én nyomott áron kínálom a cuccot, és piaci áron számolok be. Meg a kis faszom.
Írhattam volna azt is, hogy beszámoláskor a legalacsonyabb kínálati ár -20% al számolom be, de ez, szerintem bevettebb fogalmazásmód.
De mindegy, mert mindig akad egy két okostojás seggarc, akinek mindegy mit írok, csak az agyatlan trollkodásnyi maradt meg a szivaccsá piált agyában.
akkor kell beírni, hogy csere is lehetséges, ha tényleg kell a cucc, de 20 ezerrel többért adni valamit, mert beszámol egy 40 ezres pedált egy amúgy 120 ezres fej árába? Vicc.
Nem feltétlen.
Ha kp-t kapok,akkor nem feltétlen veszek egy pedált abból a pénzből,de ha valaki azt mondja,hogy itt egy ilyen cucc,és én mondjuk már régóta szemezek vele,de annyira sosem kellett,hogy elmenjek a sarki kisboltba érte,akkor azt mondom oké.
Az ilyen hirdetésekre nem is reagálok. Eleve olyan dolgokra cserélné az illető, ami kell neki, ha pedig így van, akkor annak a csereértéke ugyan olyan értéknek számít, mint az Ő cucca.
Van nekem egy Laney VC50 212 kombóm.
20 éves példány, az első darabok egyike.
Korához képest korrekt esztétikai, és hibátlan műszaki állapotnak örvend.
Ez még nem SMD paneles, hanem rendes furatos nyák van benne.
Van gozzá gyári lábkapcsolóm is.
Jól szól szerintem, eléggé univerzális, meg minden, reverb, csatornánkénti párhuzamos, soros közös loop, két csati és csatinként két gain szint. A csilingelő tisztától a morcos driveig mindent tud.
Viszont kikúrt nehéz, igazi két emberes motyó.
Ha valaki szeretne egy ilyet, akkor 120000 jó magyar forintért vihető. (Ebből már alku nincsen)
Vagy el is csereberélném, valami jóféle vellanygiterára, 6, 7 húros is érdekel.
Esetleg feléig kispedál beszámítás mehet, de nyilván nem elszállt áron.
Mesa V Twin pedál beszámítás is érdekelne.
Cserebere, beszámítás esetén 140000 Ft árral tessék számolni!
Ami tuti nem érdekel, kínai, kurvajó feltörekvő cég által gyártott bármik.
Modellezős cuccok.
Erősítő, láda.
Így néz ki a maga valójában:
Budapesten lakik.
Ha írsz, mindenképpen kérek telefonszámot!
Kontakt a nevem alatt.
Tudom hogy fél óra felesleges, de egy könyvben azt olvastam, hogy fél óra melegedés után észlelhető pár dolog ha valami baja van, ami az elején még nem. A csövek meg olyan narancssárgásan világítanak, pedig tudomásom szerint akkor jók ha van egy kis kékes fénye is, úgyhogy valószínűleg tényleg csereérettek. Bár mint mondottam, még eléggé dilettáns vagyok a témában..:D
Irigykedem. Bár nekem az 50 is mindig elég volt bőven. 100watt az már pusztít.
Nekem amúgy 230-on volt mikor megvettem, aztán a sorozatos bizti kimenések után átkapcsoltam 240-re, utána nem volt vele gond. Az enyém ráadásul elvileg USA piacra volt gyártva mert volt benne egy 110-voltos pecsét vagy matrica a gyári check plate-en.
Az alapzaját meg jobb ha megszokod, mert az kurva nagy van neki :)
A led meg kit érdekel... :D az irt studiómon nem világít a power lámpa, de van hogy megjön a kedve és pislog 2 percig, lényeg hogy szól.
Ha meg esetleg eladnád a jövőben keress meg nyugodtan. :)
Igen,az a biztos,hogyha át van nézetve rendesen.
Biztosan lesz pár dolog benne,amit ki kell majd cserélni benne,úgyhogy kell rá költeni majd,de a végén biztos jó lesz.
Fél óra melegítés amúgy felesleges,1-2 perc bőven elég.
Ha búg,akkor valószínűleg már egy csőcserére is megérett,ezt mondjuk jobb is minden ismeretlen előéletű cuccnál inkább elvégezni.
Mindenképpen elviszem átnézetni. Ma szereztem hozzá egy 1960A ládát, úgyhogy most próbáltam csak ki először. Szóval, ez egy 100W-os AOR S1. Ebayről vettem, szóval nem tudtam kipróbálni. Nos, azért akad vele 1-2 gond, de hát üsse kő, kb 30 éves lehet a cucc, úgyhogy nem vagyok elkeseredve. Ez az első full-csöves erősítőm, szóval azért még tapasztalatlan vagyok a témában. Először persze hagytam rendesen felmelegedni (fél órát). Amiket tapasztaltam: a high inputnál recsegett a jack aljzat, illetve recsegett pár poti is, de azért ezek többnyire elmúltak. Egy idő után azért sikerült értelmes hangokat is kihoznom belőle. Talán a bass poti nem nagyon reagált az állításra, persze mikor kihúztam a potit, hogy boostolja, akkor volt rendesen mély. Van valami alap zúgás is néha(ez gondolom akármi lehet). +a kis piros led sem világít.
Úgyhogy lesz egy menetem vele az fix. Gondolom nem fogom olcsón megúszni, de a lényeg hogy jó legyen.
Mérd meg egy multiméterrel a hálózati feszkót ott,ahol gyakran használod az erősítőt,és ha közelebb van a 240-hez,akkor hagyd 240-en az erősítőt.
Ha inkább a 230-hoz,akkor meg kapcsold át oda.
Nálam pl. olyan 237-238V körül alakul a hálózati feszkó.
Átnézetni Bp-en meg vidd el Mákoshoz,vagy Bajkeverőhöz.
Viszont most kezdem is egy kérdéssel. Ugye a hivatalos hálózati feszültség Angliában meg Magyarországon is 230V. Viszont az erősítő 240V-ra van állítva. Átt kell állítanom 230V-ra vagy jó így? Lehet hogy először elvinném egy szakemberhez átnézetni. Meg kérdeznék pár dolgot tőle, mert még nem volt eddig fullcsöves cuccom. Tudtok ajánlani BP-en valakit?
50-est hamarabb találsz itthon. Ebayen mindig van 2-3 db eladó, de ott azért megkérik az árát + a posta sem lesz olcsó.
Én itthon az 50es S1-es fejet 95-ért tudtam csak eladni...
Keresek megvételre egy Laney AOR 100-as fejet. Hátha van valakinek épp egy eladó..:) Bár lehet ebayen nagyobb szerencsével járnék, de azért egy próbát megér.
De mondjuk már ezt is kiveséztük már itt párszor.
Plug&Play gitárosként a GH nekem túlzottan egycsatornás volt.
Kurva jól szólt, de egy csatis volt. Meg torzon kicsit zajos, de ez kifejezetten nem zavart.
Szerintem gyárilag nem igazán jó a lehangolt modern soundra, viszont a megfelelő pedállal előtte biztos hogy lehet belőle vállalható/jó dolgot kihozni.
Egyébként érdekes, mert a Metallica ott ha igaz ilyen tök középmentes hangot használt,ha a jónépek jól írták/mondták :)
Nekem sincs különösebb bajom a hanggal, bár biztos volt ott pár turpisság még :)
Az igaz! 1x lementünk egy tök idegen próbaterembe, ahol az volt ott, nem is néztem meg, hogy mi ez, csak gyorsan kitekergettem belőle valami hangot, amit egyébként egész gyorsan sikerült (fizetős terem) és a cigiszünetnél néztem meg, hogy mi ez?! :)
AOR volt.
Nekem volt 10 éve LV300 fej. A tiszta csatija baromi jó, szép vastag sound csilingelő magasakkal. Egészen hajazott a jóféle csöves tiszta hangra. A torz csati (mindkettő) a klasszikus britt (mi mást...) hangzásvilágot képviseli. A Drive 1 inkább krancsos AC/DC jellegű, a Drive 2 inkább a Maiden-Metallica vonalon mozog. Az EQ-t és a scoop kapcsolót jól használva még akár egy egész jó Thrash sound is kihozható belőle. Viszont amint D-nél lejjebb hangolsz, már nem igazán jó, számomra túl vékony és zsizsikes volt a hang. Szóval lehangolt modernebb hangzásokra nem alkalmas, szerintem az igazi terepe a Guns-Whitesnake-Europe-Dokken stílusú rockzene. Ott viszont abszolút vállalható hangja van. Szerintem ennyi pénzért (azt hiszem 70 körül megy használtan) megéri ezt a fejet választani annak, aki heavy metellal bezárólag gondolkodik.
Köszi!
Azért is kiváncsiskodok, mert semmilyen videót nem találtam, ahol keményebb zenére is kipróbálnák. Mondjuk a metál hangzás is ízlés kérdése. Nekem a Metallica Fekete lemezes hangzása az egyik etalon, ha pedig lehangolt modern sound, akkor Trivium, Machine Head, Arch Enemy, Hypocrisy, Amon Amarth... Az ilyen Djent és társai soundokat én nem szeretem.
Az AOR-t se felejtsük már ki. :D
Engem egy S1 évekig jól szolgált metálhoz (nem visítós hair metálhoz meg nem is ilyen modern matek darához használtam, de a 90-es évek alternative/nu metal zenéjében teljesen megállta a helyét) , ha kis jelszintű hangszedőd van, egy TS vagy booster kell elé. EMG81-hez már nekem nem kellett pedál.
Mellesleg az AOR volt az az első és utolsó erősítőm, ami imádta a pedálokat. Most a JCM800 minden szarra prüszköl, de igazából nem is nagyon kell megküldeni semmivel.
Drop C-hez nekünk még simán jó volt.
AZ IRT studiot meg szintén csak ajánlani tudom. Nagyon jó cucc.
Elég sokoldalú fej, egy jó ládával (gyárilag V30-okkal), jó csövekkel egész szigorúan is tud szólni, de nem metál, szerintem nem. :)Elég sokoldalú és értékes szolgáltatások vannak rajta --> 3 csatorna, a 2 master, a jó zengető, a 3. csatornán extra funkciók, a boost is ezen van, midi stb...
Hello! Nekem fej+láda van LV300-ból. Tiszta csatorna bright kapcsolót bekapcsolva szép és ütős tisztát ad ( bright nélkül nekem tompa a tiszta, nem annyira tetszik). Drive csatornákat hard rockra jónak érzem, de modern metálra már nem olyan egyértelmű a helyzet. A torzítás mennyisége elég, de a hang szövetéhez nem illik szerintem minden fajta gitár-faanyag-pickup párosítás. Pl. a hárs testű RG Ibanezemmel nem annyira tetszik a metálos torzitás, a mahagóni RG-vel viszont jobban, de persze a pickupokon is sok múlik. A Reverb-eket fullra tekerve sem érzem "hű de soknak"
Elcserélném Laney IRT STUDIO 15W csöves erősítő fejemet.
Első gazdája vagyok, makulátlan állapotban van.
Minden gyári tartozékát adom hozzá. (Rack beépítő fülek, táska, lábkapcsoló)
Rackba építve volt megvételétől kezdve, összesen két koncerten használtam, kevesebb, mint 10 órát futott.
Nagy tudású holmi, hangkártyként is műküdik, USB kimenettel rendelkezik, reampra is tökéletes, három csatorna, reverb, boost, push pull potival működő hangszínszabályzókkal, nagyon szépen testre szabható.
Alapvetően metálhoz való cucc, oda viszont nagyon. A 15W teljesítmény koncertre simán elég, de van 1W bemenete, így akár panel kompatibilis is lehet.
Eladni nem szeretném, kizárólag csere érdekel, Ibanez ARZ 307- re. Esetleg Epiphone 7 húros Les Paulra.
Budapesten lakik, csak személyes átvétel játszik!
Biztos, hogy bármelyik megállja a helyét zúzdában is, mert az Ironhearth szériától eltekintve ami ugye kifejezetten metál cucc, a TT mindenre jó. Ha jól emlékszek az 50-esben is 3 csatorna van, a 3-mas az már durca metál. :). Csalódni biztos nem fogsz egyikben sem, megbízható, nagyon jó hangú fejek.
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban, hogy régi Laney Sound 50W kombónál kell bias-t állítani csőcserekor? És amellett milyen csöveket érdemes vennem, és honnan? Tudnátok valakit ajánlani aki erősítőkkel és újracsövezéssel foglalkozik, vagy akitől olcsón beszerezhető párba válogatott csöveket tudnék vásárolni? Segítségeteket előre is köszönöm. :D
Köszi!
Nem a hátuljával van gondom, hanem az előző tulaj nem tudja megmondani, hogy mi lett moddolva a fejen, ezért nyomozok, hátha valakinek ismerős és tud róla némi infót.
A napokban hozzám került egy Laney VH100R fej és ránézésre gyanús, hogy moddolt cucc.
Több gyári Alex matrica van rajta.
Alex Hutchings is használt ilyet, elképzelhető, hogy van összefüggés?
Valakinek ismerős ez a fej? Az előéletére lennék elsősorban kíváncsi.
Az LC-15-öt még nem próbáltam, de mivel majdnem olyan specifikációkkal bír, mint a CUB, ezért meg lennék lepődve, ha ég és föld lenne a különbség az LC javára. De a nagyobb tesókról jókat hallottam, ebben a 15-ösben nekem a 10-es szóró nem tetszik egyedül. Majdnem ugyanolyan áron is mennek, mint a CUB, szóval én nagy különbséget nem várnék tőle, de nem kizárt.
Az LC-15-öt még nem próbáltam, de mivel majdnem olyan specifikációkkal bír, mint a CUB, ezért meg lennék lepődve, ha ég és föld lenne a különbség az LC javára. De a nagyobb tesókról jókat hallottam, ebben a 15-ösben nekem a 10-es szóró nem tetszik egyedül. Majdnem ugyanolyan áron is mennek, mint a CUB, szóval én nagy különbséget nem várnék tőle, de nem kizárt.
Rajtad kívül soha, senki nem fogja tudni mi az ami tetszik majd NEKED.
Igen, ahogy említetted, ez egy út, olyan, amit mindenki magának jár végig. Lehet szűkíteni a kört objektív dolgokkal, pl megbízhatóság, súly, értéktartás stb, de a lényeg, hogy milyen a hang ami neked teszik. Ebben soha, senki nem fog tudni segíteni.
Veszel valamit használtan 50 körül ami tetszik, ha mégse jön be, eladod, veszed a következőt. Közben jó esetben nullszaldóra kijössz, vagy minimálisat buksz/nyersz, de inkább az előbbi.
Hidd el nem szenvedésből írok és kérdezek. Egyszerűen csak az van, hogy egyáltalán nem vagyok járatos a csöves erősítők témakörében és próbálok nálam jártasabb, tapasztaltabb emberektől véleményeket, tanácsokat kérni. Sajnos nem tehetem meg, hogy vaktára dobálózzak ötven, vagy épp százezrekkel úgy, hogy aztán vagy bejön, vagy nem. Bizonyára Te és a topic többi tagja már régen végigjárta azt az utat, amire Én még csak most léptem rá, ezért talán idegesítő a bizonytalanságom és a laikus kérdéseim, de türelmet és megértést kérek, na meg persze segítséget. Senkit nem szeretnék zavarni az írásaimmal, kérdéseimmel. Egyébként köszönöm a tanácsot!
Ha tényleg elég a 12-15W,és nincs egyéb igényed,mint amit lejjebb leírtál (EQ,meg csövi hang),akkor nem vicc,bár persze egy kis fricska is volt benne azért. :)
Mer' ennyit agyalsz.
Igaz ami igaz,próbálgatni kell erősítőket,akár hangszerboltokban,esetleg venni is,és aztán eladni,ahogy itt alább Mákos mondja.
Megveszed az lc15-ot, ha nem tetszik, eladod, a kovetkezot is, stb. Majd valaha talan ralelsz egyre, ami melle akarsz majd csak venni valamit. De nem ma! :D
Kérlek ne érts félre, de ezt komolyan mondod, vagy csak ugratsz? De ezt most tényleg komolyan kérdezem. Épp az előbb olvastam az általad gyártott erősítőről és fenomenálisan tetszett minden tekintetben. Tehát ha komolyan gondoltad amit írtál, akkor maximálisan hallgatok rád és veszek egy MV3-at és meg van oldva a probléma.
Szerezz egy Vermona MV3-at,az fullcső,elég strapabíró (mer' vintage,nem a manapság kapható szar) építés,és 12-15W kb.
Egyszerű mint a faék,de egész jól szól.
A bemenetet meg a kimenetet kicseréled jackesre,és olcsón meg is vagy.
Basszus a lényeg lemaradt. Olyan erősítőben gondolkodom, amiben semmi effekt sincs, még reverb-re se tartok igényt. Csak egy natúr csöves hang, mély, közép és magas állítás meg kimenet egy ládának.igazából ennyi lenne a lényeg.
Ördögi kör ez az erősítső kérdés. Szokták mondani, hogy a határ a csillagos ég mind minőségben, mind pénzben. mivel a lehetőségeim korlátozottak, így nem tudok nagyban gondolkodni, csak valami kicsiben és aránylag jóban. a teljesítmény tekintetében a maximum igényem a 20 watt. Nagyobb cucc már sok lenne,ezért érdekelne az LC 15. A HK bizonyára egy jó vétel lenne, de az 50 watt rengeteg. Szóval valakinek van tapasztalata, véleménye az LC 15-ről
Nekem van épített fejem. Nyákos. El nem adnám, soha. Lassan hat éve van meg. Imádom! Az a nem mindegy, ki készíti, milyen gondossággal, milyen alkatrészekből. A többi sima parasztvakítási faktor.
Egyébként árulnak most egy Madman-t a Muzax-on,119e-ért.
Ha valaki metálkodni akar,akkor az nagyon jó vétel annyiért,és metálra kurva jó hang.
És megbízható magyar handmade építés,hiába nyákos!
Amúgy Cyklon erősítői nagyon jók,szívből tudom ajánlani,bár gyanítom,hogy már ő sem annyiért árulja,mint anno (130e volt,ha jól emlékszem,egy 15W-os).
Egyébként Kox erősítőket lehet még fellelni 100e alatt,ha már no nyák,és magyar handmade,de -legalábbis én- azt nem vennék. Egyrészt mert csinálok jobbat,másrészt mert volt nálam Kox kölcsönbe és javítani is. :)
Én csinálok most egy 15W-ost,pici méret,két csati fullcső PTP,de akkor tudok vele haladni,ha újra lesz műhelyem. :)
Saját részre készül,de akár el is adnám majd,viszont nem 50e lenne ez sem. :)
Ha nem akarsz metálkodni, és egy olcsó jó hangú csöves kompótot akarsz, van egy HK Tube 50 a GS-en, valami 86 ra tartja a figura, szerintem egy anyázás határáig elkúszó alkuval, az jó vétel lehet. Jó ideig az enyém volt, rendben van, jól is szól, két csati, csatinként két szint, tehát összesen négy csatorna, jó hangú praktikus holmi. (Én tavasszal 70 ért adtam el, szerintem ha annyira le tudod alkudni, jól jársz vele.)
" Ja meg az is érdekelne, hogy ez is nyáklapos cucc, úgy mint a CUB?"
Ami gyári erősítő,és meg is fizethető,az mind nyáklapos,kivétel nélkül.
Még a 15W-os Orange Tiny Terror Handwired verziója (amit amúgy máőr nem gyártanak) is cirka 190-200ezer körüli összegbe kerülne mostanság. És ez egy egyszerű,nem túl nagy anyagigényű, 1 csatornás erősítő csak.
Ami handwired,és gyári,például a Marshall bizonyos példányai,azoknak keményen megkérik az árát.
Még ha egy handwired kitet veszel,amit magadnak raksz össze (ha értesz hozzá),akkor is kurva sokban van egy ilyen.
Viktorcavalera: Megnéztem az általad ajánlott erősítőt, de szívem szerint full csöves motyót szeretnék.
Brooklyn: Gyanítottam, hogy nem minimálbér árban raknak össze a mesterek egy erősítőt, de őszintén szólva 2-300.000. forintot nem tudok rászánni a dologra. Az is komolyan megfontolandó, hogy nem fog később annyit érni, mint amennyibe az összeszerelés kerül. Mindenesetre kérnék privátban ajánlást építő mesterrel kapcsolatban, végül is nem veszítek semmit ha feltérképezem a lehetőségeket. Mivel nem vagyunk profi banda inkább amolyan örömzenészek, így a befektetések is ehhez igazodnak, tehát százezreket nem ölünk a hobbiba. Eddig 4x zenéltünk nyílvánosan, de akkor is ingyen, pusztán jótékonyságból. (Mondjuk pár pogácsát azért elfogadtunk) Mindezt azért írtam le, hogy ehhez a zenész szinthez keresek csöves erősítőt. Nem ragaszkodom konkrétan a Laney-hez, ezért ha van esetleg más márka terén is ötletetek, akkor azt is örömmel veszem.
Közben folyamatosan nézem az internetes hirdetéseket kombó ügyben és ráakadtam egy erősítőre, ami felkeltette az érdeklődésem. Megnéztem az összes videót róla amit találtam, de ugye ezek a felvételek messze nem adják vissza azt a hangzást, mint amit ezek a cuccok élőben produkálnak. A lényeg, hogy találtam pár eladó Laney LC15-110 erősítőt. Erről is szeretném a véleményeteket kérni. Esetleg ha párhuzamba tudnátok állítani a Laney CUB 12-vel azt nagyra értékelném. Azt esetleg tudjátok, hogy az LC15 hol készül? Kínai lehet, vagy valahol máshol rakják össze? Ja meg az is érdekelne, hogy ez is nyáklapos cucc, úgy mint a CUB? Az erősítőket 60-70.000 Ft. között árulják. Megér annyit, vagy sem? Illetve még egy felvetés. Ebben csak 10-es hangszóró van. Szerintetek tud normális csőhangot kiadni magából egy ekkora méretű hangszóró, vagy inkább ragaszkodjak a 12 coll-hoz?
az épített cuccok több pénzbe kerülnek, mint a hasonló specifikációkkal rendelkező gyáriak. Direkt nem drágábbat írtam, mert a drága az az, ami nem ér annyit, amennyi pénzt kérnek érte.
A szakik általában azt az árat adják meg, amennyiért hajlandóak megépíteni a kért cuccot, ebből az árból nem illik alkudozni, nem véletlenül adják meg ezt az árat. Nagy különbségekre ne számíts.
Egy ilyen cuccnak az ára, amit leírtam, minimum 2-vel kezdődik és gondolhatod, hogy nem huszonezer... Cserébe kapsz egy olyan erősítőt, ami bombabiztosan van megépítve minőségi alkatrészekből, jó hanggal és ha esetleg lenne is vele valami bibi, a készítője elérhető, aki az utolsó forrasztásig ismeri a cuccot. És mivel ez egy custom cucc, ha valamit módosíttatni akarsz rajta a későbbiekben, akkor azt nyugodtan megteheted, nem egy gyári cucc buherálásának fog számítani bármilyen beavatkozás.
Egyetlen hátránya van az ilyen építtetett cuccoknak, hogy eladásnál valószínűleg csak nagyon nyomott áron tudod eladni a gyáriakhoz képest.
Van már itthon néhány jónevű építő, aki felépített egy brandet, én velük venném fel a kapcsolatot. A csöves erősítő építő topikban szoktak diskurálni, ott érdeklődj, de privátban én is tudok neked ajánlani.
Az IRT stúdiót én is ajánlottam volna, de írtad, hogy nem metálkodtok, az pedig főleg arra való, én legalábbis másra nem használnám. Én amit még mindenképp ajánlanák, az az LV 300, esetedben az LV 200 kombó.
Előfokcsöves cucc 3 csatornával, ami kb minden stílust lefed. Melegebb és teltebb hangja van mint egy tranyós cuccnak, de gyorsabb reagálással. A tiszta csatorna nagyon szép csilingelő hangot tud, a drive 1 a bluestól terjed a hard rock hangzásig, a drive 2 pedig metál. A kombó 65 watt, ami bárhova elég. Mivel nem teljesen csöves cucc, így nagyon hálás jószág, nem érzékeny a hidegre, melegre, mint a csöves cuccok. Én a fej verziót használom lassan 5 éve, soha semmi problémám nem volt vele, pedig hajtva van, folyamatos próbák, koncertek, de sosem hagyott cserben.
Először is mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat. Igazán hasznos és építő válaszokat írtatok, sokat segítettetek. Brooklyn szaktárs átfogó értékelése pedig szinte minden kérdésemre választ adott, objektív, korrekt véleményezés. Külön köszönet érte! Összegezve az eddig begyűjtött információkat és az itt kapott válaszokat nagy valószínűséggel nem ugrok bele az említett kombóba.
Brooklyn tökéletesen megfogalmazta azt az erősítőt ami számomra a legmegfelelőbb lenne.
"Végül, bár nem kérdezted, de leírom, ha szabadon választhatnék, hogy milyen erősítőm legyen, akkor egy itthoni (vagy írországi) szakival csináltatnék egy csöves, 15-20 W körüli 112-es kombót, ponttól pontig vezetékelt kialakításút, EL 84 vagy 6L6 végűt, egy csatornásat, külső láda csatlakozással, viszlát. Bár ez mondjuk nagyon nem jönne ki 60 ezerből..."
Na valami ilyesmi lenne jó nekem. Csak sima csöves hang, semmi extra, kis teljesítmény, na meg egy 12-es hangszóró. azért kíváncsi lennék, hogy egy ilyen perifériával rendelkező cucc mennyiből jönne ki. Közben utánanéztem az általatok említett IRT-nek és elég komoly motyónak tűnik.
Egyébként a bandánk elég sokoldalú stílusban játszik. A feldolgozott táncdalzenéktől egészen a hard rock-ig. A metál és a zúzda nem a mi stílusunk. A csapat átlag életkora 40 felett van, így csak "tatásan" nyomjuk a dolgot.
Ha esetleg lenne további ötletetek és javaslatotok erősítő ügyben, vagy ismertek olyan embert aki össze tudná nekem hozni a Brooklyn által leírt "homemade" cuccot emberi árban, akkor azt please írjátok meg.
Nekem most épp egy CUB 12-m van. Bluest, funkot játszok, bár most low coast megközelítésben, azaz pont annyit áldozok a cuccra, amit feltétlen szükséges.
A CUB 12 hangját nem mondanám rossznak, bár az előző erősítőimhez képest (Greg, Laney Lionheart) lényegesen alsóbb ligában játszik. De ilyen kőparaszt, redneck blueshoz egész jó, olyan őszinte hangja van.
Próbán pont elég a hangja, de ekkor már jól meg van csavarva, szóval kristálytiszta csilingelő clean ilyenkor már nincs, de nekem nincs is nagyon rá szükségem. Én pont ezt a jobban kitekert csöves hangot szeretem, amit ebből a 15 W-ból még fájdalomküszöb alatt ki lehet hozni. A drive hangja is egész vállalható, bár én alsóbb állásban használom és pedállal tolom meg ha kell.
Én használtam már kb. 4X8-as szabadtéri színpadon, persze mikrofonozva, de egész jól működött, hallottam magam anélkül, hogy teleordította volna a színpadot.
Hátránya, hogy a gyári Celestion Rocket hangszóró nem épp a részletgazdagságáról híres, egy minőségibb szóróval biztos jobb a hang, kérdés, hogy megéri e foglalkozni vele. Továbbá, mivel csak egy kínában összeszerelt nyákos cucc, a megbízhatósága hosszú távon kérdőjeles. Lehet, hogy semmi baj nem lesz vele, meg nem ez az egyetlen erősítő, ami ugyanilyen konstrukciójú, de mivel még nem rég használom, ezért a megbízhatóságáról nem tudok érdemben nyilatkozni. Úgyhogy nekem van a boardban egy csöves előfok pedál, amit amúgy is bekötök a torzítás miatt, meg ha esetleg elszállna koncert közben az erősítő, akkor arról vonalból tovább tudom tolni a bulit.
Előnye, hogy a 15 W nekem pont az a teljesítmény, amit rendesen ki lehet csavarni, rendes 12-es méretű hangszóró van benne, van rajta 15 és 1 W-os mód is ha kéne és relatíve olcsó erősítő. Szerintem nincs rosszabb hangja, mint egy Fender Blues Juniornak, van legalábbis nem annyival, hogy fele annyiba kerül. Nem sajnálom levinni akármelyik prosztó kocsmába.
Továbbá kicsi, könnyű, egy edzettebb gitáros oldalsó középtartásban tudja hordozni... Most épp próbaterem hiányában itthon van a cucc, itt van velem szemben a nappali komódján, nem kell kerülgetnem, mint a 212-es fej-ládát.
A kérdésedre a válasz, hogy megéri e cserélni a Peavey-t erre, szerintem nem biztos, de nem ismerem a Peavey hangját. Ez az erősítő a csövesek közt mindenképp a belépő kategória, nem tartom kizártnak, hogy egy-két tranyós vagy előfokcsöves cucc tud ilyen vagy még jobb hangot. Én is gondolkodtam más cuccon is, végül ezt vettem, csalódni nem csalódtam benne, a mostani körülményekhez képest most ez a legmegfelelőbb cucc nekem, de később ha máshogy alakulnak a dolgok lehet, hogy cserélem valamire.
A Laney IRT-ről én is sok jót hallottam, de nem ismerem közelebbről.
Végül, bár nem kérdezted, de leírom, ha szabadon választhatnék, hogy milyen erősítőm legyen, akkor egy itthoni (vagy írországi ) szakival csináltatnék egy csöves, 15-20 W körüli 112-es kombót, ponttól pontig vezetékelt kialakításút, EL 84 vagy 6L6 végűt, egy csatornásat, külső láda csatlakozással, viszlát. Bár ez mondjuk nagyon nem jönne ki 60 ezerből... :-
Ha most gyári,kicsi és könnyű,jól szólós erősítőt keresnék,akkor én is IRT Studiót vennék.
A MIDI-t mondjuk hiányolom belőle,remélem az IRT Studio II-ben már lesz. :)
Én is inkább az irt studiot javasolnám. Teljesen megéri azt a plusz pénzt. Ha már kis teljesítményű csöves fej kell inkább ezt választanám.
Nagyon sokoldalú kis cucc, van benne gain is, ha kell. (Nem írtad milyen zenéhez kéne.) Kompakt kis méretének köszönhetően , bárhova viheted magaddal mint egy laptopot. Ráadásul 15 wattjával 7-8-ra tekert hangerőn egy 412-vel szól akkorát, amennyit a 100wattos JCM fejem egy emberes próba hangerőn. Ha koncerten kihangosítanak akkor az még sok is.
Az 1 wattos üzemmód meg otthon is sok már 2-re tekerve.
És valószínűleg a hangja is biztos jobb mint a CUB-nak, de egyébként ki kell próbálni mind a kettőt.